Regels zijn regels, befehl ist befehl. Het komt natuurlijk nooit voor dat je in je haast een keer niet checked of je ov kaart wel ingechecked is. Of de paal is defect.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als je niet (goed) incheckt ben je volgens de regels toch een zwartrijder? Ook al heb je een abo dat geldig is op traject waar je op dat moment reist?
Ja god de eerste, die gaat om zeven uur manquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:20 schreef greavy het volgende:
Maar dan is de vraag, hoeveel daarvan waren gereserveerde zitplaatsen?
Ik pak de eerste ICE van de dag uit Utrecht naar Düsseldorf, daar heb ik nog best vaak plaats in kunnen vinden.
Arriva mag toch alle kosten doordeclareren. Dan zou ik ook liever meer mogelijkheden voor dienstregelingen zien.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva ziet liever meer dubbelspoor in de Achterhoek dan een waslijn
http://www.gelderlander.n(...)ubbelspoor-1.4803956
Kosten waarvoor? Voor gasolie?quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Arriva mag toch alle kosten doordeclareren. Dan zou ik ook liever meer mogelijkheden voor dienstregelingen zien.
Dat hangt denk ik van de HC in kwestie af. Ik zat gisteren in een trein en bij controle bleek dat iemand die tegenover me zat inderdaad niet had ingecheckt, maar uit de reishistorie + abonnement kon de HC zien dat dat anders wel gewoon wordt gedaan en dat die man een geldig abonnement had.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als je niet (goed) incheckt ben je volgens de regels toch een zwartrijder? Ook al heb je een abo dat geldig is op traject waar je op dat moment reist?
Duitse kwaliteit.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:22 schreef b2py het volgende:
[..]
En geen idee hoeveel gereserveerd, hij was zo vol dat het airco systeem over de hele lengte van de trein lekte en overal water langs de muren naar beneden liep..
zou best kunnen dat de constructie een soort kooi van Faraday is. Hoe dat precies werkt met frequenties weet ik niet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb in een DDZ geen enkele verbinding met mijn FM-radio. Is dit normaal?
Klopt. Ik merk in DDZ een wat mindere 4G-ontvangst buiten de grote steden ten opzichte van bijvoorbeeld ICR.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
zou best kunnen dat de constructie een soort kooi van Faraday is
Ik las het al terug in een eerder topic via google jaquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt. Ik merk in DDZ een wat mindere 4G-ontvangst buiten de grote steden ten opzichte van bijvoorbeeld ICR.
Ja, vooral in de motorbak heb je daar last van, ook met 3G/4G ontvangst is dat een issue.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb in een DDZ geen enkele verbinding met mijn FM-radio. Is dit normaal?
Was dat in de DD-AR ook al zo? Daar heb ik er namelijk, volgens mij, geen last van. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, vooral in de motorbak heb je daar last van, ook met 3G/4G ontvangst is dat een issue.
Denk het niet, er is flink wat meer apparatuur in het plafond gegaan, vermoed dat daar een deel van de oorzaak zit.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was dat in de DD-AR ook al zo? Daar heb ik er namelijk, volgens mij, geen last van. Maar dat weet ik niet zeker.
Wat me wel opviel in de VS toen ik eens op een station ben gaan kijken is die is wel die ontzettend irritante bel en het geknipper met de koplampen welke treinen moeten aanzetten als ze aankomen/passeren/vertrekken op stations.quote:Op donderdag 12 maart 2015 06:20 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heb New York-Boston retour gedaan met Amtrak. Niet de Acela Express maar de iets goedkopere Intercity. Fijne ruime treinen met Wifi, restauratie en veel beenruimte. Ik begreep alleen het kaartjessysteem niet (meer), waar de conducteur boven elke reiziger een briefje ophangt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De reden van bezoek aan Boston: PCC in commerciële dienst.
Het is inderdaad op dezelfde overweg gebeurd.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:06 schreef greavy het volgende:
En gezien de kilometrering lijkt het bij dezelfde overweg (in de buurt) gebeurd te zijn.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Het treinverkeer tussen Woerden en Gouda ligt zo ongeveer plat. Bij Goverwelle is de bovenleiding ter hoogte van wissel 447 beschadigd. Treinreizigers zijn daar op dit moment flink de sjaak, want het is op het punt waar de tweesporigheid overgaat in vier sporen.
http://somda.nl/forum/16264/p531156/Opvallende+dingen+12+maart/
Je hebt alleen overloopwissels bij tussen Woerden en Oudewater en daarna pas weer vlak voor station Gouda.
Laten we het hopen, want aan het einde van de middag moet ik er langsquote:De verstoring is naar verwachting rond 14:00 uur verholpen.
ik ook. Al is de Grossi Rundfahrt over Schiphol ook alweer een tijdje geledenquote:Op donderdag 12 maart 2015 13:01 schreef Viezze het volgende:
Laten we het hopen, want aan het einde van de middag moet ik er langs
Mooie banen daar. Durf ik niet aanquote:
Ra ra, wat klopt hier niet?quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Ik maak een enkele reis Groningen - Lelystad (eten en spullen pakken) - Utrecht - Ulm - Memmingen - Oberstdorf vandaag/vannacht.
Wat er ook gebeurd, als ik die trein van Utrecht naar Ulm maar pak. Daar kan ik uitblazen met een glas koud Duits bier in de barwagon.
Er kloppen wel meerdere dingen niet en een ervan is Lelystadquote:
quote:een glas koud Duits bier in de barwagon.
quote:een glas koud Duits bier
quote:een glas
HAHA ja vast wel Monoquote:een
quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
HAHA ja vast wel Mono![]()
en het betreft een enkele reis, dus Mono reist na zijn vakantie niet meer terug naar Groningenquote:Op donderdag 12 maart 2015 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
HAHA ja vast wel Mono![]()
twitter:JorisJ66 twitterde op donderdag 12-03-2015 om 15:38:54@NS_online trein naar Heerlen staat stil bij Abcoude. Beetje brandlucht. Wat is er a/d hand? reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op donderdag 12-03-2015 om 15:44:27@JorisJ66 Om welk traject gaat het precies en wat is je vertrektijd? ^LL reageer retweet
twitter:JorisJ66 twitterde op donderdag 12-03-2015 om 15:48:08@NS_online Ritnummer 3555, vertrek 15.16 u uit Schiphol, richting Heerlen. Net omgeroepen dat voorste treinstel ontruimd moet worden. reageer retweet
twitter:JorisJ66 twitterde op donderdag 12-03-2015 om 15:48:30@NS_online Wegens rookontwikkeling. reageer retweet
twitter:JorisJ66 twitterde op donderdag 12-03-2015 om 16:01:25@NS_online goed, trein staat in de fik. En is dus geen bermbrand zoals net omgeroepen werd op station Abcoude. reageer retweet
Die reactie van de NSquote:Op donderdag 12 maart 2015 16:04 schreef Pino112 het volgende:
twitter:JorisJ66 twitterde op donderdag 12-03-2015 om 15:38:54@NS_online trein naar Heerlen staat stil bij Abcoude. Beetje brandlucht. Wat is er a/d hand? reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op donderdag 12-03-2015 om 15:44:27@JorisJ66 Om welk traject gaat het precies en wat is je vertrektijd? ^LL reageer retweet
twitter:JorisJ66 twitterde op donderdag 12-03-2015 om 15:48:08@NS_online Ritnummer 3555, vertrek 15.16 u uit Schiphol, richting Heerlen. Net omgeroepen dat voorste treinstel ontruimd moet worden. reageer retweet
twitter:JorisJ66 twitterde op donderdag 12-03-2015 om 15:48:30@NS_online Wegens rookontwikkeling. reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:JorisJ66 twitterde op donderdag 12-03-2015 om 16:01:25@NS_online goed, trein staat in de fik. En is dus geen bermbrand zoals net omgeroepen werd op station Abcoude. reageer retweet
Brand in trein in Abcoude.
twitter:NUnl twitterde op donderdag 12-03-2015 om 16:10:10Twee gewonden door brand in trein bij station Abcoude: http://t.co/sB9QvrDoKD reageer retweet
Hmm busdienst gaat ook moeilijk worden dus.twitter:vid twitterde op donderdag 12-03-2015 om 17:05:33Kettingbotsing #A2 bij Abcoude. Veel hulpdiensten, glas op de weg, etc. Kortom. Duurt wel even. Voorlopig 3 rijstr. dicht richting Utrecht. reageer retweet
Echt niet he.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:15 schreef Viezze het volgende:
Tering. Hoe kom ik straks het snelst vanaf Rotterdam Alexander naar Amsterdam Amstel?
Volgens de reisplanner rijdt mijn normale optie IC -> Utrecht -> Amsterdam gewoon maar dat vertrouw ik niet echt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |