abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150542684
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 7 maanden nu alweer een relatie met mijn vriend en dit gaat eigenlijk allemaal heel goed. We zijn smoorverliefd op elkaar, houden van elkaar, en doen leuke dingen samen. Mijn vriend is fors wat ouder en heeft een hele drukke baan, ik ga zelf nog naar school en heb het veel minder druk. Daar ligt nou net het probleem denk ik.

Ik loop hem de hele dag door maar te appen en van alles te vragen en bevestiging te zoeken wat nogal best vaak leidt tot ruzies. Als ik de bevestiging die ik wil krijgen namelijk niet krijg (en ik zoek overal bevestiging in) dan word ik namelijk erg chagrijnig en ben ik alles aan het afreageren op hem. Ik heb namelijk zo'n gevoel dat hij toch liever niet met mij wilt praten of mij überhaupt wilt zien.. 'Anders had hij toch wel gezegd dat hij me mist?' Gaat er dan door mijn hoofd heen.. We hebben zelfs allebei een app gedownload (op mijn aandringen) zodat ik kan zien waar hij is en wat hij doet. (Geeft mij dan ook weer een bevestiging dat hij echt aan het doen is wat hij zou moeten doen). Ik ben dus erg controlling zoals jullie kunnen zien. Zodra hij bijvoorbeeld ineens een andere route neemt naar zijn werk toe en dat niet eerst tegen mij had vertelt sta ik alweer te zeuren hoezo hij die route neemt. Daarnaast kan ik ook behoorlijk zeuren als hij aan het werk is, of op zakentrip, en mij 3 uur lang niet appt.. En dan als hij me appt hij dan niet in gaat op mijn 100 berichten maar vraagt aan mij wat ik doe... Ook als hij heeft beloofd om te bellen en dat gebeurt uiteindelijk niet omdat hij te druk is, of omdat hij in slaap gevallen is, of omdat hij het gewoon vergeten is gaat er gelijk door mijn hoofd heen dat ik niet belangrijk genoeg ben voor hem..

Zoals jullie merken loop ik dus echt met een probleem rond en ik wil dit opgelost hebben voordat mijn relatie eraan stuk gaat, dat is namelijk echt wel het laatste wat ik wil. Hij heeft het er namelijk ook wel moeilijk mee zoals jullie kunnen begrijpen.. Ik heb natuurlijk een beetje op internet rond gekeken wat dit zou kunnen zijn en ik kwam steeds uit op een vorm van OCS/OCD.. Wat opzich niet geheel gek klinkt gezien dat ik in mijn verleden ook verschillende vormen van OCS/OCD liet zien.. Maar ik vraag mij nu af of er mensen zijn die hetzelfde hebben (gehad) en wat die eraan gedaan hebben. Ik wil er namelijk echt vanaf... Ben er zelf ook echt klaar mee.. Dus wat raden jullie mij aan? :)
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:06:36 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_150543036
quote:
11s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:00 schreef Amerikaganger het volgende:
Dus wat raden jullie mij aan?
Professionele hulp zoeken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_150543094
Dat van die app waar hij is is echt heel ziek.
pi_150543109
Hulp zoeken. Ik heb ervaring gehad met iemand die OCS had en het was allesbehalve leuk toen hij zich niet liet behandelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2015 21:07:54 ]
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:09:39 #5
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_150543226
Wow. Ik sta perplex dat jij zelf door hebt hoe schadelijk en vervelend dit is en dat je het toch blijft doen. Als jij niet na zelf analyse je gedrag kan aanpassen zou ik:

Snel professionele hulp zoeken, voor hem is dit namelijk nog vele mate frustrerender dan voor jou. Het zoeken naar bevestiging is iets wat hij niet kan bevredigen, ondanks verschillende pogingen. Het probleem ligt bij jou en ik zou gaan onderzoeken met behup van een professional waarom jij zo'n bevestiging zoekt en hoe jij dit kan "afleren".

Even een voorbeeld van iets wat een professional met je kan doen:
Cognitieve gedragstheraphie is een van de mogelijke oplossingen om je even een beeld te schetsen. Dat is minder gefoccused op een analyse en grotendeels ook echt met jezelf aan de slag gaan om je (denk)gedrag aan te passen door middel van oefeningen. Het leert je stappen te zetten en zeer praktijk gericht een oplossing, waar je dus ook snel van merkt of het werkt! Ik ben geen psycholoog/psychiater, maar dit is een van de theraphien die wel eens wordt toegepast op OCD. Maar een deskundige/professional kan jou vertellen wat goed bij je situatie past.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_150543272
Jij hebt geen vriend nodig, maar een huisdier.

Of een dwangbuis.
pi_150543983
quote:
Ik loop hem de hele dag door maar te appen en van alles te vragen en bevestiging te zoeken wat nogal best vaak leidt tot ruzies. Als ik de bevestiging die ik wil krijgen namelijk niet krijg (en ik zoek overal bevestiging in) dan word ik namelijk erg chagrijnig en ben ik alles aan het afreageren op hem. Ik heb namelijk zo'n gevoel dat hij toch liever niet met mij wilt praten of mij überhaupt wilt zien.. 'Anders had hij toch wel gezegd dat hij me mist?' Gaat er dan door mijn hoofd heen.. We hebben zelfs allebei een app gedownload (op mijn aandringen) zodat ik kan zien waar hij is en wat hij doet. (Geeft mij dan ook weer een bevestiging dat hij echt aan het doen is wat hij zou moeten doen). Ik ben dus erg controlling zoals jullie kunnen zien. Zodra hij bijvoorbeeld ineens een andere route neemt naar zijn werk toe en dat niet eerst tegen mij had vertelt sta ik alweer te zeuren hoezo hij die route neemt. Daarnaast kan ik ook behoorlijk zeuren als hij aan het werk is, of op zakentrip, en mij 3 uur lang niet appt.. En dan als hij me appt hij dan niet in gaat op mijn 100 berichten maar vraagt aan mij wat ik doe... Ook als hij heeft beloofd om te bellen en dat gebeurt uiteindelijk niet omdat hij te druk is, of omdat hij in slaap gevallen is, of omdat hij het gewoon vergeten is gaat er gelijk door mijn hoofd heen dat ik niet belangrijk genoeg ben voor hem..
Je bent in elk geval eerlijk :') Ik raad je aan om professionele hulp te zoeken, want dit is dusdanig afwijkend, dat je nooit in staat zal zijn om een eerlijke en/of langdurige relatie te onderhouden.
Extremistisch gematigd.
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:34:07 #8
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_150544692
Dit gedrag is gewoon ziekelijk.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:52:10 #9
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_150545533
Als ik die gaat was ik hard weggerend. Damn. Hoezo weet hij niet dat je je dick niet in crazies moet steken?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_150545702
Hoe oud ben je? En hoe oud is je vriend?
pi_150545704
Je vriend is ook niet goed dat hij bij jou blijft.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 11 maart 2015 @ 22:02:13 #12
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_150546062
quote:
15s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:07 schreef Toto69 het volgende:
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_150547303
Ik dacht dat mijn vriendin moeilijk was omdat ze het vervelend vind als ik op Whatsapp kijk maar niks terug zeg als ze niet weet waar ik ben :`)

Zou het waarschijnlijk geen maand met je volhouden.
pi_150547460
quote:
wat die eraan gedaan hebben. Ik wil er namelijk echt vanaf... Ben er zelf ook echt klaar mee.. Dus wat raden jullie mij aan? :)
Als je dit nog moet vragen... ;(
  woensdag 11 maart 2015 @ 22:50:55 #15
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_150549108
Professionele hulp een optie?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_150549134
Stel dat hij vreemd wil gaan, dingen stiekem wil doen...om de 1 of andere reden niet tevreden is met jullie relatie gaat zo'n app echt niks helpen.. En daarbij is het ziek.
  donderdag 12 maart 2015 @ 00:14:11 #17
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_150553202
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je vriend is ook niet goed dat hij bij jou blijft.
Hij mag niet weg van de app
  donderdag 12 maart 2015 @ 08:03:13 #18
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_150555750
Er komt een moment dat je bezorgdheid niet langer schattig is, maar rete-irritant wordt.
Ik zou het moment maar proberen voor te zijn..... als het nog niet gepasseerd is.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_150555851
Bedankt voor de reacties van mensen die wel serieus zijn! Daar heb ik nog eens wat aan! Voor de anderen: ik heb gewoon medelijden met jullie (toekomstige) partners.. Jullie zeggen dus gewoon dat als je partner wat problemen krijgt (op psychisch gebied) dat jullie hem/haar zullen dumpen.. Wat ontzettend laf. Volgens mij ga je een relatie aan met de gevoelens dat je heel veel van iemand houdt en altijd voor hem of haar zal blijven zorgen... Ik kan er niks aan doen dat ik zo ben en zo mijn zorgen zijn.. Ik zei zelf ook in mijn verhaal dat ik er klaar mee ben en dus daarom of dit verhaal herkenbaar voor iemand zou zijn. Nogmaals bedankt voor de mensen die wel serieus hebben gereageerd.
  donderdag 12 maart 2015 @ 08:22:01 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150555907
Heb je destijds hulp gehad? Ben je nu van plan om hulp te zoeken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_150555939
Hoe heet die app trouwens?
pi_150556083
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:22 schreef Lienekien het volgende:
Heb je destijds hulp gehad? Ben je nu van plan om hulp te zoeken?
Nee dat heb ik niet.. Ben het wel van plan maar vind die stap zetten om de dokter te bellen best wel een grote stap..
pi_150556100
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:25 schreef Harlekien het volgende:
Het is de 'zoek mijn vrienden' app van Apple..
  donderdag 12 maart 2015 @ 08:39:05 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150556116
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:37 schreef Amerikaganger het volgende:

[..]

Nee dat heb ik niet.. Ben het wel van plan maar vind die stap zetten om de dokter te bellen best wel een grote stap..
Hoe ben je destijds dan van je klachten afgekomen?
pi_150556135
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:38 schreef Amerikaganger het volgende:

[..]

Het is de 'zoek mijn vrienden' app van Apple..
Best sick trouwens, herken het beetje in mezelf maar dit gaat wel heel ver. Zou inderdaad hulp zoeken als ik jou was want op deze manier stoot jij je vriend alleen maar af.

"Door mijn onzekerheid raak ik deze meid zeker kwijt" - Fresku
  donderdag 12 maart 2015 @ 08:40:50 #27
365231 Fera
Fire & Blood
pi_150556142
Wat heb je zelf geprobeerd voordat je dit topic opende? Misschien beginnen met die app weggooien?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_150556173
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe ben je destijds dan van je klachten afgekomen?
Dat ben ik nog niet.. Ik had het eerst geprobeerd om op eigen kracht zeg maar van mijn problemen af te komen.. Blijkt nu dat dat niet werkt dus zal dan toch eens de dokter moeten bellen.
  donderdag 12 maart 2015 @ 08:43:39 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150556198
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:42 schreef Amerikaganger het volgende:

[..]

Dat ben ik nog niet.. Ik had het eerst geprobeerd om op eigen kracht zeg maar van mijn problemen af te komen.. Blijkt nu dat dat niet werkt dus zal dan toch eens de dokter moeten bellen.
Succes daarmee.
  donderdag 12 maart 2015 @ 08:49:58 #30
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_150556321
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:15 schreef Amerikaganger het volgende:
Bedankt voor de reacties van mensen die wel serieus zijn! Daar heb ik nog eens wat aan! Voor de anderen: ik heb gewoon medelijden met jullie (toekomstige) partners.. Jullie zeggen dus gewoon dat als je partner wat problemen krijgt (op psychisch gebied) dat jullie hem/haar zullen dumpen.. Wat ontzettend laf. Volgens mij ga je een relatie aan met de gevoelens dat je heel veel van iemand houdt en altijd voor hem of haar zal blijven zorgen... Ik kan er niks aan doen dat ik zo ben en zo mijn zorgen zijn.. Ik zei zelf ook in mijn verhaal dat ik er klaar mee ben en dus daarom of dit verhaal herkenbaar voor iemand zou zijn. Nogmaals bedankt voor de mensen die wel serieus hebben gereageerd.
Ik hou superveel van mijn vriend maar als hij deze shit ging doen was het wel gauw over. Jij víndt dat je psychische problemen hebt, ik zeg dat je gewoon niet zo moet zeuren en/of aan je zelfvertrouwen moet werken.
Mijn vriend heeft veel last van ocs gehad en dat was geen probleem voor onze relatie, ondanks dat hij wilde dat ik een appje stuurde als ik goed was aangekomen op werk en dat hij liever niet heeft dat ik 's avonds over straat ga (slechte buurt). Maar de shit die jij doet kan alleen maar je relatie kapotmaken.
pi_150556582
Dit gaat wel een tikkeltje te ver hoor TS :D

Maar inderdaad, wat de meeste reacties boven mij zeggen: Professionele hulp zoeken ^O^
Op woensdag 22 mei 2013 14:16 schreef ikjijallebei het volgende:
Beste fipo van 2013.
  donderdag 12 maart 2015 @ 09:10:13 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150556602
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:49 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik hou superveel van mijn vriend maar als hij deze shit ging doen was het wel gauw over. Jij víndt dat je psychische problemen hebt, ik zeg dat je gewoon niet zo moet zeuren en/of aan je zelfvertrouwen moet werken.
Mijn vriend heeft veel last van ocs gehad en dat was geen probleem voor onze relatie, ondanks dat hij wilde dat ik een appje stuurde als ik goed was aangekomen op werk en dat hij liever niet heeft dat ik 's avonds over straat ga (slechte buurt). Maar de shit die jij doet kan alleen maar je relatie kapotmaken.
Dat vind ik amper voorbeelden van OCS, eigenlijk.
pi_150556693
quote:
ik heb gewoon medelijden met jullie (toekomstige) partners.. Jullie zeggen dus gewoon dat als je partner wat problemen krijgt (op psychisch gebied) dat jullie hem/haar zullen dumpen.. Wat ontzettend laf.
Nee, een app om je vent te controleren, omdat je bij een andere terugrijroute al twijfelt aan zn trouw is een stoere houding.

quote:
Volgens mij ga je een relatie aan met de gevoelens dat je heel veel van iemand houdt en altijd voor hem of haar zal blijven zorgen... [/qote]

Haha leg je sprookjesboek maar even weg, want dat is echt onrealistische bullshit. Tenminste, je hebt er in dit geval wel tijdelijk voordeel van dat je vriend dit gewoon slikt tot nu toe. Als hij dat niet zou doen, dan had je een extra stok achter de deur gehad om je issues eens aan te pakken. Is ook een houden van, misschien ga je dat nog eens snappen.

[quote]Ik kan er niks aan doen dat ik zo ben en zo mijn zorgen zijn..
Laffe instelling, waar je geen kut mee opschiet. Volwassen mensen horen hun problemen niet zo af te schuiven, maar gewoon aan te pakken. Ga eerst eens echt aan de bak voor je gaat piepen dat je er niks aan kan doen zeg.

quote:
Ik zei zelf ook in mijn verhaal dat ik er klaar mee ben en dus daarom of dit verhaal herkenbaar voor iemand zou zijn. Nogmaals bedankt voor de mensen die wel serieus hebben gereageerd.
Zeggen dat je er klaar mee bent is een klein eerste stapje, waarna er nog het nodige moet gebeuren. Het maakt werkelijk geen ene kut uit of iemand het herkenbaar vindt, want jullie constateren het als een probleem in jullie relatie en dus moet er hoe dan ook iets aan gebeuren.
Kun je wel proberen om hier enigszins medestanders te vinden, maar dan ben je alleen dat telefoontje naar de huisarts voor een doorverwijzing aan het uitstellen. Als je echt zo van je partner houdt en altijd voor hem wil zorgen enzo, dan ga je beter eens even snel actie ondernemen ipv hier je zelf al als problematisch omschreven gedrag te gaan zitten verdedigen. Prioriteiten enzo...

Maar evengoed succes gewenst hoor!
  donderdag 12 maart 2015 @ 09:19:28 #34
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_150556798
quote:
Met alle respect, maar je bent wel een beetje naief. Een partner met 'psychische problemen' (ben je al gediagnostiseerd?) steunen is niet zo vanzelfsprekend als jij het voor doet komen. Als je 10 jaar samen bent dan geef je inderdaad niet zomaar op. Dan weet je wat je aan elkaar hebt en wat je opgeeft. Maar 7 maanden? Dat is helemaal niets. Jullie kennen elkaar amper. Er zijn relaties die op minder stuk lopen na zo'n korte tijd.

En dat heb je zelf ook door, want je geeft zelf ook al aan dat je bang bent dat dit snel berg afwaarts zal gaan. Dat lijkt me een hele reële inschatting. Dus als je echt denkt dat je psychisch niet in orde bent dan zou ik als de sodemieter hulp gaan zoeken. Misschien baat het niet meer voor deze relatie, maar allicht wel voor de volgende..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 12 maart 2015 @ 09:43:51 #35
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_150557359
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat vind ik amper voorbeelden van OCS, eigenlijk.
Klopt, maar ik heb alleen wat relatiegerelateerde dingen eruit gepikt ;)
Het is trouwens niet echt met tics ofzo, meer dwanggedachten.
  donderdag 12 maart 2015 @ 09:47:16 #36
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_150557437
quote:
We hebben zelfs allebei een app gedownload (op mijn aandringen) zodat ik kan zien waar hij is en wat hij doet. (Geeft mij dan ook weer een bevestiging dat hij echt aan het doen is wat hij zou moeten doen)
Jezus zeg... Dit gaat véél te ver.

quote:
:')

quote:

[..]

Wel een stap die je nodig hebt, je gedrag is nogal ziekelijk en maakt meer kapot dan je lief is.
  donderdag 12 maart 2015 @ 09:54:42 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_150557655
quote:
Ik heb natuurlijk een beetje op internet rond gekeken wat dit zou kunnen zijn en ik kwam steeds uit op een vorm van OCS/OCD
Vooralsnog heb je nog helemaal niets, of wil je graag je gedrag verklaard hebben vanuit een soort psychopathologische oorzaak.

Als je van dit gedrag af wil zal je er aan moeten werken en je niet verschulen achter een labeltje
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_150558455
quote:

[..]

Terwijl het toch heel erg meevalt wanneer je dat gedaan hebt. Ik denk zelfs, wanneer je hulp hebt gezocht, dat je alleen maar denkt: "Waarom heb ik dat niet eerder gedaan."

Dus mijn tip. Bel vanmiddag naar de dokter en maak die afspraak. Hoe eerder hoe beter. Want als je dit gedrag zo doorzet dan komt er heel veel druk op jouw relatie te staan. Niet twijfelen, gewoon doen! Beste stap die ik ooit gemaakt heb toen ik met psychologische klachten zat. :) (overigens heel andere klachten)
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:56:45 #39
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_150558900
Je vertrouwt hem dus niet?
Hoe komt dat?
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:04:24 #40
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_150559072
quote:
3s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:54 schreef Re het volgende:

[..]

Vooralsnog heb je nog helemaal niets, of wil je graag je gedrag verklaard hebben vanuit een soort psychopathologische oorzaak.

Als je van dit gedrag af wil zal je er aan moeten werken en je niet verschulen achter een labeltje
My thoughts excactly.

pi_150560539
Het is allemaal de schuld van de vriend van TS. Hij is zo onbetrouwbaar als de pest want anders gedroeg TS zich niet zo.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:08:50 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_150560644
Zoek professionele hulp. Niemand trekt dit obsessieve gedrag lang. Ook jouw vriend niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_150561054
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:55 schreef Robuustheid het volgende:
Hoe oud ben je? En hoe oud is je vriend?
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:29:56 #44
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_150561193
Wat gebeurt er bijvoorbeeld als hij met zijn vrienden de stad in duikt? Ga je hem dan ook elk uur appen etc?

Zo ja: hulp zoeken want dit valt niet meer in de categorie gezonde jaloezie..
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  donderdag 12 maart 2015 @ 13:44:10 #45
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_150563461
NB: Altijd mooi dat dit soort topics beginnen met "het gaat eigenlijk allemaal heel erg goed".

pi_150593399
quote:
k heb natuurlijk een beetje op internet rond gekeken wat dit zou kunnen zijn en ik kwam steeds uit op een vorm van OCS/OCD.. Wat opzich niet geheel gek klinkt gezien dat ik in mijn verleden ook verschillende vormen van OCS/OCD liet zien.. Maar ik vraag mij nu af of er mensen zijn die hetzelfde hebben (gehad) en wat die eraan gedaan hebben. Ik wil er namelijk echt vanaf... Ben er zelf ook echt klaar mee.. Dus wat raden jullie mij aan? :)
:')

Heb je allemaal niet.

Wat je wel hebt is te weinig eigendunk en dus erg onzeker. Met constant zoeken naar bevestiging en verlatingsangst.

Kortom: doe wat aan je zelfbeeld en zeg tegen jezelf dat hij je heus niet zomaar verlaat of vreemdgaat als hij een andere weg neemt.

Makkelijk gaat dit niet. Een hulpverlener (psycholoog/psychotherapeut/arts) kan hier bij helpen met gesprekken. Zoals eerder is geopperd :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_150593580
Als jij niet gaat veranderen gaat je relatie er aan. Want niemand echt niemand houd dit vol. Ga eerst die app eens bij beide verwijderen en spreek af dat je gewoon eens per dag even belt ipv heel de dag door te appen. Dus geen appjes meer tenzij je hamster ofzo dood is. Het lijkt me echt vreselijk voor jouw vriend dit :{
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150593638
Donder die apps van je telefoon af, zet je whatsapp online time uit.
Kijk eens een aantal weken aan hoe het dan allemaal gaat. Als je gedachten een loopje met je dreigen te gaan nemen, ga iets doen....fietsen, hardlopen, schoonmaken...iig iets.
Laat je rare gedachten kronkels niet de overhand krijgen, want zo jaag je denk ik elke vent bij je vandaag.

Waarschijnlijk zal je zien dat je vent uit zichtzelf zal vragen hoe het met je gaat ipv uit een verplichting.

OT: Ze moeten smartphones verbieden voor 25 min zou de wereld stukken beter maken imo
I am a Koala who Stretches :P
pi_150593748
Wij hebben die app ook :@
Ik kán zo, als ik dat wil, zien waar de kinderen zijn en kijk af en toe waar m'n vriend is om te weten hoe laat hij thuis is.
Ik heb geen idee meer waarom we t erop hebben gezet eerlijk gezegd, maar wat ik er nog nooit mee heb gedaan is controleren waar hij uithangt. Wat híj ermee doet, weet ik niet en kan me niet schelen.

Maar als t op deze manier was gegaan, had ik dat niet geaccepteerd. Gooi die app eraf TS.
compact en kleverig.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:26:34 #50
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_150594980
quote:
We hebben zelfs allebei een app gedownload (op mijn aandringen) zodat ik kan zien waar hij is en wat hij doet. (Geeft mij dan ook weer een bevestiging dat hij echt aan het doen is wat hij zou moeten doen). Ik ben dus erg controlling zoals jullie kunnen zien. Zodra hij bijvoorbeeld ineens een andere route neemt naar zijn werk toe en dat niet eerst tegen mij had vertelt sta ik alweer te zeuren hoezo hij die route neemt.
Wauw :{
Mijn vriendin is net als jij erg controlling, gefundeerd door een zwaar onzekerheidsprobleem, bijna tot aan het relatieverpestende aan toe, maar als ze zoiets zou voorstellen zou ik het absoluut niet pikken, ik zou me als een hond voelen die gechipt moet worden.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_150595224
flame

[ Bericht 99% gewijzigd door Re op 16-04-2015 10:50:00 ]
pi_150668941
Ik kan jullie mededelen dat ik morgen naar de dokter ga. Heb de eerste stap genomen.
  zondag 15 maart 2015 @ 18:37:42 #53
47102 Elvi
miemkwien
pi_150671421
quote:
15s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:10 schreef Gray het volgende:
Jij hebt geen vriend nodig, maar een huisdier.

Of een dwangbuis.
Voor iemand die zelf psychische problemen heeft gehad vind ik je nogal hard oordelen. Wat als jij een relatie had en zij dat over jou had gezegd?
pi_150671683
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:37 schreef Elvi het volgende:

[..]

Voor iemand die zelf psychische problemen heeft gehad vind ik je nogal hard oordelen. Wat als jij een relatie had en zij dat over jou had gezegd?
Dan had ik het waarschijnlijk opgevat als ik het bedoel, namelijk om van wakker geschud te worden.
  zondag 15 maart 2015 @ 18:52:57 #55
47102 Elvi
miemkwien
pi_150671803
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan had ik het waarschijnlijk opgevat als ik het bedoel, namelijk om van wakker geschud te worden.
Zo ken ik je helemaal niet.
pi_150671821
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:28 schreef Amerikaganger het volgende:
Ik kan jullie mededelen dat ik morgen naar de dokter ga. Heb de eerste stap genomen.
Goed zo. Je hebt het probleem iig al erkend en geeft blijk van een goed analyserend vermogen. Dat ga je nodig hebben bij je therapie :)

Verwacht geen wonderen, reken erop dat het láng gaat duren voordat je echte vooruitgang bemerkt en geef niet op. Dit gaat namelijk niet alleen over je relatie maar over jouw levensgeluk en dat van je dierbaren. Succes :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_150671882
best knap dat die arme kerel die 7 maanden heeft kunnen volhouden
pi_150671983
quote:
15s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:52 schreef Elvi het volgende:

[..]

Zo ken ik je helemaal niet.
Dan ken je me nu een klein beetje beter.
pi_150672271
quote:
Goede stap, begin van een oplossing. Echter wel ik je wel even waarschuwen, als je echt een stoornis hebt dan zal het veranderen van je bedrag en het verminderen ervan niet eenvoudig zijn. Een psycholoog kan ook niets anders dan helpen. Uiteindelijk zul je het helemaal zelf moeten doen.

Ik vind het wel knap dat je zelf ziet dat wat je doet ongezond is een hulp zoeken is dan stap twee. Dat is al heel wat.

Succes met het veranderen van je leven. Het zal niet meevallen maar is de moeite waard.
Whatever...
pi_150848381
quote:
Amerikanen schijnen er enorm op te geilen. Wordt serieus in een aantal huishoudens gebruikt. Dat is gewoon hetzelfde als een email adres delen.

Trouwens TS, is het niet handiger dat jullie een gezamenlijk emailadres hebben ipv dat hij alleen berichten zonder jouw medeweten verstuurd? Weet je ook wat er direct aan de hand is.
pi_150848411
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:10 schreef Deckard het volgende:

[..]

Amerikanen schijnen er enorm op te geilen. Wordt serieus in een aantal huishoudens gebruikt. Dat is gewoon hetzelfde als een email adres delen.

Trouwens TS, is het niet handiger dat jullie een gezamenlijk emailadres hebben ipv dat hij alleen berichten zonder jouw medeweten verstuurd? Weet je ook wat er direct aan de hand is.
Gekke jongens die Amerikanen :{
pi_151733609
quote:
  donderdag 16 april 2015 @ 12:12:29 #63
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_151738530
Werk aan je zelfbeeld en onzekerheid. Ga kickboxen ofzo. Ga je je beter en zekerder van voelen.

Tevens kun je je preventieve controledrang ook omzetten in reactief gedrag. Gaat ie dan alsnog vreemd, kun je hem nl een paar goeie trappen verkopen ;)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  donderdag 16 april 2015 @ 12:34:48 #64
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_151739306
Komt dit gedrag dan niet juist vanuit dat je hem niet vertrouwt?
Ik herken het wel een beetje.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 16 april 2015 @ 13:27:41 #65
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151740747
quote:
Goed, laat je doorverwijzen, want hoe je je nu gedraagt kan echt niet. Ik zit zelf midden in jaloezieproblematiek en ik snap hoe moeilijk het is, alleen zelfs dit gaat voor mij veeeel te ver. :{

Ga naar een psycholoog, ga voor jezelf na waarom je zo bang bent om niet te weten waar hij is en probeer uit te vogelen waar die angst voor dat hij je verlaat vandaan komt. Ik garandeer je dat als dit doorgaat er een goede kans is dat je vriend op termijn gek van je gedrag gaat worden. Dit is onnodig, je kunt veranderen en ik wens je alle sterkte toe om dit te doen! :)
Ignorance is bliss
pi_151911306
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:24 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Zoek mijn vrienden van iPhone ;-)
pi_151911350
Ik ben doorverwezen naar een psycholoog, PsyQ in eerste instantie, maar na een telefonisch intake besloten zij dat mijn problemen niet ernstig genoeg zijn voor hun en hebben mij daarom doorgestuurd naar een instelling bij mij in de buurt.. Indigo.. En daar kan ik pas 5 juni terecht.. Het schiet geen meter op zo en de problemen gaan niet weg, zelfs als ik een paar dagen mij probeer in te houden komt het daarna juist 3x zo erg terug...
  woensdag 22 april 2015 @ 08:34:43 #68
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_151914530
Maak het uit met die arme kerel. Je bent niet in staat om een gezonde relatie te hebben.

Ik had je na 1 dag al op straat gezet.
pi_151916617
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:30 schreef Amerikaganger het volgende:

[..]

Zoek mijn vrienden van iPhone ;-)
ik moest lachen omdat de persoon die ik gequote heeft het wilde weten, ik zelf niet ;)
  woensdag 22 april 2015 @ 12:13:46 #70
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151919903
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:33 schreef Amerikaganger het volgende:
Ik ben doorverwezen naar een psycholoog, PsyQ in eerste instantie, maar na een telefonisch intake besloten zij dat mijn problemen niet ernstig genoeg zijn voor hun en hebben mij daarom doorgestuurd naar een instelling bij mij in de buurt.. Indigo.. En daar kan ik pas 5 juni terecht.. Het schiet geen meter op zo en de problemen gaan niet weg, zelfs als ik een paar dagen mij probeer in te houden komt het daarna juist 3x zo erg terug...
Waarom ga je dan niet zelf wat psychologen in je omgeving bellen? er is er vast wel eentje waar je eerder terecht kan.
Ik heb een ex gehad die na 10 jaar samenzijn ineens zo controlerend werd, ik heb het 4 jaar volgehouden wegens onze kinderen, daarna was ik er echt klaar mee.
Ik vind het knap dat je vriend, die verders geen banden met je heeft, het al zolang volhoudt.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 22-04-2015 13:47:19 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_151922114
quote:
We hebben zelfs allebei een app gedownload (op mijn aandringen) zodat ik kan zien waar hij is en wat hij doet. (Geeft mij dan ook weer een bevestiging dat hij echt aan het doen is wat hij zou moeten doen). Ik ben dus erg controlling zoals jullie kunnen zien. Zodra hij bijvoorbeeld ineens een andere route neemt naar zijn werk toe en dat niet eerst tegen mij had vertelt sta ik alweer te zeuren hoezo hij die route neemt.
Achterlijke.
  woensdag 22 april 2015 @ 13:43:00 #72
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_151922755
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:34 schreef Luxuria het volgende:
Komt dit gedrag dan niet juist vanuit dat je hem niet vertrouwt?
Ik herken het wel een beetje.
Wat wil je nou horen dan, dat hij een keer is vreemdgegaan? :')
Het is duidelijk dat het probleem vooral bij haar ligt...
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 22 april 2015 @ 13:50:32 #73
302233 KrentenbaardNL
Behave yourself please.
pi_151922989
Behalve dat je een gestoord, achterdochtig eng persoon bent, ben je ook nog een heel erg egoïstisch, aangezien je je bewust bent van je probleem. Als je echt iets om die jongen had gegeven had je afstand van hem genomen om aan jezelf te werken, maar je denkt alleen maar aan je eigen hachje. Je verpest iemands leven met je gedrag. Bah. Tering als ik zo'n vriendin had zal ik ook vreemdgaan, al is het alleen maar om je terug te pakken voor het verneuken van me leven ;)

[ Bericht 60% gewijzigd door KrentenbaardNL op 22-04-2015 14:06:37 ]
  woensdag 22 april 2015 @ 15:07:03 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151925569
nou nou...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 22 april 2015 @ 15:10:16 #75
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151925708
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:50 schreef KrentenbaardNL het volgende:
Behalve dat je een gestoord, achterdochtig eng persoon bent, ben je ook nog een heel erg egoïstisch, aangezien je je bewust bent van je probleem. Als je echt iets om die jongen had gegeven had je afstand van hem genomen om aan jezelf te werken, maar je denkt alleen maar aan je eigen hachje. Je verpest iemands leven met je gedrag. Bah. Tering als ik zo'n vriendin had zal ik ook vreemdgaan, al is het alleen maar om je terug te pakken voor het verneuken van me leven ;)
Of, en ik weet dat ik nu heel erg buiten de box denk, hij maakt het gewoon uit....dat is ook een optie.
Dan wordt niemands leven ''verneukt''.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_152094469
Symptomen van verlatingsangst:

• Als je iemand hebt ontmoet ben je constant met hem/haar bezig, je wilt steeds bevestiging en voelt je erg ongelukkig en afgewezen als je dat niet krijgt.
• Je wilt constant aandacht van de ander.
• Je bent snel en veel verliefd, maar de potentiële partners nemen altijd na een tijdje afstand.
• Je vind het absoluut niet fijn om alleen te zijn.
• Je vindt het niks als de ander weggaat.
• Je bent vaak onzeker.
• Je wilt constant aandacht van de ander.
• Wanneer iemand niet reageert op je belletje of smsje, dan denk je dat diegene niks meer met je te maken wil hebben.
• Je hebt constant bevestiging nodig.
• Je wilt altijd samen zijn.

Kan je je zelf hier in vinden? Aan de hand van je verhaal lijkt dit namelijk best overeen te komen.

Vervelend voor je dat je nog zolang moet wachten bij Indigo, maar beter laat dan nooit. Heb je eigenlijk wel eens met je vriend gepraat over dit probleem en hem eerlijk verteld wat je allemaal voelt en wat er door je heen gaat? Nu klinkt het wel alsof hij begrip heeft voor hoe je je voelt, maar misschien dat het nou net wat verduidelijking geeft als je het er met hem over heb?
pi_152098355
quote:
Sommige mensen hebben echt geen schaamte of zelfrespect. _O-

Het is maar net hoe je het bekijkt.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 15:36:51 #78
444034 Overheid
Je maintiendrai
pi_152299212
quote:
We hebben zelfs allebei een app gedownload (op mijn aandringen) zodat ik kan zien waar hij is en wat hij doet. (Geeft mij dan ook weer een bevestiging dat hij echt aan het doen is wat hij zou moeten doen). Ik ben dus erg controlling zoals jullie kunnen zien.
Werk je soms bij de overheid dat je zo controlling en bemoeizuchtig bent?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 5 mei 2015 @ 15:41:46 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_152299402
Maak voor je vriend ook gelijk maar een afspraak. Elke man die dit accepteert is ook toe aan een frisse blik van een professional.
pi_152311677
quote:
Niet waar, je kunt er wel iets aan doen.

Overigens geen reden om iemand direct in de steek te laten, maar na 7 maanden was ik wss ook weg geweest.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')