Windows:Start8 en
ModernMix van Stardock:
- Ik merkte dat ik Windows 8 een enorme tegenvaller vond en dat kwam doordat ik de Start Menu miste. Ik gebruik de Windows-toets heel vaak, dat constante geswitch naar Metro maakte mij horendol. Start8 loste dit probleem op, ik vond het programma zo nice dat ik het de 5 dollar waard vond.
- Ik zag het nu van Metro-apps wel in, alleen had ik heel weinig invloed op de weergave van de apps. Ik wilde ze kunnen draaien vanuit mijn desktop, zonder dat ik wat zou merken van de Metro-omgeving. ModernMix kreeg dit voor elkaar; prima voor 5 dollar.
FlashFXP:
- Natuurlijk zijn er genoeg gratis FTP-clients, maar toch vind ik het enorm fijn om met FlashFXP te werken. Gebruik het al jaren, vond het wel een keertje tijd worden om het te kopen. 18,11 dollar.
Sandboxie:
![FrontPageAnimation.gif]()
- Een tool om programma's binnen een
sandbox te draaien (ergo: geïsoleerd), waardoor kwaadwillende programma's geen schade kunnen aanrichten op de host. Perfect om programma's te draaien die je niet vertrouwt... Bij de gratis versie kun je maar 1 sandbox tegelijk gebruiken, de Pro-versie gekocht omdat ik meerdere tegelijk wilde gebruiken. 41,27 euro.
WiNRAR:
Kan niet zonder; hulde ende lof.

. Je kunt 't natuurlijk blijven gebruiken na de 40 dagen, maar het is het geld meer dan waard. 36,24 euro.
Bitdefender:
- Bij
AV Comparatives bleek het een goede antivirusprogramma te zijn, tijdens de trial was ik er tevreden mee (stoorde me niet onnodig met pop-ups etc.) en het kostte minder dan 20 euro voor een jaar. Leek me prima. Had
Anti-Theft, maar dit bleek op laptops niet helemaal goed te werken. Het
toetsenbord werd niet gedetecteerd, dus je laptop werd eigenlijk onbruikbaar. Enorm pissig natuurlijk, met hun hulp en een workaround probleem opgelost en na klagen mijn geld teruggekregen. Nooit meer. 17,46 euro.
Android:- Heel veel apps natuurlijk wel, maar ik vind vooral OsmAnd+ het vermelden waard. Offline-navigatie; de gratis versie voldeed prima in NL, maar zo doeltreffend dat ik de +-versie heb gekocht. Gebruik het nu op mijn BlackBerry Passport. 7 euro, geloof ik.
OS X:- iStat Menus; 11,90 dollar.
![header-cpu.jpg]()
Vast nog wel een paar, maar daar kom ik zo even niet op. Heb hier en daar ook wel wat gedoneerd geloof ik. Nu ik er zo naar kijk... Zal deze week doneren aan Mozilla (omdat Firefox) en Wikimedia (omdat Wikipedia).
En jullie?