Dan moeten ze of over een brug of zwemmen. Ik denk niet dat een wolf daar zo snel komt.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:14 schreef xzaz het volgende:
Eindelijk, hopen dat ze doorlopen naar de Oostvaardersplassen.![]()
De lijst met dingen die dat niet zijn is korter.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Is naar verluidt daarna nog anaal ingebracht bij P. Brard.
Wolven kunnen prima zwemmen en als er voedsel is... waarom niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan moeten ze of over een brug of zwemmen. Ik denk niet dat een wolf daar zo snel komt.
Tja, genoeg agrariërs die met vergiftigd vlees strooien om roofvogels te doden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:11 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat 'ie wordt doodgereden lijkt me goed mogelijk. Dat 'ie wordt doodgeschoten zie ik nog niet zo snel gebeuren, beschermd en zulks hè.
Mensen zijn geen onderdeel vd natuur?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:11 schreef pfaf het volgende:
Fijn dat de natuur langzamerhand weer wat terrein krijgt in Nederland.
Omdat een stuk zwemmen moeilijker is dan een stuk lopen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:19 schreef xzaz het volgende:
Wolven kunnen prima zwemmen en als er voedsel is... waarom niet.
Klopt, denk ook niet dat het zonder de hulp van de mens zal gebeuren maar het zal alle problemen oplossen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Omdat een stuk zwemmen moeilijker is dan een stuk lopen.
Het kán natuurlijk wel, maar ik zie het zo snel nog niet gebeuren. Vooral niet omdat, als hij een stukje naar het zuiden gaat, hij over de Veluwe banjert.
Blabla.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen zijn geen onderdeel vd natuur?
Ik had een stapel National Geographic magazines (net vandeweek weggegooid natuurlijk, anders had ik het even kunnen inscannen voor dit topic), waaronder eentje waar een heel stuk in stond over wolven in de VS en Europa. Daar stond hetzelfde als wat jij poste in mooie plaatjes: Ondanks angsten van boeren en bewoners bleek de herinvoering van de wolf alleen maar goed voor de natuur.quote:
Klopt, mei 2013 dacht ik dat het was; was prachtig om te lezen hoeveel de invloed op de natuur was de wolf heeft gehad. Ze stonden echt versteld.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:23 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik had een stapel National Geographic magazines (net vandeweek weggegooid natuurlijk, anders had ik het even kunnen inscannen voor dit topic), waaronder eentje waar een heel stuk in stond over wolven in de VS en Europa. Daar stond hetzelfde als wat jij poste in mooie plaatjes: Ondanks angsten van boeren en bewonders bleek de herinvoering van de wolf alleen maar goed voor de natuur.
Het verschil qua leefgebied is dat wij in Europa aaneengesloten natuurgebieden hebben en de VS niet. Met name in de gebieden ertussen hebben ze problemen in de USA, omdat de wolven zich natuurlijk niet houden aan door mensen getrokken grenzen.
In Europa hebben we de Natura 2000, dat klopt. Maar het is hier ook wel een stuk meer dichtbevolkt dan in de VS. Dat gaat sowieso tot conflicten leiden. Want wolven hebben een gigantisch territorium nodig.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:23 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik had een stapel National Geographic magazines (net vandeweek weggegooid natuurlijk, anders had ik het even kunnen inscannen voor dit topic), waaronder eentje waar een heel stuk in stond over wolven in de VS en Europa. Daar stond hetzelfde als wat jij poste in mooie plaatjes: Ondanks angsten van boeren en bewonders bleek de herinvoering van de wolf alleen maar goed voor de natuur.
Het verschil qua leefgebied is dat wij in Europa aaneengesloten natuurgebieden hebben en de VS niet. Met name in de gebieden ertussen hebben ze problemen in de USA, omdat de wolven zich natuurlijk niet houden aan door mensen getrokken grenzen.
Er is er maar eentje gezien, hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:27 schreef topdeck het volgende:
past goed bij mn wolfshirt
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:33 schreef Ryan3 het volgende:
Dan zullen de roodkapjes ook wel weer terugkomen naar Nederland, of niet?
Dat is een grote mythe dat wolven gevaarlijk zijn, vnl toegepast in sprookjes van weleer.quote:
Waren wolven. Voor zover ik weet is de wolvensoort waar honden uit ontstaan zijn inmiddels uitgestorven.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Au contraire. Honden zijn gewoon wolven.
Mensen zijn de mens wolven toch?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Au contraire. Honden zijn gewoon wolven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |