Je hebt aangifte gedaan?quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:41 schreef Trebo het volgende:
[..]
Daar hebben wij eerder dit jaar al een brief over gehad. Wat jij aangeeft kan ik niet terug vinden.
Dit gaat over IB; niet over toeslagen. Er wordt hiermee dus niet verrekend.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Het ziet er overigens naar uit dat ik teveel huurtoeslag/zorgtoeslag heb ontvangen (de nieuwe baan was wat eerder gekomen dan verwacht, en ik had in mijn beleving nog meer restant PGA over). In ieder geval, mijn teruggave bedraagt ¤6.000.
Verrekend de belastingdienst automatisch de teveel ontvangen toeslagen hiermee of komt dat later nog, en moet ik wat reserveren?
Dankquote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit gaat over IB; niet over toeslagen. Er wordt hiermee dus niet verrekend.
Omdat je volgens de belastingdienst dat wel zou moeten weten omdat je bijvoorbeeld van baan bent gewisseld of 2 banen hebt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
waarom zou je in de problemen kunnen komen dan? als je niet weet dat je belasting moet betalen dan ben je niet verplicht om aangifte te doen als je geen uitnodiging hebt.
Je moet ze aftrekken in t jaar waarin ze daadwerkelijk betaald worden. Sinds de invoering van de DBC is dat waarschijnlijk helemaal in 2015.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 21:59 schreef trigt013 het volgende:
Even een vraagje, mijn dochter heeft in het ziekenhuis gelegen van october tot en met februari. Mag ik nu de aftrekposten in 1 blok indienen in 2014 of 2015 of moet ik 2x2 maanden in elk jaar indienen en dus twee keer "last" krijgen van een drempel? Of is er geen drempel voor buitengewone zorgkosten?
Het gaat specifiek over reiskosten.quote:Op zondag 15 maart 2015 11:59 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Je moet ze aftrekken in t jaar waarin ze daadwerkelijk betaald worden. Sinds de invoering van de DBC is dat waarschijnlijk helemaal in 2015.
Dan zul je ze inderdaad over de twee jaren moeten verdelen.quote:
Deze kosten horen in de verlies- en winstrekening, het zijn bedrijfslasten. Doe jezelf en je broertje een plezier en ga zelf niet aan een ondernemersaangifte liggen klooien, maar neem een accountant/belastingadviseur in de arm. Dat bespaart een hoop geld.quote:Op zondag 15 maart 2015 11:23 schreef Miss_Virgo het volgende:
Mijn broertje is ZZP-er en werkt als schilder. Hij is daarom verplicht aangesloten bij het Bedrijfspensioenfonds voor schilders.
Ik ben bezig met zijn aangifte IB (voor ondernemers) en vraag me af waar ik de afgedragen pensioenpremie moet verwerken. Ik heb het in eerste instantie onder overige kosten gezet.
Maar nu bedacht ik me ineens dat het onder de Uitgaven inkomensvoorziening moet vallen. Echter hierbij wordt alleen gesproken over lijfrente ed. Nu twijfel ik dus weer.
Ik kan morgen de Belastingdienst bellen, maar hoop eigenlijk dat iemand me hier verder kan helpen
Bedankt voor je reactie. Het bedrijf heeft alleen inkoop- en verkoopfacturen, dus zo ingewikkeld is het niet. Alleen twijfelde ik over waar de pensioenpremie in de aangifte gezet moet worden. Ik heb zelf een jaar als assistent accountant gewerkt, dus kom een heel eind. Alleen had ik toen software die alles zowat gelijk op de juiste plek zet en nu nietquote:Op zondag 15 maart 2015 13:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Deze kosten horen in de verlies- en winstrekening, het zijn bedrijfslasten. Doe jezelf en je broertje een plezier en ga zelf niet aan een ondernemersaangifte liggen klooien, maar neem een accountant/belastingadviseur in de arm. Dat bespaart een hoop geld.
Yeah 3.000¤...quote:Op zondag 15 maart 2015 19:46 schreef Pap89 het volgende:
Bijna 3000 te ontvangen (Maar dat is dan ook 90+% door de Hypotheekrente aftrek en wat terug van de kosten van het huis dat we gekocht hebben in 2014)
Een te betalen belastingaanslag kan zonder toestemming niet verrekend worden met toeslagen. Een terugvordering (huur-, zorg-, kinderopvang-)toeslagen kan echter wel verrekend worden met een belastingsteruggaaf. Bron: http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=45quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit gaat over IB; niet over toeslagen. Er wordt hiermee dus niet verrekend.
Is je betaalde hypotheekrente wel ingevuld?quote:Op maandag 16 maart 2015 09:35 schreef Kreator het volgende:
Ik heb een vraag. Ik had mijn belasting ingevuld dit weekend en moest ineens 2700 euro betalen. Dat klopt niet, want ik moet rond de 0 uitkomen. Ik heb de meest simpele belastingaangifte die er is. Enige 'lastige' is een koophuis.
Nu zag ik dat dit was ingevuld:
Welke onderwerpen golden voor u in 2014?
Voorlopige aanslag 2014 gehad. Dit kan zijn:
een voorlopige aanslag inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet
Daar stond ingevuld dat ik 2661 euro had ontvangen. Dat is ook wel zo, want ik krijg elke maand mijn hypotheekrenteaftrek. Moet ik dat daar inderdaad laten staan? Als ik het weghaal, kom ik op bijna 0 uit.
Misschien moet ik ook gewoon even naar een kantoor om het na te laten kijken, maar ik zou dit toch zelf moeten kunnen..
Maar dan snap ik niet dat ik 2700 euro moet betalen. Ik zou volgens mij rond de 2661 moeten krijgen...quote:Op maandag 16 maart 2015 09:38 schreef Anne het volgende:
Dat moet inderdaad blijven staan; dat heb je al gehad.
Die is wel ingevuld ja. (stond al ingevuld)quote:Op maandag 16 maart 2015 09:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is je betaalde hypotheekrente wel ingevuld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |