abonnement Unibet Coolblue
pi_150715654
Volgens mij wordt de WOZ-waarde van iets wat nog niet gebouwd is op 0 gesteld, maar het lijkt me sterk. Zal het eens uitzoeken.
pi_150715733
quote:
3s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:41 schreef Travel. het volgende:
Volgens mij wordt de WOZ-waarde van iets wat nog niet gebouwd is op 0 gesteld, maar het lijkt me sterk. Zal het eens uitzoeken.
De grond heeft natuurlijk ook een waarde. Alleen snap ik de datum van 1/1/2013 niet of heeft 'ie een tikfout gemaakt en bedoelt 'ie 2014? Dan kan 'ie bij de gemeente een opgave opvragen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_150715891
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De grond heeft natuurlijk ook een waarde. Alleen snap ik de datum van 1/1/2013 niet of heeft 'ie een tikfout gemaakt en bedoelt 'ie 2014? Dan kan 'ie bij de gemeente een opgave opvragen.
Ja ik heb het al gevonden, ervanuit gaande dat er al iets stond moet je de waarde van de grond + het deel dat er al stond (door een taxateur uiteraard gewaardeerd) als WOZ nemen. Dus als er nog niks stond alleen de grond inderdaad. Maar hiervoor zal hij contact moeten opnemen met de gemeente. De grond moet sowieso voor 100% in aanmerking genomen worden, de bouw alleen voor het gebouwde deel.
pi_150715914
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:15 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De belastingtelefoon kon je niet helpen? :D
Nee. Nouja, ze zou me normaal gesproken doorverbinden met iemand die meer verstand had van de regels mbt eigen woning bezit, maar het was 19:30 geweest en de wachttijd was bij die collega langer dan een half uur, dus ik mocht het morgen nog een keer proberen.

quote:
Die ORV is in elk geval geen kapitaalverzekering. Dat is echt basiskennis voor zo'n eerstejaar student fiscaal recht dat ze achter de helpdesk daar hebben gestopt.
Thanks. Ik denk dat ik dat maar ga invullen.
quote:
De WOZ-waarde van een woning in 2013 als er nog niets was? Erm...wut?
Ja, ik vind het ook niet een hele logische vraag. Ik een van die vragen er voor heb ik aangegeven dat het een woning in aanbouw / bouwkavel was. Daarna heb ik aangegeven dat dit de rest van het jaar zo was. Vervolgens komt de vraag over de WOZ waarde in 2014. Hiervoor moet je de WOZ-waarde met peildatum 1-1-2013 pakken, maar toen was er niets meer dan een braakliggend stuk terrein. Volgens mij was er niet eens bekend dat er woningen zouden komen, dus wat is dan de waarde?

Ik moet de WOZ beschikking van 2014 gebruiken als die er is, met als opmerking dat dit ook ook kan bestaan uit een bepaald percentage en de grondwaarde als deze gedeeltelijk af is. Als er geen WOZ beschikking is, moet ik de WOZ waarde zelf schatten. Maar ik heb geen idee in dit geval.
pi_150715977
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:45 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Nee. Nouja, ze zou me normaal gesproken doorverbinden met iemand die meer verstand had van de regels mbt eigen woning bezit, maar het was 19:30 geweest en de wachttijd was bij die collega langer dan een half uur, dus ik mocht het morgen nog een keer proberen.

[..]

Thanks. Ik denk dat ik dat maar ga invullen.

[..]

Ja, ik vind het ook niet een hele logische vraag. Ik een van die vragen er voor heb ik aangegeven dat het een woning in aanbouw / bouwkavel was. Daarna heb ik aangegeven dat dit de rest van het jaar zo was. Vervolgens komt de vraag over de WOZ waarde in 2014. Hiervoor moet je de WOZ-waarde met peildatum 1-1-2013 pakken, maar toen was er niets meer dan een braakliggend stuk terrein. Volgens mij was er niet eens bekend dat er woningen zouden komen, dus wat is dan de waarde?

Ik moet de WOZ beschikking van 2014 gebruiken als die er is, met als opmerking dat dit ook ook kan bestaan uit een bepaald percentage en de grondwaarde als deze gedeeltelijk af is. Als er geen WOZ beschikking is, moet ik de WOZ waarde zelf schatten. Maar ik heb geen idee in dit geval.
Staat er echt dat je dan de waarde zelf moet schatten?
Edit, je hebt nog gelijk ook
quote:
Hebt u een nieuwbouwwoning gekocht waarvoor de gemeente nog geen WOZ-beschikking heeft afgegeven? Dan moet u zelf de waarde van de woning (laten) schatten. U moet hierbij uitgaan van de waarde die de woning op 1 januari van het voorgaande jaar zou hebben gehad. Deze waarde kunt u vaststellen door te kijken naar de waarde van soortgelijke woningen.
pi_150716050
quote:
3s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:45 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ja ik heb het al gevonden, ervanuit gaande dat er al iets stond moet je de waarde van de grond + het deel dat er al stond (door een taxateur uiteraard gewaardeerd) als WOZ nemen. Dus als er nog niks stond alleen de grond inderdaad. Maar hiervoor zal hij contact moeten opnemen met de gemeente. De grond moet sowieso voor 100% in aanmerking genomen worden, de bouw alleen voor het gebouwde deel.
Thanks.

De grondwaarde weet ik wel, want die heb ik vorig jaar gekocht en staat vermeld in de papieren van de notaris. Ik weet alleen niet of de grond al deze waarde had op dat moment, landbouwgrond is bijvoorbeeld veel goedkoper. Ik geloof dat het uiteindelijk overigens niet uitmaakt voor het terug te krijgen bedrag.
pi_150716239
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:48 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Thanks.

De grondwaarde weet ik wel, want die heb ik vorig jaar gekocht en staat vermeld in de papieren van de notaris. Ik weet alleen niet of de grond al deze waarde had op dat moment, landbouwgrond is bijvoorbeeld veel goedkoper. Ik geloof dat het uiteindelijk overigens niet uitmaakt voor het terug te krijgen bedrag.
Stond er al wat op die grond op die datum ( 1-1-13/14?)
pi_150716452
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De grond heeft natuurlijk ook een waarde. Alleen snap ik de datum van 1/1/2013 niet of heeft 'ie een tikfout gemaakt en bedoelt 'ie 2014? Dan kan 'ie bij de gemeente een opgave opvragen.
De WOZ waarde van 2014 heeft als peildatum 1-1-2013, zo staat het erin:

quote:
WOZ-waarde in 2014

Vul in: de WOZ-waarde met peildatum 1 januari 2013. Deze staat op de WOZ-beschikking die u begin 2014 hebt gekregen. Hebt u die nog niet ontvangen, dan kunt u de verwachte WOZ-waarde invullen.
quote:
3s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:51 schreef Travel. het volgende:

[..]

Stond er al wat op die grond op die datum ( 1-1-13/14?)
Nee, nog niets. Ze zijn in januari 2014 begonnen me graven en in februari zijn de eerste palen geslagen. Vroeger was het glastuinbouwgebied en daarna was het een paar jaar braakliggend terrein.
pi_150716497
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:51 schreef xaban06 het volgende:
De vraag zal al vaker langsgekomen zijn, maar kon er geen duidelijk antwoord op vinden.

Kapitaalverzekeringen aanvinken of niet?

Wij hebben een hypotheek op onze koopwoning, vorm van hypotheek is bankspaar. Woning gekocht met NHG. Volgens mij hebben we ook nog een levensverzekering. Bij het overlijden van 1 van de partners wordt een bepaald bedrag uitgekeerd. Maar bij het aflopen van de verzekering (hypotheek) wordt er niks uitgekeerd.
Iemand?
pi_150716849
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:55 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Iemand?
Wat aanvinken? Bankspaarhypotheek heeft een SEW/BEW en valt dus onder dezelfde regels als een KEW.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_150716880
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:54 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

De WOZ waarde van 2014 heeft als peildatum 1-1-2013, zo staat het erin:

[..]

[..]

Nee, nog niets. Ze zijn in januari 2014 begonnen me graven en in februari zijn de eerste palen geslagen. Vroeger was het glastuinbouwgebied en daarna was het een paar jaar braakliggend terrein.
Dan is het zeer waarschijnlijk de aankoopwaarde van de grond (er vanuit gaande dat het een redelijke prijs is en je het niet 10 jaar geleden gekocht hebt). Meestal kijkt de belastingdienst naar de bedoeling van de koper, dus het argument dat het alleen een zandbak is die niks waard is gaat niet op.
  maandag 16 maart 2015 @ 22:16:02 #212
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_150717623
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:45 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Nee. Nouja, ze zou me normaal gesproken doorverbinden met iemand die meer verstand had van de regels mbt eigen woning bezit, maar het was 19:30 geweest en de wachttijd was bij die collega langer dan een half uur, dus ik mocht het morgen nog een keer proberen.

[..]

Thanks. Ik denk dat ik dat maar ga invullen.

[..]

Ja, ik vind het ook niet een hele logische vraag. Ik een van die vragen er voor heb ik aangegeven dat het een woning in aanbouw / bouwkavel was. Daarna heb ik aangegeven dat dit de rest van het jaar zo was. Vervolgens komt de vraag over de WOZ waarde in 2014. Hiervoor moet je de WOZ-waarde met peildatum 1-1-2013 pakken, maar toen was er niets meer dan een braakliggend stuk terrein. Volgens mij was er niet eens bekend dat er woningen zouden komen, dus wat is dan de waarde?

Ik moet de WOZ beschikking van 2014 gebruiken als die er is, met als opmerking dat dit ook ook kan bestaan uit een bepaald percentage en de grondwaarde als deze gedeeltelijk af is. Als er geen WOZ beschikking is, moet ik de WOZ waarde zelf schatten. Maar ik heb geen idee in dit geval.
Er is een versjil tussen toestandsdatum en waardepeildatum. De WOZ waarde 2014 heeft een toestandsdatum van 1 januari 2014, maar waardepeildatum 1 januari 2013. Dus je moet de toestand nemen waarin het huis (of deel daarvan, voor zover het er stond) zich per 1 januari 2014 bevond, maar waarderen alsof het 1 januari 2013 is.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_150717657
quote:
3s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:01 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dan is het zeer waarschijnlijk de aankoopwaarde van de grond (er vanuit gaande dat het een redelijke prijs is en je het niet 10 jaar geleden gekocht hebt). Meestal kijkt de belastingdienst naar de bedoeling van de koper, dus het argument dat het alleen een zandbak is die niks waard is gaat niet op.
Okee, dan neem ik dat. Zojuist even gechecked: voor het eindbedrag maakt het niet uit.

Hoe erg is het nou als je zoiets fout hebt ingevuld?
pi_150719423
Zo ook klaar met invullen. Krijg toch nog een redelijk bedrag terug. Eerst had ik de verdeling zodanig dat ik net 13 euro terug zou krijgen en mijn partner het leeuwendeel.

13 euro valt echter in de categorie "14 euro en minder terugkrijgen" en dus krijg je dat niet overgemaakt. Ik heb de verwerking dus zodanig gemaakt dat ik met 45 euro moeten betalen in de categorie "45 euro of minder betalen" val en dus 58 euro terugkrijg.

Daardoor valt het totaal bedrag wat we terug krijgen dus hoger uit dan waar we recht op zouden hebben.

Merkwaardig maar mij hoor je niet klagen :)
pi_150721035
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat aanvinken? Bankspaarhypotheek heeft een SEW/BEW en valt dus onder dezelfde regels als een KEW.
SEW/BEW/KEW zegt mij allemaal niks :@

Bij bankrekening en andere bezittingen, vraag ik mij af of ik het volgende moet aanvinken:
Kapitaalverzekeringen:
kapitaalverzekeringen, spaarrekeningen of beleggingsrechten eigen woning
andere kapitaalverzekeringen
pi_150724808
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:45 schreef xaban06 het volgende:

[..]

SEW/BEW/KEW zegt mij allemaal niks :@

Bij bankrekening en andere bezittingen, vraag ik mij af of ik het volgende moet aanvinken:
Kapitaalverzekeringen:
kapitaalverzekeringen, spaarrekeningen of beleggingsrechten eigen woning
andere kapitaalverzekeringen
SEW: Spaarrerekening Eigen Woning. De middelste, dus.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:12:53 #217
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_150724858
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:45 schreef xaban06 het volgende:

[..]

SEW/BEW/KEW zegt mij allemaal niks :@

Bij bankrekening en andere bezittingen, vraag ik mij af of ik het volgende moet aanvinken:
Kapitaalverzekeringen:
kapitaalverzekeringen, spaarrekeningen of beleggingsrechten eigen woning
andere kapitaalverzekeringen
Een uitvaartverzekering is ook een kapitaalverzekering. Maar meestal kom je niet boven de drempel uit waardoor je er heffingen over krijgt.
Andere kapitaalverzekeringen tellen alleen mee als er bijv een premiedepot is die wordt opgespaard. Een reguliere ORV geldt niet als kapitaalverzekering.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2015 @ 08:23:21 #218
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150725007
Tis weer een n00b vraag...



Heb nu 2 goedgekeurde aangiftes staan. Kan ik op de 1 of andere manier die eerste verwijderen? Volgens mij kan dat niet meer. Of maakt het niets uit?
pi_150725044
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:23 schreef Kreator het volgende:
Tis weer een n00b vraag...

[ afbeelding ]

Heb nu 2 goedgekeurde aangiftes staan. Kan ik op de 1 of andere manier die eerste verwijderen? Volgens mij kan dat niet meer. Of maakt het niets uit?
Dit is iets nieuws, dus dat weet ik niet, maar normaliter wordt alleen je laatst ingediende aangifte gebruikt. Ik vermoed dat dit gewoon iets administratiefs is.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2015 @ 08:26:39 #220
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150725065
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit is iets nieuws, dus dat weet ik niet, maar normaliter wordt alleen je laatst ingediende aangifte gebruikt. Ik vermoed dat dit gewoon iets administratiefs is.
Check. Ze zullen wel willen weten wat er veranderd is ofzo. Nu ja, hier ga ik me iig niet druk om maken. 8-).
pi_150726468
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:23 schreef Kreator het volgende:
Tis weer een n00b vraag...

[ afbeelding ]

Heb nu 2 goedgekeurde aangiftes staan. Kan ik op de 1 of andere manier die eerste verwijderen? Volgens mij kan dat niet meer. Of maakt het niets uit?
Nee, je hebt hem waarschijnlijk al opgestuurd? Dan zal de belastingdienst kijken waarom het een redelijk bedrag(3000) scheelt.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2015 @ 09:36:44 #222
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150726563
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:33 schreef Travel. het volgende:

[..]

Nee, je hebt hem waarschijnlijk al opgestuurd? Dan zal de belastingdienst kijken waarom het een redelijk bedrag(3000) scheelt.
Ja, ik had hem zo tussen het klussen door even opgestuurd. Niet zo handig. Ben normaal altijd vrij zorgvuldig met dit soort dingen. :').

Nu ja, dat mag. Er zat een foutje in.
pi_150726623
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, ik had hem zo tussen het klussen door even opgestuurd. Niet zo handig. Ben normaal altijd vrij zorgvuldig met dit soort dingen. :').

Nu ja, dat mag. Er zat een foutje in.
Ja, de BD zal ook wel door hebben dat het een foutje is, maar het is wel logisch om als iemand twee aangiftes inlevert even te kijken of er geen gekke dingen gebeuren.
pi_150728341
Ik was een tijdje terug begonnen met de aangeven via de online tool. Maar toen on hold gezet en zag ik hier dat je het ook via het programma kan doen. Deze nu gedownload maar hier staat andere (lees: meer) informatie in dan in de online tool. Ook al mijn spaarrekeningen, maar ook een 2e hypotheek en zelfs volgens mij een ander jaarloon van mijn baas.

Verder niet vervelend maar wel apart dat online en via een programma zulke verschillen oplevert. Je zou denken dat ze beiden hetzelfde bronsysteem hanteren...

Ik ga maar eens aan de puzzel.
pi_150728409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:39 schreef Lingue het volgende:
Ik was een tijdje terug begonnen met de aangeven via de online tool. Maar toen on hold gezet en zag ik hier dat je het ook via het programma kan doen. Deze nu gedownload maar hier staat andere (lees: meer) informatie in dan in de online tool. Ook al mijn spaarrekeningen, maar ook een 2e hypotheek en zelfs volgens mij een ander jaarloon van mijn baas.

Verder niet vervelend maar wel apart dat online en via een programma zulke verschillen oplevert. Je zou denken dat ze beiden hetzelfde bronsysteem hanteren...

Ik ga maar eens aan de puzzel.
Verschil kan komen doordat de online tool tussendoor ge-update is. Als je online opnieuw begint kont hij wel overheen met het programma, denk ik :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')