abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 maart 2015 @ 11:32:32 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150657244
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:35 schreef Stormqueen het volgende:
Malteser, is het dan niet juist een mooie positieve benadering van je lichaam en borsten? Dat je met je lichaam en borsten leven geeft? Of denk ik nou te simpel?
Ik herken je gevoelens niet, dus mis wellicht wat inleving hier. :*
Dit zou ik idd ook denken :Y

Djmo, die haartjes O+! Succes met de stuwing! Warme hydrofielen hielpen bij mij tegen de pijn.

Wil iemand even tegen mij zeggen dat kolfopbrengst niks zegt over je productie? :') kuiken is uit logeren en ik heb in 2x kolven de recordopbrengst van 80ml gekolfd :'). Vraag en aanbod zullen wel gewoon goed op elkaar ingespeeld zijn nu, en ik dacht ergens gelezen/gehoord te hebben dat het vaker is dat je na een jaar nog maar weinig opbrengst hebt, maar ik word er toch een beetje onzeker van.
Kuiken is overigens gewoon tevreden verder, dus ik heb ook rationeel geen reden om me druk te maken maar toch he :').
KuikenGuppy
pi_150657278
Dank voor al jullie reacties, heb ik echt wat aan. Laat me ook anders tegen dingen aankijken. Bedankt dames!

Als reactie op Mariposas: ik heb inderdaad geen goede relatie met mijn lijf/borsten en ik hoopte dat ik daar niet teveel last van zou krijgen tijdens de zwangerschap. Maar het doet toch best veel met me merk ik. Het is niet mijn bedoeling daar teveel de nadruk op te leggen hier en in Z&G en ik wil er ook niemand mee belasten. Maar jij (en waarschijnlijk ook anderen) pikken tussen de regels door toch veel op. Sorry daarvoor.

Als reactie op Franny: ik heb sinds 3/4 jaar een fijne psychologe waar ik wekelijks kom en waar ik heel veel aan heb. Dus wat hulp en begeleiding betreft zit het goed (en die heb ik ook echt nodig).
  zondag 15 maart 2015 @ 11:39:31 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_150657387
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit zou ik idd ook denken :Y

Djmo, die haartjes O+! Succes met de stuwing! Warme hydrofielen hielpen bij mij tegen de pijn.

Wil iemand even tegen mij zeggen dat kolfopbrengst niks zegt over je productie? :') kuiken is uit logeren en ik heb in 2x kolven de recordopbrengst van 80ml gekolfd :'). Vraag en aanbod zullen wel gewoon goed op elkaar ingespeeld zijn nu, en ik dacht ergens gelezen/gehoord te hebben dat het vaker is dat je na een jaar nog maar weinig opbrengst hebt, maar ik word er toch een beetje onzeker van.
Kuiken is overigens gewoon tevreden verder, dus ik heb ook rationeel geen reden om me druk te maken maar toch he :').
kolfopbrengst zegt niks over je productie, burd! Je hebt een meer dan gezond en tevreden kuiken rondlopen! :*
disclaimer
  zondag 15 maart 2015 @ 11:57:39 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150657755
Burdie, ik heb nooit (nou ja, in het hele begin wel) genoeg voor 2 kunnen kolven maar inmiddels zijn we wel ruim 2 jaar verder :*
  zondag 15 maart 2015 @ 12:27:42 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_150658581
Burdie, je kindje is toch al groter?
Kolven kan je ook "verleren". Toen ik een paar jaar geleden moest kolven ivm bedrijfsuitje ging ik vol goede moed weer eens kolven, met idd een whopping 100 ml.
Terwijl Aviva toch echt heel goed plaste na een voeding.
No worries :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 15 maart 2015 @ 13:16:00 #156
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_150659939
Malteser, geen tips hier, maar ik denk ook dat alles wel gezegd is. Succes met het maken van de keuze waat jij je goed bij voelt. Onthou een ding goed, er is geen foute keuze!

Burdie, wat iedereen zegt, kolven is geen afspiegeling van je productie.

Ik deed vannacht een JMmetje, alleen ging het bij mij wèl mis...
10 minuten half slapend kolven, ik denk ineens, wat word m'n shirt nat...

Overstroming :').
  zondag 15 maart 2015 @ 16:27:08 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150666866
Help! Een vriendin van mij heeft een kindje van 3 weken oud, dat een heel moeilijke start heeft gehad, en nu heeft ze borstontsteking en het kindje huilt veel. Wie heeft tips nav haar verhaal in de spoiler?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door LadyBlack op 15-03-2015 16:32:46 ]
  zondag 15 maart 2015 @ 16:44:44 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150667432
LB is er naar de tong- en lipriempjes gekeken? Is het mogelijk een lk mee te laten kijken?
KuikenGuppy
  zondag 15 maart 2015 @ 16:47:51 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150667564
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:27 schreef DaviniaHR het volgende:
Burdie, je kindje is toch al groter?
Kolven kan je ook "verleren". Toen ik een paar jaar geleden moest kolven ivm bedrijfsuitje ging ik vol goede moed weer eens kolven, met idd een whopping 100 ml.
Terwijl Aviva toch echt heel goed plaste na een voeding.
No worries :*
Hij is een jaar ja. En ik weet het rationeel wel, maar wordt er toch onzeker van :').
Ik kolf al een paar maanden niet meer, is normaal ook niet nodig. Maar ik wist dus niet dat je het kunt verleren!
Bedankt allemaal O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 15-03-2015 16:59:10 ]
KuikenGuppy
  zondag 15 maart 2015 @ 16:57:44 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150667890
Ohja, mijn laatste kolfopbrengst was ook bizar schamel... Het zal wel, E is er nog prima tevreden mee :)

Burd, ik geloof wel dat ze eerder goed dronk... De moeder moest de bv alleen op gang brengen met kolven, en dat ging nogal enthousiast, dus vandaar misschien bo. Ik dacht zelf aan spruw ivm antibiotica voor de moeder. Maar andere gedachten zijn ook fijn!
pi_150687428
Malteser, ik heb geen advies of iets. Ik ben zelf namelijk ook hard aan het denken wat ik wil. Borst- of kunstvoeding. En ik heb geen last van een slechte relatie met mijn lichaam.

Ik wil je alleen even een knuffel geven! Want vind het vervelend voor je dat je bij dit alles ook nog een een bepaalde druk voelt van buitenaf.
Als het voor jou oplucht, moet je lekker je verhaal doen. Wil je dat niet is dat ook prima. Niet schuldig voelen als je denk dat mensen iets oppikken en daardoor vragen krijgen. Dit is volledig aan jou.
En het is gewoon mooi dat je hier met je vragen terecht kunt! En je niet bezwaard voelen om die te stellen :*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150687858
LB, dat verhaal klinkt wel bekend. Het duurde hier heel lang voordat Sticker echt effectief kon drinken, waardoor het best lang gerommel en gehuil was aan de borst (omdat hij nooit goed vol zat). Ik kan even niet goed terughalen hoe dat is opgelost toen, maar kijkt er al een lk mee?
  maandag 16 maart 2015 @ 09:46:50 #163
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_150688501
DJMO, wat een haartjes al!

Burdie, toch niet teveel lopen piekeren daarzo he? ;)

Malteser, ik had destijds ook een hekel aan mijn borsten. Ik vond ze stom en lelijk, en had er moeite mee als iemand er aan zat of gewoon maar naar keek :@
Bij de zwangerschap van oudste had ik besloten om desondanks toch te gaan proberen borstvoeding te geven. En dat lukte!
Ik kreeg een heel andere band en gevoel bij mijn borsten. Ik begon ze mooi te vinden (ze waren ineens groot en vol) en was supertrots dat ik mijn kleintje kon blijven voeden met mijn lichaam. En ik vond het niks niet erg dat hij er aan zat, eraan friemelde en zelfs het voeden in het openbaar kostte me weinig moeite.
Iets dat ik van te voren nooit had durven dromen *O*

De zwangerschappen die daarop volgden waren erg zwaar, met als een van de weinige lichtpuntjes: "straks heb ik weer een klein hummeltje aan de borst" O+

Inmiddels geef ik met onderbrekingen al ruim 71 maanden (wtf :o ) bv en zijn mijn borsten, ook objectief gezien, niet zo mooi meer. Maar dat geeft niet, want S. koestert ze desondanks O+
(En nu heb ik meer dan terechte issues met andere delen van mijn romp. Maar dat lieve kinderen, dat is weer een ander verhaal :P)
.... met gevoel voor drama....
pi_150689547
Zat er gisteren even doorheen met al het gebijt tijdens de bv en wist het echt even niet meer. Met als toppunt mopperende ik tegen kind die erop ging huilen en toen moest ik zelf ook huilen.
Hij snapt het natuurlijk ook niet helemaal nog.
Maar dankzij Kim O+ zie ik het weer zitten en ga ik weer vol goeie moed tegenaan.
Waarom stoppen met bv door tandjes terwijl er duizenden kindjes met tandjes wel bv kunnen krijgen?

Maar toen werd ik vannacht wakker met 1 überpijnlijke borst op knappe . Gelukkig kwam F net voor voeding alleen dronk hij de harde plek niet weg. Dus erna massage onder de warme douche en kolf erop.
Ik krijg de plek alleen niet weg.
Borst is nogsteeds pijnlijk, voel me zelf ook niet jofel, maar twijfel nog over verstopte melkklier of ontsteking.
Dus nu alle registers maar open om die plek weg te krijgen.
  maandag 16 maart 2015 @ 10:39:47 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_150689731
He bah blue, en net nu je niet lekker in je vel zit ;( :* ik hoop dat je het weg krijgt!
disclaimer
  maandag 16 maart 2015 @ 12:34:51 #166
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150692862
BE, ik heb best vaak (ik denk de laatste tijd wekelijks, daarvoor nog vaker) een verstopping die ik dan met geen mogelijkheid weg krijg gemasseerd: kruik, douche, elektrische tandenborstel, etc. En dan lukt het Suus soms ook niet. En dan (tot nu toe altijd) lukt het haar ineens de volgende keer of de keer daarna wel. Of het gaat ineens wel met de kolf. En ik heb daarna altijd een beurs gevoel alsof er een kneuzing zit, dit gaat dan wel binnen een dag weg.

Hou het wel in de gaten natuurlijk, dat je niet ziek wordt en het niet te lang duurt. Maar ff een hart onder de riem, het kan ook toch ineens weggaan nadat het eerst echt niet lijkt te lukken!
pi_150696385
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:27 schreef LadyBlack het volgende:
Help! Een vriendin van mij heeft een kindje van 3 weken oud, dat een heel moeilijke start heeft gehad, en nu heeft ze borstontsteking en het kindje huilt veel. Wie heeft tips nav haar verhaal in de spoiler?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat rot voor je vriendin ;( Ik denk dat het beste is om een lactatiekundige te laten komen voor begeleiding. We kunnen hier op basis van deze informatie echt geen goed beeld krijgen van de situatie, dus ook geen passende adviezen geven. Sterkte en beterschap voor haar.
  maandag 16 maart 2015 @ 21:09:29 #168
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_150713702
Bah blue ;( hopelijk gaat het snel weg. Las net dat een verstopte melkklier iig vanzelf over gaat binnen 24-48 uur.

Ik zit met iets soortgelijks. Pijnlijke plek aan de onderkant van mijn borst in de buurt van mijn ribben. Plek zit niet aan de oppervlakte maar meer in de borst tegen de rib. Voelt als een blauwe plek. Niet rood of warm dus ik weet niet wat en of ik er iets van moet denken. Weet niet eens of daar nog melkklieren zitten. Iemand een idee?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 maart 2015 @ 21:44:32 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150715832
ik zit met een handdoek op schoot .. kom net onder de douche vandaan, denk wat voel ik toch?? *drup drup drup* .. oh ja. dat was het dus :')

goede nieuws is dat de kloofjes bijna weg zijn! nog een paar dagen met hoedje voeden en dan kan ik er weer live tegenaan hoop ik O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 16 maart 2015 @ 23:15:16 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150719813
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:14 schreef WupWup het volgende:

[..]

Wat rot voor je vriendin ;( Ik denk dat het beste is om een lactatiekundige te laten komen voor begeleiding. We kunnen hier op basis van deze informatie echt geen goed beeld krijgen van de situatie, dus ook geen passende adviezen geven. Sterkte en beterschap voor haar.
Ik heb haar vandaag geholpen het kindje in de doek te dragen O+ ze was zo onder zeil O+

Oh en DJMO wat fijn, hopelijk gauw voeden zonder gedoe ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door LadyBlack op 17-03-2015 08:16:55 ]
pi_150727135
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:09 schreef Chanty het volgende:
Bah blue ;( hopelijk gaat het snel weg. Las net dat een verstopte melkklier iig vanzelf over gaat binnen 24-48 uur.

Ik zit met iets soortgelijks. Pijnlijke plek aan de onderkant van mijn borst in de buurt van mijn ribben. Plek zit niet aan de oppervlakte maar meer in de borst tegen de rib. Voelt als een blauwe plek. Niet rood of warm dus ik weet niet wat en of ik er iets van moet denken. Weet niet eens of daar nog melkklieren zitten. Iemand een idee?
Is het op de plek van je beugel? Of heeft er iets anders lopen knellen? Kan best een verstopping zijn hoor. Laat die borst maar goed leegdrinken.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:19:03 #172
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_150727733
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:58 schreef WupWup het volgende:

[..]

Is het op de plek van je beugel? Of heeft er iets anders lopen knellen? Kan best een verstopping zijn hoor. Laat die borst maar goed leegdrinken.
Wel op de plek (iets hoger) maar draag geen beugelbh en ook geen andere strakke kleding daar. Leegdrinken lukt vooralsnog niet omdat meneer met zijn ziek zijn nu vaker kort drinkt. Probeer zo wel te kolven.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_150728684
Even goed warm maken dan ook. Snel beter worden, L!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 maart 2015 @ 18:26:22 #174
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150741909
heeft iemand nog een flesje gentiaan violet liggen waar ze niks meer mee doet? Bij eurolac en aidulac is het niet meer leverbaar en ik had toch graag een flesje in huis voor het geval dat ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:41:27 #175
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_150742423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:26 schreef DJMO het volgende:
heeft iemand nog een flesje gentiaan violet liggen waar ze niks meer mee doet? Bij eurolac en aidulac is het niet meer leverbaar en ik had toch graag een flesje in huis voor het geval dat ..
http://www.moedermelknetw(...)ing/gentiaan-violet/

Deze zou ze wel op voorraad hebben?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')