abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150555940
Korpschef Gerard Bouman van de Nationale Politie heeft vandaag geweigerd een bijeenkomst in de Tweede Kamer bij te wonen, omdat hij zijn dienstwapen moest inleveren bij de beveiliging.

Bouman was uitgenodigd voor een hoorzitting van de Kamercommissie Veiligheid en Justitie. Toen hij bij het streng beveiligde gebouw van de Tweede Kamer arriveerde, kreeg de korpschef te horen dat hij niet met zijn dienstwapen naar binnen mocht. Bouman probeerde het nog met de mededeling: "U krijgt er gratis een bewaker bij", zegt zijn woordvoerder, maar dat hielp niet. Met wapen geen toegang, was de onverbiddelijke boodschap.

Bouman besloot daarop de bijeenkomst niet bij te wonen. D66-Kamerlid Magda Berndsen, voormalig politiechef, heeft nog geprobeerd er een mouw aan te passen, maar dat mocht niet baten. Zowel Bouman als de bewaking bleef onvermurwbaar.

Bevel
De achtergrond van Boumans opstelling is dat hij eind januari opdracht heeft gegeven aan alle politiemensen die geüniformeerd de straat opgaan, hun dienstwapen te dragen. Ze moeten ook voldoende geoefend zijn om het te gebruiken. Sindsdien draagt Bouman, als hij in uniform op weg gaat, zijn dienstwapen bij zich.

Dat is goed voor de veiligheid van de politieagent en het is goed voor de veiligheid op straat, vindt Bouman. Zo nodig kunnen agenten ook optreden, zei hij verder.

Bron: NOS

Niet zo'n handige actie van deze korpschef. Van iemand in zo'n functie mag je toch een meer diplomatieke en professionele houding verwachten, zeker nu de politie zo onder druk staat met de CAO onderhandelingen de de agenten die zijn aangeklaagd wegens schietincidenten. Dat laatste is sowieso ook opmerkelijk. In het geval wanneer een agent schiet op een vluchtende verdachte snap ik wel dat het OM spreekt van overmatig geweld en het ontbreken van noodweer, maar wanneer er een auto op je inrijdt kan ik dat toch anders zien (of is hier meer sprake van een wraakactie?).

Wat vinden jullie?
pi_150555960
Wa'n henkie. :').
  donderdag 12 maart 2015 @ 08:42:27 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_150556169
Moest even zoeken wie de korpschef is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150556260
Terecht dat ie er niet in mag met wapen. Het is niet voor niets dat niemand met wapen naar binnen mag, al was je de koning.
Somebody that I used to know
pi_150556276
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:42 schreef RedFever007 het volgende:
Moest even zoeken wie de korpschef is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D Ooh, een nepwapen! Waar doen ze moeilijk over? :P
Somebody that I used to know
pi_150556313
een dienstwapen geef je ook niet zomaar weg lijkt mij. of het moet marechaussee geweest zijn?
..///
  donderdag 12 maart 2015 @ 09:14:39 #7
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_150556692
Pannenkoek :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 maart 2015 @ 09:43:45 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_150557354
Wat een idioot dat die denkt dat de regels niet voor hem gelden. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_150557474
Geen VS wetgeving hebben :') :')

"The Second Amendment (Amendment II) to the United States Constitution protects the right of the people to keep and bear arms."

http://en.wikipedia.org/w(...)_States_Constitution
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_150557976
Degradeer die man naar een functie waarin hij voor een kamercommissie niet interessant is om te horen. Wat denkt ie wel niet? "Im a the law?" Nee, dat ben je niet, je bent een overheidsdienaar die blij mag zijn om als ondergeschikte de organen van de democratie te dienen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:30:53 #11
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150558383
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Degradeer die man naar een functie waarin hij voor een kamercommissie niet interessant is om te horen. Wat denkt ie wel niet? "Im a the law?" Nee, dat ben je niet, je bent een overheidsdienaar die blij mag zijn om als ondergeschikte de organen van de democratie te dienen.
Dit, en niets anders. De wet geldt ook voor hem.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:32:34 #12
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_150558408
Wel netjes om uit te dragen wat je predikt. ^O^
Politiek statement en een krachtig signaal naar 'zijn' agenten.

Maar wel een klein beetje 'geneuzel'. Hij wist dit natuurlijk van te voren.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_150558426
pew pew guns blazin' ja tog
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:33:36 #14
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_150558428
Man heeft groot gelijk. Practice what you preach.

Zijn ze bang dat die korpschef ineens om zich heen begint te schieten? :|W
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:35:09 #15
116015 SicSicSics
pi_150558458
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Meteen je eigen wereldbeeld "alle agenten zijn arrogant, willen judge dredd zijn en zijn niet te vertrouwen" in een berichtje rammen, aannames doen en invullen om het voor elkaar te krijgen en daar meteen zeer zware sancties aan koppelen.
*grinnik* :N
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 maart 2015 @ 10:36:04 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_150558476
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:32 schreef SicSicSics het volgende:

Dit is gewoon pure propaganda naar "zijn" achterban. Zo van, kijk ik ben een van jullie en achteraf gaan zitten mekkeren dat de wereld zich niet naar hem schikt.
Hij had veel meer bereikt door zich gewoon netjes aan de regels te houden zoals elk mens wat naar de tweede kamer wil. Het enige wat hij nu bereikt heeft is dat hij buiten het overleg is geplaatst en daardoor niet voor "zijn" achterban heeft kunnen spreken.
Totaal misplaatste arrogantie.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:36:32 #17
116015 SicSicSics
pi_150558486
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:33 schreef Kaviaar het volgende:
Zijn ze bang dat die korpschef ineens om zich heen begint te schieten? :|W
Iedereen met een wapen is een veiligheidsrisico natuurlijk, bovendien mag het niet als je geen bewaker bent. Korpschef of niet. Dat wist hij natuurlijk ook.
Fine, fuck you then!
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:37:09 #18
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150558502
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:32 schreef SicSicSics het volgende:

Welk statement maakt hij dan volgens jou, buiten "de agent legt aan niemand verantwoording af"? En wat is daar krachtig aan?
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:38:02 #19
116015 SicSicSics
pi_150558521
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
Dit is gewoon pure propaganda naar "zijn" achterban. Zo van, kijk ik ben een van jullie en achteraf gaan zitten mekkeren dat de wereld zich niet naar hem schikt.
Hij had veel meer bereikt door zich gewoon netjes aan de regels te houden zoals elk mens wat naar de tweede kamer wil. Het enige wat hij nu bereikt heeft is dat hij buiten het overleg is geplaatst en daardoor niet voor "zijn" achterban heeft kunnen spreken.
Totaal misplaatste arrogantie.
Zo kun je het ook zien! :Y Ik kijk liever (wat naïever) naar goede intenties.

Bovendien weten we niet waar de commissie over wilde praten ;)
Fine, fuck you then!
pi_150558526
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Meteen je eigen wereldbeeld "alle agenten zijn arrogant, willen judge dredd zijn en zijn niet te vertrouwen" in een berichtje rammen, aannames doen en invullen om het voor elkaar te krijgen en daar meteen zeer zware sancties aan koppelen.
*grinnik* :N
Hoezo "alle agenten"? Ik neem deze dwaas juist de maat vanuit wat een normale agent die wel snapt wat zijn rol in een democratie is zou doen.
pi_150558540
Lijkt me toch logisch dat die regels ook voor hem gelden.
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:39:40 #22
116015 SicSicSics
pi_150558543
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:37 schreef Jibberwism het volgende:
Welk statement maakt hij dan volgens jou, buiten "de agent legt aan niemand verantwoording af"? En wat is daar krachtig aan?
quote:
[...] hij eind januari opdracht heeft gegeven aan alle politiemensen die geüniformeerd de straat opgaan, hun dienstwapen te dragen.
Het is invullen hoor, maar hij laat hiermee zien dat hij die opdracht serieus neemt.
Fine, fuck you then!
pi_150558544
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:27 schreef zarGon het volgende:
Wa'n henkie. :').
Geef 'm eens ongelijk met duizenden geradicaliseerde/met IS sympathiserende 'broeders' in Nederland en de gebeurtenissen in Frankrijk en België eerder dit jaar. :') :W

Henkie? :')
Koning, zul je bedoelen. _O_
Je suis Charlie Sheen
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:40:45 #24
116015 SicSicSics
pi_150558558
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo "alle agenten"? Ik neem deze dwaas juist de maat vanuit wat een normale agent die wel snapt wat zijn rol in een democratie is zou doen.
Sorry. Ik nam de algehele tendens van jouw reacties mee in mijn overweging. :)
Fine, fuck you then!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 maart 2015 @ 10:46:00 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_150558642
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:25 schreef DW457 het volgende:

Bevel
De achtergrond van Boumans opstelling is dat hij eind januari opdracht heeft gegeven aan alle politiemensen die geüniformeerd de straat opgaan, hun dienstwapen te dragen. Ze moeten ook voldoende geoefend zijn om het te gebruiken. Sindsdien draagt Bouman, als hij in uniform op weg gaat, zijn dienstwapen bij zich.

Dat is goed voor de veiligheid van de politieagent en het is goed voor de veiligheid op straat, vindt Bouman. Zo nodig kunnen agenten ook optreden, zei hij verder.

En dit stukje slaat natuurlijk nergens op aangezien agenten maar 32 uur op jaarbasis aan oefeningen krijgen qua schietveiligheid en het daadwerkelijk leren omgaan met een pistool.
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:46:08 #26
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_150558644
Het is hier geen Uruzgan :')
graag op anoniem
pi_150558694
Moet die zelf weten.
Ура для россии
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:49:01 #28
116015 SicSicSics
pi_150558698
Deze dwaas is trouwens wel Eerste hoofdcommissaris van de Nationale Politie (en oud hoofd AIVD).

Hij is niet zomaar een arrogante henkie die ergens wat van vindt. :')
Fine, fuck you then!
pi_150558863
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En dit stukje slaat natuurlijk nergens op aangezien agenten maar 32 uur op jaarbasis aan oefeningen krijgen qua schietveiligheid en het daadwerkelijk leren omgaan met een pistool.
en de beveiligers aan wie hij het wapen moest geven? hoeveel uren training zouden die hebben gehad?
..///
pi_150558922
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:49 schreef SicSicSics het volgende:
Deze dwaas is trouwens wel Eerste hoofdcommissaris van de Nationale Politie (en oud hoofd AIVD).

Hij is niet zomaar een arrogante henkie die ergens wat van vindt. :')
Maak het nog zorgwekkender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')