Ja hoor, ze gingen al best diep in Iran alleen het ging te langzaam waardoor de blitzkrieg mislukte.quote:
En tegelijkertijd klagen over de onschuldige burgers die door milities vermoord zouden worden.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:21 schreef vigen98 het volgende:
Maar even serieus mensen, was het leven onder Saddam nou echt zo slecht dan nu? Eerlijk gezegd geef mij maar Saddam dan wat Irak nu heeft, ik zal nu vast haat krijgen van Peunage maar kom op, als je aan de wet hield gebeurde er ook gewoon niks, er waren ook sjiitische soldaten en ook met hogere rangen. Die zogenaamde sjiitische uprising kwam ook door Iran!
Ja.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:37 schreef Atak het volgende:
Sinds Saddam weg is zijn er miljoenen mensen doodgegaan. Zo'n apenbende kan je alleen onder de duim houden als je een Brutus bent. Elk gezond denkend mens snapt dat de oorlog tegen Saddam een fout was.
quote:Op zondag 8 maart 2015 22:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Guardianship_of_the_Islamic_Jurists
Ehhhh....?quote:Op zondag 8 maart 2015 22:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Guardianship_of_the_Islamic_Jurists
Uiteraard, en alle sjiieten en Koerden ff moeten ruimen, ook in Iran en Turkije als het ff kanquote:
Je weet dat Saddam duizenden Turkmenen heeft vermoord? En dat de Turkmeense bevolking van Kirkuk een zware demografische klap had gekregen dankzij de arabisering van Saddam?quote:Op zondag 8 maart 2015 22:37 schreef Atak het volgende:
Sinds Saddam weg is zijn er miljoenen mensen doodgegaan. Zo'n apenbende kan je alleen onder de duim houden als je een Brutus bent. Elk gezond denkend mens snapt dat de oorlog tegen Saddam een fout was.
Alleen de oogarts regeert niet meer in Syrie nu.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:35 schreef IPA35 het volgende:
Er wonen in Syrië amper Khomeinisten. Ze moeten beetje lief doen i.v.m. Hezbollah. Maar Dr. Bashar en de zijnen geven geen fuck om die chadorlovers uit Qom.
Maar wel door Khamenei en zijn volgers, daar ging het om.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
Ehhhh....?
Wilayat Al-Faqih is niet iets waar alle sjiieten in geloven of door alle sjiitische Ayatollahs wordt erkend.
quote:Op zondag 8 maart 2015 22:36 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Bek houden soennietje, praten voor eigen parochie is dit. Omdat hij van je eigen religieuze groep afkomt ja.
Wist ik niet. Bron?quote:Op zondag 8 maart 2015 22:38 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Je weet dat Saddam duizenden Turkmenen heeft vermoord? En dat de Turkmeense bevolking van Kirkuk een zware demografische klap had gekregen dankzij de arabisering van Saddam?
Hier prefereer je dus een dictator en in het Syrië topic loop je vuurvlieg na te mekkeren dat Assad een nare dictator is.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:37 schreef Atak het volgende:
Irak heeft een geschiedenis die minimaal net zo oud als die van Iran is. Sterker nog, ze hebben een gedeelde geschiedenis. De eerste oorlog waar over werd geschreven vond plaats tussen rijken in het hedendaagse Irak en Iran.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Īrānshahr heeft iets wat anderen niet hebben: geschiedenis. Dat was de reden dat Iran won.
Lekker ssektarisch, gezien je tegelijkertijd haat op Assad die veel toleranter is dan Saddam en geen miljoen burgers het graf in heeft gejaagt met een zelfgestarte zinloze oorlog.quote:
propagandaquote:Op zondag 8 maart 2015 22:38 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Je weet dat Saddam duizenden Turkmenen heeft vermoord? En dat de Turkmeense bevolking van Kirkuk een zware demografische klap had gekregen dankzij de arabisering van Saddam?
Dan hebben we geen leuke topics meer op Fok! waar we kunnen posten over mensen die elkaar in de kont neuken in gekke landen.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:40 schreef IPA35 het volgende:
Landen vol achterlijken hebben nu eenmaal een dictator nodig die de boel een beetje leefbaar houdt.
Ja, nou en? Weet je wie zijn volgers zijn, hoeveel, waar, etc. ?quote:Op zondag 8 maart 2015 22:38 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Maar wel door Khamenei en zijn volgers, daar ging het om.
Khamenei en Sistaniquote:Op zondag 8 maart 2015 22:38 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Alleen de oogarts regeert niet meer in Syrie nu.
En die dat wel doen geloven heilig dat Khomeini het beste is wat de sjieten in het M-Oosten in de 21e eeuw is overkomen. Hizbullah en veel van de Iraans-Iraakse sjitische milities luisteren maar naar een man en dat is Khamenei; de leider der sjia gelovigen en leider van de enige Islamitische staat.
Het ging toch om de shia milities die Khamenei vlaggen dragen? Die volgen Khamenei's bevelen op, daar ging het om.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, nou en? Weet je wie zijn volgers zijn, hoeveel, waar, etc. ?
Mijn eigen schoonvader is sjiet (op latere leeftijd sjiet geworden) dus ik praat weleens met hem over dit soort zaken. Heeft redelijke kennis van het geloof ook bijv (meestal met bekeerlingen).quote:Op zondag 8 maart 2015 22:34 schreef Peunage het volgende:
Moeilijk. Om eerlijk te zijn weet ik dat niet. Ik geloof niet zo in "religieuze staten".
Volgens 'het boekje' is het een theocratie en kun je ze inderdaad een Islamitische staat noemen. Vanuit Islamitisch/sjiitische theologie is er niet echt een duidelijk vastgelegd model van een Islamitische staat.
Ik weet dat niet alle sjia-geleerden de wilayat al-faqih theorie hanteren als concept. Zeker in Irak niet.quote:Het kan best zo zijn dat Irak ook een Islamitisch republiek wordt, maar anders dan Iran. Dan zijn ze in feite allebei Islamitische staten, ondanks de verschillen.
Ah wat schattig...Van een stoere jongen verandert in een behaarde aapquote:
Hoe weet je dat ze hem niet alleen als religieus leider zien en los van politiek?quote:Op zondag 8 maart 2015 22:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het ging toch om de shia milities die Khamenei vlaggen dragen? Die volgen Khamenei's bevelen op, daar ging het om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |