abonnement Unibet Coolblue
pi_150424353


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welk stadium van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons. :Y

Wijzigingen of vragen ?
Meldt het dan even in : K&W / [Klussen en Wonen] [FB] Feedback mag hier gemeld worden

Of stuur ML-tje of Vonkenboer even een berichtje

Klik hier om Vonkenboer een berichtje te sturen

Klik hier om ML-etje een berichtje te sturen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_150424362
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:24 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Ik denk dat ik alles te groot aan het inschatten ben :P
Ik wil nog een keer alles op schaal tekenen en dan de meubels ook enzo, maar ik ben lui :')
Had ik ook. :') Had het al helemaal ingetekend in mijn hoofd, toen ben ik bij een neef van mij gaan kijken die een plandeel eerder hetzelfde type appartement heeft gekocht en er net een paar weken in zat. Dan blijkt het toch allemaal wat minder ruim dan je in je hoofd had. :D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_150424435
Ssstt ik krijg gewoon een kasteel ;)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150426021
Het lijkt me lastig om zo lang te wachten! Bij ons gaat het waarschijnlijk maar zo'n twee maanden duren, en dat vind ik wel prima. Maar ik vind het wel lastig dat we de woningstichting nu niet al kunnen bellen met de mededeling dat we het huis accepteren. Dat wordt nog wat als we ooit een huis gaan kopen!

In de spoiler nog even het plaatje van het huis met de muur eruit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_150426506
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 18:29 schreef Lot_1 het volgende:
Het lijkt me lastig om zo lang te wachten! Bij ons gaat het waarschijnlijk maar zo'n twee maanden duren, en dat vind ik wel prima. Maar ik vind het wel lastig dat we de woningstichting nu niet al kunnen bellen met de mededeling dat we het huis accepteren. Dat wordt nog wat als we ooit een huis gaan kopen!

In de spoiler nog even het plaatje van het huis met de muur eruit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja Agh het is best lastig soms. Maar ik bedenk me dan maar dat we straks een huis hebben wat wel meteen helemaal onze smaak is. En dat maakt het wat makkelijker. En het is ook best leuk om zo'n traject eens mee te maken. Maar wat een geregel zeg
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 8 maart 2015 @ 20:10:25 #6
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150430604
Een nieuwbouw huis zou voor mij echt niks zijn, haha. Wel qua wensen etc. maar niet ivm het wachten en er een voorstelling van maken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150453082
Is het 'normaal' om anderhalve week na je hypotheekgesprek even te bellen naar de bank en te vragen om een update van de status? Over anderhalve week verlopen mn ontbindende voorwaarden en ik wil eigenlijk wel weten of ze er nu al mee bezig zijn geweest, maar ik wil ook weer niet 'die vervelende klant' zijn :+.
  maandag 9 maart 2015 @ 11:06:57 #8
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_150453500
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:52 schreef Chicolade het volgende:
Is het 'normaal' om anderhalve week na je hypotheekgesprek even te bellen naar de bank en te vragen om een update van de status? Over anderhalve week verlopen mn ontbindende voorwaarden en ik wil eigenlijk wel weten of ze er nu al mee bezig zijn geweest, maar ik wil ook weer niet 'die vervelende klant' zijn :+.
Gewoon doen, je bent echt niet de enige!
pi_150453590
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:52 schreef Chicolade het volgende:
Is het 'normaal' om anderhalve week na je hypotheekgesprek even te bellen naar de bank en te vragen om een update van de status? Over anderhalve week verlopen mn ontbindende voorwaarden en ik wil eigenlijk wel weten of ze er nu al mee bezig zijn geweest, maar ik wil ook weer niet 'die vervelende klant' zijn :+.
Je betaalt er dik voor, dus gewoon bellen.
Gek meisje
pi_150453639
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:52 schreef Chicolade het volgende:
Is het 'normaal' om anderhalve week na je hypotheekgesprek even te bellen naar de bank en te vragen om een update van de status? Over anderhalve week verlopen mn ontbindende voorwaarden en ik wil eigenlijk wel weten of ze er nu al mee bezig zijn geweest, maar ik wil ook weer niet 'die vervelende klant' zijn :+.
Mijn adviseur belde een week voor het verlopen van de voorwaarden 2 of 3 keer per dag naar de hypotheekbank om er druk achter te zetten :@.
dag
  maandag 9 maart 2015 @ 11:20:48 #11
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150453864
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:12 schreef Peter het volgende:

[..]

Mijn adviseur belde een week voor het verlopen van de voorwaarden 2 of 3 keer per dag naar de hypotheekbank om er druk achter te zetten :@.
Haha. Hielp het?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150453955
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:52 schreef Chicolade het volgende:
Is het 'normaal' om anderhalve week na je hypotheekgesprek even te bellen naar de bank en te vragen om een update van de status? Over anderhalve week verlopen mn ontbindende voorwaarden en ik wil eigenlijk wel weten of ze er nu al mee bezig zijn geweest, maar ik wil ook weer niet 'die vervelende klant' zijn :+.
Mja ik zou gewoon je adviseur hellen en vragen of hij al iets vernomen heeft.
De mijne kon in het systeem zo zien hoe ver de bank was.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150454112
Ze zijn er druk mee bezig, hij is al door de eerste ronde gekomen en verwacht vanmiddag nog het tweede akkoord te krijgen *O*. Maar of we op tijd het derde akkoord (want moeilijk inkomen) ook op tijd krijgen kon hij nog niet zien, maar hij zit er intern bovenop. En op mijn verzoek het proces voor de overlijdensrisicoverzekering ook maar vast gestart (want die moet ook rond zijn voor ze de bankgarantie geven), want ik kan niet zonder meer overal 'nee' op antwoorden en het zou jammer zijn als we daardoor dikke vertraging oplopen :+.
pi_150454229
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:52 schreef Chicolade het volgende:
Is het 'normaal' om anderhalve week na je hypotheekgesprek even te bellen naar de bank en te vragen om een update van de status? Over anderhalve week verlopen mn ontbindende voorwaarden en ik wil eigenlijk wel weten of ze er nu al mee bezig zijn geweest, maar ik wil ook weer niet 'die vervelende klant' zijn :+.
Natuurlijk is dat normaal. Jij 'koopt' voor veel geld een product van die bank en dan mag je uiteraard verwachten dat je op de hoogte gehouden wordt van het proces wanneer jij aangeeft dat je daar behoefte aan hebt. Gewoon met je adviseur bellen, nadrukkelijk melden wanneer je ontbindende voorwaarden verlopen en hem vragen of hij er voor kan zorgen dat de acceptatie-afdeling aangeeft wanneer jouw dossier wordt behandeld.

Ik ken je zorgen. Mijn dossier is uiteindelijk goedgekeurd om 14.00 uur op de dag dat de ontbindende voorwaarden zouden verlopen. Mijn verzoek voor verlenging van de ontbindende voorwaarden was al verstuurd aan de verkopende partij.

Overigens is het ook helemaal niet raar om zo'n verzoek tot verlenging van de ontbindende voorwaarden te doen. Toen ik de verkopend makelaar belde en vertelde dat ik nog geen uitsluitsel had, kreeg ik meteen te horen "Oh, vervelend dat het zo lang duurt maar het komt vaker voor hoor. Meestal heeft de verkopende partij er niet zo'n moeite mee om 1 of twee weken te verlengen, maar dat moeten we natuurlijk wel even zwart op wit krijgen. Wij zullen contact opnemen met de verkoper als u ons het verzoek even per e-mail toestuurt en dan per e-mail de reactie van de verkoper laten weten".
pi_150454262
Nog 7 dagen en dan ben ik huiseigenaar *O* *O* *O*
pi_150454514
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:20 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Haha. Hielp het?
Uiteindelijk kregen we 1 dag voor het verlopen akkoord van de tweede acceptant.. (hadden al verlenging van de voorwaarden aangevraagd). Gaf ons iig het gevoel dat we er alles aan gedaan hebben :Y.
dag
pi_150454644
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Nog 7 dagen en dan ben ik huiseigenaar *O* *O* *O*
Hier nog 14 dagen.. Of iig van een stuk grond :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150455127
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:33 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat normaal. Jij 'koopt' voor veel geld een product van die bank en dan mag je uiteraard verwachten dat je op de hoogte gehouden wordt van het proces wanneer jij aangeeft dat je daar behoefte aan hebt. Gewoon met je adviseur bellen, nadrukkelijk melden wanneer je ontbindende voorwaarden verlopen en hem vragen of hij er voor kan zorgen dat de acceptatie-afdeling aangeeft wanneer jouw dossier wordt behandeld.

Ik ken je zorgen. Mijn dossier is uiteindelijk goedgekeurd om 14.00 uur op de dag dat de ontbindende voorwaarden zouden verlopen. Mijn verzoek voor verlenging van de ontbindende voorwaarden was al verstuurd aan de verkopende partij.

Overigens is het ook helemaal niet raar om zo'n verzoek tot verlenging van de ontbindende voorwaarden te doen. Toen ik de verkopend makelaar belde en vertelde dat ik nog geen uitsluitsel had, kreeg ik meteen te horen "Oh, vervelend dat het zo lang duurt maar het komt vaker voor hoor. Meestal heeft de verkopende partij er niet zo'n moeite mee om 1 of twee weken te verlengen, maar dat moeten we natuurlijk wel even zwart op wit krijgen. Wij zullen contact opnemen met de verkoper als u ons het verzoek even per e-mail toestuurt en dan per e-mail de reactie van de verkoper laten weten".
Ik ben een beetje gewend geraakt aan het huurproces van woningbouwverenigingen waar je alles opstuurt en geen contact met ze op mocht nemen 'want als we je selecteren voor de woning nemen wij contact met jou op, en anders hoor je niets'. Die mocht ik toen dus niet bellen :').

Ik heb de verkopend makelaar gewoon precies gemaild wat de adviseur net zei, en dat we dus zeer waarschijnlijk uitstel nodig hebben. Vorige keer reageerden ze prima, hopelijk gaat het dit keer net zo soepel.

Trouwens, wat moet er nog gebeuren nadat de bank akkoord is, je de overlijdensrisicoverzekering rond hebt en de bankgarantie gestort is? Is het dan echt alleen nog een rondje notaris om te passeren of zit er dan ook nog een proces tussen dat enkele dagen duurt? :+
  maandag 9 maart 2015 @ 19:57:18 #19
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150470473
Er komt zeker een hoop kijken bij nieuwbouw heb ik de afgelopen weken ook geleerd maar ik kan wel alles van voor tot achter zelf uitkiezen O+

Ik kom hier ook mee stuiteren.

We wonen al vier jaar met kind op 60m2. We hebben eindelijk onze flat verkocht dus over drie weken gaan we daar uit en half november is onze nieuwbouw woning klaar. Ze zijn vandaag gestart met de bouw.
We hebben vandaag ook de offerte voor een hypotheek binnen gekregen dus ik geloof dat het nu echt gaat gebeuren *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150470908
Jaaaa Laziness! Zo fijn.

waar gaan jullie in de tussentijd wonen?

Hier nog iets meer dan drie weken voor we de sleutel krijgen.
*poef* nu is het weg
  maandag 9 maart 2015 @ 20:08:46 #21
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150471014
Bij mijn schoonouders :7
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150472738
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:57 schreef laziness het volgende:
Er komt zeker een hoop kijken bij nieuwbouw heb ik de afgelopen weken ook geleerd maar ik kan wel alles van voor tot achter zelf uitkiezen O+

Ik kom hier ook mee stuiteren.

We wonen al vier jaar met kind op 60m2. We hebben eindelijk onze flat verkocht dus over drie weken gaan we daar uit en half november is onze nieuwbouw woning klaar. Ze zijn vandaag gestart met de bouw.
We hebben vandaag ook de offerte voor een hypotheek binnen gekregen dus ik geloof dat het nu echt gaat gebeuren *O*
Wat leuk. En wat doen ze dat snel als het in november al klaar moet zijn. *wil ik ook*
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 9 maart 2015 @ 20:44:02 #23
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150472865
Hoe lang doen ze er bij jullie over dan?
Ze worden er wel steeds sneller in geloof ik om de boel uit de grond te stampen.

Het wordt trouwens een compleet energie neutraal huis met warmtepomp en zonnepanelen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150479119
Ik heb muggen in mijn nieuwbouwwoning. Is dit normaal? ;(
pi_150479207
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:44 schreef laziness het volgende:
Hoe lang doen ze er bij jullie over dan?
Ze worden er wel steeds sneller in geloof ik om de boel uit de grond te stampen.

Het wordt trouwens een compleet energie neutraal huis met warmtepomp en zonnepanelen.
Ze hopen het rond kerst op te leveren. Wij helaas geen warmte pompen maar wel zonnepanelen en energiezuinig, extra isolatie enzo. Ben benieuwd of we dat gaan merken in de kosten qua verwarming enzo :Y
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 9 maart 2015 @ 22:18:31 #26
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150479234
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:17 schreef Stimorol- het volgende:
Ik heb muggen in mijn nieuwbouwwoning. Is dit normaal? ;(
Lijkt mij eerder toevallig. Misschien een mug een nestje gelegd? Als muggen dat doen :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150479239
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:17 schreef Stimorol- het volgende:
Ik heb muggen in mijn nieuwbouwwoning. Is dit normaal? ;(
Ergens stilstaand water?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150479314
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ergens stilstaand water?
Er is id buurt wat water ja.. Ik heb eerder bij water gewoond dus ik weet dat dit een oorzaak kan zijn, maar ik dacht wellicht ligt het eraan dat het een nieuwe woning is :@
pi_150479397
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:19 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Er is id buurt wat water ja.. Ik heb eerder bij water gewoond dus ik weet dat dit een oorzaak kan zijn, maar ik dacht wellicht ligt het eraan dat het een nieuwe woning is :@
Nee lijkt me niks met het huis van doen te hebben. Ik zou van dat spul halen. Ben de naam even kwijt.. Deet ofzo?
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 22:21:20 #30
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_150479445
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:17 schreef Stimorol- het volgende:
Ik heb muggen in mijn nieuwbouwwoning. Is dit normaal? ;(
Staat er geen vocht/water in de kruipruimte ? :)
pi_150479627
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:21 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Staat er geen vocht/water in de kruipruimte ? :)
Geen idee.. Die kan niet zomaar open, ligt laminaat :@
Ik zal eens aan de buren vragen of zij dit ook hebben :)
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 22:28:29 #32
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_150479975
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:23 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Geen idee.. Die kan niet zomaar open, ligt laminaat :@
Ik zal eens aan de buren vragen of zij dit ook hebben :)
Handig ook om over je luik naar de kruipruimte je laminaat over heen te leggen.
Handig met lekkages e.d. :N
pi_150480055
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Handig ook om over je luik naar de kruipruimte je laminaat over heen te leggen.
Handig met lekkages e.d. :N
Ja, mijn vader vroeg hoe ik het wilde en ik dacht laat maar er compleet over heen. Maar heb nog geen plinten etc, dus het kan nog veranderd worden :@ Is dat beter?
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 22:35:25 #34
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_150480387
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:29 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja, mijn vader vroeg hoe ik het wilde en ik dacht laat maar er compleet over heen. Maar heb nog geen plinten etc, dus het kan nog veranderd worden :@ Is dat beter?
Kruipruimten moet je altijd beschikbaar houden voor inspectie doeleinden en voor werkzaamheden aan leidingen van het riool; of water. Of andere storingen :)

http://www.apkvastgoed.nl/p/8/54/kruipruimte-inspectie.html
pi_150480637
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kruipruimten moet je altijd beschikbaar houden voor inspectie doeleinden en voor werkzaamheden aan leidingen van het riool; of water. Of andere storingen :)

http://www.apkvastgoed.nl/p/8/54/kruipruimte-inspectie.html
Bij ons komt er niet eens een kruipruimte. Hoe doen ze dat dan?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150481217
Dan zal ik eens met papa overleggen.. En heeft elk huis dan zo'n ruimte, of is dat een domme vraag..
  maandag 9 maart 2015 @ 23:06:48 #37
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150481946
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ze hopen het rond kerst op te leveren. Wij helaas geen warmte pompen maar wel zonnepanelen en energiezuinig, extra isolatie enzo. Ben benieuwd of we dat gaan merken in de kosten qua verwarming enzo :Y
Er komt bij ons 3 laags glas in en ook vloerverwarming op de eerste verdieping.
Geen radiatoren dus en geen gas.

Er staan al zes fases in de nieuwe wijk (wij zitten in fase 7) en volgens de mensen die er nu meer dan een jaar wonen wek je meer stroom op dan je verbruikt dus ik heb goede hoop.

Is de bouw bij jullie al begonnen? Heb je al een keuken en badkamer?
Die laatste valt me best tegen hoe duur dat is trouwens :X
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150483276
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:06 schreef laziness het volgende:

[..]

Er komt bij ons 3 laags glas in en ook vloerverwarming op de eerste verdieping.
Geen radiatoren dus en geen gas.

Er staan al zes fases in de nieuwe wijk (wij zitten in fase 7) en volgens de mensen die er nu meer dan een jaar wonen wek je meer stroom op dan je verbruikt dus ik heb goede hoop.

Is de bouw bij jullie al begonnen? Heb je al een keuken en badkamer?
Die laatste valt me best tegen hoe duur dat is trouwens :X
Ze zijn bezig met de riolering enzo. De start van de bouw begint de 16. Keuken hebben we al.. En met de badkamer zijn we nu bezig :X vorige offerte lag ver boven budget.....
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 10 maart 2015 @ 08:39:48 #39
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_150487487
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:57 schreef laziness het volgende:
Er komt zeker een hoop kijken bij nieuwbouw heb ik de afgelopen weken ook geleerd maar ik kan wel alles van voor tot achter zelf uitkiezen O+

Ik kom hier ook mee stuiteren.

We wonen al vier jaar met kind op 60m2. We hebben eindelijk onze flat verkocht dus over drie weken gaan we daar uit en half november is onze nieuwbouw woning klaar. Ze zijn vandaag gestart met de bouw.
We hebben vandaag ook de offerte voor een hypotheek binnen gekregen dus ik geloof dat het nu echt gaat gebeuren *O*
Yeahhhh gefeliciteerd! Het is jullie zo gegund!!

Ik lees hier nog wel mee hoor, om al jullie projecten te volgen ;). Wij zijn inmiddels redelijk gesetteld, we hebben zelfs onze eigen bank weer terug :o (voor de mensen die het niet gevolgd hebben toen: schimmel in de meubelopslag gehad). De verhuurder voelde zich toch behoorlijk schuldig en heeft onze bank laten reinigen :).
pi_150489660
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:44 schreef laziness het volgende:
Hoe lang doen ze er bij jullie over dan?
Ze worden er wel steeds sneller in geloof ik om de boel uit de grond te stampen.

Het wordt trouwens een compleet energie neutraal huis met warmtepomp en zonnepanelen.
Dat klinkt echt fijn! En ook gunstig met financiering zag ik? Heb ook nog even gekeken naar zo'n project hier, maar de aankoopprijzen excl. meerwerk lagen al boven mijn budget helaas. En het duurde me te lang :+

quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Bij ons komt er niet eens een kruipruimte. Hoe doen ze dat dan?
Vloer open zagen? Zo doen ze dat bij mijn ouders als ze erbij moeten, die hebben de vloer ook over het kruipluik liggen.

Ja als iemand ergens een goede deal met badkamers heeft gevonden: wij zijn ook nog op zoek :P. Ik vind de badkamer bij ons helemaal geen interessante ruimte (2.5 m2), maar omdat alles wel verlegd en vervangen moet worden gaat het alsnog de grootste kostenpost worden }:|.
pi_150489723
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:40 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat klinkt echt fijn! En ook gunstig met financiering zag ik? Heb ook nog even gekeken naar zo'n project hier, maar de aankoopprijzen excl. meerwerk lagen al boven mijn budget helaas. En het duurde me te lang :+

[..]

Vloer open zagen? Zo doen ze dat bij mijn ouders als ze erbij moeten, die hebben de vloer ook over het kruipluik liggen.

Ja als iemand ergens een goede deal met badkamers heeft gevonden: wij zijn ook nog op zoek :P. Ik vind de badkamer bij ons helemaal geen interessante ruimte (2.5 m2), maar omdat alles wel verlegd en vervangen moet worden gaat het alsnog de grootste kostenpost worden }:|.
Ja maar ik zeg toch dat er bij ons helemaal geen kruipruimte komt...
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150489772
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja maar ik zeg toch dat er bij ons helemaal geen kruipruimte komt...
Oh sorry, daar had ik overheen gelezen oO<. Ook niet via de meterkast oid?
pi_150489839
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:46 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Oh sorry, daar had ik overheen gelezen oO<. Ook niet via de meterkast oid?
Geen idee, anders vroeg ik niet hoe ze dat dan doen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150490276
Onze oplevering gaat eind mei worden. Gaat toch wel snel nu, moeten nog best wat regelen. Wel leuke buren gelukkig, daar moet je ook maar een berg mazzel hebben.
pi_150492707
Laziness, wat fantastisch dat jullie eindelijk kunnen verhuizen! *O*
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_150492795
Grmbl.. Als ik het fornuis (elektrische oven) aan zet dan klapt alles eruit qua 'stoppen/ schakelaars.'

Weten jullie ongeveer hoeveel het kost om een extra groep aan te maken?
Heb dus net een prijsopgave van 450 excl btw gekregen
Vond ik dus niet zo fantastisch, maar ok.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_150493128
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Grmbl.. Als ik het fornuis (elektrische oven) aan zet dan klapt alles eruit qua 'stoppen/ schakelaars.'

Weten jullie ongeveer hoeveel het kost om een extra groep aan te maken?
Heb dus net een prijsopgave van 450 excl btw gekregen
Vond ik dus niet zo fantastisch, maar ok.
Dat is wel veel Ja. Dat ben ik nog niet kwijt aan meerwerk. Verder geen idee sorry.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:41:39 #48
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150501535
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Grmbl.. Als ik het fornuis (elektrische oven) aan zet dan klapt alles eruit qua 'stoppen/ schakelaars.'

Weten jullie ongeveer hoeveel het kost om een extra groep aan te maken?
Heb dus net een prijsopgave van 450 excl btw gekregen
Vond ik dus niet zo fantastisch, maar ok.
User Vonkenboer weet dat vast wel :Y
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150504352
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Grmbl.. Als ik het fornuis (elektrische oven) aan zet dan klapt alles eruit qua 'stoppen/ schakelaars.'

Weten jullie ongeveer hoeveel het kost om een extra groep aan te maken?
Heb dus net een prijsopgave van 450 excl btw gekregen
Vond ik dus niet zo fantastisch, maar ok.
Zonder de situatie te kennen is dat moeilijk te zeggen.

- Kan de extra groep bijgeplaatst worden in de bestaande groepenkast, of moet er een andere kast komen?
- In geval van ruimte in de bestaande groepenkast: mag de groep achter een bestaande aardlekschakelaar geplaatst worden, of moet er ook een aardlekschakelaar bijgeplaatst worden (of een aardlekautomaat).
- Hoeveel werk is het om de leiding van de meterkast naar de keuken te leggen? Kan dit opbouw uitgevoerd worden, via de kruipruimte, een loze leiding of moet alles netjes weggewerkt worden
- Mag het laatste stuk leiding en de wandcontactdoos opbouw uitgevoerd worden of moet dit netjes worden weggewerkt?

Afhankelijk van hoe e.e.a. uitgevoerd moet worden zit je bij behoud van de bestaande groepenkast op zo'n 50 tot 100 euro materiaal en een uurloon kost inclusief BTW ook al snel 50-60 euro.

450 euro lijkt aan de hoge kant, maar als het erg veel werk is om de leiding aan te leggen met de gewenste afwerking, dan kan het best wel eens realistisch zijn. Hakken/breken en daarna weer dichtmaken en opruimen kost veel tijd.

Kan er gewoon een XMVK-kabeltje via de kruipruimte aangelegd worden en mag het werk in de keuken met opbouwmateriaal worden uitgevoerd dan moet je voor een 200-250 euro ook wel klaar kunnen zijn.
pi_150556834
Dank voor de reacties..

Ik weet dus niet eens zeker of een extra groep aanmaken wel de oplossing is.
De oven is in principe nieuw en nog nooit gebruikt (heeft een aantal jaren opgeslagen gestaan).
En nu klapte er een andere groep er spontaan uit bij gebruik van een desktop.

Heb in de reperatie-verzoekgeschiedenis gekeken van deze woning en het blijkt dat de hele woning al eens zonder stroom heeft gestaan. Belletje naar de huurbouw leverde het volgende op: doe even een stekkertest. Dus die kan ik vandaag opbellen met het verzoek om eens een elektricien langs te laten komen.

@Ivo ik ben te noob om inhoudelijk op je vragen in te gaan. Ik heb werkelijk waar geen idee..
Alles is gelijkvloers en de meterkast zit in de gang, tegenover de keuken. Ik schat dat dit maximaal 6 meter is?

450 lijkt dan ineens niet meer zoveel geld nee :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_150557746
Medische acceptatie voor de overlijdensrisicoverzekering is binnen *O*. Het lijkt er zowaar op dat we het misschien op tijd gaan redden :o. Maar dat optimisme verschilt per dag, vanmiddag zal er wel weer een tegenvaller zijn ofzo :+.
pi_150558751
Zo hé hé badkamer is er ook door hoor.. Zal vanmiddag even wat plaatjes posten in m'n topic.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:33:36 #53
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150559760
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:58 schreef Chicolade het volgende:
Medische acceptatie voor de overlijdensrisicoverzekering is binnen *O*. Het lijkt er zowaar op dat we het misschien op tijd gaan redden :o. Maar dat optimisme verschilt per dag, vanmiddag zal er wel weer een tegenvaller zijn ofzo :+.
Die medische acceptatie ging vrij snel of niet?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:34:02 #54
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150559771
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo hé hé badkamer is er ook door hoor.. Zal vanmiddag even wat plaatjes posten in m'n topic.
Fijn!! Uiteindelijk nog veel moeten veranderen?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150559781
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:33 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Die medische acceptatie ging vrij snel of niet?
Die knm best snel gaan. Wij hadden hem ook zo terug :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150559866
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:34 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Fijn!! Uiteindelijk nog veel moeten veranderen?
Mwa we laten de standaard (uberlelijke) wastafel plaatsen. En kopen dan zelf tegen die tijd wel een wastafel meubel. Ze vroegen daar echt zo belachelijk veel montage kosten voor. Doen we zelf wel :+

Verder aanbieding gehad voor andere spoelknoppen voor de wc's. Scheelt 190 euro per toilet en is ook van grohe dus snel verdiend.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:34:39 #57
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150561321
Oh wauw dat is nogal een verschil haha. En inderdaad, een ander meubel kan je altijd nog doen ^O^
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150561632
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:34 schreef automatic_ het volgende:
Oh wauw dat is nogal een verschil haha. En inderdaad, een ander meubel kan je altijd nog doen ^O^
Ja echt ik had zo iets van prima zet er maar die andere knoppen op haha.

Zal zo als ik de hond hen uitgelaten even plaatjes uploaden enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150561746
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mwa we laten de standaard (uberlelijke) wastafel plaatsen. En kopen dan zelf tegen die tijd wel een wastafel meubel. Ze vroegen daar echt zo belachelijk veel montage kosten voor. Doen we zelf wel :+

Verder aanbieding gehad voor andere spoelknoppen voor de wc's. Scheelt 190 euro per toilet en is ook van grohe dus snel verdiend.
Wij laten de leidingen gewoon afgedopt plaatsen, en laten de wastafel vervallen. Of gaan jullie er miss eerst nog even mee werken?
pi_150561986
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:47 schreef Klaphark het volgende:

[..]

Wij laten de leidingen gewoon afgedopt plaatsen, en laten de wastafel vervallen. Of gaan jullie er miss eerst nog even mee werken?
We laten de wastafel niet op de standaard plek monteren maar zo dat er straks een 80 cm voor in de plek kan komen. En dat kan uiteraard weer alleen als je er een Wasbak bij neemt ;) maar we hebben ook geen idee wat er aan budget over gaat blijven aan het eind van het verhaal. Dus dan is het sowieso makkelijk om iets te hebben boven. Ook al is het dan nog gruwelijk lelijk enzo :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150562424
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

We laten de wastafel niet op de standaard plek monteren maar zo dat er straks een 80 cm voor in de plek kan komen. En dat kan uiteraard weer alleen als je er een Wasbak bij neemt ;) maar we hebben ook geen idee wat er aan budget over gaat blijven aan het eind van het verhaal. Dus dan is het sowieso makkelijk om iets te hebben boven. Ook al is het dan nog gruwelijk lelijk enzo :+
Ah zo, dat doen wij ongeveer ook ja. De leidingen op een andere plek voor een breed wasmeubel met 2 kranen. Wasmeubel halen we gewoon bij Ikea, zijn prima.
pi_150562945
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:33 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Die medische acceptatie ging vrij snel of niet?
De uitslag moest binnen 5 werkdagen bekend zijn (vanwege bankgarantie) dus ik ben een spoedje geworden en toen was het opeens binnen een dag geregeld :+.

En net gehoord dat we een week uitstel krijgen *O*. Dus nu moet het wel lukken om de hypotheek op tijd rond te krijgen :P.
  donderdag 12 maart 2015 @ 13:44:00 #63
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150563456
Wij laten de badkamer casco opleveren en de leidingen worden op een door ons aangegeven plaats afgedopt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:41:24 #64
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150565167
Godver, ik ben weer verliefd hoor! O+



Uitzicht vanuit de achtertuin.





Maar betwijfel of deze over een half jaar nog te koop staat, hoewel hij wel al 538 dagen te koop staat maar is net 17% gedaald in prijs.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_150565247
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:41 schreef snakelady het volgende:
Godver, ik ben weer verliefd hoor! O+

[ afbeelding ]

Uitzicht vanuit de achtertuin.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar betwijfel of deze over een half jaar nog te koop staat, hoewel hij wel al 538 dagen te koop staat maar is net 17% gedaald in prijs.
Is die andere van de baan?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:50:11 #66
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150565441
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Is die andere van de baan?
Ja en nee, ook nog interesse in maar de bank is niet overtuigd of we het wel zouden redden met 8000 kr in de maand ( dat is 1100 euro, na alle vaste lasten incl auto er af, dus alleen eten en kleding) :')
Dus nu moeten we iedere maand voor 6 maanden lang een bepaald bedrag sparen om te laten zien dat we het wel redden met dit bedrag, wat overigens heel makkelijk gaat zijn we ondertussen achter.

Dat is het nadeel wanneer je net bent geemigreerd, ze hebben dat vertrouwen nog niet in je dus je moet je eerst bewijzen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:57:41 #67
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150565643
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:24 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Ik denk dat ik alles te groot aan het inschatten ben :P
Ik wil nog een keer alles op schaal tekenen en dan de meubels ook enzo, maar ik ben lui :')
Ik gebruik altijd floorplanner voor dat, kan je de plattegrond overnemen op schaal en de meubels zijn haast allemaal ook al op schaal of die kan je simpel op schaal maken, ik vind dat een ideaal programma.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_150565713
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd floorplanner voor dat, kan je de plattegrond overnemen op schaal en de meubels zijn haast allemaal ook al op schaal of die kan je simpel op schaal maken, ik vind dat een ideaal programma.
Is het ook :Y
pi_150565721
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd floorplanner voor dat, kan je de plattegrond overnemen op schaal en de meubels zijn haast allemaal ook al op schaal of die kan je simpel op schaal maken, ik vind dat een ideaal programma.
Maar toch is dat anders dan erin staan :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150565729
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja en nee, ook nog interesse in maar de bank is niet overtuigd of we het wel zouden redden met 8000 kr in de maand ( dat is 1100 euro, na alle vaste lasten incl auto er af, dus alleen eten en kleding) :')
Dus nu moeten we iedere maand voor 6 maanden lang een bepaald bedrag sparen om te laten zien dat we het wel redden met dit bedrag, wat overigens heel makkelijk gaat zijn we ondertussen achter.

Dat is het nadeel wanneer je net bent geemigreerd, ze hebben dat vertrouwen nog niet in je dus je moet je eerst bewijzen.
Oke spannend dan :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 12 maart 2015 @ 15:04:06 #71
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150565801
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maar toch is dat anders dan erin staan :D
Ja natuurlijk, maar dan weet je in ieder geval of de meubels passen. :P
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oke spannend dan :)
Ja zeker, ik wil een half jaar de toekomst in, hahaha.
Nu wonen we in een twee slaapkamer appartement met om het weekend 4 kinderen (normaal 2) en dan ook nog 2 katten, 1 konijn en 2 gerbils, het begint een beetje krap te worden hier. ;)

Het gekke is, had mijn vriend bv dit huis gekocht voor dat wij bij hem ingetrokken waren had hij het wel meteen kunnen kopen, maar nu natuurlijk een volwassene en twee kinderen extra dus willen ze extra zekerheid.
Terwijl we nu 1,5 inkomen hebben.

Ik snap het allemaal wel, en het is ook allemaal logisch, alleen hebben we nu al best veel leuke huizen voorbij zien gaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_150568243
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja echt ik had zo iets van prima zet er maar die andere knoppen op haha.

Zal zo als ik de hond hen uitgelaten even plaatjes uploaden enzo.
Plaatjes? O-)
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_150568289
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:16 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Plaatjes? O-)
Haha ja ik heb heel de tekst al uitgetypt. Maar Flickr is zich nogal stoer aan het gedragen tegen mij. (Upload de helft van de plaatjes niet enzo) Maar ben er mee bezig. Ben nu de corrupte bestanden aan het verwijderen.. 1 voor 1.. Want weet niet hoe ik er meer tegelijkertijd kan verwijderen.. :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150568323
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha ja ik heb heel de tekst al uitgetypt. Maar Flickr is zich nogal stoer aan het gedragen tegen mij. (Upload de helft van de plaatjes niet enzo) Maar ben er mee bezig. Ben nu de corrupte bestanden aan het verwijderen.. 1 voor 1.. Want weet niet hoe ik er meer tegelijkertijd kan verwijderen.. :@
Badkamer viel mij behoorlijk tegen :') en ik wilde per se mn mozaiek welke ze nergens vandaan konden halen totdat de aannemer voor mij wat ging regelen :') Maar het is het waard O+

Oh en ik gebruik nooit Flickr :@
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_150568369
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:20 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Badkamer viel mij behoorlijk tegen :') en ik wilde per se mn mozaiek welke ze nergens vandaan konden halen totdat de aannemer voor mij wat ging regelen :') Maar het is het waard O+

Oh en ik gebruik nooit Flickr :@
Oeh mozaiek O+

Die van ons is behoorlijk basic hoor :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150568891
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:20 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Badkamer viel mij behoorlijk tegen :') en ik wilde per se mn mozaiek welke ze nergens vandaan konden halen totdat de aannemer voor mij wat ging regelen :') Maar het is het waard O+

Oh en ik gebruik nooit Flickr :@
Gedaan :D Niet alles zoals ik wou maarja komt nog wel eens als flickr wat meer meewerkt :P
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150573591
De computer, zit die op een andere groep aangesloten dan de groep de er eerder uitklapte? Of is het dezelfde groep.

Het klinkt alsof je ergens een lekstroom hebt. Kun je een foto plaatsen van je groepenkast en daarop aangeven welke schakelaar er uit klapt?

Voor wat betreft de kast... Hoe makkelijk kan de elektricien met de bedrading voor de nieuwe groep 'de gang oversteken'? Mag dit in een kabelgoot langs het plafond en dan met kabelgoot in de keuken weer naar beneden naar stopcontacthoogte? Dan is het een relatief klein simpel klusje en lijkt 450 euro met idd wat prijzig.
pi_150697095
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Vandaag om 11:45 had de overdracht van mijn woning plaats moeten vinden. Maar de antikraak huurder en zijn complete inboedel waren om 11:15 nog in het huis aanwezig.

Dadelijk gaat er een ingebrekestelling de deur uit per aangetekende post.
pi_150697355
quote:
9s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:28 schreef Ivo1985 het volgende:
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Vandaag om 11:45 had de overdracht van mijn woning plaats moeten vinden. Maar de antikraak huurder en zijn complete inboedel waren om 11:15 nog in het huis aanwezig.

Dadelijk gaat er een ingebrekestelling de deur uit per aangetekende post.
Oke dan. Hebben ze lekker gedaan dan :')
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 16 maart 2015 @ 17:53:38 #80
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150704879
quote:
9s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:28 schreef Ivo1985 het volgende:
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Vandaag om 11:45 had de overdracht van mijn woning plaats moeten vinden. Maar de antikraak huurder en zijn complete inboedel waren om 11:15 nog in het huis aanwezig.

Dadelijk gaat er een ingebrekestelling de deur uit per aangetekende post.
Ooo damn! Dat is balen!!
Hoe gaat dat nu dan?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150706094
De aangetekende brief is de deur uit. Nu gaat de periode in waarin de verkopende partij alsnog kans krijgt om de overeenkomst na te komen. Extra kosten (o.a. voor de notaris, portokosten, reiskosten) brengt de notaris in rekening bij de verkopend partij.

Als volgende week dinsdag de overdracht nog steeds niet heeft kunnen plaatsvinden, dan treden de boeteclausules in werking. (0,3% van de koopprijs per dag met een maximum van 10% als ik nakoming eis en per direct opeisbaar 10% als ik er voor kies om de overeenkomst te ontbinden).

Ik hoop dat het zover niet komt, maar het enige positieve als het wel zover komt is dat mijn potje voor verbouwingen snel gevuld wordt. Gezien de boeteclausule ga ik er vanuit dat de verkopende partij er alles aan doet om alsnog voor de 24e de bewoner uit het huis te krijgen.

Voorlopig zit ik tussen de ingepakte verhuisdozen in mijn oude huisje :(
pi_150706709
Jeetje wat een ellende.

Hier vandaag een mail dat ze donderdag gaan beginnen met de graafwerkzaamheden *O* en in week 14 heien! :D
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_150706781
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:47 schreef Unfckingtitled het volgende:
Jeetje wat een ellende.

Hier vandaag een mail dat ze donderdag gaan beginnen met de graafwerkzaamheden *O* en in week 14 heien! :D
We lopen gelijk op *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150706962
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:33 schreef Ivo1985 het volgende:
De aangetekende brief is de deur uit. Nu gaat de periode in waarin de verkopende partij alsnog kans krijgt om de overeenkomst na te komen. Extra kosten (o.a. voor de notaris, portokosten, reiskosten) brengt de notaris in rekening bij de verkopend partij.

Als volgende week dinsdag de overdracht nog steeds niet heeft kunnen plaatsvinden, dan treden de boeteclausules in werking. (0,3% van de koopprijs per dag met een maximum van 10% als ik nakoming eis en per direct opeisbaar 10% als ik er voor kies om de overeenkomst te ontbinden).

Ik hoop dat het zover niet komt, maar het enige positieve als het wel zover komt is dat mijn potje voor verbouwingen snel gevuld wordt. Gezien de boeteclausule ga ik er vanuit dat de verkopende partij er alles aan doet om alsnog voor de 24e de bewoner uit het huis te krijgen.

Voorlopig zit ik tussen de ingepakte verhuisdozen in mijn oude huisje :(
:o wat kut zeg. Had je zoiets aan zien komen?
pi_150707006
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

We lopen gelijk op *O*
Gaan ze bij jou ook graven deze week? :D

Ik denk dat het tijd wordt voor een topic O-)
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_150707128
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:55 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Gaan ze bij jou ook graven deze week? :D

Ik denk dat het tijd wordt voor een topic O-)
Als het goed is zijn ze vandaag begonnen.

Ik heb al een eigen topic haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150707161
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:33 schreef Ivo1985 het volgende:
De aangetekende brief is de deur uit. Nu gaat de periode in waarin de verkopende partij alsnog kans krijgt om de overeenkomst na te komen. Extra kosten (o.a. voor de notaris, portokosten, reiskosten) brengt de notaris in rekening bij de verkopend partij.

Als volgende week dinsdag de overdracht nog steeds niet heeft kunnen plaatsvinden, dan treden de boeteclausules in werking. (0,3% van de koopprijs per dag met een maximum van 10% als ik nakoming eis en per direct opeisbaar 10% als ik er voor kies om de overeenkomst te ontbinden).

Ik hoop dat het zover niet komt, maar het enige positieve als het wel zover komt is dat mijn potje voor verbouwingen snel gevuld wordt. Gezien de boeteclausule ga ik er vanuit dat de verkopende partij er alles aan doet om alsnog voor de 24e de bewoner uit het huis te krijgen.

Voorlopig zit ik tussen de ingepakte verhuisdozen in mijn oude huisje :(
Wat een gedoe zeg.. Hoop dat je er snel in kunt. Moet je je eigen huis ook uit?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150708731
Mijn huuropzegging heb ik al verstuurd. Het huis is nog niet opnieuw aangeboden op de site van de verhuurder, dus ik ga morgen even bellen of er uitstel mogelijk is. Hopelijk zijn ze meewerkend. Zo niet, dan moet ik dit huis 7 april leeg opleveren.

Ik zou deze week wat nodig is gaan schilderen en dan komend weekend over. Alle hulp voor het verhuizen was al geregeld, twee busjes kunnen lenen, van de week wat klushulp. Voorlopig allemaal afgebeld.
pi_150726004
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Als het goed is zijn ze vandaag begonnen.

Ik heb al een eigen topic haha.
Awesome!

Ik nog niet haha.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_150726023
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:33 schreef Ivo1985 het volgende:
Mijn huuropzegging heb ik al verstuurd. Het huis is nog niet opnieuw aangeboden op de site van de verhuurder, dus ik ga morgen even bellen of er uitstel mogelijk is. Hopelijk zijn ze meewerkend. Zo niet, dan moet ik dit huis 7 april leeg opleveren.

Ik zou deze week wat nodig is gaan schilderen en dan komend weekend over. Alle hulp voor het verhuizen was al geregeld, twee busjes kunnen lenen, van de week wat klushulp. Voorlopig allemaal afgebeld.
:X wat ontzettend k*t zeg!
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_150729849
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:33 schreef Ivo1985 het volgende:
Mijn huuropzegging heb ik al verstuurd. Het huis is nog niet opnieuw aangeboden op de site van de verhuurder, dus ik ga morgen even bellen of er uitstel mogelijk is. Hopelijk zijn ze meewerkend. Zo niet, dan moet ik dit huis 7 april leeg opleveren.

Ik zou deze week wat nodig is gaan schilderen en dan komend weekend over. Alle hulp voor het verhuizen was al geregeld, twee busjes kunnen lenen, van de week wat klushulp. Voorlopig allemaal afgebeld.
Ik hoop dat je er snel in kan.al iets gehoord van de tegen partij?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150733719
Ik heb nog niks terug gehoord. Als het goed is ontvangen ze vandaag de aangetekende brief.

Sowieso ga ik deze week nog wel even bij de woning langs om in de gaten te houden of er nu vorderingen zijn wat betreft verhuizen van de bewoner, zodat ik maandag niet weer voor verrassingen kom te staan. Langsgaan veranderd niets aan de feiten, maar wel aan hoe ik er op dat moment op kan reageren.

De huuropzegging is waarschijnlijk nog wel uit te stellen. Morgenochtend staat er een afspraak met de opzichter in de agenda (was reeds gepland) en de telefoniste zei dat ik e.e.a. met hem kon bespreken. Dus met een beetje geluk hoef ik niet bang te zijn dat ik 7 april zelf dakloos ben.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:19:39 #93
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_150746808
Weer 2e kandidaat voor een grotere woning...
Waar blijft die 1e kandidaatpositie voor een geweldig appartement? ;(

Maar ja, maar eens even afwachten wat dit wordt...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_150770338
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:19 schreef MacorgaZ het volgende:
Weer 2e kandidaat voor een grotere woning...
Waar blijft die 1e kandidaatpositie voor een geweldig appartement? ;(

Maar ja, maar eens even afwachten wat dit wordt...
Altijd spannend afwachten!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150770341
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik heb nog niks terug gehoord. Als het goed is ontvangen ze vandaag de aangetekende brief.

Sowieso ga ik deze week nog wel even bij de woning langs om in de gaten te houden of er nu vorderingen zijn wat betreft verhuizen van de bewoner, zodat ik maandag niet weer voor verrassingen kom te staan. Langsgaan veranderd niets aan de feiten, maar wel aan hoe ik er op dat moment op kan reageren.

De huuropzegging is waarschijnlijk nog wel uit te stellen. Morgenochtend staat er een afspraak met de opzichter in de agenda (was reeds gepland) en de telefoniste zei dat ik e.e.a. met hem kon bespreken. Dus met een beetje geluk hoef ik niet bang te zijn dat ik 7 april zelf dakloos ben.
Al iets gehoord ondertussen?
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:01:02 #96
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150770727
Wij zijn gisteren een tweede keer bij een huis gaan kijken. Het voelde wederom goed etc. dus we wachten nog even op een lijst van zaken & daarna willen we wel een bod uit gaan brengen.
Ben benieuwd 8-)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150770855
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:01 schreef automatic_ het volgende:
Wij zijn gisteren een tweede keer bij een huis gaan kijken. Het voelde wederom goed etc. dus we wachten nog even op een lijst van zaken & daarna willen we wel een bod uit gaan brengen.
Ben benieuwd 8-)
Kun je niet een bod onder voorbehoud doen? heeft een vriend gisteren ook gedaan en die zijn er op die manier uitgekomen. Heb je iig niet de kans dat het voor je neus gekaapt wordt.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:18:30 #98
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150779804
Zolang de verkopende partij niet op het bod in gaat of een reactie geeft, mogen ze ook andere biedingen aannemen. Dus dat werkt niet om wegkapen tegen te gaan, helaas.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150779848
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:18 schreef automatic_ het volgende:
Zolang de verkopende partij niet op het bod in gaat of een reactie geeft, mogen ze ook andere biedingen aannemen. Dus dat werkt niet om wegkapen tegen te gaan, helaas.
Nee maar misschien gaan ze er wel op in je weet het niet ^^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150782552
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Al iets gehoord ondertussen?
Van de kant van de verkopers heb ik nog niets gehoord. Vanochtend heb ik wel met de woningbouw kunnen regelen dat mijn huuropzegging voorlopig uitgesteld kan worden in elk geval tot 17 mei, ze hadden gelukkig de woning nog niet geadverteerd.

Eindelijk eens een voordeel van een traag werkende woningbouw. De grootste zorg is voorlopig van tafel
pi_150783301
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:50 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Van de kant van de verkopers heb ik nog niets gehoord. Vanochtend heb ik wel met de woningbouw kunnen regelen dat mijn huuropzegging voorlopig uitgesteld kan worden in elk geval tot 17 mei, ze hadden gelukkig de woning nog niet geadverteerd.

Eindelijk eens een voordeel van een traag werkende woningbouw. De grootste zorg is voorlopig van tafel
Ook lekker belachelijk dat er niet gereageerd wordt :o
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:39:24 #102
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150784462
Fijn dat de hoogste nood er af is maar niet netjes dat de verkopers gewoon niks laten horen!

Hier een brief van de bank dat ze onze getekende offerte binnen hebben en ze reppen al over naar de notaris gaan ed. Ik geloof dat het echt bijna rond is :o
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150785789
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:39 schreef laziness het volgende:
Fijn dat de hoogste nood er af is maar niet netjes dat de verkopers gewoon niks laten horen!

Hier een brief van de bank dat ze onze getekende offerte binnen hebben en ze reppen al over naar de notaris gaan ed. Ik geloof dat het echt bijna rond is :o
Spannend
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150786346
Wat spannend Laziness. Wij hadden vandaag post van de notaris en daarbij alle papieren. De nota van afrekening klopte niet helemaal. Daar nog even achteraan gebeld.

Ook contact gehad met de aankoop makelaar en een afspraak gemaakt voor eind inspectie. Ik loop regelmatig met de kinderen langs t huis. Ze zijn druk bezig met inpakken. Mag ook wel. Over 2 weken hebben we de sleutel al.....
*poef* nu is het weg
pi_150786914
Afgelopen week bevestiging gekregen dat onze hypotheek geregeld is. Binnenkort sleutel van appartement overdragen en de restschuld van die hypotheek aflossen :'(
Bleuh.
pi_150799079
Vorige week heb we de aannemersovereenkomst en grondovereenkomst getekend *O* . Jammer genoeg als eerste, dus nu is het nog wachten op de rest. De aannemer geeft aan dat de bouwtijd ongeveer 14 weken is na het gereed komen van de ruwe begane grondvloer O+ . Nu hopen dat de rest een beetje vlot is met de hypotheek, er wordt pas begonnen bij vijf van de zeven verkochte woningen.

Wij zijn gister bij de bank geweest, alles zag er goed uit. De rente was nog een beetje gedaald naar 2,5% *O* . Nu nog een paar documenten regelen, dan kunnen we weer verder. We lenen ¤25000 extra voor de uitbouw, vloerverwarming, dubbel openslaande deuren, trap in de gang (niet standaard :')!), gangkast, dakraam en wat kleine dingen (loze leidingen voor UTP, Coax en zonnepanelen). De rest doen we uit eigen middelen.

Al voor een keuken gekeken bij Keukencentrum Sliedrecht (Rotpunkt), zag er goed uit maar lees wisselende verhalen over Rotpunkt. We gaan nog naar de project leverancier, Keukennet (Alno), Thuiskeukens (Systemat) en misschien nog naar Duitsland. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!
  donderdag 19 maart 2015 @ 07:15:15 #107
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150801777
14 weken? Dat is minder dan 4 maanden. En men vond hier mijn 150 werkbare dagen al weinig en heel snel...
Maar een rijtje van 7 is natuurlijk ook sneller gepiept dan de 40 die ze bij ons uit de grond stampen
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150815514
In de aannemersovereenkomst staat een max van 160 werkbare dagen, die 14 weken is wat door de aannemer is geplanned. We zullen het zien :D .

Ik zag net dat er voor vier andere huizen ook is getekend *O* . Nu alle hypotheken nog...
pi_150817060
Verhuisdozen everywhere. :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_150823155
Zojuist nog even wezen kijken bij mijn huis, maar leeg is het daar nog lang niet. Ik ben bang dat er een WGR topic vooraf gaat aan mijn eigen K&W topic.

Zondag nog maar eens langsrijden en kijken hoe het er dan voor staat.

:(
pi_150823346
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Zojuist nog even wezen kijken bij mijn huis, maar leeg is het daar nog lang niet. Ik ben bang dat er een WGR topic vooraf gaat aan mijn eigen K&W topic.

Zondag nog maar eens langsrijden en kijken hoe het er dan voor staat.

:(
Wat rot zeg :( heb je rechtsbijstand?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150824140
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wat rot zeg :( heb je rechtsbijstand?
Ja gelukkig wel! En ik ben ook lid van Vereniging Eigen Huis.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 10:03:40 #113
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150840319
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Zojuist nog even wezen kijken bij mijn huis, maar leeg is het daar nog lang niet. Ik ben bang dat er een WGR topic vooraf gaat aan mijn eigen K&W topic.

Zondag nog maar eens langsrijden en kijken hoe het er dan voor staat.

:(
Bah Bah! Hier zit je niet op te wachten :(
Zaten de kraker(s) er al in toen je het kocht of daarna?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150840847
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 10:03 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Bah Bah! Hier zit je niet op te wachten :(
Zaten de kraker(s) er al in toen je het kocht of daarna?
Anti-kraak ;)
En ja die zat er al in. Verkopende partij heeft mondeling en schriftelijk meermaals bevestigd dat dit tijdelijke bewoning betreft en het huis zonder problemen leeg opgeleverd kon worden. Ook aan mijn geldverstrekker.

Vervolgens heeft de verkoper verzuimd om toe te zien op tijdig vertrek van de bewoner en verzuimd om mij, zijn makelaar en de notaris tijdig op de hoogte te stellen dat er problemen zijn. Sterker nog, de verkoper was niet op de hoogte van de situatie totdat zijn makelaar dit hem telefonisch meedeelde.
pi_150841052
Nog precies een week en dan zit ik bij de notaris :o

Begint wel spannend te worden :X
pi_150841814
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 10:23 schreef Vinniiee het volgende:
Nog precies een week en dan zit ik bij de notaris :o

Begint wel spannend te worden :X
Wij maandag. O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150842705
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 10:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij maandag. O+
Ik ook maandag weer :P
pi_150842738
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 10:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij maandag. O+
Nice!
pi_150843435
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik ook maandag weer :P
Hoop dat het niet meer nodig is voor je :*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150843440
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:19 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Nice!
Ja en daarna lekker uit eten natuurlijk *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 20 maart 2015 @ 19:41:41 #121
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150858307
Vanmorgen is het tapijt gelegd. Heerlijk, in m'n nieuwe huis geen houten vloeren meer. Daar heb ik het helemaal mee gehad. Ik wil graag weer op blote voeten lopen en op de grond kunnen liggen. :) Dat heb ik vanmorgen ook gedaan, ik was zó moe dat ik een kussen meegenomen heb en gewoon in de woonkamer ben gaan liggen in een hoek. Gerard Joling zou zeggen: "Ik had de krácht er niet meer voor."haahahaha
pi_150948416
Ik heb een huis gekocht en dat zou 24 april opgeleverd moeten worden. Ben nu druk bezig met de hypotheek regelen maar wat blijkt... De geldverstrekker accepteert het niet dat de VvE niet actief is. De VvE heeft wel een opstalverzekering voor vier woningen maar dat is het. Maar er moet dus een meerjarenplan etc. komen en anders krijg ik gewoon geen hypotheek. Anderen die ooit problemen mee gehad?
Wie niet gek is, is saai.
  maandag 23 maart 2015 @ 15:02:52 #123
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_150949373
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:33 schreef Kersje88 het volgende:
Ik heb een huis gekocht en dat zou 24 april opgeleverd moeten worden. Ben nu druk bezig met de hypotheek regelen maar wat blijkt... De geldverstrekker accepteert het niet dat de VvE niet actief is. De VvE heeft wel een opstalverzekering voor vier woningen maar dat is het. Maar er moet dus een meerjarenplan etc. komen en anders krijg ik gewoon geen hypotheek. Anderen die ooit problemen mee gehad?
Dat is volgens mij iets van de laatste jaren. Je mag hopen dat er geen groot achterstallig onderhoud is waar die VvE verantwoordelijk voor zou worden, want dan is het helemaal onmogelijk om die weer tot leven te wekken zeg maar.
Chaos is a ladder.
pi_150950961
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:02 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij iets van de laatste jaren. Je mag hopen dat er geen groot achterstallig onderhoud is waar die VvE verantwoordelijk voor zou worden, want dan is het helemaal onmogelijk om die weer tot leven te wekken zeg maar.
Nou ik mag het hopen. Ik (of eigenlijk de verkopende partij) heb nu tot 2 april en dan moet ik beslissen of ik de koop ontbind of niet. Dit had ik echt niet verwacht bij de aankoop.
Wie niet gek is, is saai.
pi_150951096
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:54 schreef Kersje88 het volgende:

[..]

Nou ik mag het hopen. Ik (of eigenlijk de verkopende partij) heb nu tot 2 april en dan moet ik beslissen of ik de koop ontbind of niet. Dit had ik echt niet verwacht bij de aankoop.
Is redelijk bekend toch wel hoor :@ maar wel zuur omdat je je er eigenlijk al zag wonen.
pi_150951146
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:58 schreef Puala het volgende:

[..]

Is redelijk bekend toch wel hoor :@ maar wel zuur omdat je je er eigenlijk al zag wonen.
Hmm ja niet bij mij en ook niet bij mijn makelaar (die toch wel ervaren is...)
Wie niet gek is, is saai.
pi_150951531
Lastig kersje. De regels zijn idd een stuk aangescherpt daarvoor. Verder geen ervaring mee dus kan je daar helaas niet mee helpen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150951537
Ik heb trouwens gelukkig goede voorwaarden in de koopakte staan dus ik zit in principe veilig maar misschien wel zonder huis straks.
Wie niet gek is, is saai.
pi_150956416
Volgens de laatste berichten zou afgelopen vrijdag de kredietcommissie naar mn hypotheekaanvraag kijken (laatste hobbel voor het verkrijgen van hypotheek). Maar het is nu maandag en de adviseur heeft nog geen contact opgenomen (kreeg hem zelf ook telefonisch niet te pakken). Ik vind dat ik nu wel lang genoeg gewacht heb }:| O-).

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:10 schreef Kersje88 het volgende:
Ik heb trouwens gelukkig goede voorwaarden in de koopakte staan dus ik zit in principe veilig maar misschien wel zonder huis straks.
Gelukkig! Maar wel zuur :{.
  maandag 23 maart 2015 @ 19:02:30 #130
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150957164
Wij zijn in afwachting op een reactie op ons bod. Hebben wel het idee dat de kopers misschien aanstaande zaterdag af willen wachten (open huizen route) en kijken wat daar nog uit gaat komen. Onze makelaar belt ons vanavond nog terug, want hij had nu een bezichtiging én een voicemail van de verkoopmakelaar. Even afwachten dus :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150958095
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:54 schreef Kersje88 het volgende:

[..]

Nou ik mag het hopen. Ik (of eigenlijk de verkopende partij) heb nu tot 2 april en dan moet ik beslissen of ik de koop ontbind of niet. Dit had ik echt niet verwacht bij de aankoop.
Het is wettelijk verplicht dat elk appartementencomplex (hoe groot of klein ook) een actieve VVE heeft. Dat houdt in dat er in elk geval een inschrijving bij de KVK moet zijn, een meerjarenonderhoudsplanning en minimaal 1x per jaar een vergadering.

Is dat er niet, dan is het logisch dat de bank geen hypotheek wil verstrekken. Er is dan immers geen enkele basis voor wat betreft het onderhoud aan de opstal.
pi_150958132
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:00 schreef Kersje88 het volgende:

[..]

Hmm ja niet bij mij en ook niet bij mijn makelaar (die toch wel ervaren is...)
Heb je een aankoopmakelaar? Die zou daar toch al wel lang van op de hoogte moeten zijn.
pi_150958217
En jaaaaaaa. Ik heb de sleutels van MIJN huis.

Een week later dan de bedoeling was, maar het is nu wél leeg. Het 30 jaar hypotheek afbetalen kan beginnen ;)
  maandag 23 maart 2015 @ 19:37:25 #134
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150958708
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:27 schreef Ivo1985 het volgende:
En jaaaaaaa. Ik heb de sleutels van MIJN huis.

Een week later dan de bedoeling was, maar het is nu wél leeg. Het 30 jaar hypotheek afbetalen kan beginnen ;)
Gefeliciteerd!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150959880
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Heb je een aankoopmakelaar? Die zou daar toch al wel lang van op de hoogte moeten zijn.
Ja, ik heb een aankoopmakelaar maar die wist dus ook van niks... beetje vreemd inderdaad. De VvE is wel ingeschreven bij de KvK maar er is verder niets geregeld dus dat moet nu nog gebeuren allemaal. Hoop dat het lukt om het snel op te zetten.
Wie niet gek is, is saai.
pi_150960868
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:27 schreef Ivo1985 het volgende:
En jaaaaaaa. Ik heb de sleutels van MIJN huis.

Een week later dan de bedoeling was, maar het is nu wél leeg. Het 30 jaar hypotheek afbetalen kan beginnen ;)
wat fijn !!! *O* *O*

gefeliciteerd!
*poef* nu is het weg
pi_150960891
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:27 schreef Ivo1985 het volgende:
En jaaaaaaa. Ik heb de sleutels van MIJN huis.

Een week later dan de bedoeling was, maar het is nu wél leeg. Het 30 jaar hypotheek afbetalen kan beginnen ;)
Gefeliciteerd! *O*

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:02 schreef automatic_ het volgende:
Wij zijn in afwachting op een reactie op ons bod. Hebben wel het idee dat de kopers misschien aanstaande zaterdag af willen wachten (open huizen route) en kijken wat daar nog uit gaat komen. Onze makelaar belt ons vanavond nog terug, want hij had nu een bezichtiging én een voicemail van de verkoopmakelaar. Even afwachten dus :)
Tip voor de volgende keer: bod uitbrengen met 'houdbaarheidsdatum'. Al loop je dan ook weer het risico dat ze het 'gewoon' afwijzen omdat ze toch willen afwachten, lastig. Maar ik hoop dat ze snel reageren! Vond het bieden en afwachten een van de spannendste (maar ook leuke) periodes tot nu toe :P.
pi_150961003
Zouden jullie sloten vervangen in een huis welke je net gekocht hebt, of vertrouw je de verkopers erop dat ze geen sleutels achter houden?
pi_150963170
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:30 schreef Vinniiee het volgende:
Zouden jullie sloten vervangen in een huis welke je net gekocht hebt, of vertrouw je de verkopers erop dat ze geen sleutels achter houden?
Ik zou de sloten wel vervangen :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150963188
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:27 schreef Ivo1985 het volgende:
En jaaaaaaa. Ik heb de sleutels van MIJN huis.

Een week later dan de bedoeling was, maar het is nu wél leeg. Het 30 jaar hypotheek afbetalen kan beginnen ;)
Eindelijk gefeliciteerd!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150963370
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:30 schreef Vinniiee het volgende:
Zouden jullie sloten vervangen in een huis welke je net gekocht hebt, of vertrouw je de verkopers erop dat ze geen sleutels achter houden?
Vervangen. Je hebt geen poot om op te staan zonder braakschade qua verzekering.
pi_150964596
Gefeliciteerd Ivo!

Zowiezo sloten vervangen met goede sloten (niet van de bouwmarkt...). Mijn broer kon de voordeur van mijn andere broer open maken met de sleutel van zijn tuinhek (:')!).

Hopen dat we morgen de werkgeversverklaring van mijn vriendin krijgen, dan kan alles naar de hypotheekadviseur *O* .
pi_150967576
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:30 schreef Vinniiee het volgende:
Zouden jullie sloten vervangen in een huis welke je net gekocht hebt, of vertrouw je de verkopers erop dat ze geen sleutels achter houden?
Ik ben vanavond langs de bouwmarkt gegaan voor een set nieuwe sloten. Morgen bij daglicht is dat de eerste klus die ik ga verrichten.
pi_150970356
Haha dus toch. Was het sowieso al van plan, maar vroeg mij af wat anderen deden.
pi_150970393
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:31 schreef Vinniiee het volgende:
Haha dus toch. Was het sowieso al van plan, maar vroeg mij af wat anderen deden.
Je hoeft niet het hele slot te vervangen he? Alleen de cilinders vervangen is al voldoende :Y.
dag
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:41:30 #146
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150978291
Gisteravond kregen we van onze aankoopmakelaar een tegenvoorstel en daarop hebben we ja gezegd
*O* *O* *O*

Overdracht zal wel eind augustus zijn, zodat die mensen ook nog de kans hebben om iets te zoeken. Wij vonden dit prima, want daardoor kwamen we ook in de buurt van ons eindbedrag :)

Het moet nog wel een beetje inzakken _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150978407
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:41 schreef automatic_ het volgende:
Gisteravond kregen we van onze aankoopmakelaar een tegenvoorstel en daarop hebben we ja gezegd
*O* *O* *O*

Overdracht zal wel eind augustus zijn, zodat die mensen ook nog de kans hebben om iets te zoeken. Wij vonden dit prima, want daardoor kwamen we ook in de buurt van ons eindbedrag :)

Het moet nog wel een beetje inzakken _O-
Ja eindelijk!!! Gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150978746
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Je hoeft niet het hele slot te vervangen he? Alleen de cilinders vervangen is al voldoende :Y.
I know. Hoe zit dat eigenlijk als je voor meerdere sloten dezelfde sleutel wilt gebruiken?
Hoe kom je dan aan meerdere cilinders?
pi_150978822
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:53 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

I know. Hoe zit dat eigenlijk als je voor meerdere sloten dezelfde sleutel wilt gebruiken?
Hoe kom je dan aan meerdere cilinders?
Dat word gewoon als set verkocht in de bouwmarkt.
pi_150979017
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:55 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat word gewoon als set verkocht in de bouwmarkt.
Toch wel? Had verwacht dat ze het niet zouden verkopen :+

Mooi, dan gaan we daar even voor shoppen.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:01:25 #151
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150979041
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja eindelijk!!! Gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*
Ja, haha.
Het voelt nog wel een beetje gek en onwerkelijk, omdat we hier niet op gerekend hadden. Althans, niet gisteravond al _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150979854
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:01 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja, haha.
Het voelt nog wel een beetje gek en onwerkelijk, omdat we hier niet op gerekend hadden. Althans, niet gisteravond al _O-
Denk dat dat ook nog weleens zo blijft haha. Pas als je gaat verhuizen enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150981744
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:41 schreef automatic_ het volgende:
Gisteravond kregen we van onze aankoopmakelaar een tegenvoorstel en daarop hebben we ja gezegd
*O* *O* *O*

Overdracht zal wel eind augustus zijn, zodat die mensen ook nog de kans hebben om iets te zoeken. Wij vonden dit prima, want daardoor kwamen we ook in de buurt van ons eindbedrag :)

Het moet nog wel een beetje inzakken _O-
*O* Gefeliciteerd *O* Linkje? O-) (evt in DM?)

Hier ook goed nieuws: de financieringsaanvraag is goedgekeurd *O* Nu nog de akte opstellen, waarborgsom op tijd bij de notaris krijgen en makelaar bellen om een afspraak te maken :+.
pi_150982516
Gefeliciteerd Automatic en Chicolade! *O*

En Ivo, ook heel fijn dat je eindelijk de sleutels hebt!
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_150984777
hallo,

ook ik mag eraan geloven!
ik ben 22, single, goede baan, auto van de zaak en nu ook een woning.
Het gaat om een massionette appartement.
bij mij ging het allemaal erg vlot!

bezichtiging, 2e bezichtiging 3 dagen later.
dezelfde dag een bod gedaan, en het eerste bod is gelijk geaccepteerd!
financieel adviseur heeft een offerte aangevraagd voor de hypotheek, deze ook getekend.
en binnen 2 dagen akkoord van de bank!

dit terwijl ik overal horror verhalen hoorde dat het wel 8-10 weken kon duren...

nu begint voor mij het grote wachten! 30-06 pas overdracht!

nu ik akkoord heb van de bank.
wat moet ik nog meer regelen ?
pi_150984881
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:35 schreef pennenbakje92 het volgende:
hallo,

ook ik mag eraan geloven!
ik ben 22, single, goede baan, auto van de zaak en nu ook een woning.
Het gaat om een massionette appartement.
bij mij ging het allemaal erg vlot!

bezichtiging, 2e bezichtiging 3 dagen later.
dezelfde dag een bod gedaan, en het eerste bod is gelijk geaccepteerd!
financieel adviseur heeft een offerte aangevraagd voor de hypotheek, deze ook getekend.
en binnen 2 dagen akkoord van de bank!

dit terwijl ik overal horror verhalen hoorde dat het wel 8-10 weken kon duren...

nu begint voor mij het grote wachten! 30-06 pas overdracht!

nu ik akkoord heb van de bank.
wat moet ik nog meer regelen ?
Levensverzekering?

Vloeren enzo alvast uit gaan zoeken, gordijnen, meubels enz.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_150984944
overleidensrisico verzekering is al geregeld.
vloeren gordijnen zitten er al in, en meubels ben ik mee bezig.

vanaf wanneer begin je met het regelen van internet, gas, water, licht etc ?
omdat het nu nog 3 maanden duurt...
pi_150986925
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef pennenbakje92 het volgende:
overleidensrisico verzekering is al geregeld.
vloeren gordijnen zitten er al in, en meubels ben ik mee bezig.

vanaf wanneer begin je met het regelen van internet, gas, water, licht etc ?
omdat het nu nog 3 maanden duurt...
Als het goed is heb ik 24 april de overdracht en ik heb toevallig vorige week gas en licht geregeld. In principe is het bij mij in 1 dag geregeld. Ik heb nu 14 dagen de tijd om eventueel nog (kosteloos) te annuleren. Ik zou het dus zeker niet maanden van te voren doen.
Wie niet gek is, is saai.
pi_151013700
Er bleek dus een foutje in onze koop- en aannemersovereenkomst te staan ;( Dus afgelopen vrijdag hebben we een wijzigingsovereenkomst getekend in plaats van de Groninger akte. Dit gebeurt nu over 2 weken ofzo.

Ze verwachten eind mei/begin juni te gaan starten met de bouw. Ik kan niet wachten!
Ik denk dat ik pas een eigen topic durf aan te maken wanneer de hypotheek gepasseerd is :') Stresskip :P
pi_151013976
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:28 schreef Miezziej het volgende:
Er bleek dus een foutje in onze koop- en aannemersovereenkomst te staan ;( Dus afgelopen vrijdag hebben we een wijzigingsovereenkomst getekend in plaats van de Groninger akte. Dit gebeurt nu over 2 weken ofzo.

Ze verwachten eind mei/begin juni te gaan starten met de bouw. Ik kan niet wachten!
Ik denk dat ik pas een eigen topic durf aan te maken wanneer de hypotheek gepasseerd is :') Stresskip :P
Dat.us ook zuur zeg. Nog twee weken wachten :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151023739
De hypotheekadviseur en ik hebben een nieuw spelletje gevonden; we bellen elkaar steeds precies (terug) op het moment dat de ander niet op kan nemen :').

[ Bericht 2% gewijzigd door Chicolade op 25-03-2015 16:33:18 ]
pi_151049723
Zometeen naar de bank om de hypotheekofferte te tekenen *O*.
pi_151049746
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Chicolade het volgende:
Zometeen naar de bank om de hypotheekofferte te tekenen *O*.
Nice!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151049760
quote:
13s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nice!
Waarom de duim naar beneden? :o
pi_151049780
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:57 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Waarom de duim naar beneden? :o
Lol, denk dat ik die ooit er eens zo ingezet heb en nooit meer aangepast _O- Niet persoonlijk bedoeld iig :P

Even aanpassen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151053803
quote:
17s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Lol, denk dat ik die ooit er eens zo ingezet heb en nooit meer aangepast _O- Niet persoonlijk bedoeld iig :P

Even aanpassen.
:D

Getekend *O* (hey je kunt nooit genoeg *O* posten in een dag). Het komt zo dichtbij nu :o. Binnen 2 weken waarschijnlijk passeren.
pi_151058758
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:11 schreef Chicolade het volgende:

[..]

:D

Getekend *O* (hey je kunt nooit genoeg *O* posten in een dag). Het komt zo dichtbij nu :o. Binnen 2 weken waarschijnlijk passeren.
Enthousiasme is leuk :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151058988
Gefeliciteerd!

Vandaag alle resterende document opgestuurd naar de bank, volgende week nog een offerte voor 20 jaar vast. Kan dan kiezen tussen 2,45% voor 10 jaar of 2,8% voor 20 jaar...
pi_151059074
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:39 schreef P4tje het volgende:
Gefeliciteerd!

Vandaag alle resterende document opgestuurd naar de bank, volgende week nog een offerte voor 20 jaar vast. Kan dan kiezen tussen 2,45% voor 10 jaar of 2,8% voor 20 jaar...
Zo hij is weer flink gezakt! Wij hebben hem in december voor 20 jaar of 3,4 getekend.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:45:40 #170
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151059182
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:39 schreef P4tje het volgende:
Gefeliciteerd!

Vandaag alle resterende document opgestuurd naar de bank, volgende week nog een offerte voor 20 jaar vast. Kan dan kiezen tussen 2,45% voor 10 jaar of 2,8% voor 20 jaar...
Nice!
Wij gaan tekenen voor 20 jaar vast 3,1% eerdaags.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151061073
Morgen de sleutel *O*

12 feb getekend voor een hypotheek met 2,8% rente voor 10 jaar.
pi_151062341
70 % van de hypotheek is 2% 20 jaar, rest is 10 jaar 2.85%

Over 6 dagen de sleutel! *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door kaatjejannie op 26-03-2015 18:02:43 ]
*poef* nu is het weg
pi_151062377
Hebben jullie allemaal NHG of heb ik gewoon een hele slechte deal gekregen? :+
pi_151062461
Hier NHG en personeelskorting :+
*poef* nu is het weg
pi_151062588
NHG en betaal pakket korting :P
pi_151062593
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:09 schreef Chicolade het volgende:
Hebben jullie allemaal NHG of heb ik gewoon een hele slechte deal gekregen? :+
Ik heb NHG iig :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:37:11 #177
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151063149
Ja NHG hier :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:03:50 #178
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_151063825
Wij hebben nu offerte met NHG voor 2,9 voor 20 jaar of 2,8 voor 15 jaar.
Dinsdag koopcontract tekenen en dan lang wachten op de overdracht haha.
Ik ben gisteren al wat gaan opruimen 8-)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_151068277
Die keuze is dan niet erg moeilijk lijkt me? :+

Ik heb NHG, pakketkorting en personeels korting. Morgen zakt de rente, maandag offerte met de lagere rente ^O^ .
pi_151068498
Wij hebben ook nog net de korting van morgen mee gepakt. Woensdag gaat de hypotheek in.
De offerte zakt mee met de rente geloof ik. Als de rente stijgt hebben we daar geen last van.
*poef* nu is het weg
  donderdag 26 maart 2015 @ 22:10:08 #181
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_151073918
Oh, gaat hij morgen weer zakken? Dat is mooi haha.
En inderdaad keuze is niet moeilijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door automatic_ op 26-03-2015 22:19:20 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_151087677
Superleuk huis gezien. Echt wat voor ons. Maar hopen dat we de financiering in orde krijgen :)
pi_151087859
Wij hadden ook een leuk huis gezien. Hebben gisteren een bod gedaan, maar ze wachten natuurlijk de open huizen dag af. Beetje jammer, want grote kans dat er toch aan opbieden wordt gedaan op die manier.
pi_151088512
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:10 schreef WeirdlyWired het volgende:
Wij hadden ook een leuk huis gezien. Hebben gisteren een bod gedaan, maar ze wachten natuurlijk de open huizen dag af. Beetje jammer, want grote kans dat er toch aan opbieden wordt gedaan op die manier.
Hoeft niet. Soms zijn mensen het huis ook het liefst zo snel mogelijk kwijt
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:46:17 #185
442334 younesel
WieWatWaar
pi_151091069
Strange, kan mijn reactie niet terugvinden. Anyway... Ik kom misschien plosteling met de deur in huis vallen, maar er gebeurt momenteel zoveel in ons leven en wil dit ook graag met jullie delen:

wij hebben ook een huis gekocht (nieuwbouw). Het hele traject van hypotheek uitzoeken, meerwerk uitkiezen, mooiste keuken voor de beste deal proberen te krijgen, enzovoorts.... hebben wij al achter de rug. Afgelopen dinsdag hebben we ook onze hypotheek rond gekregen (3,3% voor 15 jaar en geen NHG) en 22 april gaan we langs de notaris om te passeren. Het gaat allemaal voorspoedig, echter.......

Bouw begint pas eind april en duurt 7 maanden :(

Maar we zijn superblij! :D
...en waarom?
pi_151091778
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:46 schreef younesel het volgende:
Strange, kan mijn reactie niet terugvinden. Anyway... Ik kom misschien plosteling met de deur in huis vallen, maar er gebeurt momenteel zoveel in ons leven en wil dit ook graag met jullie delen:

wij hebben ook een huis gekocht (nieuwbouw). Het hele traject van hypotheek uitzoeken, meerwerk uitkiezen, mooiste keuken voor de beste deal proberen te krijgen, enzovoorts.... hebben wij al achter de rug. Afgelopen dinsdag hebben we ook onze hypotheek rond gekregen (3,3% voor 15 jaar en geen NHG) en 22 april gaan we langs de notaris om te passeren. Het gaat allemaal voorspoedig, echter.......

Bouw begint pas eind april en duurt 7 maanden :(

Maar we zijn superblij! :D
7 maanden is best vlot wij hebben 9 maanden wacht tijd.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:38:12 #187
442334 younesel
WieWatWaar
pi_151092858
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

7 maanden is best vlot wij hebben 9 maanden wacht tijd.
Als ik het goed heb is de bouw van jouw woning net gestart. Hoe lang duurt het vanaf nu dan nog? Wij hebben in grote lijnen ongeveer dezelfde woning dus ik weet nou niet waarom het bij jou 2 maanden duurt?
...en waarom?
pi_151095013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:38 schreef younesel het volgende:

[..]

Als ik het goed heb is de bouw van jouw woning net gestart. Hoe lang duurt het vanaf nu dan nog? Wij hebben in grote lijnen ongeveer dezelfde woning dus ik weet nou niet waarom het bij jou 2 maanden duurt?
Vorige week gestart :) rekenen ze misschien bij jou vanaf de fundering?

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 27-03-2015 16:11:13 ]
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:08:06 #189
442334 younesel
WieWatWaar
pi_151095843
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Vorige week gestart :) rekenen ze misschien bij jou vanavond de fundering?
Je snapt wat ik bedoel toch? :9 Bij jou duurt het 2 maanden LANGER dan bij mij. Het kan overigens verklaard worden doordat de aannemer standaard al een ruime marge neemt in de schatting. Rekening houdend met het weer. Dat betekent dat de woning best wel eens eerder opgeleverd zou kunnen worden, omdat onze beide woningen in de lente en de zomer worden gebouwd. (maar aan de andere kant: daar zit wel weer een bouwstop in de vakantie in)
...en waarom?
pi_151095978
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:08 schreef younesel het volgende:

[..]

Je snapt wat ik bedoel toch? :9 Bij jou duurt het 2 maanden LANGER dan bij mij. Het kan overigens verklaard worden doordat de aannemer standaard al een ruime marge neemt in de schatting. Rekening houdend met het weer. Dat betekent dat de woning best wel eens eerder opgeleverd zou kunnen worden, omdat onze beide woningen in de lente en de zomer worden gebouwd. (maar aan de andere kant: daar zit wel weer een bouwstop in de vakantie in)
Ik denk dat jij mij niet begrijpt.

Ik vraag immers of ze bij jou vanaf de fundering rekenen. Bij mij rekenen ze namelijk al vanaf de grondwerkzaamheden. Grote kans dat daar ook wat tijd verschil in zit.

Je hoeft trouwens niet te reageren alsof ik achterlijk ben... Alles behalve.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:24:58 #191
442334 younesel
WieWatWaar
pi_151096362
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik denk dat jij mij niet begrijpt.

Ik vraag immers of ze bij jou vanaf de fundering rekenen. Bij mij rekenen ze namelijk al vanaf de grondwerkzaamheden. Grote kans dat daar ook wat tijd verschil in zit.

Je hoeft trouwens niet te reageren alsof ik achterlijk ben... Alles behalve.
Grond is nu nog onbewerkt. Er hangen 2 vlaggen te wapperen in de wind. Vanaf april beginnen de grondwerkzaamheden.
...en waarom?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:35:08 #192
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151096794
Meestal is het zoveel werkbare dagen vanaf dat de betonvloer er ligt. Bij ons zijn ze half maart begonnen met de grond voorbereiden, half april gaat de eerste paal er in en dan verwachten ze met 150 werkbare dagen half november op te leveren.
Van allereerste start tot oplevering 7 maanden is wel heel erg weinig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151096943
Toch grappig hoe dat kan verschillen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151161436
*O* *O* *O* *O* Het is allemaal gelukt. Met een week vertraging van de overdracht en een week keihard werken, mede omdat niet iedereen die hulp toegezegd had dit ook een week kon verplaatsen ben ik gisteren over gegaan naar mijn nieuwe huis.

In de woonkamer is nadat alles 2 keer gesausd is alles nu mooi fris wit, op de donkere tegelvloer na.

Alle grote meubels staan op hun plek. Nu nog al het uitpakken en schoonmaken.

Vervolgens flink geld sparen voor ik een K&W topic over de echte verbouwingen ga openen.

Één grote verrassing ben ik al tegen gekomen: de toegang van de kelder was goed verstopt, maar de kelder (2,5 x 2,5 meter, met stahoogte en kurkdroog) is wel degelijk toegankelijk.
pi_151161604
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:39 schreef Ivo1985 het volgende:
*O* *O* *O* *O* Het is allemaal gelukt. Met een week vertraging van de overdracht en een week keihard werken, mede omdat niet iedereen die hulp toegezegd had dit ook een week kon verplaatsen ben ik gisteren over gegaan naar mijn nieuwe huis.

In de woonkamer is nadat alles 2 keer gesausd is alles nu mooi fris wit, op de donkere tegelvloer na.

Alle grote meubels staan op hun plek. Nu nog al het uitpakken en schoonmaken.

Vervolgens flink geld sparen voor ik een K&W topic over de echte verbouwingen ga openen.

Één grote verrassing ben ik al tegen gekomen: de toegang van de kelder was goed verstopt, maar de kelder (2,5 x 2,5 meter, met stahoogte en kurkdroog) is wel degelijk toegankelijk.
Leuke verrassing *O*

Enne, pics! :D
pi_151161795
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:39 schreef Ivo1985 het volgende:
*O* *O* *O* *O* Het is allemaal gelukt. Met een week vertraging van de overdracht en een week keihard werken, mede omdat niet iedereen die hulp toegezegd had dit ook een week kon verplaatsen ben ik gisteren over gegaan naar mijn nieuwe huis.

In de woonkamer is nadat alles 2 keer gesausd is alles nu mooi fris wit, op de donkere tegelvloer na.

Alle grote meubels staan op hun plek. Nu nog al het uitpakken en schoonmaken.

Vervolgens flink geld sparen voor ik een K&W topic over de echte verbouwingen ga openen.

Één grote verrassing ben ik al tegen gekomen: de toegang van de kelder was goed verstopt, maar de kelder (2,5 x 2,5 meter, met stahoogte en kurkdroog) is wel degelijk toegankelijk.
Kijk dat zijn de goede verrassingen. Fijn dat je er nu toch lekker kan gaan wonen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151163752
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:39 schreef Ivo1985 het volgende:
*O* *O* *O* *O* Het is allemaal gelukt. Met een week vertraging van de overdracht en een week keihard werken, mede omdat niet iedereen die hulp toegezegd had dit ook een week kon verplaatsen ben ik gisteren over gegaan naar mijn nieuwe huis.

In de woonkamer is nadat alles 2 keer gesausd is alles nu mooi fris wit, op de donkere tegelvloer na.

Alle grote meubels staan op hun plek. Nu nog al het uitpakken en schoonmaken.

Vervolgens flink geld sparen voor ik een K&W topic over de echte verbouwingen ga openen.

Één grote verrassing ben ik al tegen gekomen: de toegang van de kelder was goed verstopt, maar de kelder (2,5 x 2,5 meter, met stahoogte en kurkdroog) is wel degelijk toegankelijk.
*O* Leuke verrassingen zijn dat :P. Alvast wat preview pics van hoe het nu is? O-)
pi_151168777
Wat fijn zeg Ivo! Gefeliciteerd! !!!
De nieuwe bewoners van ons oude huis zijn met geweest. We hadden wat moeilijkheden verwacht mbt de overname, maar ze trokken zo de portemonnee. Ze hadden pas aan de telefoon wel moeilijk gedaan en na veel onderhandelen zijn we een prijs overeen gekomen. Opluchting!
*poef* nu is het weg
pi_151176535
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

7 maanden is best vlot wij hebben 9 maanden wacht tijd.
Tsss, zeven maanden, negen maanden. Bij mij zijn ze 1 november begonnen en de verwachting is tweede kwartaal 2016 oplevering. :( :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_151176635
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:24 schreef marcodej het volgende:

[..]

Tsss, zeven maanden, negen maanden. Bij mij zijn ze 1 november begonnen en de verwachting is tweede kwartaal 2016 oplevering. :( :')
Gaan ze een kasteel neerzetten? Of zijn het veel huizen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151176719
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gaan ze een kasteel neerzetten? Of zijn het veel huizen?
100+ woningen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_151177064
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:28 schreef marcodej het volgende:

[..]

100+ woningen.
Ah ja bij ons 19 dat verklaart wel :P
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 30 maart 2015 @ 09:29:34 #203
442334 younesel
WieWatWaar
pi_151181829
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ah ja bij ons 19 dat verklaart wel :P
Bij ons in totaal 64, maar die worden in fases gebouwd. Wij zitten in fase 3 en daar worden 4 woningen gebouwd
...en waarom?
pi_151183436
Vraagje, ben benieuwd wat jullie hiervan denken.

Vorige week zaterdag is er een huis op funda gezet. Vriend en ik zelfde dag gebeld en dinsdag bezichtiging gehad. Bod gedaan, maar werd niet op gereageerd in verband met het afwachten van de open huizen dag. Afgelopen zaterdag open huizen dag geweest en nou blijken er in totaal 5 biedingen te zijn geplaatst. Ze zouden het maandag laten weten. Bellen ze vandaag iedereen om een eindbod te doen.

Dit is toch opbieden? Het mooie is, de verkopers zeiden dat ze geen zin hadden in opbieden.

Baal een beetje van de houding. Had het wel verwacht, maar ja.
  maandag 30 maart 2015 @ 10:59:33 #205
442334 younesel
WieWatWaar
pi_151183569
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:52 schreef WeirdlyWired het volgende:
Vraagje, ben benieuwd wat jullie hiervan denken.

Vorige week zaterdag is er een huis op funda gezet. Vriend en ik zelfde dag gebeld en dinsdag bezichtiging gehad. Bod gedaan, maar werd niet op gereageerd in verband met het afwachten van de open huizen dag. Afgelopen zaterdag open huizen dag geweest en nou blijken er in totaal 5 biedingen te zijn geplaatst. Ze zouden het maandag laten weten. Bellen ze vandaag iedereen om een eindbod te doen.

Dit is toch opbieden? Het mooie is, de verkopers zeiden dat ze geen zin hadden in opbieden.

Baal een beetje van de houding. Had het wel verwacht, maar ja.
Best wel klote eigenlijk, maar zo is de marktsituatie op dit moment. Vraag is hoger dan het aanbod. Daarnaast, waarom zou een verkoper geen zin hebben in opbieden? Dat levert hem/haar alleen maar meer geld op dus dat snap ik niet.

Ik denk dat je bij jezelf moet nagaan hoeveel geld je maximaal uit wilt geven aan deze woning. Mocht de verkoper jouw bod te laag vinden dan zou ik verder zoeken. Heus wel een ander huis wat ook goed (of misschien wel beter) aansluit op jouw wensen.
...en waarom?
pi_151183638
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:59 schreef younesel het volgende:

[..]

Best wel klote eigenlijk, maar zo is de marktsituatie op dit moment. Vraag is hoger dan het aanbod. Daarnaast, waarom zou een verkoper geen zin hebben in opbieden? Dat levert hem/haar alleen maar meer geld op dus dat snap ik niet.

Ik denk dat je bij jezelf moet nagaan hoeveel geld je maximaal uit wilt geven aan deze woning. Mocht de verkoper jouw bod te laag vinden dan zou ik verder zoeken. Heus wel een ander huis wat ook goed (of misschien wel beter) aansluit op jouw wensen.
Ik snap het wel vanuit de verkopers hoor. Maar ga dan niet zo schijnheilig doen dat je niet van het opbieden bent, terwijl het wel zo is :')

We gaan sowieso niet boven de vraagprijs bieden. Daar hebben zowel vriend en ik geen zin in.
  maandag 30 maart 2015 @ 11:04:06 #207
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151183666
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:52 schreef WeirdlyWired het volgende:
Vraagje, ben benieuwd wat jullie hiervan denken.

Vorige week zaterdag is er een huis op funda gezet. Vriend en ik zelfde dag gebeld en dinsdag bezichtiging gehad. Bod gedaan, maar werd niet op gereageerd in verband met het afwachten van de open huizen dag. Afgelopen zaterdag open huizen dag geweest en nou blijken er in totaal 5 biedingen te zijn geplaatst. Ze zouden het maandag laten weten. Bellen ze vandaag iedereen om een eindbod te doen.

Dit is toch opbieden? Het mooie is, de verkopers zeiden dat ze geen zin hadden in opbieden.

Baal een beetje van de houding. Had het wel verwacht, maar ja.
Doe een bod 10k lager.
censuur :O
  maandag 30 maart 2015 @ 11:14:58 #208
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151183849
We mogen 15 april naar de notaris voor zowel de verkoop van ons appartement als de koop van onze nieuwbouw woning *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151188321
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:14 schreef laziness het volgende:
We mogen 15 april naar de notaris voor zowel de verkoop van ons appartement als de koop van onze nieuwbouw woning *O*
Gefeliciteerd!

Wij hebben ook een datum, 9 april naar de notaris en meteen sleuteloverdracht *O*.
  maandag 30 maart 2015 @ 19:18:15 #210
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_151199421
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:02 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Ik snap het wel vanuit de verkopers hoor. Maar ga dan niet zo schijnheilig doen dat je niet van het opbieden bent, terwijl het wel zo is :')

We gaan sowieso niet boven de vraagprijs bieden. Daar hebben zowel vriend en ik geen zin in.
Houd er ook rekening mee dat het huis nog getaxeerd moet worden door je bank.

Wij hadden dit ook bij een huis en toen zei onze aankoop makelaar al dat de vraagprijs nooit uit de taxatie ging komen en je dan een boel zelf mag lappen (of je krijgt de hypotheek niet rond en Gaat het niet door als je dat in je voorwaarden hebt opgenomen).
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_151204839
Foto's volgen nog.

Momenteel zit ik zonder vast internet en gaan de mobiele MB's heel snel op.
  maandag 30 maart 2015 @ 21:30:28 #212
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151205370
Ivo wat fijn dat het toch allemaal goed is gekomen!

Chico dat is al snel *O*
En dan eerst flink verbouwen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151205590
Wat snel al chico..

Hier steeds meer dozen in huis. Dochter heeft een kleur uitgezocht voor dr slaapkamer en de eerste kasten zijn ook al uit elkaar.
*poef* nu is het weg
pi_151205810
Hoe Lang van te bored is het aan te raden te gaan inpakken?
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 30 maart 2015 @ 21:45:01 #215
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151205917
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoe Lang van te bored is het aan te raden te gaan inpakken?
Niet nu al :P

Wij zijn afgelopen weekend verhuisd naar onze tijdelijke stek en zijn een paar weken van tevoren begonnen met dozen te vullen met dingen die we niet meer nodig hadden.
Maar wij hadden 'maar' 60m2 leeg te halen ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151205965
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoe Lang van te bored is het aan te raden te gaan inpakken?
Ligt eraan hoeveel zooi spullen je in te pakken hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151206515
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:45 schreef laziness het volgende:

[..]

Niet nu al :P

Wij zijn afgelopen weekend verhuisd naar onze tijdelijke stek en zijn een paar weken van tevoren begonnen met dozen te vullen met dingen die we niet meer nodig hadden.
Maar wij hadden 'maar' 60m2 leeg te halen ;)
Was ook niet van plan nu al spullen in te pakken. Maargoed we zullen met ander halve maand van te voren het wel redden. Is een gewoon woonhuis.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 30 maart 2015 @ 23:44:32 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_151210687
:o Wist niet eens van dit topique, net huis gekocht *) .
30 juni overdracht
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_151214435
Ik twijfel nog een beetje over een samenlevingscontract. Bij de notaris van het nieuwbouwproject kost deze 300 euro.
Alleen gaan mijn vriend en ik in maart 2016 trouwen, dus dan weet ik niet of het wel nut heeft voor die paar maanden :P Mja.
pi_151215205
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:30 schreef laziness het volgende:
Ivo wat fijn dat het toch allemaal goed is gekomen!

Chico dat is al snel *O*
En dan eerst flink verbouwen?
Ja :+. Gister spreadsheet gemaakt met de verwachte kosten, kan de helft van de posten nog niet invoeren omdat ik geen idee heb hoeveel het gaat kosten :'). Deze week ook maar eens een globale planning maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:48 schreef Miezziej het volgende:
Ik twijfel nog een beetje over een samenlevingscontract. Bij de notaris van het nieuwbouwproject kost deze 300 euro.
Alleen gaan mijn vriend en ik in maart 2016 trouwen, dus dan weet ik niet of het wel nut heeft voor die paar maanden :P Mja.
Of doe het voor 125 euro bij de hema (ja echt waar), als je er verder geen meerwaarde in ziet :P https://notarisservice.hema.nl/samenlevingscontract
pi_151215305
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:48 schreef Miezziej het volgende:
Ik twijfel nog een beetje over een samenlevingscontract. Bij de notaris van het nieuwbouwproject kost deze 300 euro.
Alleen gaan mijn vriend en ik in maart 2016 trouwen, dus dan weet ik niet of het wel nut heeft voor die paar maanden :P Mja.
Wij zitten ook een beetje in dubio. Hadden idd ook al naar de gemaakte optie gekeken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151215620
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:35 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ja :+. Gister spreadsheet gemaakt met de verwachte kosten, kan de helft van de posten nog niet invoeren omdat ik geen idee heb hoeveel het gaat kosten :'). Deze week ook maar eens een globale planning maken.

[..]

Of doe het voor 125 euro bij de hema (ja echt waar), als je er verder geen meerwaarde in ziet :P https://notarisservice.hema.nl/samenlevingscontract
Ik heb nog steeds een weekendbaan bij de Hema en ik wist dit niet eens :')
Grappig :P
pi_151217575
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:52 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds een weekendbaan bij de Hema en ik wist dit niet eens :')
Grappig :P
_O-
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 11:12:07 #224
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_151217594
Wij hebben vanmorgen het koopcontract getekend. Overdracht staat op 28-8, zodat die mensen rustig kunnen zoeken en voor ons was dit voordeliger haha.

Wij moeten nu ook na gaan denken over samenlevingscontract en testament etc.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_151217635
Bij ons is vandaag de eerste paal geslagen! Ik had er niet veel vertrouwen in met dit weer maar yay!
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 12:44:31 #226
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_151220879
Vrijdag tekenen wij de koopovereenkomst voor ons nieuwe huis. *O*
Overdracht is pas in augustus, omdat er nog wat Polen uitgerookt moeten worden. -O-
pi_151225635
Aan de mensen die zijn gaan klussen: hebben jullie tevoren ook een rechtsbijstandverzekering module 'consument en wonen' afgesloten? Het lijkt me op zich wel handig mocht ik ruzie krijgen met een keukenwinkel/installateur, maar als ik naar de premies kijk (ongeveer 100-150 op jaarbasis) zou ik net zo goed gebruik kunnen maken van de juridische service van vereniging Eigen Huis? (zo te zien 150 per intake en dan 150 per uur) Dat laatste is natuurlijk alleen voordelig als er 'niets' mis gaat. Of zie ik wat over het hoofd?
pi_151269439
We hebben de sleutels!!!! *O* *O*
*poef* nu is het weg
  woensdag 1 april 2015 @ 18:12:03 #229
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_151269501
Zo ook maar even dit topic gaan volgen :D

Bod gedaan op een woning dus nu maar wachten... als het wat wordt t.z.t. meer ;)
pi_151269898
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:09 schreef kaatjejannie het volgende:
We hebben de sleutels!!!! *O* *O*
Gefeliciteerd!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151269911
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:12 schreef RedFever007 het volgende:
Zo ook maar even dit topic gaan volgen :D

Bod gedaan op een woning dus nu maar wachten... als het wat wordt t.z.t. meer ;)
Spannend!
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 1 april 2015 @ 18:39:46 #232
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151270399
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:09 schreef kaatjejannie het volgende:
We hebben de sleutels!!!! *O* *O*
Hoezee!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151297432
Jaaaaa, mijn hypotheekaanvraag is goedgekeurd! 24 april de sleutels :D
Wie niet gek is, is saai.
pi_151297532
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:03 schreef Kersje88 het volgende:
Jaaaaa, mijn hypotheekaanvraag is goedgekeurd! 24 april de sleutels :D
Gefeliciteerd!!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151299712
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:03 schreef Kersje88 het volgende:
Jaaaaa, mijn hypotheekaanvraag is goedgekeurd! 24 april de sleutels :D
Gefeliciteerd! !!!


Druk bezig in het nieuwe huis. De kinderkamers zijn geverfd. Onze slaapkamer wilden we eigenlijk niet doen, maar het was zo lelijk dat we die toch doen. Het was donkergrijs, dus eerst een witte laag er onder.
*poef* nu is het weg
  donderdag 2 april 2015 @ 21:11:56 #236
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_151309110
Gefeliciteerd!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_151311778
Dank jullie wel :) Het was even spannend of het op tijd zou zijn maar gelukkig het verlossende woord.
Wie niet gek is, is saai.
pi_151322578
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 21:51 schreef Kersje88 het volgende:
Dank jullie wel :) Het was even spannend of het op tijd zou zijn maar gelukkig het verlossende woord.
Gefeliciteerd! Ik weet nog heel goed hoe spannend dat bij mij/ons was :+ (een week geleden haha). Gaan jullie nog veel verbouwen etc, of kunnen jullie 24 april meteen beginnen met verhuizen?

Ik ben adreswijzigingen aan het doorgeven aan instanties. Ook een soort voorpret :').
pi_151322615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:11 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ik weet nog heel goed hoe spannend dat bij mij/ons was :+ (een week geleden haha). Gaan jullie nog veel verbouwen etc, of kunnen jullie 24 april meteen beginnen met verhuizen?

Ik ben adreswijzigingen aan het doorgeven aan instanties. Ook een soort voorpret :').
Ik ga niet verbouwen want in huis hoeft niets te gebeuren, de tuin wel maar dat komt later wel. Ik ga 26 april gelijk verhuizen.

Ik moet ook alles door gaan geven, al zie ik dat helaas minder als voorpret maar vooral als gedoe
Wie niet gek is, is saai.
pi_151322736
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:13 schreef Kersje88 het volgende:

[..]

Ik ga niet verbouwen want in huis hoeft niets te gebeuren, de tuin wel maar dat komt later wel. Ik ga 26 april gelijk verhuizen.

Ik moet ook alles door gaan geven, al zie ik dat helaas minder als voorpret maar vooral als gedoe
'Voorpret' was dan ook sarcasme :+.
pi_151324318
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:17 schreef Chicolade het volgende:

[..]

'Voorpret' was dan ook sarcasme :+.
Ah ja, lastig soms zo over het internet..
Wie niet gek is, is saai.
pi_151507778
Vanmiddag naar de notaris en daarna krijgen we direct de sleutels :o. Ben er relaxter onder dan toen we in de bezichtigen - bieden - hypotheek regelen periode zaten, blijkbaar vind ik dit totaal niet spannend :').
pi_151507854
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:14 schreef Chicolade het volgende:
Vanmiddag naar de notaris en daarna krijgen we direct de sleutels :o. Ben er relaxter onder dan toen we in de bezichtigen - bieden - hypotheek regelen periode zaten, blijkbaar vind ik dit totaal niet spannend :').
Is ook een stuk minder spannend natuurlijk. Wel heel leuk.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 9 april 2015 @ 18:14:51 #244
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_151521796
Wij gaan de hypotheek offerte aanvragen :)
Ben er niet zo bang voor, maar toch fijn als het rond is.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 9 april 2015 @ 21:32:18 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151529859
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:14 schreef Chicolade het volgende:
Vanmiddag naar de notaris en daarna krijgen we direct de sleutels :o. Ben er relaxter onder dan toen we in de bezichtigen - bieden - hypotheek regelen periode zaten, blijkbaar vind ik dit totaal niet spannend :').
Yay *O* Slopen en klussen maar. Wanneer denk je te kunnen verhuizen?

20 april gaat bij ons de eerste paal er in *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151550413
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Yay *O* Slopen en klussen maar. Wanneer denk je te kunnen verhuizen?

20 april gaat bij ons de eerste paal er in *O*
We hoopten over 3 maanden, en dan daarna nog een keer de keuken aanpakken. Maar er waren gister een paar tegenvallers waardoor ik vrees dat we dat niet gaan halen :').
  vrijdag 10 april 2015 @ 15:08:20 #247
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151550532
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 15:04 schreef Chicolade het volgende:

[..]

We hoopten over 3 maanden, en dan daarna nog een keer de keuken aanpakken. Maar er waren gister een paar tegenvallers waardoor ik vrees dat we dat niet gaan halen :').
Oh shit. In mindere staat dan je dacht?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151551346
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 15:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Oh shit. In mindere staat dan je dacht?
Vooral in mindere staat van afwerking dan gehoopt :+. Het wordt allemaal wat moeilijker om leidingen te verplaatsen dan we hadden verwacht, en hierdoor lijkt het erop dat er meer uitbesteed moet worden in de badkamer. Onze afvoer loopt bijvoorbeeld over het plafond van de onderburen, en om nou in de eerste weken al te vragen of we daar bij mogen is ook weer zo wat :P.
pi_151585913
@ chico: kun je er niet bij via het openen van jouw vloer dan?
pi_151683363
Weet er iemand een leuk adresje op internet of in het echte leven voor spiegels met led-verlichting voor een beetje een leuke prijs?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151702446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weet er iemand een leuk adresje op internet of in het echte leven voor spiegels met led-verlichting voor een beetje een leuke prijs?
Helaas niet :P
Zag de foto's in je topic, leuk *O* Ik ben jaloers :9 haha

De verkoper verwachtte "midden april" de bouwvergunning te krijgen. Is het te snel als ik nu mail om te vragen of er nieuws is? :+
We moesten wel al allerlei dingen aanleveren weer, tekeningen voor de keuken enzo. Mja, het voelt nog niet echt "echt" ;(
pi_151702708
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:46 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Helaas niet :P
Zag de foto's in je topic, leuk *O* Ik ben jaloers :9 haha

De verkoper verwachtte "midden april" de bouwvergunning te krijgen. Is het te snel als ik nu mail om te vragen of er nieuws is? :+
We moesten wel al allerlei dingen aanleveren weer, tekeningen voor de keuken enzo. Mja, het voelt nog niet echt "echt" ;(
Dat komt wel zodra ze straks beginnen :Y

Leuke keuken uitgezocht?

Oh ja gewoon mailen :p
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151729901
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:46 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
@ chico: kun je er niet bij via het openen van jouw vloer dan?
Vast wel, maar alle brokken die wij los bikken vallen bij hen op het systeemplafond, dan is ook niet bepaald handig :P. Maar we gaan een bedrijf vragen om ernaar te kijken, wat handig is.
pi_151730229
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:03 schreef Kersje88 het volgende:
Jaaaaa, mijn hypotheekaanvraag is goedgekeurd! 24 april de sleutels :D
Hoe is het afgelopen met de VvE ? Is die alsnog geactiveerd in die korte tijd? Of heb je zonder actieve vve toch goedkeuring gekregen?

Ben toevallig ook laatst wezen kijken bij een complex van 3 appartementen dat een slapende vve bleek te hebben. Daar deed de verkoopmakelaar ook al heel onwetend over toen ik er vragen over stelde.
pi_151731642
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 00:19 schreef Nenaunir het volgende:

Ben toevallig ook laatst wezen kijken bij een complex van 3 appartementen dat een slapende vve bleek te hebben. Daar deed de verkoopmakelaar ook al heel onwetend over toen ik er vragen over stelde.
En dat terwijl ze beter eerlijk kunnen zijn. /zucht

Hier nog twee weekjes. Bijna!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151732369
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 00:19 schreef Nenaunir het volgende:

[..]

Hoe is het afgelopen met de VvE ? Is die alsnog geactiveerd in die korte tijd? Of heb je zonder actieve vve toch goedkeuring gekregen?

Ben toevallig ook laatst wezen kijken bij een complex van 3 appartementen dat een slapende vve bleek te hebben. Daar deed de verkoopmakelaar ook al heel onwetend over toen ik er vragen over stelde.
Ik moest van mijn hypotheek verstrekker een verklaring ondertekenen waar zoveel als dat 'ik het maximaal mogelijke moet doen om de VvE actief te krijgen' in stond. Die verklaring was zo vaag opgesteld dat het ook zou volstaan om bijv. eens per maand een mail naar de bestuurster van de VvE te sturen dus dat ga ik dan maar doen. Daarna is de hypotheek goedgekeurd.
Wie niet gek is, is saai.
pi_151732989
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:24 schreef younesel het volgende:

[..]

Grond is nu nog onbewerkt. Er hangen 2 vlaggen te wapperen in de wind. Vanaf april beginnen de grondwerkzaamheden.
Ze zijn deze week begonnen met 'bouwen'. Althans... grond voorbereiden om de eerste palen in de grond te stampen.

...en waarom?
pi_151733500
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weet er iemand een leuk adresje op internet of in het echte leven voor spiegels met led-verlichting voor een beetje een leuke prijs?
Hier ben ik ook benieuwd naar :D
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_151733576
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:19 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Hier ben ik ook benieuwd naar :D
p
Ik ben tot op heden de leukste prijzen bij de praxis tegen gekomen. Jij al wat gezien?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151734609
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

p
Ik ben tot op heden de leukste prijzen bij de praxis tegen gekomen. Jij al wat gezien?
Ja bij sanisale hadden ze ook leuke dingen. Ik ben erg kieskeurig qua de kleur en plaats van het licht :')
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_151734706
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weet er iemand een leuk adresje op internet of in het echte leven voor spiegels met led-verlichting voor een beetje een leuke prijs?
Hornbach al bekeken?
pi_151734746
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:08 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Ja bij sanisale hadden ze ook leuke dingen. Ik ben erg kieskeurig qua de kleur en plaats van het licht :')
Ik wil ingebouwd led licht aan weerskanten en 80 breed- 60 hoog. Dus tja... Weet verder ook helemaal niet wat ik wil enzo _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151735257
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik wil ingebouwd led licht aan weerskanten en 80 breed- 60 hoog. Dus tja... Weet verder ook helemaal niet wat ik wil enzo _O-
Als je inspiratie op wilt doen: installeer pintereset op je telefoon, tablet of computer. ;)
...en waarom?
pi_151736100
Ik vind deze leuk. Leuke prijs ook. Helaas verzenden ze niet naar Nederland.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151736114
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:32 schreef younesel het volgende:

[..]

Als je inspiratie op wilt doen: installeer pintereset op je telefoon, tablet of computer. ;)
Weet ik gebruik ik al :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151796556
Bouwvergunning is binnen! :D
Nu ligt hij alleen nog 6 weken ter inzage dus weer wachten...... ;( :P
pi_151796801
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:04 schreef Miezziej het volgende:
Bouwvergunning is binnen! :D
Nu ligt hij alleen nog 6 weken ter inzage dus weer wachten...... ;( :P
Is er al een datum bekend wanneer ze gaan bouwen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151797554
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Is er al een datum bekend wanneer ze gaan bouwen?
Als mensen geen bezwaar maken in die 6 weken dan juni ofzo :P
pi_151797602
Tip: neem geen glasvliesbehang. Wat een hel is dat om te sauzen ;(
pi_151797701
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:09 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Als mensen geen bezwaar maken in die 6 weken dan juni ofzo :P
Leuk leuk
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151797704
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:11 schreef Vinniiee het volgende:
Tip: neem geen glasvliesbehang. Wat een hel is dat om te sauzen ;(
Echt zo'n drama Ja?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151797709
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:11 schreef Vinniiee het volgende:
Tip: neem geen glasvliesbehang. Wat een hel is dat om te sauzen ;(
Geen voorstrijk gebruikt?
  zaterdag 18 april 2015 @ 12:21:45 #273
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_151797768
Na vele maanden huizenjacht zijn mijn vrouw ik bijna eigenaar van onze allereerste koopwoning! Een jaren 60 rijtjeshuis is een leuke, rustige wijk. Binnen no time zitten we in het winkelcentrum, het oude stadscentrum van 't dorp of binnen 20 treinminuten in Rotterdam.

Er moet nog het e.a. gebeuren maar dat is allemaal goed te overzien. En ik kijk juist naar dat gedeelte uit.

Vorige week is de koopakte getekend en alle papieren liggen nu bij de bank. Nu is het wachten geblazen en ik trek dat zo slecht. Elk half uur bedenk ik weer een nieuw plan dat ik op het huis wil loslaten. Gek word ik ervan! :D
pi_151797797
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Echt zo'n drama Ja?
Bijna 5 liter verf er doorheen voor een wandje van 4x2,5m :X
pi_151797823
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:17 schreef Puala het volgende:

[..]

Geen voorstrijk gebruikt?
Nee. Verscheidene tips gezien om het behang over te rollen met behanglijm, wat ik gedaan heb.

Het overlappende deel heeft wel goed gedekt, maar het andere deel niet.
pi_151798311
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:11 schreef Vinniiee het volgende:
Tip: neem geen glasvliesbehang. Wat een hel is dat om te sauzen ;(
Ik weet niet wat er fout is gegaan, maar hier het hele huis met glasvlies, schilderen was ook zo gedaan.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151798390
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:45 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er fout is gegaan, maar hier het hele huis met glasvlies, schilderen was ook zo gedaan.
Vreemd dan :{ ik had onbehandeld glasvlies, dat wel.
pi_151798890
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:48 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Vreemd dan :{ ik had onbehandeld glasvlies, dat wel.
Ja, hier ook onbehandeld. Was de lijm nog niet goed droog misschien?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151799351
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:09 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, hier ook onbehandeld. Was de lijm nog niet goed droog misschien?
Zeker wel :Y. Heeft toch minimaal een week kunnen drogen.
pi_151799364
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:28 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Zeker wel :Y. Heeft toch minimaal een week kunnen drogen.
Dat is het dan inderdaad niet. Misschien gewoon een kut-batch -O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151799530
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:28 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat is het dan inderdaad niet. Misschien gewoon een kut-batch -O-
Deze muur moet dus nog een keer (misschien wel 2 :X) en er moet nog een muur van 3,5x2,5 nog gedaan worden. Leuk feestje.

Hadden jullie misschien speciale rollers of zo?
pi_151800641
Kan ook aan de roller liggen die je gebruikt ja.

[ Bericht 3% gewijzigd door gunpowder op 18-04-2015 15:09:09 ]
pi_151800885
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:37 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Deze muur moet dus nog een keer (misschien wel 2 :X) en er moet nog een muur van 3,5x2,5 nog gedaan worden. Leuk feestje.

Hadden jullie misschien speciale rollers of zo?
Gewoon zo'n huis-tuin-en-keuken muurverf-roller voor Latex van de Gamma/Praxis/Hornbach/random shop. :)

Is het een donkere kleur die je erop doet?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151801384
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:57 schreef Messina het volgende:

[..]

Gewoon zo'n huis-tuin-en-keuken muurverf-roller voor Latex van de Gamma/Praxis/Hornbach/random shop. :)

Is het een donkere kleur die je erop doet?
Ja, die heb ik ook gebruikt. Het is inderdaad een donkere kleur.
pi_151801495
Is dat behang nou duur eigenlijk?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151802869
Wij hebben het in het hele huis, mooie strakke muren voor weinig geld. Het aanbrengen vergt wel wat kunde. Ik had het vorig jaar in de warmste week van het jaar gedaan, daardoor liet er soms wat lost doordat de lijm al was gedroogd voor het behang er op zat ;( .

Eerst een 2 - 3 lagen licht verven met goedkope witte verf en elke laag goed laten drogen. Daarna pas met je mooie verf, anders kan je terug blijven gaan voor nieuwe verf...

Bij de bouwmarkent is één rol (25m2) ongeveer ¤33,- met wat bonnentjes of stickers moet je het wel met 25% korting kunnen halen. Bij Hornbach is één rol ¤50,- dacht ik, wel 50m2.

In mijn aanstaande koopwoning, ga ik denk ik de muur laten filmen. Bobbeltje op de muur blijf je met vliesbehang wel zien. Gaten worden prima opgevuld.

Mijn vriendin vond de verfrollen van de Action stukken beter dan de dure verfrollen van de bouwmarkt ^O^ .
pi_151818699
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:11 schreef Vinniiee het volgende:
Tip: neem geen glasvliesbehang. Wat een hel is dat om te sauzen ;(
Wat voor glasvlies heb je? Wij hadden een duurdere soort en dat sausde prima. Daarna nog een klein stukje in de hal met dat goedkope, open, shit van de Karwei. Nou, nooit weer. Dat was inderdaad een hel. We hebben het 5 keer moeten doen om het dekkend te krijgen.
Iets meer geld uitgeven aan goed behang is het dus wel waard.
pi_151820108
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:02 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Wat voor glasvlies heb je? Wij hadden een duurdere soort en dat sausde prima. Daarna nog een klein stukje in de hal met dat goedkope, open, shit van de Karwei. Nou, nooit weer. Dat was inderdaad een hel. We hebben het 5 keer moeten doen om het dekkend te krijgen.
Iets meer geld uitgeven aan goed behang is het dus wel waard.
Misschien is dat dan het verschil. Ik geloof dat dit van de Gamma af kwam. Euro of ¤35,- denk ik.
pi_151820158
Wij laten de hele woning straks doen met glasvlies. Maar heb er zelf geen werk aan verder. Lees er prima verhalen over juist, strak en goedkoper dan stuc. Bovendien vang het scheurtjes op.
pi_151820226
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 11:49 schreef Klaphark het volgende:
Wij laten de hele woning straks doen met glasvlies. Maar heb er zelf geen werk aan verder. Lees er prima verhalen over juist, strak en goedkoper dan stuc. Bovendien vang het scheurtjes op.
Dat hangt er vanaf denk ik. Met duur glasvlies en 3 lagen verf zal het best bij elkaar in de buurt komen. Ik heb 10¤ per m2 voor stuc betaald en 35¤ voor 1 emmer latex en ik heb er 1,5 nodig gehad voor 100m2. Dus ik zit op nog geen 11 per m2. Ik weet niet waar je met glasvlies op zit, maar kan dat echt zoveel goedkoper als het stucwerk?
pi_151841223
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 11:53 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf denk ik. Met duur glasvlies en 3 lagen verf zal het best bij elkaar in de buurt komen. Ik heb 10¤ per m2 voor stuc betaald en 35¤ voor 1 emmer latex en ik heb er 1,5 nodig gehad voor 100m2. Dus ik zit op nog geen 11 per m2. Ik weet niet waar je met glasvlies op zit, maar kan dat echt zoveel goedkoper als het stucwerk?
Is 10 euro/m2 voor stucen een normale prijs of een 'vriendenprijsje'? Ik dacht dat het veel duurder is :o.
pi_151841283
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:46 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Is 10 euro/m2 voor stucen een normale prijs of een 'vriendenprijsje'? Ik dacht dat het veel duurder is :o.
Een prijs samen met de betonvloer van mijn huis. Dus ze hebben leuk verdiend en ik kreeg korting. Ik geloof dat je normaal hoger zit ja.
  zondag 19 april 2015 @ 21:59:55 #293
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151841938
Normaal kost het dus wel meer dus niet helemaal een eerlijke vergelijking wat mij betreft.
Zeker als je het zelf doet is het wel goedkoper dan stucen is mijn conclusie na een rondje internet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151842487
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 21:59 schreef laziness het volgende:
Normaal kost het dus wel meer dus niet helemaal een eerlijke vergelijking wat mij betreft.
Zeker als je het zelf doet is het wel goedkoper dan stucen is mijn conclusie na een rondje internet.
Het goedkoopste is waarschijnlijk zelf stucen :+. Op groupon staan wel aanbiedingen van 8-9 euro per m2 voor stucen, maar daarbij vraag ik me toch af of ze het niet slordig gaan afraffelen omdat je zo weinig betaalt
pi_151884120
Zelf stucen zou ik niet zomaar doen. Blijft toch een vak apart
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:38:44 #296
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_151894553
Dinsdag de hypotheekofferte tekenen :)
Ben ook benieuwd wanneer we de uitslag van de ORV hebben.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_151894991
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:38 schreef automatic_ het volgende:
Dinsdag de hypotheekofferte tekenen :)
Ben ook benieuwd wanneer we de uitslag van de ORV hebben.
Gaaf! Wat is orv? :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151895256
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gaaf! Wat is orv? :@
overlijdensrisicoverzekering
pi_151895292
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:59 schreef Puala het volgende:

[..]

overlijdensrisicoverzekering
Oh ja :P
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 30 april 2015 @ 12:27:24 #300
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_152148866
Blijkbaar hebben ze 16-4 per post iets gestuurd (ze willen aanvullende gegevens voor de ORV), maar die post hebben we nooit ontvangen.
Hopelijk krijgen we hem nu snel voordat de hypotheek-offerte verloopt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_152149039
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:27 schreef automatic_ het volgende:
Blijkbaar hebben ze 16-4 per post iets gestuurd (ze willen aanvullende gegevens voor de ORV), maar die post hebben we nooit ontvangen.
Hopelijk krijgen we hem nu snel voordat de hypotheek-offerte verloopt.
Oh dat is wel zuur. Hoop dat je hem snel hebt
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')