abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150571782
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:41 schreef Trebo het volgende:

[..]

Daar hebben wij eerder dit jaar al een brief over gehad. Wat jij aangeeft kan ik niet terug vinden.
Je hebt aangifte gedaan?

'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:44:24 #152
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_150574243
Wel ieder jaar het percentage van het eigenwoningforfait omhoog aanpassen ivm daling WOZ waarde. Maar de vermogensrendementsheffing gaat nog steeds uit van 4 % spaarrente. Rabobank geeft vanaf volgende week minder dan 1 % spaarrente. :')
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_150592913
Het ziet er overigens naar uit dat ik teveel huurtoeslag/zorgtoeslag heb ontvangen (de nieuwe baan was wat eerder gekomen dan verwacht, en ik had in mijn beleving nog meer restant PGA over). In ieder geval, mijn teruggave bedraagt ¤6.000.
Verrekend de belastingdienst automatisch de teveel ontvangen toeslagen hiermee of komt dat later nog, en moet ik wat reserveren?
'And I called your name,
pi_150593350
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Het ziet er overigens naar uit dat ik teveel huurtoeslag/zorgtoeslag heb ontvangen (de nieuwe baan was wat eerder gekomen dan verwacht, en ik had in mijn beleving nog meer restant PGA over). In ieder geval, mijn teruggave bedraagt ¤6.000.
Verrekend de belastingdienst automatisch de teveel ontvangen toeslagen hiermee of komt dat later nog, en moet ik wat reserveren?
Dit gaat over IB; niet over toeslagen. Er wordt hiermee dus niet verrekend.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_150593479
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dank ^O^
'And I called your name,
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:08:07 #156
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_150596355
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:14 schreef Nizno het volgende:

[..]

waarom zou je in de problemen kunnen komen dan? als je niet weet dat je belasting moet betalen dan ben je niet verplicht om aangifte te doen als je geen uitnodiging hebt.
Omdat je volgens de belastingdienst dat wel zou moeten weten omdat je bijvoorbeeld van baan bent gewisseld of 2 banen hebt.
Fuck the EBU
pi_150604355
520 euro dokken.. }:|
De tijd dat de Belastingdienst voor Sinterklaas speelde is voorbij <O)
  zaterdag 14 maart 2015 @ 21:59:17 #158
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150646199
Even een vraagje, mijn dochter heeft in het ziekenhuis gelegen van october tot en met februari. Mag ik nu de aftrekposten in 1 blok indienen in 2014 of 2015 of moet ik 2x2 maanden in elk jaar indienen en dus twee keer "last" krijgen van een drempel? Of is er geen drempel voor buitengewone zorgkosten?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150646381
Ik ben momenteel bezig alsnog inkomstenbelasting te doen over 2011 t/m 2014 om alsnog gebruik te kunnen maken van de aftrek van studiekosten. Eerder had ik ivm gebrek aan inkomsten over 2011 t/m 2013 geen aangifte gedaan.

Ik had in die periode geen recht meer op studiefinanciering. Ik kan dus de daadwerkelijke kosten aftrekken zonder rekening te houden met normbedragen. Zover ben ik al :) Maar moet ik nog wel de studiekosten herrekenen naar de maanden waar ze betrekking op hebben? Of moet ik gewoon alle bedragen die ik heb betaald aan collegegeld (ik betaalde gespreid per maand) in dat jaar bij elkaar optellen?

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen, want voor mij is het een beetje een doolhof.
pi_150657087
Mijn broertje is ZZP-er en werkt als schilder. Hij is daarom verplicht aangesloten bij het Bedrijfspensioenfonds voor schilders.

Ik ben bezig met zijn aangifte IB (voor ondernemers) en vraag me af waar ik de afgedragen pensioenpremie moet verwerken. Ik heb het in eerste instantie onder overige kosten gezet.
Maar nu bedacht ik me ineens dat het onder de Uitgaven inkomensvoorziening moet vallen. Echter hierbij wordt alleen gesproken over lijfrente ed. Nu twijfel ik dus weer.

Ik kan morgen de Belastingdienst bellen, maar hoop eigenlijk dat iemand me hier verder kan helpen :)
  zondag 15 maart 2015 @ 11:59:18 #161
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_150657788
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 21:59 schreef trigt013 het volgende:
Even een vraagje, mijn dochter heeft in het ziekenhuis gelegen van october tot en met februari. Mag ik nu de aftrekposten in 1 blok indienen in 2014 of 2015 of moet ik 2x2 maanden in elk jaar indienen en dus twee keer "last" krijgen van een drempel? Of is er geen drempel voor buitengewone zorgkosten?
Je moet ze aftrekken in t jaar waarin ze daadwerkelijk betaald worden. Sinds de invoering van de DBC is dat waarschijnlijk helemaal in 2015.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zondag 15 maart 2015 @ 12:07:00 #162
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150657954
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:59 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Je moet ze aftrekken in t jaar waarin ze daadwerkelijk betaald worden. Sinds de invoering van de DBC is dat waarschijnlijk helemaal in 2015.
Het gaat specifiek over reiskosten.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 15 maart 2015 @ 12:12:48 #163
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_150658093
Mijn ouder hebben huis gekocht vorig jaar nu zie ik dat telefoonkosten en dergelijke ook aftrekbaar zijn. Zijn alleen de kosten aftrekbaar die op de factuur van de notaris moeten staan?

Overigens heb ik mijn ouders veel geadviseerd toen, zou ik nu een factuur kunnen opvoeren?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 15 maart 2015 @ 12:22:54 #164
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_150658427
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:07 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Het gaat specifiek over reiskosten.
Dan zul je ze inderdaad over de twee jaren moeten verdelen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_150659171
Zo, net aangifte gedaan. De helft van mijn bankrekeningen ontbrak in de aangifte, maar wel een voor mij onbekende rekening bij SNS ontdekt, incl. een paar duizend euro saldo. Morgen maar eens met SNS bellen of dat ding inderdaad bestaat.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_150660273
Je schrijft het alsof je er eigenlijk geen zin in hebt.
pi_150661121
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:23 schreef Miss_Virgo het volgende:
Mijn broertje is ZZP-er en werkt als schilder. Hij is daarom verplicht aangesloten bij het Bedrijfspensioenfonds voor schilders.

Ik ben bezig met zijn aangifte IB (voor ondernemers) en vraag me af waar ik de afgedragen pensioenpremie moet verwerken. Ik heb het in eerste instantie onder overige kosten gezet.
Maar nu bedacht ik me ineens dat het onder de Uitgaven inkomensvoorziening moet vallen. Echter hierbij wordt alleen gesproken over lijfrente ed. Nu twijfel ik dus weer.

Ik kan morgen de Belastingdienst bellen, maar hoop eigenlijk dat iemand me hier verder kan helpen :)
Deze kosten horen in de verlies- en winstrekening, het zijn bedrijfslasten. Doe jezelf en je broertje een plezier en ga zelf niet aan een ondernemersaangifte liggen klooien, maar neem een accountant/belastingadviseur in de arm. Dat bespaart een hoop geld.
pi_150671426
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:56 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Deze kosten horen in de verlies- en winstrekening, het zijn bedrijfslasten. Doe jezelf en je broertje een plezier en ga zelf niet aan een ondernemersaangifte liggen klooien, maar neem een accountant/belastingadviseur in de arm. Dat bespaart een hoop geld.
Bedankt voor je reactie. Het bedrijf heeft alleen inkoop- en verkoopfacturen, dus zo ingewikkeld is het niet. Alleen twijfelde ik over waar de pensioenpremie in de aangifte gezet moet worden. Ik heb zelf een jaar als assistent accountant gewerkt, dus kom een heel eind. Alleen had ik toen software die alles zowat gelijk op de juiste plek zet en nu niet :')
pi_150673412
Bijna 3000 te ontvangen (Maar dat is dan ook 90+% door de Hypotheekrente aftrek en wat terug van de kosten van het huis dat we gekocht hebben in 2014)
pi_150674700
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:46 schreef Pap89 het volgende:
Bijna 3000 te ontvangen (Maar dat is dan ook 90+% door de Hypotheekrente aftrek en wat terug van de kosten van het huis dat we gekocht hebben in 2014)
Yeah 3.000¤...

Waarom moet iedereen zeggen wat hij terugkrijgt?
Daar gaat dit topic toch niet over?
pi_150686665
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een te betalen belastingaanslag kan zonder toestemming niet verrekend worden met toeslagen. Een terugvordering (huur-, zorg-, kinderopvang-)toeslagen kan echter wel verrekend worden met een belastingsteruggaaf. Bron: http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=45
  Official ESF Kreviewer maandag 16 maart 2015 @ 09:35:57 #172
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150688323
Ik heb een vraag. Ik had mijn belasting ingevuld dit weekend en moest ineens 2700 euro betalen. Dat klopt niet, want ik moet rond de 0 uitkomen. Ik heb de meest simpele belastingaangifte die er is. Enige 'lastige' is een koophuis.

Nu zag ik dat dit was ingevuld:

Welke onderwerpen golden voor u in 2014?
Voorlopige aanslag 2014 gehad. Dit kan zijn:

een voorlopige aanslag inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet

Daar stond ingevuld dat ik 2661 euro had ontvangen. Dat is ook wel zo, want ik krijg elke maand mijn hypotheekrenteaftrek. Moet ik dat daar inderdaad laten staan? Als ik het weghaal, kom ik op bijna 0 uit.

Misschien moet ik ook gewoon even naar een kantoor om het na te laten kijken, maar ik zou dit toch zelf moeten kunnen. :'(.

-edit- ik vraag me trouwens ook af of ik op 0 uit moet komen, aangezien ik elk jaar hypotheekrenteaftrek krijg, wat ik maandelijks krijg.
pi_150688364
Dat moet inderdaad blijven staan; dat heb je al gehad ;).
pi_150688370
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:35 schreef Kreator het volgende:
Ik heb een vraag. Ik had mijn belasting ingevuld dit weekend en moest ineens 2700 euro betalen. Dat klopt niet, want ik moet rond de 0 uitkomen. Ik heb de meest simpele belastingaangifte die er is. Enige 'lastige' is een koophuis.

Nu zag ik dat dit was ingevuld:

Welke onderwerpen golden voor u in 2014?
Voorlopige aanslag 2014 gehad. Dit kan zijn:

een voorlopige aanslag inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet

Daar stond ingevuld dat ik 2661 euro had ontvangen. Dat is ook wel zo, want ik krijg elke maand mijn hypotheekrenteaftrek. Moet ik dat daar inderdaad laten staan? Als ik het weghaal, kom ik op bijna 0 uit.

Misschien moet ik ook gewoon even naar een kantoor om het na te laten kijken, maar ik zou dit toch zelf moeten kunnen. :'(.
Is je betaalde hypotheekrente wel ingevuld?
  Official ESF Kreviewer maandag 16 maart 2015 @ 09:40:13 #175
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150688389
quote:
3s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:38 schreef Anne het volgende:
Dat moet inderdaad blijven staan; dat heb je al gehad ;).
Maar dan snap ik niet dat ik 2700 euro moet betalen. Ik zou volgens mij rond de 2661 moeten krijgen...

quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Is je betaalde hypotheekrente wel ingevuld?
Die is wel ingevuld ja. (stond al ingevuld)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')