abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150485938
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 01:40 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Mja, Hamas is opgebouwd uit ellende en daardoor een foute organisatie.
Maar lijkt zich de laatste jaren toch meer in de positieve richting (wat betreft politiek correct handelen) te verplaatsen en sommige landen overwegen al om hun "terroristische organisatie stempel" terug te trekken.
De erkenning van Palestina lijkt wel steeds meer aan te slaan, dat is positief (al doet Colombia er niet aan mee, waarom weet ik niet precies, al wonen er flink wat joden in Medellín en is de politiek erg pro-VS).

Het zou mooi zijn als er een andere, frisse, vredelievende organisatie zou komen, dan zou ook de onzinnige stempel op Palestijnen = terroristen wat verminderen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150485962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 01:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
Uh nee. De oorlog in 1967 was wel begonnen door israel. Uit het niets vielen ze Egypte aan (o.a. om de sinai te veroveren).
Nee, niet waar. Egypte begon met verdacht gedrag. Sterker nog, de Arabische landen waren allemaal aan het provoceren richting Israel. Egypte begon zelfs met een deel van haar soldaten te mobiliseren. Dit zag Israel op tijd in en kwam met een verassingsaanval.

quote:
Het plan dat de Arabische landen, is later ook nog door de israelische premier bevestigd dat ze daar destijds niet eens bang voor waren, israel wilden aanvallen is flauwekul. Egyptische president gaf ook al aan dat hij geen intentie had om aan te vallen.
wij van wc-eend...

quote:
Israel begon al meteen met meer gebied te annexeren, in de vorm van nederzettingen.Dat ze die Arabische staten militair verslagen hebben en de golanhoogte bijv hadden bezet heb ik het niet over.
Hoe denk jij dat grenzen van Nederland bepaald zijn in de vroegmoderne tijd? Door te knuffelen? Landen ontstaan juist doordat er oorlog wordt gevoerd en de winnaar krijgt meestal het meeste.

Bovendien had Israel veel meer kunnen annexeren vanwege de militaire winsten die Israel boekte.
#freefrederike
pi_150485970
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 01:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De erkenning van Palestina lijkt wel steeds meer aan te slaan, dat is positief (al doet Colombia er niet aan mee, waarom weet ik niet precies, al wonen er flink wat joden in Medellín en is de politiek erg pro-VS).

Het zou mooi zijn als er een andere, frisse, vredelievende organisatie zou komen, dan zou ook de onzinnige stempel op Palestijnen = terroristen wat verminderen.
Die erkenning is niks waard zolang er geen goed plan is op de grond. Gaza bijv. zal nooit kunnen functioneren zonder een normale relatie op te bouwen met Israel.
#freefrederike
  dinsdag 10 maart 2015 @ 02:00:34 #104
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_150486013
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 01:50 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nee, niet waar. Egypte begon met verdacht gedrag. Sterker nog, de Arabische landen waren allemaal aan het provoceren richting Israel. Egypte begon zelfs met een deel van haar soldaten te mobiliseren. Dit zag Israel op tijd in en kwam met een verassingsaanval.

[..]

wij van wc-eend...

[..]

Hoe denk jij dat grenzen van Nederland bepaald zijn in de vroegmoderne tijd? Door te knuffelen? Landen ontstaan juist doordat er oorlog wordt gevoerd en de winnaar krijgt meestal het meeste.

Bovendien had Israel veel meer kunnen annexeren vanwege de militaire winsten die Israel boekte.
Verdacht gedrag? Verdacht gedrag in de ogen van israel ja, ze vonden het al verdacht dat er egypische militanten op de grens patrouilleerden en dat soort onzin, terwijl die op hun plaats weer zeiden dat ze zich defensief aan het opstellen waren voor een mogelijke israelische aanval. Ze gebruikten vervolgens dat als smoes om aan te vallen. Hoe je het wendt of keert, israel begon nog altijd met de aanval.

2 quotes van prominente israelische figuren die, zoals ik mijn vorige reactie al aangaf met de bron, aangeven dat israel niet bang was voor een aanval van egypte:

quote:
Yitzhak Rabin, who served as the Chief of the General Staff for Israel during the war stated: "I do not believe that Nasser wanted war. The two divisions he sent into Sinai on May 14 would not have been enough to unleash an offensive against Israel. He knew it and we knew it."
quote:
Israeli Foreign Minister Abba Eban wrote in his autobiography that he found "Nasser's assurance that he did not plan an armed attack" convincing, adding that "Nasser did not want war; he wanted victory without war". As Abba Eban put it, Nasser wanted victory without a war
--------

Er waren toch al voorop grenzen gesteld, er werd een hele nieuwe staat aangemaakt voor de zionistjes :'). Wederom heb ik het over de bouw van illegale nederzettingen, niet over militaire winst.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 02:02:20 #105
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_150486020
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 01:51 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Die erkenning is niks waard zolang er geen goed plan is op de grond. Gaza bijv. zal nooit kunnen functioneren zonder een normale relatie op te bouwen met Israel.
Dat lijkt me evident. Het zullen altijd buurlanden blijven. Israel kan al een goede eerste stap zetten door te stoppen met de bezetting, onderdrukking en kolonisatie.
pi_150486031
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 02:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
Verdacht gedrag? Verdacht gedrag in de ogen van israel ja, ze vonden het al verdacht dat er egypische militanten op de grens patrouilleerden en dat soort onzin, terwijl die op hun plaats weer zeiden dat ze zich defensief aan het opstellen waren voor een mogelijke israelische aanval. Ze gebruikten vervolgens dat als smoes om aan te vallen. Hoe je het wendt of keert, israel begon nog altijd met de aanval.

Er was sprake van mobilisatie van grondtroepen vanuit Egypte naar de grens, terwijl de sfeer tussen de landen al grimmig was toentertijd. Israel kon geen risico nemen dan aanvallen. Anders liep het de kans aangevallen te worden. Achteraf bleek het de juiste keus, Egypte's leger werd uitgeschakeld.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 02:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
Er waren toch al voorop grenzen gesteld, er werd een hele nieuwe staat aangemaakt voor de zionistjes :'). Wederom heb ik het over de bouw van illegale nederzettingen, niet over militaire winst.
Die grenzen die waren gesteld, werden niet geaccepteerd door de Arabische staten. Dus er waren helemaal geen grenzen opgesteld. Het gebied was ''contested area''.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 02:02 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Dat lijkt me evident. Het zullen altijd buurlanden blijven. Israel kan al een goede eerste stap zetten door te stoppen met de bezetting, onderdrukking en kolonisatie.
Israel is zo goed als volledig uit de Gazastrook verdwenen, vrijwillig. Tweede ding: Israel doet niet aan kolonisatie in de Gazastrook.
#freefrederike
  dinsdag 10 maart 2015 @ 02:12:10 #107
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_150486050
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 02:06 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Er was sprake van mobilisatie van grondtroepen vanuit Egypte naar de grens, terwijl de sfeer tussen de landen al grimmig was toentertijd. Israel kon geen risico nemen dan aanvallen. Anders liep het de kans aangevallen te worden. Achteraf bleek het de juiste keus, Egypte's leger werd uitgeschakeld.

[..]

Die grenzen die waren gesteld, werden niet geaccepteerd door de Arabische staten. Dus er waren helemaal geen grenzen opgesteld. Het gebied was ''contested area''.

[..]

Israel is zo goed als volledig uit de Gazastrook verdwenen, vrijwillig. Tweede ding: Israel doet niet aan kolonisatie in de Gazastrook.
Ja, je begint te herhalen wat je net zei, en ik refereer dan weer naar de 2 quotes van de prominente israelische figuren en de bron die ik je gaf. Misschien moet je die eens lezen.

Terecht dat die grenzen niet geaccepteerd werden, zo'n oneerlijke verdeling en de verdrijving die daarmee te pas kwam, maakte de situatie onacceptabel. Dat doet niet weg dat de grenzen door de VN wel erkend werd.

Ja, lekker veel nut heeft dat gehad. Vooral de muur die het gebied tot een openluchtgevangenis kenmerkt en het handelsembargo dat gaza opgelegd heeft gekregen waardoor ontwikkeling niet of amper mogelijk is, kunnen ze veel mee ja.
"tweede ding": Gaza niet nee, dat bombarderen ze om de 2 jaar kapot en daar plegen ze massamoorden. Gelukkig is dat heus niet erger. Het grotere gebied de Westelijke Jordaanoever word nog wel volop gekoloniseerd met ruim 200+ nederzettingen. Lekkere selectieve opmerking weer.
pi_150486052
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 02:12 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ja, je begint te herhalen wat je net zei, en ik refereer dan weer naar de 2 quotes van de prominente israelische figuren en de bron die ik je gaf. Misschien moet je die eens lezen.

Terecht dat die grenzen niet geaccepteerd werden, zo'n oneerlijke verdeling en de verdrijving die daarmee te pas kwam, maakte de situatie onacceptabel. Dat doet niet weg dat de grenzen door de VN wel erkend werd.
Zoals ik al zei: de grenzen waren contested area. Zodra de Arabische staten die niet accepteren, zijn ze in de praktijk nutteloos. En dat bleek ook waar, Arabische landen vielen Israel namelijk in 1973 weer aan en kregen weer zware militaire klappen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 02:12 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ja, lekker veel nut heeft dat gehad. Vooral de muur die het gebied tot een openluchtgevangenis kenmerkt en het handelsembargo dat gaza opgelegd heeft gekregen waardoor ontwikkeling niet of amper mogelijk is, kunnen ze veel mee ja.
Israel doet tenminste nog iets, Hamas gelooft nog steeds in het vernietigen van Israel.

Zelfde geldt voor Israel die de veroverde gebieden in de 73 oorlog vrijwillig terug gaf aan Egypte. Anders was de Sinai nu ook Israelisch.
#freefrederike
  dinsdag 10 maart 2015 @ 02:24:55 #109
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_150486068
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 02:17 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: de grenzen waren contested area. Zodra de Arabische staten die niet accepteren, zijn ze in de praktijk nutteloos. En dat bleek ook waar, Arabische landen vielen Israel namelijk in 1973 weer aan en kregen weer zware militaire klappen.

[..]

Israel doet tenminste nog iets, Hamas gelooft nog steeds in het vernietigen van Israel.

Zelfde geldt voor Israel die de veroverde gebieden in de 73 oorlog vrijwillig terug gaf aan Egypte. Anders was de Sinai nu ook Israelisch.
Dat in 1973 was weer een reactie op de veroverde gebieden van 1967 oorlog, die israel begon ;).

Israel heeft wat dat betreft heel weinig gedaan, het heeft israelische militanten weggetrokken uit Gaza ja. Waarschijnlijk zodat ze niet ten prooi zouden vallen aan latere bombardementen van haarzelf :') Maar zoals ik al in mijn vorige post zei is de situatie in gaza door israel nog steeds slecht.

Jammer dat je een eerdere post, aan jou gericht, niet van mij hebt gelezen.
Hamas is allang niet meer bezig met het "vernietigen van israel" en daar gelooft ze ook niet in, want dat is onmogelijk. Helaas reageerde israel daar dan weer niet op, en bombarderen ze gaza liever:
pi_150486079
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 02:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dat in 1973 was weer een reactie op de veroverde gebieden van 1967 oorlog, die israel begon ;).
Oh ja? Hoezo gingen Syrische en Egyptische troepen dan verder dan de grenzen die ze in 1967 verloren hadden? Vanwege 1 reden: ze wilden Israel kapot maken, en niet hun grenzen terug krijgen.

quote:
Israel heeft wat dat betreft heel weinig gedaan, het heeft israelische militanten weggetrokken uit Gaza ja. Waarschijnlijk zodat ze niet ten prooi zouden vallen aan latere bombardementen van haarzelf :') Maar zoals ik al in mijn vorige post zei is de situatie in gaza door israel nog steeds slecht.
Israel kon er ook blijven en een verplichte assimilatie imponeren, zoals Turkije deed bij minderheden. Feit is dat een groot deel uiteindelijk ook zou assimileren en dat Hamas via intelligence groeperingen kapot gemaakt zou worden.

Maar dat deed Israel niet, die trok zich vrijwillig terug op de hoop op normalisatie. Alleen gebeurde dat nooit.
quote:
Jammer dat je een eerdere post, aan jou gericht, niet van mij hebt gelezen.
Hamas is allang niet meer bezig met het "vernietigen van israel" en daar gelooft ze ook niet in, want dat is onmogelijk.
welke post?
#freefrederike
  dinsdag 10 maart 2015 @ 02:36:20 #111
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_150486088
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 02:29 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Oh ja? Hoezo gingen Syrische en Egyptische troepen dan verder dan de grenzen die ze in 1967 verloren hadden? Vanwege 1 reden: ze wilden Israel kapot maken, en niet hun grenzen terug krijgen.

[..]

Israel kon er ook blijven en een verplichte assimilatie imponeren, zoals Turkije deed bij minderheden. Feit is dat een groot deel uiteindelijk ook zou assimileren en dat Hamas via intelligence groeperingen kapot gemaakt zou worden.

Maar dat deed Israel niet, die trok zich vrijwillig terug op de hoop op normalisatie. Alleen gebeurde dat nooit.

[..]

welke post?
Geen idee, moet je aan Egypte en Syrie vragen. Ik had het over de aanleiding tot die oorlog en de aanleiding tot die oorlog was het terugkrijgen van hun gebieden.

Wat zou effectief het verschil zijn tussen of israel in gaza blijft of niet, terwijl ze het gebied blijven bezetten? Geen verschil. Gazanen worden nog steeds afgesloten van de buitenwereld en ontwikkeling wordt gestagneerd. Wat nog via het tunnelnetwerk ging is ook voor een groot deel kapot gemaakt. Niet te vergeten de massamoorden en infrastructuurvernieling die in gaza plaatsvindt door het terreurbeleid van israel -> maakt de situatie geen haar beter dan destijds.

In het palestina-israel topic, waar ik je hetzelfde filmpje linkte.

[ Bericht 0% gewijzigd door IsaacCuenca op 10-03-2015 03:11:58 ]
pi_150486095
Israël geeft "vrijwillig" land terug aan anderen en de Palestijnen/Hamas willen Israël "vernietigen"?

Met zo'n eenzijdig wereldbeeld is elke discussie zinloos.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150544824
quote:
15s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:04 schreef reza1 het volgende:
Liberman: Disloyal Arab-Israelis 'Should Be Beheaded'

[..]

Zo zie je maar weer dat IS en Israel weinig van elkaar verschillen..
IS en IS real
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_150591039
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 14-03-2015 01:53:03 ]
pi_150618023
Semieten die elkaar de koppen inslaan en afhakken/willen afhakken.
Even popcorn pakken.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_150622963
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:15 schreef crystal_meth het volgende:
Tja, Russische politici doen wel vaker krasse uitspraken..

[..]

Tja, dat Israel helemaal geen vooruitgeschoven westerse voorpost is tegen de barbaarse moslimhorden, wisten we al.
In de bevolking is het aandeel westerse mensen maar een procent of 20. In financiering zouden de joden uit de VSvA wel eens een heel groot aandeel kunnen hebben.
En natuurlijk geeft de staat de VSvA elk jaar een bijdrage ter grootte van de defensiebegroting.

De joodse staat Israel is overigens ook gewoon te vergelijken met de Islamitische Staat.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:32:01 #117
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_150747346
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:16 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Israel ook niet :)
Oh tuurlijk wel. Dat is algemeen bekend.
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')