SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 08:42 schreef RedFever007 het volgende:
Moest even zoeken wie de korpschef is:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooh, een nepwapen! Waar doen ze moeilijk over?
Somebody that I used to know
Dit, en niets anders. De wet geldt ook voor hem.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Degradeer die man naar een functie waarin hij voor een kamercommissie niet interessant is om te horen. Wat denkt ie wel niet? "Im a the law?" Nee, dat ben je niet, je bent een overheidsdienaar die blij mag zijn om als ondergeschikte de organen van de democratie te dienen.
Meteen je eigen wereldbeeld "alle agenten zijn arrogant, willen judge dredd zijn en zijn niet te vertrouwen" in een berichtje rammen, aannames doen en invullen om het voor elkaar te krijgen en daar meteen zeer zware sancties aan koppelen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Degradeer die man naar een functie waarin hij voor een kamercommissie niet interessant is om te horen. Wat denkt ie wel niet? "Im a the law?" Nee, dat ben je niet, je bent een overheidsdienaar die blij mag zijn om als ondergeschikte de organen van de democratie te dienen.
Dit is gewoon pure propaganda naar "zijn" achterban. Zo van, kijk ik ben een van jullie en achteraf gaan zitten mekkeren dat de wereld zich niet naar hem schikt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:32 schreef SicSicSics het volgende:
Wel netjes om uit te dragen wat je predikt.![]()
Politiek statement en een krachtig signaal naar 'zijn' agenten.
Maar wel een klein beetje 'geneuzel'. Hij wist dit natuurlijk van te voren.
Iedereen met een wapen is een veiligheidsrisico natuurlijk, bovendien mag het niet als je geen bewaker bent. Korpschef of niet. Dat wist hij natuurlijk ook.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:33 schreef Kaviaar het volgende:
Zijn ze bang dat die korpschef ineens om zich heen begint te schieten?![]()
Welk statement maakt hij dan volgens jou, buiten "de agent legt aan niemand verantwoording af"? En wat is daar krachtig aan?quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:32 schreef SicSicSics het volgende:
Wel netjes om uit te dragen wat je predikt.![]()
Politiek statement en een krachtig signaal naar 'zijn' agenten.
Maar wel een klein beetje 'geneuzel'. Hij wist dit natuurlijk van te voren.
Zo kun je het ook zien!quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
Dit is gewoon pure propaganda naar "zijn" achterban. Zo van, kijk ik ben een van jullie en achteraf gaan zitten mekkeren dat de wereld zich niet naar hem schikt.
Hij had veel meer bereikt door zich gewoon netjes aan de regels te houden zoals elk mens wat naar de tweede kamer wil. Het enige wat hij nu bereikt heeft is dat hij buiten het overleg is geplaatst en daardoor niet voor "zijn" achterban heeft kunnen spreken.
Totaal misplaatste arrogantie.
Hoezo "alle agenten"? Ik neem deze dwaas juist de maat vanuit wat een normale agent die wel snapt wat zijn rol in een democratie is zou doen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Meteen je eigen wereldbeeld "alle agenten zijn arrogant, willen judge dredd zijn en zijn niet te vertrouwen" in een berichtje rammen, aannames doen en invullen om het voor elkaar te krijgen en daar meteen zeer zware sancties aan koppelen.
*grinnik*
quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:37 schreef Jibberwism het volgende:
Welk statement maakt hij dan volgens jou, buiten "de agent legt aan niemand verantwoording af"? En wat is daar krachtig aan?
Het is invullen hoor, maar hij laat hiermee zien dat hij die opdracht serieus neemt.quote:[...] hij eind januari opdracht heeft gegeven aan alle politiemensen die geüniformeerd de straat opgaan, hun dienstwapen te dragen.
Geef 'm eens ongelijk met duizenden geradicaliseerde/met IS sympathiserende 'broeders' in Nederland en de gebeurtenissen in Frankrijk en België eerder dit jaar.quote:
Sorry. Ik nam de algehele tendens van jouw reacties mee in mijn overweging.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo "alle agenten"? Ik neem deze dwaas juist de maat vanuit wat een normale agent die wel snapt wat zijn rol in een democratie is zou doen.
En dit stukje slaat natuurlijk nergens op aangezien agenten maar 32 uur op jaarbasis aan oefeningen krijgen qua schietveiligheid en het daadwerkelijk leren omgaan met een pistool.quote:Op donderdag 12 maart 2015 08:25 schreef DW457 het volgende:
Bevel
De achtergrond van Boumans opstelling is dat hij eind januari opdracht heeft gegeven aan alle politiemensen die geüniformeerd de straat opgaan, hun dienstwapen te dragen. Ze moeten ook voldoende geoefend zijn om het te gebruiken. Sindsdien draagt Bouman, als hij in uniform op weg gaat, zijn dienstwapen bij zich.
Dat is goed voor de veiligheid van de politieagent en het is goed voor de veiligheid op straat, vindt Bouman. Zo nodig kunnen agenten ook optreden, zei hij verder.
en de beveiligers aan wie hij het wapen moest geven? hoeveel uren training zouden die hebben gehad?quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En dit stukje slaat natuurlijk nergens op aangezien agenten maar 32 uur op jaarbasis aan oefeningen krijgen qua schietveiligheid en het daadwerkelijk leren omgaan met een pistool.
Maak het nog zorgwekkender.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:49 schreef SicSicSics het volgende:
Deze dwaas is trouwens wel Eerste hoofdcommissaris van de Nationale Politie (en oud hoofd AIVD).
Hij is niet zomaar een arrogante henkie die ergens wat van vindt.
Juridisch gezien wel volgens mij.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:49 schreef SicSicSics het volgende:
Deze dwaas is trouwens wel Eerste hoofdcommissaris van de Nationale Politie (en oud hoofd AIVD).
Hij is niet zomaar een arrogante henkie die ergens wat van vindt.
Gaan die er mee schieten? Nee, die bergen het wapen op en geven het later terug.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:55 schreef wipes66 het volgende:
[..]
en de beveiligers aan wie hij het wapen moest geven? hoeveel uren training zouden die hebben gehad?
Jawel hoor. Altijd raadpleegbaar.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zo kun je het ook zien!Ik kijk liever (wat naïever) naar goede intenties.
Bovendien weten we niet waar de commissie over wilde praten
Je bedoelt: Geef een stukje duiding waardoor je zijn actie beter op (politieke) waarde kunt schatten.quote:
Hoe bedoel je? Hij wist ongetwijfeld dat het waarschijnlijk niet mag om een vuurwapen in de kamer te dragen.quote:
Dat weet ik, maar Netsplitter deed een aantal aannames. (Ik ook overigens, ik nam aan dat hij dit niet eerst opgezocht hadquote:Op donderdag 12 maart 2015 11:04 schreef Szura het volgende:
Jawel hoor. Altijd raadpleegbaar.
http://www.tweedekamer.nl(...)etails?id=2015A00569
wat doet het er toe of ze gaan schieten? het mogelijke bezwaar kan ook zijn dat je een g4s beveiliger niet je wapen geeft. het is niet zomaar iets wat je weggeeft he... als een politieagent bij de ah komt en een beveiliger eist zijn pistool, dan gaat een politieagent toch ook niet denken "oh, hij zal er vast niet mee gaan schieten".quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gaan die er mee schieten? Nee, die bergen het wapen op en geven het later terug.
Je weet de regels van te voren. Je kan het er mee eens zijn of niet, ze gaan echt die regels niet aanpassen. Zo simpel werkt het. Ook niet voor die meneer.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:08 schreef wipes66 het volgende:
[..]
wat doet het er toe of ze gaan schieten? het mogelijke bezwaar kan ook zijn dat je een g4s beveiliger niet je wapen geeft. het is niet zomaar iets wat je weggeeft he... als een politieagent bij de ah komt en een beveiliger eist zijn pistool, dan gaat een politieagent toch ook niet denken "oh, hij zal er vast niet mee gaan schieten".
Welke wet?quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:13 schreef john2406 het volgende:
Dit getuigd in mijn ogen mij ervan dat ze denken boven de wet te staan!
En die poortje zijn dan om te kijken of iemand iets gestolen heeft?quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:13 schreef SicSicSics het volgende:
Op de website staat trouwens niet dat je geen wapen mee naar binnen mag nemenAlleen dat je verplicht door detectiepoortjes moet
Als een politieagent bij AH komt omdat ie er voor dienstzaken meot zijn dan niet nee. Anders heeft ie in uniform nix te zoeken bij AH.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:08 schreef wipes66 het volgende:
als een politieagent bij de ah komt en een beveiliger eist zijn pistool
Dat doet er niet toe waar die poortjes voor zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:14 schreef john2406 het volgende:
En die poortje zijn dan om te kijken of iemand iets gestolen heeft?
ja dat is ook wel begrijpelijk; die beveiliger doet ook slechts zijn werk. althans als het echt in de regels is terug te vinden dat een agent ontwapend moet worden in dat gebouw. ik twijfels trouwens sterk of daar wel goede procedures voor zijn, maar dat ter zijden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je weet de regels van te voren. Je kan het er mee eens zijn of niet, ze gaan echt die regels niet aanpassen. Zo simpel werkt het. Ook niet voor die meneer.
Als hij z'n wapen niet wil afgeven moet hij het niet meenemen.
Nouja wet laat ik het anders maar regels noemen in dit geval dan.quote:
Ik zie het al voor me, U wapen aub en meneer wil het niet afstaan, plat op de grond met hem en getrokken wapen op hem richten. LOL.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:15 schreef wipes66 het volgende:
[..]
ja dat is ook wel begrijpelijk; die beveiliger doet ook slechts zijn werk. althans als het echt in de regels is terug te vinden dat een agent ontwapend moet worden in dat gebouw. ik twijfels trouwens sterk of daar wel goede procedures voor zijn, maar dat ter zijden.
Ongetwijfeld, maar ben je een arrogante zak als je het niet eens bent met de regels en daar vraagtekens bij zet?quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:16 schreef john2406 het volgende:
Nouja wet laat ik het anders maar regels noemen in dit geval dan.
En de regels voor dat gebouw zijn dan neem ik aan dat alleen de beveiligers wapens mogen draagen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |