abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150282753

De Rijdende Rechter is een Nederlands televisieprogramma van de NCRV, bedacht door Erik Latour. In het televisieprogramma, dat sinds 1995 wordt uitgezonden, kunnen mensen en organisaties geschillen voorleggen aan een rechter die een bindende uitspraak doet.

Bij De Rijdende Rechter wordt niet officieel recht gesproken. Beide partijen tekenen een contract waarin zij aangeven akkoord te gaan met de uitspraak van een bindend adviseur. In dit geval is dat Mr. Frank Visser, die in het dagelijks leven als rechter (vice-president) verbonden is aan het kantongerecht in Zaandam.

Veel van de voorgelegde geschillen zijn hoog opgelopen burenruzies die vaak betrekking hebben op geluidsoverlast, bomen die te dicht op de erfgrens staan, bomen die overlast veroorzaken door vallende bladeren en vruchten, schuttingen, schuurtjes en garages die niet precies op de erfgrens staan en blokkade/misbruik van het recht van overpad. Ook consumentenrecht komt vaak aan de orde.

Frank Visser brengt een bezoek aan de betreffende locatie en houdt een hoorzitting in een nabijgelegen wijkcentrum of buurthuis. Vaak heeft hij een deskundige uitgenodigd (bijv. een medewerker van het kadaster). De uitspraak volgt later in de studio.

Het programma wordt gepresenteerd door Jetske van den Elsen en wordt geproduceerd door IdtV.

De Rijdende Rechter wordt elke dinsdag uitgezonden om 22.20 uur op Nederland 1

De site van De Rijdende Rechter, met alle afleveringen

Topic van 23/01/2007: KLB / De Rijdende Rechter
Topic van 09/01/2007: ONZ / Rijdende rechter

*O* Toppers *O*
Vieze Turk 18/11/2014
NSB Aflevering (Datum?)
Herrie in de tent 06/01/2009
Om de tuin geleid 23/01/2007 1e Youtube-fragment
Lijdensweg 30/01/2007
De fijne kneepjes 27/01/2005
Vistuig 10/03/2009 2e Youtube-fragment
De tingel tangel 20/01/2005
Nachtbrakers 14/10/2004

Bekijk ook het nieuwe programma van onze held: TV / Recht in de Regio #1: Mr. Visser op tournee! Hier verder

Tweede scherm (oftewel, JIJ bent de jury): http://live.ncrv.nl/
Even aanmelden van te voren en je kunt ook nog een kekke broodtrommel winnen:

Poll:
Poll: Wil jij de jury terug?
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 23% gewijzigd door Karina op 04-03-2015 15:31:14 ]
5 Ferrari's op videoband!
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 15:28:51 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_150284527
Wat is met de OP :')

Heb hem effe teruggezet, geen idee wat je gedaan had.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_150284553
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:28 schreef Karina het volgende:
Wat is met de OP :')

Heb hem effe teruggezet, geen idee wat je gedaan had.
Youtube leek een erfgrens aan zijn laars te lappen ;(
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 15:30:45 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_150284591
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Youtube leek een erfgrens aan zijn laars te lappen ;(
:D Ik heb het linkje naar de OP weggehaald, nu met de reeksen is dat niet meer nodig omdat de OP automagisch wordt overgenomen.
niet zo tof doen
  woensdag 4 maart 2015 @ 15:38:28 #5
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_150284856

OP-waardig screenshot _O_
pi_150286804
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:38 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ afbeelding ]
OP-waardig screenshot _O_
Timing is alles. Ik wil een kuddo voor mijn cap skills.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_150288036
Zoals mijn vriendin zei: "Die buren verdienen elkaar, het zijn allemaal idioten".
pi_150301628
Tsja dit bewijst maar weer dat de meeste gekken gewoon los rondlopen.
Hallon!
pi_150335150
Ze heeft wel een demonenkop.
pi_150335523
Ik heb het nog een keer gezien. Toen ik het de eerste keer zag, vond ik het zo raar allemaal dat ik de helft gemist had.

Ik concludeer nu dat die heer Raus een behoorlijke steek los heeft, zijn vrouw er helemaal in meegaat en dat er met die buren (verweerders) weinig mis is.
pi_150335844
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 22:56 schreef Pulzzar het volgende:
Ik heb het nog een keer gezien. Toen ik het de eerste keer zag, vond ik het zo raar allemaal dat ik de helft gemist had.

Ik concludeer nu dat die heer Raus een behoorlijke steek los heeft, zijn vrouw er helemaal in meegaat en dat er met die buren (verweerders) weinig mis is.
Mwah ik vind gelijk oordopjes gaan sturen naar die man, die kleretakkepokketyfusbel als ringtone bij de hoorzitting gebruiken en op FB zitten te klieren en dan "ja voormalige vrienden hebben m'n gegevens aan die buurman gegeven" toch ook niet echt heel normaal gedrag. :') Wel erg vermakelijk om van een afstandje te observeren, dat dan weer wel.
Hallon!
pi_150337714
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2015 23:01 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mwah ik vind gelijk oordopjes gaan sturen naar die man, die kleretakkepokketyfusbel als ringtone bij de hoorzitting gebruiken en op FB zitten te klieren en dan "ja voormalige vrienden hebben m'n gegevens aan die buurman gegeven" toch ook niet echt heel normaal gedrag. :') Wel erg vermakelijk om van een afstandje te observeren, dat dan weer wel.
Het is niet netjes nee. Maar als hun buurman zo'n zeikerd is dat kinderen niet eens buiten mogen spelen, begrijp ik wel waarom ze zoiets doen. Ik irriteer me zelf ook vaak aan het gehuil en gegil van de peuter van mijn buurvrouw. Maar dan doen kleine kinderen nou eenmaal, dus ik accepteer het.
pi_150344504
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 22:56 schreef Pulzzar het volgende:

Het is allemaal vrij normaal inderdaad. Die Rotterdammers klagen over een schuurmachine, spelende kinderen en een zwebad. Tja, ze zullen voor hun rust naar Brabant verhuist zijn misschien maar ook in brabant zijn dat normale burengeluiden.
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2015 23:01 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Volgens mij staat alles publiek op die Facebook. En als je andere vrienden als buren hebt dan moet je ook nadenken voor je er wat op zet.
Onder deze lijn niet schrijven
  Moderator vrijdag 6 maart 2015 @ 10:47:29 #14
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_150344969
Die Brabanders waren anders ook lekker het vuurtje op aan het stoken, hele nare mensen, vooral als je ze hun gang niet laat gaan.
Schuren in de tuin is ook ongelooflijk irritant, maar sommige dingen heb je nou eenmaal gewoon te slikken, zolang hij daar niet dag in dag uit min of meer bedrijfsmatig staat te schuren en te zagen dan moet je het gewoon accepteren.
Het was gewoon een wisselwerking, die mensen kwamen er bevooroordeeld wonen want dat hadden ze van andere buren gehoord en nu gaat het over en weer.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:00:30 #15
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_150345315
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 23:35 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Het is niet netjes nee. Maar als hun buurman zo'n zeikerd is dat kinderen niet eens buiten mogen spelen, begrijp ik wel waarom ze zoiets doen. Ik irriteer me zelf ook vaak aan het gehuil en gegil van de peuter van mijn buurvrouw. Maar dan doen kleine kinderen nou eenmaal, dus ik accepteer het.
Mwah.

Je hebt mensen die in een rijtjeshuis wonen en de hele zomer doen alsof ze op de camping zijn. Vier keer per week tot 's avonds laat met vrienden barbecueën, de hele zomer een zwembad in de tuin, waarin allerlei buurtkinderen urenlang liggen te krijsen, structureel buiten zagen, boren en timmeren in plaats van in de schuur, luchtbuksje schieten, keihard buiten telefoneren, enzovoorts.

En je hebt mensen die 's zomers lekker buiten zitten, af en toe eens barbecueën, af en toe eens in het weekend vrienden ontvangen, hun kinderen manen wat zachter te doen als ze te uitgelaten en te druk worden, enzovoorts.

Met die tweede situatie zou ik goed kunnen omgaan, met de eerste niet. Terwijl dat volgens de wet volgens mij ook valt onder 'toelaatbaar burengerucht'. Het kan desondanks enorm vervelend zijn als je naast een stelletje aso's woont die geen inlevingsvermogen hebben.

Ik heb aso's boven me wonen en daar heb ik al jaren last van. Ik heb geprobeerd het vriendelijk op te lossen, geprobeerd afspraken te maken over tijdstippen dat ze vrijuit kunnen gaan en zich wat meer inhouden, duizendmaal gevraagd of de buurvrouw niet met hakken op het laminaat wil lopen, enzovoorts. Maar hun standpunt is en blijft dat ze 'in hun eigen huis mogen doen wat ze willen'.

Kortom, ik heb weliswaar geen bel gekocht, maar ram tegenwoordig consequent zo hard mogelijk met een stok tegen het plafond als ze weer eens losgaan. Net zo lang tot het stopt. En af en toe geef ik tussendoor ook eventjes wat klappen tegen het plafond, gewoon om aan te geven dat ik er ben en dat ze het niet moeten flikken om weer als een gek te keer te gaan.

Dat klinkt overdreven, maar ik heb gemerkt dat als ik even een paar weken wat inschikkelijker ben, ze direct weer veel vaker en harder herrie gaan maken. Het zijn net beesten, zeer hardleers.

Dus: kan het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Ik heb wel begrip voor die enorme bel van die oudjes :)
Stop the world, I want to get out.
  Moderator vrijdag 6 maart 2015 @ 11:04:44 #16
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_150345424
Stok tegen het plafond alsjeblieft :')

Ik heb vroeger bovenburen gehad die OVERAL last van hadden, die ging lopen stampen als het hem niet zinde, echt een zeikerd niet normaal. Ik ben eens bij hem boven geweest om te luisteren, hij stelde zich behoorlijk aan.

Maar het eerste stuk ben ik het wel mee eens, dan heb je echt tokkies.
Hier achter wonen 2 kinderen die vaak buiten spelen, die wonen met hun vader bij hun opa en oma, dus opa, oma, vader, 2 kinderen in 1 huis.
Dan zijn die kinderen eens aan het spelen dan hoor je meteen opa over de zeik gaan dat ze stil moeten zijn _O- Dat is weer de heel andere kant, die mogen zowat niks :P
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:12:51 #17
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_150345653
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:04 schreef djkoelkast het volgende:
Stok tegen het plafond alsjeblieft :')

Ik heb vroeger bovenburen gehad die OVERAL last van hadden, die ging lopen stampen als het hem niet zinde, echt een zeikerd niet normaal. Ik ben eens bij hem boven geweest om te luisteren, hij stelde zich behoorlijk aan.

Maar het eerste stuk ben ik het wel mee eens, dan heb je echt tokkies.
Hier achter wonen 2 kinderen die vaak buiten spelen, die wonen met hun vader bij hun opa en oma, dus opa, oma, vader, 2 kinderen in 1 huis.
Dan zijn die kinderen eens aan het spelen dan hoor je meteen opa over de zeik gaan dat ze stil moeten zijn _O- Dat is weer de heel andere kant, die mogen zowat niks :P
Weet je, ik kan best wat hebben van anderen, maar niet als zij volkomen schijt aan je hebben en als ze vinden dat hun kinderen urenlang Wii-spelletjes mogen spelen op een houten tussenvloer, waardoor ik een verdieping lager horendol wordt van het gespring, gestommel en geschreeuw.

Ik heb anderhalf jaar lang geprobeerd het vriendelijk op te lossen en wat betreft die Wii voorgesteld dat ze bijvoorbeeld alleen eind van de middag tussen 4 en 6 Wii spelen, dan ga ik wel een blokje om. Maar ze hebben gewoon schijt aan me, dus vandaar die stok. Het is een laatste redmiddel en het werkt tenminste enigszins.

Het alternatief is dat ik totaal geen leven meer heb en dat vind ik geen goed alternatief :)
  Moderator vrijdag 6 maart 2015 @ 11:13:41 #18
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_150345681
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:12 schreef Lkw het volgende:

[..]

Weet je, ik kan best wat hebben van anderen, maar niet als zij volkomen schijt aan je hebben en als ze vinden dat hun kinderen urenlang Wii-spelletjes mogen spelen op een houten tussenvloer, waardoor ik een verdieping lager horendol wordt van het gespring, gestommel en geschreeuw.

Ik heb anderhalf jaar lang geprobeerd het vriendelijk op te lossen en bijvoorbeeld voorgesteld dat ze bijvoorbeeld alleen eind van de middag Wii spelen, dan ga ik wel een blokje om. Maar ze hebben gewoon schijt aan me, dus vandaar die stok. Het is een laatste redmiddel en het werkt tenminste enigszins.

Het alternatief is dat ik totaal geen leven meer heb en dat vind ik geen goed alternatief :)
Schakel John en Natasja Jochem en Patty in _O_ Dan krijgen ze een nieuwe vloer.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:16:08 #19
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_150345773
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:13 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Schakel John en Natasja Jochem en Patty in _O_ Dan krijgen ze een nieuwe vloer.
Ik heb het serieus wel eens overwogen, maar ik vraag me altijd af wat er gebeurt als die weer weg zijn. En vaak heb ik het gevoel dat er verplicht aan het eind van dat programma een soort juichstemming moet heersen alsof alles weer koek en ei is, ongeacht of dat ook daadwerkelijk zo is :) Dus nee, ik heb er niet zoveel vertrouwen in.

De woningbouwvereniging doet niks en Beter Buren willen ze niet, dus tja, dan maar De Stok })
pi_150493810
quote:
Kijk nou! Morgen keert een oude bekende terug bij De Rijdende Rechter:
http://www.eerstehulpbijr(...)lid-rijdende-rechter
Vanavond dus die Mart Smeets look-a-like uit de jury als verdedigende partij namens de gemeente Almere. Beetje 2meta4me :{
Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
  Moderator dinsdag 10 maart 2015 @ 15:28:56 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_150496992
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:32 schreef Professor_Paljas het volgende:

[..]

Vanavond dus die Mart Smeets look-a-like uit de jury als verdedigende partij namens de gemeente Almere. Beetje 2meta4me :{
En de zaak is:
quote:
Zonsverduistering

Mevrouw Spooren, meneer Doolaar en nog zeven andere bewoners nemen het op tegen de gemeente Almere. De bomen in hun wijk zorgen voor een ware zonsverduistering. Maar de gemeente vindt de bomenstructuur gezichtsbepalend. De bewoners eisen dat de bomen gekapt worden. Liefst vandaag nog. Meester Visser neemt een kijkje in de duisternis.
Goeie woordgrap weer :')
niet zo tof doen
pi_150507410
Alsof je in Nederland ooit zonneschijn hebt :')
5 Ferrari's op videoband!
pi_150508100
Een uitzending met ambtenaren gaat saai worden.
pi_150509399
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 13:32 schreef Professor_Paljas het volgende:

[..]

Wethouder frits huis
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:12:48 #25
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_150509430
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 20:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een uitzending met ambtenaren gaat saai worden.
In vergelijking met vorige week gaat alles saai worden want geen electrische bel.
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')