Niet als je met zo'n PKK bron komt.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Eerst antwoord geven. Verandert dat je kijk op Saddam?
quote:Op zondag 8 maart 2015 22:52 schreef Atak het volgende:
[..]
SAA is het Syrische volk. Zij kunnen heel goed regeren. Vooral omdat ze hulp zullen krijgen van bondgenoten met geld en kennis.
Zonder de hulp van de VS was dat ook nooit gebeurd.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Daar faalde hij dan wel behoorlijk in, anders was er nu geen KRG dinges geweest
Ben je nog pro-Saddam?quote:
http://www.jamestown.org/(...)nkinsTurkeyNIraq.pdfquote:In 1980, Saddam Hussein’s government adopted a policy of assimilation of its minorities. Due to government relocation programs, thousands of Iraqi Turkmen were relocated from their traditional homelands in northern Iraq and replaced by Arabs, in an effort to Arabize the region
quote:Thus, ethnic cleansing was an element of the Ba’thist policy aimed at reducing the influence of the Iraqi Turkmens in northern Iraq's Kirkuk
quote:Those Iraqi Turkmens who remained in cities such as Kirkuk were subject to continued assimilation policies;[71] school names, neighbourhoods, villages, streets, markets and even mosques with names of Turkic origin were changed to names that emanated from the Ba’th Party or from Arab heroes.[71] Moreover, many Iraqi Turkmen villages and neighbourhoods in Kirkuk were simply demolished, particularly in the 1990s.[71]
Dat maakt het falen niet minder erg.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Zonder de hulp van de VS was dat ook nooit gebeurd.
kanonnenvoerquote:Op zondag 8 maart 2015 22:42 schreef PizzaMizza het volgende:
ISIS-konvooi richting de outskirts vanTikrit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Je dacht toch echt niet dat Saddam goed was voor de turkmenen he?!
Neeman, Assad is de man.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:52 schreef Atak het volgende:
[..]
FSA is het Syrisch volk. Zij kunnen heel goed regeren. Vooral omdat ze hulp zullen krijgen van bondgenoten met geld en kennis.
Amal inderdaad. Dat valt natuurlijk samen met het militaire succes van Hezbollah. Amal werd gesteund door Syrie, maar sinds de terugtrekking van het Syrische leger uit Libanon is het volgens mij allemaal minder geworden inderdaad. Alhoewel ze op dit moment politiek gezien net zo veel zegels in het Parlement hebben als Hezbollah.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:52 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat is zeker waar en kan ik begrijpen. Alleen bijv. in Libanon was voor de populariteit van Hizbullah er wel een "sjitisch" seculier alternatief maar die zijn nu compleet afwezig.
Dat klopt. En ik denk dat dat systeem er deels voor heeft gezorgd dat Iran zo machtig is op dit moment. Het zou waarschijnlijk niet geschikt zijn voor Irak.quote:Dat is gewoon een meningsverschil in jurisprudentie waarshijnlijk (fiqh). Beiden zouden dat dan zijn ja omdat daar naar mijn weten geen consensus over is. De wilayat al-faqih aanhangers menen zich te baseren op wat overleveringen van al-Medhi waarin ie een tijd voorspelt waarin de juristen (fuqaha) de gemeenschap moeten leiden ook op maatshappelijke niveau en niet alleen religieuze (zoals de marja'a in Irak stellen bijv). Volgens mij ligt hier de kern van het meningsverschil.
Yea rightquote:Op zondag 8 maart 2015 22:54 schreef UpsideDown het volgende:
Baath-mongooltjes en kemalisten falen natuurlijk hard, na 30 jaar strijd is de PKK nog gewoon springlevend.
SPOILER: say cheese :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dat geen goeie bron.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:55 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ben je nog pro-Saddam?
[..]
http://www.jamestown.org/(...)nkinsTurkeyNIraq.pdf
[..]
[..]
quote:Op zondag 8 maart 2015 22:59 schreef Atak het volgende:
[..]
Yea rightWoow 5 doden, terwijl er honderden per dag bijkomen.SPOILER: say cheese :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig.
Say what?
Amal was sterk in tijd van Imam Musa Alsadr.Sayed Nasrullah zat eerst ook bij Amal.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Amal inderdaad. Dat valt natuurlijk samen met het militaire succes van Hezbollah. Amal werd gesteund door Syrie, maar sinds de terugtrekking van het Syrische leger uit Libanon is het volgens mij allemaal minder geworden inderdaad. Alhoewel ze op dit moment politiek gezien net zo veel zegels in het Parlement hebben als Hezbollah.
quote:Op zondag 8 maart 2015 22:59 schreef Atak het volgende:
[..]
Yea rightGelukkig komen de heldhaftige Turkmenen ze redden.SPOILER: say cheese :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://cnsnews.com/news/a(...)men-children-elderlyquote:The Islamic State of Iraq and al Sham (ISIS) slaughtered about 700 Turkmen civilians last month, including "children, women, and old people," United Nations International Children's Emergency Fund (UNICEF) Iraq chief Marzio Babille told Agenzia Nazionale Stampa Associata (ANSA).
The massacre of members of the country’s Shiite minority occurred in the northern Iraqi village of Beshir between July 11th and 12
The Turkmen ethnic group makes up roughly four percent of Iraq's population, according to the BBC. As members of the Shia Muslim sect, they are directly targeted by Islamic State Sunni extremists, who consider them apostates.#freefrederike
Niemand verdedigt hem ( behalve Atak miss ), hij was een gruwelijke tiran alleen wanneer hij geen oorlog maakt was het redelijk in Irak, dat moet wel gezegd worden! Hij heeft Irak mede kapot gemaakt door zijn belachelijke oorlogenquote:Op zondag 8 maart 2015 23:04 schreef ChanceThePepper het volgende:
Ik kan niet geloven dat er weer mensen zijn die Saddam lopen te verdedigen.
De economie kapot maken voor decennia, onverantwoordelijk optreden voor je bevolking, genocide plegen, zinloze oorlogen voeren, macht uitoefenen op omringende landen, ideologische onderdrukking, institutionele discriminatie, corruptie, stagnatie, natuur kapot maken en daarnaast ook nog eens falen erin is blijkbaar 'nodig'.
Saddam was niet goed. Hij onderdrukte de overgrote meerderheid van zijn volk. Totaal niet representatief.quote:Op zondag 8 maart 2015 23:02 schreef vigen98 het volgende:
Saddam was goed zolang hij geen oorlog stichte, ik haat hem doordat hij mijn oom de dood heeft gebracht door een Irak-Iran te starten. Midden in de hart geraakt meteen dood
De VS pushte hem om een oorlog te starten.quote:Op zondag 8 maart 2015 23:05 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Niemand verdedigt hem ( behalve Atak miss ), hij was een gruwelijke tiran alleen wanneer hij geen oorlog maakt was het redelijk in Irak, dat moet wel gezegd worden! Hij heeft Irak mede kapot gemaakt door zijn belachelijke oorlogen
Dafuq?! Nooit van gehoord van deze dingen :Squote:Op zondag 8 maart 2015 23:05 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Saddam was niet goed. Hij onderdrukte de overgrote meerderheid van zijn volk. Totaal niet representatief.
Er zijn een 10 voudig aantal mensen vermoord door Saddam in vergelijking met ISIS.
En Saddam gebruikte ergere tactieken dan ISIS. Hij gooide mensen levend in een graf en sloot het graf. Verbrandde 10-20mensen tegelijk, liet het toe dat zijn regime tanden van mensen trok, etc.
Truequote:Op zondag 8 maart 2015 23:05 schreef Atak het volgende:
[..]
De VS pushte hem om een oorlog te starten.
Die geschiedenis van Irak waar jij het over hebt, is geen Arabische geschiedenis. Īrānshahr's geschiedenis is altijd indo-Iraans geweest.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
Irak heeft een geschiedenis die minimaal net zo oud als die van Iran is. Sterker nog, ze hebben een gedeelde geschiedenis. De eerste oorlog waar over werd geschreven vond plaats tussen rijken in het hedendaagse Irak en Iran.
Sarcastisch hopelijk?quote:Op zondag 8 maart 2015 23:06 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dafuq?! Nooit van gehoord van deze dingen :S
Nee serieus, ik wist dat hij racistische dingen deed enzo maar levend in een graf gooien enzo ?!quote:
Ik heb het over de geschiedenis van Irak. Niet perse over Arabische geschiedenis. De geschiedenis van Irak is altijd Semitisch geweest. Net zo'n uitspraak.quote:Op zondag 8 maart 2015 23:06 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Die geschiedenis van Irak waar jij het over hebt, is geen Arabische geschiedenis. Īrānshahr's geschiedenis is altijd indo-Iraans geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |