abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150689135
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:10 schreef Richestorags het volgende:

Wel, in wezen is dat niet anders dan wanneer ik met een pistool uit het raam schiet en de volgende drie uitkomsten heb: ik raak niemand, ik verwond iemand of ik dood iemand. Drie verschillende straffen worden dat.
Het is niet helemaal hetzelfde zoals jij het schetst. Het lijkt dan eerder op een pistool pakken en op een menigte gaan schieten. Als jij dan niemand raakt krijg je nog steeds een forse straf. Die is dan wel nog hoger als je wel iemand raakt, maar het verschil is helemaal niet zo groot, laat staan zo extreem als tussen wel of niet iemand doodrijden in het verkeer terwijl je een slok op hebt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 16 maart 2015 @ 10:20:02 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150689231
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is niet helemaal hetzelfde zoals jij het schetst. Het lijkt dan eerder op een pistool pakken en op een menigte gaan schieten. Als jij dan niemand raakt krijg je nog steeds een forse straf. Die is dan wel nog hoger als je wel iemand raakt, maar het verschil is helemaal niet zo groot, laat staan zo extreem als tussen wel of niet iemand doodrijden in het verkeer terwijl je een slok op hebt.
Het verschil tussen mishandeling en bijvoorbeeld mishandeling de dood ten gevolge hebbend kan soms best groot zijn. Of poging tot doodslag en doodslag. Overal zijn die verschillen er, groot of niet.

Je zou kunnen stellen dat de straf even hoog moet zijn omdat men er anders weinig van leert als het "goed" gaat en het ook buiten de hand van de alcomobilist lag dat het goed ging, maar dan wordt het waarschijnlijk naar beneden uitgemiddeld.
pi_150689330
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:20 schreef Richestorags het volgende:

Het verschil tussen mishandeling en bijvoorbeeld mishandeling de dood ten gevolge hebbend kan soms best groot zijn. Of poging tot doodslag en doodslag. Overal zijn die verschillen er, groot of niet.
Maar als ik jou gewoon een draai om jouw oren geef is het mishandeling, edoch niet iets om nu extreem voor te straffen. Als ik jou compleet total loss sla dat het een wonder is dat je nog leeft zal de strafmaat wel een stuk hoger zijn.

En dan kom je op waarom je nu onvergelijkbare grootheden neemt: bij mishandeling heb je gradaties en dus ook invloed op wat het gevolg uiteindelijk zal zijn. Bij alcomobilisme is de toevalscomponent doorslaggevend.

quote:
Je zou kunnen stellen dat de straf even hoog moet zijn omdat men er anders weinig van leert als het "goed" gaat en het ook buiten de hand van de alcomobilist lag dat het goed ging, maar dan wordt het waarschijnlijk naar beneden uitgemiddeld.
Dat laatste stel ik dus (zij het minder in extremis) voor. Een straf ziet primair op de daad en niet op pech/geluk.
pi_150689373
Hoe dan ook: Ben het in grote lijnen wel eens met de VVN. Ik vond dat laatste vonnis van de rechter ook eigenlik te gek voor woorden want nu heb je als het ware de hufters die gewoon doorgaan met hun aso gedrag een vrijbrief gegeven gewoon op hun oude voet door te gaan omdat er toch geen extra straf opstaat.
  maandag 16 maart 2015 @ 10:27:13 #155
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150689398
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar als ik jou gewoon een draai om jouw oren geef is het mishandeling, edoch niet iets om nu extreem voor te straffen. Als ik jou compleet total loss sla dat het een wonder is dat je nog leeft zal de strafmaat wel een stuk hoger zijn.

En dan kom je op waarom je nu onvergelijkbare grootheden neemt: bij mishandeling heb je gradaties en dus ook invloed op wat het gevolg uiteindelijk zal zijn. Bij alcomobilisme is de toevalscomponent doorslaggevend.

[..]

Dat laatste stel ik dus (zij het minder in extremis) voor. Een straf ziet primair op de daad en niet op pech/geluk.
Bij mishandeling is er ook een toevalscomponent. Als ik jou op je slaap sla kan in het in één klap gebeurd zijn. Ik kan op jou inbeuken maar als ik jou niet goed raak kan je er redelijk ongeschonden vanaf komen. Met één goede klap kan ik je kaak of je neus breken. Kortom: al naar gelang de (toevallige) gevolgen kan de uitkomst drastisch anders zijn, niet zelden met dezelfde intentie achter de daad echter.
pi_150689650
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:27 schreef Richestorags het volgende:

Bij mishandeling is er ook een toevalscomponent. Als ik jou op je slaap sla kan in het in één klap gebeurd zijn. Ik kan op jou inbeuken maar als ik jou niet goed raak kan je er redelijk ongeschonden vanaf komen. Met één goede klap kan ik je kaak of je neus breken. Kortom: al naar gelang de (toevallige) gevolgen kan de uitkomst drastisch anders zijn, niet zelden met dezelfde intentie achter de daad echter.
Maar heel simpel: dan vind ik ook dat je een zware straf verdient. Moet je maar niet het risico voor lief nemen dat je iemand naar de eeuwige jachtvelden verwijst.

Dat het in de praktijk niet altijd zo werkt is een ander verhaal, dat geldt ook voor alcomobilisme en daar heb ik dan ook juist kritiek op.
pi_150697216
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 08:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

Er staat niet dat de bestuurder gedronken had, moet wel een gig klap geweest zijn :o
Nee, dat weet men nog niet. Het kan zelfs zo zijn dat de inzittenden gedronken hadden en de bestuurder niet maar wel drugs gebruikt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150697339
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je leest erg slecht.

Waar TS voor pleit is vooral hele harde straffen als het toevallig een keer fout is gegaan. Waar ik voor pleit is een beleid waar bepaald gedrag ook hard wordt bestraft als het niet fout gaat.

Je ziet nu nog steeds dat mensen met alcohol op rijden omdat ze A er vanuit gaan dat ze goed genoeg kunnen rijden met een slok op en dat het dus wel goed komt en B omdat de gevolgen als ze betrapt worden niet van dien aard zijn dat ze het risico daarop (ook al omdat dat klein is, 20 jaar geleden waren er veel vaker alcoholcontroles in mijn omgeving, ik schat nav het aantal keer dat ik er tegenaan liep zo een factor 100 meer, al zou het wel heel ernstig zijn als het echt ook zo is) niet willen lopen.
Ik heb 3 jaar in NL een auto gehad en 3 jaar in DE (maar reed zo'n 90% in NL).

1 (!!) keer een alcoholcontrole gehad in al die tijd (1e 3 jaar) en die was nog recht voor mijn huis ook. _O-

Er wordt echt niet hard op gecontroleerd, echt niet. En als het nu nog minder is dan toen, is het helemaal dramatisch.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_150699640
quote:
11s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:34 schreef El_Matador het volgende:

Er wordt echt niet hard op gecontroleerd, echt niet. En als het nu nog minder is dan toen, is het helemaal dramatisch.
Dat was ook mijn stelling. Pakkans is veel te laag (moet echt wat aan gedaan worden m.i.) en ook nog lager geworden ten opzichte van de al veel te lage pakkans destijds.
pi_150719528
Op dit moment bij Pauw een debat over het alcoholslot. Met aan het woord een vader wiens zoon is doodgereden door een drankrijder; een man die al meerdere keren was "veroordeeld" voor rijden met drank op.
pi_150719580
quote:
15s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:08 schreef Elfletterig het volgende:
Op dit moment bij Pauw een debat over het alcoholslot. Met aan het woord een vader wiens zoon is doodgereden door een drankrijder; een man die al meerdere keren was "veroordeeld" voor rijden met drank op.
Probleem is dat de Guusje der Dorsts en Hero Drinkmannetjes de scepter zwaaien, dus zal dat niet veranderen, Elf.

pi_150719640
quote:
15s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Probleem is dat de Guusje der Dorsts en Hero Drinkmannetjes de scepter zwaaien, dus zal dat niet veranderen, Elf.
Guusje ter Horst zit alleen nog in de senaat, Hero Brinkman vervult geen landelijke politieke functie. Verder verwijs ik naar de OP: de politiek heeft allang de wet aangescherpt.
pi_150719691
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Guusje ter Horst zit alleen nog in de senaat, Hero Brinkman vervult geen landelijke politieke functie. Verder verwijs ik naar de OP: de politiek heeft allang de wet aangescherpt.
*zucht* dat is het punt niet, waar die lui nu zitten maakt niet uit.

Het is de Elite die zelf ook met drank op achter het stuur stapt, dus die zijn niet zo voor levenslange straffen om hun net zo erge collegadrankrijders te straffen.

En wat "de polletiek" gedaan heeft, heeft dus geen nut. Je eigen stelling.

maandag 16 maart 2015 @ 23:15:14 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150719811
quote:
15s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:08 schreef Elfletterig het volgende:
Hij is de vader van het meisje aan tafel, hij bestuurde de auto die door die alcomobilist met 165 km/u van de weg gereden werd.
Waarbij haar vriend, die met haar achterin zat, om het leven kwam.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150720659
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij is de vader van het meisje aan tafel, hij bestuurde de auto die door die alcomobilist met 165 km/u van de weg gereden werd.
Waarbij haar vriend, die met haar achterin zat, om het leven kwam.
Ah, sorry, ik viel net een fractie te laat in. Ik hoorde die man over een overleden jongen praten. De vriend van zijn dochter dus.
pi_150755599
Ondertussen in België (maar met een sleutelrol voor Nederlanders):

quote:
Politie onderzoekt nog of Brabander veroorzaker fataal ongeluk Antwerpen was, rijbewijs afgepakt
ANTWERPEN - De politie onderzoekt nog of de man uit Ossendrecht die zondag betrokken was bij een dodelijk ongeluk in Antwerpen, ook echt de veroorzaker was. De man zei dat hij de auto bestuurde, maar de Belgische politie twijfelt hieraan. Agenten hebben al wel het rijbewijs van de man afgepakt.

De 24-jarige man was één van de vijf inzittenden van de wagen die betrokken was bij het dodelijk ongeluk. Daardoor kwam een Belgisch echtpaar om het leven. Nog eens zes mensen raakten gewond.

Getest op alcohol en drugs
Er zaten nog twee Brabanders in de auto: een 27-jarige man uit Bergen op Zoom en een 24-jarige man uit Roosendaal. De andere inzittenden waren Belgische mannen. Allemaal zijn ze getest op alcohol en drugs. De mannen uit Bergen op Zoom en Roosendaal hadden alcohol gedronken. De vermeende bestuurder en de Belgen niet, zegt de politie.

De politie van Antwerpen zoekt uit of de Brabander ook daadwerkelijk de auto bestuurde, of dat hij misschien iemand probeert te beschermen.

Getuigen: auto reed te snel
Volgens getuigen reed de Audi waar de vijf mannen in zaten met hoge snelheid. De auto botste op de Kia Rio van het Belgische echtpaar, een man van 71 en een vrouw van 67. Ze werden door de klap uit de auto geslingerd. De man overleed ter plekke, de vrouw enkele uren later in het ziekenhuis.

Er was nog een derde auto bij betrokken. Die reed net het kruispunt over toen achter de familie het fatale ongeluk gebeurde. "Door de snelheid en kracht waarmee alles gebeurde, werd ook hun auto geraakt en weggekatapulteerd", constateerde de Belgische politie. In de wagen zaten twee volwassenen en drie kinderen. De kinderen kwamen er met de schrik vanaf, de bestuurder en de vrouw naast hem raakten lichtgewond.

Overal brokstukken
De auto waar de Nederlanders in zaten sloeg over de kop en kwam volgens de politie tientallen meters verder tot stilstand. Over een lengte van tweehonderd meter lag de weg vol brokstukken. Het ongeval gebeurde even voor 09.00 uur.
Bron: http://www.omroepbrabant.(...)bewijs+afgepakt.aspx

Benieuwd hoe dit afloopt. :{
pi_150783409
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:59 schreef Elfletterig het volgende:
Ondertussen in België (maar met een sleutelrol voor Nederlanders):

[..]

Bron: http://www.omroepbrabant.(...)bewijs+afgepakt.aspx

Benieuwd hoe dit afloopt. :{
De vermoedelijke veroorzaker en zijn vrouw zijn al dood, dus je hebt een keer je zin inzake maximale straf, zo lijkt het...
pi_150787717
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vermoedelijke veroorzaker en zijn vrouw zijn al dood, dus je hebt een keer je zin inzake maximale straf, zo lijkt het...
wat een kutopmerking.
pi_150796001
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

wat een kutopmerking.
Daar is de user in kwestie erg goed in. Helaas is goed lezen een wat minder ontwikkelde vaardigheid. De veel te hard rijdende Audi is namelijk op de Kia Rio van een bejaard echtpaar gebotst. En dat echtpaar is overleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2015 23:08:43 ]
pi_150796162
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Daar is de user in kwestie erg goed in. Helaas is goed lezen een wat minder ontwikkelde vaardigheid. De veel te hard rijdende Audi is namelijk op de Kia Rio van een bejaard echtpaar gebotst. En dat echtpaar is overleden.
Inmiddels is er berichtgeving dat de politie op dit moment denkt dat de veroorzaker de bejaarde man is, daar deze geen voorrang zou hebben verleend.

Ik lees derhalve prima en meer bronnen dan jij.
pi_150796240
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

wat een kutopmerking.
Ja, eerlijkheid valt nogal eens rauw op het dak.
pi_150800330
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Inmiddels is er berichtgeving dat de politie op dit moment denkt dat de veroorzaker de bejaarde man is, daar deze geen voorrang zou hebben verleend.

Ik lees derhalve prima en meer bronnen dan jij.
Dan nog; met een witte Audi S4 (als dit geen mocro-drugsrunners/foute gasten-alert is, weet ik het niet meer) ziekelijk veel te hard rijden (al dan niet onder invloed van 't een of ander) maakt dat "onverleende voorrang" niet de enige oorzaak van dit ongeval was. Brokstukken over een afstand van 200 meter en over de kop slaan gebeurt niet zomaar.

Je opmerking was echt te ranzig voor woorden, maar goed.

pi_150800976
quote:
18s.gif Op donderdag 19 maart 2015 01:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan nog; met een witte Audi S4 (als dit geen mocro-drugsrunners/foute gasten-alert is, weet ik het niet meer) ziekelijk veel te hard rijden (al dan niet onder invloed van 't een of ander) maakt dat "onverleende voorrang" niet de enige oorzaak van dit ongeval was. Brokstukken over een afstand van 200 meter en over de kop slaan gebeurt niet zomaar.

Je opmerking was echt te ranzig voor woorden, maar goed.
De situatie is als volgt:

quote:
'Audi met Brabanders reed vermoedelijk 140 à 150 kilometer per uur bij dodelijk ongeval Antwerpen'
OSSENDRECHT - De auto met daarin drie Brabanders reed zondagochtend vermoedelijk 140 à 150 kilometer per uur toen die in Antwerpen op een andere auto botste. "In die richting kunnen we op dit moment denken", vertelde Ken Witpas van het parket van Antwerpen maandagmiddag. Bij het ongeluk kwamen twee mensen op het leven.

Het ongeluk gebeurde zondagochtend rond tien voor negen op de kruising van de Noorderlaan en de Manchesterlaan. De Audi, met daarin drie Brabanders, botste daar op een Kia die een straat wilde indraaien. Ook een derde auto werd geraakt.

Door ruit van café geslingerd
Bij het ongeval kwamen de inzittenden van de Kia, een 71-jarige man en een 67-jarige vrouw uit België, om het leven. De klap was zo hard dat de man uit de wagen en door een ruit van een café werd geslingerd. Volgens Witpas was de cafébaas op dat moment in de zaak aanwezig.

Op de weg geldt een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur. Uit onderzoek, van onder meer sporen en eventuele camerabeelden, moet nog blijken hoe hard de Audi precies heeft gereden toen het ongeluk gebeurde.

Wie is de bestuurder?
Het kan nog weken duren voordat definitief vast komt te staan wie de Audi bestuurde. "Er wordt DNA-onderzoek gedaan. Daar staat normaal een termijn voor van één maand." In de Audi zaten een 24-jarige man uit Ossendrecht, een 27-jarige man uit Bergen op Zoom, een 24-jarige man uit Roosendaal en twee Belgen.

Alle inzittenden van de Audi zijn getest op alcohol en drugs. De mannen uit Roosendaal en Bergen op Zoom bleken alcohol te hebben gedronken. Alle drie de Brabanders hebben verklaard dat de man uit Ossendrecht achter het stuur zat toen het ongeval gebeurde. "We hebben geen objectieve getuigenissen, dus vandaar dat we het onderzoek doen", vertelt Witpas. Of de Belgische justitie twijfelt aan de verklaringen van de drie, wil hij niet vertellen.

Niemand vast
Geen van de inzittenden van de Audi zit vast en er is niemand aangehouden. Of er iemand wordt vervolgd, wordt pas bekend na het onderzoek.

Witpas bevestigt dat de Audi Duitse kentekenplaten had. De wagen was via een Duitse verzekeringsmaatschappij verzekerd. Volgens Witpas is de wagen vermoedelijk niet gestolen. De herkomst van de wagen wordt nog onderzocht.
Bron: http://www.omroepbrabant.(...)geval+Antwerpen.aspx

Probeer het je voor te stellen: je staat op een kruising om een weg over te steken waar je 70 mag. Je ziet niks aankomen, ineens steek je over en dan blijkt er een snelheidsduivel aan te komen die 140-150 km/u rijdt.

Volgens mij heb je dan een flink steekje los zitten als je gaat roepen dat de overstekende auto geen voorrang verleende en dat de bestuurder dit over zichzelf afriep.

Wat mij betreft is ook deze situatie weer een schrijnend voorbeeld van roekeloos weggedrag (zie definities in de OP), waarbij het gedrag van de bestuurder (140-150 rijden waar je 70 mag) heeft geleid tot een ongeluk met 2 doden.
pi_150800999
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 02:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De situatie is als volgt:

[..]

Bron: http://www.omroepbrabant.(...)geval+Antwerpen.aspx

Probeer het je voor te stellen: je staat op een kruising om een weg over te steken waar je 70 mag. Je ziet niks aankomen, ineens steek je over en dan blijkt er een snelheidsduivel aan te komen die 140-150 km/u rijdt.

Volgens mij heb je dan een flink steekje los zitten als je gaat roepen dat de overstekende auto geen voorrang verleende en dat de bestuurder dit over zichzelf afriep.

Wat mij betreft is ook deze situatie weer een schrijnend voorbeeld van roekeloos weggedrag (zie definities in de OP), waarbij het gedrag van de bestuurder (140-150 rijden waar je 70 mag) heeft geleid tot een ongeluk met 2 doden.
Helemaal mee eens, Elfletterig (ook weer es lekker :) ).

Zieker vind ik nog de opmerking "ze zijn al gestraft, want dood". Wat voor autistische mongool ben je dan als je dat zegt. :r

pi_150801029
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 02:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, Elfletterig (ook weer es lekker :) ).

Zieker vind ik nog de opmerking "ze zijn al gestraft, want dood". Wat voor autistische mongool ben je dan als je dat zegt. :r
De opmerking werd gemaakt als zou dat mijn mening zijn, cq. iets dat ik toejuich of graag zie gebeuren. De user in kwestie heeft er een handje van om andermans mening te verdraaien en op deze vervelende wijze te discussiëren. Ik weiger nog op zijn posts te reageren. Dat raad ik verder iedereen aan.

Elk verkeersongeluk waarbij doden vallen is er één te veel. En zo'n gebeurtenis wordt nog triester als het niet gaat om een noodlottige situatie, maar wanneer het een direct gevolg is van menselijk handelen. In dit geval is het veel te hard rijden (140-150 waar je 70 mag) en mogelijk ook nog alcoholgebruik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')