+1.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk het. Ben er eerlijk gezegd niet zo van gediend dat "de reiziger" het weer gedaan heeft.
Moest hard lachen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 22:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een breekijzer is om al die zeikende gemeentes de zwartepiet "u wil in elkaar geslagen conducteurs" in handen te spelen.
Examens ben ik altijd een dag van te voren op min kamer omdat ik het OV inderdaad niet vertrouw. Met een sollicitatie gesprek zou ik ook niet op het OV durven vertrouwen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:22 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dit soort acties ruim van tevoren aankondigen en ik breng er begrip op. Stel je hebt een sollicitatiegesprek / examen / functioneringsgesprek en daarvoor kom je te laat door dit soort dingen. Dat wekt pas agressie op.
Vervolgens zoek ik via diezelfde website naar tickets, waar ¤ 114,50 als goedkoopste prijs uitgerold komt. En het advies dat ik voor ¤ 59 extra kan upgraden naar 1e klas.quote:Boekt u ICE 2 à 3 maanden van tevoren, dan reist u voor ¤ 124,10 enkele reis naar Wenen!
Wat is dat nou weer voor iets kansloos?quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:59 schreef greavy het volgende:
Het laatste stuk Belgrado-Skopje kan de Treinreiswinkel géén tickets verkopen, maar wel een reservering.
Qua kosten maakt een Interrail dus bijna niks uit. En ik ga al een paar jaar naar de Treinreiswinkel, nooit problemen. Ik boek alleen niet online, ik ga altijd naar de winkel.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:01 schreef b2py het volgende:
Interrail doen, dood aan de treinreiswinkel..
Ze zullen wel geen officiële reseller zijn van de Servische spoorwegen ofzo. Als die misschien ook op het "internationale" systeem overgaan, zou het veel makkelijker worden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor iets kansloos?
De spoorwegen hebben nog veel te leren van de luchtvaartmaatschappijen, waar je wel alles kunt boeken
Dat kan. Website van de Servische spoorwegen geeft aan dat het ¤32,60 is voor een zitplaats, en dat een reservering ¤3 is, maar niet verplicht. Voor een Couchette of slaapwagon (rijdt niet altijd mee in de trein!) is de reservering verplicht, maar die ¤6 (Couchette-6) of ¤9 (Couchette-4) maakt dan ook geen drol meer uit.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:04 schreef J.B. het volgende:
Voor de nachttrein van Belgrado naar Skopje heb je volgens mij geen reservering nodig. Ik heb die trein 2 jaar geleden ook genomen en ik heb de ochtend voor vertrek het ticket gekocht. Uiteindelijk bleken er in de hele slaapwagon 3 mensen te liggen, ik en 2 LettenKostte toen ongeveer 28 euro, en is een prima trein.
Nergens voor nodig, ICE naar Frankfurt heeft altijd wel een plaatsje (dacht dat de gereserveerde plekken altijd van vooraan naar achteraan liepen), dus de achterste 2de klas heeft wel plaats), Frankfurt - Nürnberg was heel rustig toen ik m namquote:Op woensdag 11 maart 2015 23:59 schreef greavy het volgende:
misschien Utrecht - Nürnberg reserveren?
Heb New York-Boston retour gedaan met Amtrak. Niet de Acela Express maar de iets goedkopere Intercity. Fijne ruime treinen met Wifi, restauratie en veel beenruimte. Ik begreep alleen het kaartjessysteem niet (meer), waar de conducteur boven elke reiziger een briefje ophangt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:11 schreef J.B. het volgende:
Overigens heb ik een groot deel van mijn reis naar Canada inmiddels geboekt, van Montreal retour naar Québec, Montreal - Toronto en Toronto - Niagara Falls alles met de trein.Enkel retour naar Ottawa met de bus, omdat het een stuk goedkoper was. Vanuit Buffalo naar New York moet ik helaas een nachtbus pakken, er is namelijk geen nachttrein
Ik kijk er desalniettemin wel naar uit, ik ben al vaker in Noord-Amerika geweest maar ik heb er nog nooit getreind (buiten (vliegveld)metro's en trams gerekend).
Ook mee gereisd, van New York naar DCquote:Op donderdag 12 maart 2015 06:20 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heb New York-Boston retour gedaan met Amtrak. Niet de Acela Express maar de iets goedkopere Intercity. Fijne ruime treinen met Wifi, restauratie en veel beenruimte. Ik begreep alleen het kaartjessysteem niet (meer), waar de conducteur boven elke reiziger een briefje ophangt.
[ afbeelding ]
Not reallyquote:Op donderdag 12 maart 2015 03:38 schreef Monopoly het volgende:
Het mooie van Frankfurt - Nürnberg, is toch wel dat de trein een aardig stuk 300km/h jaagt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |