abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152364220
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:18 schreef hoatzin het volgende:
ikke deze zin nie begrijp nie...
Ikke je proberen diets maken.
Voor mijn hond ben ik een onsterfelijk wezen, gezien ik er voor hem er bestond en zal er ( hopelijk ) nog zijn als hij al overleden is.

quote:
Welnee. Alleen volgens de mythe..
Ja natuurlijk. :D
pi_152364385
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:32 schreef Hexxenbiest het volgende:
Je zou me een miljoen jaar geleden al een link geven over een of ander wetenschappelijk bewijs...
Door mitochondriale Eva te noemen naar Eva uit het (Hebreeuws-)Bijbelse scheppingsverhaal in de (Hebreeuwse) Bijbel zijn er bij het grote publiek nogal wat misverstanden ontstaan. Een veelgehoorde misvatting is dat ze de enige toen levende vrouw was. Dat was ze zeker niet, want dan was de mens waarschijnlijk al lang uitgestorven. Veel vrouwen die in dezelfde tijd leefden als zij hebben afstammelingen die nu leven. Maar alleen mitochondriale Eva heeft een tot op heden ononderbroken afstammingslijn van dochters – elke andere matrilineaire afstammingslijn is onderbroken of afgebroken, wat gebeurt als een vrouw alleen zonen of helemaal geen kinderen krijgt.
pi_152369762
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:32 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Je zou me een miljoen jaar geleden al een link geven over een of ander wetenschappelijk bewijs...
Hier nog een paar..

http://jwsurvey.org/cedar(...)ote-in-creation-book

http://corior.blogspot.co(...)about-evolution.html

http://www.jehovahs-witne(...)e-lie?size=10&page=1

Ik kan nog even door gaan als je wil? Er zijn namelijk talloze voorbeelden. Maar zelden dat een JG de bronnen in de publicaties gaat controleren. Bewust misleidende quotes, dat zou de getrouwe en beleidvolle slaaf toch nooit doen??!!
Alpha kenny one
pi_152371293
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 12:39 schreef ATON het volgende:

[..]

Door mitochondriale Eva te noemen naar Eva uit het (Hebreeuws-)Bijbelse scheppingsverhaal in de (Hebreeuwse) Bijbel zijn er bij het grote publiek nogal wat misverstanden ontstaan. Een veelgehoorde misvatting is dat ze de enige toen levende vrouw was. Dat was ze zeker niet, want dan was de mens waarschijnlijk al lang uitgestorven. Veel vrouwen die in dezelfde tijd leefden als zij hebben afstammelingen die nu leven. Maar alleen mitochondriale Eva heeft een tot op heden ononderbroken afstammingslijn van dochters – elke andere matrilineaire afstammingslijn is onderbroken of afgebroken, wat gebeurt als een vrouw alleen zonen of helemaal geen kinderen krijgt.
Bedankt voor de uitleg :P

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:02 schreef falling_away het volgende:

[..]

Hier nog een paar..

http://jwsurvey.org/cedar(...)ote-in-creation-book

http://corior.blogspot.co(...)about-evolution.html

http://www.jehovahs-witne(...)e-lie?size=10&page=1

Ik kan nog even door gaan als je wil? Er zijn namelijk talloze voorbeelden. Maar zelden dat een JG de bronnen in de publicaties gaat controleren. Bewust misleidende quotes, dat zou de getrouwe en beleidvolle slaaf toch nooit doen??!!
Zal ik aan iemand laten zien.
  donderdag 7 mei 2015 @ 16:10:34 #280
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_152372108
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:50 schreef Hexxenbiest het volgende:
Zal ik aan iemand laten zien.
Heb je zelf ook een mening Hexx? Want eerst vraag je om bewijs, nu komt er (na een miljoen jaar) wetenschappelijk bewijs van Aton en F_A en dan reageer je met een dooddoener... -O-

Beetje flauw...
pi_152372255
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:10 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Heb je zelf ook een mening Hexx? Want eerst vraag je om bewijs, nu komt er (na een miljoen jaar) wetenschappelijk bewijs van Aton en F_A en dan reageer je met een dooddoener... -O-

Beetje flauw...
Natuurlijk heb ik een mening
Ik heb alleen geen zin in een discussie nu. Ik zou jullie allemaal gewoon verrot schelden.
Ik weet trouwens toch ook al wat jullie gaan zeggen. Zoveel heb ik al wel bestudeerd.
  donderdag 7 mei 2015 @ 16:17:18 #282
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_152372364
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:14 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik heb alleen geen zin in een discussie nu. Ik zou jullie allemaal gewoon verrot schelden.
Ik weet trouwens toch ook al wat jullie gaan zeggen. Zoveel heb ik al wel bestudeerd.
Ons allemaal verrot schelden? Zo ken ik je niet... waarom zou je dat doen? Om dat we pijnlijke zaken aanroeren? Dit is een discussieforum, daar kun je tegengas verwachten. En dat krijg je.
  donderdag 7 mei 2015 @ 16:19:56 #283
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152372439
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:14 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wat zouden wij dan zeggen? En zouden we dat onterecht zeggen?
pi_152372684
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:17 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ons allemaal verrot schelden? Zo ken ik je niet... waarom zou je dat doen? Om dat we pijnlijke zaken aanroeren? Dit is een discussieforum, daar kun je tegengas verwachten. En dat krijg je.
Nee, tis niet persoonlijk. Vind het altijd wel leuk met jullie van gedachten te wisselen.
Ik kom nog erop terug. Ben vandaag alleen een beetje kwaad... :D :@

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat zouden wij dan zeggen? En zouden we dat onterecht zeggen?
Komen jullie met nog meer linkjes...
Onterecht..? Soms.. Soms zien jullie niet wat ik zie en ik baal dat ik me niet kan verwoorden.
  donderdag 7 mei 2015 @ 16:32:38 #285
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152372878
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:26 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Nee, tis niet persoonlijk. Vind het altijd wel leuk met jullie van gedachten te wisselen.
Ik kom nog erop terug. Ben vandaag alleen een beetje kwaad... :D :@

[..]

Komen jullie met nog meer linkjes...
Onterecht..? Soms.. Soms zien jullie niet wat ik zie en ik baal dat ik me niet kan verwoorden.
Maar komen wij onterecht met die linkjes?

Het is overigens goed dat je al denkt te weten dat anderen meer argumenten hebben, dat toont dat je er tenminste over nagedacht hebt.
pi_152373122
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar komen wij onterecht met die linkjes?

Het is overigens goed dat je al denkt te weten dat anderen meer argumenten hebben, dat toont dat je er tenminste over nagedacht hebt.
Sommige linkjes slaan nergens op...
Geschreven door atheïsten die niet precies weten wat geloof is of voelt.

Maar zeg eens(gewoon nieuwsgierig): waarom gaan jullie massaal allerlei "wetenswaardigheden" vertellen die proberen de bijbel te ontkrachten? Om de discussie zelf? Of ...?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2015 16:40:44 ]
pi_152373291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:40 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Maar zeg eens(gewoon nieuwsgierig): waarom gaan jullie massaal allerlei "wetenswaardigheden" vertellen die proberen de bijbel te ontkrachten? Om de discussie zelf? Of ...?
Het zijn geen wetenswaardigheden. Het zijn veelal wetenschappelijke feiten die de verhalen van de bijbel compleet onderuit halen. Jij zou bijv. een miljoen jaar geleden nog eens terugkomen over de link die het hele wereldwijde vloed verhaal ontkracht.

De discussie gaat hier over Jehovah's getuigen.. de groep die werelds onderwijs en het lezen van belastend materiaal over de organisatie ontmoedigd. Het is nogal logisch dat we dan met links en bewijzen komen die laten zien dat er nogal wat rammelt aan die organisatie en zijn leerstellingen.
Alpha kenny one
pi_152373365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:45 schreef falling_away het volgende:

[..]

Het zijn geen wetenswaardigheden. Het zijn veelal wetenschappelijke feiten die de verhalen van de bijbel compleet onderuit halen. Jij zou bijv. een miljoen jaar geleden nog eens terugkomen over de link die het hele wereldwijde vloed verhaal ontkracht.

De discussie gaat hier over Jehovah's getuigen.. de groep die werelds onderwijs en het lezen van belastend materiaal over de organisatie ontmoedigd. Het is nogal logisch dat we dan met links en bewijzen komen die laten zien dat er nogal wat rammelt aan die organisatie en zijn leerstellingen.
Ik ben niet boos op jouw linkjes. Ik heb er zelf om gevraagd. Zei toch al dat ik het met iemand ga bestuderen?

Kom maar op met nog meer linkjes!
  donderdag 7 mei 2015 @ 16:47:56 #289
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152373387
quote:

[..]

De meeste atheïsten zijn ex-religieuzen, dus die weten wel degelijk hoe geloof voelt. Daarnaast komen atheïsten steevast als beste uit de bus bij tests naar kennis over religie.
quote:
Omdat ze de waarheid zijn. Als mensen fouten maken - grove fouten - tegen de waarheid, zou jij hen toch ook corrigeren?
  donderdag 7 mei 2015 @ 16:48:25 #290
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152373401
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:47 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik ben niet boos op jouw linkjes. Ik heb er zelf om gevraagd. Zei toch al dat ik het met iemand ga bestuderen?

Kom maar op met nog meer linkjes!
Waarom bestudeer je dat niet alleen? En met wie ga je dat dan bestuderen?
  donderdag 7 mei 2015 @ 16:59:09 #291
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_152373690
"I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth."

;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_152373733
quote:
Wat mij betreft is dat omdat ik het christendom een uitermate kwaadaardig geloof vind.

Vergelijk het met praten met iemand die ideeën aanhangt die je zelf bijzonder verwerpelijk vindt. Nazisme bijvoorbeeld. Sommige mensen halen dan hun schouders op en denken: het zal wel. Anderen zullen de behoefte voelen om de andere partij te laten zien wat er niet klopt aan die ideeën.

En even voor de zekerheid: nee, ik vergelijk het christendom niet met nazisme, maar ik probeer uit te leggen waarom mensen graag ageren tegen ideeën die ze zelf verwerpelijk vinden.
  donderdag 7 mei 2015 @ 17:04:46 #293
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_152373798
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat mij betreft is dat omdat ik het christendom een uitermate kwaadaardig geloof vind.

Vergelijk het met praten met iemand die ideeën aanhangt die je zelf bijzonder verwerpelijk vindt. Nazisme bijvoorbeeld. Sommige mensen halen dan hun schouders op en denken: het zal wel. Anderen zullen de behoefte voelen om de andere partij te laten zien wat er niet klopt aan die ideeën.

En even voor de zekerheid: nee, ik vergelijk het christendom niet met nazisme, maar ik probeer uit te leggen waarom mensen graag ageren tegen ideeën die ze zelf verwerpelijk vinden.
Waar ik nog aan toe zou willen voegen dat georganiseerde religie (in het algemeen) meer ellende veroorzaakt dan nazisme.

Dus ja: het is prima, zelfs zeer wenselijk, dat daar kritisch naar gekeken wordt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 7 mei 2015 @ 17:10:22 #294
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_152373919
De Belangrijke Vragen in het leven vind ik te belangrijk om afgedaan te worden met de fopspeen van religieus dogma.

Als daarbij ook nog eens zo'n nare organisatie als de JG komt kijken, waarbij mensen niet alleen afgeleerd wordt om zelf na te denken maar ook nog sociaal klem komen te zitten, dan vind ik zo'n fopspeen extra ergerlijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 7 mei 2015 @ 17:27:50 #295
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152374308
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:10 schreef Perrin het volgende:
De Belangrijke Vragen in het leven vind ik te belangrijk om afgedaan te worden met de fopspeen van religieus dogma.

Als daarbij ook nog eens zo'n nare organisatie als de JG komt kijken, waarbij mensen niet alleen afgeleerd wordt om zelf na te denken maar ook nog sociaal klem komen te zitten, dan vind ik zo'n fopspeen extra ergerlijk.
Over naar gesproken: de Watchtower begint nu ook om geld te bedelen.

http://jwsurvey.org/cedar(...)nate-valuable-things
pi_152374822
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De meeste atheïsten zijn ex-religieuzen, dus die weten wel degelijk hoe geloof voelt. Daarnaast komen atheïsten steevast als beste uit de bus bij tests naar kennis over religie.

[..]

Omdat ze de waarheid zijn. Als mensen fouten maken - grove fouten - tegen de waarheid, zou jij hen toch ook corrigeren?
Noem eens een paar fouten.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom bestudeer je dat niet alleen? En met wie ga je dat dan bestuderen?
Omdat ik dit niet alleen kan. Ik ben niet objectief genoeg. Met een JG die, net als ik, meer wil weten.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe is het voor jou kwaadaardig? Veel geweld? Dominante God? Dat is niet eens waar geloof om gaat!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2015 17:47:50 ]
  donderdag 7 mei 2015 @ 17:50:30 #297
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152374907
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:47 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Noem eens een paar fouten.
Beweren dat er leven na de dood is. Beweren dat er een omnipotent en omniscient wezen is dat enorm begaan is met jou persoonlijk. Beweren dat de Bijbel de wil van dat wezen vertegenwoordigt. Beweren dat je überhaupt kunt weten wat zo'n wezen wil. Je eigen leven volledig inrichten op basis van die beweringen. En erger nog: proberen het leven van anderen in te richten op basis van die beweringen.
quote:
[..]

Omdat ik dit niet alleen kan. Ik ben niet objectief genoeg. Met een JG die, net als ik, meer wil weten.
En die andere JG is wél objectief? Het lijkt me dat jullie allebei een vrij grote bias hebben in het voordeel van de Watchtower.
pi_152374936
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waar ik nog aan toe zou willen voegen dat georganiseerde religie (in het algemeen) meer ellende veroorzaakt dan nazisme.

Dus ja: het is prima, zelfs zeer wenselijk, dat daar kritisch naar gekeken wordt.
Niemand zegt dat het niet kritisch bekeken mag worden.
Maar er moet wel eerst echte kennis over dat georganiseerde religie zijn. En dan bedoel ik onbevooroordeeld van binnen meegemaakt. Niet op basis van wat uitgeslotenen beweren.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:10 schreef Perrin het volgende:

Hoe kom je erbij dat mensen bij de JG afgeleerd worden om zelf na te denken? Hoor je mij niet nadenken?

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Over naar gesproken: de Watchtower begint nu ook om geld te bedelen.

http://jwsurvey.org/cedar(...)nate-valuable-things
Jongen, pleaseee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2015 17:58:23 ]
  donderdag 7 mei 2015 @ 17:55:15 #299
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152375017
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:52 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Jongen, pleaseee.
Wat is er mis?
pi_152375032
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Beweren dat er leven na de dood is. Beweren dat er een omnipotent en omniscient wezen is dat enorm begaan is met jou persoonlijk. Beweren dat de Bijbel de wil van dat wezen vertegenwoordigt. Beweren dat je überhaupt kunt weten wat zo'n wezen wil. Je eigen leven volledig inrichten op basis van die beweringen. En erger nog: proberen het leven van anderen in te richten op basis van die beweringen.

Noem jij dat grove fouten? Grove fouten t.o.v wie?!
Zou het mij kwaad doen als ik dat allemaal geloof? Zo ja, in welk opzicht?

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En die andere JG is wél objectief? Het lijkt me dat jullie allebei een vrij grote bias hebben in het voordeel van de Watchtower.
Goh! Dat je dat zo weet! Je kan zeker door ons heen kijken. Onderschat niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')