quote:
Op woensdag 4 maart 2015 23:51 schreef 11en30 het volgende:Ik vond het een plausibel verhaal tot ik hoorde dat ze de nachtlokatie helemaal niet gezien hebben en dat volgens hun 542 omhoog gefotografeerd is vanuit de diepte. Dan nog afgronden van 60 meter met watervallen bij een zijrivier? En daar niet gevonden worden? Vage shit. Verder vraag ik me af waarom deze info niet na de zoektochten wereldkundig gemaakt is en pas nu ineens met spoed naar buiten komt met die vreemde overlijdensomstandigheden van de taxichauffeur.
Met spoed? Je hebt een hoge pet op van de snelheid en daadkracht waarmee "ze" zoiets kunnen regelen. Compleet met commerciële omroep, familie in een uitzending enz. En om welke reden zouden "ze" zoiets doen (ik noem ze maar "ze", omdat ik niemand kan bedenken die het zou willen en kunnen). Nog niet als Obama belt met Rutte, en dreigt de aan Nederland te leveren JSF's van Fyra onderdelen te voorzien, en van Windows als OS voor de boordcomputers.
Deze complotgedachte, ook wel spookverhaal genoemd, en dan vooral het gekakel erover, is natuurlijk wel een manier om de dood van die taxichauffeur mythische proporties te geven. Het lijkschouwingsrapport hoeft ook niet meer afgewacht te worden: als daar niet in staat dat de man vermoord is, is dat eens te meer bewijs hoe machtig de tentakels van de doofpot-functionarissen zijn.
Over foto 542 heb ik een paar keer getwijfeld: naar beneden gefotografeerd, of naar boven. Het vaakst dacht ik: naar beneden. Dit vanwege de planten die al vrij donker op de foto staan omdat ze wat verder weg zijn. Dat er mensen uitvoerig naar gekeken hebben, en het omgekeerde zeggen, maakt het een blijvend twijfelgeval. En dus keek ik vaker, en nu uiteraard weer. Voor omhoog gezien pleiten de planten op de voorgrond: als het idd met de lens omlaag gericht geschoten is, zijn daar een heel stel bij, die er nogal raar uitzien. Een paar kunnen dan eigenlijk alleen maar zo staan, als er kort daarvoor iemand op gestaan heeft. Of
(iemand of iets) is er overheen naar beneden gegleden, maar hoe dan ook zijn ze fysiek omver geduwd. En perspectief is slechter te zien naarmate iets verder van de lens is.
Hoe dan ook, kreten als
"dat ziet elke padvinder" geven aan, hoe slecht de betreffende kretoloog zich kan (of wil) verplaatsen in anderen, of die zelfs maar serieus kan nemen. Tenzij die de foto heeft voorgelegd een groot aantal padvinders, betekent "elke padvinder" hier "ik" (degene die het zegt). Als het echt zo duidelijk was, kan alleen een enorm complot ervoor zorgen dat vader K., en een stel onderzoekers iets anders zeggen dan die virtuele jamboree zo eensluidend zou roepen.
Hetzelfde geldt trouwens voor de snelheid waarmee een val/glijpartij van twee personen "er niet in wil" bij een flink aantal hier. Ze hoeven niet beide op dezelfde manier beneden gekomen te zijn. Één kan bijv. geprobeerd hebben om gecontroleerd af te dalen naar de ander. Vastpakken is al genoemd als mogelijkheid. En natuurlijk kan tegelijk een verraderlijke rand passeren wel degelijk. Als je niet heel goed oplet, en niet voetje voor voetje schuifelt, maar met elkaar praat en een normaal tempo hebt, waarom zou het dan niet kunnen? Weer eens teveel gedacht vanuit de wetenschap dat daar zo'n verraderlijke rand kan zijn. Tja, dan was die niet verraderlijk.
Maar ik ga zo naar de herhaling kijken van die RTL uitzending.