abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150633762
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zonder die motoren was alleen Ferrari als motorenleverancier overgebleven en was Honda niet teruggekomen. Dat nieuwe motorreglement was al in 2009 bedacht om nieuwe leveranciers (lees: Audi!) aan te trekken, maar door de onmin van Volkswagen baas Piech en Ecclestone heeft Audi (voor wie eerst de 4 cilinder formule bedacht was) zich teruggetrokken, waarna de FIA is overgestapt op de V6 en is het uitgesteld tot 2014.

Mercedes en Renault hebben al gezegd dat zonder die nieuwe motoren zij uit de F1 zouden zijn vertrokken.

Dus ik denk dat zonder die nieuwe motoren de F1 slechter af zou zijn geweest dan nu.
Dat bedoel ik. Ik snap die keuzes niet.
pi_150633801
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Ik snap die keuzes niet.
Om te voorkomen dat het Formule Ferrari wordt?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150633830
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat het Formule Ferrari wordt?
Dat bedoel ik niet. Ik snap de voorkeur van de fabrikanten voor die ongekend dure motor niet, terwijl ze wel allemaal voor kostenbesparing waren.
pi_150633833
Omdat het een motorsport is?

Anders wordt het langzaam aan een Nascar, die nog steeds met 1960 pushods en carburators rijden.

De V8 is vrij snel bevroren, met als gevolg geen kosten eraan. Maar om nu nog 10 jaar met dat ding te gaan rijden?
.
pi_150633881
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Ik snap de voorkeur van de fabrikanten voor die ongekend dure motor niet, terwijl ze wel allemaal voor kostenbesparing waren.
Omdat die meer relevant zijn voor hun personenwagens dan de V8.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150633898
12de :')

Gelukkig heeft Max de starts van zijn vader en ligt hij voor de eerste bocht al voor Sainz.
pi_150633937
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Omdat die meer relevant zijn voor hun personenwagens dan de V8.
Is dat het argument?
pi_150633993
Gewoon weer terug naar de V12.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_150634027
quote:
Dat gaat helaas niet meer gebeuren.

Maar misschien dat er ooit nog eens op het idee komt om een formuleklasse op te zetten waarin met 3.0 V12-motoren wordt gereden. Daar lijkt me wel een markt voor.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:43:09 #160
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_150634048
Iemand die kan uitleggen hoe het token systeem voor de motoren werkt? Zag een tweet voorbij komen over het aantal niet gebruikte tokens per motorleverancier.
pi_150634141
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:43 schreef Coelho het volgende:
Iemand die kan uitleggen hoe het token systeem voor de motoren werkt? Zag een tweet voorbij komen over het aantal niet gebruikte tokens per motorleverancier.
Een motor is onderverdeeld in onderdelen, die 1, 2 of 3 tokens waard zijn. een volledige motor (inclusief hybride delen) is 66 tokens en teams mogen dit jaar 32 tokens aanpassen.

Hiervan is voor het seizoen door de fabrikanten al een deel gebruikt, waarvan het meeste door Mercedes en het minste door Renault.

Mercedes heeft dit seizoen nog 7 tokens te besteden, Honda 9, Ferrari 10 en Renault 12.

Volgend jaar mogen ze weer 9% minder aanpassen, het jaar erop weer 9% minder, etc.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150634162
Een kampioenschap gebaseerd op de Red Bull X2014 lijkt me wel wat...
pi_150634172
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat gaat helaas niet meer gebeuren.

Maar misschien dat er ooit nog eens op het idee komt om een formuleklasse op te zetten waarin met 3.0 V12-motoren wordt gereden. Daar lijkt me wel een markt voor.
Of gewoon een raceklasse met superauto's met 6 liter turboloze hoogtoerige V12's.

Oh wacht dat was wijlen de GT1.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_150634187
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:48 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Of gewoon een raceklasse met superauto's met 6 liter turbologe V12's.

Oh wacht dat was wijlen de GT1.

Die oude GT1/GT2-verdeling vond ik echt veel toffer dan dat huidige GTE/GTAm-gedoe.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:49:49 #165
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_150634190
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:47 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Een motor is onderverdeeld in onderdelen, die 1, 2 of 3 tokens waard zijn. een volledige motor (inclusief hybride delen) is 66 tokens en teams mogen dit jaar 32 tokens aanpassen.

Hiervan is voor het seizoen door de fabrikanten al een deel gebruikt, waarvan het meeste door Mercedes en het minste door Renault.

Mercedes heeft dit seizoen nog 7 tokens te besteden, Honda 9, Ferrari 10 en Renault 12.

Volgend jaar mogen ze weer 9% minder aanpassen, het jaar erop weer 9% minder, etc.
En is de uitgangssituatie dan 100% hetzelfde voor ieder team, waarbij ze dus ongeveer de helft naar eigen inzicht mogen aanpassen? Of wordt er op een bepaald moment een eigen motor ingeleverd die al in essentie verschilt en gaat het vervolgens om het verbeteren van de eigen uitgangssituatie?
pi_150634281
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die oude GT1/GT2-verdeling vond ik echt veel toffer dan dat huidige GTE/GTAm-gedoe.
Waren zeker te snel, in 2007 werd bij de 24 Le mans, de Aston 5de overall, voor de helft van de LMP1 autos.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_150634303
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:54 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Waren zeker te snel, in 2007 werd bij de 24 Le mans, de Aston 5de overall, voor de helft van de LMP1 autos.
En de FIA heeft het niet zo op snelheid. Vandaar ook die chicanes op Mulsanne.
pi_150634327
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:49 schreef Coelho het volgende:

[..]

En is de uitgangssituatie dan 100% hetzelfde voor ieder team, waarbij ze dus ongeveer de helft naar eigen inzicht mogen aanpassen? Of wordt er op een bepaald moment een eigen motor ingeleverd die al in essentie verschilt en gaat het vervolgens om het verbeteren van de eigen uitgangssituatie?
De uitgangssituatie is de motor van 2014 voor de 32 tokens. Voor Honda die van nu, waarbij ze het gemiddelde aan tokens dat de anderen nog over hebben om gedurende het seizoen te mogen besteden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150634350
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:48 schreef Jigzoz het volgende:
Een kampioenschap gebaseerd op de Red Bull X2014 lijkt me wel wat...
Gaat een saaie race worden, doordat de grote hoeveelheid aerodynamische downforce en snelheid zo hoog is dat inhalen vrijwel onmogelijk is geworden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150634373
Waarom is F-Zero nog niet de realiteit?
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_150635425
Iemand trouwens al een torrent gevonden van de kwalificatie? Over 2 weken kan ik de race waarschijnlijk niet zien, en toch handig als back-up.
pi_150636036
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:43 schreef alwaysonhold het volgende:
Iemand trouwens al een torrent gevonden van de kwalificatie? Over 2 weken kan ik de race waarschijnlijk niet zien, en toch handig als back-up.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 14 maart 2015 @ 17:07:16 #173
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_150636040
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:43 schreef alwaysonhold het volgende:
Iemand trouwens al een torrent gevonden van de kwalificatie? Over 2 weken kan ik de race waarschijnlijk niet zien, en toch handig als back-up.
staat al sinds 11.54 op spotnet, de sport1 versie met Olav Mol
pi_150636655
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 17:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
thanx
pi_150637602
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:35 schreef Sked het volgende:

[..]

Nog meer wekkers
Top! Mocht ik morgen 5:55 nog geen bericht geplaatst hebben vrees ik het ergste....
dat is het !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')