Haar oom dus?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:06 schreef Geralt het volgende:
Wellicht handig om erbij te vertellen dat die verdachte de broer van haar vader is? Niet iedereen volgt hele reeksen lijkt me zo.
Dat weet ik toch niet. Ik zeg alleen wat ik toevallig in het vorige topic las. En ik vond het vreemd dat die ontwikkeling juist weggelaten wordt in de OP. Dat was alles. Verder bemoei ik mn eigen nergens meequote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:08 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Haar oom dus?
Waarom was hij zo boos op haar, of had hij gewoon een grove motoriek wat leidde tot een fataal ongeval?
Ik was de OP nog aan het aanpassenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:06 schreef Geralt het volgende:
Wellicht handig om erbij te vertellen dat die verdachte de broer van haar vader is? Niet iedereen volgt hele reeksen lijkt me zo.
quote:
quote:
Ja, ivm persoonlijkheidsstoornis. Welke is niet bekend bij mij.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:29 schreef agter het volgende:
Hij was toch verminderd toerekeningsvatbaar?
Bij zijn vorige veroordeling.
Ja, en zonder behandeling achtten ze de kans op herhaling zeer groot...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:29 schreef agter het volgende:
Hij was toch verminderd toerekeningsvatbaar?
Bij zijn vorige veroordeling.
Klopt eergisteren heeft de politie zijn telefoon in beslag genomen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:07 schreef praadje het volgende:
Volgens mij is hij aangehouden omdat hij daar in de omgeving was op basis van zijn telefoongegevens.
Hoe weet jij dit allemaal?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:57 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Klopt eergisteren heeft de politie zijn telefoon in beslag genomen.
quote:Familie in shock: doodde oom Johan Mariska?
Voor Marcel Peters (45), vader van de vermoorde Nijmeegse Mariska, komt aan het drama rond zijn dochter maar geen einde. Hij bevestigt dat het familielid dat gisteren als verdachte is aangehouden, zijn oudste broer Johan (51) is. Johan werd in 2004 veroordeeld voor ontucht.
'Lieve Maris, als je kan laat please wat horen, iedereen gaat er hier aan onderdoor. We missen je'.
Als werkelijk blijkt dat Johan de moordenaar van zijn eigen nichtje Mariska Peters uit Nijmegen is, hield hij de schijn goed op in de weken dat ze vermist was. De tekst hierboven zette hij op Facebook. En toen het lichaam van de 21-jarige Mariska werd gevonden in de Hatertse Vennen en snel daarna een stille tocht werd gehouden, liep Johan gewoon mee.
Marcel Peters, de vader van Mariska, kan het allemaal amper bevatten. Hij hangt in de deuropening van zijn woning in de wijk Neerbosch in Nijmegen. Doodmoe. Bezweet voorhoofd. Sjaggie in de hand. Hij loopt mank. ,,Ik heb m'n been verbrand.''
Mishandeling
Ja, erkent Marcel. Johan is aangehouden in de tbs-kliniek waar hij de laatste maanden van z'n in 2004 opgelegde straf uitzat, wegens mishandeling van een vrouw en incest met zijn dochter. ,,Maar dat laatste is nooit bewezen,'' verdedigt Marcel z'n broer nog. Hij bedoelt, blijkt later, dat Johan de incest nooit heeft bekend. Maar Johan is er wel degelijk voor veroordeeld, bevestigen andere familieleden.
Johan zat in de laatste maanden van zijn tbs-behandeling. Contact met zijn twee kinderen heeft hij sinds zijn veroordeling niet meer, maar het contact met zijn broers was weer hersteld. Johan heeft een oudere zus, Annelies, en drie jongere broers: André, Albert en Marcel dus, Mariska's vader.
Drugsverslaving
Johans tbs-behandeling zat er bijna op. Hij mocht min of meer gaan en staan waar hij wilde. Volgens de familie kwam hij geregeld bij Marcel over de vloer. En dus ook bij Mariska. ,,De band was goed,'' zegt Marcel. ,,Ze hadden gewoon normaal contact.'' Marcel lijkt het incestverleden van zijn oudste broer niet echt onder ogen te willen zien. ,,Ik denk dat de moord op Mariska met zijn drugsverslaving te maken heeft,'' zegt Marcel. ,,Maar ik weet niks, alleen dat hij is opgepakt.''
Dat kan. Johan heeft een lange geschiedenis met harddrugs. Het verergerde de persoonlijkheidsstoornis die bij zijn veroordeling in 2004 een rol speelde. Zonder behandeling was de kans dat hij in herhaling zou vallen, groot. Na 3 jaar cel ging Johan daarom een lange tbs-behandeling in.
Vrijheid
Dat leek succesvol. Tot nu. Marcel wil er niet te veel over zeggen, maar Mien, de vriendin van broer André zegt: ,,Sinds hij weer veel vrijheid had, gebruikte hij weer drugs. Coke en chinezen deed-ie, dat roken van een zilverpapiertje.''
Dat Mariska's oom Johan nu aangehouden is in verband met haar dood, kan een logische verklaring zijn waarom ze 9 februari vrijwillig bij een man in de auto zou zijn gestapt. Ze kende die man immers goed. Volgens vriendin Mien van André Peters zou Mariska een pakketje hebben moeten wegbrengen. ,,Maar we weten niet wat daar in zat en voor wie het was. Wij weten dat niet en de politie vertelt het ons niet. Dus of ze misschien drugs of geld of zo voor hem moest wegbrengen, is allemaal speculeren.''
Ik ken de broers Marchel en Andre al bijna 25 jaar en woon 2 straten verderop.quote:Op woensdag 11 maart 2015 00:23 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe weet jij dit allemaal?
Sta je zo dicht bij de familie?
Deze mensen hebben simpel gezegd dringend hulp nodig.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:00 schreef MissButterflyy het volgende:
En dat die vader niet geloofde in het misbruik omdat het nooit was bekend door zijn broer.
Hoeveel planken wil je wel niet hebben voor je kop.
enquote:alles gegeven zo geholpen en dan wordt je bedankt van je eigen broer het is gvd toch niet te geloven vuile moordenaar schoft vuile moordenaar moordenaar
Ik hoop dat die mensen hulp krijgen, slachtofferhulp of iets anders.quote:Sorry mensen voor dat woord maar het gaat langzamerhand wel heel ver weet nniet of we dit lang volhouden het verdriet wordt steedts erger en de woede nog erger ik ga niet zielig doen maar de maat is vol mensen..ik ken er ook niet meer tegen hoe mijn fam weg kwijnt ik ben erg dankbaar voor al jullie berichten dat doet ons goed mvg andre mien marcel corry albert
Godverdomme, dat taalgebruikquote:Op woensdag 11 maart 2015 10:26 schreef agter het volgende:
De andere broer op zijn facebook:
[..]
en
[..]
Zie artikel boven, wat we gisteren al dachten, gevalletje 'het is allemaal niet gebeurt, want hij heeft niet bekend'. Leuk ook voor dat nichtje. En inderdaad kansloos dat je niet alleen jezelf maar vooral je dochter dan blootstelt aan zo iemand, is nu een hele dure les gebleken.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:35 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Fucking ellendig voor die mensen, echt. Maar misschien hadden ze na twee veroordelingen (geweld en seksueel misbruik) even moeten nadenken of ze hun broer nog in de buurt van hun jonge dochter wilden hebben... zou het meisje hebben geweten van het verleden van haar oom? En vond ze dat blijkbaar ook geen risico ofzo? Ik snap het allemaal niet echt...
Ik begrijp wel dat hij het niet wil geloven, want het is gruwelijk. Maar als iemand simpelweg is veroordeeld dan zijn het gewoon feiten. Bijzonder dat hij hem nu nog steeds loopt te verdedigen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Je ziet vaak dat mensen die lang vast hebben gezeten meteen weer beginnen met criminele activiteiten om hun geld te verdienen. Dus bv drugs dealen.
En dat die vader niet geloofde in het misbruik omdat het nooit was bekend door zijn broer.
Hoeveel planken wil je wel niet hebben voor je kop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |