Veel meer wolven in Frankrijk dan in Duitsland hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:32 schreef Dven het volgende:
Er zijn amper wolven in Frankrijk. Voornamelijk rond de alpen. Verre van ook maar in de buurt van NL. Gaat echt niet binnen enkele jaren gebeuren.
Wolven in meeste delen van Noord-Holland niet bepaald waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:56 schreef Catch22- het volgende:
Hopen op een slachting van wilde zwijnen op de Veluwe. En herten in noord Holland
Is het vandaag Slechte Grappen Dag of zoquote:Op zondag 8 maart 2015 19:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Vanmiddag zag ik deze hond in het park te Amsterdam, als het hier stikt van de wolven kan deze viervoeter niet meer zomaar loslopen... dat moet toch niet kunnen Fokkers?
[ afbeelding ]
Op Zondag hebben de Christenen hun rustdag dus dan blijven alleen de matige grappenmakers overquote:Op zondag 8 maart 2015 19:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Is het vandaag Slechte Grappen Dag of zo
Ah in dat geval, hier, nog een matige garp:quote:Op zondag 8 maart 2015 19:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Op Zondag hebben de Christenen hun rustdag dus dan blijven alleen de matige grappenmakers over
't Komt wel dichtbij...quote:Op zondag 8 maart 2015 19:35 schreef Leandra het volgende:
Darn, we waren van de week nog vlakbij Wezeperbrug op vakantie...
Ik vinnum wel leukquote:Op zondag 8 maart 2015 20:00 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ah in dat geval, hier, nog een matige garp:
Roodkapje komt in het bos en ziet opeens de boze wolf achter een boom zitten. Ze loopt er naartoe en zegt: "Wolf wat heb je klein oogjes." Waarop de wolf antwoordt: "Rot op, ik zit te schijten."
Wordt 't lekker weer, is de vakantie afgelopen. Damn...quote:
In ieder geval 5 jaar geleden waren er iets van 50 wolven meer in Duitsland dan in Frankrijk. Het lijkt me erg sterk dat in Frankrijk het bestand in vijf jaar zo dramatisch is gegroeid dat er in eens 'veel meer wolven' zijn in Frankrijk dan in Duitsland.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Veel meer wolven in Frankrijk dan in Duitsland hoor.
Ach, we hebben thuis ook een tuin op het zuidenquote:Op zondag 8 maart 2015 20:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wordt 't lekker weer, is de vakantie afgelopen. Damn...
Honger zullen ze niet krijgen maar ik denk dat ze binnen een week alles doodbijtenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:14 schreef xzaz het volgende:
Eindelijk, hopen dat ze doorlopen naar de Oostvaardersplassen.![]()
Wolven!![]()
![]()
![]()
![]()
http://nl.wikipedia.org/w(...)_wolf_in_Yellowstone
Serieus? Hoeveel kinderen worden er in Europa opgegeten door wolven?quote:Op maandag 9 maart 2015 09:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Vanochtend op de radio een vrouw die spreekt namens "bezorgde moeders" zij vindt dat de wolven moeten worden afgeschoten, ondat ze gevaarlijk zijn en ze haar kinderen niet meer naar buiten durft te sturen..
Was te verwachten dit soort domme reacties. We moeten juist blij zijn dat de wolf terugkomt in Nederland. We moeten niet vergeten dat de wolf gewoon een inheems dier is. ook al zouden er af en toe wat peuters of schapen worden opgeknaagd ,dan vind ik nog niet dat je dan meteen de wolf moet gaan bannen. In de ons omringende landen is de wolf al veel langer terug en zijn er vrijwel nooit problemen. Ouders moeten er mee leren leven, net als dat we aan auto's hebben moeten wennen.
Weliswaar een bericht uit 2013, na de dode wolf van luttelgeest, maar het zegt genoeg, veel mensen die helaas zo denken.quote:WINTERSWIJK/DEN HAAG - Het Winterswijkse Tweede Kamerlid Johan Houwers vindt dat de terugkeer van de wolf in Nederland een gevaar is voor boeren, kinderen én de volksgezondheid.
"Als er straks weer veel wolven in het land rondlopen, moeten we serieus overwegen het dier af te schieten", zegt Houwers. "Willen we hondsdolheid terug in Nederland? Willen we dat schapen en mogelijk zelfs kinderen worden aangevallen door roedels wolven? De wolf is alles behalve een zegen voor Nederland."
Volgens mij 0 .. Het is een beetje het roodkapje syndroom.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Serieus? Hoeveel kinderen worden er in Europa opgegeten door wolven?
Wat een nonsens.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:09 schreef DrMabuse het volgende:
Zijn / haar dagen zijn geteld , daar ga ik wel vanuit.
En binnenkort zal die vreselijk gevaarlijke bloeddorstige wolf doodgeschoten zijn.
De debiele, bange en bemoeizieke meute (inclusief de bezorgde moeders) zal daar wel voor gaan zorgen.
Dat gaat meevallen hoor. Natuurlijk zijn die mensen er maar die zijn er overal in de wereld. Toch komt de wolf in veel landen in grote getalen voor.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Weliswaar een bericht uit 2013, na de dode wolf van luttelgeest, maar het zegt genoeg, veel mensen die helaas zo denken.
Het is niet uitgesloten. Maar de kans is nihil. Moeders moeten zich meer zorgen maken om verkeer.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Volgens mij 0 .. Het is een beetje het roodkapje syndroom.
Die kaartjes zijn echt outdated. De laatste jaren is de wolvenpopulatie sterk toegenomen. Helaas zijn er geen kaartjes van omdat er nog geen onderzoek naar is gedaan. Maar ze zijn de laatste 4 jaar sterk toegenomen in aantal.quote:
Ik kom liever een wolf tegen dan die kut tekens.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat gaat meevallen hoor. Natuurlijk zijn die mensen er maar die zijn er overal in de wereld. Toch komt de wolf in veel landen in grote getalen voor.
quote:Op maandag 9 maart 2015 11:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is niet uitgesloten. Maar de kans is nihil. Moeders moeten zich meer zorgen maken om verkeer.
Je doet nogal wat aannames zo zonder bron en/of onderzoek.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:13 schreef xzaz het volgende:
Die kaartjes zijn echt outdated. De laatste jaren is de wolvenpopulatie sterk toegenomen. Helaas zijn er geen kaartjes van omdat er nog geen onderzoek naar is gedaan. Maar ze zijn de laatste 4 jaar sterk toegenomen in aantal.
Geen bron.
Mua, echte bronnen zijn er niet. Maar als je wat wilt zien: https://www.nabu.de/spend(...)ften/wolf/17649.html en http://www.wildtiermanage(...)ise_in_niedersachsenquote:Op maandag 9 maart 2015 11:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je doet nogal wat aannames zo zonder bron en/of onderzoek.
wolven doden over t algemeen niet voor de lol, maar om te eten.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Honger zullen ze niet krijgen maar ik denk dat ze binnen een week alles doodbijten
quote:Op maandag 9 maart 2015 09:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Weliswaar een bericht uit 2013, na de dode wolf van luttelgeest, maar het zegt genoeg, veel mensen die helaas zo denken.
Mooi man, in die contreien is genoeg voedsel. Het stikt daar van de reeën en ander klein wild.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:29 schreef themauster het volgende:
De wolf is nu gesignaleerd bij Hoogezand in de Provincie Groningen.
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=146196
Dat beest is dus tam anders komt hij niet zo dicht bij de mensen.twitter:schuurman89 twitterde op maandag 09-03-2015 om 11:08:48Sta je te wachten bij de action in hoogezand, rent er ineens een wolf voorbij, toch bijzonder. #wolf #waarneming http://t.co/CPKKPwKimI reageer retweet
Wat waren die mensen linksachter in beeld aan het doen.....?quote:Op zondag 8 maart 2015 19:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Vanmiddag zag ik deze hond in het park te Amsterdam, als het hier stikt van de wolven kan deze viervoeter niet meer zomaar loslopen... dat moet toch niet kunnen Fokkers?
[ afbeelding ]
Dat hoeft niet te betekenen dat die tam is.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:45 schreef themauster het volgende:
Dat beest is dus tam anders komt hij niet zo dicht bij de mensen.twitter:schuurman89 twitterde op maandag 09-03-2015 om 11:08:48Sta je te wachten bij de action in hoogezand, rent er ineens een wolf voorbij, toch bijzonder. #wolf #waarneming http://t.co/CPKKPwKimI reageer retweet
Buiten de bebouwde kom wel, maar het beest houdt zich nu vooral op binnen de bebouwde kom. Zelfs midden in een drukke woonwijk gespot vanochtend.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mooi man, in die contreien is genoeg voedsel. Het stikt daar van de reeën en ander klein wild.
quote:Op maandag 9 maart 2015 08:20 schreef Dven het volgende:
[..]
In ieder geval 5 jaar geleden waren er iets van 50 wolven meer in Duitsland dan in Frankrijk. Het lijkt me erg sterk dat in Frankrijk het bestand in vijf jaar zo dramatisch is gegroeid dat er in eens 'veel meer wolven' zijn in Frankrijk dan in Duitsland.
Net als de knuppel hierboven die aangeeft dat er al veel wolven in Noord-Frankrijk zitten.
Waar halen jullie het vandaan man
De 'schokkende' uitbreiding van wolven in Frankrijk tussen 2004 en 2009. En in de vijf jaar die volgen opeens heel Frankrijk veroverd?Ga fietsen.
quote:Het totaal aantal volwassen wolven in Duitsland wordt in het begin van 2012 geschat op 100 dieren.
quote:In Frankrijk bevinden zich nu naar schatting ruim 200 wolven, op basis van observatie en genetische signatuur. De wolf is nu aanwezig tot in de Noord-Franse Alpen en in de Oost-Pyreneeën
http://content.alterra.wu(...)terraRapport2339.pdfquote:Het aantal wolven in Italië wordt geschat op ca. 500-700 stuks. De grootste concentratie bevindt zich in Nationale Parken in de Abbruzen, Calabrië, Appenijnen en Alpen. Het totaal aantal schijnt met ca. 6%/jr toe te nemen, ondanks meldingen dat ca. 15%/jr omkomt in het verkeer. Wolven migreerden vanuit Italië naar Frankrijk waar de populatie nu geschat wordt op ca. 200 stuks.
Er zitten niet veel wolven, maar 50 km ten noorden van Parijs waar veel bossen zitten zijn wolven gesignaleerd. Dat is niet heel ver van Nederland vandaan.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:20 schreef Dven het volgende:
[..]
In ieder geval 5 jaar geleden waren er iets van 50 wolven meer in Duitsland dan in Frankrijk. Het lijkt me erg sterk dat in Frankrijk het bestand in vijf jaar zo dramatisch is gegroeid dat er in eens 'veel meer wolven' zijn in Frankrijk dan in Duitsland.
Net als de knuppel hierboven die aangeeft dat er al veel wolven in Noord-Frankrijk zitten.
Waar halen jullie het vandaan man
De 'schokkende' uitbreiding van wolven in Frankrijk tussen 2004 en 2009. En in de vijf jaar die volgen opeens heel Frankrijk veroverd?Ga fietsen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De meeste wolven in Duitsland zitten in het oosten. Alleen in Nedersaksen zitten er al ongeveer 50. 100 is wel een heeeeeeeeel matige schattingquote:Op maandag 9 maart 2015 12:03 schreef Smeich het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
http://content.alterra.wu(...)terraRapport2339.pdf
Ah. Een signalering. Oke.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zitten niet veel wolven, maar 50 km ten noorden van Parijs waar veel bossen zitten zijn wolven gesignaleerd. Dat is niet heel ver van Nederland vandaan.
Zelfs in de Vogezen al, als ik deze website mag geloven.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |