Veel meer wolven in Frankrijk dan in Duitsland hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:32 schreef Dven het volgende:
Er zijn amper wolven in Frankrijk. Voornamelijk rond de alpen. Verre van ook maar in de buurt van NL. Gaat echt niet binnen enkele jaren gebeuren.
Wolven in meeste delen van Noord-Holland niet bepaald waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:56 schreef Catch22- het volgende:
Hopen op een slachting van wilde zwijnen op de Veluwe. En herten in noord Holland
Is het vandaag Slechte Grappen Dag of zoquote:Op zondag 8 maart 2015 19:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Vanmiddag zag ik deze hond in het park te Amsterdam, als het hier stikt van de wolven kan deze viervoeter niet meer zomaar loslopen... dat moet toch niet kunnen Fokkers?
[ afbeelding ]
Op Zondag hebben de Christenen hun rustdag dus dan blijven alleen de matige grappenmakers overquote:Op zondag 8 maart 2015 19:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Is het vandaag Slechte Grappen Dag of zo
Ah in dat geval, hier, nog een matige garp:quote:Op zondag 8 maart 2015 19:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Op Zondag hebben de Christenen hun rustdag dus dan blijven alleen de matige grappenmakers over
't Komt wel dichtbij...quote:Op zondag 8 maart 2015 19:35 schreef Leandra het volgende:
Darn, we waren van de week nog vlakbij Wezeperbrug op vakantie...
Ik vinnum wel leukquote:Op zondag 8 maart 2015 20:00 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ah in dat geval, hier, nog een matige garp:
Roodkapje komt in het bos en ziet opeens de boze wolf achter een boom zitten. Ze loopt er naartoe en zegt: "Wolf wat heb je klein oogjes." Waarop de wolf antwoordt: "Rot op, ik zit te schijten."
Wordt 't lekker weer, is de vakantie afgelopen. Damn...quote:
In ieder geval 5 jaar geleden waren er iets van 50 wolven meer in Duitsland dan in Frankrijk. Het lijkt me erg sterk dat in Frankrijk het bestand in vijf jaar zo dramatisch is gegroeid dat er in eens 'veel meer wolven' zijn in Frankrijk dan in Duitsland.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Veel meer wolven in Frankrijk dan in Duitsland hoor.
Ach, we hebben thuis ook een tuin op het zuidenquote:Op zondag 8 maart 2015 20:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wordt 't lekker weer, is de vakantie afgelopen. Damn...
Honger zullen ze niet krijgen maar ik denk dat ze binnen een week alles doodbijtenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:14 schreef xzaz het volgende:
Eindelijk, hopen dat ze doorlopen naar de Oostvaardersplassen.![]()
Wolven!![]()
![]()
![]()
![]()
http://nl.wikipedia.org/w(...)_wolf_in_Yellowstone
Serieus? Hoeveel kinderen worden er in Europa opgegeten door wolven?quote:Op maandag 9 maart 2015 09:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Vanochtend op de radio een vrouw die spreekt namens "bezorgde moeders" zij vindt dat de wolven moeten worden afgeschoten, ondat ze gevaarlijk zijn en ze haar kinderen niet meer naar buiten durft te sturen..
Was te verwachten dit soort domme reacties. We moeten juist blij zijn dat de wolf terugkomt in Nederland. We moeten niet vergeten dat de wolf gewoon een inheems dier is. ook al zouden er af en toe wat peuters of schapen worden opgeknaagd ,dan vind ik nog niet dat je dan meteen de wolf moet gaan bannen. In de ons omringende landen is de wolf al veel langer terug en zijn er vrijwel nooit problemen. Ouders moeten er mee leren leven, net als dat we aan auto's hebben moeten wennen.
Weliswaar een bericht uit 2013, na de dode wolf van luttelgeest, maar het zegt genoeg, veel mensen die helaas zo denken.quote:WINTERSWIJK/DEN HAAG - Het Winterswijkse Tweede Kamerlid Johan Houwers vindt dat de terugkeer van de wolf in Nederland een gevaar is voor boeren, kinderen én de volksgezondheid.
"Als er straks weer veel wolven in het land rondlopen, moeten we serieus overwegen het dier af te schieten", zegt Houwers. "Willen we hondsdolheid terug in Nederland? Willen we dat schapen en mogelijk zelfs kinderen worden aangevallen door roedels wolven? De wolf is alles behalve een zegen voor Nederland."
Volgens mij 0 .. Het is een beetje het roodkapje syndroom.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Serieus? Hoeveel kinderen worden er in Europa opgegeten door wolven?
Wat een nonsens.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:09 schreef DrMabuse het volgende:
Zijn / haar dagen zijn geteld , daar ga ik wel vanuit.
En binnenkort zal die vreselijk gevaarlijke bloeddorstige wolf doodgeschoten zijn.
De debiele, bange en bemoeizieke meute (inclusief de bezorgde moeders) zal daar wel voor gaan zorgen.
Dat gaat meevallen hoor. Natuurlijk zijn die mensen er maar die zijn er overal in de wereld. Toch komt de wolf in veel landen in grote getalen voor.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Weliswaar een bericht uit 2013, na de dode wolf van luttelgeest, maar het zegt genoeg, veel mensen die helaas zo denken.
Het is niet uitgesloten. Maar de kans is nihil. Moeders moeten zich meer zorgen maken om verkeer.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Volgens mij 0 .. Het is een beetje het roodkapje syndroom.
Die kaartjes zijn echt outdated. De laatste jaren is de wolvenpopulatie sterk toegenomen. Helaas zijn er geen kaartjes van omdat er nog geen onderzoek naar is gedaan. Maar ze zijn de laatste 4 jaar sterk toegenomen in aantal.quote:
Ik kom liever een wolf tegen dan die kut tekens.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat gaat meevallen hoor. Natuurlijk zijn die mensen er maar die zijn er overal in de wereld. Toch komt de wolf in veel landen in grote getalen voor.
quote:Op maandag 9 maart 2015 11:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is niet uitgesloten. Maar de kans is nihil. Moeders moeten zich meer zorgen maken om verkeer.
Je doet nogal wat aannames zo zonder bron en/of onderzoek.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:13 schreef xzaz het volgende:
Die kaartjes zijn echt outdated. De laatste jaren is de wolvenpopulatie sterk toegenomen. Helaas zijn er geen kaartjes van omdat er nog geen onderzoek naar is gedaan. Maar ze zijn de laatste 4 jaar sterk toegenomen in aantal.
Geen bron.
Mua, echte bronnen zijn er niet. Maar als je wat wilt zien: https://www.nabu.de/spend(...)ften/wolf/17649.html en http://www.wildtiermanage(...)ise_in_niedersachsenquote:Op maandag 9 maart 2015 11:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je doet nogal wat aannames zo zonder bron en/of onderzoek.
wolven doden over t algemeen niet voor de lol, maar om te eten.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Honger zullen ze niet krijgen maar ik denk dat ze binnen een week alles doodbijten
quote:Op maandag 9 maart 2015 09:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Weliswaar een bericht uit 2013, na de dode wolf van luttelgeest, maar het zegt genoeg, veel mensen die helaas zo denken.
Mooi man, in die contreien is genoeg voedsel. Het stikt daar van de reeën en ander klein wild.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:29 schreef themauster het volgende:
De wolf is nu gesignaleerd bij Hoogezand in de Provincie Groningen.
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=146196
Dat beest is dus tam anders komt hij niet zo dicht bij de mensen.twitter:schuurman89 twitterde op maandag 09-03-2015 om 11:08:48Sta je te wachten bij de action in hoogezand, rent er ineens een wolf voorbij, toch bijzonder. #wolf #waarneming http://t.co/CPKKPwKimI reageer retweet
Wat waren die mensen linksachter in beeld aan het doen.....?quote:Op zondag 8 maart 2015 19:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Vanmiddag zag ik deze hond in het park te Amsterdam, als het hier stikt van de wolven kan deze viervoeter niet meer zomaar loslopen... dat moet toch niet kunnen Fokkers?
[ afbeelding ]
Dat hoeft niet te betekenen dat die tam is.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:45 schreef themauster het volgende:
Dat beest is dus tam anders komt hij niet zo dicht bij de mensen.twitter:schuurman89 twitterde op maandag 09-03-2015 om 11:08:48Sta je te wachten bij de action in hoogezand, rent er ineens een wolf voorbij, toch bijzonder. #wolf #waarneming http://t.co/CPKKPwKimI reageer retweet
Buiten de bebouwde kom wel, maar het beest houdt zich nu vooral op binnen de bebouwde kom. Zelfs midden in een drukke woonwijk gespot vanochtend.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mooi man, in die contreien is genoeg voedsel. Het stikt daar van de reeën en ander klein wild.
quote:Op maandag 9 maart 2015 08:20 schreef Dven het volgende:
[..]
In ieder geval 5 jaar geleden waren er iets van 50 wolven meer in Duitsland dan in Frankrijk. Het lijkt me erg sterk dat in Frankrijk het bestand in vijf jaar zo dramatisch is gegroeid dat er in eens 'veel meer wolven' zijn in Frankrijk dan in Duitsland.
Net als de knuppel hierboven die aangeeft dat er al veel wolven in Noord-Frankrijk zitten.
Waar halen jullie het vandaan man
De 'schokkende' uitbreiding van wolven in Frankrijk tussen 2004 en 2009. En in de vijf jaar die volgen opeens heel Frankrijk veroverd?Ga fietsen.
quote:Het totaal aantal volwassen wolven in Duitsland wordt in het begin van 2012 geschat op 100 dieren.
quote:In Frankrijk bevinden zich nu naar schatting ruim 200 wolven, op basis van observatie en genetische signatuur. De wolf is nu aanwezig tot in de Noord-Franse Alpen en in de Oost-Pyreneeën
http://content.alterra.wu(...)terraRapport2339.pdfquote:Het aantal wolven in Italië wordt geschat op ca. 500-700 stuks. De grootste concentratie bevindt zich in Nationale Parken in de Abbruzen, Calabrië, Appenijnen en Alpen. Het totaal aantal schijnt met ca. 6%/jr toe te nemen, ondanks meldingen dat ca. 15%/jr omkomt in het verkeer. Wolven migreerden vanuit Italië naar Frankrijk waar de populatie nu geschat wordt op ca. 200 stuks.
Er zitten niet veel wolven, maar 50 km ten noorden van Parijs waar veel bossen zitten zijn wolven gesignaleerd. Dat is niet heel ver van Nederland vandaan.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:20 schreef Dven het volgende:
[..]
In ieder geval 5 jaar geleden waren er iets van 50 wolven meer in Duitsland dan in Frankrijk. Het lijkt me erg sterk dat in Frankrijk het bestand in vijf jaar zo dramatisch is gegroeid dat er in eens 'veel meer wolven' zijn in Frankrijk dan in Duitsland.
Net als de knuppel hierboven die aangeeft dat er al veel wolven in Noord-Frankrijk zitten.
Waar halen jullie het vandaan man
De 'schokkende' uitbreiding van wolven in Frankrijk tussen 2004 en 2009. En in de vijf jaar die volgen opeens heel Frankrijk veroverd?Ga fietsen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De meeste wolven in Duitsland zitten in het oosten. Alleen in Nedersaksen zitten er al ongeveer 50. 100 is wel een heeeeeeeeel matige schattingquote:Op maandag 9 maart 2015 12:03 schreef Smeich het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
http://content.alterra.wu(...)terraRapport2339.pdf
Ah. Een signalering. Oke.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zitten niet veel wolven, maar 50 km ten noorden van Parijs waar veel bossen zitten zijn wolven gesignaleerd. Dat is niet heel ver van Nederland vandaan.
Zelfs in de Vogezen al, als ik deze website mag geloven.quote:
quote:12:00 uur: De wolf is in woonwijken gesignaleerd. 'Dat vinden we geen wenselijke situatie', zegt gedeputeerde Henk Staghouwer op Radio Noord. 'We zijn aan het kijken of we de wolf kunnen verdoven'.
Echt wat een hysterie. Lekker laten lopen dat beest. Nogmaals, je kan beter die wolf dan een wild zwijn tegenkomen.quote:
Lijkt mij echt vet bijzonder om zo ineens voor een wolf te staan.quote:Gezien in een woonwijk in Hoogezand, in de Satellietlaan en Astronautenlaan. Onder andere Koos Tromp en C. de Heer zagen het dier: 'Ik liet mijn hondje uit en stond opeens oog in oog met hem. Het beest keek me recht aan', zegt Tromp. De Heer: 'Ik ben zelf jager, dus ik zag het meteen. De wolf bleef nog even bij ons kippenhok staan, maar zag al snel dat daar niks te halen was.'
Straks krijgen we nog 'hangwolven'.quote:Wilde wolven komen momenteel veel voor in landen als Duitsland, Polen, Frankrijk en Denemarken. Het zijn prachtige dieren en ze spreken tot de verbeelding. Ze komen voor in fabels en sprookjes. Maar het zijn ook rovers. En ze zijn lang niet altijd schuw. Sommige wolven vallen schapen aan, of honden, ze stelen kippen, en heel soms zijn ze agressief tegen mensen. Zulke wolven worden ‘probleemwolven’ genoemd. In Frankrijk worden probleemwolven afgeschoten. Moeten we wel blij zijn met de komst van de wolf naar Noord-Nederland? Wat moeten we in ons kikkerlandje eigenlijk met wolven?
Nedersaksen is in het noordwesten, niet in het oosten.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:21 schreef Dven het volgende:
De meeste wolven in Duitsland zitten in het oosten. Alleen in Nedersaksen zitten er al ongeveer 50.
Ze willen hem gaan verdoven.quote:De wolf is in woonwijken gesignaleerd. 'Dat vinden we geen wenselijke situatie', zegt gedeputeerde Henk Staghouwer op Radio Noord. 'We zijn aan het kijken of we de wolf kunnen verdoven'.
Inderdaad, ze willen wolven, nu krijgen ze wolven gaan ze hem schieten.. tja.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:39 schreef Amarantha het volgende:
En schade door een wolf wordt gewoon vergoed.
ik zou hem niet als wolf herkennenquote:Op maandag 9 maart 2015 12:31 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Lijkt mij echt vet bijzonder om zo ineens voor een wolf te staan.
Oh ik wel. Een wolf herken je wel hoorquote:Op maandag 9 maart 2015 12:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik zou hem niet als wolf herkennen
ik als hondenhater denk gewoon 'loslopende herdershond'quote:Op maandag 9 maart 2015 12:46 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Oh ik wel. Een wolf herken je wel hoor
BBQ'enquote:Op maandag 9 maart 2015 11:46 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Wat waren die mensen linksachter in beeld aan het doen.....?
Een wolf herken je wel hoor. Alleen de loop is al anders dan die van een hond, gracieuzer in mijn ogen.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik als hondenhater denk gewoon 'loslopende herdershond'
en ik zeg dat ik hem niet herkenquote:
Ok, wel dat kan. Maar in het echt ziet er allemaal net wat anders uit dan in filmpjes, dan zie je het allemaal wat beterquote:Op maandag 9 maart 2015 13:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
en ik zeg dat ik hem niet herkenFilmpje van het beest in duitsland gezien, foto's van groningen gezien - voor mij is het gewoon een hondachtig beest.
ik let nooit op de loop van een hond dus geen vergelijkingsmateriaal
Ja precies, wat een hysterie om dat beest. Lekker met rust latenquote:Op maandag 9 maart 2015 13:11 schreef Mystikvm het volgende:
Wat een onzin om dat beest te willen verdoven. Die gaat vanzelf weer weg. Gevaar voor de volksgezondheid of de veilidheid is er nauwelijks. Hoeveel precedenten zijn er?
Maar maar maar, wolf.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:13 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ja precies, wat een hysterie om dat beest. Lekker met rust laten
schiphol heeft ook een ganzenplaag, kan die wolf/hond niet even deze kant op lopenquote:Op maandag 9 maart 2015 13:16 schreef xzaz het volgende:
Op de radio:
Gaan ze zeuren dat ze schade hebben om ganzen. Ja lul, daarom heb je de wolf nodig.
Ik heb het een beetje foutief geschreven. Ik bedoelde dat veruit de meeste wolven in Duitsland nabij de grens met Polen zitten. Maar dat zelfs in het noordwestelijke Nedersaksen dus al een vijftigtal wolven leven.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nedersaksen is in het noordwesten, niet in het oosten.
Lijkt wel alsof die in een omheining heeft gezeten.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:26 schreef Dven het volgende:
Het is natuurlijk alles behalve wenselijk dat wolven in een woonwijk rondlopen. Dat vergroot ook wel het vermoeden dat het geen 'wilde' wolf is, want die zo ongeveer alles doen alles behalve bij mensen in de buurt komen.
Is er niet toevallig een circus in Oost-Europa waar ze wolven houden, dat ie daaruit ontsnapt kan zijn?quote:Op maandag 9 maart 2015 13:28 schreef xzaz het volgende:
[..]
Lijkt wel alsof die in een omheining heeft gezeten.
Moeten ze eens naar Alaska gaan. Daar heb je "steden" waar beren worden geboren en hun hele leven zullen leven.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:34 schreef Mystikvm het volgende:
Al die paniekerige reacties op internet ook. Mensen die beweren doodsangsten uit te staan, of die gast die de schaapjes wilde redden
Stel je verdomme niet zo aan.
Ja, maar er bestaat een ongelooflijk kleine kans dat het toch gebeurd. En anno 2015 is Nederland zo ongelooflijk bang geworden voor wat voor risico's dan ook dat dat al genoeg aanleiding is voor rigoreuze maatregelen.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Jezus.. laat dat beest lekker lopen. Die valt echt geen mensen aan.
Nederland is de afgelopen generaties dan ook opgegroeid zonder 'grote' carnivoren. Dus het is eerder de angst voor het onbekende, aangewakkerd door de spookverhalen uit het verleden.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja, maar er bestaat een ongelooflijk kleine kans dat het toch gebeurd. En anno 2015 is Nederland zo ongelooflijk bang geworden voor wat voor risico's dan ook dat dat al genoeg aanleiding is voor rigoreuze maatregelen.
De kans dat je je teen stoot tegen de tafelpoot is vele malen groter.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:38 schreef Tocadisco het volgende:
Ja, maar er bestaat een ongelooflijk kleine kans dat het toch gebeurd. En anno 2015 is Nederland zo ongelooflijk bang geworden voor wat voor risico's dan ook dat dat al genoeg aanleiding is voor rigoreuze maatregelen.
De kans dat je door een autoongeluk omkomt is groter dan dat je door een terrorist wordt opgeblazen. En toch voelen veel mensen zich minder comfortabel om naast drie baardmansen in een jurk in de trein te zitten dan in de auto te stappen.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De kans dat je je teen stoot tegen de tafelpoot is vele malen groter.
Totdat er een saarloos loopt of een tjech loopt, wolfshonden dus.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een wolf herken je wel hoor. Alleen de loop is al anders dan die van een hond, gracieuzer in mijn ogen.
En het zijn al met al gewoon linke dieren. Ik heb redelijk 'contact' met een wolf die hier bij een hotel zit. Maar ze zijn alles behalve te vergelijken met gewone honden. Het zijn dieren die je niet in de buurt van mensen moet willen hebben.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:28 schreef xzaz het volgende:
[..]
Lijkt wel alsof die in een omheining heeft gezeten.
Een saarloos is een halve wolf.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Totdat er een saarloos loopt of een tjech loopt, wolfshonden dus.
Onderbuikgevoelens zijn idd slechte raadgevers.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:43 schreef Richestorags het volgende:
De kans dat je door een autoongeluk omkomt is groter dan dat je door een terrorist wordt opgeblazen. En toch voelen veel mensen zich minder comfortabel om naast drie baardmansen in een jurk in de trein te zitten dan in de auto te stappen.
Ook in landen waar die grote carnivoren wel zitten, is er ofdoende angst.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nederland is de afgelopen generaties dan ook opgegroeid zonder 'grote' carnivoren. Dus het is eerder de angst voor het onbekende, aangewakkerd door de spookverhalen uit het verleden.
Wolfshond, niet geheel en al 50/50, maar waar het om gaat is dat ze qua uiterlijk erg dicht tegen de wolf aan zitten. De tjech is als je een goede hebt qua uiterlijk gewoon een wolf.quote:
Wilde honden zijn ook kut. Heb wel eens een standoff met een wilde hond gehad in Sarajevo en op de Filipijnenquote:Op maandag 9 maart 2015 13:45 schreef Dven het volgende:
[..]
En het zijn al met al gewoon linke dieren. Ik heb redelijk 'contact' met een wolf die hier bij een hotel zit. Maar ze zijn alles behalve te vergelijken met gewone honden. Het zijn dieren die je niet in de buurt van mensen moet willen hebben.
En een ander 'probleem', straathonden die kruisen met wolven. Komt ook steeds vaker voor.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Wolfshond, niet geheel en al 50/50, maar waar het om gaat is dat ze qua uiterlijk erg dicht tegen de wolf aan zitten. De tjech is als je een goede hebt qua uiterlijk gewoon een wolf.
Aan hun karakter is het ook wel te merken trouwens dat er een hele stevige scheut wolf in zit.
En dan heb ik nog niet eens de zelf geknutselde kruisingen tussen honden en wolven meegenomen.
Maar dan is het toch logisch dat mensen ze voor een wolf aanzien? Aan een halve neger kan je toch ook zien dat het hij in ieder geval deels neger isquote:Op maandag 9 maart 2015 13:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Wolfshond, niet geheel en al 50/50, maar waar het om gaat is dat ze qua uiterlijk erg dicht tegen de wolf aan zitten. De tjech is als je een goede hebt qua uiterlijk gewoon een wolf.
Aan hun karakter is het ook wel te merken trouwens dat er een hele stevige scheut wolf in zit.
En dan heb ik nog niet eens de zelf geknutselde kruisingen tussen honden en wolven meegenomen.
Wilde honden zijn er niet zo veel, zeker in Europa nietquote:Op maandag 9 maart 2015 13:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wilde honden zijn ook kut. Heb wel eens een standoff met een wilde hond gehad in Sarajevo en op de Filipijnengeen pretje.
Klopt, ook daar komen kruisingen voor die het uiterlijk van een wolf hebben en een karakter hebben dat daar ook dichter bij in de buurt komt. Ben je mooi zuur als je zo'n hondje wil "redden".quote:Op maandag 9 maart 2015 13:49 schreef Dven het volgende:
[..]
En een ander 'probleem', straathonden die kruisen met wolven. Komt ook steeds vaker voor.
In Oost-Europa lijkt me dat dat best veel voorkomt, vooral Bosnië, Roemenië en Bulgarije.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:49 schreef Dven het volgende:
[..]
En een ander 'probleem', straathonden die kruisen met wolven. Komt ook steeds vaker voor.
Is logisch ja, maar dat je dus zo altijd kan zien dat het een echte wolf is is wat minder waar dan je dacht.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar dan is het toch logisch dat mensen ze voor een wolf aanzien? Aan een halve neger kan je toch ook zien dat het hij in ieder geval deels neger is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |