abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 maart 2015 @ 14:20:08 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150418127

SPOILER: OP, the looooong version.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 maart 2015 @ 14:23:18 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150418219
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:16 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ik zou niet weten of er alternatieve coils zijn die je kan gebruiken maar zelf rebuilden is sowieso een betere optie. Dan moet je alleen in de juiste dikte een rol Kanthal en katoen bestellen en de rest van de benodigde gereedschappen heb je waarschijnlijk wel in huis. Als je het eenmaal eigen hebt gemaakt bestel je nooit meer fabriekscoils, bespaart je ook nog een flinke duit.

Ik ben best handig, en heb er ooit wel eens eentje uit elkaar gepeuterd, maar ik heb me er niet aan gewaagd; veel te priegelig allemaal :N

quote:
3s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:19 schreef Anne het volgende:
Niet iedereen wilt en hoeft aan de zelfbouw, komop :'). Wat dat betreft had Kreator laatst wel een beetje gelijk.

Psies.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 maart 2015 @ 14:24:03 #3
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_150418239
quote:
Niet iedereen wilt en hoeft aan de zelfbouw, komop :'). Wat dat betreft had Kreator laatst wel een beetje gelijk.

[..]

Wat voor een batterij heb je eronder en wat voor een Ohm waarde hebben je coils en wat voor een e-liquid gebruik je?
Snap je punt maar zeg er wel bij dat ik nooit verwacht had dat het zo simpel was om te doen plus het feit dat de meesten ze online moeten bestellen en dat ik dat nog vervelender vind dan ze zelf te herbouwen.
2019: The Great Awakening
pi_150418274
Wat is er vervelend aan online bestellen :@ ?
  zondag 8 maart 2015 @ 14:28:05 #5
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_150418347
quote:
3s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:25 schreef Anne het volgende:
Wat is er vervelend aan online bestellen :@ ?
Dat je er moet wachten i.t.t. dat je ze bij de sigarenboer op de hoek kan halen. Maar goed, hij krijgt een optie op zijn probleem met zijn coils, niks nieuws hier.
pi_150418373
quote:

[..]

Wat voor een batterij heb je eronder en wat voor een Ohm waarde hebben je coils en wat voor een e-liquid gebruik je?
Ik heb een iTast vv 3.0, ingesteld op 3.8 volt,
Coils zijn 1.5 ohm
Ik damp vrijwel altijd: Halo Malibu 6mg

Ik ga niet beginnen met rebuilden, ik damp daarvoor te weinig. Ik heb periodes waarbij ik een hele maand niet damp (ook niet rook overigens), daarom vind ik rebuilden de moeite niet waard.
BlaBlaBla
pi_150418467
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:29 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik heb een iTast vv 3.0, ingesteld op 3.8 volt,
Coils zijn 1.5 ohm
Ik damp vrijwel altijd: Halo Malibu 6mg

Ik ga niet beginnen met rebuilden, ik damp daarvoor te weinig. Ik heb periodes waarbij ik een hele maand niet damp (ook niet rook overigens), daarom vind ik rebuilden de moeite niet waard.
3.8 volt met een 1.5 Ohm coil is wat aan de (te) hoge kant. Die iTaste kan zo laag als 3.2 volt, of niet?

Probeer eens een 1.8 of zelfs 2.0 Ohm coil.
  zondag 8 maart 2015 @ 14:43:00 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150418761
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:28 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Dat je er moet wachten i.t.t. dat je ze bij de sigarenboer op de hoek kan halen. Maar goed, hij krijgt een optie op zijn probleem met zijn coils, niks nieuws hier.
Een hele dag wachten.. wát een ellende zeg :+ Of je gaat een uur zitten priegelen voor een coil van een euro :X
pi_150418920
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een hele dag wachten.. wát een ellende zeg :+ Of je gaat een uur zitten priegelen voor een coil van een euro :X
met een dual coil head had ik er binnen 10 minuten een single coil in zitten.
viel mij alleszins mee.
ain't no biggie.
  zondag 8 maart 2015 @ 16:04:03 #10
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150420810
De moeilijkheidsgraad zit m meer in weten wát je er in moet zetten,.. Hoeveel dit, hoeveel dat,.. Als dat eenmaal bekend is is het wel simpel te noemen

Had een mailtje naar pink spot headoffice gestuurd mbt steepen van zelf gemiste sapjes ;

quote:
As for our juices, they are mixed fresh and ready to vape. If you are ordering from our website, everything is complete, and if you choose to steep them longer, it is all by preference. Our standard mix is 60VG/40PG, but if you are purchasing concentrates from an international wholesaler, the flavor itself does not require steeping. Each bottle, that we mix, has a yearlong shelf life from the born on date on the bottle, so you can use your judgment on steeping
SD, Je riptide, deze was pre-made? Ik krijg dinsdag weer nieuwe PS concentrates, o.a. Riptide.... Maar eens kijken of wat ze zeggen klopt

Zo ja bestel ik direct minimaal 5 flesjes riptide flavor in, goed voor minimaal 300ml riptide, klaar voor eventuele droogleggingen :'). Mij zal een soort gelijk onzinnig gebeuren als 1 februari niet meer gebeuren :7
Mai pben rai~!
pi_150422167
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:32 schreef Anne het volgende:

[..]

3.8 volt met een 1.5 Ohm coil is wat aan de (te) hoge kant. Die iTaste kan zo laag als 3.2 volt, of niet?

Probeer eens een 1.8 of zelfs 2.0 Ohm coil.
Hmm oke, zijn er tegenwoordig al betere clearomizers dan de Mini Pro 2? Die ook significant een betere damp geven (geen custom build dingen). Ik heb in het verleden een Mini Pro tank 3 gekocht, maar die pruttelde, en ook een Aerotank gekocht, maar ook die pruttelde. En ben toen bij de Mini Pro 2 gebleven, maar wellicht zijn er tegenwoordig tanks die echt veel beter zijn.
BlaBlaBla
  zondag 8 maart 2015 @ 16:43:32 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150422179
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:04 schreef KNAK het volgende:
De moeilijkheidsgraad zit m meer in weten wát je er in moet zetten,.. Hoeveel dit, hoeveel dat,.. Als dat eenmaal bekend is is het wel simpel te noemen

Had een mailtje naar pink spot headoffice gestuurd mbt steepen van zelf gemiste sapjes ;

[..]

SD, Je riptide, deze was pre-made? Ik krijg dinsdag weer nieuwe PS concentrates, o.a. Riptide.... Maar eens kijken of wat ze zeggen klopt

Zo ja bestel ik direct minimaal 5 flesjes riptide flavor in, goed voor minimaal 300ml riptide, klaar voor eventuele droogleggingen :'). Mij zal een soort gelijk onzinnig gebeuren als 1 februari niet meer gebeuren :7
Mijn Riptide was/is gewoon original ready to vape :Y
  zondag 8 maart 2015 @ 23:49:56 #13
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150446686
Moge dat wat ik ga brouwen maar net zo lekker worden. Zo niet moet ik toch gaan beginnen met denken aan steep methodes

Slim wicken of onnodig ?
Mai pben rai~!
pi_150468980
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:49 schreef KNAK het volgende:

[ afbeelding ]

Slim wicken of onnodig ?
ziet er grappig uit, maar heeft imo weinig nut.
misschien zelfs een averechts effect, zodra de wick over de positives droog wordt, aangezien het niks meer uit de well kan halen.

persoonlijk zou ik hem door knippen en onder de coils frommelen.
pi_150469992
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:43 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Hmm oke, zijn er tegenwoordig al betere clearomizers dan de Mini Pro 2? Die ook significant een betere damp geven (geen custom build dingen). Ik heb in het verleden een Mini Pro tank 3 gekocht, maar die pruttelde, en ook een Aerotank gekocht, maar ook die pruttelde. En ben toen bij de Mini Pro 2 gebleven, maar wellicht zijn er tegenwoordig tanks die echt veel beter zijn.
Aspire Nautilus Mini :Y.
  Eindredactie Games maandag 9 maart 2015 @ 20:51:53 #16
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_150473337
Ik heb eigenlijk nooit zo gelet op die vaping power chart, zit meestal rond de 4 tot 5 volt en houd de knop vaak redelijk lang ingedrukt, tot zo'n 2 á 3 ohm :@ - misschien toch wat bewuster mee omgaan (ook al merk ik eigenlijk nooit een verbrande smaak, behalve als m'n liquid bijna op is terwijl ik 't niet doorheb)
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 9 maart 2015 @ 21:16:24 #17
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_150474786
Vanmiddag in de Puff Store te Amsterdam geweest. Leuk zaakje, lijkt een klein aanbod maar ging met een paar hele fijne Italiaanse liquids de deur uit, wat extra base met nicotine en een nieuw aromaatje.

Helaas hadden ze geen losse driptips meer maar kreeg wel 'stiekem' een kijkje van een dampparaatje wat ze binnenkort op de markt gaan brengen en dat was volgens mij niet verkeerd 8-)

Al met al een stukje omreizen wat de moeite waard was, een prima shop mocht je daar eens in de buurt zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door MangoTree op 09-03-2015 21:21:31 ]
  maandag 9 maart 2015 @ 22:23:50 #18
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150479647
Zo een puff store heb ik om de hoek zitten. Kwamdaar een keer binnen, vrage om de Aspire toen ik ging beginnen met vapen. Kreeg te horen dat ze alleen aan puff spul doen, niets anders.
Je mag daar geloof ik proeven, misschien maar een keer een liquid proberen, uiteraard met de Cartel mechmod die ik dan meeneem.

Over mechmod gesproken, mijn bestelling is onderweg naar NL heb ik kunnen zien, dus het feest gaat weldra beginnen.
Ik heb dus op aanraden die Samsung battery met 20A , ik kan dus niet lager dan 3 of 4 ohm. Dat is ongeacht ik 1 of 2 coils gebruik mag ik aannemen ? Ohm meter gebruiken en als het er maar boven zit ?

Verder even een vraag daar ik toch wel her en der over de gevaren kan lezen wat betreft zo een mechmod. Het is zaak dat er geen sluiting mogelijk is, dit door goed bouwen en zeer goed de ohm meter erover heen.. Daarnaast gebruiken mensen soms ook een fuse of Kick,.. Is dit een veiligheids mechanische wat tevens ook de mechmod begrenst ( en dus eigenlijk niet ten goede komt van het uiteindelijke resultaat)?
Mai pben rai~!
  maandag 9 maart 2015 @ 22:25:22 #19
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150479773
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:24 schreef marc0871 het volgende:

[..]

ziet er grappig uit, maar heeft imo weinig nut.
misschien zelfs een averechts effect, zodra de wick over de positives droog wordt, aangezien het niks meer uit de well kan halen.

persoonlijk zou ik hem door knippen en onder de coils frommelen.
Meer wick, meer liquid, langer dampen. Dat is de gedachte, daarom de vraag.
Dit is dus redelijk te verwaarlozen op deze wijze. Dus niet doen ;)
Mai pben rai~!
pi_150481147
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:25 schreef KNAK het volgende:

[..]

Meer wick, meer liquid, langer dampen. Dat is de gedachte, daarom de vraag.
Dit is dus redelijk te verwaarlozen op deze wijze. Dus niet doen ;)
gewoon ophouden het als een tank te zien ;)
je kan nou eenmaal maar zo veel katoen kwijt, totdat je je doel voorbij gaat schieten; met te veel katoen ga je proppen, waardoor het niet meer goed wickt.

op de manier zoals jij het wilde doen, krijg je waarschijnlijk aan de 'bovenkant' een droge wick, terwijl je aan de 'onderkant' nog genoeg liquid zal hebben.
misschien dat het meevalt, maar mijn oplossing zal het niet zijn.
in alle filmpjes die ik heb gezien, ben ik het ook nog niet tegengekomen.
zal best een reden hebben ;)
  maandag 9 maart 2015 @ 23:02:31 #21
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150481738
Ja. Het was dan ook alleen dat het mij opviel, Als het echt zo goed had geweest had ik het wel gehoord
Zal dat dan ook niet gaan proberen :)

quote:
MPC PMIH (KLIA), Item sent to AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE
8-)

Zojuist Nitecore digitaal ladertje besteld, 200ml base en 30 lege flesjes, komen nu zowat dagelijks postpakjes binnen en men vraagt af waar ik mee bezig ben :').

Die digitale lader heeft een voltage meter. Constant deze gebruiken om te zien dat ik die Samsung batterij niet teveel ontlaadt is niet te doen. Wat zijn de schadelijke gevolgen als ik dat in al mijn beginnende onkunde dat wel doe ?
Mai pben rai~!
  maandag 9 maart 2015 @ 23:29:41 #22
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_150482890
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:23 schreef KNAK het volgende:
Zo een puff store heb ik om de hoek zitten. Kwamdaar een keer binnen, vrage om de Aspire toen ik ging beginnen met vapen. Kreeg te horen dat ze alleen aan puff spul doen, niets anders.
Je mag daar geloof ik proeven, misschien maar een keer een liquid proberen, uiteraard met de Cartel mechmod die ik dan meeneem.

Volgens mij mocht ik alles wel proeven -met hun devices weliswaar- maar ben na de 3de gestopt omdat ik bang was dat ik teveel zou willen meenemen. Met mijn Doei-IY-intenties ;) Ik kan je de Redback (tabak) en vooral de Angels (fruitig) aanbevelen om te proeven. Het is natuurlijk wie je in de winkel treft en of het druk is maar degene die ik had bleef lekker kletsen over dampen/diy-en en dat was gewoon interessant.

Ik had ook post vandaag, Bread of Heaven uit Wales en die moest ik toch echt als eerste in een schone tank doen met een vers deck. Het is een heel apart diksapje, denk niet dat iedereen het zal waarderen, ietwat parfummerig maar zeker niet te en ik vind het een heel speciale, ga ik vast nog wel vaker bestellen ^O^
pi_150483192
quote:
Moge dat wat ik ga brouwen maar net zo lekker worden. Zo niet moet ik toch gaan beginnen met denken aan steep methodes

[ afbeelding ]

Slim wicken of onnodig ?
Kan prima werken, maar heeft verder helemaal geen voordelen. Ziet er verder wel netjes uit.

Ik heb standaard wicking, de linkertail gaat wel onderlangs de leg om die mee te koelen (0,2ohm, wordt aardig heet)

Ik heb verder dit dingetje om snel de voltage te meten: https://www.fasttech.com/(...)gital-direct-current

Mocht het je overkomen dat je een batterij te ver ontlaadt (kan de beste gebeuren, heb er ook al 4 weg kunnen flikkeren), gewoon wegtiefen en niet meer naar omkijken :) Bij mij waren er 2 stuks ook echt gewoon NUL volt na een autofire-sessie in de auto, eentje te ver doorgedampt tot 2,6V uit nood en eentje laten flikkeren, waardoor er butsen in zaten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bowny op 09-03-2015 23:47:57 ]
pi_150483831
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:02 schreef KNAK het volgende:
Ja. Het was dan ook alleen dat het mij opviel, Als het echt zo goed had geweest had ik het wel gehoord
Zal dat dan ook niet gaan proberen :)

proberen kan natuurlijk altijd ;)
je moet je door onze 'wijsheid' absoluut niet laten tegenhouden.
tenzij iets echt gevaarlijk is. dan laten we je het wel weten in niet mis te verstane bewoordingen :X

je kan het ook zo zien; als jij iets nieuws verzint en het werkt (of niet ;)), kan je dat hier delen.
kunnen wij wat van jouw 'wijsheid' leren ;)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 00:08:45 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150484382
quote:

[ afbeelding ]

Slim wicken of onnodig ?
Soms nodig odat je hem niet kwijt kunt anders.. zo heb ik hem in de X-pure ook zitten; kan niet anders, want je wilt in dat ding de liquid niet op de base hebben; zoek maar een plaatje, dan weet je waarom..

quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:51 schreef 2dope het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit zo gelet op die vaping power chart, zit meestal rond de 4 tot 5 volt en houd de knop vaak redelijk lang ingedrukt, tot zo'n 2 á 3 ohm :@ - misschien toch wat bewuster mee omgaan (ook al merk ik eigenlijk nooit een verbrande smaak, behalve als m'n liquid bijna op is terwijl ik 't niet doorheb)
Je haalt wat termen door elkaar denk ik.. :?

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:23 schreef KNAK het volgende:

Over mechmod gesproken, mijn bestelling is onderweg naar NL heb ik kunnen zien, dus het feest gaat weldra beginnen.
Ik heb dus op aanraden die Samsung battery met 20A , ik kan dus niet lager dan 3 of 4 ohm. Dat is ongeacht ik 1 of 2 coils gebruik mag ik aannemen ? Ohm meter gebruiken en als het er maar boven zit ?

Verder even een vraag daar ik toch wel her en der over de gevaren kan lezen wat betreft zo een mechmod. Het is zaak dat er geen sluiting mogelijk is, dit door goed bouwen en zeer goed de ohm meter erover heen.. Daarnaast gebruiken mensen soms ook een fuse of Kick,.. Is dit een veiligheids mechanische wat tevens ook de mechmod begrenst ( en dus eigenlijk niet ten goede komt van het uiteindelijke resultaat)?
Je kunt best wel laag gaan, maar dan moet je geen hits pakken van 10 seconden, maar daar hoef je met een mech + dripper ook niet bang voor te zijn. Je gaat er toch rap zat batterijen bij kopen, let maar op.. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:49 schreef marc0871 het volgende:

[..]

gewoon ophouden het als een tank te zien ;)
je kan nou eenmaal maar zo veel katoen kwijt, totdat je je doel voorbij gaat schieten; met te veel katoen ga je proppen, waardoor het niet meer goed wickt.

op de manier zoals jij het wilde doen, krijg je waarschijnlijk aan de 'bovenkant' een droge wick, terwijl je aan de 'onderkant' nog genoeg liquid zal hebben.
misschien dat het meevalt, maar mijn oplossing zal het niet zijn.
in alle filmpjes die ik heb gezien, ben ik het ook nog niet tegengekomen.
zal best een reden hebben ;)
Check X-pure builds :)
pi_150484779
kijk, dat is het mooie van zo'n forum.
je wordt vanzelf verbeterd door iemand met meer wijsheid ;)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 00:25:54 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150484909
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 00:21 schreef marc0871 het volgende:
kijk, dat is het mooie van zo'n forum.
je wordt vanzelf verbeterd door iemand met meer wijsheid ;)
Dat 'meer' is een aanname.. ándere wijsheid, en die delen we, zo weten we met zijn allen heel veel :Y
  dinsdag 10 maart 2015 @ 00:37:21 #28
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150485188
Wat de batterij betref, http://www.steam-engine.org/batt.asp?b=AW_IMR_18490&mah=1100&c=15

Laat zien wat je kan verwachten van een volle lading, niet geheel zeker of alle velden correct ingevuld zijn, met name nominal voltage and C rating, maar ruim 300 puffs op 5 seconde zal dagelijks toch wel niet gehaald worden. "Denk ik" :')

Voor een beginner kan k in ieder geval melden dat de wijsheden hier mij zeer goed op weg hebben geholpen ...

De x pure heeft helemaal geen well zo te zien. Dan hangt het zooitje er dus maar wat bij :D
Mai pben rai~!
pi_150485244
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 00:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat 'meer' is een aanname.. ándere wijsheid, en die delen we, zo weten we met zijn allen heel veel :Y
pcies.

die xpure heeft idd geen juicewell.
als daar vloeistof op komt, loopt het in de airflowspleten ook.
dat is net iets wat je wil voorkomen.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 00:44:14 #30
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150485320
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:37 schreef Bowny het volgende:

[..]

Mocht het je overkomen dat je een batterij te ver ontlaadt (kan de beste gebeuren, heb er ook al 4 weg kunnen flikkeren), gewoon wegtiefen en niet meer naar omkijken :) Bij mij waren er 2 stuks ook echt gewoon NUL volt na een autofire-sessie in de auto, eentje te ver doorgedampt tot 2,6V uit nood en eentje laten flikkeren, waardoor er butsen in zaten.
De batterij zal dus eenmaal te ver ontladen niet meer werken, wat dan ook terug is in de (mijn zojuist bestelde digitale) lader. Naast het controleren van de lading mbv hulpstukken , zoals jij dat metertje gebruikt, of de lader zelf met accurate uitlezing is het -geloof dat SD dat zei- het ook mogelijk op gevoel; bij verminderde output ( minder wolk ) direct stoppen en de lader erbij halen.

Niemand hier gebruikt Kicks, fuses?
Mai pben rai~!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 00:45:23 #31
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150485351
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 00:40 schreef marc0871 het volgende:

[..]

pcies.

die xpure heeft idd geen juicewell.
als daar vloeistof op komt, loopt het in de airflowspleten ook.
dat is net iets wat je wil voorkomen.
Dus ben je geheel overgeleverd aan je wick, zeer precies drippen,... Wat daar dan het gemak van is ... :?
Mai pben rai~!
pi_150487343
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 00:44 schreef KNAK het volgende:

[..]

De batterij zal dus eenmaal te ver ontladen niet meer werken, wat dan ook terug is in de (mijn zojuist bestelde digitale) lader. Naast het controleren van de lading mbv hulpstukken , zoals jij dat metertje gebruikt, of de lader zelf met accurate uitlezing is het -geloof dat SD dat zei- het ook mogelijk op gevoel; bij verminderde output ( minder wolk ) direct stoppen en de lader erbij halen.

Oh op den duur leer je zeker wanneer je de batterij moeten wisselen, gewoon puur op gevoel.

Kicks gebruik ik nooit, anders pak ik wel gewoon m'n regulated box. Mech gebruik ik eigenlijk alleen als ik rauwe power wil, dus dan is een kick onzinnig (voor mijn gebruik) :)
  Eindredactie Games dinsdag 10 maart 2015 @ 08:46:20 #33
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_150487563
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 00:08 schreef Sounddragon het volgende:

Je haalt wat termen door elkaar denk ik.. :?
Ja, 1.8 ohm bij 5 volts moet dat zijn :P
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 14:10:24 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150494902
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 00:44 schreef KNAK het volgende:

[..]

Bij twijfel gewoon die batterij in de lader trappen en een verse pakken.

En nee.. sissy stuff.. levert alleen maar gelazer op met passing in je mech.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 00:45 schreef KNAK het volgende:

[..]

Dus ben je geheel overgeleverd aan je wick, zeer precies drippen,... Wat daar dan het gemak van is ... :?
niks precies drippen.. dat is de enige RDA die ik door het driptip gat volgooi, alleen gooi je er wat minder in.. Door de wick over de coils te leggen, zit hij precies onder de driptip; beter mikken als dat kan niet.. daarbij is die X-Pure een irritant ding om uitelkaar te draaien, en dan komt je wick tussen de draad (hele ding zit geschroefd), gewoon driptip eruit en 6 - 8 druppies erin, of desnoods gewoon in de driptip kiepen.. ding heet niet voor niks DRIPtip :Y)

quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 08:46 schreef 2dope het volgende:

[..]

Dat dacht ik al, 5 Ohm is een bietsje veulachtig :+
pi_150495062
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 08:46 schreef 2dope het volgende:

[..]

:o.

Apart dat je dat niet proeft :+. Misschien zijn je smaakpapillen nog niet helemaal oké.
Hoe lang damp je al?
  Eindredactie Games dinsdag 10 maart 2015 @ 19:46:22 #36
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_150505969
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 14:15 schreef Anne het volgende:

[..]

:o.

Apart dat je dat niet proeft :+. Misschien zijn je smaakpapillen nog niet helemaal oké.
Hoe lang damp je al?
Vier weken nu. Ik merkte ook al nooit verschil in sigaretten(merken) en verschillende doses, voor zover het daarmee vergelijkbaar is.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:53:58 #37
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150514906
Ik denk dat mijn smaakpapillen sowieso compleet gaar zijn, niet alleen door roken maar ook door jaren lang Aziatische chili pepers eten :'). Na 1.5 maand peukloos te zijn ook geen verschil opgemerkt, wellicht dat dat maar in kleine stapjes verbetert en hierdoor niet echt omvergeblazen wordt door smaak.

Welke wick is eigenlijk aan te raden in een dripper? Heb zelf voldoende Muji en puff liggen,. Zou handig zijn als dat prima is :)

En gelijk maar een vraag over driptip ; de CLT heeft een korte , stel dat de build de RDA nogal heet maakt, dan is dat met een lange dripper ietwat tegen te gaan,.. Is daar dan nog advies voor? Maat? Diameter ? Of gewoon de standaard gaan en blijven gebruiken?
Mai pben rai~!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 23:27:41 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150516289
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:53 schreef KNAK het volgende:
Ik denk dat mijn smaakpapillen sowieso compleet gaar zijn, niet alleen door roken maar ook door jaren lang Aziatische chili pepers eten :'). Na 1.5 maand peukloos te zijn ook geen verschil opgemerkt, wellicht dat dat maar in kleine stapjes verbetert en hierdoor niet echt omvergeblazen wordt door smaak.

Welke wick is eigenlijk aan te raden in een dripper? Heb zelf voldoende Muji en puff liggen,. Zou handig zijn als dat prima is :)

En gelijk maar een vraag over driptip ; de CLT heeft een korte , stel dat de build de RDA nogal heet maakt, dan is dat met een lange dripper ietwat tegen te gaan,.. Is daar dan nog advies voor? Maat? Diameter ? Of gewoon de standaard gaan en blijven gebruiken?
in een dripper gebruik je natuurlijk geitenballenhaar als wick; ekte bazen een stukkie uitgekauwde kokospalm, maar voor de beginners adviseer ik het liefst geitenballenhaar. Als dat je te heftig lijkt wicken, kun je het ook de eerste paar keer proberen met afeschoren snorsel van een turkse vrouw van middelbare leeftijd. Niet te jong want dan is het nog vlashaar, en niet te oud want dan zitten er teveel etensresten in en dan krijg je bijsmaakjes. Voor de betere pro-superohm coils neem ik het liefste gewoon lekker goedkoop v-d draad, ruk gewoon een stuk uit de meterkast, plastic laat je zitten, dat dryburn je er gewoon vanaf later. Wikkelen doe ik vaak om een bezemsteel, dat werkt lekker makkelijk, zeker als je een beetje standaard 42 wraps-microbionische trutcoil wilt maken gaat dat heel makkelijk. Als je later wat gevorderd bent neem je uitlaatpijp, goedkoop, makkelijk te verwerken, en dan heb je geen wick meer nodig, want dan pomp je het gewoon door de pijp, duh.

Voor wat betreft die CLT, zou ik het niet weten, lijkt me een gecompliceerd device, en ik zou je willen adviseren om er héél zorgvuldig mee om te gaan, want die zijn gemaakt van componenten van de achteruit-inparkeerjets van de orizjinele speessjuttel, en dat kan tot jaaaaren later spontaan ontsteken en dan wordt het héét jonguh :{w Voor de veiligheid zou ik adviseren om er minstens stikstofkoeling op te bouwen.

tl:dr -> Zit niet zo te dramaqueenen jonguh, en bouw dat ding gewoon.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 23:36:48 #39
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150516625
_O-

:')

Ik durf dalijk gewoon niets meer te vragen hier :'(
Mai pben rai~!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 23:52:44 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150517143
Come on dude.. Je zit al minstens een week te jijbuizen, en nu ga je vragen wat voor wick er in een drippert gaat :+

Jij hebt er, jou kennende, deze afgelopen week al meer geresearched als dat ik er zo uit mijn hoofd op kan noemen _O-
  woensdag 11 maart 2015 @ 00:08:46 #41
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150517679
Daar zit waarheid in, ik ben echt veel aan het inlezen, reviews, fora, zowel in NL als erbuiten. Laatste review ging over subohmen en de hitte , en het gebruik van een andere driptip, vandaar de vraag. Verder geen info over de wick tot nu toe, welke geprezen wordt in een RDA, vandaar die vraag :p

Het predicaat 'noob' mag ik nu wel van me afschudden ja , ben een level omhoog gegaan nu 8-) daar horen dan nieuwe credits bij voor nieuwe vragen ;)
Mai pben rai~!
pi_150518617
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 00:08 schreef KNAK het volgende:
Daar zit waarheid in, ik ben echt veel aan het inlezen, reviews, fora, zowel in NL als erbuiten. Laatste review ging over subohmen en de hitte , en het gebruik van een andere driptip, vandaar de vraag. Verder geen info over de wick tot nu toe, welke geprezen wordt in een RDA, vandaar die vraag :p

Het predicaat 'noob' mag ik nu wel van me afschudden ja , ben een level omhoog gegaan nu 8-) daar horen dan nieuwe credits bij voor nieuwe vragen ;)

maar serieus; ga freubelen, experimenteren, ervaren.
ga niet te veel op ons af, want wij kunnen maar zo ver met je mee, voordat jij een hele andere kant op gaat met wat jij prettig vindt.

ga je voor clouds of voor smaak?
single, dual, quad of twisted parallel coils?
hoog pg of vg? en welke smaken vind je lekker?
silica wick? japanse matjes? of toch gewoon de watten uit de supermarkt? of misschien wel vaping donuts?

er zijn teveel variabelen om eenduidig te kunnen zegen wat je MOET gebruiken.
we kunnen je hooguit een suggestie doen.
wij kunnen je wel gaan zeggen wat wij gebruiken, maar uiteindelijk moet jij ermee dampen.
ervaren is in deze de beste leermeester.

oh ja; ik gebruik 100% katoenen watten bij de supermarkt vandaan.
gaat best en ik heb voor een paar euro voor een hele lange tijd genoeg wickmateriaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door marc0871 op 11-03-2015 01:01:49 ]
  woensdag 11 maart 2015 @ 01:32:23 #43
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150518992
:D

Ja,, ik weet wat me te doen staat, Echter hebben jullie de mazzel dat ik alleen hier daadwerkelijk vragen stel. Daar waar ik andere info inwin doe ik dat niet
Suggesties hier gebruik ik als mikpunt, er vanaf wijken zal wel gebeuren zoals ik na 15 coils nu de beste heb gevonden voor de Lemo ...

Het is in ieder geval niet bedoeld om jullie te tergen, voorlopig ben ik in 1.5 maand van een Aspire VV naar een heuse DIY liquid - mechmod damper ( :') ) over gestapt, en dat was me niet alleen gelukt ;)
Mai pben rai~!
pi_150528738
Heeft iemand enig idee of er ergens tegen een goede prijs nog proefpakketjes van liquids te scoren zijn? Heb er ooit wel eens wat bij Zwoofs weggehaald maar daar zijn ze nu uit de handel. Het fijne daaraan was dat je ze ook min of meer zelf samen kon stellen. De proefpakketten die ik nu tegenkom op andere sites lijken meer bedoeld om liquids te lozen die niet verkoen (vieze smaken en vaak alleen in 18mg).
pi_150528925
Is het mogelijk om eentje voor kruiden te bouwen?
pi_150528980
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:52 schreef Robertv het volgende:
Heeft iemand enig idee of er ergens tegen een goede prijs nog proefpakketjes van liquids te scoren zijn? Heb er ooit wel eens wat bij Zwoofs weggehaald maar daar zijn ze nu uit de handel. Het fijne daaraan was dat je ze ook min of meer zelf samen kon stellen. De proefpakketten die ik nu tegenkom op andere sites lijken meer bedoeld om liquids te lozen die niet verkoen (vieze smaken en vaak alleen in 18mg).
Hier is het mogelijk om zelf smaken te kiezen:

http://www.smokesmarter.nl/eliquids/liquids-pakketten.html

Bedoel je zoiets?
pi_150529509
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:00 schreef Anne het volgende:

[..]

Hier is het mogelijk om zelf smaken te kiezen:

http://www.smokesmarter.nl/eliquids/liquids-pakketten.html

Bedoel je zoiets?
Zoiets inderdaad maar liever met flesjes van 5ml. Als een smaak niet bevalt vindt ik het zonde om er een flesje van 10 of 20ml van weg te kegelen. Maar bedankt voor de tip!
  woensdag 11 maart 2015 @ 14:19:04 #48
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150529529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:52 schreef Robertv het volgende:
Cloudhousevapor.com met een paar euro verzendkosten. DF15 code geeft 10% korting
Mai pben rai~!
  woensdag 11 maart 2015 @ 14:39:07 #49
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150530127
En 'als' je daar gaat bestellen, vergeet dan geen faux hawk sauce; van Mt.Baker...die is lekker, en heb 20ml concentrate ervan onderweg :9

Nitecore digi d2 binnen, 50 lege flesjes binnen. Paar 100 ml base binnen, dalijk lading pink spot flavor binnen, ben flink op dreef.

Even een vraag aan beide cartel mod bezittende heren; (ja,..daar kom ik weer :D). In het kader van veiligheid de nodige batterij icm mod info doorgenomen
Die cartel heeft geen lock erop zitten,.. Hoe gaan jullie daar mee om als we het hebben over het voorkomen van activeren tijdens mobiele situaties ? Preventief de batt eruit ?
Mai pben rai~!
pi_150530785
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:39 schreef KNAK het volgende:
En 'als' je daar gaat bestellen, vergeet dan geen faux hawk sauce; van Mt.Baker...die is lekker, en heb 20ml concentrate ervan onderweg :9

Nitecore digi d2 binnen, 50 lege flesjes binnen. Paar 100 ml base binnen, dalijk lading pink spot flavor binnen, ben flink op dreef.

Even een vraag aan beide cartel mod bezittende heren; (ja,..daar kom ik weer :D). In het kader van veiligheid de nodige batterij icm mod info doorgenomen
Die cartel heeft geen lock erop zitten,.. Hoe gaan jullie daar mee om als we het hebben over het voorkomen van activeren tijdens mobiele situaties ? Preventief de batt eruit ?
Ik steek hem gewoon in mijn zak.
Nog maar 1 keer gehad dat hij ging vuren, toen ik iets op mijn knieën moest doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door marc0871 op 11-03-2015 17:47:11 ]
pi_150536141
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:59 schreef tailfox het volgende:
Is het mogelijk om eentje voor kruiden te bouwen?
googlen op dry herb vaporizer.
kom je vanzelf van alles tegen.
  woensdag 11 maart 2015 @ 18:03:17 #52
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150536642
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:01 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Ik steek hem gewoon in mijn zak.
Nog maar 1 keer gehad dat hij ging vuren, toen ik iets op mijn knieën moest doen.
Ewww

En dat merkte je op aan een dampende zak?
Mai pben rai~!
pi_150536886
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:03 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ewww

En dat merkte je op aan een dampende zak?
neh. ik hoorde het eerder dan dat ik het voelde.
mijn kayfun begon te sissen en sputteren.
toen ik ging verzitten hield het meteen weer op.

de locking ring vergeten van de nemesis met een dripper erop is gekker.
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:49:31 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150539985
Ik stop hem ook gewoon in mijn broekzak, nog niet meegemaakt dat hij vuurde, met de Stingray wel al een paar keer, maar dat heb je vaak snel door..
pi_150540913
Ik stop de emow meestal in mijn broekzak of in mijn laarzen of in mijn sokken, de istick in mijn broekzak, de rest in een tas.
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:51:54 #56
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150545524
In de laarzen 8-)

Zolang er niets begint te vuren kan ie overal gestopt worden, welk apparaat het ook moge zijn. Een mechmod met een indruk knop aan de onderkant is wat listiger dan een istick .
Ik zal het wel zien als ie arriveert. Heb al genoeg info voorbij zien komen om te begrijpen dat ik m'n lippen aan een potentiële pijpbom ga zetten :')

En SD, die dripper in de broekzak? Niemand die naar je staart? B-)
Nogal een kanon om in je broekzak te hebben

[ Bericht 26% gewijzigd door KNAK op 11-03-2015 21:58:44 ]
Mai pben rai~!
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:59:09 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150545864
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:51 schreef KNAK het volgende:
In de laarzen 8-)

Zolang er niets begint te vuren kan ie overal gestopt worden. Ik zal het wel zien als ie arriveert.

En SD, die dripper in de broekzak? Niemand die naar je staart? B-)
Nogal een kanon om in je broekzak te hebben
kan hem ook ergens anders stoppen, maar daar ben ik niet echt een fan van :')
  woensdag 11 maart 2015 @ 22:05:19 #58
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150546233
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

kan hem ook ergens anders stoppen, maar daar ben ik niet echt een fan van :')
:%

De cupholder in de auto krijgt een nieuwe functie .. En als bij grootvader op bezoek ben als contragewicht onder de wandklok :').

Digitale lader is een goede keuze, makkelijk aflezen zo, werkt prima :)

In de Cartel zitten ventilatie gaten, schijnen in de fire-knop verwerkt te zijn, er wordt gesproken over dat wanneer de batterij er in zit deze icm de o-ring de vent blokkeert. Is da correct ?

[ Bericht 8% gewijzigd door KNAK op 11-03-2015 22:46:34 ]
Mai pben rai~!
  woensdag 11 maart 2015 @ 23:23:56 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150551229
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 22:05 schreef KNAK het volgende:

[..]

:%

De cupholder in de auto krijgt een nieuwe functie .. En als bij grootvader op bezoek ben als contragewicht onder de wandklok :').

Digitale lader is een goede keuze, makkelijk aflezen zo, werkt prima :)

In de Cartel zitten ventilatie gaten, schijnen in de fire-knop verwerkt te zijn, er wordt gesproken over dat wanneer de batterij er in zit deze icm de o-ring de vent blokkeert. Is da correct ?
Geen idee, stuur maar mee, dan boor ik wel een extra gaatje bij, of 2, of 35, wat jij wil :+.. Of neem een AR-mod, dan hoef je je daar niet meer druk om te maken.
Ik vind die ventholes een beetje bullshit, want tegen de tijd dat die batterij begint te blazen, heb jij écht onderhand wel door dat er iets niet goed gaat. Duurt bij volle kortsluiting minutenlang voor het daadwerkelijk listig begint te worden, kijk maar eens filmpjes waarin ze die dingen laten ploffen .. Ik maak me er niet al te druk om, maar als het je geruststelt wil ik wel een mooie venthole voor je in dat ding boren hoor.. Geen enkel probleem.
  woensdag 11 maart 2015 @ 23:43:29 #60
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150552154
Als ik er jeuk van krijg zal dat een optie kunnen zijn ja, echter heb jij, hebben andere users hier deze mod en als jij zegt dat dat bij jou niet zo is zal dat wel goed zijn. (Misschien heb je dat nog niet bekeken, dat kan ook nog ;) ).
Heb inderdaad een gecontroleerde ontploffing van een batterij bekeken, en dat ding zal eerst het nodige roken en pruttelen alvorens ie bam doet

Er wordt gesproken over het weglaten van die o-ring als oplossing wat dan ook nog kan...
Mai pben rai~!
pi_150552473
Zolang je goeie shit gebruikt zal ik me niet druk maken om ploffen. Zoals eerder gemeld heb ik VTC's compleet gedrained, geen centje pijn. Ze zijn compleet gedrained binnen de werklimieten van de batterij (30amp continous/60amp pulse)), dus die ploffen echt niet zomaar.
pi_150552511
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:43 schreef KNAK het volgende:
Als ik er jeuk van krijg zal dat een optie kunnen zijn ja, echter heb jij, hebben andere users hier deze mod en als jij zegt dat dat bij jou niet zo is zal dat wel goed zijn. (Misschien heb je dat nog niet bekeken, dat kan ook nog ;) ).
Heb inderdaad een gecontroleerde ontploffing van een batterij bekeken, en dat ding zal eerst het nodige roken en pruttelen alvorens ie bam doet

Er wordt gesproken over het weglaten van die o-ring als oplossing wat dan ook nog kan...
die o- ring is je isolator.
als je die weghaalt, vuurt 'ie constant.
  donderdag 12 maart 2015 @ 00:22:32 #63
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150553368
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:52 schreef marc0871 het volgende:

[..]

die o- ring is je isolator.
als je die weghaalt, vuurt 'ie constant.
Dan is het bijzonder wat ze hier discussiëren;

https://www.fasttech.com/(...)be-aware-of-easy-fix
Mai pben rai~!
  donderdag 12 maart 2015 @ 00:24:45 #64
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150553410
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:51 schreef Bowny het volgende:
Zolang je goeie shit gebruikt zal ik me niet druk maken om ploffen. Zoals eerder gemeld heb ik VTC's compleet gedrained, geen centje pijn. Ze zijn compleet gedrained binnen de werklimieten van de batterij (30amp continous/60amp pulse)), dus die ploffen echt niet zomaar.

Daarom volg ik al sinds het begin braaf alle adviezen hier op :Y)
Mai pben rai~!
pi_150553749
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 00:22 schreef KNAK het volgende:

[..]

Dan is het bijzonder wat ze hier discussiëren;

https://www.fasttech.com/(...)be-aware-of-easy-fix
ik heb net geprobeerd wat ze daar bespraken en ik moet toegeven dat ik het fout had.
geen auto-fire en hij werkt gewoon.

ik kreeg echter wel lucht door de venthole, als ik er van bovenaf in blaas, met de o-ring en een batterij erin.
daar voorzie ik dus verder ook geen problemen mee.
  donderdag 12 maart 2015 @ 01:05:48 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150554123
Die discussies worden veelal gevoerd door yanken, en die hebben er een houtje van om de dramaqueen uit te hangen.

Verder niet gelezen trouwens, ik vertrouw liever op mijn eigen common sense.
  donderdag 12 maart 2015 @ 01:15:45 #67
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150554241
Geen idee of er verschillen zijn tussen copper, brass, ss, want discussie ging over brass geloof ik
Voorlopig is dat ding nog onderweg uit Maleisie,.. Duurt laaaaaaaaang.

Iemand weleens capella juice gebruikt?

Edit
quote:
2015-3-11 20:33. Netherlands, Item arrived Netherlands
....ow

*O*
Mai pben rai~!
pi_150558258
Gisteren mijn dripper binnen gekregen, en ik ben er harstikke blij mee. :7

Echter ik heb eerder gelezen dat er gezondheidsgevaren zijn met die dingen, maar ik ben er niet achter gekomen wanneer die opkomen, kan iemand mij daarmee verlichten?

En ik heb soms irritante hoestbuien, eerder loste ik dat op met VG-liquid, maar nu heb ik zelfs met die daarmee last, ligt het nou aan de 5% PG of moet ik een stapje lager met nicotine?
  donderdag 12 maart 2015 @ 13:59:56 #69
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150563904
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:24 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Gisteren mijn dripper binnen gekregen, en ik ben er harstikke blij mee. :7

Echter ik heb eerder gelezen dat er gezondheidsgevaren zijn met die dingen, maar ik ben er niet achter gekomen wanneer die opkomen, kan iemand mij daarmee verlichten?

En ik heb soms irritante hoestbuien, eerder loste ik dat op met VG-liquid, maar nu heb ik zelfs met die daarmee last, ligt het nou aan de 5% PG of moet ik een stapje lager met nicotine?
Ja, als je probeert om je wick te verdampen, of als je probeert hem leeg te drinken. Verder zou ik het niet weten.

Hoesten kan komen door wat je zelf al zegt; te hoge nicotine, te scherpe liquid (wat gebruik je?) of teveel damp inhaleren en/of meteen weer proberen uit te blazen @ la cloudsjeezerstyle, maar dat laatste zal wel niet..
En wat voor dripper heb je gekauft?
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:00:48 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150563925
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 01:15 schreef KNAK het volgende:
Geen idee of er verschillen zijn tussen copper, brass, ss, want discussie ging over brass geloof ik
Voorlopig is dat ding nog onderweg uit Maleisie,.. Duurt laaaaaaaaang.

Iemand weleens capella juice gebruikt?

Edit

[..]

....ow

*O*

Als hij eenmaal hier is, meestal nog 2 dagen ofzo.. anders zit de douane je te fucken.
pi_150564514
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 13:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, als je probeert om je wick te verdampen, of als je probeert hem leeg te drinken. Verder zou ik het niet weten.

Hoesten kan komen door wat je zelf al zegt; te hoge nicotine, te scherpe liquid (wat gebruik je?) of teveel damp inhaleren en/of meteen weer proberen uit te blazen @ la cloudsjeezerstyle, maar dat laatste zal wel niet..
En wat voor dripper heb je gekauft?
De logische dingen dus. Hoestbuien zijn nu weg, wick bleek te nat te zijn. Is de originele infinite overigens. Lekker dingetje wel.
  donderdag 12 maart 2015 @ 15:55:20 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150567616
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:21 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

De logische dingen dus. Hoestbuien zijn nu weg, wick bleek te nat te zijn. Is de originele infinite overigens. Lekker dingetje wel.
infinite maakt meer drippurz, een CLT neem ik aan?
pi_150569275
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

infinite maakt meer drippurz, een CLT neem ik aan?
Inderdaad :7
pi_150569945
Ik heb onlangs dus voor moeders (en vader heeft het ook geprobeerd) de iStick 20W Nautilus Mini set op aanraden gekocht, het apparaatje zelf bevalt wel alleen de smaken die ik erbij had besteld niet.

Best Damn Tobacco 100%VG - Virgin Vapor vonden ze smerig, asbak smaak. Ook na een week steepen.

RY4 Play 100% VG - Virgin Vapor is ook niet bevallen, te sterke karamel smaak.

Veel tabaksmaken bevatten dus een zoete bijsmaak blijkbaar, als ik zo de beschrijvingen eens lees bij de producten. Dus dat wordt nog even uitproberen.

Liqua traditional tobacco werd al beter bevonden.
  † In Memoriam † donderdag 12 maart 2015 @ 17:50:55 #75
230491 Zith
pls tip
pi_150570470
Verbrande autobanden is dan ook lastig in een potje te doen met veilige smaakstoffen :P Uit ervaring denk ik dat de Cowboy Blend bij de Primera (made in Italy) er het dichtst bij komt, die heeft bijna geen zoetigheid.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_150570701
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:26 schreef Flexit het volgende:
Ik heb onlangs dus voor moeders (en vader heeft het ook geprobeerd) de iStick 20W Nautilus Mini set op aanraden gekocht, het apparaatje zelf bevalt wel alleen de smaken die ik erbij had besteld niet.

Best Damn Tobacco 100%VG - Virgin Vapor vonden ze smerig, asbak smaak. Ook na een week steepen.

Veel tabaksmaken bevatten dus een zoete bijsmaak blijkbaar, als ik zo de beschrijvingen eens lees bij de producten. Dus dat wordt nog even uitproberen.

ik ben ook begonnen met bdt.
ik vond het eigenlijk meer naar een aftershave van het merk 'tabac' smaken (mijn vader had er vroeger een fles van staan).
op zich niet vies, maar ook niet echt je dat.
ik heb het toen gemengd met dk4 van dekang (ik dacht iets vergelijkbaar met ry4), welke ik meer een verbrande suiker smaak vond hebben dan karamel.
waar ik de bdt te zwak vond, vond ik de dk4 te uitgesproken.
samen waren ze acceptabel.

ondertussen ben ik klaar met tabakssmaken.
ik damp nu voornamelijk fruit.
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:34:02 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150573841
Gisteravond pakte ik de Cat's weer eens, ben nooit echt tevreden geweest over de dampproductie en de airflow van het ding, is een quadcoil, veel gepriegel om te rebuilden, en als je na zoveel moeite niet krijgt waar je op hoopt ben je het snel zat.. dit was de derde build die erop zat, en ik vond het nog steeds qud.

Ding weer leeggetrokken, nu eens 4 vertikale coils eropgegooid met korte wicks, en nog steeds niet geweldig.. vanmiddag even met de boormachine aan de rommel geweest;

Buitenste (4) airholes opgeruimd naar 3.0mm, binnenste (6) naar 2.5, en nu doet hij wat ik wil *)

Meteen ook maar weer effe gepolijst;

Daarna de Slug ook maar uitelkaar gepulkt en opnieuw in de wax gezet, en de internals gepoetst zodat hij weer 100/100 vuurt..geen na-pics :@ Blijft een relaxed ding ^O^

Buitenkant is trouwens expres gematteerd, scheelt poetsen en staat hem mooier vind ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 12-03-2015 20:20:43 ]
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:09:34 #78
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150582048

Cloud house sapjes ook binnen. Wel fijne toko, de Blue drake er gratis bijgekregen, elke keer er 20ml sapje bij tot nu toe :).

SD met zijn glimmende dingetjes, Die cat is wel een flink kanon Ee onbekende zou zeggen dat het een uitlaat is :')
Mai pben rai~!
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:22:25 #79
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150582690
Gewoon 22mm hoor, niks kleiner of groter als een andere..

https://www.fasttech.com/p/1730600

Hoe gaat het met de sapjes? Ripdinges al gemaakt?
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:36:48 #80
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150583222
Die uit UK , de pink spot met oa riptide zijn er nog niet... Deze uit Frankrijk wel. Faux Hawk is te vergelijken met riptide en heb nog genoeg ander spul dus ik zal er geen dampje minder om laten :). Dat DIY is écht geweldig te noemen, het is alleen even weten welke smaken de moeite waard zijn daar ik een hoop bagger heb moge proeven met club der Dampfer-aroma's Eppys van nog geen euro zijn de moeite wel waard het te proberen. Van de 10 zijn er 2 te pruimen
Misschien door ze een dag later direct al te proberen zijn ze nog niet lekker (?)

Ik zit te denken aan een ultrasoon of yoghurt machine, maar ben nog niet volledig zeker of dit de moeite waard is daar mensen na zo een dergelijke behandeling van liquids ze nog steeds verder (moeten) steepen.

Morgen 1700 komt Fasttech zag ik net *O*

http://www.vantende.nl/ko(...)okpannen-elektrisch/
Ja nee ja nee ja nee... :')

Met nog een aantal in de kast;

Apotheek-verschijnselen 8)7

[ Bericht 4% gewijzigd door KNAK op 12-03-2015 23:49:21 ]
Mai pben rai~!
pi_150586598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:36 schreef KNAK het volgende:
Die uit UK , de pink spot met oa riptide zijn er nog niet... Deze uit Frankrijk wel. Faux Hawk is te vergelijken met riptide en heb nog genoeg ander spul dus ik zal er geen dampje minder om laten :). Dat DIY is écht geweldig te noemen, het is alleen even weten welke smaken de moeite waard zijn daar ik een hoop bagger heb moge proeven met club der Dampfer-aroma's Eppys van nog geen euro zijn de moeite wel waard het te proberen. Van de 10 zijn er 2 te pruimen
Misschien door ze een dag later direct al te proberen zijn ze nog niet lekker (?)

Ik zit te denken aan een ultrasoon of yoghurt machine, maar ben nog niet volledig zeker of dit de moeite waard is daar mensen na zo een dergelijke behandeling van liquids ze nog steeds verder (moeten) steepen.

Morgen 1700 komt Fasttech zag ik net *O*

http://www.vantende.nl/ko(...)okpannen-elektrisch/
Ja nee ja nee ja nee... :')

Met nog een aantal in de kast;

[ afbeelding ]

Apotheek-verschijnselen 8)7

hangt alles aan het plafond of zo? :D

iemand nog een suggestie voor een koperen mech?
dit ter vervanging van de nemmi, want ik verloor vanavond de helft van mijn vuurknop -O- .
dat was al de achtste keer dat 'ie van de week uit elkaar viel :( }:| , maar nu ben ik de schroef en de rice pin dus echt kwijt ;(

wensen voor de mech;
strak. niet te grote logo's, letters en kleurtjes,
verzonken vuurknop heeft de voorkeur,
liefst een enkele buis, als in geen samengestelde,
geen telescoop,
een hollow-out buis is ivm vochtige omstandigheden niet handig ;),
en natuurlijk 18650.

en toen werd de spoeling een beetje dun ;) ik weet het.
maar als jullie, buiten de wensenlijst, andere interessante mods weten, hou ik me aanbevolen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 00:41:16 #82
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150586743
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 00:34 schreef marc0871 het volgende:

[..]

_O-
Ik wilde r nog aan toevoegen dat ze niet hangen
Fotootje beetje onhandig geplaatst ja

Kan helaas geen advies geven over het andere ... Guru SD mogelijkerwijs wel ;)
Mai pben rai~!
pi_150588740
quote:

[..]

dit ter vervanging van de nemmi, want ik verloor vanavond de helft van mijn vuurknop -O- .
dat was al de achtste keer dat 'ie van de week uit elkaar viel :( }:| , maar nu ben ik de schroef en de rice pin dus echt kwijt ;(

wensen voor de mech;
geen telescoop,
en natuurlijk 18650.

maar als jullie, buiten de wensenlijst, andere interessante mods weten, hou ik me aanbevolen.
http://www.smokesmarter.nl/do-it-yourself/the-kindred.html

:Y).

Voldoet volgens mij aan je wensenlijst.
  Eindredactie Games vrijdag 13 maart 2015 @ 08:50:02 #84
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_150589379
Nu een maand van de tabak af (op de incidentele kruidensigaret na, eens per week) maar ben nog niet van m'n hoestje af. Waarschijnlijk te ongeduldig, maar hoor hier wel eens mensen die na enkele dagen gestopt te zijn al merken dat dit minder wordt. Vraag me af of het niet ook door het dampen nog wordt 'getriggered' door irritatie van trilhaartjes.

Aan de andere kant kan ik me herinneren dat ik een paar jaar geleden zo'n half jaar niet gerookt had, toen duurde het ook echt een maand of drie voor ik van m'n rokershoestje af was (en zelfs toen nog niet helemaal)
pi_150589901
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:50 schreef 2dope het volgende:
Nu een maand van de tabak af (op de incidentele kruidensigaret na, eens per week) maar ben nog niet van m'n hoestje af. Waarschijnlijk te ongeduldig, maar hoor hier wel eens mensen die na enkele dagen gestopt te zijn al merken dat dit minder wordt. Vraag me af of het niet ook door het dampen nog wordt 'getriggered' door irritatie van trilhaartjes.

Aan de andere kant kan ik me herinneren dat ik een paar jaar geleden zo'n half jaar niet gerookt had, toen duurde het ook echt een maand of drie voor ik van m'n rokershoestje af was (en zelfs toen nog niet helemaal)
En het is ook nog niet minder geworden? Want je zou er wel *iets* van moeten merken na zeker een maand.
  Eindredactie Games vrijdag 13 maart 2015 @ 09:33:07 #86
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_150590248
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:19 schreef Anne het volgende:

[..]

En het is ook nog niet minder geworden? Want je zou er wel *iets* van moeten merken na zeker een maand.
Misschien wel iets, moeilijk te zeggen. Het valt me op dat ik in de ochtend nog redelijk wat loop te blaffen.
Het is niet extreem ofzo, maar ik haat het!
pi_150590337
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:33 schreef 2dope het volgende:

[..]

Misschien wel iets, moeilijk te zeggen. Het valt me op dat ik in de ochtend nog redelijk wat loop te blaffen.
Het is niet extreem ofzo, maar ik haat het!
De ochtend is wel redelijk normaal :Y Dat gaat het langste duren voordat je daar vanaf bent ;).
Spuug hetgeen wat je ophoest trouwens ook uit. Dat is het 'gif' wat je lichaam kwijt probeert te raken namelijk.
  Eindredactie Games vrijdag 13 maart 2015 @ 09:53:59 #88
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_150590828
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:36 schreef Anne het volgende:

[..]

De ochtend is wel redelijk normaal :Y Dat gaat het langste duren voordat je daar vanaf bent ;).
Spuug hetgeen wat je ophoest trouwens ook uit. Dat is het 'gif' wat je lichaam kwijt probeert te raken namelijk.
Grappig dat je dat zegt, heb ooit eens gelezen dat je inderdaad "die troep" niet terug in je lichaam wilt hebben, maar ook dat dat eigenlijk dikke bullshit is omdat het niet uitmaakt als het in je maag komt.

Probeer het wel zoveel mogelijk uit te spugen, gevoelsmatig sowieso beter :P
pi_150590945
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:53 schreef 2dope het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, heb ooit eens gelezen dat je inderdaad "die troep" niet terug in je lichaam wilt hebben, maar ook dat dat eigenlijk dikke bullshit is omdat het niet uitmaakt als het in je maag komt.

Probeer het wel zoveel mogelijk uit te spugen, gevoelsmatig sowieso beter :P
Zou ook goed kunnen en klinkt ook aannemelijk.
Mijn gevoel, net zoals bij jou dus, zegt echter dat het sneller gaat als je het direct uitspuugt :P.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:28:43 #90
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150591711
Datgene wat je in de ochtend naar boven haalt wil ik sowieso niet terug m'n lichaam in hebben :')
Genoeg prut aanwezig wat nog wel even gaat duren na al dat gepaf toendertijd

Hoestje heb ik nooit echt gehad

Wel slaap apneu achtige verschijnselen, hartkloppingen, benauwd dichtgeknepen keep-gevoel, zuurstof gebrek gevoel, draaierig , gevoel van flauw vallen,.... Allen verdwenen sinds ik gestopt ben
Mai pben rai~!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:53:49 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150592292
quote:

[..]

wensen voor de mech;
geen telescoop,
en natuurlijk 18650.

blijft nog zat over.. Penny, Cartel, Caravela, Paragon (koper/carbon), Tesla anatolian is ook een mooie strakke, of die Kindred die ze sinds kort bij SS hebben :Y
pi_150592696
Marc had toch al een cartel? Of was dat iemand anders hier die 'm ook had?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:29:44 #93
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150593329
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:09 schreef Anne het volgende:
Ik houd niet bij wie er wat heeft, volgens mij ben ik de enige hier met een koperen Cartel, dus áls hij er eentje heeft is het denk ik de SS versie.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:47:30 #94
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150593807
Nog 5 uur,... Dan mag ik um verwelkomen :Y)
Mai pben rai~!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:59:48 #95
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150594197
pi_150595963
Is het normaal dat er veel meer damp vrij komt bij je eerste teug als je de e-cig een poosje niet hebt gebruikt?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:17:54 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150596639
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:54 schreef Flexit het volgende:
Is het normaal dat er veel meer damp vrij komt bij je eerste teug als je de e-cig een poosje niet hebt gebruikt?
Het kán zijn dat er stiekem wat meer liquid als normaal in je coil is gespijpeld :Y

Deed ie ook een beetje pruttelen?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:23:29 #98
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150598753
OK,.. Nu ie over 45 min kan komen gelijk maar even misbruik maken van de situatie

SD , gij heeft aangeraden 24 kanthal te halen, en zo geschiedde.
Volgens die steam engine

24g
Dual coil
Target ohm: .6
Coil diameter : 3mm

Wraps: 13 nogwat,.... 13?? Klopt dat wel?
Lagere coil diameter is minder weerstand, is nog meer wraps...
Bij deze een beroep op uwe expertise :@
Mai pben rai~!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:53:19 #99
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150599723
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:23 schreef KNAK het volgende:
OK,.. Nu ie over 45 min kan komen gelijk maar even misbruik maken van de situatie

SD , gij heeft aangeraden 24 kanthal te halen, en zo geschiedde.
Volgens die steam engine

24g
Dual coil
Target ohm: .6
Coil diameter : 3mm

Wraps: 13 nogwat,.... 13?? Klopt dat wel?
Lagere coil diameter is minder weerstand, is nog meer wraps...
Bij deze een beroep op uwe expertise :@
Niet op lijstjes kijken.. 2 keer 10 wraps doen, domweg op die dripper bouwen, mooi uitgloeien zodat ze doen wat ze moeten doen, meten wat 'ie doet (voor de statistieken, want als ze mooi opgloeien is het spul gewoon goed), wicken, presoaken, cap erop, 10 druppies erbij en blazen met dat ding..
  vrijdag 13 maart 2015 @ 15:06:15 #100
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150600195
2x10 wraps @ 3mm

Foto's volgen vanavond ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mai pben rai~!
pi_150601103
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

blijft nog zat over.. Penny, Cartel, Caravela, Paragon (koper/carbon), Tesla anatolian is ook een mooie strakke, of die Kindred die ze sinds kort bij SS hebben :Y
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:09 schreef Anne het volgende:
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik houd niet bij wie er wat heeft, volgens mij ben ik de enige hier met een koperen Cartel, dus áls hij er eentje heeft is het denk ik de SS versie.
cartel had ik idd al. de full set in ss idd.

the kindred (gisteren gezien op reddit) en de caravella stonden al bovenaan.
jammer dat ft the kindred alleen in ss heeft.
en die 8 tienen bij smokesmarter vind ik gewoon te veel.

die tesla ga ik eens bekijken.
pi_150601774
Woopwoop. Goed geheugen heb ik :P.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 17:06:19 #103
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150603957

*O*
Mai pben rai~!
pi_150605068
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het kán zijn dat er stiekem wat meer liquid als normaal in je coil is gespijpeld :Y

Deed ie ook een beetje pruttelen?
Ja in het begint pruttelt 'ie altijd wel.
pi_150605345
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:35 schreef Flexit het volgende:

[..]

niet helemaal nokkie vol vullen wil wel eens helpen ;)
pi_150609075
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:42 schreef marc0871 het volgende:

[..]

niet helemaal nokkie vol vullen wil wel eens helpen ;)
Was niet tot over de helft gevuld dus :o.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:46:48 #107
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150609294
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:35 schreef marc0871 het volgende:

[..]

[..]

[..]

cartel had ik idd al. de full set in ss idd.

[ afbeelding ]

the kindred (gisteren gezien op reddit) en de caravella stonden al bovenaan.
jammer dat ft the kindred alleen in ss heeft.
en die 8 tienen bij smokesmarter vind ik gewoon te veel.

die tesla ga ik eens bekijken.
Caravela vind ik wat saaier, maar ok.. en die Kindred is ook een beetje origineel vs. neppie he.. slechte vergelijking, maar ik snap je punt wel.. Maar als je ook in de smiezen houdt dat veel originele mech's gewoon 200¤ kosten, vind ik 8 tientjes ook weer niet zo veel, maar nog steeds aardig prijzig als je het tegenover een neppie van FT spiegelt..

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:06 schreef KNAK het volgende:
[ afbeelding ]

*O*
Al getest ook mag ik hopen? of staat ie zo alleen op elkaar geschroefd?

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:35 schreef Flexit het volgende:

[..]

Naja, dan zal hij net een goeie bui hebben gehad, en had ie je gemist :+
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:55:41 #108
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150609707
Ben nog op het werk, ga dat vanavond pas doen, als ik er energie voor heb, anders morgen ..

Mooi apparaatje, ben er nu al happy mee. Nu nog zien hoe of wat :)
Mai pben rai~!
pi_150611601
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:55 schreef KNAK het volgende:
Ben nog op het werk, ga dat vanavond pas doen, als ik er energie voor heb, anders morgen ..

Mooi apparaatje, ben er nu al happy mee. Nu nog zien hoe of wat :)
mooi istie zeker.
het hoe is niet zo moeilijk; batterij er in. ff zorgen dat 'ie niet ligt te rammelen in de buis. atty erop en dampen met die handel.
veel meer dan een veredelde zaklamp is het niet; knop indrukken=vuren, knop loslaten=niet vuren.

de grootste uitdaging wordt dan de perfecte coil voor jou draaien en daar een goede wick in steken.
want met een mech mod bepaal je daarmee je dampsensatie, ipv met de watts en volts spelen met een gereguleerde mod.
en dat bepaald meteen of het wat is ;)
  vrijdag 13 maart 2015 @ 20:36:23 #110
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_150611827
Altijd leuk check je voor de gein eens de status van mijn bestelling bij fasttech en het spul is zowaar al in nederland:
3/3/2015 bestelling geplaatst
4/3/2015 verzonden
za 14 mrt 2015 13:30-15:30 geplande bezorging.

Moet niet erger worden nog even en het is de volgende dag hier :D of na 5 weken :X

Alleen ben ik nu al te laat met accu's bestellen. Iemand nog suggesties behalve die Samsung 25R 18650 bij cloudchasersinc.eu? Het zou mooi zijn als ze ook Muji pads op voorraad hebben.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_150612890
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Caravela vind ik wat saaier, maar ok.. en die Kindred is ook een beetje origineel vs. neppie he.. slechte vergelijking, maar ik snap je punt wel.. Maar als je ook in de smiezen houdt dat veel originele mech's gewoon 200¤ kosten, vind ik 8 tientjes ook weer niet zo veel, maar nog steeds aardig prijzig als je het tegenover een neppie van FT spiegelt..

caravela en kindred al weer afgeserveerd.
de caravela die ik wil hebben is eruit en wat ze wel hebben heeft issues met de 510.
de kindred is de ss 1.0 versie. die op smokesmarter de 2.0 (zit nog een 1.5 tussen met een kortere switch sectie ;)).
origineel is leuk, maar ik heb dat geld er niet voor over.

die anatolian is wel grappig. de shotgun nog meer, trouwens. wel nog knap duurder.
de penny is ook niet onaardig.
misschien ga ik nog wel voor een king III ook.
staat een leeuwenkop op. mijn sterrenbeeld ;)

ff rustig kijken, reviews lezen en laten bezinken voordat ik wat ga bestellen ;)
  vrijdag 13 maart 2015 @ 21:16:43 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150613835
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 20:58 schreef marc0871 het volgende:

[..]

caravela en kindred al weer afgeserveerd.
de caravela die ik wil hebben is eruit en wat ze wel hebben heeft issues met de 510.
de kindred is de ss 1.0 versie. die op smokesmarter de 2.0 (zit nog een 1.5 tussen met een kortere switch sectie ;)).
origineel is leuk, maar ik heb dat geld er niet voor over.

die anatolian is wel grappig. de shotgun nog meer, trouwens. wel nog knap duurder.
de penny is ook niet onaardig.
misschien ga ik nog wel voor een king III ook.
staat een leeuwenkop op. mijn sterrenbeeld ;)

ff rustig kijken, reviews lezen en laten bezinken voordat ik wat ga bestellen ;)
KNAK-kloon gespot ~O>
pi_150615459
Ik sta op het punt om de grootste liquidaankoop te doen in mijn dampgeschiedenis, maar eerst nog even reviews lezen en het laten bezinken. O-)

Overigens blijkt het zo te zijn dat een te hoog nicotinegehalte ook afbreuk doet aan de smaak en dat dan alleen het scherpe gevoel overheerst. Goedemorgen. :P
  vrijdag 13 maart 2015 @ 21:49:16 #115
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150615492
_O-
pi_150616963
er is niks mis met op je gemak rondneuzen, de review op ft lezen en alle voors en tegens tegen elkaar wegstrepen.
lijkt mij een gezond beslissingsproces.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 22:55:48 #117
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150618626
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:48 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Ik sta op het punt om de grootste liquidaankoop te doen in mijn dampgeschiedenis, maar eerst nog even reviews lezen en het laten bezinken. O-)

Overigens blijkt het zo te zijn dat een te hoog nicotinegehalte ook afbreuk doet aan de smaak en dat dan alleen het scherpe gevoel overheerst. Goedemorgen. :P
je klinkt alsof je een tankwagen met propyleen gaat aanschaffen :+
  vrijdag 13 maart 2015 @ 22:56:27 #118
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150618664
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 22:17 schreef marc0871 het volgende:
er is niks mis met op je gemak rondneuzen, de review op ft lezen en alle voors en tegens tegen elkaar wegstrepen.
lijkt mij een gezond beslissingsproces.
Haphaphap :P
  vrijdag 13 maart 2015 @ 22:58:20 #119
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150618746
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

KNAK-kloon gespot ~O>
;(

Redelijk gelukt tot zo ver :).

Had al 2 coils gedraaid en niet echt opgelet welk boortje ik pakte,
Pakte de deck, stak de poten erdoorheen en ; " wtf waarom zijn die coils zo groot of waarom die ruimte zo klein". Was het een 5mm boor

Ach ja. Na een dag hard werken hoort dat er beetje bij :')

Nu eens kijken of hij vuurt op de Cartel :%
Mai pben rai~!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:08:58 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150619190
Daar ga je dan met je schema, 2 keer 13 wraps bladiebla ;)

Zorg ervoor dat ze mooi vanuit het midden gelijkmatig en tegelijkertijd opgloeien, en dat ze niet de kap van de CLT kunnen raken als die er op zit (!!!), dat zijn 2 laagjes metaal, het ziet er vrij krapjes uit, maar dat kan ook door de foto komen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:24:31 #121
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150619905
Foto is niet geweldig nee, en die tips volg ik wel op ;) Voorlopig heb ik 1 van die coils gesnapt door iets te strak aan te draaien :'). Behendigheids sluipt er zo wel in. Zal zo foto van bovenaf doen. Vanuit het midden gloeien doet men door pliers te gebruiken , zo doe k het ook
Mai pben rai~!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:39:01 #123
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150620556
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:24 schreef KNAK het volgende:
Foto is niet geweldig nee, en die tips volg ik wel op ;) Voorlopig heb ik 1 van die coils gesnapt door iets te strak aan te draaien :'). Behendigheids sluipt er zo wel in. Zal zo foto van bovenaf doen. Vanuit het midden gloeien doet men door pliers te gebruiken , zo doe k het ook
Ja, de mate van aandraaien moet je effe aan gaan voelen, kun je nagaan hoe het is met 28 gauge, en nog leuker, met Nikkel, want dat is écht dramatisch beroerd zachte rommel :|W

Wicken; erdoorheen halen, mag redelijk strak zitten, een beetje heen en weer halen maakt het iets dunner, dus niet mee overdrijven. Afknippen op ietsie meer als een centimeter, zeg; 12 - 13mm buiten de coils, en alleen met een mooi bochtje onder de coil onder de coil laten wijzen. Als de eindjes elkaar onder de coil net kunnne raken zit je goed.
Als de boel straks soaked is, hoeft eigenlijk alleen het einde maar de base te raken, dan is het al genoeg om de liquid op te pikken. Niet teveel onder de coils proppen, want daar heb je airflow nodig, en je zet de topcap er precies zo op, dat de luchtgaatjes recht voor de coils zitten.. ik heb ze meestal ongeveer half open.. minder lucht -> meer smaak, hogere temperatuur, en meer lucht -> grotere wolken, meer liquidverbruik, en minder smaak.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:41:32 #124
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150620647
Duidelijk :)

Ben nog aan het knutselen met de coils. Met vuren is de ene coil sneller dan de ander, met een redelijk groot verschil. Dit is o maat de coils niet gelijkwaardig zijn?
Mai pben rai~!
pi_150620911
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:41 schreef KNAK het volgende:

Ben nog aan het knutselen met de coils. Met vuren is de ene coil sneller dan de ander, met een redelijk groot verschil. Dit is o maat de coils niet gelijkwaardig zijn?
vuren en knijpen totdat ze een beetje doen wat jij wil.
een beetje rommelen met je boortje in de coil wil ook wel eens helpen.
en controleer je schroefjes nog een keer. die willen soms iets loskomen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:49:57 #126
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150620967
Note to self*

Oppassen met base eraf schroeven na vuren
Hete coil is heet!

Heb ze mooi gloeiend gekregen, Het valt me wel op dat het een seconde of 4 a 5 duurt voor ze in vlam staan. Is dit normale gang van zaken ?
Mai pben rai~!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:51:29 #127
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150621032
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:41 schreef KNAK het volgende:

de warmste ietsje aanknijpen; goed heet maken, niet té, dan knoppie los, coil in de breedte beetpakken en aanknijpen en vasthouden, daarna nog eens proberen.. It's like magic..
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:51:32 #128
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150621033
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:48 schreef marc0871 het volgende:

[..]

vuren en knijpen totdat ze een beetje doen wat jij wil.
een beetje rommelen met je boortje in de coil wil ook wel eens helpen.
en controleer je schroefjes nog een keer. die willen soms iets loskomen.
Zo is het me gelukt. En ook die schroefjes vastzetten is een goed idee gebleken
Zo komen we er wel ;)

Alleen die vertraging nog, 4 a 5 seconden is normaal ?
Mai pben rai~!
pi_150621126
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:49 schreef KNAK het volgende:
Note to self*

Hete coil is heet!

Heb ze mooi gloeiend gekregen, Het valt me wel op dat het een seconde of 4 a 5 duurt voor ze in vlam staan. Is dit normale gang van zaken ?
dat kan met dikkere draad en lagere ohm's wel eens even duren, ja.
wacht maar totdat je aan de 0.2 ohm zit.
dan lijkt het alsof ze de eerste 3 seconden niks doen, voordat ze gaan gloeien.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:53:51 #130
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150621139
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:49 schreef KNAK het volgende:
Note to self*

Hete coil is heet!

dat betekent dat je batterij een beetje moeite heeft om de benodigde powerz te leveren.. Geeft niet.. Volgende keer 2 keer 7 wraps... Minder metaal, iets lagere weerstand, werkt sneller.. 10 wraps 24 gauge is behoorlijk heavy metal..

Wicken die hap.
pi_150621250
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

dat betekent dat je batterij een beetje moeite heeft om de benodigde powerz te leveren.. Geeft niet.. Volgende keer 2 keer 7 wraps... Minder metaal, iets lagere weerstand, werkt sneller.. 10 wraps 28gauge is behoorlijk heavy metal..

Wicken die hap.
ehm, hij zat toch met 24?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:56:30 #132
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150621251
Ik heb er 24gauge op zitten nu

Mai pben rai~!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:57:25 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150621294
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:56 schreef marc0871 het volgende:

[..]

ehm, hij zat toch met 24?
jeh, ik verbeterde al :+
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:57:31 #134
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150621298
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:56 schreef KNAK het volgende:

[ afbeelding ]
.53 staat er
Mai pben rai~!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:57:50 #135
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150621314
Wick-tijd
Mai pben rai~!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:58:47 #136
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150621365
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:56 schreef KNAK het volgende:

[ afbeelding ]
damn die linker zit krap op de buitenkant jonguh.. Zet de cap er eens op zonder de bovenkant en gluur er eens in? Ik zou hem ietsie naar het midden proberen te duwen, vóórdat je wickt.. Boortje erin en duwen, een mm of 2 is genoeg..

Volgende coil set: 7 of 8 wraps om een iets dunner boortje.. Dit is 3mm? Pak maar 2.5.. Ik bouw zelden groter als 2.5mm
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:02:19 #137
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150621539

Zit nog wel wat redelijk ruimte daar lijkt mij

[ Bericht 27% gewijzigd door KNAK op 14-03-2015 00:09:14 ]
Mai pben rai~!
pi_150621750
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:02 schreef KNAK het volgende:
[ afbeelding ]

nu nog wel.
maar er komt nog een laagje metaal bij.
dan wordt het idd misschien een beetje krap.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:11:08 #139
64238 CocaColaLight
pi_150621866
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:02 schreef KNAK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bedenk wel dat dit de buitenste "barrel" is, je top cap gaat daar in. Dus de ruimte wordt wel wat krapjes, maar zou goed kunnen gaan. Maar test het wel even voordat je hem op een mech nod zet.

Edit: Marc was me voor :D de les van vandaag niet tv kijken tijdens het typen :D
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:11:23 #140
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150621878
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:07 schreef marc0871 het volgende:

[..]

nu nog wel.
maar er komt nog een laagje metaal bij.
dan wordt het idd misschien een beetje krap.
Fack. Das waar. Er komt nog een deel op .. Ik duw het zooitje wel het midden
Mai pben rai~!
pi_150621941
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:11 schreef KNAK het volgende:

[..]

Fack. Das waar. Er komt nog een deel op .. Ik duw het zooitje wel het midden
better safe than sorry.
op die laatste foto lijkt het mee te vallen.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:25:22 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150622231
Denk dat het wel gaat, die binnenste kap is dunner onderin. Als hij short, gloeit ie vanaf de kap naar de post, is niet heel dramatisch, maar dan gaat ie heel akelig verbrand smaken en uiteraard wordt je topcap een beetje warmachtig ;)

Wickuh!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:25:33 #143
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150622238

Hoop gepriegel :D

Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:28:22 #144
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150622309
Duurdt lang..
pi_150622317
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:25 schreef KNAK het volgende:
[ afbeelding ]

Hoop gepriegel :D

[ afbeelding ]
beter.
wick der in en gaan.
nou willen we weten wat je er van vind ook.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:30:50 #146
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150622355
Ik ga ermee van start
Ik zal wel bij een volgende poging doen wat net werd gezegd; kleiner boortje...

Wickin'
Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:32:28 #147
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_150622398
live-stream waar?
pi_150622435
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:32 schreef MangoTree het volgende:
live-stream waar?
utopia was er niks bij geweest.

vermoedt ik. nog geen seconde van gezien.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:38:20 #149
24329 KNAK
ff w88,......
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:41:36 #150
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150622606

Denk wel klaar zo :)
Mai pben rai~!
pi_150622624
quote:
cm of 1,5 bij je coils vandaan afknippen en 'zachtjes' onder je coil werken.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:42:37 #152
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_150622633
Meld ik ondertussen maar even dat premium liquids ervoor gezorgd heeft dat mijn diy-liquid nergens meer naar smaakt :{
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:43:05 #153
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150622641
Naam premium liquid??
Mai pben rai~!
pi_150622694
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:41 schreef KNAK het volgende:
[ afbeelding ]

Denk wel klaar zo :)
meer dan zat.
maak maar nat en afvuren dat 'kanon'.
ik zou niet met 12mg gaan beginnen :X :r (nee echt)
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:45:40 #155
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_150622695
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:43 schreef KNAK het volgende:
Naam premium liquid??
Die van puff-store liquids alleeen de Angels die ik wel goed is maar die Bread of Heaven is vooral onvergelijkbaar. Elke damp zit ik gewoon opnieuw te verbazen. Het is schijnbaar een smaak die je of vies vindt of niet maar als je hem wel lust dan is 'ie blijkbaar dus ook wel heel erg lekker.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:45:50 #156
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150622699
Soaked

Airflow kanalen bij de coils,.. Ik ga het maar eens proberen :)
Mai pben rai~!
pi_150622733
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:45 schreef KNAK het volgende:
Soaked

Airflow kanalen bij de coils,.. Ik ga het maar eens proberen :)
en?
leef je nog?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:50:07 #158
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150622789
.....smaak!!

Dat het eerste wat me opvalt
Pink spotje is heerlijk

Er zit enig vertraging in met firen en de daadwerkelijke damp productie , maar ... Die smaak !!

6mg nic ... Dat gaat wel naar 3!!
Mai pben rai~!
pi_150622848
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:50 schreef KNAK het volgende:
.....smaak!!

Dat het eerste wat me opvalt
Pink spotje is heerlijk

Er zit enig vertraging in met firen en de daadwerkelijke damp productie , maar ... Die smaak !!

6mg nic ... Dat gaat wel naar 3!!
ja he.

en ja; de coils moeten even op temperatuur komen.

enne, toch maar wel, he?

het bevalt dus?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:54:54 #160
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150622879
Het is geweldig.

Smaak is met de airflow spelende zeker beter dan de Lemo

Damp productie is nu wel gelijk, misschien zelfs ietsje minder dan Lemo
Kan zijn 80vg Lemo, 70vg in CLT , al vraag ik me dat af.
Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:54:56 #161
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_150622880
Klinkt goed ^O^
pi_150622936
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:54 schreef KNAK het volgende:
Het is geweldig.

Smaak is met de airflow spelende zeker beter dan de Lemo

Damp productie is nu wel gelijk, misschien zelfs ietsje minder dan Lemo
Kan zijn 80vg Lemo, 70vg in CLT , al vraag ik me dat af.
mooi.
hebben we je vragenvuur niet voor niets moeten verduren }) ;)
  zaterdag 14 maart 2015 @ 00:58:30 #163
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150622947
Drip tip blijft koel, dat eronder wordt wel warmpjes... Heet

VG 90 proberen ,..

Dank aan een ieder voor de ondersteuning alvast... En al het leed wat ik bezorgd heb :')
Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:00:20 #164
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150622975
....Lemo te koop

Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:00:25 #165
64238 CocaColaLight
pi_150622977
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:50 schreef KNAK het volgende:
Pink spotje is heerlijk
Welke van pink spot heb je? En wat koste het en waar heb je het vandaan?

Want ik ben sinds de sale acties vanwege de nieuwe regels compleet hooked aan fire &ice van pink spot.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:00 schreef KNAK het volgende:
....Lemo te koop

Een appel en een ei als bod van mij om te beginnen :P
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:03:36 #166
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150623028
Ik maak het zelf, heb een zooi spul uit Engeland op komst en heb wat van Savevape liggen...

http://www.leisureliquids.com
http://www.savevape.nl/e-liquids/pink-spot-vapor-aroma/

En misselijk van de nic :')
Mai pben rai~!
pi_150623033
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:00 schreef KNAK het volgende:
....Lemo te koop

niet aan mij.
ik heb zelfs mijn kayfun nog maar 2 keer gebruikt deze week :')
clt 2 en dark horse drippers all the way deze week.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:06:39 #168
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150623089
Damp productie valt dus als enige wat tegen. Maar de smaak is echt geweldig.

Uitblijven van die massale wolken is te wijten aan de coils zoals deze gebouwd zijn?
Mai pben rai~!
pi_150623105
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:03 schreef KNAK het volgende:

En misselijk van de nic :')
heb je 0 nic base?
dan kan je die 6 verdunnen.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:09:36 #170
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150623143
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:07 schreef marc0871 het volgende:

[..]

heb je 0 nic base?
dan kan je die 6 verdunnen.
Ik heb PG 0.6 en VG 0
Ik had een sample potje van cloud house vapor met 6 erin gestopt , Ik heb met m'n eigen sapjes onder de 6'. Meer richting de 3 Dus das geen probleem :)
Mai pben rai~!
pi_150623156
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:06 schreef KNAK het volgende:
Damp productie valt dus als enige wat tegen. Maar de smaak is echt geweldig.

Uitblijven van die massale wolken is te wijten aan de coils zoals deze gebouwd zijn?
voor de echte wolken moet de ohm nog wel wat naar beneden (minder windingen, kleinere diameter).
en hoe ver is je batterij onderhand al heen?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:12:24 #172
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150623194
Dat ga ik zo checken. Eerst even een zooitje DIY potjes proeven nu ik dus echt weet of ze lekker zijn :)

Het is me aangeraden niet onder de .5 te gaan zitten, dus wolken zullen dan wel uitblijven
Wel frappant dat m'n Lemo zelfs wat meer wolk uitstoot, met single coil
Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:14:36 #173
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150623234
Draai die lichtere coils maar vast tussen het drippen door.. En je mag best een beetje onder die 0.5, maar ik zou niet veel lager gaan als 0.25 0.3 ofzo zonder zwaardere batterij, of je moet goed op de spanning blijven letten.. 3.6v is laden, en dat is al aan de lage kant..
pi_150623278
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:12 schreef KNAK het volgende:
Dat ga ik zo checken. Eerst even een zooitje DIY potjes proeven nu ik dus echt weet of ze lekker zijn :)

Het is me aangeraden niet onder de .5 te gaan zitten, dus wolken zullen dan wel uitblijven
ach, ik zit hier nu ook met de cartel met de clt 2 met een 0,2 ohm dual coil.
beste wolken hier.
50/50 sap hier, trouwens.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:18:12 #175
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150623305
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:16 schreef marc0871 het volgende:

[..]

ach, ik zit hier nu ook met de cartel met de clt 2 met een 0,2 ohm dual coil.
beste wolken hier.
50/50 sap hier, trouwens.
hij heeft maar een 20A batterij..
pi_150623339
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hij heeft maar een 20A batterij..
dan moet 'ie het idd niet doen.
ik dacht dat hij samsungs had.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:22:08 #177
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150623366
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:20 schreef marc0871 het volgende:

[..]

dan moet 'ie het idd niet doen.
ik dacht dat hij samsungs had.
Samsung-INR18650-25R-2500mAh-

Maar blijkbaar niet echt voor het zwaardere werk

Zeg maar tot hoe laag ik kan gaan... 3?
Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:23:56 #178
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150623395
Ow, ik dacht dat je een 20Atje had.. Dan mag je wel naar de 0.2 ohm.. ^O^
pi_150623401
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:22 schreef KNAK het volgende:

[..]

Samsung-INR18650-25R-2500mAh-

Maar blijkbaar niet echt voor het zwaardere werk

Zeg maar tot hoe laag ik kan gaan...
zie je wel.
die zitten er bij mij ook in.
ze worden wel wat warm, maar dat is nog niks vergeleken met een efest 20A.
die worden ronduit heet.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:24:55 #180
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150623410
Ik heb deze op jouw aanraden gekozen. :)

In de lader zie ik nu wel 3.81v
En dat in niet eens zo een lange tijd
Mai pben rai~!
pi_150623419
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:23 schreef Sounddragon het volgende:
Ow, ik dacht dat je een 20Atje had.. Dan mag je wel naar de 0.2 ohm.. ^O^
hij heeft ze samen met zijn lader bij cci besteld, toch?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:26:36 #182
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150623434
Nee.

De lader wel CCI, batterij bij http://www.e-smokey.nl/Samsung-INR18650-25R-2500mAh-Batterij

Bij CCI was die 2-pack uitverkocht
Mai pben rai~!
pi_150623446
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:24 schreef marc0871 het volgende:

[..]

zie je wel.
die zitten er bij mij ook in.
ze worden wel wat warm, maar dat is nog niks vergeleken met een efest 20A.
die worden ronduit heet.
Komt omdat de Samsung ook 50A of zelfs 100A kan leveren. Maar niet constant.

De Efest dus niet. Efest heb je trouwens ook met 30 en 35A, constant.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:27:47 #184
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150623456
Ik zit trouwens op ongeveer zo'n zelfde build als jij nu; oud setje wel, in een Atty, ook dc, maar dan 0.62 ohm.. En ook op een Samsung, maar dan op de Vaporshark op 40 watt, da's ongeveer 4.3 volt zegt 'ie.
pi_150623463
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:24 schreef KNAK het volgende:
Ik heb deze op jouw aanraden gekozen. :)

In de lader zie ik nu wel 3.81v
En dat in niet eens zo een lange tijd
kan soms ernstig hard gaan.
ik heb er 3 en die hebben soms halswerk om een avondje vapen bij te houden. 8)7
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:31:31 #186
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150623520
Nu snap ik dus waarom jullie family packs batterijen hebben
Dit is dus in een half uur paffen,..
Batterij volladen van leeg naar vol duurde volgens de meter 3 uur,.. Kan dus m'n lol op hiermee

morgen 2 bijbestellen
Mai pben rai~!
pi_150623557
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:31 schreef KNAK het volgende:
Batterij volladen van leeg naar vol duurde volgens de meter 3 uur,.. Kan dus m'n lol op hiermee

morgen 2 bijbestellen
je hebt ook nog een poosje met je coils zitten rommelen.
dan gaat het ook hard.

enne... wijs.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:35:12 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150623593
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:31 schreef KNAK het volgende:

morgen 2 bijbestellen
_O-

Told ya, maar jij moest er zonodig maar eentje bestellen *)
pi_150623650
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

_O-

advies vragen ze }:| .
maar luisteren? ho maar :N
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:41:01 #190
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150623683
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

_O-

....gelijk ook spijt van de D2 ,... Had een D4 moeten hebben,,, plaats voor 4!!

Iets met schade en schande. Een extra batterij is er gelukkig snel dus het is niet een heus drama. Ik was beetje voorzichtig daar ik niet wist wat ik kon verwachten, vandaar die ene ;)

Voorlopig heb ik dat knalkanon in gebruik kunnen nemen en is de smaak beter dan gehoopt!
Morgen nieuwe coils bouwen. 2.5 boortje, 24 kanthal(?). 7 wrapp -las ik
Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:46:27 #191
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150623744
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:41 schreef KNAK het volgende:

[..]

Iets met schade en schande. Een extra batterij is er gelukkig snel dus het is niet een heus drama. Ik was beetje voorzichtig daar ik niet wist wat ik kon verwachten, vandaar die ene ;)

Voorlopig heb ik dat knalkanon in gebruik kunnen nemen en is de smaak beter dan gehoopt!
welnee man.. Ik heb 5 batterijen waarvan ik er meestal 3 in verschillende devices in gebruik heb, dus die andere 2 zitten of in de lader, of in het batterijdoosje, opgeladen te zijn. Jij hebt maar één mech nu, dus heb je er aan 2 eigenlijk al zat, of je moet hem als daily gaan gebruiken, dan is 3 beter..
pi_150623753
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:41 schreef KNAK het volgende:

[..]

oeh, 0,3 ohm volgens steam engine.
leuke coil.
daar krijg je wel wolkies mee.
pi_150623813
ik ga mijn mandje opzoeken.
't is mooi geweest.
'truste y'all.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:54:05 #194
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150623839
Mazz0ll :W
  zaterdag 14 maart 2015 @ 01:56:15 #195
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150623863
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:46 schreef marc0871 het volgende:

[..]

oeh, 0,3 ohm volgens steam engine.
leuke coil.
daar krijg je wel wolkies mee.
SD zijn woorden,
Als die batterij deze build aankan ga ik dat er wel opzetten :)

En 1 batterij extra is goed. Ik heb nog een Lemo ... Dripper is heerlijk maar het hebben van 5ml tank heeft zijn mobiliteit charmes !

Welteruksen allen ^O^
Mai pben rai~!
pi_150625460
Heeft iemand tips over hoe ik in de CLT mijn wick het beste kan stoppen zonder dat de topcap de boel naar beneden duwt maar wel lekkere wolkjes? Nu heb ik het redelijk maar de cloud is vergelijkbaar als met de ego-C, het is nog een dual coil ook. ;(

edit: net even gerewicked en nu is de cloud best groot, maar wat ik nu anders heb gedaan... :?

[ Bericht 13% gewijzigd door Waarheidsvinder op 14-03-2015 08:50:41 ]
pi_150626288
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 01:12 schreef KNAK het volgende:

Niets met met 0.5 ohm en ook daar kan je flinke wolken mee blazen. Heb je de wick echt onderin je coil gedaan? Mijn regel is altijd de onderzijde coil vrijlaten voor een goede airflow. Zal wellicht per dripper schelen.

En met de Samsungs kan je idd nog veel (veilig) lager.

Ik heb al een tijdje niets gekocht en heb er nu wel weer zin in.....iemand suggesties? :P
pi_150626542
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 08:22 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Heeft iemand tips over hoe ik in de CLT mijn wick het beste kan stoppen zonder dat de topcap de boel naar beneden duwt maar wel lekkere wolkjes? Nu heb ik het redelijk maar de cloud is vergelijkbaar als met de ego-C, het is nog een dual coil ook. ;(

edit: net even gerewicked en nu is de cloud best groot, maar wat ik nu anders heb gedaan... :?
het belangrijkste is iig de hoeveelheid wick.
het moet niet te veel zijn, want dan wickt het niet goed.
bij te weinig is er geen goed contact met de coil.

je wick moet zo stijf in je coil zitten, dat je hem met een beetje weerstand losjes heen en weer kan schuiven.
en dan liever iets stijver dan te los.

voor de volgende stap ga ik hier even uit van een center build.
als hij dan eenmaal zo zit, knip je hem aan allebei de kanten van de coil tot zo'n 1,5cm af.
de 'staartjes' werk je losjes onder de coil weg.
let daarbij op dat de coil zo veel mogelijk vrij is

als je ze links of rechts hebt gebouwd, steek je de wick van binnen naar buiten in de coil.
een klein beetje steekt uit aan de kant van de rand en het merendeel aan de vrije kant van je deck.
het gedeelte bij de rand knip je zo ver weg, dat er nog een pluisje uitsteekt.
de andere kant knip je op zo'n 3cm weg en dat werk je, met een boogje terug naar de coil, ook weer losjes weg in je juice-well.

dit is de manier die voor mij werkt.
de rest is aanvoelen wat voor jou werkt.
dat kan niemand je uitleggen, omdat dat voor iedereen weer anders is.
maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 11:09:20 #199
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150627591
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 09:40 schreef Bowny het volgende:

[..]

Niets met met 0.5 ohm en ook daar kan je flinke wolken mee blazen. Heb je de wick echt onderin je coil gedaan? Mijn regel is altijd de onderzijde coil vrijlaten voor een goede airflow. Zal wellicht per dripper schelen.

En met de Samsungs kan je idd nog veel (veilig) lager.

Ik heb al een tijdje niets gekocht en heb er nu wel weer zin in.....iemand suggesties? :P
Ik heb het wel ruim volgestopt met wick ja.
Onder de coils zit meer dan gemiddeld denk ik
Het eruit halen en iets meer afknippen en terug stoppen en verschil bekijken is wat ik ga doen :)
Mai pben rai~!
pi_150628029
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:09 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik heb het wel ruim volgestopt met wick ja.
Onder de coils zit meer dan gemiddeld denk ik
Het eruit halen en iets meer afknippen en terug stoppen en verschil bekijken is wat ik ga doen :)
een nieuwe wick zetten is waarschijnlijk net zo veel werk maar is minder rommelig.
en 1 zo'n streng als wat je op die foto liet zien, is genoeg voor allebei je coils. echt waar.
less is more en airflow is key voor clouds.
als jij hem helemaal volprakt, belemmer je de airflow.

je kan er best nog wat katoen in kwijt, maar op een gegeven moment werkt het gewoon tegen je.
een keer extra drippen werkt beter dan veel sap kwijt kunnen.
en zelfs dat houdt op, met te veel katoen.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 12:38:34 #201
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150629370
Ik had het flink dik bepakt met wick, ook onder de coil zelf. Ik ga zo re-wicken met dus pal onder de coil zo min mogelijk

Als dat niet gaat helpen ga ik beginnen aan 24g/2.5mm/7wraps coils :)
Mai pben rai~!
pi_150629408
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:05 schreef marc0871 het volgende:

[..]

het belangrijkste is iig de hoeveelheid wick.
het moet niet te veel zijn, want dan wickt het niet goed.
bij te weinig is er geen goed contact met de coil.

je wick moet zo stijf in je coil zitten, dat je hem met een beetje weerstand losjes heen en weer kan schuiven.
en dan liever iets stijver dan te los.

voor de volgende stap ga ik hier even uit van een center build.
als hij dan eenmaal zo zit, knip je hem aan allebei de kanten van de coil tot zo'n 1,5cm af.
de 'staartjes' werk je losjes onder de coil weg.
let daarbij op dat de coil zo veel mogelijk vrij is

als je ze links of rechts hebt gebouwd, steek je de wick van binnen naar buiten in de coil.
een klein beetje steekt uit aan de kant van de rand en het merendeel aan de vrije kant van je deck.
het gedeelte bij de rand knip je zo ver weg, dat er nog een pluisje uitsteekt.
de andere kant knip je op zo'n 3cm weg en dat werk je, met een boogje terug naar de coil, ook weer losjes weg in je juice-well.

dit is de manier die voor mij werkt.
de rest is aanvoelen wat voor jou werkt.
dat kan niemand je uitleggen, omdat dat voor iedereen weer anders is.
maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Toppie! Daar ga ik even mee experimenteren, kijken of dat verschil maakt. Dank u.

Elders las ik trouwens dat te weinig wick de wick verbrand. Precies wat ik nu ook meemaak. Moet ik ook maar even mee experimenteren. :P
  zaterdag 14 maart 2015 @ 12:51:55 #203
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150629725

Een flink stuk minder dan mijn eerste probeersel. Ben benieuwd
Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:16:17 #204
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150630452
Beetje van hetzelfde. Smaak is wel geweldig

Geen idee of het werk/je het kan zien;
http://nl.tinypic.com/m/im4bio/3
Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:28:00 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150630748
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:16 schreef KNAK het volgende:
Beetje van hetzelfde. Smaak is wel geweldig

Geen idee of het werk/je het kan zien;
http://nl.tinypic.com/m/im4bio/3
Maak die andere coils maar.. ding fikt veel te flauw.. hij moet bóós klinken als je hem vuurt; echt TSSSCCHHHH >:)
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:42:10 #206
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150631125
Ga ik doen

Om een idee te krijgen wat betreft die flauwe situatie, wat is de oorzaak ?

Gelijk maar wicke en hopelijk knallen

Edit
Dit vuurt al een stuk rapper *O*

[ Bericht 34% gewijzigd door KNAK op 14-03-2015 14:09:50 ]
Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:17:46 #207
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_150632135
Ben nu Banoffee Cookie Dough van Chefs Vapour aan het dampen. Wat is dat lekker zeg! Denk aan koekjesdeeg met banaan en toffee. Ook Jungle Juice concentraat besteld (ook van Chefs Vapour) wat ik dan meng met 200ml base. Heb ik 240ml Jungle Juice voor nog geen ¤30 :D
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:54:34 #208
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150633010
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:17 schreef PalmRoyale het volgende:
Ben nu Banoffee Cookie Dough van Chefs Vapour aan het dampen. Wat is dat lekker zeg! Denk aan koekjesdeeg met banaan en toffee. Ook Jungle Juice concentraat besteld (ook van Chefs Vapour) wat ik dan meng met 200ml base. Heb ik 240ml Jungle Juice voor nog geen ¤30 :D
DIY!!

Chefs vapor Ook maar eens proberen. Welke shop?

De .32 ohm gaan wat beter :D
http://tinypic.com/r/vfblg/8
Mai pben rai~!
pi_150633292
maar even een fotoreportage van hoe ik er een nieuwe wick in zet.
plaatje bij het praatje.

de beginsituatie

uhh, ieuw

de gore katoen eruit gehaald.
hou je dit over, na 2 dagen intensief dampen.

na een dry-burn en spoelsessie, ziet het er al een stuk beter uit.

nieuw katoen erin.

netjes in de dripper draperen.

klaar voor verse juice

testfire

er zit nu een dual coil in van 6 wraps 23 gauge kanthal.
komt uit op 0.25 ohm.
pi_150633462
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:17 schreef PalmRoyale het volgende:
leuk he?
kan je nagaan wat de winstmarge is.
natuurlijk wel nadat ze hun r&d eruit hebben.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:54 schreef KNAK het volgende:

[..]

DIY!!

mwa, dat begint erop te lijken, ja ;).
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:15:05 #211
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150633490
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:05 schreef marc0871 het volgende:
maar even een fotoreportage van hoe ik er een nieuwe wick in zet.
plaatje bij het praatje.

de beginsituatie

[ afbeelding ]

uhh, ieuw

de gore katoen eruit gehaald.
hou je dit over, na 2 dagen intensief dampen.

[ afbeelding ]

na een dry-burn en spoelsessie, ziet het er al een stuk beter uit.

[ afbeelding ]

nieuw katoen erin.

[ afbeelding ]

netjes in de dripper draperen.

[ afbeelding ]

klaar voor verse juice

testfire

er zit nu een dual coil in van 6 wraps 23 gauge kanthal.
komt uit op 0.25 ohm.
Duidelijk hoe je je well niet gebruikt met wick, met name onder de coil
Video laat dan ook spuitende rookpluimen zien...

Hoe lager de weerstand, hoe heter, hoe meer damp... Vanaf dat moment komen de factoren wicking, juice erbij kijken...

Ik kan nog veel beter zo te zien
Mai pben rai~!
pi_150633667
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:15 schreef KNAK het volgende:

[..]

Duidelijk hoe je je well niet gebruikt met wick, met name onder de coil
Video laat dan ook spuitende rookpluimen zien...

Hoe lager de weerstand, hoe heter, hoe meer damp... Vanaf dat moment komen de factoren wicking, juice erbij kijken...

Ik kan nog veel beter zo te zien
je hebt de tijd.
bij mij ging het ook niet altijd van de eerste keer goed.
soms nog niet.
al doende leert men.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:35:13 #213
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150633911
Dat klopt, maar uiteindelijk komt er wel wat meer bij kijken dan leren door het te doen en heb je richtlijnen nodig , anders doe je het na 100x nog fout

Ik zou bijvoorbeeld niet weten wat ik nu aan wat ik nu heb kan verbeteren,.. Ik kan lager in ohm, ik kan nieuwe coils draaien in de hoop dat ze beter zijn, ik kan ander wick materiaal proberen, of iets meer wick/minder wick proberen, Andere juice, Nader vg pg verhoudingen, maar meer kan ik me niet bedenken
Mai pben rai~!
pi_150633933
Welke e-smoker raden jullie aan momenteel?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:47:21 #215
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_150634148
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:36 schreef Joezi het volgende:
Welke e-smoker raden jullie aan momenteel?
Voor een beginner is de Eleaf iStick 50 watt met de Aspire Atlantis een hele leuke set. Dan heb je een boxmod met 4400mah capaciteit en een hele goede clearomizer.

http://www.zwoofs.nl/mods/boxmods/eleaf-istick-50watt-boxmod/
http://www.zwoofs.nl/verd(...)tlantis-clearomizer/

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:54 schreef KNAK het volgende:

[..]

DIY!!

Bij vapemail.eu besteld en 10ml Chefs Vapour concentraat kost ¤5.50. Hij heeft ook gelijk Green Eyed Monster concentraat er bij besteld voor één van mijn vriendinnen. De base halen we bij vapingbase.nl. Dit is een 50/50 mix zonder nicotine. 100ml kost ¤3.39. We zitten al een tijd op 0mg. Zelf vind ik 0mg tegenwoordig ook nog fijner dampen want ik heb gemerkt dat de smaak dan veel puurder is. Nicotine doet toch iets met de smaak.

[ Bericht 19% gewijzigd door PalmRoyale op 14-03-2015 15:54:40 ]
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_150634393
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:47 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Voor een beginner is de Eleaf iStick 50 watt met de Aspire Atlantis een hele leuke set. Dan heb je een boxmod met 4400mah capaciteit en een hele goede clearomizer.

lol wat een raar ding ik heb de clearomizer CE4, die ging kapot, toen weer gewoon gaan roken.. wat is er beter aan de nieuwe modellen, op zich vond ik die al prima, was volledig aan het e-smoken.. Moet je gewoon elke x maand de clearomizer vervangen?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:03:36 #217
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150634478
Raar ding , ja. Maar die batterij O+

Ik heb de istick 30 watt. Doe ik een dag mee. Iets kleiner.
Mai pben rai~!
pi_150634530
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:03 schreef KNAK het volgende:
Raar ding , ja. Maar die batterij O+

Ik heb de istick 30 watt. Doe ik een dag mee. Iets kleiner.
Wat is de voordeel ervan dan? Je kunt toch ook 2 dunnere nemen?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:07:21 #219
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_150634560
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:59 schreef Joezi het volgende:
wat is er beter aan de nieuwe modellen
Meer smaak, betere dampontwikkeling. En nee, je hoeft niet iedere maand de clearo te vervangen. je koopt gewoon een setje coils.

Trouwens, de bosvruchten liquid van pipeline is ook heel lekker. Dat is echt een hoge kwaliteit liquid. Een hele goede smaak en niet te zoet.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:15:16 #220
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150634745
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:06 schreef Joezi het volgende:

[..]

Wat is de voordeel ervan dan? Je kunt toch ook 2 dunnere nemen?
digitaal regelbaar en afleesbaar voltage en wattage. Kleiner in je zak, kleiner als een variabel ding in stick-vorm, kwaliteit is gewoon goed-goed.. Is gewoon beter..
pi_150634775
Iemand al gelukt om nicotine af te bouwen, bij mij lukte 6 mg wel, alleen volgens mij zat ik veel te veel te lurken :')
pi_150634846
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:35 schreef KNAK het volgende:
Dat klopt, maar uiteindelijk komt er wel wat meer bij kijken dan leren door het te doen en heb je richtlijnen nodig , anders doe je het na 100x nog fout

Ik zou bijvoorbeeld niet weten wat ik nu aan wat ik nu heb kan verbeteren,.. Ik kan lager in ohm, ik kan nieuwe coils draaien in de hoop dat ze beter zijn, ik kan ander wick materiaal proberen, of iets meer wick/minder wick proberen, Andere juice, Nader vg pg verhoudingen, maar meer kan ik me niet bedenken
wat kan je fout doen aan diy?
jij bent de enige die kan zeggen of je het fout doet.
whatever works for you, om het zo maar eens te zeggen.
op een gegeven moment houden de adviezen echt op, omdat er geen adviezen meer gegeven kunnen worden.
en er komt een moment dat je idd gewoon niet beter kan.

zie het maar als een rijbewijs halen.
eerst krijg je instructie, die je onder begeleiding uitvoert.
die instructie wordt minder en de lessen worden eerder herhalen wat je geleerd hebt.
op een gegeven moment vind de instructeur dat je klaar bent voor het examen.
na het examen geeft de examinator je een bewijs van goed gedrag, waarmee je je rijbewijs kan gaan halen.
daarmee is de taak van de instructeur beëindigd en moet je het geleerde in praktijk gaan brengen.

eigenlijk heb je vannacht je examen afgelegd.
en ik vind dat je geslaagd bent.
pi_150634997
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:16 schreef Joezi het volgende:
Iemand al gelukt om nicotine af te bouwen, bij mij lukte 6 mg wel, alleen volgens mij zat ik veel te veel te lurken :')
ik ben van 12mg naar 3mg gegaan.
zowel in tankjes als in drippers.
eigenlijk zou ik zonder kunnen. maar dan mis ik iets in het gevoel.
nog niet eens zozeer de nicotine zelf.
met roken schreeuwde mijn lichaam na een paar uur echt om nicotine.
dat heb ik nu helemaal niet meer.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:27:34 #224
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150635033
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:42 schreef KNAK het volgende:
Ga ik doen

Om een idee te krijgen wat betreft die flauwe situatie, wat is de oorzaak ?

Gelijk maar wicke en hopelijk knallen

[ afbeelding ]

Edit
Dit vuurt al een stuk rapper *O*
hoe lager je gaat in weerstand, hoe gekker dat wordt, maar hij wordt ook heter, en daar heb je niks aan. Als je de weerstand goed vindt en je wilt hem nog sneller laten 'happen', kun je ook nog eens met 28 gauge bouwen om te zien wat er dan gebeurt.. Dat trage opwarmen is domweg het feit dat er veel massa in je coil zit, dus heb je eigenlijk net te weinig ampèrage onder de knop om die hoeveelheid kanthal snel op temperatuur te krijge, dus kun je het met dunner kanthal proberen.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:27:36 #225
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150635034
Ik ben dan ook in 1x geslaagd voor theorie en praktijk , in 2 maanden tijd. Instructeur vond wel dat ik een eigenaardige rijstijl had. Wellicht door 12 jaar in Azië gereden te hebben :').

Maar ik snap wat je bedoelt , echter zijn er nog mogelijkheden het nog beter te kunnen doen, en dat is toch vrij lastig uit te zoeken. Dat zal uiteindelijk wel met de nodige uitprobeersels en de nodige mentale steun hier gaan lukken ;). 2e batterij is net besteld :@

quote:
Begon op 18, en nu met de dripper is 6 al te hoog

.
Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:28:51 #226
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150635065
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hoe lager je gaat in weerstand, hoe gekker dat wordt, maar hij wordt ook heter, en daar heb je niks aan. Als je de weerstand goed vindt en je wilt hem nog sneller laten 'happen', kun je ook nog eens met 28 gauge bouwen om te zien wat er dan gebeurt.. Dat trage opwarmen is domweg het feit dat er veel massa in je coil zit, dus heb je eigenlijk net te weinig ampèrage onder de knop om die hoeveelheid kanthal snel op temperatuur te krijge, dus kun je het met dunner kanthal proberen.
Jij zegt 28g, dan 7 wrapjes op 2.5mm? Dan heb ik gelijk iets voor later klaar liggen om te proberen :)
Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:30:58 #227
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150635128
quote:

[..]

[..]

Bij vapemail.eu besteld en 10ml Chefs Vapour concentraat kost ¤5.50. Hij heeft ook gelijk Green Eyed Monster concentraat er bij besteld voor één van mijn vriendinnen. De base halen we bij vapingbase.nl. Dit is een 50/50 mix zonder nicotine. 100ml kost ¤3.39. We zitten al een tijd op 0mg. Zelf vind ik 0mg tegenwoordig ook nog fijner dampen want ik heb gemerkt dat de smaak dan veel puurder is. Nicotine doet toch iets met de smaak.
Savevape.com. Volgens mij is de base daar net iets goedkoper
Ga tzt wel die chef bestellen. Ik heb duidelijk nog niet genoeg nu ik die dripper al m'n sapjes weg zie slurpen :D
Mai pben rai~!
pi_150635131
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:27 schreef KNAK het volgende:

Begon op 18, en nu met de dripper is 6 al te hoog

.
Wat is een dripper? lol misschien maar eerst even inlezen
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:32:03 #229
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150635159
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:31 schreef Joezi het volgende:

[..]

Zo zat ik 1.5 maand geleden ook :o
Dit topic is heul slecht voor je koopdrift kan ik je alvast vertellen
Mai pben rai~!
pi_150635187
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:31 schreef Joezi het volgende:

[..]

zeg maar het verwarmingselement van een clearo in het groot.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:37:14 #231
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150635269
Voorgaande Posts en foto's laten dat zien..

Trouwens, als er nieuwelingen zijn op e-sig gebied, is dan een istick 50 niet iets teveel van het goede als ze beginnen met een nautilus of Atlantis met coils van 2ohm? Mijn istick 30 kan ik al niet loslaten op m'n nautilus mini ... Waarom dan 50 watt? Voor toekomstige situaties ? In dat geval komt vaak een dripper om de hoek kijken,maar dan wordt er weer aangeraden mechmods te gebruiken
Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:49:41 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150635565
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:37 schreef KNAK het volgende:

Trouwens, als er nieuwelingen zijn op e-sig gebied, is dan een istick 50 niet iets teveel van het goede als ze beginnen met een nautilus of Atlantis met coils van 2ohm? Mijn istick 30 kan ik al niet loslaten op m'n nautilus mini ... Waarom dan 50 watt? Voor toekomstige situaties ? In dat geval komt vaak een dripper om de hoek kijken,maar dan wordt er weer aangeraden mechmods te gebruiken
uitdaging voor je; bouw je CLT eens zodanig op, dat je iStick hem niet te laag vindt qua weerstand, maar dat je hem er wèl op kunt dampen.. Is geen dooie mus; het kàn.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 17:00:17 #233
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150635828
Ik moet dan eerst eens uitzoeken hoe laag de istick kan hebben
Dan die coil bouwen, en klaar (toch?)
Juist voor die echte prik is dan ook een mech nodig,.. Dus een istick zal dat nooit gaan halen wat een me h wel kan. Zijn er dan wel box mods aanwezig die gelijkwaardig zijn ?

[ Bericht 46% gewijzigd door KNAK op 14-03-2015 17:16:10 ]
Mai pben rai~!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 17:38:41 #234
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150636963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 17:00 schreef KNAK het volgende:
Ik moet dan eerst eens uitzoeken hoe laag de istick kan hebben
Dan die coil bouwen, en klaar (toch?)
Juist voor die echte prik is dan ook een mech nodig,.. Dus een istick zal dat nooit gaan halen wat een me h wel kan. Zijn er dan wel box mods aanwezig die gelijkwaardig zijn ?

30w iStick pakt vanaf 0.4 Ohm volgens smoke, je zoekt dus een dualcoil die 0.5 ohm doet, dus 2 coils van net boven de 1 ohm, met zo weinig mogelijk massa..
  zaterdag 14 maart 2015 @ 18:02:22 #235
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_150637600
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:37 schreef KNAK het volgende:

De Istick 50 watt heeft een capaciteit van 4400mah, is toch fijn als je niet iedere dag hoeft te laden? Een beginnende damper kan dan op 1 lading zeker 4 dagen dampen. En je hoeft natuurlijk niet op 50 watt te dampen.

En trouwens, als je op je mechmod een dripper zet met een 0.3ohm dual coil zit je op 45.6 watt. 3.7x3.7/0.3=45.6 watt. Dan heb je geen enkele vorm van beveiliging die je met een gereguleerde mod wel hebt.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 18:18:47 #236
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150638136
M'n pijpbommetje smaakt prima

Alleen die batterij,.... Ik ga er nog maar 2 bijbestellen. Met 4 moet ik de dag wel doorkomen

Istick voor RTA, Cartel voor RDA, prima zo :)
Mai pben rai~!
pi_150645343
quote:
Mij lijkt de 6 wel te lukken, wel het constante gevoel dat ik niet satisfied ben maar verwacht dat dat snel verdwijnt. Zit ook niet constant te lurken maar leg mijn dripper weg als hij op is. Een peuk steek je immers ook niet direct een volgende op.
pi_150645658
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:28 schreef KNAK het volgende:

[..]

Jij zegt 28g, dan 7 wrapjes op 2.5mm? Dan heb ik gelijk iets voor later klaar liggen om te proberen :)
Ik vind persoonlijk 28g net ff iets te dun en 24 weer net ff te dik voor een dripper. 26g is echt een mooi compromis in dikte en snelle spool-up.

Voor de magma gebruik ik exclusief twisted 26g, single coil op 0.25 ohm. Dat is echt een smaakexplosie :P

Probeer maar eens 6 wraps@2.5mm met 26g :) Komt rond de 0.4ohm uit.

Fresh build :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Bowny op 14-03-2015 21:58:51 ]
  zaterdag 14 maart 2015 @ 23:17:15 #239
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150649033
Met alleen geluid, dus zonder beeld zou dat fragmentje een scène kunnen zijn uit StarWars

Flink wolkendekje.. 26 ook maar eens een keertje in huis halen dus :)
Mai pben rai~!
  zondag 15 maart 2015 @ 12:43:11 #240
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150659026
quote:

[..]

[..]

Ik heb geen concentraten kunnen vinden op Vapemail.eu,... Alleen de pre-made
Mai pben rai~!
pi_150659742
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:27 schreef KNAK het volgende:
Ik ben dan ook in 1x geslaagd voor theorie en praktijk , in 2 maanden tijd. Instructeur vond wel dat ik een eigenaardige rijstijl had. Wellicht door 12 jaar in Azië gereden te hebben :').
alvast links rijden als je links wilt afslaan bv? :P
..///
  zondag 15 maart 2015 @ 13:19:55 #242
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150660046
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:08 schreef wipes66 het volgende:

[..]

alvast links rijden als je links wilt afslaan bv? :P
In normaal tempo Extreem voorzichtig rijden, afrijden in een kleiner autootje terwijl ik jaren lang maar 1 verkeersregel heb moeten aanhouden: wie groter is heeft voorrang.
Truck>bus>SUV>personenwagen>koe(dit in India)>gemotoriseerde rickshaw>fietsrickshaw>voetganger

Rijden in Nederland is verder als een mes door smolten boter halen,.. Iedereen rijdt recht hier :D ben overigens wel weer helemaal aangepast...
Mai pben rai~!
  † In Memoriam † zondag 15 maart 2015 @ 13:23:16 #243
230491 Zith
pls tip
pi_150660153
Waarom smaken mijn liquids soms zo zuur? :{
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 15 maart 2015 @ 13:31:14 #244
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150660429
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:23 schreef Zith het volgende:
Waarom smaken mijn liquids soms zo zuur? :{
Merk, type, bouwjaar? :)
  † In Memoriam † zondag 15 maart 2015 @ 13:36:13 #245
230491 Zith
pls tip
pi_150660564
nautilus mini BVC, heb het eigenlijk bij al mijn liquids (heb vooral RY4s liggen hier), vreemde is dat het af en toe is... alsof het moet opwarmen ofzo
  zondag 15 maart 2015 @ 13:39:24 #246
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150660653
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:36 schreef Zith het volgende:
nautilus mini BVC, heb het eigenlijk bij al mijn liquids, vreemde is dat het af en toe is... alsof het moet opwarmen ofzo
Hmkay.. apart..dus dezelfde liquid en coil smaken daarna ineens weer OK? :?
  † In Memoriam † zondag 15 maart 2015 @ 13:40:50 #247
230491 Zith
pls tip
pi_150660694
quote:
5s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hmkay.. apart..dus dezelfde liquid en coil smaken daarna ineens weer OK? :?
Ja, als ik het zou moeten gokken dan denk ik dat het aan steepen ligt, want tegen de tijd dat de tank leger wordt is de smaak weer voller... :P
  zondag 15 maart 2015 @ 13:41:59 #248
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150660731
Heb nooit zure smaak kunnen constateren in mijn nautilus mini
Mai pben rai~!
  zondag 15 maart 2015 @ 13:46:37 #249
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150660886
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:40 schreef Zith het volgende:

[..]

Ja, als ik het zou moeten gokken dan denk ik dat het aan steepen ligt, want tegen de tijd dat de tank leger wordt is de smaak weer voller... :P
Steepen? wut? dat lijkt me heel sterk, of heb je allemaal DIY-liquids? een liquid die uit een shop komt is sowieso al even oud, en steepen doe je aan de 'buitenlucht' en een clearo is nou niet bepaald open..

Ik denk dat het aan je smaakpapilletjes ligt, dat die elke keer weer even moeten wennen ofzo :)
  zondag 15 maart 2015 @ 13:48:24 #250
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150660930
Liquid Flink schudden en wat druppelen in je bvc coil en proeven?
Mai pben rai~!
  zondag 15 maart 2015 @ 14:43:04 #251
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_150662545
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:43 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik heb geen concentraten kunnen vinden op Vapemail.eu,... Alleen de pre-made
Dat kan wel kloppen want hij heeft het speciaal voor ons besteld bij Chefs Vapour (ging met de rest van zijn bestelling mee). Wij zijn de eerste in NL die deze concentraten hebben besteld. Hij wil de concentraten wel gaan toevoegen aan zijn shop.
  zondag 15 maart 2015 @ 17:17:08 #252
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150668565
Ik hoor het wel als het te bestellen is

Voorlopig zit ik nu 8 dagen te wachten op mijn pink spot DIY sapjes uit UK,.. Duurt laaaaaaaang

Dag 3 met de dripper, en sinds gisteren dus met die andere coils. Werkt subliem! Maar goed dat ik aan het DIY ben geslagen want dit ding slurpt behoorlijk. Alle sapjes zelfgemaakt er al op gebruikt en het is duidelijk dat ik deze moet bijstellen, sommige zijn gewoon flauw te noemen op een dripper

Alleen die batterij is een nadeel,.. Dat is 3 uur laden, 45 min stomen, en weer laden,... ;')
Mai pben rai~!
pi_150675774
ok, ik heb de volgende mods in het wagentje zitten

de 1:1 clone van de penny komt als 1 van de beste penny clone's uit de bus.
op de diameter na, alleen maar positief.

de 'unknown' mod ben ik in meerdere incarnaties tegengekomen, met andere logo's en namen.
het feit dat hier geen logo of naam op staat, wordt eerder als een pluspunt gezien.
kan ik het wel mee eens zijn.
schijnt erg prettig te werken.

iemand nog op- of aanmerkingen en/of suggesties?
  zondag 15 maart 2015 @ 20:57:21 #254
64238 CocaColaLight
pi_150676620
Zelf heb ik deze mee laten komen bij mijn laatste bestelling: https://www.fasttech.com/p/1757809
Strak en simpel, vooral de "magneet switch" sprak mij wel aan. Nu is het mijn eerste mech mod dus geen vergelijkingsmateriaal qua hoe hard hij "hit".

Het enige waar je wel op moet letten is het feit dat de ring waar de magneet in zit die op je accu gaat voorzien is van schroefdraad. Dat was bij mij de reden dat er niks gebeurde bij de eerste keer de knop indrukken.
pi_150677428
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:57 schreef CocaColaLight het volgende:
Zelf heb ik deze mee laten komen bij mijn laatste bestelling: https://www.fasttech.com/p/1757809
Strak en simpel, vooral de "magneet switch" sprak mij wel aan. Nu is het mijn eerste mech mod dus geen vergelijkingsmateriaal qua hoe hard hij "hit".

Het enige waar je wel op moet letten is het feit dat de ring waar de magneet in zit die op je accu gaat voorzien is van schroefdraad. Dat was bij mij de reden dat er niks gebeurde bij de eerste keer de knop indrukken.
aparte knop, idd.
hoe werkt dat precies?
ik neem aan dat je 1 deel op de batterij plakt.
maar hoe zet je het andere deel vast?

oh wacht,
eerst de knop in de buis (conisch?)
dan de batterij met de magneet,
en dan de topcap.
of zit ik er helemaal naast?
  zondag 15 maart 2015 @ 21:21:21 #256
64238 CocaColaLight
pi_150677892
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:10 schreef marc0871 het volgende:

[..]

aparte knop, idd.
hoe werkt dat precies?
ik neem aan dat je 1 deel op de batterij plakt.
maar hoe zet je het andere deel vast?

oh wacht,
eerst de knop in de buis (conisch?)
dan de batterij met de magneet,
en dan de topcap.
of zit ik er helemaal naast?
Je maakt het niet vast idd, je checked eerst hoe om de magneten elkaar afstoten. Dan plak je de magneet op de onderkant van je accu. Er zit een randje in de tube waar de knop op rust. Accu erin en dicht schroeven maar.

En heel belangrijk is dat je pin op je dripper ver genoeg uitsteekt anders krijg je vrij vlot warme handen door de kortsluiting :D
pi_150677999
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:21 schreef CocaColaLight het volgende:

[..]

Je maakt het niet vast idd, je checked eerst hoe om de magneten elkaar afstoten. Dan plak je de magneet op de onderkant van je accu. Er zit een randje in de tube waar de knop op rust. Accu erin en dicht schroeven maar.

En heel belangrijk is dat je pin op je dripper ver genoeg uitsteekt anders krijg je vrij vlot warme handen door de kortsluiting :D
ah, bijna goed, dus.
randje was mijn tweede gedachte.
  zondag 15 maart 2015 @ 22:03:27 #258
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150679851
Dat ik van simpel naar iets ingewikkelder (starterskit -> mechmod/RDA) overstap is dan nog wel in mijn geval te begrijpen. Maar 10 verschillende mechmods gaan bestellen zal ik ( en dan zeg ik het nog maar een keertje: 'denk ik :D ) niet snel doen, zeker niet als je een goede in bezit hebt.

Wat mechmod betreft, de functionaliteit, zit daar dan genoeg verschil in om meerdere in huis te hebben?

Ik heb al een paar keer 'hard hit" voorbij zien komen. Wat is dat precies ?
Mai pben rai~!
pi_150683396
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 22:03 schreef KNAK het volgende:
Dat ik van simpel naar iets ingewikkelder (starterskit -> mechmod/RDA) overstap is dan nog wel in mijn geval te begrijpen. Maar 10 verschillende mechmods gaan bestellen zal ik ( en dan zeg ik het nog maar een keertje: 'denk ik :D ) niet snel doen, zeker niet als je een goede in bezit hebt.

Wat mechmod betreft, de functionaliteit, zit daar dan genoeg verschil in om meerdere in huis te hebben?

Ik heb al een paar keer 'hard hit" voorbij zien komen. Wat is dat precies ?
dat gaat over de conductiviteit van de mod en hoe goed hij de elektriciteit doorgeeft naar je atomizer.
koper en messing hebben een hogere conductiviteit dan roestvrij staal, bijvoorbeeld.
dat zal dus meer power naar je atomizer doorgeven. een hardere hit.

zo zit er ook nog verschil in een enkele buis, of een buis met segmenten.
elk segment is een breuk in de stroom, die een voltdrop teweeg brengt.
een enkele buis zal dan een hardere hit geven dan een gesegmenteerde buis.

zelfs een grotere wanddikte schijnt al effect te hebben.

ik heb tot nu toe alleen roestvrij stalen mods gehad.
nu wil ik wel eens weten of koper echt zo veel uitmaakt.
en 2 verschillende is zowel leuk voor het vergelijken, als voor de heb.
  maandag 16 maart 2015 @ 00:03:50 #260
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150684487
Heldere uitleg...

Dus mijn Cartel door jullie aangeraden is gewoon een slimme zet geweest,... In de zin van het mij uiteindelijk erachter laten komen dat er nog meer beter spul is wat ik uiteindelijk ook in huis ga halen :')

Die hardere hit kan niet tot stand worden gebracht middels lagere ohm, of hardere batterij ? Een andere mech is dat extraatje meer wat het um dan zou moeten doen?
Mai pben rai~!
pi_150685069
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 00:03 schreef KNAK het volgende:
Heldere uitleg...

Dus mijn Cartel door jullie aangeraden is gewoon een slimme zet geweest,... In de zin van het mij uiteindelijk erachter laten komen dat er nog meer beter spul is wat ik uiteindelijk ook in huis ga halen :')

Die hardere hit kan niet tot stand worden gebracht middels lagere ohm, of hardere batterij ? Een andere mech is dat extraatje meer wat het um dan zou moeten doen?
he. ho ff.
volgens mij had SD je zelfs nog gewaarschuwd dat de koperen versie beter geleide.
maar jij wilde de roestvrij stalen, omdat je dat mooier vond.
vond ik ook, ondanks dat ik het wist.
met de cartel mod an sich is verder niets mis.

enne, ik heb de natuurkunde niet bedacht.
maar je hebt er hier in alles mee te maken.
de geleiding van het materiaal,
de weerstand van je coil,
en de capillaire werking van je wick.

natuurlijk kan je je coil aanpassen, maar je blijft altijd met een voltdrop zitten, waardoor de zelfde coil op een koperen mod beter werkt dan op een roestvrij stalen.
that's science for ya.
  maandag 16 maart 2015 @ 00:42:04 #262
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150685491
Ik ben helemaal blij met deze SS :) Ik zal hier nog wel even plezier aan beleven voor ik überhaupt ga denken aan een 2e mod. Misschien zal ik deze dan gaan kopen omdat ik een lock ring toch wel zou willen hebben. Deze zal dan dan wel kopere gaan worden,

Als je je nieuwe aanwinst binnen hebt ben ik benieuwd naar je bevindingen ;).

Jij hebt ook een Cartel ... Klopt het dat als je deze rechtop neerzet je de vuurknop enigszins indrukt? Met andere woorden, deze steekt ook een millimeter of 2 eruit?
Mai pben rai~!
  maandag 16 maart 2015 @ 05:17:49 #263
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150686704
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 00:42 schreef KNAK het volgende:
Ik ben helemaal blij met deze SS :) Ik zal hier nog wel even plezier aan beleven voor ik überhaupt ga denken aan een 2e mod. Misschien zal ik deze dan gaan kopen omdat ik een lock ring toch wel zou willen hebben. Deze zal dan dan wel kopere gaan worden,

Jij hebt ook een Cartel ... Klopt het dat als je deze rechtop neerzet je de vuurknop enigszins indrukt? Met andere woorden, deze steekt ook een millimeter of 2 eruit?
de mijne zit mooi flush. Schroefie van de vuurknop goed aangedraaid aan de binnenkant? Je kunt er namelijk een beetje aan rommelen om hem wat vlakker te krijgen.
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2015 @ 12:47:55 #264
230491 Zith
pls tip
pi_150693271
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? 7.25 ohm.. Zo veel draad gebruik ik toch niet? :P

Wil hem hiervoor gebruiken :P

pi_150693499
Te dun draad? Welke dikte gebruik je? Zelf gebruik ik 0.32 met 5 wikkels, komt uit op 1.2. Probeer daarnaast ook je wikkels wat netter tegen elkaar aan te draaien. Helpt wellicht ook, maar dat weet ik niet zeker. Misschien schroef je hem toch nog verder omhoog dan.

Zelf heb ik mijn Lemo weer gepakt, opgebouwd met de chimney build op mijn eigen manier. 1.2 dus, met gewone liquid geeft dat al een zieke wolk. :o Gaat alleen wel te veel liquid doorheen, zit er nu een uur in en lijkt al op de helft te zitten. :')
pi_150695002
Dat is persoonlijk ook niet echt een nette coil :@.

En gezien de dikte (0.20mm?), je ruimte, de afstand van de coil en het aantal wikkelingen kan het gewoon goed kloppen.
pi_150695015
Gebruik voor de fun dit eens:

http://coiltoy.ermeso.com/
pi_150696944
Net even een stinkstok aangestoken, ik kreeg het er gewoon benauwd van. Terwijl ik vanmorgen nog gerookt had. Heb het pakje maar weggegeven op voorwaarde dat ik daar mag bietsen, dan weet ik zeker dat ik ervan af blijf. }:|

Edit: dit vertel ik dus aan een roker, dat ik er zo benauwd van werd, kreeg ik als reactie dat de e-sigaret dus levensgevaarlijk is, volgens hem. Hoe dom kunnen sommige mensen zijn, allemachtig. _O-

[ Bericht 16% gewijzigd door Waarheidsvinder op 16-03-2015 14:44:11 ]
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2015 @ 14:42:54 #269
230491 Zith
pls tip
pi_150697687
Ok nu iets van 1.30ohm in elkaar geknutselt. :P Iets netter nu?

Heb trouwens geen idee wat voor draad het is.. heb twee soorten, heel dun en wat dikker.. zat in een 2dehands pakket. Bedankt voor die website anne

[ Bericht 4% gewijzigd door Zith op 16-03-2015 14:48:53 ]
pi_150697920
Ziet er een stuk beter uit en gloeit zo te zien mooi verdeeld :Y.
pi_150699558
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:25 schreef Waarheidsvinder het volgende:Edit: dit vertel ik dus aan een roker, dat ik er zo benauwd van werd, kreeg ik als reactie dat de e-sigaret dus levensgevaarlijk is, volgens hem. Hoe dom kunnen sommige mensen zijn, allemachtig. _O-
ik heb dit soort reacties helaas ook meegemaakt. echt bijzonder hoe snel mensen van zoiets zijn overtuigd zonder zich in te lezen.
..///
pi_150705305
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 00:42 schreef KNAK het volgende:

bij mij stak hij eerst ook iets uit.
het leek ook wel alsof hij steeds losser kwam te zitten.
en op een gegeven moment ging hij ook vuren, als ik hem op de knop zette.
ben ik toch eens gaan kijken wat het was.
schroef aangedraaid en nooit meer last gehad.

knop indrukken en de schroef draaien.
of de schroef vasthouden en aan de knop draaien. kan ook.
  maandag 16 maart 2015 @ 18:21:46 #273
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_150705666
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:25 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Edit: dit vertel ik dus aan een roker, dat ik er zo benauwd van werd, kreeg ik als reactie dat de e-sigaret dus levensgevaarlijk is, volgens hem. Hoe dom kunnen sommige mensen zijn, allemachtig. _O-
Als iemand dat tegen mij zegt blaas ik met mijn dripper even een grote 100% VG wolk recht in zijn/haar gezicht >:)
pi_150706072
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:21 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Als iemand dat tegen mij zegt blaas ik met mijn dripper even een grote 100% VG wolk recht in zijn/haar gezicht >:)
niet doen. daar bezorg je dampers een slechte naam mee.
je kan ze beter met feiten om de oren slaan.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:47:09 #275
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150709406
Het is inderdaad te verbeteren door die schroef in de vuurknop bij te stellen :). Dank daarvoor. Nu staat ie niet meer te wankelen ... Kreeg gisteren tot 3x toe een -lijkt wel- schokje door m'n vinger geen tijdens het (flink) doorpaffen. Vandaag nog geen last van gehad

Dat ding knalt echt verschrikkelijk met 80vg :D.
Mai pben rai~!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 01:10:49 #276
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150722958
http://www.smokerainbow.com/

Mocht je opzoek zijn naar liquids, hier een site met heul veul samples voor vaak minder dan een euro. (Iemand deze al een keer gebruikt ?)
Mai pben rai~!
pi_150725535
Wat betreft sub-ohmen: ik lees hier vaak dat mensen een hoge weerstand hebben en hun vermogen helemaal opschroeven, maar als ik het schema in de OP zie en kijk naar mijn eigen ervaring, dan verbrand je de boel toch? Zit zelf nu op 7.5W en 3.0V en heb nog steeds een wolk waar je U tegen zegt en als ik hoger ga wordt het smerig...

1.2 ohm btw.
pi_150726947
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:53 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Wat betreft sub-ohmen: ik lees hier vaak dat mensen een hoge weerstand hebben en hun vermogen helemaal opschroeven, maar als ik het schema in de OP zie en kijk naar mijn eigen ervaring, dan verbrand je de boel toch? Zit zelf nu op 7.5W en 3.0V en heb nog steeds een wolk waar je U tegen zegt en als ik hoger ga wordt het smerig...

1.2 ohm btw.
1.2 Ohm valt niet onder Sub Ohm :). En bij Sub Ohm dampen maak je geen gebruik van dat schema.

Ik vraag mij overigens wel nog steeds af hoe dat groene gedeelte uit zo'n vaping chart nou is berekend of dat het gebaseerd is op ervaring. Weet iemand dat?

Die van Sub Ohm coils ziet er bijvoorbeeld zo uit:

pi_150728648
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:51 schreef Anne het volgende:

[..]

1.2 Ohm valt niet onder Sub Ohm :). En bij Sub Ohm dampen maak je geen gebruik van dat schema.

Ik vraag mij overigens wel nog steeds af hoe dat groene gedeelte uit zo'n vaping chart nou is berekend of dat het gebaseerd is op ervaring. Weet iemand dat?

Die van Sub Ohm coils ziet er bijvoorbeeld zo uit:

[ afbeelding ]
Dat snap ik maar mijn ervaring is dus dat hoe hoger de weerstand hoe lager het vermogen moet zijn anders verbrandt de boel, dat is dus wat ik niet snap hoe mensen dat doen...

En dat schema klopt voor geen meter als je het vergelijkt met die van in de OP, die in de OP gaan de waardes bij elke hogere weerstand het vermogen omlaag terwijl die van jou juist het vermogen omhoog gaat...
pi_150729012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:51 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Dat snap ik maar mijn ervaring is dus dat hoe hoger de weerstand hoe lager het vermogen moet zijn anders verbrandt de boel, dat is dus wat ik niet snap hoe mensen dat doen...

En dat schema klopt voor geen meter als je het vergelijkt met die van in de OP, die in de OP gaan de waardes bij elke hogere weerstand het vermogen omlaag terwijl die van jou juist het vermogen omhoog gaat...
Dan klopt het toch niet B-).

Ik zou zeggen: begin dan maar niet aan Sub Ohm dampen.

Ik snap je opmerking overigens sowieso niet.
Bij een lagere Ohm waarde is het wattage hoger. Dat is ook zo in het schema van de OP.
De waardes zijn zelfs gelijk aan die van het schema in de OP, alleen zijn ze in mijn schema afgerond.
pi_150729508
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:04 schreef Anne het volgende:

[..]

Dan klopt het toch niet B-).

Ik zou zeggen: begin dan maar niet aan Sub Ohm dampen.

Ik snap je opmerking overigens sowieso niet.
Bij een lagere Ohm waarde is het wattage hoger. Dat is ook zo in het schema van de OP.
De waardes zijn zelfs gelijk aan die van het schema in de OP, alleen zijn ze in mijn schema afgerond.
Ik was ook zeker niet van plan om te gaan sub-ohmen. En inderdaad ik keek verkeerd met die schema's. Echter, wat wel zo is, is dat 11 watt bij 1.2 ohm in het blauw staat terwijl die in de OP in het rood staat. :P
pi_150729691
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:23 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Ik was ook zeker niet van plan om te gaan sub-ohmen. En inderdaad ik keek verkeerd met die schema's. Echter, wat wel zo is, is dat 11 watt bij 1.2 ohm in het blauw staat terwijl die in de OP in het rood staat. :P
Daarom mijn vraag ;).

quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:51 schreef Anne het volgende:
pi_150735763
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:26 schreef Flexit het volgende:

Nog tips om een e-liquid zachter te maken? Mijn moeder steekt de moord, ook met een liquid die light rokers zou bevallen ondanks dat ze zelf half zware shag rookt. :X
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2015 @ 15:04:08 #284
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150735897
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:58 schreef Flexit het volgende:
Mijn moeder steekt de moord,
Ze doet wat? :P.

Wat bedoel je met zachter maken? Dat het te scherp is? Of dat ze erin stikt? Dat laatste heb ik soms ook wel, komt door het hogere vochtgehalte en met name het ontbreken van hoestonderdrukkende middeltjes. Da's een kwestie van wennen.
pi_150735959
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:04 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ze doet wat? :P.

Wat bedoel je met zachter maken? Dat het te scherp is? Of dat ze erin stikt? Dat laatste heb ik soms ook wel, komt door het hogere vochtgehalte en met name het ontbreken van hoestonderdrukkende middeltjes. Da's een kwestie van wennen.
Ja, ze stikt erin :P Met hoesten als gevolg.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2015 @ 15:09:53 #286
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150736031
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:07 schreef Flexit het volgende:

[..]

Ja, ze stikt erin :P Met hoesten als gevolg.
Het enige wat mij daartegen helpt is de luchttoevoer op maximaal zetten en zo laag mogelijk wattage dampen.
Merk ook dat als ik meer gewone sigaretten tussendoor rook, dat ik meer moet hoesten van de e-smoker.
pi_150736098
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:09 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het enige wat mij daartegen helpt is de luchttoevoer op maximaal zetten en zo laag mogelijk wattage dampen.
Merk ook dat als ik meer gewone sigaretten tussendoor rook, dat ik meer moet hoesten van de e-smoker.
Zal eens de luchttoevoer op max. zetten. Voltage staat al op minimaal.
pi_150744160
ha. dat schiet lekker op.
gisterenavond op de bestelknop gedrukt bij fasttech en vanmiddag kreeg ik al een mailtje dat het op de post zat.
nou kijken of het er voor eind volgende week is.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:03:39 #289
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150749071
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:22 schreef marc0871 het volgende:
ha. dat schiet lekker op.
gisterenavond op de bestelknop gedrukt bij fasttech en vanmiddag kreeg ik al een mailtje dat het op de post zat.
nou kijken of het er voor eind volgende week is.
Oeh
In afwachting op je koperen bevindingen :)
Mai pben rai~!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:52:49 #290
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150752154
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:03 schreef KNAK het volgende:

[..]

Oeh
Uhhuh, en jouw koopgedrag zal daarop worden afgestemd; dan is het natuurlijk zijn schuld dat je een koperen mech gaat bestellen, terwijl je ws allang zit te kijken _O-
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:55:28 #291
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150752280
Ik ben blij dat ik de Cat's vorige week had geupgrade; een quadcoil werkt best aardig om even snel nicotine te tanken tijdens één van de 3 rookpauzes in een 12 (gisteren 13) urige werkdag.. Alleen jammer dat ik geen 18mg Riptide meer heb.. maar 12 lukt op zich ook wel :P
pi_150752466
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:03 schreef KNAK het volgende:

[..]

Oeh
komen er aan, zodra ik weet wat ik er van vind.

quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Uhhuh, en jouw koopgedrag zal daarop worden afgestemd; dan is het natuurlijk zijn schuld dat je een koperen mech gaat bestellen, terwijl je ws allang zit te kijken _O-
_O- _O_

nu nog bedenken of ik er een natuurlijke patina aan ga geven, er een geforceerde patina op loslaat, alcoholverf er overheen gooi of er een blanke laklaag overheen gooi, om ze mooi te houden.

ik neig naar het laatste.
maar het heeft allemaal zijn charme.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:05:55 #293
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150752806
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:59 schreef marc0871 het volgende:

[..]

komen er aan, zodra ik weet wat ik er van vind.

[..]

_O- _O_

nu nog bedenken of ik er een natuurlijke patina aan ga geven, er een geforceerde patina op loslaat, alcoholverf er overheen gooi of er een blanke laklaag overheen gooi, om ze mooi te houden.
Eerste is wel OK, 2e is goed te doen met een dremel/boormachientje en een scotchbrite borstel (brushed), of wil je hem een ammoniak treatment geven ofzo? Verf en/of lak -> :N

Ik laat ze een beetje patineren, en als ik het zat ben of ik een poetsbui heb, dan geef ik ze effe een beurtje; met de goede spullen is dat 5 minuten werk; mooi mat of high polish in no time ^O^
pi_150753682
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eerste is wel OK, 2e is goed te doen met een dremel/boormachientje en een scotchbrite borstel (brushed), of wil je hem een ammoniak treatment geven ofzo? Verf en/of lak -> :N

Ik laat ze een beetje patineren, en als ik het zat ben of ik een poetsbui heb, dan geef ik ze effe een beurtje; met de goede spullen is dat 5 minuten werk; mooi mat of high polish in no time ^O^
ik ben er nog niet over uit :)
zie ik wel, als ze er zijn.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:45:52 #295
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150754845
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zo erg is het ook weer niet _O- Ik heb echt net pas m'n eerste te pakken welke ik eerst even wil gaan misbruiken. Voor Marc dat ding binnen heeft en zijn mening kan vormen erover zijn we ook al een maand verder

Kans op een andere mod is nu relatief laag... Bevindingen waar de vonken va af gaan spatten kunnen dit ietwat veranderen

Afijn, na 10 lange dagen wachten :

*O*

[ Bericht 3% gewijzigd door KNAK op 17-03-2015 22:53:28 ]
Mai pben rai~!
pi_150755074
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:29 schreef Anne het volgende:

[..]

Daarom mijn vraag ;).

[..]

Grappig dat er nu een paar kenners gereageerd hebben maar geen antwoord. Die uit de OP is iig dmv een formule tot stand gekomen dus daar ga ik van uit. Wat mij betreft is subohmen haske slecht voor de gezondheid. :P
pi_150755203
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:50 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Grappig dat er nu een paar kenners gereageerd hebben maar geen antwoord. Die uit de OP is iig dmv een formule tot stand gekomen dus daar ga ik van uit. Wat mij betreft is subohmen haske slecht voor de gezondheid. :P
En wat is de formule dan voor het groene gedeelte? Want daar doel ik op hè? Dus hoe het groen in het schema is bepaald.

Ik ken verder de wet van Ohm en alles daar omheen namelijk wel ;).
pi_150755427
Bij bijvoorbeeld een iStick lijkt mij trouwens dat het groene gedeelte ook een stuk lager ligt, dankzij de 'mean' output die het ding geeft.

Dus stiekem denk ik dat het gebaseerd is op ervaring ipv harde formules.

Normaal knows internet it all, maar op dit vraagstuk heb ik nog steeds geen antwoord kunnen vinden.
pi_150755949
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:52 schreef Anne het volgende:

[..]

En wat is de formule dan voor het groene gedeelte? Want daar doel ik op hè? Dus hoe het groen in het schema is bepaald.

Ik ken verder de wet van Ohm en alles daar omheen namelijk wel ;).
Dat is alles waar het niet in de verbrandingswaarde zit maar waar nog wel damp vrijkomt... Wanneer iets verbrandt is makkelijk na te gaan en wanneer geen damp vrijkomt ook. Scheikundig gezien dan. Zal idd wel een verschil zitten in verschillende outputs maar daar lijkt geen onderscheid in gemaakt te worden. De iStick lijkt overigens wel te kloppen, ik gebruik er eentje.
pi_150756132
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:06 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Dat is alles waar het niet in de verbrandingswaarde zit maar waar nog wel damp vrijkomt... Wanneer iets verbrandt is makkelijk na te gaan en wanneer geen damp vrijkomt ook. Scheikundig gezien dan. Zal idd wel een verschil zitten in verschillende outputs maar daar lijkt geen onderscheid in gemaakt te worden.
Daarom is het ook een leidraad en geen bindend iets.

Mijn Sub Ohm chart klopt bijvoorbeeld ook niet in combinatie met alle coils. Er zijn genoeg Sub Ohm coils die je op 50 watt of meer kunt stoken, maar volgens mijn chart weer niet.

Stomme schema's dus eigenlijk :+. Alleen te gebruiken door beginners met een redelijk simpel setje, denk ik.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:16:12 #301
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150756454
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:50 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Die diagrammen/schema's zijn ws wel berekenbaar dmv de wet van Ohm, maar ik denk dat de kleurtjes nogal afhankelijk zijn van de manier waarop die weerstand tot stand is gekomen, en doel ik met name over de manier waarop de coil is gebouwd waar die weerstand van wordt gemeten. Je kunt een single coil bouwen van dunne kanthal waar je weinig vermogen op hoeft te zetten om hem warm te stoken, maar het is ook mogelijk om bijvoorbeeld een dualcoil te maken van dikkere kanthal die wel degelijk veel power nodig heeft om snel en goed warm te worden.

De stelling dat een (bijvoorbeeld) 1.2 Ohm coil niet werkt met vermogen X, is dus sowieso een foute, en dus zijn die kleurtjes niet iets wat je als feit moet aannemen.

Ik kan met 34 gauge (hele dunne kanthal) een coil maken van 1.2 Ohm, die je met (bij wijze van spreken) een brakke penlite heet krijgt, maar ik kan ook een 1.2 Ohm dualcoil maken van 20 gauge, waar je een dubbele 18650 setup voor nodig hebt om hem lauw te krijgen.

tl:dr; die kleurtjes zeggen geen hol :+

Ow, ennehh.. als subohmen slecht is, gaan er binnen afzienbare tijd heel veel mensen deaud, en ik als eerste..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')