Die "verstoring van het verkeersbeeld" wordt juist veroorzaakt door bestuurders als jij, die dus bij twijfelachtige situaties zelf proberen te bedenken wat juist is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:09 schreef BlauweCoupe het volgende:
Snelheidslimieten van 90 "Bij nat wegdek". Volstrekt overbodig daar je met regen gewoon rustig 160 kan knallen.
Er zijn:
• Mensen die gewoon volgas doorrijden in de regen;
• Mensen die bij mild vochtig wegdek vol de ankers in gaan;
• Mensen (internationaal) die de tekst "bij nat wegdek" niet begrijpen, en ook bij 30° en zon in de ankers gaan.
Zorgt mijn inziens alleen maar voor een verstoring van het verkeersbeeld, en veroorzaakt mogelijk alleen het tegenovergestelde van wat RWS probeert te bereiken.
Het is heel simpel, je hebt gewoon maar op te volgen wat er op staat. Of je het ermee eens bent of niet. Het is niet aan jou om je op dat moment af te vragen of een bepaald bord wel "rechtsgeldig" is. Je zou altijd contact op kunnen nemen met Rijkswaterstaat en je probleem voorleggen. Misschien verandert er wel iets (en dat bedoel ik oprecht, geen sarcasme ofzo) of ze kunnen je uitleggen wat hun visie achter een bepaalde situatie is.quote:Mijn motto bij deze situatie is dan ook, 130 tenzij er echt een laag water op het wegdek staat. Kans op (rechtsgeldige) handhaving van de opgestelde snelheidslimiet is waarschijnlijk 0, dus de borden staan er echt voor niets. Tenzij RWS ze neerzet om zich in te dekken bij ongevallen door nat wegdek (wat ook met adviessnelheidsborden kan).
Die fun fact mag je even uitleggen. Waar is deze situatie, en welke borden staan er?quote:Fun fact: Bij droog wegdek gaat de snelheidslimiet impliciet naar 130. Ook al geldt zonder deze borden een lagere snelheidslimiet. (Vergelijkbaar met de 100kmh-limiet tussen 6h en 19h)
Mijn inziens komt het door mensen die opeens gaan remmen. Hierdoor gaan mensen die erachter komen (meestal harder) remmen totdat uiteindelijk een file ontstaat en mensen geheel stil staan op de snelweg. Of mensen nu remmen doordat ze buitenlands zijn en de tekst "bij nat wegdek" niet kunnen lezen, of dat mensen remmen doordat ze bij een "mild vochtig" wegdek al gaan remmen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die "verstoring van het verkeersbeeld" wordt juist veroorzaakt door bestuurders als jij, die dus bij twijfelachtige situaties zelf proberen te bedenken wat juist is.
Ik heb deze situatie (anderhalve week geleden) in een ieder uitgebreidere mail ook naar RWS gestuurd via hun website. Ik geef dit uiteraard alleen aan wanneer de snelheid omhoog zou moeten. Fouten in mijn voordeel geef ik uiteraard niet aan aldaar. :-)quote:Het is heel simpel, je hebt gewoon maar op te volgen wat er op staat. Of je het ermee eens bent of niet. Het is niet aan jou om je op dat moment af te vragen of een bepaald bord wel "rechtsgeldig" is. Je zou altijd contact op kunnen nemen met Rijkswaterstaat en je probleem voorleggen. Misschien verandert er wel iets (en dat bedoel ik oprecht, geen sarcasme ofzo) of ze kunnen je uitleggen wat hun visie achter een bepaalde situatie is.
De vergelijking met borden als deze:quote:Die fun fact mag je even uitleggen. Waar is deze situatie, en welke borden staan er?
Het 'rare' is dat de weg normaal gesproken, als die paal met 3(!) borden er niet zou staan 120km/h als maximumsnelheid zou hebben (zoals aan het einde van de voorgaande oprit is gemeld)quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:26 schreef Ridocar het volgende:
Gaat het echt om die borden zoals in de laatste foto? Want daar zie ik geen snelheidslimiet als gevolg van nat wegdek. niet goed gelezen.
Ja, als het gewoon droog is mag je daar 130, mits onderbord "bij nat wegdek". Daar is niets raars aan.
Maar dat had je er niet bij gezet. Die beperking van 90 geldt alleen onder bepaalde omstandigheden, als er dus daarvoor 120 aangegeven staat, en het is gewoon droog op het koment dat je 90-met onderbord voorbij rijdt, dan blijft die 120 gewoon gelden. Dat wordt niet opeens 130.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:38 schreef BlauweCoupe het volgende:
[..]
Het 'rare' is dat de weg normaal gesproken, als die paal met 3(!) borden er niet zou staan 120km/h als maximumsnelheid zou hebben (zoals aan het einde van de voorgaande oprit is gemeld)
af en toe zou ik wel een matje willen leggen ja!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:38 schreef Ciora het volgende:
[..]
Gewoon een spijkermat vragen aan de baas!
quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zucht. Oudere vrouwen in het verkeer. Bij een winkel, klein vrachtwagentje rijdt achteruit en houdt in, want er komt een auto aanrijden uit de richting die hij haaks in draait. Auto stopt, vrachtwagentje geeft dus gas, vervolgens toetert die auto om alsnog door te rijden. Verkeersinzicht van een pakje boter.
Ik wilde niet meteen alle vrouwen over 1 kam scheren.quote:
En dat terwijl je zelf een ramp bent met inparkerenquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:20 schreef NieuweNier het volgende:
Twee irritaties:
- Mensen die de breedte van hun auto niet kennen, daardoor niet door een krap gaatje durven, en zo iedereen ophouden / gridlock veroorzaken.
Tja, ik ben sowieso wel voor een inhaalverbod voor vrachtwagens, in het bijzonder in de spits. In de colonnevorming zit wel een punt, het is lastig in en uitvoegen als er tig vrachtwagens steeds op 10 meter van elkaar rijden.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Wie dit heeft verzonnen: http://www.rijnmond.nl/ni(...)-weer-inhalen-op-a15
Continue mensen vol in de ankers omdat een vrachtwagen vaak ineens de linkerbaan op wil, terwijl er op dat punt geen invoegstrook is.
Maar laten we eerlijk zijn, dat soort wegen zouden eigenlijk gewoon 2x 3 rijstroken moeten hebben. En dan inhaalverbod in de ruime spits en daarbuiten lekker laten gaan.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:57 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Tja, ik ben sowieso wel voor een inhaalverbod voor vrachtwagens, in het bijzonder in de spits. In de colonnevorming zit wel een punt, het is lastig in en uitvoegen als er tig vrachtwagens steeds op 10 meter van elkaar rijden.
Waar helemaal per direct een inhaalverbod voor vrachtwagens mag komen in op de hoofdbaan van de A16 tussen Ridderkerk en Terbrechtseplein. Vrachtwagens hebben hier al een doelgroepenstrook, waardoor ze bij file aanzienlijke tijdswinst hebben, maar ze gaan dan ook nog een keer inhalen als er geen file is. Zeer irritant.
Ook met 3 rijstroken kan een inhalende vrachtwagen een behoorlijke bottle neck zijn. Maar wat mij betreft is buiten de spits inhalen prima. Nog beter zou een dynamisch inhaalverbod zijn gebaseerd op het verkeersaanbod.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar laten we eerlijk zijn, dat soort wegen zouden eigenlijk gewoon 2x 3 rijstroken moeten hebben. En dan inhaalverbod in de ruime spits en daarbuiten lekker laten gaan.
Je hebt bij de moerdijkbrug vijf matrixborden, drie boven de rijstroken voor snelheid en twee voor een eventuele reden aan te geven (harde zijwind, file) Er zou dus op een paar plaatsen zulke dingen kunnen hangen waar een inhaalverbod voor vrachtauto's op kan worden geprojecteerd.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ook met 3 rijstroken kan een inhalende vrachtwagen een behoorlijke bottle neck zijn. Maar wat mij betreft is buiten de spits inhalen prima. Nog beter zou een dynamisch inhaalverbod zijn gebaseerd op het verkeersaanbod.
Er is op dat stuk trouwens ook een inhaalverbod!quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Wie dit heeft verzonnen: http://www.rijnmond.nl/ni(...)-weer-inhalen-op-a15
Continue mensen vol in de ankers omdat een vrachtwagen vaak ineens de linkerbaan op wil, terwijl er op dat punt geen invoegstrook is.
en die zitten jou in de weg?quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:50 schreef JackLucifer het volgende:
Mensen die, terwijl je ze zeeën van ruimte geeft, het presteren om toch over de belijning te rijden aan het einde van de invoegstrook
Ik voeg altijd achteruitrijdend in; zo kan ik beter zien wat voor verkeer eraan komt.quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:20 schreef NieuweNier het volgende:
- De waterlinieweg waar 2 banen ook 3, of 4 kunnen worden. En mensen die parallel aan de weg proberen in te voegen. Of achteruit rijden om in te voegen. Terwijl op de andere rijstrook mensen echt met 70 langs knallen. Complete chaos vandaag weer
Op een deel van de A2 in Limburg hangen ze zelfs al jaren. Minus het knipperende dan.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je hebt bij de moerdijkbrug vijf matrixborden, drie boven de rijstroken voor snelheid en twee voor een eventuele reden aan te geven (harde zijwind, file) Er zou dus op een paar plaatsen zulke dingen kunnen hangen waar een inhaalverbod voor vrachtauto's op kan worden geprojecteerd.
Eerst een paar minuten knipperend als vooraankondiging, en dan continu brandend.
Ik zeg voor.
Of: mensen (lees: bouwvakkersbusjes) die achter jou 100 meter ruimte hebben, en tóch net voordat de invoegstrook ophoudt en in beton en metaal eindigt 10 cm voor jouw motorkap in willen voegen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:50 schreef JackLucifer het volgende:
Mensen die, terwijl je ze zeeën van ruimte geeft, het presteren om toch over de belijning te rijden aan het einde van de invoegstrook
Ik kan er ook helemaal niks van maken. Raar gedrag van die chauffeur. Heb je een bedrijfsnaam op de vrachtauto/aanhanger/oplegger gezien? Mailtje of belletje doen. Als het mij zou overkomen zou ik iig om uitleg hebben gevraagd, want dit gedrag slaat nergens op. 👎quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:16 schreef eRKa het volgende:
Gisteren moest ik naar Nijmegen, pak lekker de A73 en ik was erg vroeg vertrokken dus tijd in overvloed. Op dat moment heb je twee keuzes, rustig aan rijden of normaal door en veel te vroeg op de bestemming.
Ik koos ervoor om rechts tussen het vrachtverkeer op de CC met 93-95km/h mee te tuffen. Op de hoogte van Venray zie ik een vrachtwagen in de achteruitkijkspiegel opduiken die van veraf al begint te seinen. Blijkbaar wilde hij me niet tussen zichzelf en de voorop rijdende 5-6 vrachtwagens hebben. Dat 1 enkele personenauto verschil maakt, wil er bij mij niet in. De vrachtwagen (NL combinatie, geen oostblok) kwam tot ±10mtr achterop mij gereden en haalde uiteindelijk in. Daarbij sneed hij achterop komend verkeer in de linkerbaan behoorlijk. Bij passeren bediende hij de luchthoorn 20-30seconden (zinloos)
Op zeker moment vertraagde het treintje voor mij en ik haalde in toen het ging. Toen ik de combinatie van eerder weer zag, had hij mij blijkbaar ook in de gaten. Dat uitte zich in het blokkeren van de linkerbaan. Toen ik weer naar rechts ging, deed hij dat ook. Dat herhaalde zich 2x en heb maar even tot 10 geteld, een treintje van 3 auto's afgewacht en daar bij ingevoegd en zo erlangs.
Misschien ben ik te dom om auto te rijden, want ik snap totaal niet wat ik verkeerd deed. Ben heus geen lieverdje op de weg en soms lok ik het ook wel eens uit door aso gedrag. Deze keer weet ik echt niet wat ik fout zou hebben gedaan. Die chauffeur wilde mij duidelijk niet tussen de vrachtwagens hebben, waarom?
Als ik me al laat verleiden tot agressie op de weg, dan is daar heus wel een reden voor. En dat is altijd met andere personenauto's, nooit vrachtwagens. Die mannen zitten voor hun brood op de weg, dus geef ze altijd ruimte.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:46 schreef daNpy het volgende:
Misschien herkende hij je nog van een andere keer?
Hoor je niets meer van.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:50 schreef eRKa het volgende:
Heb inderdaad even het bedrijf gebeld, en ze gingen de chauffeur even bellen.
Ik denk dat anonimiteit de drempel verlaagt, zodat er dus meer meldingen worden gedaan. Ook ik ben daar geen voorstander van. Als ik een klacht krijg wil ik ook weten wie zich aan mij ergert.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:05 schreef eRKa het volgende:
Kwam toevallig op www.rijgedrag.nl terecht. Leuk initiatief, maar wéér Nederlands fout! De melder blijft volkomen anoniem, als die de zaak bewust of onbewust in de hand gewerkt heeft dan is dit slechts de helft van het verhaal.
Leuk idee, slecht uitgewerkt
Het is gewoon nsb gedrag. Op hetzelfde niveau als de mensen die de bedrijven van chauffeurs opbellen. Is je gelijk krijgen het echt waard iemand anders zijn baan in gevaar te brengen? Bij ontslag is het, in een sociale maatschappij, ook verlies voor iedereen...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik denk dat anonimiteit de drempel verlaagt, zodat er dus meer meldingen worden gedaan. Ook ik ben daar geen voorstander van. Als ik een klacht krijg wil ik ook weten wie zich aan mij ergert.
Overigens heb ik geen klachten aan mijn broek hangen, zowel het kenteken van m'n luxe wagen als vrachtauto.
Iets zegt mij dat de beheerder op een of andere manier te maken heeft gehad met het asp.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Feit dat een petitie tegen het alcoholslot het meest bekeken bericht op dat forum is, zegt denk ik genoeg? Verder berichten over rijdt hard, haalt rechts in e.d., idee om dan zelfs én rechts te houden én gas bij te geven? Zelfreflectie duidelijk ver te zoeken (alcoholslot gevaarlijk noemen )
Beheerder/opzetter van de categorie "schoolmeester". Eenieder heeft zich te schikken naar mijn wensen/ik ben perfect, totdat hij van de politie die deksel op zijn neus kreeg.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat de beheerder op een of andere manier te maken heeft gehad met het asp.
Je kan ook gewoon doen en het volgende gaatje pakken?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Mensen die je er koste wat het kost niet tussen laten als je links rijdt en wilt invoegen bij een wegversmalling Die linkerbaan is er godverdomme om meer ruimte te bieden. En als je dan zelf niet links durft te rijden in de spits is dat prima, ik respecteer dat. Maar als je dan, in langzaamrijdend verkeer, ziet dat iemand richting aangeeft en ruimte vraagt om in te voegen en je rijdt bewust het gat dicht en gaat boze gebaren maken naar die onverlaat die het waagt om van meerdere rijstroken gebruik te maken terwijl die daar godverdomme voor zijn bedoeld... Dan verdien je het om gedurende een aantal kilometer achtervolgd te worden door iemand die met groot licht achter je hangt en die je nog een paar keer snijdt waar het kan. Helaas kon ik hem later niet meer terugvinden, dus dat plan ging niet door
Dat deed ik ook En als ik hem terug had gevonden had ik om eerlijk te zijn waarschijnlijk weinig terug gedaan. Maar ik vind het gewoon zo jammer weet je. Ik wilde niet te vroeg of te laat invoegen, gaf netjes richting aan waar ruimte was... En hij rijdt dat gat snel dicht en gaat boos zitten gebaren naar mij, terwijl ik dus niet eens doorduwde maar gewoon rustig schuin voor hem reed en afwachtte. Dat gedrag kan ik gewoon niet begrijpen.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:10 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon doen en het volgende gaatje pakken?
Ik snap je, ik kom dat volk ook dagelijks tegen hier in de stad. 2 baans weg in de spits, wordt 1 baans vlak voor een brug en net na een kruispunt. Niemand die je er dan tussen laat Dan wacht ik wel tot ze aan de rechterkant doorgereden zijn.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat deed ik ook En als ik hem terug had gevonden had ik om eerlijk te zijn waarschijnlijk weinig terug gedaan. Maar ik vind het gewoon zo jammer weet je. Ik wilde niet te vroeg of te laat invoegen, gaf netjes richting aan waar ruimte was... En hij rijdt dat gat snel dicht en gaat boos zitten gebaren naar mij, terwijl ik dus niet eens doorduwde maar gewoon afwachtte. Dat gedrag kan ik gewoon niet begrijpen.
Het is toch ook godvergeten tragisch, dat gedrag Wat mankeert die mensen nou? Voelen ze zich dan lekker, dat ze nog effe iemand gehinderd hebben voordat ze thuis of op het werk zijn? Zo jammer vind ik dat.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:18 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik snap je, ik kom dat volk ook dagelijks tegen hier in de stad. 2 baans weg in de spits, wordt 1 baans vlak voor een brug en net na een kruispunt. Niemand die je er dan tussen laat Dan wacht ik wel tot ze aan de rechterkant doorgereden zijn.
Ik had vanmiddag eentje die precies andersom deed. Een file op de uitvoeger (en de hele A5) voorbij rijden en aan het einde hem op de rem trappen en ergens tussen proberen te persen.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het is toch ook godvergeten tragisch, dat gedrag Wat mankeert die mensen nou? Voelen ze zich dan lekker, dat ze nog effe iemand gehinderd hebben voordat ze thuis of op het werk zijn? Zo jammer vind ik dat.
Die mensen zijn ook wel randdebielen ja. Prima om de hele strook te gebruiken, maar doe het dan wel goed.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik had vanmiddag eentje die precies andersom deed. Een file op de uitvoeger (en de hele A5) voorbij rijden en aan het einde hem op de rem trappen en ergens tussen proberen te persen.
Fijn hè. En dan stond het vanaf het brugrestaurant al vast... Dan heb je het echt niet begrepen. Heb je er 12 km file op zitten en moet je nog eens 4 en dan zo'n actie uithalen. Heeft echt nut joh!quote:Op zondag 22 maart 2015 00:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Die mensen zijn ook wel randdebielen ja. Prima om de hele strook te gebruiken, maar doe het dan wel goed.
Herkenbaar.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:18 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik snap je, ik kom dat volk ook dagelijks tegen hier in de stad. 2 baans weg in de spits, wordt 1 baans vlak voor een brug en net na een kruispunt. Niemand die je er dan tussen laat Dan wacht ik wel tot ze aan de rechterkant doorgereden zijn.
Dit soort gedragingen komen juist van mensen die zichzelf en in het normale leven fatsoenlijk noemen. Alleen in de auto gaan ze helemaal los en op de egotoer.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Fijn hè. En dan stond het vanaf het brugrestaurant al vast... Dan heb je het echt niet begrepen. Heb je er 12 km file op zitten en moet je nog eens 4 en dan zo'n actie uithalen. Heeft echt nut joh!
Ligt vooral aan hóé je invoegt. Met een noodgang links voorbij komen stuiven, tot het laatste punt doorrijden en dan je er tussen wringen geeft irritatie. Als ik er zoeen tref, dan kan die ook erop rekenen niet ertussen te komen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Mensen die je er koste wat het kost niet tussen laten als je links rijdt en wilt invoegen bij een wegversmalling Die linkerbaan is er godverdomme om meer ruimte te bieden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |