abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150467124
Snap niet goed wat de meerwaarde is van sandboxie t.o.v. gebruikersaccount met standaard rechten

Wat betreft FlashFXP, wat voor bijzondere dingen doe je dat de ingebouwde FTP client van Windows niet goed genoeg is?

En als je in 8 de startknop mist, waarom heb je 8 dan überhaupt genomen?
pi_150467153
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:30 schreef BlauweSporttas het volgende:

Wat betreft FlashFXP, wat voor bijzondere dingen doe je dat de ingebouwde FTP client van Windows niet goed genoeg is?
Explorer is echt vreselijk met FTP. Dat raad ik echt niemand aan. ;(
pi_150467221
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:31 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Explorer is echt vreselijk met FTP. Dat raad ik echt niemand aan. ;(
Voor simpele FTP taken werkt het prima. Dus wat voor taken voldoet het niet voor?
  Donald Duck held maandag 9 maart 2015 @ 18:36:22 #29
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_150467272
quote:
Snap niet goed wat de meerwaarde is van sandboxie t.o.v. gebruikersaccount met standaard rechten

Sandboxie gebruik ik ook naar grote tevredenheid. Het vangt echt alles af en leidt het om naar de sandbox. Ik gebruik het vaak voor tijdelijke programma's. Die installeren in een box en brengen daardoor geen wijzigingen aan in de echte mappen en in het register. Ben ik klaar met het programma, dan wis ik de box. Er blijft dan absoluut geen enkel spoor achter.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_150467622
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:34 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Voor simpele FTP taken werkt het prima. Dus wat voor taken voldoet het niet voor?
Het belast de FTP-server ook veel. Uit solidariteit doe ik het gewoon met FileZilla.
pi_150468842
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:34 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

- Traag. Net getest; een map met heel wat inhoud geprobeerd te moven naar mijn desktop, eerst is hij een tijdje aan het calculeren wat de inhoud is. Ik druk op 'cancel', en dan is hij een tijdje bezig met annuleren. In de tussentijd kun je niets (!) meer doen in je FTP-sessie.
- Ik kan een upload/download niet pauzeren. Of in de wachtrij plaatsen.
- Probeer de permissies van meerdere bestanden tegelijk eens aan te passen...
- Geen log van de (recente) handelingen

Om maar een aantal zaken te noemen.

quote:
Sandboxie: afgeschermde omgeving, alles wat je in die omgeving doet heeft geen effect op je systeem. Je bestanden worden niet gewijzigd, je registry wordt niet gewijzigd; alles blijft zoals het is. Na installatie van een programma kun je een sandbox legen of verwijderen, programma's laten op die manier geen enkele (!) spoor achter. Je kunt dus gerust een bestand met een virus (onbewust) openen of een programma met malware installeren.

Standaard rechten: je systeem (bestanden en registry) worden wel gewijzigd. Malware/virussen kunnen zich nestelen op je systeem en zelfs na het verwijderen kun je nog rotzooi hebben op je systeem. Je kunt dus niet zomaar alles openen en moet dus weten waar je mee bezig bent.

quote:
- Omdat er tegenwoordig (bijna?) geen laptops worden geleverd met Windows 7 (of lager).
- Omdat ik Windows 8 prima vindt, maar alleen dat irritante geswitch naar Metro niet wil. Windows 8 heeft een aantal verbeteringen t.o.v. Windows 7.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2015 19:38:54 ]
pi_150469110
Kun je met Windows Explorer een bestand direct (zonder het eerst handmatig te moeten downloaden) wijzigen eigenlijk?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2015 19:38:21 ]
pi_150469485
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:26 schreef zarGon het volgende:
Kun je met Windows Explorer een bestand direct (zonder het eerst handmatig te moeten downloaden) eigenlijk?
direct wat? Openen?
pi_150469570
Nod32 _O_
pi_150469609
Zork I, II, III
toen iets van 80 gulden, hele pakket bij elkaar met boeken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_150469624
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:34 schreef xaban06 het volgende:

[..]

direct wat? Openen?
Wijzigen! :P.
  maandag 9 maart 2015 @ 19:44:40 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150469875
- Ik heb ooit (jaren '90) een legale versie van MetaStock gekocht (aandelen analyse) voor 1000 gulden. Dat was toen het geld dubbel en dwars waard omdat je strategieën kon testen zonder echt geld door de plee te spoelen. Echter, vergeleken met wat je tegenwoordig aan gratis software hiervoor hebt (NinjaTrader) was het helemaal niks.

- Ik draai een legale versie van Windows XP

Verder kan ik niets verzinnen waar ik voor heb betaald
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_150470637
Veel power users hier zo te lezen
pi_150471462
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:44 schreef SeLang het volgende:
- Ik heb ooit (jaren '90) een legale versie van MetaStock gekocht (aandelen analyse) voor 1000 gulden. Dat was toen het geld dubbel en dwars waard omdat je strategieën kon testen zonder echt geld door de plee te spoelen. Echter, vergeleken met wat je tegenwoordig aan gratis software hiervoor hebt (NinjaTrader) was het helemaal niks.

- Ik draai een legale versie van Windows XP

Verder kan ik niets verzinnen waar ik voor heb betaald
Je gebruikt nog XP? :o
pi_150471935
GTA games, MS Office en Windows zelf (OEM). Ondanks dat ik weinig met Wndows doe. Total Commander zou ik ook nog wel eens willen aanschaffen.
pi_150473000
Dat mensen zonder slecht geweten Office kunnen kopen snap ik echt niet. Microsoft loopt al jaren de Office-markt enkel voor zichzelf te houden om concurrentie het zo moeilijk mogelijk te maken. Voor Office betalen is het Microsoft-monopolie in stand houden.
pi_150473452
ZarGon. Ik lees dat je Blackberry Passport gebruikt.

Alsjeblieft, schaf de FeedMinder aan. Die kost je 2,16 euro.

http://appworld.blackberr(...)untrycode=US&lang=en

Ik gebruik hem voor twitter, RSS-feeds, Geenstijl, NRCNext, Tweakers. Alle headlines in 1 scherm, die ik kan togglen om samenvatting te lezen. Wil ik meer lezen, dan ga ik naar desbetreffend artikel, die ik in 'reader' mode kan lezen (dus alleen zwart scherm met witte letters en bijgevoegde foto's, zonder layout van desbetreffende site. Bijv. van Tweakers.

Het is zeer extreem aangeraden om hem aan te schaffen. Mocht het je niet bevallen, dan bitcoin ik je die 2,16 euro terug naar je. Beloofd (PM).
pi_150473796
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:46 schreef robin007bond het volgende:
Dat mensen zonder slecht geweten Office kunnen kopen snap ik echt niet. Microsoft loopt al jaren de Office-markt enkel voor zichzelf te houden om concurrentie het zo moeilijk mogelijk te maken. Voor Office betalen is het Microsoft-monopolie in stand houden.
Mja, maar wat je schrijft gaat natuurlijk ook op voor Windows (zeker icm DRM).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2015 21:01:11 ]
pi_150482566
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:53 schreef Robuustheid het volgende:
ZarGon. Ik lees dat je Blackberry Passport gebruikt.

Alsjeblieft, schaf de FeedMinder aan. Die kost je 2,16 euro.

http://appworld.blackberr(...)untrycode=US&lang=en

Ik gebruik hem voor twitter, RSS-feeds, Geenstijl, NRCNext, Tweakers. Alle headlines in 1 scherm, die ik kan togglen om samenvatting te lezen. Wil ik meer lezen, dan ga ik naar desbetreffend artikel, die ik in 'reader' mode kan lezen (dus alleen zwart scherm met witte letters en bijgevoegde foto's, zonder layout van desbetreffende site. Bijv. van Tweakers.

Het is zeer extreem aangeraden om hem aan te schaffen. Mocht het je niet bevallen, dan bitcoin ik je die 2,16 euro terug naar je. Beloofd (PM).
Geld is het probleem niet. Apps die nuttig voor mij zijn heb ik het geld voor over.

Ik ben geen alles-bij-elkaar-lezer, maar eerder iemand die de (nieuws)bronnen afzonderlijk bezoekt. FeedMinder is natuurlijk sneller/effectiever, en misschien het overwegen wel waard. Ik kijk er morgen naar. Thanks!

Edit: Gekocht/geïnstalleerd. Werkt heerlijk vloeiend op de Passport! Even kijken hoe en wat...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2015 23:32:49 ]
pi_150482811
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:59 schreef Stratocruiser het volgende:

[..]

Mja, maar wat je schrijft gaat natuurlijk ook op voor Windows (zeker icm DRM).
Dat ook. ;)
pi_150482813
2 workstation licenties voor RHEL
Aseprite
Axigen mail server premium addons(SOHO Pack)
Linux foundation membership
Donaties:
- Mozilla
- claws-mail
- The document foundation
- devkitpro
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_150482862
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:27 schreef ikweetnietwat het volgende:
2 workstation licenties voor RHEL
Aseprite
Axigen mail server premium addons(SOHO Pack)
Linux foundation membership
Donaties:
- Mozilla
- claws-mail
- The document foundation
- devkitpro
_O_
pi_150482892
Oh, en ik vergeet de donatie aan mariadb
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_150486007
bij grote film collecties is dvdprofiler een fijne tool, anydvd, lastpass

teamviewer is te prijzig, anders had ik het wel willen aanschaffen (500 euro voor een versie gebonden licentie is wat gortig voor sporadisch remote support)

voor de rest weet ik even geen software waar ik daadwerlijk voor betaald heb, er liggen wel wat licenties van windows en office (retail licenties) liggen die via een vorige werkgever zijn verkregen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:46 schreef robin007bond het volgende:
aan de andere kant: kennelijk zijn de alternatieven nog steeds niet volwassen genoeg om een echte indruk achter te laten,,

Office is gewoon een degelijk totaal pakket dat werkt zonder al te veel gezeik en ook compatible is met bestanden uit eerdere versies..
pi_150486506
Windows, Softmaker Office en nog een hele zooi in het verleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')