Juistem.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:21 schreef MidnightB00m het volgende:
Plastic zonnebril, ok. Maar er zaten ook smartphones in de tas. De tas heeft - voordat het door de rivier werd vervoerd - nog een val van tientallen meters gemaakt en de touchscreen werkt nog gewoon? Ik liet mijn Samsung S2 op de badkamervloer vallen en hele toestel was kapot, inclusief beeldscherm. Deed niets meer.
Staat er op de waterwegenkaart die we hier hebben wel een rivier op dat stukje ? Hoe heet die? En komt die uit in de rio Culebre?quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Frank vd G zegt heel duidelijk dat er tussen de top (mirador bij ons) en de 1e beek (1e quebrada bij ons) er afgronden zijn waar je 30/40 meter naar benden kunt vallen.
Daar beneden is een rivierbeding en zijn er stenen (volgens die ene gids!) die lijken op de stenen van de foto.
hij trok niets in twijfel hij zei dat zij niet eens wisten dat die man dood wasquote:Op donderdag 5 maart 2015 01:07 schreef 11en30 het volgende:
[..]
En? Waarom moet je dan in twijfel trekken of deze jonge vader van 2 kinderen wel echt dood is? En dan nog klagen over spookverhalen? Nou misschien is je dochter niet dood. Eat that.
Zo vat ik het ook op. Niet meteen na "zelfs dat weet ik niet", maar later wel, dat het voor dhr. K. niet vaststaat dat de chauffeur die K&L vervoerde, overleden is.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:21 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een vrij harde uitspraak. Er werd niet getwijfeld over het overleden van deze taxichauffeur, maar er werd gezegd dat de kans waarschijnlijk klein is dat dit de taxichauffeur is geweest die Kris&Lisanne heeft afgezet.
Een val? hoe weet je dat het geen glijpartij geweest is, langs een begroeide helling? Het scherm zal iets gedaan moeten hebben, maar "werkt nog gewoon" is puur invulling.quote:[..]
Plastic zonnebril, ok. Maar er zaten ook smartphones in de tas. De tas heeft - voordat het door de rivier werd vervoerd - nog een val van tientallen meters gemaakt en de touchscreen werkt nog gewoon?
Ga jij met een rugzak naar de badkamer?quote:Ik liet mijn Samsung S2 op de badkamervloer vallen en hele toestel was kapot, inclusief beeldscherm. Deed niets meer.
lachwekkendquote:Op donderdag 5 maart 2015 01:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Tja, wat flikt Frank me nou, love is over..![]()
Nee hoor, Frank is goed.![]()
Kijk nogmaals terug naar de lichaamstaal, de snelheid waarmee we hier wat bereikt hebben. Nogmaals dank aan Grijze Massa!
Post gisterenavond
Vanmorgen telegraaf
Vanmiddag Nos, ad, NRC en volkskrant
Vanavond RTL late night
Spookverhalen, ja zo zou ik het ook noemen, vanavond goed gesprek gehad met Forensisch rechercheur. Ik zeg pas op de plaats en laat maar even gaan. Soms zitten we te dicht op de waarheid...
Welkom terugquote:Op donderdag 5 maart 2015 01:55 schreef Poolbal het volgende:
Ik denk dat telefoons prima heel kunnen blijven in een tas, zeker als de val steeds gebroken wordt. Rechtstreeks 40m van een flat is een ander verhaal.
Maar dat ze daarna bij elkaar blijven (of wisten ze elkaars pin?), sommige spullen netjes wegleggen (broekje, rugzak) terwijl ze waarschijnlijk behoorlijk gewond zijn, ook geen boodschap op enige manier proberen in te voeren, etc maakt dit scenario ook onwaarschijnlijk.
Het zou interessant zijn om het hele rapport of whatever van die onderzoekers te lezen. Maar ja, als de familie er oprecht vrede mee heeft dan is dat prima. Onze nieuwsgierigheid over wat er werkelijk gebeurd is zal nooit bevredigd worden, helaas.. blijft een hele mysterieuze zaak.
Eigenlijk zou je verschillende scriptschrijvers de beschikbare feiten moeten geven en vragen om er een filmscript om heen te schrijven. Ik denk dat de meesten het weer terugsturen: onmogelijk.
Behoort ook tot de mogelijkheden inderdaad. Ik ben tot zover letterlijk uit gegaan van een tientallen meters valpartij in een ravijn. Zoals F. ook aangaf in Late Night vanavond. In zo'n scenario kan ik me gewoon niet voorstellen dat de touchscreen nog werkt of dat de telefoontoestellen niet (zwaar) zijn beschadigd.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:52 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Een val? hoe weet je dat het geen glijpartij geweest is, langs een begroeide helling? Het scherm zal iets gedaan moeten hebben, maar "werkt nog gewoon" is puur invulling.
[..]
Ga jij met een rugzak naar de badkamer?![]()
Ik ken trouwens een aantal jongeren dat rondloopt/gelopen heeft met een kapot scherm, dat gewoon nog werkte. Hoe dat scherm kapot gegaan was, vraag ik dan. "Gevallen, op straat" Soms tijdens het fietsen laten vallen, soms maakten ze zelf een smak.
Nee, een toestel dat valt, is lang niet altijd kapot. Bij mij nog nooit zelfs. Het etuitje stelt niet veel voor, maar helpt tot nu toe perfect: geen krasje. En een toestel in een rugzak, zonder zware spullen erbij? En waar ook geen zwaar iets op gekomen is? Ik denk dat je daar moeilijk ook maar één voorbeeld van kunt vinden.
he dokter Snotneus,quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:01 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Daarbij zou het respectloos zijn voor de familie
Mevrouw?quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:03 schreef jackie12 het volgende:
Mevrouw Schnautzer wat komt u hier doen?
Hallo neemjegrootjeinhetootje,quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
he dokter Snotneus,
Als er mensen niet respectloos zijn naar de familie toe dat zijn het wel de posters hier.
Zij geloofden in een misdaad en wij probeerden het hier te weerleggen of beamen, niet meer en niet minder.
Je bent me te vermoeiend,quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:07 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Hallo neemjegrootjeinhetootje,
Ik heb het niet over mensen hier die respectloos zouden zijn, dat mag iedereen voor zichzelf beoordelen. Voel je je soms aangevallen? Ik heb het over het maken van een film dat ten eerste een slechte film zou worden en ten tweede respectloos zou zijn voor de familie.
Zonder stoer te doen, mijn scenario staat nog als een huis.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:05 schreef Poolbal het volgende:
Bedoelde het als metafoor voor hoe onmogelijk alle scenario's zijn met de bekende feiten. Laat scenarioschrijvers het verhaal om de bekende feiten schrijven en je krijgt zoiets als:
Het was een fijne dag en we gingen op pad. Plots kwam er een reuzenmiereneter die ons uit elkaar joeg. Na 3 nachten gezworven te hebben troffen we elkaar weer bij het baden. Door een plotselinge aardbeving sloegen we op de vlucht. We waren zo in paniek en in gedachten dat we niemand smsten. Na 10 dagen zwerven door de jungle nog één serie foto's en het licht ging uit.
Zoiets krijg je dan (en nee, er klopt geen hout van)
Lees vanaf topic 65 even terug.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:11 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Jackie, dat slaat nergens op. Waarom zou je telefoontijden manipuleren als je ook een telefoon kan afnemen en zelfs kan laten verdwijnen.
klopt, hoe vaak hebben ze de woorden:quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:10 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Zonder stoer te doen, mijn scenario staat nog als een huis.
Waarom Hans en Frank niet denken aan een misdrijf is omdat K en L hun telefoons dan mochten houden van de daders.
Maar stel dat het klopt wat ik zeg?
Dat het kinderlijk eenvoudig is om telefoontijden te manipuleren en dat het NFI daar geen onderzoek naar gedaan heeft?
Dan is mijn scenario 100x logischer dan hun verhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |