quote:Op maandag 9 maart 2015 16:04 schreef hottentot het volgende:
Voornamelijk open source spul waarbij ik af en toe doneer.
Qua aankoop (OSX), voornamelijk spul zoals Coda & Littlesnitch, spul zoals CS zal ik nooit van mijn leven voor betalen.
quote:Op maandag 9 maart 2015 15:05 schreef zarGon het volgende:
WiNRAR:
Kan niet zonder; hulde ende lof.. Je kunt 't natuurlijk blijven gebruiken na de 40 dagen, maar het is het geld meer dan waard. 36,24 euro.
Dit heb ik ook gedaan laatst toen ik voor het eerst een donatiepagina van hun zag.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:17 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb gedoneerd aan Mozilla voor Firefox.
Same.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:41 schreef Stranger het volgende:
[..]
Dit heb ik ook gedaan laatst toen ik voor het eerst een donatiepagina van hun zag.
mIRCquote:Op maandag 9 maart 2015 16:41 schreef Stranger het volgende:
[..]
Dit heb ik ook gedaan laatst toen ik voor het eerst een donatiepagina van hun zag.
Verder heb ik betaald voor mIRC, gebruik ik intussen al meer dan 15 jaar dus de trial periode was al even voorbij
Niet los.quote:
Explorer is echt vreselijk met FTP. Dat raad ik echt niemand aan.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:30 schreef BlauweSporttas het volgende:
Wat betreft FlashFXP, wat voor bijzondere dingen doe je dat de ingebouwde FTP client van Windows niet goed genoeg is?
Voor simpele FTP taken werkt het prima. Dus wat voor taken voldoet het niet voor?quote:Op maandag 9 maart 2015 18:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Explorer is echt vreselijk met FTP. Dat raad ik echt niemand aan.
Sandboxie gebruik ik ook naar grote tevredenheid. Het vangt echt alles af en leidt het om naar de sandbox. Ik gebruik het vaak voor tijdelijke programma's. Die installeren in een box en brengen daardoor geen wijzigingen aan in de echte mappen en in het register. Ben ik klaar met het programma, dan wis ik de box. Er blijft dan absoluut geen enkel spoor achter.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:30 schreef BlauweSporttas het volgende:
Snap niet goed wat de meerwaarde is van sandboxie t.o.v. gebruikersaccount met standaard rechten
Wat betreft FlashFXP, wat voor bijzondere dingen doe je dat de ingebouwde FTP client van Windows niet goed genoeg is?
En als je in 8 de startknop mist, waarom heb je 8 dan überhaupt genomen?
Het belast de FTP-server ook veel. Uit solidariteit doe ik het gewoon met FileZilla.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:34 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Voor simpele FTP taken werkt het prima. Dus wat voor taken voldoet het niet voor?
- Traag. Net getest; een map met heel wat inhoud geprobeerd te moven naar mijn desktop, eerst is hij een tijdje aan het calculeren wat de inhoud is. Ik druk op 'cancel', en dan is hij een tijdje bezig met annuleren. In de tussentijd kun je niets (!) meer doen in je FTP-sessie.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:34 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Voor simpele FTP taken werkt het prima. Dus wat voor taken voldoet het niet voor?
Sandboxie: afgeschermde omgeving, alles wat je in die omgeving doet heeft geen effect op je systeem. Je bestanden worden niet gewijzigd, je registry wordt niet gewijzigd; alles blijft zoals het is. Na installatie van een programma kun je een sandbox legen of verwijderen, programma's laten op die manier geen enkele (!) spoor achter. Je kunt dus gerust een bestand met een virus (onbewust) openen of een programma met malware installeren.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:30 schreef BlauweSporttas het volgende:
Snap niet goed wat de meerwaarde is van sandboxie t.o.v. gebruikersaccount met standaard rechten
- Omdat er tegenwoordig (bijna?) geen laptops worden geleverd met Windows 7 (of lager).quote:En als je in 8 de startknop mist, waarom heb je 8 dan überhaupt genomen?
direct wat? Openen?quote:Op maandag 9 maart 2015 19:26 schreef zarGon het volgende:
Kun je met Windows Explorer een bestand direct (zonder het eerst handmatig te moeten downloaden) eigenlijk?
Je gebruikt nog XP?quote:Op maandag 9 maart 2015 19:44 schreef SeLang het volgende:
- Ik heb ooit (jaren '90) een legale versie van MetaStock gekocht (aandelen analyse) voor 1000 gulden. Dat was toen het geld dubbel en dwars waard omdat je strategieën kon testen zonder echt geld door de plee te spoelen. Echter, vergeleken met wat je tegenwoordig aan gratis software hiervoor hebt (NinjaTrader) was het helemaal niks.
- Ik draai een legale versie van Windows XP
Verder kan ik niets verzinnen waar ik voor heb betaald
Mja, maar wat je schrijft gaat natuurlijk ook op voor Windows (zeker icm DRM).quote:Op maandag 9 maart 2015 20:46 schreef robin007bond het volgende:
Dat mensen zonder slecht geweten Office kunnen kopen snap ik echt niet. Microsoft loopt al jaren de Office-markt enkel voor zichzelf te houden om concurrentie het zo moeilijk mogelijk te maken. Voor Office betalen is het Microsoft-monopolie in stand houden.
Geld is het probleem niet. Apps die nuttig voor mij zijn heb ik het geld voor over.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:53 schreef Robuustheid het volgende:
ZarGon. Ik lees dat je Blackberry Passport gebruikt.
Alsjeblieft, schaf de FeedMinder aan. Die kost je 2,16 euro.
http://appworld.blackberr(...)untrycode=US&lang=en
Ik gebruik hem voor twitter, RSS-feeds, Geenstijl, NRCNext, Tweakers. Alle headlines in 1 scherm, die ik kan togglen om samenvatting te lezen. Wil ik meer lezen, dan ga ik naar desbetreffend artikel, die ik in 'reader' mode kan lezen (dus alleen zwart scherm met witte letters en bijgevoegde foto's, zonder layout van desbetreffende site. Bijv. van Tweakers.
Het is zeer extreem aangeraden om hem aan te schaffen. Mocht het je niet bevallen, dan bitcoin ik je die 2,16 euro terug naar je. Beloofd (PM).
Dat ook.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:59 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
Mja, maar wat je schrijft gaat natuurlijk ook op voor Windows (zeker icm DRM).
quote:Op maandag 9 maart 2015 23:27 schreef ikweetnietwat het volgende:
2 workstation licenties voor RHEL
Aseprite
Axigen mail server premium addons(SOHO Pack)
Linux foundation membership
Donaties:
- Mozilla
- claws-mail
- The document foundation
- devkitpro
aan de andere kant: kennelijk zijn de alternatieven nog steeds niet volwassen genoeg om een echte indruk achter te laten,,quote:Op maandag 9 maart 2015 20:46 schreef robin007bond het volgende:
Dat mensen zonder slecht geweten Office kunnen kopen snap ik echt niet. Microsoft loopt al jaren de Office-markt enkel voor zichzelf te houden om concurrentie het zo moeilijk mogelijk te maken. Voor Office betalen is het Microsoft-monopolie in stand houden.
Goed dat je hem gekocht hebt.quote:Op maandag 9 maart 2015 23:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geld is het probleem niet. Apps die nuttig voor mij zijn heb ik het geld voor over.
Ik ben geen alles-bij-elkaar-lezer, maar eerder iemand die de (nieuws)bronnen afzonderlijk bezoekt. FeedMinder is natuurlijk sneller/effectiever, en misschien het overwegen wel waard. Ik kijk er morgen naar. Thanks!
Edit: Gekocht/geïnstalleerd. Werkt heerlijk vloeiend op de Passport! Even kijken hoe en wat...
Heb wel vaker de Reader Mode van de browser gebruikt, deze is precies hetzelfde in de FeedMinder-app. Vind dat dus op zich niet zo bijzonder. Wel kun je de Reader Mode als default instellen, in de browser moet je altijd extra handelingen uitvoeren.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:15 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Goed dat je hem gekocht hebt.. Voeg je twitter account toe, en je RSS feeds, en je tweakers en Geenstijl.
Bijv in setttings van Hub van feedminder: htttp://tweakers.net/feeds/mixed.xml
En daarna in een nieuwsbericht van tweakers, op reader mode zetten. Probeer het eens?
jezus 41 euro om programma's in een zandbak te kunnen draaien, het verbaast me dat je dat ervoor over hebt.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:05 schreef zarGon het volgende:
Sandboxie:
[ afbeelding ]
- Een tool om programma's binnen een sandbox te draaien (ergo: geïsoleerd), waardoor kwaadwillende programma's geen schade kunnen aanrichten op de host. Perfect om programma's te draaien die je niet vertrouwt... Bij de gratis versie kun je maar 1 sandbox tegelijk gebruiken, de Pro-versie gekocht omdat ik meerdere tegelijk wilde gebruiken. 41,27 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |