abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_150539115


Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^

De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?

Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?

Valt reuze mee! Het werkt, in het kort, als volgt:
1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?

PostNL heeft tegenwoordig maar 2 smaken: Binnenlandse post of internationale post. Per 1-1-2015 betaal je ¤ 1,15 per internationale zegel. Er staat geen waarde in centen/euro's meer op, dus kun je ook eerder gekochte zegels (blijven) gebruiken. Postzegels kun je bij de verkooppunten van PostNL kopen en ook online bij PostNL. Wordt er een verhoging van de tarieven aangekondigd, dan kun je natuurlijk voor de oude prijs nog even flink inkopen!

Mag ik nog gulden-/eurozegels plakken?

Guldenzegels mogen al een tijdje niet meer gebruikt worden. De zegels met een waarde in euro er op mag je natuurlijk wel gebruiken. Frankeer de kaart dan tot het huidige geldige tarief. Je kunt online of bij een servicepunt van PostNL ook 'bijplakzegels' kopen van 2, 3 of 10 cent. Je plakt dan meerdere zegels op 1 kaart tot je aan het huidige tarief bent gekomen.

Alle internationale post verzonden via PostNL mag je voorzien van een Priority zegel, hiermee wordt de post in het buitenland met voorrang verwerkt. Je kunt deze zegels gratis krijgen bij PostNL.

Zijn Europa1 en Wereld1-zegels nog bruikbaar?

Jazeker, deze kun je nog gewoon gebruiken. De Europa1 zegels kun je gebruiken voor verzending naar de volgende landen:
quote:
Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (inclusief Corsica en Monaco), Gibraltar, Griekenland, Groenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (inclusief Aziatisch deel), San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief Balearen, exclusief Canarische eilanden), Tsjechië, Turkije (inclusief Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland.
Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:
1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook kun je kaarten en postzegels via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?

Die zijn hier!

Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!

[ Bericht 2% gewijzigd door Peter op 27-05-2015 22:34:14 ]
dag
pi_150539135
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:22 schreef Peter het volgende:

[..]

Mijn kaartje naar Australië is al 65 dagen onderweg.. Zuid-Amerika moet nog en Antarctica :+
Dat laatste gaat lastig worden gok ik zo :D
Children of the night. What music they make.
  Moderator woensdag 11 maart 2015 @ 19:27:15 #3
382129 crew  Donna
pi_150539193
Oh DeHovenier dat is wel echt erg. :'(
pi_150539284
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:27 schreef DonnaRush het volgende:
Oh DeHovenier dat is wel echt erg. :'(
Ik weet het :')
Children of the night. What music they make.
  Moderator woensdag 11 maart 2015 @ 19:31:11 #5
382129 crew  Donna
pi_150539310
Ik heb 2 kaartjes onderweg die naar mijn idee allang daar moeten zijn, maar misschien zijn de ontvangers niet zo snel.

Ik wil meer sturen haha. :s)
pi_150539397
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:31 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb 2 kaartjes onderweg die naar mijn idee allang daar moeten zijn, maar misschien zijn de ontvangers niet zo snel.

Ik wil meer sturen haha. :s)
Wellicht registreren ze net zo snel als DeHovenier verstuurt :+. Dan kun je mooi blijven wachten helaas.. Het systeem is wel op vertrouwen gebaseerd.
dag
pi_150539403
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:31 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb 2 kaartjes onderweg die naar mijn idee allang daar moeten zijn, maar misschien zijn de ontvangers niet zo snel.

Ik wil meer sturen haha. :s)
2 kaartjes? Ben je net begonnen?
Children of the night. What music they make.
  Moderator woensdag 11 maart 2015 @ 20:05:27 #8
382129 crew  Donna
pi_150540552
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:33 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

2 kaartjes? Ben je net begonnen?
Ik ben inderdaad pas net begonnen. Heb in totaal 9 verzonden nu, waarvan 4 aangekomen zijn en er 2 zijn waarvan ik dus denk dat die al aangekomen moeten zijn (en als die geregistreerd worden kan ik weer een nieuwe sturen). Die andere 3 die nog onderweg zijn moeten wat verder enzo :).

Maar ja, heb dit pas net ontdekt haha. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Donna op 11-03-2015 20:14:05 ]
  Moderator woensdag 11 maart 2015 @ 20:06:45 #9
382129 crew  Donna
pi_150540604
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Wellicht registreren ze net zo snel als DeHovenier verstuurt :+. Dan kun je mooi blijven wachten helaas.. Het systeem is wel op vertrouwen gebaseerd.
Haha, dat zou wat zijn. Zal wel loslopen. De post hier is ook niet altijd even vlot. :X
  Moderator donderdag 12 maart 2015 @ 08:46:15 #10
382129 crew  Donna
pi_150556251
Jaaa, m`n kaartje naar Amerika is ook aangekomen. Daardoor kon ik vanochtend 2 nieuwe op de post doen. Een kaartje naar Taiwan en de ander naar Rusland. :D
  Moderator maandag 16 maart 2015 @ 11:01:21 #11
382129 crew  Donna
pi_150690336
Nou, inmiddels heb ik 12 kaartjes verzonden, waarvan er 6 aangekomen zijn. Hoop deze week zelf ook wel wat kaartjes te krijgen. Duurt lang! w/
pi_150708595
Ik mag een kaartje versturen naar Fiji, waar je slechts 50 verstuurde kaarten nodig hebt om de nummer 3 van het land te zijn in de ranking. :').
Maar yay *O*
  Moderator maandag 16 maart 2015 @ 19:33:44 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_150708742
Fiji O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator maandag 16 maart 2015 @ 19:45:43 #14
382129 crew  Donna
pi_150709330
Gaaf naar Fiji!
  Moderator vrijdag 20 maart 2015 @ 18:29:40 #15
382129 crew  Donna
pi_150855763
Nou nu de smaak te pakken!

Gisteren kreeg ik een kaartje uit Frankrijk en vandaag uit Taiwan, India en Noorwegen. Heel erg leuk! O+
pi_150856202
Ik ben ook aan het taggen op het forum daar, ook leuk :Y.
dag
pi_150861535
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:44 schreef Peter het volgende:
Ik ben ook aan het taggen op het forum daar, ook leuk :Y.
Als mensen zich aan de afspraken houden wel ja. Gebeurd helaas niet altijd.

---

Kaartje gekregen uit Macedonië. O+ Super leuk :).
En zelf nog drie verstuurd naar Duitsland, Tsjechië en Amerika.
  Moderator zondag 22 maart 2015 @ 12:41:43 #18
382129 crew  Donna
pi_150907375
Leuk Crientj Macedonië!

Hebben jullie inmiddels (weet niet hoelang jullie al aan postcrossing doen) al een beetje uit 'alle' landen een kaart gekregen en heen gestuurd? Het lijkt me echt gaaf als je eigenlijk uit alle actievere landen at gekregen hebt!

Ik kreeg gisteren een kaartje uit China met panda's erop, heel schattig O+

Zonet een kaartje naar Belarus en een naar Duitsland geschreven. Nu zit ik weer aan m'n max.
pi_150910734
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:41 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk Crientj Macedonië!

Hebben jullie inmiddels (weet niet hoelang jullie al aan postcrossing doen) al een beetje uit 'alle' landen een kaart gekregen en heen gestuurd? Het lijkt me echt gaaf als je eigenlijk uit alle actievere landen at gekregen hebt!

Ik kreeg gisteren een kaartje uit China met panda's erop, heel schattig O+

Zonet een kaartje naar Belarus en een naar Duitsland geschreven. Nu zit ik weer aan m'n max.
Ik heb nog geen 30 kaarten verzonden/ontvangen, dus nee. En de meest actieve landen heb ik er wel 2-4 van (Duitsland, VS, China, Rusland).
dag
pi_150924736
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:41 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk Crientj Macedonië!

Hebben jullie inmiddels (weet niet hoelang jullie al aan postcrossing doen) al een beetje uit 'alle' landen een kaart gekregen en heen gestuurd? Het lijkt me echt gaaf als je eigenlijk uit alle actievere landen at gekregen hebt!

Ik kreeg gisteren een kaartje uit China met panda's erop, heel schattig O+

Zonet een kaartje naar Belarus en een naar Duitsland geschreven. Nu zit ik weer aan m'n max.
China is ook leuk! Was ie lang onderweg naar je? :)

Phoe, daar vraag je me wat. Ik denk het wel, maar iedere kaart die door de brievenbus valt vind ik nogsteeds awesome. Sommige mensen vragen me wel eens wat ik met zoveel kaarten moet (569 verstuurd - 572 ontvangen) - maar ze nemen nu ook weer niet zoveel ruimte in. En het is gewoon awesome om er af en toe weer doorheen te bladeren en alle kaarten nog een keertje te bekijken en opnieuw te bestuderen en te lezen. O+

Je kan trouwens statistieken zien als je /stats achter de username typt. *O* (Ik hou van stats haha).
pi_150942239
Mijn kaartje naar Australië is binnen ( na 102 dagen!). Nu alleen Antartica en Zuid-Amerika nog en dan heb ik alle continenten gehad :+.
dag
  Moderator maandag 23 maart 2015 @ 12:48:57 #22
382129 crew  Donna
pi_150944824
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:38 schreef Crientj het volgende:

[..]

China is ook leuk! Was ie lang onderweg naar je? :)

Phoe, daar vraag je me wat. Ik denk het wel, maar iedere kaart die door de brievenbus valt vind ik nogsteeds awesome. Sommige mensen vragen me wel eens wat ik met zoveel kaarten moet (569 verstuurd - 572 ontvangen) - maar ze nemen nu ook weer niet zoveel ruimte in. En het is gewoon awesome om er af en toe weer doorheen te bladeren en alle kaarten nog een keertje te bekijken en opnieuw te bestuderen en te lezen. O+

Je kan trouwens statistieken zien als je /stats achter de username typt. *O* (Ik hou van stats haha).
21 dagen, viel me best mee eigenlijk. Heb toevallig op diezelfde dag ook 1 naar China verstuurd, dus die zal binnenkort ook wel aan komen.

Ik ben ook gek op statistieken, had ze idd ook al gevonden. Leuk om te zien, maar weinig bijzonders bij mij toch. Veel Duitsland wel, dat wel, maarja die zijn ook zo actief.

Het kaartje wat ik kreeg uit India was op het ID na helemaal leeg. Diegene was ook nog niet zo lang lid, dus heb maar in de Hurray geschreven dat iets om te lezen toch wel leuk is haha.

Zo`n hele verzameling kaartjes lijkt me echt heel leuk, ook om zoals je zegt weer even doorheen te bladeren en opnieuw te lezen.
pi_150977563
Iemand hier nog tips voor kaartjes m.b.t. Nederland voor niet al te veel geld? Mag best een grote bundel zijn, aangezien ik voorlopig toch nog wel doorga :P Ben een beetje door mijn NL kaartjes heen en zou graag eens een setje kopen.
pi_150991113
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:19 schreef nickhguitar het volgende:
Iemand hier nog tips voor kaartjes m.b.t. Nederland voor niet al te veel geld? Mag best een grote bundel zijn, aangezien ik voorlopig toch nog wel doorga :P Ben een beetje door mijn NL kaartjes heen en zou graag eens een setje kopen.
http://www.goedkope-ansichtkaarten.nl/ is niet duur. Al zijn het niet allemaal a-kwaliteit foto's, de kaarten zelf zijn op goed papier gedrukt :Y. (Ik heb zelf 3-4 maanden terug alle site's afgespeurd maar deze kwam in prijs per kaart er het beste uit, na zelf bestellen van eigen kaarten bij vistaprint.)

[ Bericht 7% gewijzigd door Peter op 24-03-2015 18:23:43 ]
dag
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 20:50:42 #25
382129 crew  Donna
pi_150998483
Ik heb laatst wat besteld bij happy-postcrossing.nl. Leuk kaarten en niet super duur, maar ook niet de goedkoopste, gewone prijs denk ik.

Vandaag had ik 2 kaartjes uit Duitsland en 1 uit Engeland in de brievenbus. Op het ene Duitse kaartje zaten postzegels met kittens, zo leuk. Hij schreef dat hij geen kaartje met kittens had (kreeg een kaartje met puppies) maar wel een postzegel. Vind het zo leuk als iemand aandacht besteed aan het uitzoeken van een kaartje en het lezen van m'n profiel.
pi_150998857
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:19 schreef nickhguitar het volgende:
Iemand hier nog tips voor kaartjes m.b.t. Nederland voor niet al te veel geld? Mag best een grote bundel zijn, aangezien ik voorlopig toch nog wel doorga :P Ben een beetje door mijn NL kaartjes heen en zou graag eens een setje kopen.
Kringloop, kaarten voor 10 cent ofzo.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_151118790
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:07 schreef Peter het volgende:
Mijn kaartje naar Australië is binnen ( na 102 dagen!). Nu alleen Antartica en Zuid-Amerika nog en dan heb ik alle continenten gehad :+.
Succes met Antartica :P
pi_151124015
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:52 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Succes met Antartica :P
AN staat niet tussen de te registreren landcodes, dus wordt moeilijk jah :+
dag
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 09:19:19 #29
382129 crew  Donna
pi_151214862
Haha ^^.

Vandaag weer drie kaartjes gepost naar Rusland, Spanje en Finland.
pi_151218409
Meh, 2 profielen aan wie een kaart moet sturen zijn al 5/7 maanden niet online geweest -O-
Children of the night. What music they make.
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 12:39:07 #31
382129 crew  Donna
pi_151220626
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 11:35 schreef DeHovenier het volgende:
Meh, 2 profielen aan wie een kaart moet sturen zijn al 5/7 maanden niet online geweest -O-
Dat is echt zuur. :r
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 15:17:52 #32
382129 crew  Donna
pi_151516872
Een kaartje naar China is al 40 dagen onderweg. De user is al 15 dagen niet online geweest. Hmmpfff..
pi_151522211
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 15:17 schreef DonnaRush het volgende:
Een kaartje naar China is al 40 dagen onderweg. De user is al 15 dagen niet online geweest. Hmmpfff..
40-50 dagen onderweg naar de minder stedelijke delen in China of Rusland is niet heel vreemd. Mijn gemiddelde is +- 48 dagen :Y
dag
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 18:56:17 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_151523071
Van de week een velletje postzegels gehaald. Ik twijfelde héél even of ik er een velletje internationale zegels bij zou doen. Toen ik hoorde dat het velletje NL zegels alleen al 6,90 kostte, dacht ik, laat maar :') misschien een andere keer.

Zonde wel, want ik vond postcrossing altijd zo leuk!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_151525236
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Van de week een velletje postzegels gehaald. Ik twijfelde héél even of ik er een velletje internationale zegels bij zou doen. Toen ik hoorde dat het velletje NL zegels alleen al 6,90 kostte, dacht ik, laat maar :') misschien een andere keer.

Zonde wel, want ik vond postcrossing altijd zo leuk!
Ik koop mijn zegels tegenwoordig online, met 6,5 cent korting/stuk (bij inkoop van 50 stuks) :+. Moet je wel 3 zegels plakken en je hebt veel verschillende, maar dat is juist leuk :Y.
dag
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 19:53:27 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_151525273
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik koop mijn zegels tegenwoordig online, met 6,5 cent korting/stuk (bij inkoop van 50 stuks) :+. Moet je wel 3 zegels plakken en je hebt veel verschillende, maar dat is juist leuk :Y.
Die ken ik, heb ik in het verleden ook veel gebruikt. Toen ze nog guldenzegels mochten verkopen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 20:41:58 #37
382129 crew  Donna
pi_151527348
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:29 schreef Peter het volgende:

[..]

40-50 dagen onderweg naar de minder stedelijke delen in China of Rusland is niet heel vreemd. Mijn gemiddelde is +- 48 dagen :Y
Ja dat is waar natuurlijk. Hoop dat het kaartje iig geregistreerd gaat worden.

Kreeg net een leuk kaartje uit Belarus O+
pi_151897738
Kaarten naar Belgie en Litouwen zijn aangekomen *O*

Na 250 dagen :')

De andere 8 zijn nog onderweg.
Children of the night. What music they make.
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 17:51:40 #39
382129 crew  Donna
pi_151898253
Mijn kaartje naar China is trouwens ook aangekomen. Ze maakte excuses voor het late registreren zelfs!

250 dagen, oh my!
pi_151966642
2 kaartjes in de bus gekregen vandaag, eentje uit Estland en eentje uit Kazachstan :D
Die landen had ik nog niet.
Children of the night. What music they make.
pi_151967052
In het weekend er maar weer voor zitten cq de postzegels die ik nog heb opmaken..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 15:20:33 #42
382129 crew  Donna
pi_152298626
Zo, vandaag weer 4 nieuwe adressen opgevraagd. Vorige week heel veel kaartjes ontvangen!

Heb bij de HEMA een kras wereldkaart gekocht (5 euro maar) en ga de landen krassen waar ik een kaartje uit ontvangen heb. O+
pi_152301329
Het gaat lekker, nog maar 4 verlopen kaarten die onderweg zijn (van de 10).
Children of the night. What music they make.
  Moderator maandag 11 mei 2015 @ 10:42:45 #44
382129 crew  Donna
pi_152483422
Heb nu weer 6 kaartjes onderweg. Mag van mezelf 2 velletjes postzegels per maand kopen. Kaartjes heb ik inmiddels genoeg, dus dat scheelt.

Heb als laatste een kaartje uit Australië gekregen! *O*
pi_152483685
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 10:42 schreef DonnaRush het volgende:
Heb nu weer 6 kaartjes onderweg. Mag van mezelf 2 velletjes postzegels per maand kopen. Kaartjes heb ik inmiddels genoeg, dus dat scheelt.

Heb als laatste een kaartje uit Australië gekregen! *O*
Jij gaat lekker! :) heb je kaartjes onderweg naar leuke landen?
  Moderator maandag 11 mei 2015 @ 10:58:58 #46
382129 crew  Donna
pi_152483791
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 10:54 schreef Crientj het volgende:

[..]

Jij gaat lekker! :) heb je kaartjes onderweg naar leuke landen?
Best wel. IJsland en Portugal als nieuwe landen voor mij.

Amerika, Duitsland, Finland en Rusland zijn niet echt 'spannende' landen. Die heb ik al een paar keer gehad, zeker Duitsland en Rusland.

Maar vind het inderdaad nog steeds wel erg leuk. Had laatst een kaartje aan Rusland naar een jongen die net als ik nogal serie verslaafd was, we keken ook veel dezelfde series. Kreeg een hele leuke reactie op m`n kaart en dat vind ik dan wel echt tof.

Of laatst een Chinees vrouwtje die niks moest hebben van de Amerikaanse/Europese series en zei dat Chinese series veel 'liever' en romantischer zijn. Geinig, dat soort weetjes.
pi_152620224
Ik heb nog oude zegels van Wereld en Europa.
Kan ik die ook nog gewoon gebruiken?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_152620292
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:50 schreef Miniem het volgende:
Ik heb nog oude zegels van Wereld en Europa.
Kan ik die ook nog gewoon gebruiken?
Wel hoor :Y
pi_152620733
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:52 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Wel hoor :Y
Zonder bijplakken?

Maar weer eens kaartje verzenden ^O^
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_152621159
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:08 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zonder bijplakken?

Maar weer eens kaartje verzenden ^O^
Zijn het zegels met "Europa 1" en "Wereld 1" er op? In dat geval hoef je niet bij te plakken. Als er een bepaalde waarde op de zegels staat (bijv. 90ct ofzo), dan moet dat volgens mij eigenlijk wel. Maar ik doe dat nooit tbh.
pi_152621227
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:26 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Zijn het zegels met "Europa 1" en "Wereld 1" er op? In dat geval hoef je niet bij te plakken. Als er een bepaalde waarde op de zegels staat (bijv. 90ct ofzo), dan moet dat volgens mij eigenlijk wel. Maar ik doe dat nooit tbh.
Ja, Europa en Wereld 1.
Weet niet hoe de tegenwoordige internationaal zegels eruit zien?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_152621254
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:28 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ja, Europa en Wereld 1.
Weet niet hoe de tegenwoordige internationaal zegels eruit zien?
Zelfde nog steeds. Met Europa en Wereld 1.
pi_152621438
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:29 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Zelfde nog steeds. Met Europa en Wereld 1.
Lijkt me niet aangezien ze nu 1 internationale zegel hebben die 1,15 kost.
Ongeacht of het wereld of europa is.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_152621526
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:37 schreef Miniem het volgende:

[..]

Lijkt me niet aangezien ze nu 1 internationale zegel hebben die 1,15 kost.
Ongeacht of het wereld of europa is.
Oh, dan heb ik wat gemist?

Maar die zegels die jij hebt kun je nu nog gewoon gebruiken, zie hier.
pi_152621941


Had niks te doen :')

Laatste kaartje verstuurd in september 2013, grappig hoe m'n profiel ook helemaal niet meer klopte :P
pi_152622703
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:56 schreef Negentiendertig het volgende:
[ afbeelding ]

Had niks te doen :')

Laatste kaartje verstuurd in september 2013, grappig hoe m'n profiel ook helemaal niet meer klopte :P
Lekker bezig!
dag
  Moderator vrijdag 15 mei 2015 @ 17:32:27 #57
382129 crew  Donna
pi_152626589
Goed bezig!!! *O*
pi_152713378
Jullie nog kaartjes binnen gehad de laatste tijd? Ik had vandaag twee kaartjes, uit Canada en Tsjechië :)
pi_152713591
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:55 schreef Shpritsz het volgende:
Jullie nog kaartjes binnen gehad de laatste tijd? Ik had vandaag twee kaartjes, uit Canada en Tsjechië :)
Helaas niet.
Had aan het einde van vorig jaar nog 2 kaarten verzonden maar ik heb niks terug ontvangen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 15:08:08 #60
382129 crew  Donna
pi_152713750
Ik had nu bij m`n Hurray's weer de melding dat ik m`n brievenbus in de gaten moest houden, dus verwacht binnenkort wel weer een aantal kaartjes.
pi_152713810
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:55 schreef Shpritsz het volgende:
Jullie nog kaartjes binnen gehad de laatste tijd? Ik had vandaag twee kaartjes, uit Canada en Tsjechië :)
Post op maandag, ja? en tof, Tsjechië :)

Hier nog niks, maar niet zo gek natuurlijk. Hopelijk morgen wel de zegels van postzegelsmetkorting binnen, kan ik er weer een hoop verzenden :).
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 15:16:22 #62
382129 crew  Donna
pi_152714005
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:09 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Post op maandag, ja? en tof, Tsjechië :)

Hier nog niks, maar niet zo gek natuurlijk. Hopelijk morgen wel de zegels van postzegelsmetkorting binnen, kan ik er weer een hoop verzenden :).
Hoeveel bestel je dan? Want ze rekenen ook ¤2,50 verzendkosten. Dan bestel je 50 postzegels en heb je nog maar ¤3,25 korting op je postzegels.
pi_152714044
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:16 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Hoeveel bestel je dan? Want ze rekenen ook ¤2,50 verzendkosten. Dan bestel je 50 postzegels en heb je nog maar ¤3,25 korting op je postzegels.
Heb er 50 besteld idd. Gaat me niet eens zozeer om de korting, maar om de zegels zelf :)
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 15:18:12 #64
382129 crew  Donna
pi_152714074
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:17 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Heb er 50 besteld idd. Gaat me niet eens zozeer om de korting, maar om de zegels zelf :)
Dat dacht ik stiekem al. Heb je dan echt leuke zegels ja? Misschien toch eens inslaan daar dan.
pi_152714559
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:18 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Dat dacht ik stiekem al. Heb je dan echt leuke zegels ja? Misschien toch eens inslaan daar dan.
Twee jaar geleden iig wel :) Veel postcrossers houden van mooie zegels, dus ik doe het vooral voor hun. Tis weer wat anders dan die standaard zegels.

En het vult vaak een hoop ruimte op de kaart. Hoef ik niet zo veel te schrijven :')
pi_152715803
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:09 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Post op maandag, ja? en tof, Tsjechië :)

Hier nog niks, maar niet zo gek natuurlijk. Hopelijk morgen wel de zegels van postzegelsmetkorting binnen, kan ik er weer een hoop verzenden :).
Nou, ze zouden ook op zaterdag binnen gekomen kunnen zijn. Ik was van het weekend een weekendje bij mijn ouders dus zag ze in ieder geval pas vandaag :) Zondag zal het wel niet geweest zijn in ieder geval haha.

Postzegelsmetkorting heb ik vroeger ook wel eens besteld inderdaad, leuk! Toen ze nog de gulden zegels hadden. Misschien dat ik er binnenkort wel weer bestel, maar heb nu nog een aantal Nederland 1 zegels die ik samen met een kerstzegel plak, dus eerst die even opmaken.
pi_152715888
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:07 schreef Shpritsz het volgende:

[..]

Nou, ze zouden ook op zaterdag binnen gekomen kunnen zijn. Ik was van het weekend een weekendje bij mijn ouders dus zag ze in ieder geval pas vandaag :) Zondag zal het wel niet geweest zijn in ieder geval haha.

Postzegelsmetkorting heb ik vroeger ook wel eens besteld inderdaad, leuk! Toen ze nog de gulden zegels hadden. Misschien dat ik er binnenkort wel weer bestel, maar heb nu nog een aantal Nederland 1 zegels die ik samen met een kerstzegel plak, dus eerst die even opmaken.
Waarom plak je die met een kerstzegel?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_152717604
Het tarief voor buitenland is ¤1,15. Nederland 1 zegels zijn voor in Nederland met als waarde ¤0,69, dus dan red ik het tarief niet. Met een kerstzegel erbij (¤0,59) haal ik het wel, ook al kom ik dan op een iets hoger tarief uit (¤1,28). Maar goed, dan zijn mijn kerstzegels ook een keer op ;-)
pi_152717818
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:58 schreef Shpritsz het volgende:
Het tarief voor buitenland is ¤1,15. Nederland 1 zegels zijn voor in Nederland met als waarde ¤0,69, dus dan red ik het tarief niet. Met een kerstzegel erbij (¤0,59) haal ik het wel, ook al kom ik dan op een iets hoger tarief uit (¤1,28). Maar goed, dan zijn mijn kerstzegels ook een keer op ;-)
Oh, niet goed gelezen, dacht dat je een europa 1 zegel bedoelde 8)7
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_152717921
Haha maakt niet uit :P Ben zelf ook niet helemaal thuis in de postzegeltermen. Kijk er overigens wel weer naar uit om bij postzegelsmetkorting te bestellen, vind dat altijd wel vrolijk staan op zo'n kaartje, zoveel verschillende zegels :)
pi_152719485
PzmK heb ik ook wel besteld. Ik heb gisteren FQStamps ontdekt. geen verzendkosten boven de 10 euro en veel meer keuze in postzegels/waarde. Zo heb ik nu postzegels van 77 cent besteld (77+39=116 cent en zegels van 39 cent heb ik er nog heel veel van dankzij PzmK) en ook de speciale postcrossing-zegels waren er nog te krijgen..

Wel ff opletten dat je alleen eurozegels koopt, ze hebben ook veel guldenzegels, maar die zijn niet meer bruikbaar.
dag
pi_152725897
gisteren weer wat officials aangevraagd: 2X DE - RU - FI - US- CN - TW - HU - UK - BY
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 22:14:37 #73
382129 crew  Donna
pi_152731506
Net kaartjes naar Tsjechië, Duitsland en Letland gepost.

Heb nu 7 kaartjes onderweg, dat is m'n max.
pi_152731588
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:14 schreef DonnaRush het volgende:
Net kaartjes naar Tsjechië, Duitsland en Letland gepost.

Heb nu 7 kaartjes onderweg, dat is m'n max.
Leuk! :)

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:56 schreef Peter het volgende:
PzmK heb ik ook wel besteld. Ik heb gisteren FQStamps ontdekt. geen verzendkosten boven de 10 euro en veel meer keuze in postzegels/waarde. Zo heb ik nu postzegels van 77 cent besteld (77+39=116 cent en zegels van 39 cent heb ik er nog heel veel van dankzij PzmK) en ook de speciale postcrossing-zegels waren er nog te krijgen..

Wel ff opletten dat je alleen eurozegels koopt, ze hebben ook veel guldenzegels, maar die zijn niet meer bruikbaar.
Heeft FQ ook de optie om kant-en-klare zetjes zegels te kopen? Zoals dat bij PzmK ook mogelijk is? Zie de optie zo niet staan, maar misschien kijk ik niet goed?
pi_152732966
Ik heb er volgens mij nu 33 onderweg. :@ Misschien iets teveel van het goeie, probeer nu ook maar batches te doen van 4 a 5 kaarten (of meer) tegelijkertijd. Anders kost het me teveel tijd, hoe leuk het ook is om kaartjes te schrijven. O+

Nu bezig met een paar kaartjes. Gaan naar Duitsland, 2x Tsjechië, Rusland, Frankrijk en Finland
pi_152733507
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:16 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Leuk! :)

[..]

Heeft FQ ook de optie om kant-en-klare zetjes zegels te kopen? Zoals dat bij PzmK ook mogelijk is? Zie de optie zo niet staan, maar misschien kijk ik niet goed?
Nope, dus je moet zelf combineren.
dag
pi_152752069
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:45 schreef Crientj het volgende:
Ik heb er volgens mij nu 33 onderweg. :@ Misschien iets teveel van het goeie, probeer nu ook maar batches te doen van 4 a 5 kaarten (of meer) tegelijkertijd. Anders kost het me teveel tijd, hoe leuk het ook is om kaartjes te schrijven. O+

Nu bezig met een paar kaartjes. Gaan naar Duitsland, 2x Tsjechië, Rusland, Frankrijk en Finland
33 onderweg? :o Wauw jij bent echt een actieve postcrosser! Heb je er dan ook veel bijzondere landen bij zitten? :)

Ik heb er nu 6 onderweg, maar net werd een kaartje naar China geregistreerd die er vrij lang over had gedaan dus dat was wel fijn.
pi_152775326
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:16 schreef Shpritsz het volgende:

[..]

33 onderweg? :o Wauw jij bent echt een actieve postcrosser! Heb je er dan ook veel bijzondere landen bij zitten? :)

Ik heb er nu 6 onderweg, maar net werd een kaartje naar China geregistreerd die er vrij lang over had gedaan dus dat was wel fijn.
Het is eerlijk gezegd wel een beetje teveel van het goede hoor, maar ik vind het leuk en probeer er op twee a drie momenten per week tijd voor vrij te maken.
Heel veel bijzondere landen heb ik momenteel niet.. Even een opsomming van wat er momenteel onderweg is;

Amerika (3x)
België (2x)
Brazilië
China (3x)
Duitsland (5x)
Estland
Finland
Frankrijk
Hong Kong
Indonesië
Oekraïne (2x)
Polen
Rusland (6x)
Taiwan (2x)
Tsjechië (2x)
Turkije
pi_152777741
Ik heb het Postcrossen ook weer opgenomen na een tijdje van afwezigheid.
Ik kan me nog herinneren dat ik toentertijd doodziek werd van de onmogelijke eisen(!) die sommige gebruikers stelden.

De spreekwoordelijke druppel was een of andere Canadese mevrouw die niks anders dan kaarten met een kerkelijke inslag wilde hebben. Ik heb niet eens een kaart meer verstuurd, was er gewoon compleet klaar mee. Ik heb vanuit mijzelf al een gezonde hekel aan religie en erger(de) me sowieso al aan een religieus dogma dat in de wereld heerst, maar dat die dogma zich ook mengde in mijn hobby was een stap te ver.

Anyhow, nevermind the bollocks, ik ben weer begonnen en zag dat Postcrossing het "eisen pakket" redelijk aan banden gelegd heeft, en het is weer ouderwets leuk! Het enige wat niet ouderwets is zijn de prijzen van postzegels. Ik kan me nog herinneren dat in mijn beginfase een kaartje versturen binnen Europa tussen de 60 en 70 cent kostte.

Wellicht vraag ik nu iets wat totaal obvious is voor jullie, maar de kaarten naar Rusland, duren die bij jullie ook zo lang?
pi_152777911
Yep: 30-45 dagen. China idem..
dag
pi_152777945
Één tot twee maanden wel naar Rusland idd.
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 09:06:54 #82
382129 crew  Donna
pi_152781238
Mijn kaartjes naar Rusland deden er 2-3 weken over, maar ik hoor inderdaad van veel anderen dat het (veel) langer duurt.

Toen ik aan postcrossing begon (en dit topic had gelezen) was ik ook wel bang voor eisenlijstjes. Gelukkig hebben de meeste er ook in staan dat ze blij zijn met iedere kaart die ze krijgen. Als ik een matchende kaart heb krijgen ze die en anders dus gewoon niet. Ga niet stad en land af zoeken naar de perfecte kaart. Doei!
pi_152795275
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 23:07 schreef Crientj het volgende:

[..]

Het is eerlijk gezegd wel een beetje teveel van het goede hoor, maar ik vind het leuk en probeer er op twee a drie momenten per week tijd voor vrij te maken.
Heel veel bijzondere landen heb ik momenteel niet.. Even een opsomming van wat er momenteel onderweg is;

Amerika (3x)
België (2x)
Brazilië
China (3x)
Duitsland (5x)
Estland
Finland
Frankrijk
Hong Kong
Indonesië
Oekraïne (2x)
Polen
Rusland (6x)
Taiwan (2x)
Tsjechië (2x)
Turkije
Dat kan ik me wel voorstellen, sinds ik het weer heb opgepakt ben ik er ook wel weer veel mee bezig :) Zitten best leuke landen bij toch! Indonesië en Estland heb ik zelf nog nooit een kaart naartoe gestuurd.

Over het lang onderweg zijn naar Rusland: ik heb er nu één onderweg en deze doet er tot nu toe ook al 28 dagen over. Ik geloof dat het dus wel normaal is dat de post er lang over doet. Overigens is mijn user al wel dezelfde tijd ongeveer niet meer online geweest, dus ik hoop niet dat het daar aan ligt.
pi_152832113
Vandaag een berichtje dat m'n kaart naar Frankrijk na twee dagen was aangekomen. Ben benieuwd wanneer ik weer een kaartje kan verwachten :)
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 20:25:03 #85
382129 crew  Donna
pi_152832790
Gisteren kreeg ik een kaartje uit Duitsland en vandaag een uit Finland.

Het Finse kaartje was echt tijd besteed aan het schrijven, heel leuk!
pi_152833592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:25 schreef DonnaRush het volgende:
Gisteren kreeg ik een kaartje uit Duitsland en vandaag een uit Finland.

Het Finse kaartje was echt tijd besteed aan het schrijven, heel leuk!
Das altijd wel leuk ja. Beter dan alleen "Happy Postcrossing!" :')
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 20:48:24 #87
382129 crew  Donna
pi_152833788
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:44 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Das altijd wel leuk ja. Beter dan alleen "Happy Postcrossing!" :')
Een van m`n eerste kaartjes kwam uit India, daar stond alleen het ID op. :')
pi_152833901
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:48 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Een van m`n eerste kaartjes kwam uit India, daar stond alleen het ID op. :')
-O-

Heb je eens een kaartje uit een soort van uniek land..
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 20:52:34 #89
382129 crew  Donna
pi_152833991
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:50 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

-O-

Heb je eens een kaartje uit een soort van uniek land..
Haha, ja echt he? Ik helemaal blij, draai 'm om.. Dussss.. -O-

Die user was wel nieuw op postcrossing, had 2-3 kaartjes ontvangen toen ik zijn kaartje kreeg. Misschien is het kwartje wel gevallen toen hij zelf volgeschreven kaartjes kreeg haha.
pi_152834391
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:52 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Haha, ja echt he? Ik helemaal blij, draai 'm om.. Dussss.. -O-

Die user was wel nieuw op postcrossing, had 2-3 kaartjes ontvangen toen ik zijn kaartje kreeg. Misschien is het kwartje wel gevallen toen hij zelf volgeschreven kaartjes kreeg haha.
Ah, dat kan het zijn geweest. In het begin vond ik het ook maar lastig wat ik op zo'n kaartje moest zetten.

Even gekeken, en m'n eerste kaartje stuurde ik op 30 mei 2009 naar Amerika. Das bijna 6 jaar terug :o
pi_152835857
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:00 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ah, dat kan het zijn geweest. In het begin vond ik het ook maar lastig wat ik op zo'n kaartje moest zetten.

Even gekeken, en m'n eerste kaartje stuurde ik op 30 mei 2009 naar Amerika. Das bijna 6 jaar terug :o
Gaat snel he?

Ik heb weer een hurray regen, 4 of 5 hurrays gehad vandaag. En een stapel kaartjes in de brievenbus *O*
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 21:45:25 #92
382129 crew  Donna
pi_152836868
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:33 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Twee jaar geleden iig wel :) Veel postcrossers houden van mooie zegels, dus ik doe het vooral voor hun. Tis weer wat anders dan die standaard zegels.

En het vult vaak een hoop ruimte op de kaart. Hoef ik niet zo veel te schrijven :')
Heb je de zegels al? Zijn het leuke zegels?
pi_152836927
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:27 schreef Crientj het volgende:

[..]

Gaat snel he?

Ik heb weer een hurray regen, 4 of 5 hurrays gehad vandaag. En een stapel kaartjes in de brievenbus *O*
Gaat hard idd!

quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:45 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Heb je de zegels al? Zijn het leuke zegels?
Jep, zijn binnen. Volgens mij had ik een fotootje, even kijken.

Edit:

  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 21:59:01 #94
382129 crew  Donna
pi_152837646
Ik ga bestellen!! Leuk *O*
pi_152838109
Ik ga het dit weekend weer op pakken denk ik :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_152838231
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:59 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ga bestellen!! Leuk *O*
^O^ er zitten heel wat meer soorten zegels bij, erg leuk :)
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:06 schreef Bos81 het volgende:
Ik ga het dit weekend weer op pakken denk ik :) :)
Leuk, welkom terug :)
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 09:17:55 #97
382129 crew  Donna
pi_152846455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:09 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

^O^ er zitten heel wat meer soorten zegels bij, erg leuk :)

Ik zag Nijntje, schattig haha. Heb ook Nijntje kaartjes, dus dat past leuk! Heb zonet de bestelling geplaatst.

Leuk dat je ook weer gaat beginnen Bos81!
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 11:05:32 #98
382129 crew  Donna
pi_152848660
M`n postzegels zijn al verzonden! *)
pi_152850688
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 09:17 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ik zag Nijntje, schattig haha. Heb ook Nijntje kaartjes, dus dat past leuk! Heb zonet de bestelling geplaatst.

Leuk dat je ook weer gaat beginnen Bos81!
Das snel! Ik had vrijdag besteld, dinsdag pas binnen.
pi_152850957
Na een paar maanden inactief te zijn geweest heb ik m'n account weer geactiveerd.
er gaan kaartjes naar Italië, Rusland, Duitsland, Brazilië (voor het eerst *O* ) en Belarus.
Ik heb er weer zin in *O*
Just Breathe
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 12:53:15 #101
382129 crew  Donna
pi_152851461
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:27 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Das snel! Ik had vrijdag besteld, dinsdag pas binnen.
Ja, hopelijk liggen ze morgen in de brievenbus. En hopelijk worden er vandaag weer wat kaartjes geregistreerd van mij, zodat ik dit weekend nieuwe kan schrijven. O+
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 12:54:32 #102
382129 crew  Donna
pi_152851502
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:36 schreef mocha het volgende:
Na een paar maanden inactief te zijn geweest heb ik m'n account weer geactiveerd.
er gaan kaartjes naar Italië, Rusland, Duitsland, Brazilië (voor het eerst *O* ) en Belarus.
Ik heb er weer zin in *O*
Jippie!

Brazilië, gaaf hoor!
pi_152854311
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:54 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Jippie!

Brazilië, gaaf hoor!
uhm, foutje, in 2012 al naar Brazilië gestuurd... :X
Just Breathe
pi_152854598
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:36 schreef mocha het volgende:
Na een paar maanden inactief te zijn geweest heb ik m'n account weer geactiveerd.
er gaan kaartjes naar Italië, Rusland, Duitsland, Brazilië (voor het eerst *O* ) en Belarus.
Ik heb er weer zin in *O*
*O* Leuk! (Linkje naar je account? :D)
pi_152854863
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 14:35 schreef Crientj het volgende:

[..]

*O* Leuk! (Linkje naar je account? :D)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Just Breathe
pi_152855383
Zo, weer twee geschreven. Ditmaal naar Brazilië en naar Duitsland.

Ondanks dat ¤1,15 voor een postzegel belachelijk duur is, vind ik het wel handig dat er nu één tarief geldt voor alles buiten Nederland. Soms had ik een zooi Europa-zegels over waar ik niks mee kon, of vice versa. Probleem iig opgelost :+
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 17:36:10 #107
382129 crew  Donna
pi_152859507
Weer een kaartje! Een Canadese user die in Frankrijk op vakantie was, dus een Frans kaartje, ondanks de Canadese code :)
pi_152871532
Ohhh. Dit is tof. :D Vandaag een glow in the dark kaartje gekregen van het universum. O+

  Moderator zaterdag 23 mei 2015 @ 01:50:55 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_152874112
O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 23 mei 2015 @ 08:40:13 #110
382129 crew  Donna
pi_152875580
Oehhhh O+
  Moderator zaterdag 23 mei 2015 @ 08:42:15 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_152875594
Nou gaat het bij mij toch weer kriebelen, misschien van de week toch maar eens een velletje kopen weer :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 23 mei 2015 @ 14:17:59 #112
382129 crew  Donna
pi_152880744
Help!

Ik heb mij pzmk bestelling ontvangen en het is een combinatie van 3x ¤0,39. Duidelijk.

Alleen zitten er ook postzegels tussen waar 39 + 19 eurocent op staat. Kan ik daar dan gewoon 2 van plakken? Want die zijn dan toch ¤0,58 per postzegel toch?
pi_152881215
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 14:17 schreef DonnaRush het volgende:
Help!

Ik heb mij pzmk bestelling ontvangen en het is een combinatie van 3x ¤0,39. Duidelijk.

Alleen zitten er ook postzegels tussen waar 39 + 19 eurocent op staat. Kan ik daar dan gewoon 2 van plakken? Want die zijn dan toch ¤0,58 per postzegel toch?
Die zijn gewoon 39ct waard. De 19ct is voor een goed doel. Bijv.kinderpostzegels.
Just Breathe
  Moderator zaterdag 23 mei 2015 @ 14:40:38 #114
382129 crew  Donna
pi_152881263
Ohhh. Zo. Ik dacht al wat gek anders. Bedankt voor de hulp!
  Moderator maandag 25 mei 2015 @ 14:15:54 #115
382129 crew  Donna
pi_152944831
Jippie, mijn kaartjes naar IJsland en Finland zijn aangekomen. Heb nu 3 nieuwe kaartjes kunnen schrijven naar Hongarije, Japan en China. Hongarije en Japan zijn nieuwe landen voor mij, erg leuk!

Zaterdag kreeg ik een kaartje uit Canada (dit keer wel echt, yay) en een kaartje uit Oostenrijk, beide ook nieuwe landen voor mij.

Oh en die verschillende zegels plakken is ook gaaf zeg. Staat zo vrolijk! O+ M`n kaartje naar China had alleen zo`n lang adres dat ik daar m`n laatste Internationale zegel maar op geplakt heb. :')
pi_152945083
Ik print alle adressen uit met een labelwriter. Met mijn handschrift ben ik anders bang dat ze niet aankomen :@
dag
  Moderator maandag 25 mei 2015 @ 14:29:06 #117
382129 crew  Donna
pi_152945189
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:25 schreef Peter het volgende:
Ik print alle adressen uit met een labelwriter. Met mijn handschrift ben ik anders bang dat ze niet aankomen :@
Haha, ik krijg soms kaartjes waarvan ik me afvraag hoe die bij m`n huis uitgekomen zijn, maar het gaat altijd goed (tenminste, ik krijg regelmatig kaartjes, dus ik ga er maar vanuit dat ik 'alles' heb), maar ik snap wat je bedoeld.

Ik doe altijd heeeeeeeeeeeeeeeel goed m`n best op het adres en dan kan ik best wel mooi schrijven. Maar 8 regels adres is gewoon veel :P
  maandag 25 mei 2015 @ 14:50:03 #118
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_152945646
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:09 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

^O^ er zitten heel wat meer soorten zegels bij, erg leuk :)

[..]

Leuk, welkom terug :)
thanks.

3 adressen aangevraagd; Rusland, Duitsland, en de VS
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_152946931
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:29 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Haha, ik krijg soms kaartjes waarvan ik me afvraag hoe die bij m`n huis uitgekomen zijn, maar het gaat altijd goed (tenminste, ik krijg regelmatig kaartjes, dus ik ga er maar vanuit dat ik 'alles' heb), maar ik snap wat je bedoeld.

Ik doe altijd heeeeeeeeeeeeeeeel goed m`n best op het adres en dan kan ik best wel mooi schrijven. Maar 8 regels adres is gewoon veel :P
Ik probeer alles op max 5/6 regels te krijgen, soms plaats ik dan (wat ik denk) een blok/huisnummer op 1 regel met (wat ik denk) de straatnaam. Of de postcode met de plaatsnaam. Alles is tot nog toe overgekomen :Y.
dag
  Moderator maandag 25 mei 2015 @ 16:10:24 #120
382129 crew  Donna
pi_152947635
Ja, ik probeer ook wel eens wat samen te voegen, maar dit waren echt stuk voor stuk lange zinnen. Volgens mij was het een kamer in een vleugel van een vleugel van een vleugel van een studentenhuis in twee straten in een provincie in een county in een stad van China :P
pi_152970787
Haha die Chinese adressen zijn soms echt onmogelijk inderdaad. Maar mocht het adres er in Chinese tekens bij staan, werkt het in mijn ervaring goed om dat adres uit te printen en daaronder China te zetten. Blijkbaar kan niet iedereen goed Engels en wordt post soms eerst naar een vertaalbureau gebracht. Daarnaast kunnen niet alle Chinese gebruikers hun adres goed vertalen naar het Engels, waardoor het soms ook een puzzel wordt.

Ik heb van het weekend weer een kaartje gehad uit Duitsland :) Met een leuk berichtje. En een kaart naar Litouwen is binnen drie dagen aangekomen :o
pi_153011007
Mijn handschrift is een regelrechte ramp, dus de adressen print ik standaard uit op een etiket of het nu in Cyrillisch, Mandarijn of westers schrift geschreven moet worden.

Wat ik opschrijf doe ik wel gewoon met pen, maakt het nèt iets persoonlijker vind ik.

Aangezien de Russen niet opschieten heb ik zondag maar 11 adressen gevraagd:
2x Duitsland, USA, Roemenië, Polen, China, Slovenië, Wit-Rusland, Rusland, Taiwan en een Spaanjaard die nogal "veeleisend" is: de kaart ongeschreven in een enveloppe, met veel postzegels, en stickers en wil er naast theezakjes nog iets speciaals uit het land er bij omdat hij dat nou eenmaal leuk vindt. Over verzoekjes ben ik normaliter niet de moeilijkste maar dit gaat me toch weer een paar stappen te ver en voorbij de essentie van Postcrossing, dus hij mag het alleen met het kaartje doen.
pi_153011774
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:22 schreef Herr_Munk het volgende:
Mijn handschrift is een regelrechte ramp, dus de adressen print ik standaard uit op een etiket of het nu in Cyrillisch, Mandarijn of westers schrift geschreven moet worden.

Wat ik opschrijf doe ik wel gewoon met pen, maakt het nèt iets persoonlijker vind ik.

Aangezien de Russen niet opschieten heb ik zondag maar 11 adressen gevraagd:
2x Duitsland, USA, Roemenië, Polen, China, Slovenië, Wit-Rusland, Rusland, Taiwan en een Spaanjaard die nogal "veeleisend" is: de kaart ongeschreven in een enveloppe, met veel postzegels, en stickers en wil er naast theezakjes nog iets speciaals uit het land er bij omdat hij dat nou eenmaal leuk vindt. Over verzoekjes ben ik normaliter niet de moeilijkste maar dit gaat me toch weer een paar stappen te ver en voorbij de essentie van Postcrossing, dus hij mag het alleen met het kaartje doen.
Ik vind het sowieso not done om te vragen om onbeschreven kaarten. Vraag me ook altijd af of die mensen ze dan zelf weer gebruiken om door te sturen ofzo. Vaag.
Als de rest van het profiel nog wel meevalt krijgen ze een redelijk okay kaartje, maar natuurlijk volledig volgeschreven. Mocht het hele profiel bestaan uit ik wil dit en dit en een ellendige lijst met alles wat ze absoluut niet willen - dan krijgen ze een lelijke boomerang kaart met enkel het ID en Happy Postcrossing! erop. :r
pi_153011831
Haha, ik schrijf alle adressen altijd met de hand. Chinese karakters zijn geen probleem want ik kan Japans. En heb veel Russische familie die me ooit het cyrillische schrift heeft leren schrijven :+

Vandaag voor het eerst sinds september 2013 kaartjes ontvangen. 5 stuks :o Twee uit Duitsland, twee uit Finland, en eentje uit Polen :)
pi_153011864
Tijdje gedaan, misschien toch weer oppakken binnenkort :) zijn die oude wereld en europazegels nog wel geldig of niet?
pi_153012487
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:51 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Tijdje gedaan, misschien toch weer oppakken binnenkort :) zijn die oude wereld en europazegels nog wel geldig of niet?
Als het Europa 1 en Wereld 1 zegels zijn, zijn ze nog gewoon geldig. Als er een waarde in Euro's op staat moet je bijplakken.
pi_153012558
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:15 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Als het Europa 1 en Wereld 1 zegels zijn, zijn ze nog gewoon geldig. Als er een waarde in Euro's op staat moet je bijplakken.
Tnx ja staat 1 op
pi_153014167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:15 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Als het Europa 1 en Wereld 1 zegels zijn, zijn ze nog gewoon geldig. Als er een waarde in Euro's op staat moet je bijplakken.
In welke landen is Europa1 geldig? Alleen EU of continent Europa incl Rusland?
dag
  Moderator woensdag 27 mei 2015 @ 19:40:12 #129
155227 crew  Guppy
dus
pi_153016655
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:21 schreef Peter het volgende:

[..]

In welke landen is Europa1 geldig? Alleen EU of continent Europa incl Rusland?
Hee, er stond altijd een kaartje in de OP waar dat zo handig opstond. Volgens mij was het continent Europa en Rusland.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_153016788
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hee, er stond altijd een kaartje in de OP waar dat zo handig opstond. Volgens mij was het continent Europa en Rusland.
Kaartje is dood, maar ik zie in een oud topic deze lijst voor de Europazegels:
quote:
Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (inclusief Corsica en Monaco), Gibraltar, Griekenland, Groenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (inclusief Aziatisch deel), San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief Balearen, exclusief Canarische eilanden), Tsjechië, Turkije (inclusief Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland.
Alleen Turkije en Rusland had ik niet verwacht.
dag
pi_153020617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hee, er stond altijd een kaartje in de OP waar dat zo handig opstond. Volgens mij was het continent Europa en Rusland.
Zou deze terug kunnen in de OP?
Zou fijn zijn, veel mensen hebben deze zegels nog.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_153023283
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:13 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zou deze terug kunnen in de OP?
Zou fijn zijn, veel mensen hebben deze zegels nog.
Als je het kaartje kunt vinden... in de oude topics is het linkje dood..
dag
pi_153023396
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:07 schreef Peter het volgende:

[..]

Als je het kaartje kunt vinden... in de oude topics is het linkje dood..
Dat was hetgeen wat jij postte wat altijd in de OP stond.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_153024635
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:10 schreef Miniem het volgende:

[..]

Dat was hetgeen wat jij postte wat altijd in de OP stond.
Het lijstje heb ik toegevoegd!
dag
  Moderator woensdag 27 mei 2015 @ 23:38:55 #135
382129 crew  Donna
pi_153027255
^O^
Ik heb vanavond kaartjes naar Australië en Belarus gepost. Leuk :D
pi_153045235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:38 schreef DonnaRush het volgende:
^O^
Ik heb vanavond kaartjes naar Australië en Belarus gepost. Leuk :D
Ook leuk! Het is voor mij al erg lang geleden dat ik iets naar Australië heb gestuurd. Wel van de week mijn eerste kaartje naar Nieuw-Zeeland gestuurd :D

En nog een leuk nieuwsberichtje: ik heb vandaag mijn eerste kaartje uit Indonesië ontvangen! Het kaartje zelf was niet zo bijzonder eerlijk gezegd maar wel een superleuk berichtje :Y
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:37:39 #137
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153045341
De eerste hurray al weer binnen (Duitsland) :)

Helaas sta ik nog voor qua ontvangen kaarten, dus geen melding dat er een kaart mijn kant op gaat komen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_153047794
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:37 schreef Bos81 het volgende:
De eerste hurray al weer binnen (Duitsland) :)

Helaas sta ik nog voor qua ontvangen kaarten, dus geen melding dat er een kaart mijn kant op gaat komen..
Ik stond ook voor, maar paar dagen terug lagen er vijf kaartjes in de brievenbus :o

En vandaag weer twee kaartjes, Singapore en Finland. Even kijken hoe ik al deze kaartjes ga bewaren. Tot twee jaar terug plakte ik ze allemaal in, maar daar heb ik geen zin meer in tbh.. Misschien een doos kopen ofzo?

Oh, en een kaartje naar Spanje is na twee (!) dagen aangekomen. Leuk kaartje om te schrijven was dat, want we houden van de zelfde muziek enzo. Kreeg ook een superlang bedankberichtje terug :)
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:19:25 #139
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153047890
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:17 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ik stond ook voor, maar paar dagen terug lagen er vijf kaartjes in de brievenbus :o

En vandaag weer twee kaartjes, Singapore en Finland. Even kijken hoe ik al deze kaartjes ga bewaren. Tot twee jaar terug plakte ik ze allemaal in, maar daar heb ik geen zin meer in tbh.. Misschien een doos kopen ofzo?
Ik heb ze allemaal in mappen met insteekhoezen zitten, het nadeel daarvan is wel dat ze bij het versjouwen per hoes door elkaar gaan. Al heb ik er maar maximaal 2 per hoes. Maar wel al een stuk of 6 mappen. Voornamelijk op land, maar hondenkaarten houd ik weer apart, want honden O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_153048463
Ik wil eigenlijk een wandbord in de gang ophangen en dan achter koorden/draadjes de leukste kaartjes steken. Punaises vind ik zonde..
dag
pi_153051216
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:36 schreef Peter het volgende:
Ik wil eigenlijk een wandbord in de gang ophangen en dan achter koorden/draadjes de leukste kaartjes steken. Punaises vind ik zonde..
Je zou ze ook nog kunnen 'klemmen' tussen de punaises. Dan maak je geen gaatjes in de kaarten.
pi_153051475
Zo :D. De post van gisteren en vandaag.
pi_153051622
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:16 schreef Crientj het volgende:
Zo :D. De post van gisteren en vandaag.
[ afbeelding ]
Omg! ChinChan kaart _O_
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_153051729
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:21 schreef Miniem het volgende:

[..]

Omg! ChinChan kaart _O_
Die heb ik ook, onbeschreven :Y.
dag
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 09:18:20 #145
382129 crew  Donna
pi_153063129
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:32 schreef Shpritsz het volgende:

[..]

Ook leuk! Het is voor mij al erg lang geleden dat ik iets naar Australië heb gestuurd. Wel van de week mijn eerste kaartje naar Nieuw-Zeeland gestuurd :D

En nog een leuk nieuwsberichtje: ik heb vandaag mijn eerste kaartje uit Indonesië ontvangen! Het kaartje zelf was niet zo bijzonder eerlijk gezegd maar wel een superleuk berichtje :Y
Dit was mijn eerste kaartje naar Australië. Ik heb aangegeven dat ik liever niet 2 kaartjes onderweg wil hebben naar hetzelfde land en aangezien 1 van m`n Duitse kaartjes niet aankomt/niet geregistreerd wordt, krijg ik nu ineens allemaal andere landen om een kaartje heen te sturen. Wat mij betreft is dat kaartje nog even onderweg, haha!

Gaaf hoor een kaartje uit Indonesië!
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 11:26:59 #146
382129 crew  Donna
pi_153066125
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:16 schreef Crientj het volgende:
Zo :D. De post van gisteren en vandaag.
[ afbeelding ]
Gaaf, wat een kaartjes!
pi_153066617
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:16 schreef Crientj het volgende:
Zo :D. De post van gisteren en vandaag.
[ afbeelding ]
leuk!! en zoveel ^O^
Just Breathe
pi_153067389
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:18 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Dit was mijn eerste kaartje naar Australië. Ik heb aangegeven dat ik liever niet 2 kaartjes onderweg wil hebben naar hetzelfde land en aangezien 1 van m`n Duitse kaartjes niet aankomt/niet geregistreerd wordt, krijg ik nu ineens allemaal andere landen om een kaartje heen te sturen. Wat mij betreft is dat kaartje nog even onderweg, haha!

Gaaf hoor een kaartje uit Indonesië!
Leuk! Australië! :D
Aan de andere kant, meestal zijn kaartjes naar Duitsland binnen een week wel aangekomen / geregistreerd. Ik heb er momenteel ook eentje naar zowel Duitsland als België die lang onderweg zijn. De ontvanger van het kaartje naar België was een maand geleden voor het laatst online. ;(
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:10:55 #149
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153100320
Sinds 4 dagen ben ik ook lid, eerste kaarten zijn alweer verstuurd (Duitsland, USA, Rusland en Hong Kong) en die van Duitsland is gisteren aangekomen! :)
Ben benieuwd of ze allemaal aankomen, maar nu zijn mijn kaarten thuis wel op ;(

Gierige en arme student dat ik ben wil ik natuurlijk wel weten waar ik de goedkoopste kaarten kan scoren :P
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:20:26 #150
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153100623
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:10 schreef toetsenbordridder het volgende:
Sinds 4 dagen ben ik ook lid, eerste kaarten zijn alweer verstuurd (Duitsland, USA, Rusland en Hong Kong) en die van Duitsland is gisteren aangekomen! :)
Ben benieuwd of ze allemaal aankomen, maar nu zijn mijn kaarten thuis wel op ;(

Gierige en arme student dat ik ben wil ik natuurlijk wel weten waar ik de goedkoopste kaarten kan scoren :P
Rusland is wel een klein risicofactor mbt expiren..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 14:20:35 #151
382129 crew  Donna
pi_153100627
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:10 schreef toetsenbordridder het volgende:

Gierige en arme student dat ik ben wil ik natuurlijk wel weten waar ik de goedkoopste kaarten kan scoren :P
Kringloopwinkel, in de kast bij je grootouders/ouders (vorige week van m`n moeder een hele stapel oude kaarten gekregen, sommige lagen al minstens 10 jaar in de kast), de plaatselijke Primera, HEMA of boekahandel en verschillende webshops.
Ik heb als laatste besteld bij happy-postcrossing.nl en Cardcetera.nl. Afhankelijk van wat je kiest en of er sale is, heb je genoeg kaarten voor onder de euro, soms zelfs goedkoper dan 50 cent.

Er zijn ook wel webshops die nog goedkopere aanbieden, maar die kaartjes vind ik niet altijd fantastisch.
pi_153101253
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:20 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Kringloopwinkel, in de kast bij je grootouders/ouders (vorige week van m`n moeder een hele stapel oude kaarten gekregen, sommige lagen al minstens 10 jaar in de kast), de plaatselijke Primera, HEMA of boekahandel en verschillende webshops.
Ik heb als laatste besteld bij happy-postcrossing.nl en Cardcetera.nl. Afhankelijk van wat je kiest en of er sale is, heb je genoeg kaarten voor onder de euro, soms zelfs goedkoper dan 50 cent.

Er zijn ook wel webshops die nog goedkopere aanbieden, maar die kaartjes vind ik niet altijd fantastisch.
Marktplaats, goedkope-ansichtkaarten, stationaryheaven, action, zelf laten drukken.. er zijn genoeg opties. Ik probeer met de kaarten mooie te vinden maar niet duurder dan 40 cent/stuk. Zeker omdat de postzegels al zo prijzig zijn.
dag
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:44:39 #153
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153104462
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:20 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Kringloopwinkel, in de kast bij je grootouders/ouders (vorige week van m`n moeder een hele stapel oude kaarten gekregen, sommige lagen al minstens 10 jaar in de kast), de plaatselijke Primera, HEMA of boekahandel en verschillende webshops.
Ik heb als laatste besteld bij happy-postcrossing.nl en Cardcetera.nl. Afhankelijk van wat je kiest en of er sale is, heb je genoeg kaarten voor onder de euro, soms zelfs goedkoper dan 50 cent.

Er zijn ook wel webshops die nog goedkopere aanbieden, maar die kaartjes vind ik niet altijd fantastisch.
Gelijk je raad opgevolgd en de kringloopwinkel in gegaan. 25 kaarten voor 2 euro ^O^ Kan ik weer even mee door!
Ook even grootmoeder meegepakt en daar was de buit vooral oude kranten en troep. Ze dacht dat ik oud papier wilde ;(
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Marktplaats, goedkope-ansichtkaarten, stationaryheaven, action, zelf laten drukken.. er zijn genoeg opties. Ik probeer met de kaarten mooie te vinden maar niet duurder dan 40 cent/stuk. Zeker omdat de postzegels al zo prijzig zijn.
Daar zat ik dus vooral mee, op kaarten kan je besparen maar postzegels zijn postzegels, daar kan niet op gekort worden... Bedankt voor de tips!
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:20 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Rusland is wel een klein risicofactor mbt expiren..
Haha ja dat las ik net door dit topic heen, maar blijft een adres die je toegewezen is dus ik deed het maar ;)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:53:58 #154
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153104672
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:44 schreef toetsenbordridder het volgende:

[.
[..]

Haha ja dat las ik net door dit topic heen, maar blijft een adres die je toegewezen is dus ik deed het maar ;)
Je moet inderdaad gewoon versturen, maar met Rusland moet je rekening houden met een redelijk grote kans dat de kaart als expired komt te staan..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 30 mei 2015 @ 20:22:51 #155
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153110080
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:53 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Je moet inderdaad gewoon versturen, maar met Rusland moet je rekening houden met een redelijk grote kans dat de kaart als expired komt te staan..
Jammer, maar hoe komt het dan dat ze er dan wel de hele tijd uitgekozen worden om daarheen te sturen?
  zaterdag 30 mei 2015 @ 20:24:40 #156
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153110137
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:22 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Jammer, maar hoe komt het dan dat ze er dan wel de hele tijd uitgekozen worden om daarheen te sturen?
Veel users, er wordt volgens mij niet gekeken naar expired kaartjes. Dus als je een nieuw adres aanvraagd, is de kans op Rusland gewoon erg groot, Net als landen als Duitsland, China, VS en voor andere landen waarschijnlijk ook Nederland..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_153112083
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:36 schreef Peter het volgende:
Ik wil eigenlijk een wandbord in de gang ophangen en dan achter koorden/draadjes de leukste kaartjes steken. Punaises vind ik zonde..
ik hang de kaartjes die ik het leukste vind met washitape op aan de muur boven mn bureau
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 09:19:55 #158
382129 crew  Donna
pi_153148641
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:35 schreef Dandilion het volgende:

[..]

ik hang de kaartjes die ik het leukste vind met washitape op aan de muur boven mn bureau
Oh wat een goed idee! Zoveel washi-tape en dit was niet eens in me opgekomen!
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 09:21:06 #159
382129 crew  Donna
pi_153148651
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Marktplaats, goedkope-ansichtkaarten, stationaryheaven, action, zelf laten drukken.. er zijn genoeg opties. Ik probeer met de kaarten mooie te vinden maar niet duurder dan 40 cent/stuk. Zeker omdat de postzegels al zo prijzig zijn.
Wauw, dat vind ik knap voor minder dan 40 cent per stuk. Ik vind het echt heel lastig om leuke kaarten te vinden zo goedkoop. Misschien ben ik een beetje te kritisch. :')

Mijn kaartje naar Japan is vannacht na 5!!!! dagen aangekomen. _O_
pi_153162133
Heb net 10 adressen aangevraagd. De buit:
2x Rusland, 1x GB, 1x Belarus, 1x Taiwan, 1x Slowakije, 1x Amerika, 1x Canada, 1x Duitsland en 1x China.

Ik ga van de week ook ff kijken bij kringloopwinkels.
Children of the night. What music they make.
  maandag 1 juni 2015 @ 18:57:00 #161
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153163480
Weer 2 adressen aangevraagd, zit nu aan mijn max van 5 kaarten onderweg. 1 naar Frankrijk en 1 naar Japan. Net geschreven en morgenochtend op de bus O+

Hahah ik vind dit veels te leuk. :9
pi_153175307
Ik moet toch even een leuk verhaal kwijt.

In mijn profiel geef ik aan dat je me kan vertellen wat voor muziek je leuk vind omdat ik nogal gek ben van muziek. Daarop kreeg ik al weken terug van een Francaise een kaartje met daarop een heel verhaal over muziek en artiesten, waarop ik in de registratie ook een heel verhaal terug heb geschreven samen met tips van artiesten waarvan ik denk dat zij de leuk vind.

Op mijn verjaardag kreeg ik een kaartje binnen ( en meestal zoek ik meteen naar de ID om te kijken waar ie vandaan komt) bleek het van diezelfde dame te zijn die me een fijne verjaardag wenste plus nog een heel verhaal over muziek. Echt leuk! Dus die gaat een leuk kaartje van me terug krijgen!
pi_153175426
quote:
17s.gif Op maandag 1 juni 2015 18:57 schreef toetsenbordridder het volgende:
Weer 2 adressen aangevraagd, zit nu aan mijn max van 5 kaarten onderweg. 1 naar Frankrijk en 1 naar Japan. Net geschreven en morgenochtend op de bus O+

Hahah ik vind dit veels te leuk. :9
*O*
pi_153175453
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:48 schreef Herr_Munk het volgende:
Ik moet toch even een leuk verhaal kwijt.

In mijn profiel geef ik aan dat je me kan vertellen wat voor muziek je leuk vind omdat ik nogal gek ben van muziek. Daarop kreeg ik al weken terug van een Francaise een kaartje met daarop een heel verhaal over muziek en artiesten, waarop ik in de registratie ook een heel verhaal terug heb geschreven samen met tips van artiesten waarvan ik denk dat zij de leuk vind.

Op mijn verjaardag kreeg ik een kaartje binnen ( en meestal zoek ik meteen naar de ID om te kijken waar ie vandaan komt) bleek het van diezelfde dame te zijn die me een fijne verjaardag wenste plus nog een heel verhaal over muziek. Echt leuk! Dus die gaat een leuk kaartje van me terug krijgen!
Ja! Dat is leuk :D. Ik kreeg vorig jaar op m'n verjaardag ineens een enveloppe binnen met wat washitape, en een kaartje en nog iets kleins omdat ze had gezien dat ik binnenkort jarig was.
pi_153175509
Ik ben ook weer bezig met een inhaalslag. 10 kaartjes geschreven, naar;
1x Tsjechië, 2x Taiwan, 1x Belarus, 1x Amerika, 1x Italië, 1x Slovenië, 1x Japan & 2x Duitsland.
pi_153180038
Iemand enig idee wat er gebeurd met kaartjes die al expired zijn maar alsnog aankomen?
pi_153182659
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:17 schreef nickhguitar het volgende:
Iemand enig idee wat er gebeurd met kaartjes die al expired zijn maar alsnog aankomen?
Verlopen kaarten blijven een jaar in de database van Postcrossing zitten, daarna worden ze verwijderd. Als ze aankomen voor de 365 dagen voorbij zijn, kan de ontvanger deze nog registreren en krijg je daar een melding van. (Je kan dan overigens geen nieuwe kaart sturen, want dat slot komt automatisch vrij als ie 61 dagen onderweg is) Als ze aankomen nadat er 365 dagen voorbij zijn kan je hem niet meer registreren, want hij zit niet meer in de database. Misschien dat ze via de support nog het een en ander kunnen opzoeken, maar dat weet ik niet. Denk het niet.
  Moderator dinsdag 2 juni 2015 @ 13:24:26 #168
382129 crew  Donna
pi_153184982
quote:
17s.gif Op maandag 1 juni 2015 18:57 schreef toetsenbordridder het volgende:
Weer 2 adressen aangevraagd, zit nu aan mijn max van 5 kaarten onderweg. 1 naar Frankrijk en 1 naar Japan. Net geschreven en morgenochtend op de bus O+

Hahah ik vind dit veels te leuk. :9
*O* *O* *O*
  Moderator dinsdag 2 juni 2015 @ 13:25:42 #169
382129 crew  Donna
pi_153185026
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:55 schreef Crientj het volgende:
Ik ben ook weer bezig met een inhaalslag. 10 kaartjes geschreven, naar;
1x Tsjechië, 2x Taiwan, 1x Belarus, 1x Amerika, 1x Italië, 1x Slovenië, 1x Japan & 2x Duitsland.
Zooo, lekker bezig! Net als DeHovenier!

Ik heb vanochtend een 2 kaartjes op de bus gedaan waaronder een kaartje van een orgel naar Finland.

Had toevallig wat religieuze kaartjes bij m`n moeder gevonden en prompt trek ik de dag erna een adres van iemand die orgels vraagt. :) Ben benieuwd naar de reactie op die kaart.
pi_153187537
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:48 schreef Herr_Munk het volgende:
Ik moet toch even een leuk verhaal kwijt.

In mijn profiel geef ik aan dat je me kan vertellen wat voor muziek je leuk vind omdat ik nogal gek ben van muziek. Daarop kreeg ik al weken terug van een Francaise een kaartje met daarop een heel verhaal over muziek en artiesten, waarop ik in de registratie ook een heel verhaal terug heb geschreven samen met tips van artiesten waarvan ik denk dat zij de leuk vind.

Op mijn verjaardag kreeg ik een kaartje binnen ( en meestal zoek ik meteen naar de ID om te kijken waar ie vandaan komt) bleek het van diezelfde dame te zijn die me een fijne verjaardag wenste plus nog een heel verhaal over muziek. Echt leuk! Dus die gaat een leuk kaartje van me terug krijgen!
Dat zijn inderdaad de leuke dingen van Postcrossing O+

Bij mij regent het kaartjes, hoewel ik dat eigenlijk niet had verwacht omdat ik er nu 5 meer ontvangen heb dan verstuurd :P Vandaag een kaartje uit China en Taiwan gehad en vooral die uit Taiwan was erg leuk.

Net twee kaartjes geschreven (Duitsland en VS) voor 1 leeg profiel en 1 bijna leeg profiel, dus hoop maar dat de kaartjes hun smaak zijn aangezien ik niet ergens kon ontdekken wat ze leuk zouden vinden. Voor de mevrouw uit Duitsland een vlinderkaart en voor meneer in de VS een wereldkaart, omdat hij wel had aangegeven erg van reizen te houden maar het voorlopig met kaartjes moest doen. Ben benieuwd :)
  Moderator dinsdag 2 juni 2015 @ 17:28:55 #171
382129 crew  Donna
pi_153191738
Awww super leuk kaartje van een meisje uit Moskou die net als ik gek is van katten. O+
pi_153191841
Pff, kaartje uit Belarus met een heel betoog waarom ik in God zou moeten geloven :') Srsly.

En een kaartje uit Japan met een Google Translate-tekst. 'k Spreek Japans, staat ook in het profiel, dus ze had het zichzelf makkelijker kunnen maken :P Maarja.
  Moderator dinsdag 2 juni 2015 @ 17:54:18 #173
382129 crew  Donna
pi_153192405
Lol Japans ja? Wauw. Wat gaaf dat je dat kan.

Ik kan niet eens fatsoenlijk Duits haha. Lezen wel trouwens. Maar spreken? Nope.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 18:27:00 #174
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153193263
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 17:54 schreef DonnaRush het volgende:
Lol Japans ja? Wauw. Wat gaaf dat je dat kan.

Ik kan niet eens fatsoenlijk Duits haha. Lezen wel trouwens. Maar spreken? Nope.
Gelukkig hoef je die kaarten niet in te spreken ;)
pi_153193565
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 17:54 schreef DonnaRush het volgende:
Lol Japans ja? Wauw. Wat gaaf dat je dat kan.

Ik kan niet eens fatsoenlijk Duits haha. Lezen wel trouwens. Maar spreken? Nope.
Ik heb in mn profiel staan dat ik een klein(!) beetje Duits kan. Krijg soms hele verhalen in het Duits. :') niet te doen.

Weer drie hurrays rijker vandaag. Straks even nieuwe adressen aanvragen en schrijven. En drie kaartjes ontvangen. Twee uit Rusland en eentje uit Australië, met weer een aantal postzegels *O*
  Moderator dinsdag 2 juni 2015 @ 18:44:04 #176
382129 crew  Donna
pi_153193745
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 18:27 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Gelukkig hoef je die kaarten niet in te spreken ;)
Haha daar heb je gelijk in!
  dinsdag 2 juni 2015 @ 18:52:23 #177
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153194102
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 17:32 schreef Negentiendertig het volgende:
Pff, kaartje uit Belarus met een heel betoog waarom ik in God zou moeten geloven :') Srsly.

En een kaartje uit Japan met een Google Translate-tekst. 'k Spreek Japans, staat ook in het profiel, dus ze had het zichzelf makkelijker kunnen maken :P Maarja.
Ik kreeg ooit van iemand ook een google translate. Ze schreef Vaarwel (that's how you say Goodbye, isn it).

Nou nee dus.. :') :')
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator dinsdag 2 juni 2015 @ 21:51:22 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_153201147
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 18:52 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik kreeg ooit van iemand ook een google translate. Ze schreef Vaarwel (that's how you say Goodbye, isn it).

Nou nee dus.. :') :')
Ach, het gaat om het idee :) goodbye - farewell - vaarwel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_153203062
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 18:52 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik kreeg ooit van iemand ook een google translate. Ze schreef Vaarwel (that's how you say Goodbye, isn it).

Nou nee dus.. :') :')
:')

Wat voor nut heeft het überhaupt om iets in de moedertaal van de receiver op de kaart te zetten?
  woensdag 3 juni 2015 @ 19:01:57 #180
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153224966
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:34 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

:')

Wat voor nut heeft het überhaupt om iets in de moedertaal van de receiver op de kaart te zetten?
Soort van moeite laten zien om diegene zijn taal te spreken? Ik spreek vrijwel dagelijks toeristen en vind het leuk om te zien dat sommige een zin of een paar woordjes kunnen/willen spreken :)

1e kaart binnen trouwens! :D Een medelander, leuke kaart ook!
  Moderator woensdag 3 juni 2015 @ 20:22:47 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_153227517
Ik vind dat ook altijd wel leuk :) als ik in Thailand ben brabbel ik ook "sawasdee kha" en "khop khun" tegen die mensen, en die vinden het allemaal prachtig, ook al is m'n uitspraak nog zo ruk :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_153228070
Maar waarom moeite?

Nouja, zal wel aan mij liggen. :P

20 kaartjes traveling *O*
pi_153251177
Ik vind het soms ook wel leuk om een paar woordjes in de taal van de ontvanger er op te schrijven. Maar ik kies dan vooral de woorden uit die ik al ken eigenlijk, haha. Zou het niet zo snel via Google Translate doen. Vandaag ontving ik trouwens een hurray van een mevrouw uit Duitsland met "Hartelyke dank for your postcard" en toen moest ik toch even glimlachen.

Net een kaartje geschreven voor een meisje in China, heb het adres ook maar even uitgeprint in het Chinees want de vertaling zag er een beetje vreemd uit...

Hoop dat snel een paar kaartjes van mij aankomen, een paar zijn al langer dan 40 dagen onderweg dus ben een klein beetje bang dat ze zullen expiren.

Vandaag trouwens ook een heel mooi kaartje gehad uit Rusland met matroesjka poppen O+

pi_153310444
Whoo! Nieuw land :D. Kaartje naar Servië sturen. *O*
  zondag 7 juni 2015 @ 17:05:01 #185
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153329434
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:40 schreef Crientj het volgende:
Whoo! Nieuw land :D. Kaartje naar Servië sturen. *O*
Welke landen heb je nog niet gehad dan?
pi_153339080
quote:
5s.gif Op zondag 7 juni 2015 17:05 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Welke landen heb je nog niet gehad dan?
Phoe, zijn er genoeg. teller staat op 59 landen nu.
  zondag 7 juni 2015 @ 22:45:10 #187
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153339451
Ik sta op 48 landen verstuurd en 41 ontvangen
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_153342621
51 sent, 53 received hier. :)
pi_153402634
Twee Hurrays, Italië en Duitsland. w/
Nog geen kaartjes ontvangen :'(

Die matroesjka's O+
Just Breathe
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 09:07:23 #190
382129 crew  Donna
pi_153402661
Ohhhhh. Ik kreeg gisteren een kaartje uit Puerto Rico! Echt zo gaaf!
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 09:08:20 #191
382129 crew  Donna
pi_153402680
Ja, die matroesjka's zijn echt super cute! O+
pi_153402725
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:07 schreef DonnaRush het volgende:
Ohhhhh. Ik kreeg gisteren een kaartje uit Puerto Rico! Echt zo gaaf!
cool!!
Just Breathe
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 09:17:33 #193
382129 crew  Donna
pi_153402797
Ja, was echt zo blij haha.

Daarentegen ook een kaartje naar Duitsland gestuurd die al 22 dagen onderweg is. Ben bang dat m`n eerste expired kaart eraan zit te komen. :N
pi_153402817
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:17 schreef DonnaRush het volgende:
Ja, was echt zo blij haha.

Daarentegen ook een kaartje naar Duitsland gestuurd die al 22 dagen onderweg is. Ben bang dat m`n eerste expired kaart eraan zit te komen. :N
Die Hurray van Duitsland heeft er ook 18 dagen over gedaan?!! Zijn ze daar aan het staken ofzo??

Wat is trouwens jullie ontvangen kaart met het laagste nummer? Gewoon nieuwsgierig naar..
Just Breathe
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 09:27:15 #195
382129 crew  Donna
pi_153402918
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:19 schreef mocha het volgende:

[..]

Die Hurray van Duitsland heeft er ook 18 dagen over gedaan?!! Zijn ze daar aan het staken ofzo??

Wat is trouwens jullie ontvangen kaart met het laagste nummer? Gewoon nieuwsgierig naar..
Oh echt? Dan houd ik nog even hoop. Wat lang! Ik ben echt max. 3 dagen gewend, tenzij iemand van huis was, maar dan krijg je toch meestal excuses. Deze ontvanger is wel dagelijks online.

Mijn laagste nummer was gisteren uit Puerto Rico, 7410.
  woensdag 10 juni 2015 @ 19:42:34 #196
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153419178
Nog 1 uit Wit-Rusland ontvangen, Japan en Frankrijk zijn ondertussen aangekomen. Weer 1 naar Duitsland, Engeland en Wit-Rusland gestuurd. Alleen USA & Rusland doen er nu al 15 dagen over...
pi_153424125
Ze zijn inderdaad weer aan het staken bij de Duitse post.. Heb zelf ook een paar kaarten die er heel lang over doen.

Deze kaart heeft hier het laagste nummer; https://www.postcrossing.com/postcards/TV-955
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 21:59:20 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_153424260
Tuvalu!! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_153424354
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:56 schreef Crientj het volgende:
Ze zijn inderdaad weer aan het staken bij de Duitse post.. Heb zelf ook een paar kaarten die er heel lang over doen.

Deze kaart heeft hier het laagste nummer; https://www.postcrossing.com/postcards/TV-955
Tof! :o

Mijne is een kaartje uit Macedonie in de 300 ergens. Maar dat is alweer 6 jaar terug :')
pi_153425355
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Tuvalu!! O+
Jij hebt toch ook een kaartje mogen versturen / ontvangen vanuit Tuvalu?
Vind t nog zo'n mooie kaart. O+
pi_153425486
Tuvalu O+ Hoe cool?!

Deze heeft bij mij het laagste nummer https://www.postcrossing.com/postcards/SA-334
Just Breathe
pi_153425531
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:33 schreef mocha het volgende:
Tuvalu O+ Hoe cool?!

Deze heeft bij mij het laagste nummer https://www.postcrossing.com/postcards/SA-334
Saudi Arabia! :o Awesome!
pi_153433116
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:35 schreef Crientj het volgende:

[..]

Saudi Arabia! :o Awesome!
Ja, dat vond ik ook. O+

Mijn moeder heeft een kaart uit Macau, ook zo tof.
Ze geniet zo van de kaarten ontvangen en schrijven. Ze vraagt de adressen bij mij aan. Hahah. En als ze een kaartje ontvangen heeft belt ze het ID nummer door en leest ze het kaartje voor. O+ ( ze is 73 en wil verder niets weten van pc's en internet :+ )
Just Breathe
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 09:54:38 #204
382129 crew  Donna
pi_153433190
Wat leuke mocha, zo met je moeder. O+ En Saudi Arabia, gaaf hoor!

Ik heb zojuist weer twee kaartjes gepost. Frankrijk en Slowakije.

Balen dat ze in Duitsland staken bij de post. Ik had echt geen idee!
pi_153433719
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:54 schreef DonnaRush het volgende:
Wat leuke mocha, zo met je moeder. O+ En Saudi Arabia, gaaf hoor!

Ik heb zojuist weer twee kaartjes gepost. Frankrijk en Slowakije.

Balen dat ze in Duitsland staken bij de post. Ik had echt geen idee!
Ik weet niet of ze staken. Ik vroeg me af of ze staakten :+
Just Breathe
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 10:23:22 #206
382129 crew  Donna
pi_153433739
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:22 schreef mocha het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze staken. Ik vroeg me af of ze staakten :+
Crientj bevestigd het op de vorige pagina :)
pi_153433842
ik heb niks gezegd..... O-)
Just Breathe
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 10:37:56 #208
382129 crew  Donna
pi_153434069
Haha, no worries. :P
pi_153450145
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:51 schreef mocha het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook. O+

Mijn moeder heeft een kaart uit Macau, ook zo tof.
Ze geniet zo van de kaarten ontvangen en schrijven. Ze vraagt de adressen bij mij aan. Hahah. En als ze een kaartje ontvangen heeft belt ze het ID nummer door en leest ze het kaartje voor. O+ ( ze is 73 en wil verder niets weten van pc's en internet :+ )
Awhhh. Super leuk! (Moet jij haar kaartjes dan registreren? )
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 20:56:04 #210
155227 crew  Guppy
dus
pi_153450271
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:29 schreef Crientj het volgende:

[..]

Jij hebt toch ook een kaartje mogen versturen / ontvangen vanuit Tuvalu?
Vind t nog zo'n mooie kaart. O+
Nee, ik heb er eentje uit Mayotte, met een belachelijk lage ID :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_153463084
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:51 schreef Crientj het volgende:

[..]

Awhhh. Super leuk! (Moet jij haar kaartjes dan registreren? )
Ja, ze komt langs met de kaarten of belt de nummers door. Hahah

En hier nog steeds niks ontvangen sinds ik weer active ben. Boehiss

En Mayotte, ik moest googlen. Maar hoe gaaf!!
Just Breathe
  vrijdag 12 juni 2015 @ 13:44:24 #212
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153469207
He he EIndelijk weer

quote:
Now YOU will receive a postcard from another random member... keep an eye on your mailbox!
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 12 juni 2015 @ 13:45:18 #213
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153469242
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:54 schreef DonnaRush het volgende:
Wat leuke mocha, zo met je moeder. O+ En Saudi Arabia, gaaf hoor!

Ik heb zojuist weer twee kaartjes gepost. Frankrijk en Slowakije.

Balen dat ze in Duitsland staken bij de post. Ik had echt geen idee!
Hier geen last van. Dinsdag 1 op de post gedaan. Vandaag de hurray
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_153470110
Ik heb er een naar Duitsland die 38 dagen onderweg is. ;( Maar dat is een vrij schokkende kaart :'), dus het zal me niet verbazen als ie nooit aankomt.
Foto in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 16:53:31 #215
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153474697
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:15 schreef Crientj het volgende:
Ik heb er een naar Duitsland die 38 dagen onderweg is. ;( Maar dat is een vrij schokkende kaart :'), dus het zal me niet verbazen als ie nooit aankomt.
Foto in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duitsland kan nog. Rusland komt ie iig niet in _O-
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 22:46:14 #216
382129 crew  Donna
pi_153485270
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:45 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Hier geen last van. Dinsdag 1 op de post gedaan. Vandaag de hurray
-O-
Nou dat is ook mooi.

Nouja ik blijf wel duimen :P
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 10:34:32 #217
382129 crew  Donna
pi_153493085
Het voordeel van een kaartje naar Duitsland dat niet aankomt, is dat de adressen die ik nu opvraag lekker geen Duitsland zijn, jeej!

Mag nu een kaartje naar Taiwan sturen! Gaaf :D
  zaterdag 13 juni 2015 @ 10:39:22 #218
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153493188
Een kaartje gekregen van een 11 jarig jochie uit Rotterdam :P Zijn handschrift precies zoals die van mij op die leeftijd. Het adres waarschijnlijk geschreven door zijn moeder want die was echt heeel anders geschreven :D
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 10:41:48 #219
382129 crew  Donna
pi_153493232
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:39 schreef toetsenbordridder het volgende:
Een kaartje gekregen van een 11 jarig jochie uit Rotterdam :P Zijn handschrift precies zoals die van mij op die leeftijd. Het adres waarschijnlijk geschreven door zijn moeder want die was echt heeel anders geschreven :D
Awww, dat is leuk. Ik moet binnen NL ook nog een keertje aanzetten. Een tijdje NL kaartjes heen en weer sturen lijkt me wel leuk.
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 14:15:46 #220
382129 crew  Donna
pi_153548415
Hurray! Duitsland is aangekomen, haha. Maand onderweg geweest, jeetje!
  maandag 15 juni 2015 @ 14:33:39 #221
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153548777
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:41 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Awww, dat is leuk. Ik moet binnen NL ook nog een keertje aanzetten. Een tijdje NL kaartjes heen en weer sturen lijkt me wel leuk.
Ik kreeg een keer bijna een hartverzakking.. Ik had een zooi kaartjes op de bus gedaan. Kom ik de volgende dag thuis. Zie ik op de mat eenzelfde kaart liggen die ik op de bus had gedaan.... Terwijl ik mijn adres niet op die kaart had achtergelaten. Bleek het dus een naar mij verstuurde postcrossing kaart van een landgenoot te zijn..

Echt te bizar eigenlijk.....
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 16:56:29 #222
382129 crew  Donna
pi_153552299
Oh dat klinkt inderdaad erg bizar Bos81! Dan sta je wel even raar te kijken!
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 11:05:28 #223
382129 crew  Donna
pi_153577077
Gisterenavond weer 5 kaartjes op de post gedaan waaronder mijn eerste kaartje naar de UK. :D
  dinsdag 16 juni 2015 @ 11:48:16 #224
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153578013
Rusland niet expired, maar (al?) na 21 dagen bevestigd :D
pi_153585461
Naar de UK, ik vind het ook altijd leuk om kaartjes daar naartoe te sturen! :D

Fijn om te horen dat Rusland niet expired is! Ik had laatst een berichtje gestuurd over mijn Russische kaartje dat 50+ dagen onderweg was en die is uiteindelijk ook nog geregistreerd, ze was het vergeten... :P

Vandaag had ik zo'n leuke verrassing in mijn brievenbus, vier prachtige kaartjes O+

pi_153585696
Ik stuur zo mijn 150e kaartje op *O* ( Officiële + Tags)
dag
pi_153586451
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:16 schreef Shpritsz het volgende:
Naar de UK, ik vind het ook altijd leuk om kaartjes daar naartoe te sturen! :D

Fijn om te horen dat Rusland niet expired is! Ik had laatst een berichtje gestuurd over mijn Russische kaartje dat 50+ dagen onderweg was en die is uiteindelijk ook nog geregistreerd, ze was het vergeten... :P

Vandaag had ik zo'n leuke verrassing in mijn brievenbus, vier prachtige kaartjes O+

[ afbeelding ]
Mooi! :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:26 schreef Peter het volgende:
Ik stuur zo mijn 150e kaartje op *O* ( Officiële + Tags)
*O*
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:36:40 #228
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153592677
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:16 schreef Shpritsz het volgende:
Naar de UK, ik vind het ook altijd leuk om kaartjes daar naartoe te sturen! :D

Fijn om te horen dat Rusland niet expired is! Ik had laatst een berichtje gestuurd over mijn Russische kaartje dat 50+ dagen onderweg was en die is uiteindelijk ook nog geregistreerd, ze was het vergeten... :P

Vandaag had ik zo'n leuke verrassing in mijn brievenbus, vier prachtige kaartjes O+

[ afbeelding ]
Wauw ze zijn ook allemaal tof! O+

Vandaag ook weer 2 binnen gekomen, zet Nederland nu wel ff uit. Zit me het schompes te sturen naar het buitenland en krijg alleen maar Nederlandse terug.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:26:20 #229
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153594337
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:16 schreef Shpritsz het volgende:
Naar de UK, ik vind het ook altijd leuk om kaartjes daar naartoe te sturen! :D

Fijn om te horen dat Rusland niet expired is! Ik had laatst een berichtje gestuurd over mijn Russische kaartje dat 50+ dagen onderweg was en die is uiteindelijk ook nog geregistreerd, ze was het vergeten... :P

Vandaag had ik zo'n leuke verrassing in mijn brievenbus, vier prachtige kaartjes O+

[ afbeelding ]
Mooi, O+ Uit welke landen??

Vandaag kaartje uit de UK, weer met een hond O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 21:32:35 #230
382129 crew  Donna
pi_153594513
Ik had vandaag een kaartje uit Taiwan en een uit Duitsland. Wel geinig, op beide kaartjes stond een vraag. Heb ik nog nooit eerder gehad.
pi_153596431
Vandaag oa twee kaartjes uit Amerika met opeenvolgende ID's én de kaartjes hebben de zelfde afbeelding op de voorkant. Wtf. :D
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:26:02 #232
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153596523
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:23 schreef Negentiendertig het volgende:
Vandaag oa twee kaartjes uit Amerika met opeenvolgende ID's én de kaartjes hebben de zelfde afbeelding op de voorkant. Wtf. :D
Wel verschillende mensen?
pi_153596799
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:26 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Wel verschillende mensen?
Yes, een dame van 65 uit Colorado die voor haar 70ste alle staten van de US nogmaals wilt bezoeken, en een jongedame van 23 uit centraal NY-state die van lezen en giraffen houdt _O-
pi_153600237
Een kaart van mij is na 326 dagen alsnog geregistreerd. :') Niet omdat ie is aangekomen, maar omdat de Postcrosser zijn account heeft verwijderd. Tsja. Thanks for nothing.

Vandaag kreeg ik rozen O+ O+ O+ uit Tsjechië en een camera uit Canada. (en nog twee andere, maar deze springen er even uit.)



En nog een stapeltje kaarten geschreven naar o.a;

Finland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Australië en Zwitserland
pi_153600439
Oh ja. Ik hoorde de kat wel op de kast springen - maar was even vergeten dat ze meestal hier gaat liggen slapen. Gekke beesten, hoe kan dat nou lekker liggen - een stapel kartonnen kaartjes?

  woensdag 17 juni 2015 @ 14:34:32 #236
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153611047
4 kaartjes bij de post (Spanje. Polen, Duitsland en Estland) *G* *G*
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:53:07 #237
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153611677
OMG

De afzenders heten

Marie
Mar
Maris
Marcin

_O- _O- _O-
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 17 juni 2015 @ 18:53:22 #238
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153617872
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:53 schreef Bos81 het volgende:
OMG

De afzenders heten

Marie
Mar
Maris
Marcin

_O- _O- _O-
Oké iemand loopt blijkbaar te kloten bij het samenstellen van die afzenders :P
pi_153633710
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:53 schreef Bos81 het volgende:
OMG

De afzenders heten

Marie
Mar
Maris
Marcin

_O- _O- _O-
_O- geweldig

Hier na 26 dagen een Hurray uit Brazilië :s)

En nu wil ik wel weer eens kaartjes ontvangen :6
Just Breathe
  Moderator donderdag 18 juni 2015 @ 11:09:08 #240
382129 crew  Donna
pi_153634206
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:33 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Yes, een dame van 65 uit Colorado die voor haar 70ste alle staten van de US nogmaals wilt bezoeken, en een jongedame van 23 uit centraal NY-state die van lezen en giraffen houdt _O-
Woow, bizar! Wel gaaf zeg.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 17:12:56 #241
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153670686
Hebben jullie dat ook??Als je kaarten hebt ontvangen, maar je hebt kaarten onderweg en je sent en received staan gelijk, je dan zo lang mogelijk het registreren probeert uit te stellen in de hoop dat je die dag nog een Hurray krijgt, waardoor je adres weer in de molen gaat..

Ik wel namelijk :@ :@

Ik registreer wel gewoon de dag zelf, ik laat de kaart iig niet een paar dagen liggen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 21 juni 2015 @ 19:59:11 #242
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153726115
Hahahah nee ik sta tot nu toe nog de hele tijd 2 kaarten voor.
Eerste expired komt eraan trouwens, 26 dagen voor een kaart naar U.S.A.
  Moderator zondag 21 juni 2015 @ 20:43:45 #243
382129 crew  Donna
pi_153727254
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:59 schreef toetsenbordridder het volgende:
Hahahah nee ik sta tot nu toe nog de hele tijd 2 kaarten voor.
Eerste expired komt eraan trouwens, 26 dagen voor een kaart naar U.S.A.
Ik heb ook een bijna expired kaart naar USA, 48 dagen.

Terwijl ik gisteren een kaartje uit de USA kreeg van 15juni! :Y
  Moderator zondag 21 juni 2015 @ 20:46:57 #244
382129 crew  Donna
pi_153727366
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:12 schreef Bos81 het volgende:
Hebben jullie dat ook??Als je kaarten hebt ontvangen, maar je hebt kaarten onderweg en je sent en received staan gelijk, je dan zo lang mogelijk het registreren probeert uit te stellen in de hoop dat je die dag nog een Hurray krijgt, waardoor je adres weer in de molen gaat..

Ik wel namelijk :@ :@

Ik registreer wel gewoon de dag zelf, ik laat de kaart iig niet een paar dagen liggen..
Nee dat doe ik niet, maar ik spaar nu wel een aantal adressen op ipv direct aanvragen (dus op 1 moment meerdere aanvragen) zodat ik niet iedere paar dagen een adres uit Duitsland krijg.

Dan kwam een Duitsland kaartje aan en kon ik er ook direct een nieuwe heen sturen. :')

Gisteren ook een kaartje uit Spanje gekregen en nog 1 uit Belarus.
  zondag 21 juni 2015 @ 20:47:09 #245
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153727373
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:43 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ik heb ook een bijna expired kaart naar USA, 48 dagen.

Terwijl ik gisteren een kaartje uit de USA kreeg van 15juni! :Y
Ja ik kreeg er laatst een uit U.S.A. die ongeveer 10 dagen onderweg was, snap het ook niet echt.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 13:29:23 #246
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153772860
Kaartje uit Moldavië.

Daar had ik nog niks eerder uit ontvangen *O* *O*

(alleen herkent de site het ID niet, dus even de hulpfunctie moeten toepassen)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 23 juni 2015 @ 21:28:41 #247
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153787689
Maar liefst 4 kaarten vandaag! Ik had er 3 verwacht zodat ik weer gelijk stond, maar blijkbaar vond Postcrossing het tijd om mij wat extra te sturen :P


2 uit Duitsland (linksboven en rechtsonder, dat is trouwens een 3D kaart, echt supervet)
1 uit Taiwan
1 uit U.S.A. (Tennessee)
*O*

[ Bericht 0% gewijzigd door toetsenbordridder op 23-06-2015 21:36:54 ]
  dinsdag 23 juni 2015 @ 22:06:36 #248
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153788953
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 21:28 schreef toetsenbordridder het volgende:
Maar liefst 4 kaarten vandaag! Ik had er 3 verwacht zodat ik weer gelijk stond, maar blijkbaar vond Postcrossing het tijd om mij wat extra te sturen :P

[ link | afbeelding ]
2 uit Duitsland (linksboven en rechtsonder, dat is trouwens een 3D kaart, echt supervet)
1 uit Taiwan
1 uit U.S.A. (Tennessee)
*O*
^O^

Gebeurt zo vaak, Ik sta er op dit moment 4 voor en eigenlijk verwacht ik nog wat kaarten, gezien de datum van de kaarten en de datum van mijn laatste hurray met bericht dat er weer een kaart naar mij toe gaat..

Ik heb volgens mij ooit iets van 10 kaarten voor gestaan mbt ontvangen-verzonden...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 23 juni 2015 @ 22:50:13 #249
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153790310
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 22:06 schreef Bos81 het volgende:

[..]

^O^

Gebeurt zo vaak, Ik sta er op dit moment 4 voor en eigenlijk verwacht ik nog wat kaarten, gezien de datum van de kaarten en de datum van mijn laatste hurray met bericht dat er weer een kaart naar mij toe gaat..

Ik heb volgens mij ooit iets van 10 kaarten voor gestaan mbt ontvangen-verzonden...
Vee expired/verzonden kaarten dan?
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 23:01:11 #250
382129 crew  Donna
pi_153790669
Ik heb het ook vaak dat ik ineens veel voor sta. Heeft te maken met het algoritme geloof ik en niet met expired/verzonden kaarten.

Anderen staan soms lang achter. Uiteindelijk trekt het altijd recht heb ik gelezen.
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 23:09:30 #251
382129 crew  Donna
pi_153790920
Gaaf trouwens een kaartje uit Moldavië Bos81. Is het gelukt met registreren?

Leuke kaartjes toetsenbordridder. Vooral die rechtsboven vind ik leuk! :D
pi_153793208
Ik mag 5 kaartjes sturen naar 4 continenten :)
(USA, phillipijnen, zuid Afrika, polen& wit Rusland)
dag
  woensdag 24 juni 2015 @ 10:00:17 #253
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153797602
UIteindelijk komt het wel weer recht ja. (Tenzij je stopt met versturen..)

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 23:09 schreef DonnaRush het volgende:
Gaaf trouwens een kaartje uit Moldavië Bos81. Is het gelukt met registreren?

Leuke kaartjes toetsenbordridder. Vooral die rechtsboven vind ik leuk! :D
Ja, de laatste 2 was op de kaart een 1...

https://www.postcrossing.com/postcards/MD-43252

Ik vind hem leuk... :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator woensdag 24 juni 2015 @ 10:06:53 #254
382129 crew  Donna
pi_153797724
Haha leuk kaartje Bos81! Moet binnenkort van alle kaartjes die ik heb ontvangen ook weer even foto's maken en erop zetten. Had een tijdje dat ik steeds kaartjes ontving waar al een foto bij was, maar de laatste tijd niet meer, nu moet ik zelf aan de bak haha.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 00:54 schreef Peter het volgende:
Ik mag 5 kaartjes sturen naar 4 continenten :)
(USA, phillipijnen, zuid Afrika, polen& wit Rusland)
Leuk zeg naar 4 continenten. Filipijnen is ook gaaf!
  donderdag 25 juni 2015 @ 09:39:07 #255
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_153824636
Nog 1 binnen :P Uit Litouwen.
  Moderator donderdag 25 juni 2015 @ 09:58:45 #256
382129 crew  Donna
pi_153824963
Oh leuk, gaat lekker bij jou toetsenbordridder.

Ik heb weer 5 klaar liggen voor verzending. Naar China, Duitsland, Finland, Canada & Bulgarije.

Mijn 'bijna expired' kaart naar Amerika staat inmiddels op 51 dagen en de user is al meer dan een maand niet online geweest. Beetje jammer. :X
pi_153858720
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:15 schreef Crientj het volgende:
Ik heb er een naar Duitsland die 38 dagen onderweg is. ;( Maar dat is een vrij schokkende kaart :'), dus het zal me niet verbazen als ie nooit aankomt.
Foto in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb deze verstuurd naar een Amerikaan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zijn profiel staat dat ie oa deze kaarten wil ontvangen:
'- Strange Cards that make you say, what the heck were they thinking?'

Hij was er erg blij mee, hij schreef dat het nu al zn favoriete kaartje ooit was die hij heeft gekregen :D

Sowieso heeft hij aparte voorkeuren voor een kaartje:
https://www.postcrossing.com/user/RoadTripGloryDays
Children of the night. What music they make.
pi_153858825
Heb trouwens net 2 kaartjes ontvangen, eentje van de Big Ben uit Polen (ze houdt van Londen), en eentje uit België. En dat is ook m'n eerst in 't Nederlands geschreven kaart ooit.
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:56:10 #259
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153859230
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:39 schreef DeHovenier het volgende:

Heb trouwens net 2 kaartjes ontvangen, eentje van de Big Ben uit Polen (ze houdt van Londen), en eentje uit België. En dat is ook m'n eerst in 't Nederlands geschreven kaart ooit.
Dat is altijd leuk een kaart in het Nederlands :). Ik heb ook een aantal in het Nederlands geschreven kaarten uit Duitsland, volgens mij ook 1 uit Frankrijk, maar dat moet ik even nazoeken..

EDIT, Andersom ik mocht een kaart sturen naar een Nederlands sprekende in Frankrijk..

(ook een keer naar NOorwegen overigens)

Kaartje uit Indonesië :) :)

https://www.postcrossing.com/postcards/ID-144794

[ Bericht 5% gewijzigd door Bomenverzameling op 26-06-2015 16:10:29 ]
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_153859278
Vandaag is er een kaartje geregistreerd zonder bericht. Niet leuk!

Idd een strange card, DeHovenier.
^O^
Just Breathe
pi_153860159
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:56 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Dat is altijd leuk een kaart in het Nederlands :). Ik heb ook een aantal in het Nederlands geschreven kaarten uit Duitsland, volgens mij ook 1 uit Frankrijk, maar dat moet ik even nazoeken..

EDIT, Andersom ik mocht een kaart sturen naar een Nederlands sprekende in Frankrijk..

(ook een keer naar NOorwegen overigens)

Kaartje uit Indonesië :) :)

https://www.postcrossing.com/postcards/ID-144794
Idd, het is altijd leuk als je een bericht in je eigen moerstaal krijgt.

quote:
18s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:58 schreef mocha het volgende:
Vandaag is er een kaartje geregistreerd zonder bericht. Niet leuk!

Idd een strange card, DeHovenier.
^O^
Mwoah, alsof een berichtje verplicht is? Het is uiteraard leuker als je een berichtje terugkrijgt met een reactie van wat je op de kaart hebt geschreven, maar als dat niet gebeurt dan is het ook wel goed.
Children of the night. What music they make.
pi_153861380
quote:
[..]

Mwoah, alsof een berichtje verplicht is? Het is uiteraard leuker als je een berichtje terugkrijgt met een reactie van wat je op de kaart hebt geschreven, maar als dat niet gebeurt dan is het ook wel goed.
Oh, zeker niet verplicht. Maar vind ik wel leuk! Vind het allang fijn dat de kaart ontvangen is.
Just Breathe
  Moderator zondag 28 juni 2015 @ 17:04:59 #263
382129 crew  Donna
pi_153905522
Jihaaaa, m`n kaartje naar de USA gisteren aangekomen. Of in ieder geval, gisteren geregistreerd. Net op tijd voor de expire, 54 dagen haha!
  zondag 28 juni 2015 @ 21:51:12 #264
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153912842
Zo vandaag 12 kaarten geschreven

Duitsland (2)
Rusland (2)
Letland
Estland
Italië
Engeland
Polen
Taiwan
Hong Kong

+ een landgenoot (prov. Groningen)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 28 juni 2015 @ 21:51:22 #265
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153912846
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:04 schreef DonnaRush het volgende:
Jihaaaa, m`n kaartje naar de USA gisteren aangekomen. Of in ieder geval, gisteren geregistreerd. Net op tijd voor de expire, 54 dagen haha!
^O^ ^O^
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_153987633
Ik wilde wachten tot ik weer kaartjes ontvangen had, maar ik heb toch weer vijf adressen aangevraagd.
De kaarten mogen naar Rusland, Japan, Duitsland, VS en *O* Macao *O*
Just Breathe
  vrijdag 3 juli 2015 @ 17:31:24 #267
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_154035822
Your mailbox
» Sent: 350 postcards
» Received: 349 postcards

Yes! ik mag weer ontvangen en nu 1 kaart meer tegelijk travelling hebben. Nu bezig om tussendoor kaarten aan te vragen om deze morgen te versturen..

India is al een van de landen waarnaar ik toe mag schrijven :D
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 23:33:57 #268
382129 crew  Donna
pi_154045923
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:10 schreef mocha het volgende:
Ik wilde wachten tot ik weer kaartjes ontvangen had, maar ik heb toch weer vijf adressen aangevraagd.
De kaarten mogen naar Rusland, Japan, Duitsland, VS en *O* Macao *O*
Oeh gaaf! *O*
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 23:34:28 #269
382129 crew  Donna
pi_154045941
Bos81 India ook super tof om een kaartje naar toe te sturen :)
pi_154131055
Heb net 6 kaarten geregistreerd. Zo krijg je er geen1, en zo krijg je er 6 tegelijk _O_

Wel jammer dat 2 daarvan geen code hebben. Van 1 kaart heb ik de afzender wel gevonden, omdat hij zijn woonplaats op de kaart had geschreven. En op de andere kaart staat alleen een slecht leesbare handtekening. Die kaart is uit Finland en best wel raar :')

Zelfgemaakt, tis een groot stuk karton met daarop 30 uitgeprinte afbeeldingen van deze foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

Het is wel leuk om te zien dat ie wel wat moeite ervoor heeft gedaan. Leuk verhaaltje achterop over zwarte magie, hypnotiseren en bier. Met een waarschuwing aan het eind: 'Black magic & Alcohol are powerfull ingridient. You should use it carefully!'

Voor de rest heb ik een dun kaartje gekregen uit Oekraine met een schildering erop, die de zus van de afzendster heeft geschilderd. Kreeg ook de link van d'r site bij (http://marianna-maslova.com.ua/).

Kreeg ook m'n eerste 3Dkaart :D
Stond niet op m'n lijstje maar ik vin 'm wel leuk.
Zat ook een kaart bij uit Frankrijk, met een trap op de voorkant. Die trap leidt naar de kamer waar Van Gogh is gestorven, en achterop staat een filosofisch verhaaltje over hoe een trap symbool staat voor de ene wereld naar de andere, en dat de afzender zelf voelt hij hij in het leven midden op de trap staat en niet weet welke kant hij op moet en waarheen de trap hem zal leiden. Enz enz.
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 00:49:19 #271
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_154212496
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:34 schreef DonnaRush het volgende:
Bos81 India ook super tof om een kaartje naar toe te sturen :)
:Y Wel voor mij al de tweede keer.

En hebben de vaste Postcrossers hier al iets gemaakt voor de 10e verjaardag over een aantal dagen??

https://www.postcrossing.com/blog/tag/postcrossing10

Ik al wel. MIsschien niet het meest origineel, Maar ik heb van ontvangen postkaarten 10 JAAR samengesteld.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator maandag 20 juli 2015 @ 11:47:59 #272
382129 crew  Donna
pi_154483250
Ik mocht een kaartje sturen naar Zuid Korea en naar Zuid Afrika! :9
  maandag 27 juli 2015 @ 11:10:35 #273
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_154669348
6 kaarten binnen, 1x India, 1x USA, 1x Hong Kong, 1x Wit-Rusland, 1x China en 1x Duitsland. :D
Sta nu weer 3 kaarten op voor met ontvangen dus zometeen weer 5 adressen aanvragen.
pi_154970155

Het gaat echt in vlagen hier :')
pi_154976247
Aight. Die gast uit Finland stuurde me gisteren een berichtje met alsnog de code van z'n kaart, zodat ik 't eindelijk kan registreren _O_

Had z'n naam totaal verkeerd gespeld, maargoed, dan had ie zn naam beter moeten schrijven :+

En zijn hele profiel bestaat uit dit zinnetje:
"Hi,
nice to meet you."
Children of the night. What music they make.
  Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 16:39:39 #276
382129 crew  Donna
pi_155182377
Ik kreeg een melding dat iemand hulp nodig had met een kaartje van mij registreren. Het is zo`n algemeen bericht, maar vond het wel lullig haha. Misschien ben ik het vergeten. Of kon diegene m`n handschrift niet lezen, al lijkt me dat niet het geval.

Anyway. Ik ben nu ook regelmatig aan het tea-swappen, dus Postcrossing staat op een iets lager pitje. Verstuur nu ook meer kaarten in 1x en niet de hele week door, dan ben ik even in de schrijf mood en is het weer even klaar. :D
  donderdag 13 augustus 2015 @ 18:04:48 #277
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_155184864
Tea swappen?
  Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 18:17:22 #278
382129 crew  Donna
pi_155185131
quote:
5s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:04 schreef toetsenbordridder het volgende:
Tea swappen?
Oh haha. Ja uhm thee uitwisselen met andere thee liefhebbers over de hele wereld. Via Instagram vooral.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 18:22:09 #279
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_155185242
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:17 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Oh haha. Ja uhm thee uitwisselen met andere thee liefhebbers over de hele wereld. Via Instagram vooral.
Je maakt foto's van de thee die je drinkt? Of stuur je theezakjes?
  Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 18:23:20 #280
382129 crew  Donna
pi_155185269
quote:
5s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:22 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Je maakt foto's van de thee die je drinkt? Of stuur je theezakjes?
Echt theezakjes opsturen. :Y :Y

*Nou maak ik sowieso wel foto's van m`n thee, maar het gaat om het versturen en ontvangen van (vreemde) theetjes. Als Nederlander vrij makkelijk, want iedereen lijkt Pickwick te willen. *O*
  donderdag 13 augustus 2015 @ 18:25:12 #281
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_155185325
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:23 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Echt theezakjes opsturen. :Y :Y

*Nou maak ik sowieso wel foto's van m`n thee, maar het gaat om het versturen en ontvangen van (vreemde) theetjes. Als Nederlander vrij makkelijk, want iedereen lijkt Pickwick te willen. *O*
Hahah apart! :D Wat is de raarste thee die je hebt gekregen?
  Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 18:29:31 #282
382129 crew  Donna
pi_155185427
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:25 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Hahah apart! :D Wat is de raarste thee die je hebt gekregen?
De 'raarste' was thee waar al honing 'in' zat. Hoe, geen idee, want het was een normaal theezakje, maar je proefde duidelijk dat het met honing was. Wel lekker overigens, heb altijd thee met honing. Maar ben nog niet zo lang aan het swappen dus zal nog wel meer gekke thee krijgen.

Het grappigste; Hornimans thee. Ik kreeg een zakje en dacht 'Goh, dit lijkt toch wel op Pickwick, zo qua design'. Ging ik op Google kijken 'currently owned by Douwe Egberts'. Ohh duss :P
  Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 18:48:27 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_155185917
:W

Ik vond een half velletje Europazegels in de la, met een 1 erop. Zijn die nog geldig?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 19:08:13 #284
382129 crew  Donna
pi_155186557
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:48 schreef Guppyfriend het volgende:
:W

Ik vond een half velletje Europazegels in de la, met een 1 erop. Zijn die nog geldig?
:Y
http://www.postnl.nl/klan(...)stzegels-geldig.html

Hoe het zit buiten europa dan weet ik niet. Bij frankeren denk ik. Of 2 plakken.
  Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 19:41:56 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_155187489
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:08 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

:Y
http://www.postnl.nl/klan(...)stzegels-geldig.html

Hoe het zit buiten europa dan weet ik niet. Bij frankeren denk ik. Of 2 plakken.
Mwa, daar haal ik dan wel wereldzegels voor, komt goed ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 19:54:29 #286
382129 crew  Donna
pi_155187841
Ja, Europa en wereldzegels bestaan niet meer, het is nu internationaal 1, tot 20gr, ¤1,15.

Maar binnen Europa mag je dus schijnbaar de oude Europa zegels nog gebruiken.

Ik dacht zelf dat het niet meer mocht. Maar de site van PostNL zal (hopelijk) niet liegen.
pi_155263920
*O* Ik kreeg vandaag een hele mooie kaart binnen met de Notre Dame er op. Van een dame die verhuist (inmiddels al verhuisd is) naar Mayotte. Heeft ze haar adres al omgezet!

Ik eerst zoeken naar de Postcrossing ID. Staat er ergens YT-126, is dat hem! Mijn laagste nummer ooit O+!
dag
  Moderator zondag 16 augustus 2015 @ 14:35:18 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_155264387
Wat vet! Ik heb er ook eentje uit Mayotte O+ ik moest het googelen toen ik 'm kreeg!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator maandag 17 augustus 2015 @ 10:46:21 #289
382129 crew  Donna
pi_155287053
Gaaf! Mayotte en een ID van 126, wauw!

Ik had een kaartje uit Luxemburg, ook leuk want die had ik nog niet!
pi_155287403
Nou toch maar weer eens drie adressen aangevraagd. :)
Er zijn er 28 van mij ontvangen en ik heb er 27 ontvangen. Maar nu stond er travelling 0 out of 8? En nu 3 out of 8?

Wat bedoelen ze daarmee want ik heb er meer verstuurd dan ontvangen...?
pi_155287552
Oh dat betekent zeker dat ik er nu 8 mag versturen?
  Moderator maandag 17 augustus 2015 @ 11:42:05 #292
155227 crew  Guppy
dus
pi_155288041
Je mag er nu 8 versturen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_155291461
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Je mag er nu 8 versturen :)
Tnx :)
pi_155626146
Ik mag een kaartje sturen naar de nummer 1 van Turkmenistan *O*.
En eerlijk gezegd begint postcrossing me een beetje tegen te staan :$ Veel ondankbare reacties, en er komen zoveel hurrays binnen dat ik echt even wil gaan minderen.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:38:42 #295
382129 crew  Donna
pi_155626299
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:34 schreef Crientj het volgende:
Ik mag een kaartje sturen naar de nummer 1 van Turkmenistan *O*.
En eerlijk gezegd begint postcrossing me een beetje tegen te staan :$ Veel ondankbare reacties, en er komen zoveel hurrays binnen dat ik echt even wil gaan minderen.
Ik lees dat op een ander forum ook, stomme reacties. Ik heb er gelukkig nog niet echt last van gehad.
pi_155626920
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:38 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ik lees dat op een ander forum ook, stomme reacties. Ik heb er gelukkig nog niet echt last van gehad.
Voorbeeldje wat dan de laatste tijd hier binnenkomt is slechts een woord; "Thanks" of "Thank you". Die laatste kan ik dan nog wel een beetje waarderen, maar een klein stukje typen is toch niet zoveel moeite? Gelukkig komen er ook wel veel positieve binnen, maar het negatieve begint vervelend te worden.

Deze kwam bv vandaag binnen;
quote:
“Hi Carina,

Thanks so much for your awesome postcard !
Honestly it's one of the best I have recurved! It made me smile.
Good luck with your adventures with postcrossing.

Rosie”
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:04:02 #297
382129 crew  Donna
pi_155627053
Ja, ik heb meestal een regeltje of 4 dat ik terug stuur. Ik bedank voor de kaart die vaak aansluit bij m`n profiel, dus dat benoem ik dan ook nog even. En ik reageer vaak op iets wat zij op de kaart gezet hebben, bijvoorbeeld als ze bijna gaan afstuderen, wens ik ze veel succes toe etc. Ik vind het leuk om iemand een goed gevoel te geven.

Maar idd. Thanks is niks aan.
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 12:47:48 #298
382129 crew  Donna
pi_155703081
Ik ontdek net UVT. Waarom staat dit topic eigenlijk niet in hobbies? :? :?
pi_155703769
Kreeg een kaartje uit Finland, was er binnen twee dagen :o
  Moderator maandag 21 september 2015 @ 15:06:30 #300
382129 crew  Donna
pi_156271000
M`n eerste expired card is een feit :(
  Moderator maandag 21 september 2015 @ 15:07:22 #301
382129 crew  Donna
pi_156271021
Slotje.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')