Ik mis alleen nog de hyvesglittertjes, wat een treurnis zeg.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:39 schreef agter het volgende:
Hier is de kaart van haar moeder bij de uitvaart:
[ afbeelding ]
Misschien heeft ie het afgeschermd voor niet-vrienden omdat ie werd lastiggevallen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:53 schreef Lonaa het volgende:
Nogmaals,
Bradley's feestboek is niet meer te vinden?
Kun je je feestboek zo afschermen dat het niet te vinden is in de zoekresultaten? Dat kan toch alleen als je gericht mensen blokkeert?quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:54 schreef Moppieee het volgende:
[..]
Misschien heeft ie het afgeschermd voor niet-vrienden omdat ie werd lastiggevallen.
Ja, nee.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Kun je je feestboek zo afschermen dat het niet te vinden is in de zoekresultaten? Dat kan toch alleen als je gericht mensen blokkeert?
Je kind de grootste tokkienaam ooit geven en het dan ook nog verkeerd spellen, ik ga echt stuk hier.quote:"En tegen iemand anders heeft ze gezegd dat ze naar een collega ging. Ook dát was niet waar, 2 leugentjes", zegt hartsvriendin Precilla. "
Beetje easy.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je kind de grootste tokkienaam ooit geven en het dan ook nog verkeerd spellen, ik ga echt stuk hier.
Precies. Ouders hebben erg verdriet natuurlijk. Ben benieuwd of ze de dader kunnen vinden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat zit iedereen hier los te gaan op namen, fout gespelde rouwkaarten en weet ik veel wat? Ja, het straalt inderdaad geen hoogwaardige intelligentie uit maar is dat van belang? Hun dochter is vermoord, die mensen hebben wel andere dingen aan hun hoofd.
Kansloos volk hier in ieder geval. Ik ben liever een misspellende tokkie dan een zolderkamernerd die mensen in een situatie als deze niet in hun waarde kan laten.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Eerstgenoemde hebben namelijk over het algemeen iets meer empathisch vermogen.
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat zit iedereen hier los te gaan op namen, fout gespelde rouwkaarten en weet ik veel wat? Ja, het straalt inderdaad geen hoogwaardige intelligentie uit maar is dat van belang? Hun dochter is vermoord, die mensen hebben wel andere dingen aan hun hoofd.
Kansloos volk hier in ieder geval. Ik ben liever een misspellende tokkie dan een autistische zolderkamernerd die mensen in een situatie als deze niet in hun waarde kan laten. Eerstgenoemde heeft namelijk over het algemeen veel meer empathisch vermogen.
Zit niet te kletsen, volk wat elkaar niet moet kan sowieso geen empathie voor elkaar opbrengen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:27 schreef Eficaz het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Liever een misspellende tokkie dan een autistische zolderkamernerd die mensen in een situatie als deze niet in hun waarde kan laten. Eerstgenoemde heeft namelijk over het algemeen veel meer empathisch vermogen.
Mwoah, dan hadden we er al lang wat over gehoord als ie verdacht zou worden. Bij een vermissing/ontvoering en moord worden familie en naasten, maar vooral de partner flink doorgezaagd door de politie.quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:37 schreef Mishu het volgende:
Wedden dat die vriend Bradley het heeft gedaan. Die is nu opeens foetsie.
Was hij wel op de begrafenis?
Met z'n weirde foto's van haar.
Of hij is foetsie vanwege dit soort reacties.quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:37 schreef Mishu het volgende:
Ik zou helemaal niet weten waarom tokkkies niet te vertouwen zijn....quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:16 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Zit niet te kletsen, volk wat elkaar niet moet kan sowieso geen empathie voor elkaar opbrengen.
Tokkies zijn niet te vertrouwen en zolderkamer autisten zijn wereldvreemdvul zelf dit rijtje maar aan.
Mariska had die middag met een onbekende man staan praten. Ze had afgesproken die nacht, ze zei dat ze naar haar vriendin ging, en tegen die vriendin zei ze dat ze ergens anders naar toe ging.(weet niet meer waar). Geen van beide dingen klopte.quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:37 schreef Mishu het volgende:
Het is gewoon Priscilla. Ik zie al wekenlang "Precilla" voorbij komen, maar op FB heet ze gewoon Priscilla.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je kind de grootste tokkienaam ooit geven en het dan ook nog verkeerd spellen, ik ga echt stuk hier.
Dit ervaar ik ook wel ja. Komen op mij erg simpel over, maar wel eerlijk. "Onbetrouwbaar" is niet het eerste waar ik aan denk bij een tokkie. Denk vaak aan loyale mensen die voor familie en vrienden opkomen, terwijl ik genoeg "hoogopgeleide" mensen zie die hun eigen moeder zouden verkopen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:37 schreef Eficaz het volgende:
Bij tokkies is 'what you see is what you get'...ze komen mij eerlijk over....
Zo werkt dat inderdaad. Er is een algemeen beeld over iemand die wordt bestempeld als tokkie, yuppie, kakker of bontkraagje. Doet iedereen aan mee.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:40 schreef Copycat het volgende:
Generalisaties werken overduidelijk alle kanten op.
Ja. En het ene is een toonbeeld van omhooggevallen kilte, terwijl bij het andere immer een blanke pit in een ruwe bolster huist.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:44 schreef PicoMMP het volgende:
Zo werkt dat inderdaad. Er is een algemeen beeld over iemand die wordt bestempeld als tokkie, yuppie, kakker of bontkraagje. Doet iedereen aan mee.
Er kwamen hier inderdaad opeens 2 nieuwe users een poging wagen iemand vrij te pleiten, op zich vrij verdacht.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Of hij is foetsie vanwege dit soort reacties.
Ik vind die ex veel verdachter, juist omdat een "vriend" hem hier kwam vrijpleiten. Hebben ze geen webcare bij de politie?
Er zijn drie dingen die daarop wijzen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
Dat weten we alleen via onze "insider", is nog niet officieel naar buiten gebracht:
[..]
Ik neem aan dat het om de man in de Symphoniestraat gaat waar haar auto is teruggevonden. Ook bij deze man zijn we aan de deur geweest. Eerst beweerde hij dat hij haar vlak naar haar vertrek uit de woning had gezien bij de auto ergens tussen 22:00 en 23:00. Ze zou daar met een onbekende man hebben staan praten. Toen de politie echter vragen stelde beweerde hij zich vergist te hebben. Hij zou haar nu ineens s 'middags gezien hebben op die locatie. Wazig verhaal van vermoedelijk weer iemand die de aandacht wel leuk vindt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:45 schreef Eficaz het volgende:
[..]
Mariska had die middag met een onbekende man staan praten. Ze had afgesproken die nacht, ze zei dat ze naar haar vriendin ging, en tegen die vriendin zei ze dat ze ergens anders naar toe ging.(weet niet meer waar). Geen van beide dingen klopte.
Dus, dan zou het zo kunnen zijn dat ze een of andere deal had, wat het daglicht niet kon verdragen, en dat die deal meer bleek in te houden dan de afspraak was. Dat ze er daarom toch vanaf zag, en dat het toen uit de hand liep. Zoiets.
Ik denk dat het zou kunnen zijn, dat het iets betreft wat het daglicht niet zou kunnen verdragen, omdat ze 's avonds laat/begin nacht wegging.quote:Ik weet niet of het nou zozeer om iets ging wat het daglicht niet kon verdragen of dat het gewoon een scharrel was met wie ze vreemd ging. Misschien wilde ze het wel uitmaken en liep het totaal uit de hand. De verwurging zou erop kunnen wijzen dat het geen daad met voorbedachte rade is. Er is geen wapen gebruikt.
Ik weet van een bekende dat ze een smsje heeft gehad dat ze naar opsporing verzocht moest kijken (of iets in die richting) omdat haar mobiel dezelfde mast aangestraald heeft om en nabij de tijd van de moord.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:26 schreef Religieisfacisme het volgende:
De politie laat zeer weinig van zich horen en ook de familie blijft verstoken van informatie. Ik zou de telefoongegevens wel eens willen zien. Tussen haar vertrek uit de woning en het laatste signaal in de Weezenhof/Haterse Vennen zitten uren. Welke GSM palen in Nijmegen heeft de telefoon allemaal aangeslagen ?? Ze is ook ergens vermoord en daar moet de telefoon een tijdje op dezelfde locatie hebben stilgestaan. Die locaties zouden eigenlijk aan de familie en vrienden moeten worden voorgelegd. Misschien weten zij of er bekenden van haar in de omgeving van die locaties wonen. Daarnaast neem ik aan dat de politie de andere telefoonnummers die op dezelfde tijd dezelfde GSM palen aanstraalde ook heeft vastgelegd. Waarom worden die nummers en namen niet aan de familie voorgelegd ?? Misschien herkennen ze wel iemand.
Ja ik ken dat ik kreeg laatst ook zo'n sms'je van de politie over een vechtpartij in Wijchen. Blijkbaar ben je dan rond dat tijdstip in de buurt geweest. Maar zo zie je dat de politie al die gegevens heeft.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet van een bekende dat ze een smsje heeft gehad dat ze naar opsporing verzocht moest kijken (of iets in die richting) omdat haar mobiel dezelfde mast aangestraald heeft om en nabij de tijd van de moord.
Omdat je dan een heksenjacht krijgt om mensen die er wellicht niks mee te maken hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:58 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Ja ik ken dat ik kreeg laatst ook zo'n sms'je van de politie over een vechtpartij in Wijchen. Blijkbaar ben je dan rond dat tijdstip in de buurt geweest. Maar zo zie je dat de politie al die gegevens heeft.
Dan wordt het tijd dat ze iets met die nummers en namen doen. Het minste wat je kan doen is kijken of familie en vrienden misschien iemand herkennen. Ik weet niet waarom ze dat niet doen.
Het zou misschien kunnen dat ze al iemand op het oog hebben, ik hoop in ieder geval dat het geen laksheid is.
Ja.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:12 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Omdat je dan een heksenjacht krijgt om mensen die er wellicht niks mee te maken hebben.
"Oh Piet van 3 huizen verder was in de buurt, ja dat vond ze altijd al zo'n vies mannetje omdat hij een keer omkeek toen ze in d'r korte jurkje naar het schoolgala fietste. Die móet er wel iets mee te maken hebben!"
Zeker bij deze mensen.
quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:12 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Omdat je dan een heksenjacht krijgt om mensen die er wellicht niks mee te maken hebben.
"Oh Piet van 3 huizen verder was in de buurt, ja dat vond ze altijd al zo'n vies mannetje omdat hij een keer omkeek toen ze in d'r korte jurkje naar het schoolgala fietste. Die móet er wel iets mee te maken hebben!"
Zeker bij deze mensen.
Volgens jullie worden dus bepaalde pistes in het onderzoek niet bewandeld omdat er anders lynchpartijen zouden ontstaan ?? Dus de politie laat een kans op het vangen van de moordenaar lopen ivm een denkbeeldige en eventuele lynchpartij. Dit lijkt me ver gezocht en niet erg realistisch. In een moordonderzoek behoort sowieso het onderste uit de kan gehaald te worden. En dat de ouders niet zouden kunnen relativeren en de eerste beste naam die opduikt zouden willen lynchen is onzin. Die mensen willen de dader en niet een of andere ongenuanceerde wraakactie.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:22 schreef agter het volgende:
[..]
Ja.
Zeker als het je dochter betreft, ga ik niet uit van de genuanceerdheid van de ouders. Een lynch-partij lijkt me een reële optie.
Alsof ze ongefilterde data even met de familie en de buurt gaan delen in de hoop dat men roept 'DIE MOET HET WEL GEDAAN HEBBEN!', pleasequote:Op donderdag 5 maart 2015 17:01 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
[..]
Volgens jullie worden dus bepaalde pistes in het onderzoek niet bewandeld omdat er anders lynchpartijen zouden ontstaan ?? Dus de politie laat een kans op het vangen van de moordenaar lopen ivm een denkbeeldige en eventuele lynchpartij. Dit lijkt me ver gezocht en niet erg realistisch. In een moordonderzoek behoort sowieso het onderste uit de kan gehaald te worden. En dat de ouders niet zouden kunnen relativeren en de eerste beste naam die opduikt zouden willen lynchen is onzin. Die mensen willen de dader en niet een of andere ongenuanceerde wraakactie.
Daarnaast gaat het dan wel om een volksbuurt maar mijn ervaring is nou juist dat die mensen toch iets beter relativeren als het om dit soort zaken gaat dan bv de hoger opgeleiden uit een of andere biefstukkenbuurt die bij mijn altijd maar wereldvreemd overkomen. Noem het maar de straatervaring die ze missen.
Aan de andere kant zou je er zomaar een moord mee kunnen oplossen. En dat vind ik een heel stuk belangrijker dan achterdocht, buurtroddels etc.quote:Op donderdag 5 maart 2015 17:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Alsof ze ongefilterde data even met de familie en de buurt gaan delen in de hoop dat men roept 'DIE MOET HET WEL GEDAAN HEBBEN!', pleaseDat gebeurt écht niet, en is maar goed ook. Nog los van het feit dat je dan wellicht de moordenaar zelf voorziet van informatie ga je daar echt geen bruikbare objectieve informatie uit krijgen, en alleen maar haat, nijd, achterdocht, en burenroddels.
Ik mag toch hopen dat het beschermen van het leven van onschuldige, nog levende, mensen een hogere prioriteit heeft dan het oplossen van een zaak waarin iemand toch al dood is?quote:Op donderdag 5 maart 2015 17:01 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
[..]
Volgens jullie worden dus bepaalde pistes in het onderzoek niet bewandeld omdat er anders lynchpartijen zouden ontstaan ?? Dus de politie laat een kans op het vangen van de moordenaar lopen ivm een denkbeeldige en eventuele lynchpartij. Dit lijkt me ver gezocht en niet erg realistisch. In een moordonderzoek behoort sowieso het onderste uit de kan gehaald te worden. En dat de ouders niet zouden kunnen relativeren en de eerste beste naam die opduikt zouden willen lynchen is onzin. Die mensen willen de dader en niet een of andere ongenuanceerde wraakactie.
Daarnaast gaat het dan wel om een volksbuurt maar mijn ervaring is nou juist dat die mensen toch iets beter relativeren als het om dit soort zaken gaat dan bv de hoger opgeleiden uit een of andere biefstukkenbuurt die bij mijn altijd maar wereldvreemd overkomen. Noem het maar de straatervaring die ze missen.
Niet erg verdacht. Als ik beschuldigd zou worden op een forum, zou ik mezelf of vriendinnen ook wel gaan verdedigen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er kwamen hier inderdaad opeens 2 nieuwe users een poging wagen iemand vrij te pleiten, op zich vrij verdacht.
Jij bent zo naïef, dus ik neem je post ter kennisgeving aan.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:23 schreef Nammie het volgende:
[..]
Niet erg verdacht. Als ik beschuldigd zou worden op een forum, zou ik mezelf of vriendinnen ook wel gaan verdedigen.
Jij denkt dat het Bradley zelf was?quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:23 schreef Nammie het volgende:
[..]
Niet erg verdacht. Als ik beschuldigd zou worden op een forum, zou ik mezelf of vriendinnen ook wel gaan verdedigen.
Weleens gehoord van onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Je maakt in één klap iedereen verdacht, dat kan gewoon niet. En wellicht is de moordenaar uit de buurt, dus voorzie je m zo van informatie over de staat van het onderzoek.quote:Op donderdag 5 maart 2015 17:15 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Aan de andere kant zou je er zomaar een moord mee kunnen oplossen. En dat vind ik een heel stuk belangrijker dan achterdocht, buurtroddels etc.
Het zou toch van de zotte zijn dat je een aantal namen van mensen hebt, waaronder misschien wel van de dader, maar dat je daar niets over mag vragen aan familie en vrienden. Ik denk niet dat de politie het zichzelf zo moeilijk gaat maken.
En de moordenaar van informatie voorzien ?? Die weet toch wel dat de politie achter hem aan zit.
Dit is idd wel heel raar....niet gaan zoeken terwijl men de locatie wist waar de telefoon voor het laatst gesignaleerd was...maar pas 2 weken later...quote:De politie heeft na de verdwijning in mijn ogen al een grote blunder gemaakt door niet te gaan zoeken terwijl men de locatie wist waar de telefoon voor het laatst gesignaleerd was. Toen men dat pas 2 weken later alsnog ging doen vond men het lichaam binnen 10 minuten. Er was een grote kans dat, door de verwurging, er DNA sporen zouden worden gevonden. Omdat ze 2 weken gewacht hebben is die kans eigenlijk wel verkeken.
B. heeft zijn facebook verwijderd.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:24 schreef agter het volgende:
Hey, het lijkt wel Mariska jaar FB is aangepast. Ze heeft geen relatie meer met B, niet gehad ook?
Vreemd, ik niet:quote:
Pmquote:Op donderdag 5 maart 2015 21:46 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Vreemd, ik niet:
"Sorry, deze pagina is niet beschikbaar
De link waarop je hebt geklikt, is mogelijk buiten werking of de pagina is verwijderd."
Wel blijven opletten.quote:
Ik vind het verdacht, of het is een troll.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:16 schreef sawyerc het volgende:
Toevallig ken ik ex M E behoorlijk goed. Ik durf met zekerheid te zeggen dat deze jongen er niks mee te maken heeft. Hij was voor zover ik weet zelfs niet eens in Nederland aangezien hij in Duitsland werkt.
quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wel blijven opletten.![]()
Ze had een relatie met Bradley toen ze vermoord werd. Bradley is dus niet de ex. Dat vrijpleiten ging om een ex met de initialen M E:
[..]
Ik vind het verdacht, of het is een troll.![]()
Raar.quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wel blijven opletten.![]()
Ze had een relatie met Bradley toen ze vermoord werd. Bradley is dus niet de ex. Dat vrijpleiten ging om een ex met de initialen M E:
[..]
Ik vind het verdacht, of het is een troll.![]()
Daarvoor moet je eerst iemand beschuldigen. Zover is het nog lang niet dit gaat over het ONDERZOEK.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Weleens gehoord van onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
En dan? Dan herkent de familie een naam? De politie is er om onafhankelijk en gedegen onderzoek te doen, niet zich te mengen in familieruzietjes, roddels, en wat al niet meer.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:14 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Daarvoor moet je eerst iemand beschuldigen. Zover is het nog lang niet dit gaat over het ONDERZOEK.
Als verschillende personen op dezelfde tijd dezelfde GSM palen als Mariska hebben aangestraald dan is het toch niet meer als normaal dat de politie even met de familie gaat overleggen of ze misschien een van die namen herkennen. En nogmaals dat heeft helemaal niets met beschuldigen te maken maar met gedegen ONDERZOEK.
Het lijkt me van groot belang om te weten wie er op de bewuste zondag om 3:00 s 'nachts op de plek hebben rondgehangen waar op dat moment het lichaam werd gedumpt. Dat lijkt me cruciale informatie. En die veronderstelde lynchpartijen waar je het over hebt?...wanneer is er voor het laatst iemand gelyncht in Nederland ??
Familieruzietjes, roddels ...waar haal je dat vandaan ?? Als ze een naam herkennen dan kan de politie daar verder op rechercheren. Zo werkt een onderzoek toch ? In een onderzoek dat blijkbaar moeizaam verloopt lijkt het me verstandig om elk spoor te volgen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En dan? Dan herkent de familie een naam? De politie is er om onafhankelijk en gedegen onderzoek te doen, niet zich te mengen in familieruzietjes, roddels, en wat al niet meer.
Maar waarom moeten ze daar dan op verder rechercheren? Je gaat er dus vanuit de dader iemand is die de ouders kennen, want anders werkt zoiets alleen maar vertroebelend. Want misschien ga je dan juist de mensen onderzoeken die men kent, terwijl de dader geen bekende is. Plus krijg je ALTIJD het geneuzel zoals eerder beschreven; buurjongetje dit vond haar altijd leuk, buurman dat is een ouwe viespeuk, etc. etc. En daardoor is eigen rechter niet uit te sluiten, en moet je dus niet aan dit soort shit beginnen. We hebben niet voor niks een recherche-apparaat, anders konden we allemaal zelf wel spoorzoekertje gaan spelen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:30 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Familieruzietjes, roddels ...waar haal je dat vandaan ?? Als ze een naam herkennen dan kan de politie daar verder op rechercheren. Zo werkt een onderzoek toch ? In een onderzoek dat blijkbaar moeizaam verloopt lijkt het me verstandig om elk spoor te volgen.
Is het wel zo zeker dat het 2 weken is, kan het niet een paar dagen korter zijn? Aangezien de vader van Mariska na de sectie nog steeds voor 99% zeker was dat zij op de benzinedief-foto staat...quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:14 schreef Religieisfacisme het volgende:
Er zijn drie dingen die daarop wijzen.
1. Sectie wijst uit dat het lichaam er 2 weken heeft gelegen en dat is precies op de dag van de verdwijning. Men kan er natuurlijk een dag naast zitten maar met de andere aanwijzingen erbij is het wel zeker dat ze op de dag van de verdwijning is vermoord.
2. De auto wordt al een dag later gevonden. In de auto bevinden zich sporen van een misdrijf.
3. Haar telefoon straalt in de nacht van haar verdwijning als laatste de GSM paal in de Weezenhof aan. Dat is bij de vindplaats van haar lichaam.
Alles duidt er dus op dat ze slechts uren naar haar vertrek uit haar woning om het leven is gebracht.
Ik denk dat het veel verstandiger en eenvoudiger is om in zowel de belhistorie van het slachtoffer als van degene die op hetzelfde tijdstip op dezelfde locatie was te kijken of dat vaker zo was en of er onderling contact is geweest.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:14 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Daarvoor moet je eerst iemand beschuldigen. Zover is het nog lang niet dit gaat over het ONDERZOEK.
Als verschillende personen op dezelfde tijd dezelfde GSM palen als Mariska hebben aangestraald dan is het toch niet meer als normaal dat de politie even met de familie gaat overleggen of ze misschien een van die namen herkennen. En nogmaals dat heeft helemaal niets met beschuldigen te maken maar met gedegen ONDERZOEK.
Het lijkt me van groot belang om te weten wie er op de bewuste zondag om 3:00 s 'nachts op de plek hebben rondgehangen waar op dat moment het lichaam werd gedumpt. Dat lijkt me cruciale informatie. En die veronderstelde lynchpartijen waar je het over hebt?...wanneer is er voor het laatst iemand gelyncht in Nederland ??
Volgens mij werkt het in Nederland zo, een volwassen persoon wordt pas gezocht als er aanwijzingen zijn van een onvrijwillige verdwijning of beter gezegd misdrijf.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:23 schreef Eficaz het volgende:
donderdag 5 maart 2015 15:58 Religieisfacisme:
[..]
Dit is idd wel heel raar....niet gaan zoeken terwijl men de locatie wist waar de telefoon voor het laatst gesignaleerd was...maar pas 2 weken later...
Gesteld dat die persoon een mobiel bij zich had en als hij hem bij zich had hem aan had staan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 18:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat het veel verstandiger en eenvoudiger is om in zowel de belhistorie van het slachtoffer als van degene die op hetzelfde tijdstip op dezelfde locatie was te kijken of dat vaker zo was en of er onderling contact is geweest.
.
Dat vond ik ook opvallend, kennelijk waren de verdachte sporen niet duidelijk zichtbaar bij de eerste inspectie?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 00:57 schreef Buster24 het volgende:
De politie vond sporen van een misdrijf in de auto van Mariska op 19 februari en schaalde op naar 25 man.
[...]
Blijft natuurlijk altijd een punt van discussie, kon de politie op basis van de op 10 februari terug gevonden auto direct concluderen dat het om een misdrijf ging?
Nee, best mogelijk dat ze met bijvoorbeeld Luminol bloedsporen vonden, wellicht in de kofferbak en toen opschaalden naar 25 man recherche.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 01:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat vond ik ook opvallend, kennelijk waren de verdachte sporen niet duidelijk zichtbaar bij de eerste inspectie?
Het kan nog alle kanten op gaan maar eerlijk gezegd denk ik wel dat het iemand uit haar omgeving is of uit de buurt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar waarom moeten ze daar dan op verder rechercheren? Je gaat er dus vanuit de dader iemand is die de ouders kennen, want anders werkt zoiets alleen maar vertroebelend.
Als je de feiten bij elkaar veegt dan is het vrijwel zeker dat ze dezelfde avond is vermoord. Maar voor de volle 100% kan niemand dat zeggen. Maar alles spreekt daarvoor. Telefoongegevens, sporen in haar auto en sectie. Daartegenover staat een wazig filmpje met daarop een persoon die amper zichtbaar is en in principe iedereen kan zijn. De ouders hebben zich al aan dat filmpje vastgeklampt toen zij nog vermist was en houden nu vast aan dat verhaal. Ik weet niet hoe serieus je dat moet nemen. Zij zeggen ook er niet helemaal zeker van te zijn. De politie gaat er in ieder geval ook van uit dat ze dezelfde avond is vermoord.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 18:19 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Is het wel zo zeker dat het 2 weken is, kan het niet een paar dagen korter zijn? Aangezien de vader van Mariska na de sectie nog steeds voor 99% zeker was dat zij op de benzinedief-foto staat...
Ja je kan met de belgegevens verschillende kanten op rechercheren. Wat mij ook wel belangrijk lijkt is de locatie waar ze is vermoord. Daar moet de telefoon een tijdje hebben stilgestaan en dezelfde GSM paal hebben aangeslagen. Ook dat zou informatie zijn die ik aan de familie en vrienden zou overleggen. Misschien dat iemand een bekende kent die in buurt van die locatie woont of zo.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 18:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat het veel verstandiger en eenvoudiger is om in zowel de belhistorie van het slachtoffer als van degene die op hetzelfde tijdstip op dezelfde locatie was te kijken of dat vaker zo was en of er onderling contact is geweest.
Je zegt het al...ALS. Maar daar kom je pas achter als je die namen aan de familie overlegd en pas dan kan je dat uitsluiten.quote:[
Een naam vragen/controleren gaat niet echt veel opleveren als het een contact was dat ze geheim hield,
I see. Ik zag op FB dat de oom van Mariska haar om een teken vroeg zodat de dader gevonden kan worden, dat geeft ook wel aan dat ze alles willen aangrijpen.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:55 schreef Religieisfacisme het volgende:
De ouders hebben zich al aan dat filmpje vastgeklampt toen zij nog vermist was en houden nu vast aan dat verhaal. Ik weet niet hoe serieus je dat moet nemen.
Dat hoeft toch helemaal niet? Wie weet heeft de dader eerst die telefoon kapotgesmeten.quote:Wat mij ook wel belangrijk lijkt is de locatie waar ze is vermoord. Daar moet de telefoon een tijdje hebben stilgestaan en dezelfde GSM paal hebben aangeslagen.
Nee de telefoon deed het. Dat is 100% zeker. Vanaf Neerbosch-Oost tot en met de vindplaats van het lichaam in de Haterse Vennen heeft die telefoon gewoon aangestaan. Dankzij die telefoon gegevens wist men ook het lichaam te lokaliseren.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:25 schreef ViviRAWRS het volgende:
Dat hoeft toch helemaal niet? Wie weet heeft de dader eerst die telefoon kapotgesmeten.
Waren het niet een paar particulieren die het stoffelijk overschot vonden?quote:Op zondag 8 maart 2015 16:33 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Nee de telefoon deed het. Dat is 100% zeker. Vanaf Neerbosch-Oost tot en met de vindplaats van het lichaam in de Haterse Vennen heeft die telefoon gewoon aangestaan. Dankzij die telefoon gegevens wist men ook het lichaam te lokaliseren.
Ja, maar wel op aanwijzen van de politie.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:10 schreef Morendo het volgende:
Waren het niet een paar particulieren die het stoffelijk overschot vonden?
Mmmmmmmmmm het was een gespecialiseerd hondenteam die aan de van wat door de politie aangewezen locaties is gaan zoeken bij de Hatertse vennenquote:Op zondag 8 maart 2015 18:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
quote:NIJMEGEN - Een 51-jarig familielid van de gedode Mariska Peters is dinsdag in de Nijmeegse Pompekliniek aangehouden. Dat meldt de Gelderlander.
De verdachte verbleef op de open afdeling van de tbs-kliniek. Hij zat in de laatste fase van zijn behandeling na een eerdere veroordeling.
De 21-jarige Mariska Peters werd op 22 februari gevonden in de Hatertse Vennen bij Nijmegen. De Nijmeegse bleek te zijn gewurgd. Ze was toen 2 weken vermist.
Mariska Peters verliet in de nacht van 8 op 9 februari haar ouderlijk huis om naar een vriendin te gaan, maar daar kwam ze nooit aan. 2 dagen later werd haar auto gevonden in de wijk Neerbosch-Oost. De auto zat niet op slot en de tas en portemonnee van haar lagen er nog in.
Religieisfacisme, kom er maar in. Familie altijd inlichten en betrekken toch? Want helemaal geen kans dat je de dader dan van cruciale onderzoeksinformatie voorziet?quote:
Tenenkrommend slecht dat Engels. Gadverdamme.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:51 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik mis alleen nog de hyvesglittertjes, wat een treurnis zeg.Ik had het in het eerste deel al over een clichétokkieverhaal, dat wordt wel ruimschoots bevestigd.
Niet zeldzaam, integendeel. Recherche zal daarom ook altijd familie onder de loep nemen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Religieisfacisme, kom er maar in. Familie altijd inlichten en betrekken toch? Want helemaal geen kans dat je de dader dan van cruciale onderzoeksinformatie voorziet?![]()
Ontopic, goed dat een verdachte is gepakt. Pijnlijk dat het familie is![]()
In het bos. Ze was niet misbruikt toch?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:16 schreef de_boswachter het volgende:
Het was de Oom. Met een kandelaar.
Geen idee.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
In het bos. Ze was niet misbruikt toch?
Hoeft niet, kan ook dat de verdachte oom geen facebook heeft..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:41 schreef Kim-Holland het volgende:
https://www.facebook.com/johan.peters.923
Dit moet de oom zijn?
Ja maar op aanwijzing van de politie die de locaties aanwees aan de hand van de belgegevens.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja dus ??? Hadden ze hem al eerder kunnen ontmaskeren als ze de telefoongegevens wat eerder overlegd hadden. Ze hadden eergisteren zijn telefoon in beslag genomen en aan de hand van die telefoongegevens is hij nu dus opgepakt.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Religieisfacisme, kom er maar in. Familie altijd inlichten en betrekken toch? Want helemaal geen kans dat je de dader dan van cruciale onderzoeksinformatie voorziet?![]()
Lijkt me wel, deze oom is ook 51.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:41 schreef Kim-Holland het volgende:
Dit moet de oom zijn?
Denk het wel.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:41 schreef Kim-Holland het volgende:
Dit moet de oom zijn?
Verbaasd me niets, dat hij (voorop) mee liep in die stille tocht.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:00 schreef Religieisfacisme het volgende:
Dit is hem tijdens de stille tocht. (2de van links met de blauwe jas)
[IMG=http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/661/255ylC.jpg][/IMG]
wat een vreselijk verhaal, aan alle kanten. Familielid de dader. Die ook al zn kinderen heeft misbruikt. Wist mariska iets wat haar het keven heeft gekost? Of wilde hij meer van haar dan zij toestobd. Ik verwacht geen antwoord hoor, maar logischerwijs zoek je een motief.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:56 schreef Religieisfacisme het volgende:
Vader Marchel heeft meerdere broers. Eentje woont bij hem in de straat en eentje woont een paar straten verderop. En die laatste is hem. Hij heet Johan en is een zedendelinquent die al vanaf de jaren "80 bezig is en verschillende vrouwen heeft verkracht. De laatste keer dat hij heeft gezeten (TBS) was voor het misbruiken van zijn drie kinderen.
Er waren al voorzichtige speculaties in de buurt. Hij liep tijdens de stille tocht voorop met de rest van de familie.
[..]
Ja maar op aanwijzing van de politie die de locaties aanwees aan de hand van de belgegevens.
[..]
Ja dus ??? Hadden ze hem al eerder kunnen ontmaskeren als ze de telefoongegevens wat eerder overlegd hadden. Ze hadden eergisteren zijn telefoon in beslag genomen en aan de hand van die telefoongegevens is hij nu dus opgepakt.
Bizar dat de familie contact houdt met een man die hun nichtjes heeft misbruikt en vrouwen heeft verkracht.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
wat een vreselijk verhaal, aan alle kanten. Familielid de dader. Die ook al zn kinderen heeft misbruikt. Wist mariska iets wat haar het keven heeft gekost? Of wilde hij meer van haar dan zij toestobd. Ik verwacht geen antwoord hoor, maar logischerwijs zoek je een motief.
Vreselijk voor die ouders.
Ik ook niet .... en dan ook niet meteen hem ervan verdenken .... maar hij heeft natuurlijk ontzettend zijn best gedaan om haar te vinden .... TE ontzettend dus ....quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:08 schreef mootie het volgende:
[..]
Bizar dat de familie contact houdt met een man die hun nichtjes heeft misbruikt en vrouwen heeft verkracht.
Daar kan ik echt niet bij.
Het is de andere blauwe jas. En ze weet dat die man haar nichtjes heeft misbruikt o.a. Waarom zo iemand in je omgeving dulden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:08 schreef agter het volgende:
Heeft die oom nou gewoon zijn hand om de schouder van de moeder van Mariska?
Wat moet dat naar voor haar zijn, zeg.
[ afbeelding ]
Het kan je allerliefste, schattigste, behulpzaamste broer zijn, maar er is een grens... Toch?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:10 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ook niet .... en dan ook niet meteen hem ervan verdenken .... maar hij heeft natuurlijk ontzettend zijn best gedaan om haar te vinden .... TE ontzettend dus ....
Mooi systeem, dat TBS.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:56 schreef Religieisfacisme het volgende:
Vader Marchel heeft meerdere broers. Eentje woont bij hem in de straat en eentje woont een paar straten verderop. En die laatste is hem. Hij heet Johan en is een zedendelinquent die al vanaf de jaren "80 bezig is en verschillende vrouwen heeft verkracht. De laatste keer dat hij heeft gezeten (TBS) was voor het misbruiken van zijn drie kinderen.
Er waren al voorzichtige speculaties in de buurt. Hij liep tijdens de stille tocht voorop met de rest van de familie.
Blijkbaar tot heden niet .....quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:11 schreef mootie het volgende:
[..]
Het kan je allerliefste, schattigste, behulpzaamste broer zijn, maar er is een grens... Toch?
Mjah, deze discussie hebben we al tig keer gevoerd. Daar hebben we politie voor. Het kan ook je onderzoek enorm schaden, wellicht had hij dan gehoord dat er telefoongegevens oid waren en was hij gevlucht. Het is niet zo zwart/wit dat je altijd maar kan aanwijzen wie zeker niet schuldig of medeplichtig zijn en zomaar 'burgers' bij dit soort onderzoeken kan betrekken, zeker niet als er nog genoeg andere aanknopingspunten te rechercheren zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:56 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Ja maar op aanwijzing van de politie die de locaties aanwees aan de hand van de belgegevens.
[..]
Ja dus ??? Hadden ze hem al eerder kunnen ontmaskeren als ze de telefoongegevens wat eerder overlegd hadden. Ze hadden eergisteren zijn telefoon in beslag genomen en aan de hand van die telefoongegevens is hij nu dus opgepakt.
Welke dan? Die voor de kijker rechts van die vrouw in roze jas is toch de vader, links er van de oom?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:10 schreef mootie het volgende:
[..]
Het is de andere blauwe jas. En ze weet dat die man haar nichtjes heeft misbruikt o.a. Waarom zo iemand in je omgeving dulden.
Ik dacht de man met pijltje op arm.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Welke dan? Die voor de kijker rechts van die vrouw in roze jas is toch de vader, links er van de oom?
Echt fantastisch, zie op z'n Facebook vooral berichtjes over dat hij niet hoeft te komen werken maar doorbetaald wordt, is gaan vissen, bij Maxima is wezen kijken, lekker wat feestjes en terrasjes afgaat, pilsjes drinkt en zit te gamen en/of TV te kijken. Wát een straf. Hoeveel vrouwen moet je misbruiken wil je echt eens goed in een donker hol geflikkerd te worden op water en brood?quote:
Ik ben er serieus pissig/verward door. Beetje gezellig doen met zo'n kerel. Waar zit je dan met je hoofd.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Echt fantastisch, zie op z'n Facebook vooral berichtjes over dat hij niet hoeft te komen werken maar doorbetaald wordt, is gaan vissen, bij Maxima is wezen kijken, lekker wat feestjes en terrasjes afgaat, pilsjes drinkt en zit te gamen en/of TV te kijken. Wát een straf. Hoeveel vrouwen moet je misbruiken wil je echt eens goed in een donker hol geflikkerd te worden op water en brood?
Ook erg apart hoeveel volk nog leuk met hem mee zit te keuvelen, maar goed, die weten misschien niet wat hij allemaal op z'n kerfstok heeft.
Het blijft toch je familie, ofzo? Weetikveel.quote:Ik ben er serieus pissig/verward door. Beetje gezellig doen met zo'n kerel. Waar zit je dan met je hoofd.
Mjah ik denk dan maar dat ze wellicht niet het hele verhaal kent, plus laten we wel zijn, het is wel allemaal een hoog tokkiegehalte, dus daar kijken ze misschien iets minder op van iemand die vastzit of TBS krijgt. Maar ik vind hem vooral ijskoud met die oproep en die foto plaatsen toen ze dus al vermist was, en hoogstwaarschijnlijk gewoon een avondje eerder door hem is omgelegd...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:35 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik ben er serieus pissig/verward door. Beetje gezellig doen met zo'n kerel. Waar zit je dan met je hoofd.
Misschien is dat voor tokkies heel normaal, het is toch een hele andere wereld dan de onze.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:30 schreef mootie het volgende:
Gezellig een drankje doen met je verkrachtende, misbruikende oom.
Volgens mij zijn ze niet zo slim allemaal.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:43 schreef Loveless85 het volgende:
Echt, hoe ijskoud moet je dan zijn;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En als je broer nou (als de geruchten kloppen hé...) diverse vrouwen heeft verkracht en/of z'n eigen kinderen misbruikt. Dan denk je toch meteen die kant op als je eigen dochter verdwijnt?
zoiets plus dat ze misschien denken dat hij er niks aan kan doen, psychoses of whatever.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:38 schreef Sjongejonge11 het volgende:
[..]
Het blijft toch je familie, ofzo? Weetikveel.
Maar zijn familie kent wel het hele verhaal, inclusief misbruikte kinderen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah ik denk dan maar dat ze wellicht niet het hele verhaal kent, plus laten we wel zijn, het is wel allemaal een hoog tokkiegehalte, dus daar kijken ze misschien iets minder op van iemand die vastzit of TBS krijgt. Maar ik vind hem vooral ijskoud met die oproep en die foto plaatsen toen ze dus al vermist was, en hoogstwaarschijnlijk gewoon een avondje eerder door hem is omgelegd...
Zou zo iemand dan nu levenslang krijgen of gaan we het over een jaartje of 8 gewoon weer met hem proberen, want hij doet zo leuk mee, en ach die 4 á 5 meiden/vrouwen... tjah...
misschien deden ze dat ook wel. Volgens RIF waren er wel roddels die kant op.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:43 schreef Loveless85 het volgende:
Echt, hoe ijskoud moet je dan zijn;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En als je broer nou (als de geruchten kloppen hé...) diverse vrouwen heeft verkracht en/of z'n eigen kinderen misbruikt. Dan denk je toch meteen die kant op als je eigen dochter verdwijnt?
Tjah, als ik maar een vaag vermoeden had zou ik zo iemand niet hoeven zijn en niet op Facebook hoeven. Hij is nog vrolijk vriendjes met papa én Mariska, en liep voorop bij de stille tocht. Geeft me nou niet echt het idee dat de familie een serieuze verdenking had.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:49 schreef Marrije het volgende:
[..]
misschien deden ze dat ook wel. Volgens RIF waren er wel roddels die kant op.
oh dat zegt niks. Misschien dachten ze laten we zo normaal mogelijk doen, anders gaat ie misschoen bewijsmateriaal vernietigen oid. Hij had tenslotte dezelfde telefoon nog. Misschien dacht de verdachte dat ie safe was en zou hij zn telefoon hebben 'verloren' zodra hij het idee had verdacht te worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, als ik maar een vaag vermoeden had zou ik zo iemand niet hoeven zijn en niet op Facebook hoeven. Hij is nog vrolijk vriendjes met papa én Mariska, en liep voorop bij de stille tocht. Geeft me nou niet echt het idee dat de familie een serieuze verdenking had.
Zou inderdaad kunnen, maar als hij dan al zo vroeg verdachte was vraag je je af waarom ze dan niet direct z'n tel in beslag hadden genomen, uiteindelijk klinkt dit allemaal vrij simpel opgelost zeg maar. Niet echt nodig het te rekken om bepaald bewijs te verzamelen of te wachten op een doorbraak ofzo.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:53 schreef Marrije het volgende:
[..]
oh dat zegt niks. Misschien dachten ze laten we zo normaal mogelijk doen, anders gaat ie misschoen bewijsmateriaal vernietigen oid. Hij had tenslotte dezelfde telefoon nog. Misschien dacht de verdachte dat ie safe was en zou hij zn telefoon hebben 'verloren' zodra hij het idee had verdacht te worden.
Oi, jij was me net voorquote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vraag me af waarom ze in het geheim met haar oom afsprak. Althans, dat van het vriendinnenbezoek bleek een leugen toch?
Heel vreemd allemaal.
Is het zeker dat ze afspraken dan? Wellicht heeft hij haar gewoon 'gegrepen' toen ze op weg was naar een andere afspraak? Anders erg raar ja, normaal gesproken doe je op die leeftijd dat soort smoesjes ("Ik ga bij vriend/vriendin X slapen") alleen als je gaat stappen of naar scharrel... Niet naar een misbruikende oomquote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vraag me af waarom ze in het geheim met haar oom afsprak. Althans, dat van het vriendinnenbezoek bleek een leugen toch?
Heel vreemd allemaal.
Hij kon sowieso niet meer vluchten omdat hij sinds vorige week weer vast zat in de Pompenkliniek wegens drugsgebruik. Hij woonde in de TBS kliniek, die op steenworp afstand van de wijk ligt, en mocht er gewoon uit. In principe sliep hij er alleen nog maar. De behandeling werd al afgebouwd en volgende maand zou hij er helemaal vanaf zijn en een huisje krijgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, deze discussie hebben we al tig keer gevoerd. Daar hebben we politie voor. Het kan ook je onderzoek enorm schaden, wellicht had hij dan gehoord dat er telefoongegevens oid waren en was hij gevlucht. Het is niet zo zwart/wit dat je altijd maar kan aanwijzen wie zeker niet schuldig of medeplichtig zijn en zomaar 'burgers' bij dit soort onderzoeken kan betrekken, zeker niet als er nog genoeg andere aanknopingspunten te rechercheren zijn.
Ontzettend kwaad zou nog een understatement zijn in zo'n situatie denk ik. Bizar ook dat zo iemand inderdaad zo makkelijk (zo lijkt 't tenminste) weer in de familie wordt opgenomen, en (weer) in aanraking komt met jonge vrouwen...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:00 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Hij kon sowieso niet meer vluchten omdat hij sinds vorige week weer vast zat in de Pompenkliniek wegens drugsgebruik. Hij woonde in de TBS kliniek, die op steenworp afstand van de wijk ligt, en mocht er gewoon uit. In principe sliep hij er alleen nog maar. De behandeling werd al afgebouwd en volgende maand zou hij er helemaal vanaf zijn en een huisje krijgen.
Wel bizar voor de familie. Marchel en broer Andre zijn ontzettend kwaad en Corrie is opnieuw ingestort. Hij heeft de kist nog gedragen en liep mee met de stille tocht.
Mariska deed af en toe drugs regelen voor mensen in buurt en verdiende zo een paar tientjes bij. Vermoedelijk heeft ze op die bewuste zondagavond hetzelfde voor de dader gedaan en heeft daarom een smoesje bedacht voor haar ouders.
Hier in de buurt verbaasde men zich er al jaren geleden over dat zij broer Johan weer in de familie opnamen naar alles wat hij in het verleden geflikt had. Met fatale gevolgen blijkt nu.
En kinderen...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ontzettend kwaad zou nog een understatement zijn in zo'n situatie denk ik. Bizar ook dat zo iemand inderdaad zo makkelijk (zo lijkt 't tenminste) weer in de familie wordt opgenomen, en (weer) in aanraking komt met jonge vrouwen...
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:00 schreef Religieisfacisme het volgende:
Mariska deed af en toe drugs regelen voor mensen in buurt en verdiende zo een paar tientjes bij.
Vermoedelijk heeft ze drugs voor hem geregeld en heeft hij, al dan niet aangejaagd door drugsgebruik, iets bij haar geprobeerd en is het uit de hand gelopen. Verhoor zal meer duidelijkheid moeten geven.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
wat een vreselijk verhaal, aan alle kanten. Familielid de dader. Die ook al zn kinderen heeft misbruikt. Wist mariska iets wat haar het keven heeft gekost? Of wilde hij meer van haar dan zij toestobd. Ik verwacht geen antwoord hoor, maar logischerwijs zoek je een motief.
Vreselijk voor die ouders.
quote:<persoon1>Ow nee die dader ken ik Door en Door geloof er geen moer vab
En dan 2 kleine kindjes als profielfoto hebben...quote:<persoon1> En hoe weten jullie dat ik sta achter hem geloof nooit dat hij het was
quote:<persoon2> ik geloof het niet ik denk dat ze het fout hebben dit kan gewoon niet
quote:<persoon2> ik geloof er niks van hij heefd een achtergrond dan ben je verdacht wil niet zeggen dat je het gedaan hebt
Maar als je de verhalen zo hoort zou je niet denken dat zij erover moet liegen dat ze dealt, waarom dan liegen tegen haar ouders hierover? En waarom komt hij niet gewoon daar aan huis langs, gezien de foto's waren ze erg dik met elkaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:18 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Vermoedelijk heeft ze drugs voor hem geregeld en heeft hij, al dan niet aangejaagd door drugsgebruik, iets bij haar geprobeerd en is het uit de hand gelopen. Verhoor zal meer duidelijkheid moeten geven.
Waar lees je dit? Ik zie het niet op zijn FB staan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:24 schreef Loveless85 het volgende:
Gelukkig zijn er nog genoeg 'bekenden' overtuigd van z'n onschuld, manmanman...
[..]
[..]
En dan 2 kleine kindjes als profielfoto hebben...
[..]
[..]
Ja daar moest ze wel om liegen. Haar ouders waren behoorlijk streng wat dat betreft. Ze wisten niet dat ze af en toe drugs regelde en al helemaal niet voor een familielid. Als ze s' avonds weg ging dan moest ze ook altijd vertellen waarheen (en ze was al 21) Vandaar dat ze ook een smoesje had verzonnen om de deur uit te komen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:28 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Maar als je de verhalen zo hoort zou je niet denken dat zij erover moet liegen dat ze dealt, waarom dan liegen tegen haar ouders hierover? En waarom komt hij niet gewoon daar aan huis langs, gezien de foto's waren ze erg dik met elkaar.
https://www.facebook.com/groups/805854042785702quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waar lees je dit? Ik zie het niet op zijn FB staan.
Ah, dank!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/groups/805854042785702
misschien was haar verteld hem geen drugs te geven of niet samen weg te gaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:28 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Maar als je de verhalen zo hoort zou je niet denken dat zij erover moet liegen dat ze dealt, waarom dan liegen tegen haar ouders hierover? En waarom komt hij niet gewoon daar aan huis langs, gezien de foto's waren ze erg dik met elkaar.
Nee dat was al vrij snel debunked.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:38 schreef roos94 het volgende:
maar die foto in de auto was zij dus niet?
Misschien was die foto een valstrik om de dader uit zijn tent te lokken.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:38 schreef roos94 het volgende:
maar die foto in de auto was zij dus niet?
Met behandeling dus ook.... En nog een tandje 'erger' dan voorheen.quote:Verdachte oom Mariska Peters kreeg tbs voor incest en mishandeling dochter
NIJMEGEN - De 51-jarige man die dinsdag in de Nijmeegse Pompeklinkiek is aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de dood van Mariska Peters, is in 2004 veroordeeld voor incest met en de mishandeling van zijn dochter.
Dat bevestigt de familie van Mariska Peters.
De verdachte, volgens de familie een oom die meeliep tijdens de stille tocht, verbleef op de open afdeling van de kliniek, net buiten de hekken. Dat houdt in dat hij een grote mate van bewegingsvrijheid genoot, maar nog wel onder de verantwoordelijkheid van de kliniek verbleef.
Hij zat in de laatste fase van zijn behandeling na een eerdere veroordeling van 3 jaar cel en tbs met dwangverpleging. Die straf kreeg de man voor mishandeling en incest. Ook werd hij veroordeeld voor mishandeling van een vriendin en voor oplichting van een videotheek.
Persoonlijkheidsstoornis
Deskundigen oordeelden toentertijd dat de man verminderd toerekeningsvatbaar was omdat hij een persoonlijkheidsstoornis had, die nog werd verergerd door het gebruik van verdovende middelen. Zonder behandeling was de kans dat de man in herhaling zou vallen, volgens de deskundigen levensgroot.
Snap ook echt niet waarom de familie nog dikke mik is met zo iemand, nogal een historie van geweld/misbruik tegen/met vrouwen... Waaronder z'n eigen familie...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:02 schreef Copycat het volgende:
Als ze inderdaad deze zieke oom drugs heeft bezorgd, was ze ook niet een van de snuggersten.
Waarschijnlijk nog even gezellig samen wat gebruikt en toen wilde oompjelief wat meer.
Treurig, treurig, treurig.
Persoonlijkheidsstoornis kun je niet behandelen, wanneer leren ze het eens.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:58 schreef Loveless85 het volgende:
Topshowtje weer hoor, die klinieken in NL:
[..]
Met behandeling dus ook.... En nog een tandje 'erger' dan voorheen.
hmm, zie hem nog geen nietzsche en kafka lezen.. Maar kan ne vergissen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:29 schreef raptorix het volgende:
http://vorige.nrc.nl/binnenland/article1595437.ece
Die johan klopt qua leeftijd en uiterlijk precies.
Ik zie 'm uberhaupt niet lezen eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:10 schreef Marrije het volgende:
[..]
hmm, zie hem nog geen nietzsche en kafka lezen.. Maar kan ne vergissen.
Alvast sorry, ik wil niet teveel speculeren. Maar als ik die foto zo zie, krijg ik een beetje het gevoel dat die familie nogal labiel is.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:08 schreef agter het volgende:
Heeft die oom nou gewoon zijn hand om de schouder van de moeder van Mariska?
Wat moet dat naar voor haar zijn, zeg.
De moordernaar die schijnheilig de moeder troost.
[ afbeelding ]
Dan moet je al die aantijgingen wel geloven, en er zijn genoeg families die dat soort dingen categorisch weigeren te geloven, dan is de veroordeelde voor hen altijd onschuldig en vooral slachtoffer van het systeem en degenen die aangifte tegen hem gedaan hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Snap ook echt niet waarom de familie nog dikke mik is met zo iemand, nogal een historie van geweld/misbruik tegen/met vrouwen... Waaronder z'n eigen familie...
En zo'n kliniek die dan zo'n draaideurcrimineel lekker buiten een beetje laat aanrommelen, want ja 'laatste fase van behandeling'. Nou, succes geweest hoor, die behandeling
Helaas wel ja, en dat in deze kringen je nou niet bepaald uitgekotst wordt als je een keer een vechtpartijtje meemaakt, of een videotheek oplicht, okee... Maar incest met je eigen kind, die ook nog mishandeld is? Ze betalen nu wel een hoge prijs voor hun goedgelovigheid.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan moet je al die aantijgingen wel geloven, en er zijn genoeg families die dat soort dingen categorisch weigeren te geloven, dan is de veroordeelde voor hen altijd onschuldig en vooral slachtoffer van het systeem en degenen die aangifte tegen hem gedaan hebben.
En aan de reacties te zien zijn er nog genoeg van zulke mensen.
Ja dit.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik snap níet dat de familie zich nog met die man inliet.
Dat je nou je broer niet wil laten vallen, en dit misschien kringen zijn die hun neus niet ophalen voor wat gedoe met de autoriteiten kan nog... Maar je moet toch even wat verder denken dan alleen jezelf en je broer als je kinderen hebt, zeker dochter(s), icm de vergrijpen van de beste man.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik snap níet dat de familie zich nog met die man inliet.
Misschien zien ze zijn veroordeling als onterecht/complot van hoge heren tegen de gewone man/gestook van exquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat je nou je broer niet wil laten vallen, en dit misschien kringen zijn die hun neus niet ophalen voor wat gedoe met de autoriteiten kan nog... Maar je moet toch even wat verder denken dan alleen jezelf en je broer als je kinderen hebt, zeker dochter(s), icm de vergrijpen van de beste man.
Dat zou zomaar kunnen, ik vraag me ook af of er nog wel contact is/was tussen de familie en het incestslachtoffer waar hij voor veroordeeld is.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Misschien zien ze zijn veroordeling als onterecht/complot van hoge heren tegen de gewone man/gestook van ex
Dit dus.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan moet je al die aantijgingen wel geloven, en er zijn genoeg families die dat soort dingen categorisch weigeren te geloven, dan is de veroordeelde voor hen altijd onschuldig en vooral slachtoffer van het systeem en degenen die aangifte tegen hem gedaan hebben.
En aan de reacties te zien zijn er nog genoeg van zulke mensen.
Als wat haar oom heeft uitgespookt allemaal met de mantel der liefde is bedekt wist ze het vast niet eens. Of een verhaal dat hij onschuldig vastzat en bla bla bla.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:02 schreef Copycat het volgende:
Als ze inderdaad deze zieke oom drugs heeft bezorgd, was ze ook niet een van de snuggersten.
Waarschijnlijk nog even gezellig samen wat gebruikt en toen wilde oompjelief wat meer.
Treurig, treurig, treurig.
Idd.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:35 schreef roos94 het volgende:
Die Wendy Sylvano Dylanowat een faalhaas
Binnen de familie houden. Daarbuiten hoeft er geen vuile was te worden opgehangen. Zo werkt het helaas vaak. Denk wel dat ze er vanaf wist. Het was een volwassen vrouw, lijkt me moeilijk om in die omgeving de schone schijn naar eigen familie op te houden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Als wat haar oom heeft uitgespookt allemaal met de mantel der liefde is bedekt wist ze het vast niet eens. Of een verhaal dat hij onschuldig vastzat en bla bla bla.
Meestal soort van escalatie, vooral na eerste detentie volgens mij. Niet meer in tbs willen en dus slachtoffer vermoorden om veroordeling door herkenning onmogelijk te makenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:55 schreef Marrije het volgende:
Nou, tis ook wel een ander type delict. Maar gaat prima samen.
Als je iemand kent die zijn kinderen heeft misbruikt en meerdere vrouwen heeft verkracht, kun je toch niet geloven dat zo iemand absoluut geen moord op zijn geweten kan hebben?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:55 schreef Marrije het volgende:
Nou, tis ook wel een ander type delict. Maar gaat prima samen.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:30 schreef mootie het volgende:
Gezellig een drankje doen met je verkrachtende, misbruikende oom.
Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat Mariska iets wist van 'het verleden' van de oom.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:35 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik ben er serieus pissig/verward door. Beetje gezellig doen met zo'n kerel. Waar zit je dan met je hoofd.
ontkenningsfasequote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als je iemand kent die zijn kinderen heeft misbruikt en meerdere vrouwen heeft verkracht, kun je toch niet geloven dat zo iemand absoluut geen moord op zijn geweten kan hebben?
zie je dat zo? Dat ik het voor haar opneem? Zo ervaar ik dat niet. Ik probeer het te verklaren.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
snap eerlijk gezegd niet hoe je het voor zo'n persoon kan opnemen(die vrouw) mja
ik zeg die vrouwquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
zie je dat zo? Dat ik het voor haar opneem? Zo ervaar ik dat niet. Ik probeer het te verklaren.
De ouders wisten niet dat dochterlief haar TBS-oompje nog even van dope ging voorzien ...quote:
Nee dat was zo te zien opa van moeders zijde.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:29 schreef Leandra het volgende:
Was die oom ook degene die de informatie over het (eerder) sluiten van de kist op FB gezet had?
Erger zou zijn dat je iemand veroordeelt (familielid) en dat die het dan niet blijkt te zijn. Voor je contact verbreekt zou ik er wel goed over nadenken.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, als ik maar een vaag vermoeden had zou ik zo iemand niet hoeven zijn en niet op Facebook hoeven. Hij is nog vrolijk vriendjes met papa én Mariska, en liep voorop bij de stille tocht. Geeft me nou niet echt het idee dat de familie een serieuze verdenking had.
Deze man is al voor meerdere vergrijpen veroordeeld en zit al jaren in een TBS kliniek, dus je punt?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Erger zou zijn dat je iemand veroordeelt (familielid) en dat die het dan niet blijkt te zijn. Voor je contact verbreekt zou ik er wel goed over nadenken.
Dat hij daarmee niet direct de moordenaar zou hoeven zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Deze man is al voor meerdere vergrijpen veroordeeld en zit al jaren in een TBS kliniek, dus je punt?
Oh zo, nee is ook zo. Maar zoals eerder aangegeven vind ik het sowieso al vrij bedenkelijk dat je lekker knus met zo'n familielid blijft doen als je zelf een dochter hebt.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat hij daarmee niet direct de moordenaar zou hoeven zijn.
Heej weer een verse forummerquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:50 schreef clydezonderbonnie het volgende:
Of die het nou wel of niet heb gedaan , als je zulke rariteiten uithaald en
vreselijke dingen doet bij je kinderen Dan moeten ze je voor altijd opsluiten zonder enige vorm van behandeling want Dan Ben je gewoon niet te behandelen
quote:
Wat was er dan dat de oom op FB gezet had? Er was iets door een oom gepost....quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee dat was zo te zien opa van moeders zijde.
Nee, R=F heeft hier vanmiddag nog gereageerd, dus dat lijkt me niet de desbetreffende oom.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
Is die stoute oom nou Religieisfacisme? Of is dat weer een ander lid van deze tokkiefamilie?
Nou, het is niet dat we even zelf verzonnen hebben dat hij TBS heeft gekregen....quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:28 schreef Byzantynixschii het volgende:
Okay.
Maar anyway, het is tussen het gehuil van alle Foktokkies hierboven niet echt te vinden; is er iets bekend over wat deze oom met de zaak te maken heeft of is hij gewoon opgepakt en heeft iedereen verder de 'feiten' maar zelf, voor het gemak, ingevuld?
Wat precies het bewijs is, is (uiteraard) nog niet duidelijk, maar hij is vanochtend opgepakt, dat zullen ze niet zonder aanleiding doen, zeker niet bij een naast familielid.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:28 schreef Byzantynixschii het volgende:
Okay.
Maar anyway, het is tussen het gehuil van alle Foktokkies hierboven niet echt te vinden; is er iets bekend over wat deze oom met de zaak te maken heeft of is hij gewoon opgepakt en heeft iedereen verder de 'feiten' maar zelf, voor het gemak, ingevuld?
Wat heeft zijn TBS te maken met de moord op Mariska Peters dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, het is niet dat we even zelf verzonnen hebben dat hij TBS heeft gekregen....
R=F is een bron en dat komt overeen met de berichtgeving in de media.
Hij zat vast voor praktisch hetzelfde vergrijp, alleen was het toen z'n dochter, nu een nichtje.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:36 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat heeft zijn TBS te maken met de moord op Mariska Peters dan?
Ja? Hij heeft zijn dochter vermoord? Ik heb toch echt iets anders gelezen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hij zat vast voor praktisch hetzelfde vergrijp, alleen was het toen z'n dochter, nu een nichtje.
'praktisch'. Maar okee meneer mierenneuker, je hebt gelijk, het is volkomen onzinnig dat men deze oom verdenkt of zijn verleden erbij betrekt, echt totaal nergens op gebaseerd. Verschil van dag en nacht. Zo goed? Kunnen we dan nu verder?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:38 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ja? Hij heeft zijn dochter vermoord? Ik heb toch echt iets anders gelezen.
Hij zat vast voor misbruik en kreeg daar TBS voor. Is er al in de media aangegeven dat Mariska hetzelfde is overkomen?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hij zat vast voor praktisch hetzelfde vergrijp, alleen was het toen z'n dochter, nu een nichtje.
Je zou toch denken dat zijn achtergrond iets zegt over de man.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:36 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat heeft zijn TBS te maken met de moord op Mariska Peters dan?
Praktisch hetzelfde... moord en misbruik. Tuurlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
'praktisch'. Maar okee meneer mierenneuker, je hebt gelijk, het is volkomen onzinnig dat men deze oom verdenkt of zijn verleden erbij betrekt, echt totaal nergens op gebaseerd. Verschil van dag en nacht. Zo goed? Kunnen we dan nu verder?
Gelukkig hadden ze de telefoongegevens nog....quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
'praktisch'. Maar okee meneer mierenneuker, je hebt gelijk, het is volkomen onzinnig dat men deze oom verdenkt of zijn verleden erbij betrekt, echt totaal nergens op gebaseerd. Verschil van dag en nacht. Zo goed? Kunnen we dan nu verder?
Mwah, tel erbij op dat hij ook voor een gevalletje mishandeling zat, en dat mensen die dat soort delicten plegen meestal niet direct als moordenaar beginnen maar met misbruik en mishandeling, dan is dit idd niet zo'n heel vreemde volgende situatie.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:41 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Praktisch hetzelfde... moord en misbruik. Tuurlijk.
Kennelijk hebben ze weinig andere dingen over haar te melden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:43 schreef JackLucifer het volgende:
Waarom legt het RTL nieuws de hele tijd de nadruk op het feit dat ze achter de kassa zat bij Action??
Wtf heeft dat ermee te maken??
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:40 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hij zat vast voor misbruik en kreeg daar TBS voor. Is er al in de media aangegeven dat Mariska hetzelfde is overkomen?
Mishandeling. Hij zat vast voor misbruik én mishandeling van z'n dochter. Moord ligt wel in het verlengde van mishandeling ja, zoals hier vanmiddag al is aangegeven escaleert het vaak als iemand eenmaal vast heeft gezeten en toch in het oude gedrag vervalt, want ze willen niet opnieuw vast komen te zitten.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:41 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd, nee. Maar zeggen dat misbruik en moord praktisch hetzelfde is is wel vreemd.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, tel erbij op dat hij ook voor een gevalletje mishandeling zat, en dat mensen die dat soort delicten plegen meestal niet direct als moordenaar beginnen maar met misbruik en mishandeling, dan is dit idd niet zo'n heel vreemde volgende situatie.
Maar het staat je vrij daar anders over te denken natuurlijk.
Jonge, dan nog is het niet praktisch hetzelfde, gaat heen. Dat het één een logisch vervolg van het ander KAN zijn maakt het absoluut niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
[..]
Mishandeling. Hij zat vast voor misbruik én mishandeling van z'n dochter. Moord ligt wel in het verlengde van mishandeling ja, zoals hier vanmiddag al is aangegeven escaleert het vaak als iemand eenmaal vast heeft gezeten en toch in het oude gedrag vervalt, want ze willen niet opnieuw vast komen te zitten.
Ik vroeg slechts of er bekend is wat deze man met de zaak te maken heeft. Dan ben ik dus niet op zoek naar onzinnig gespeculeer over andere dingen die hij in het verleden heeft gedaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, tel erbij op dat hij ook voor een gevalletje mishandeling zat, en dat mensen die dat soort delicten plegen meestal niet direct als moordenaar beginnen maar met misbruik en mishandeling, dan is dit idd niet zo'n heel vreemde volgende situatie.
Maar het staat je vrij daar anders over te denken natuurlijk.
Dat zegt verder niets over deze man.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
[..]
Mishandeling. Hij zat vast voor misbruik én mishandeling van z'n dochter. Moord ligt wel in het verlengde van mishandeling ja, zoals hier vanmiddag al is aangegeven escaleert het vaak als iemand eenmaal vast heeft gezeten en toch in het oude gedrag vervalt, want ze willen niet opnieuw vast komen te zitten.
Het is geen onzinnig gespeculeer.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:47 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik vroeg slechts of er bekend is wat deze man met de zaak te maken heeft. Dan ben ik dus niet op zoek naar onzinnig gespeculeer over andere dingen die hij in het verleden heeft gedaan.
Wat?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat zegt verder niets over deze man.
Nee, dus? Is het ineens ONWIJS raar dat we hier het verleden van iemand bespreken die TBS heeft gehad voor mishandeling en/of misbruik van één of meerdere jonge vrouwen en nu waarschijnlijk een andere jonge vrouw heeft omgelegd?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:47 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Jonge, dan nog is het niet praktisch hetzelfde, gaat heen. Dat het één een logisch vervolg van het ander KAN zijn maakt het absoluut niet hetzelfde.
Hij is aanehouden als verdachte.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:47 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik vroeg slechts of er bekend is wat deze man met de zaak te maken heeft. Dan ben ik dus niet op zoek naar onzinnig gespeculeer over andere dingen die hij in het verleden heeft gedaan.
Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van Mariska. Dat is het officiële zinnetje van de politiequote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:47 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ok hans.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Omg, is dit mongolenuurtje of zo? Dat zegt ALLES over deze manquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
JOENGUH ohwee als je ook mij daarmee bedoeltquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:49 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Omg, is dit mongolenuurtje of zo? Dat zegt ALLES over deze man
Jij zegt/bedoelt/denkt het verkeerd, en nu hebben wij het gedaan. Lolok.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, dus? Is het ineens ONWIJS raar dat we hier het verleden van iemand bespreken die TBS heeft gehad voor mishandeling en/of misbruik van één of meerdere jonge vrouwen en nu waarschijnlijk een andere jonge vrouw heeft omgelegd?Poehee, laten we nog even harder focussen op het woordje 'praktisch', misschien kunnen we even net doen alsof hij voor een parkeerbonnetje in die kliniek zat ofzo?
Neuh ...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
Maar je ziet toch wel een beetje wat voor types het zijn? Niet dat ik daar wat negatiefs mee bedoel, want ze zijn vast heel aardig. Maar het zijn wel 'volkse' mensen ofzo.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Snap ook echt niet waarom de familie nog dikke mik is met zo iemand, nogal een historie van geweld/misbruik tegen/met vrouwen... Waaronder z'n eigen familie...
En zo'n kliniek die dan zo'n draaideurcrimineel lekker buiten een beetje laat aanrommelen, want ja 'laatste fase van behandeling'. Nou, succes geweest hoor, die behandeling
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
JOENGUH ohwee als je ook mij daarmee bedoelt
Ja, zover waren we al. De vraag is waarom.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is aanehouden als verdachte.
Het staat er ook al een paar keer hoor, ik heb er net zelfs al naar gelinkt, maar kennelijk vind je het teveel moeite om even te klikken.
http://www.gelderlander.n(...)ng-dochter-1.4801707
Dat hij niet moeilijk doet over wat (seksueel) geweld, ook niet bij familieleden. Bijvoorbeeld.quote:
Ja? En je denkt dat men onder de elite wel duidelijk afstand neemt van Ome Jan met z'n losse handjes?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:51 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar je ziet toch wel een beetje wat voor types het zijn? Niet dat ik daar wat negatiefs mee bedoel, want ze zijn vast heel aardig. Maar het zijn wel 'volkse' mensen ofzo.
Jullie doen alsof hij het heeft gedaan, maar dat is nog helemaal geen waarheid.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, dus? Is het ineens ONWIJS raar dat we hier het verleden van iemand bespreken die TBS heeft gehad voor mishandeling en/of misbruik van één of meerdere jonge vrouwen en nu waarschijnlijk een andere jonge vrouw heeft omgelegd?Poehee, laten we nog even harder focussen op het woordje 'praktisch', misschien kunnen we even net doen alsof hij voor een parkeerbonnetje in die kliniek zat ofzo?
Dat zegt de politie niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:52 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ja, zover waren we al. De vraag is waarom.
Beeldvorming. Maar serieus, als je zogezegd op zoek bent naar objectieve informatie, ga dan lekker naar nu.nl, politie.nl, of omroepgelderland.nl. Daar staat gewoon de simpele lezing van de politie. Verder heeft de familie al toegegeven dat het om deze oom gaat, en is er uit andere media duidelijk dat hij niet zo'n fantastisch verleden heeft, dus zoveel speculatie is daar ook niet aan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Oh? Welke zin heeft het dan?
ALLES nog wel!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:49 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Omg, is dit mongolenuurtje of zo? Dat zegt ALLES over deze man
Dat zie je verkeerd, dit en wat er met zijn dochter is gebeurt zijn echt twee COMPLEET verschillende dingen, CC.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat hij niet moeilijk doet over wat (seksueel) geweld, ook niet bij familieleden. Bijvoorbeeld.
Ja, het lijkt me erg gezond en logisch dat je afstand doet van Ome Jan zodra hij aan seksueel misbruik en/of mishandeling doet.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja? En je denkt dat men onder de elite wel duidelijk afstand neemt van Ome Jan met z'n losse handjes?
Moet je kijken hoe vergeeflijk ze zijn als Ome Jan ook nog een vermogen van een paar miljoen heeft.
Dat was twee weken geleden ook al bekend en toen werd hij niet verdacht.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat hij niet moeilijk doet over wat (seksueel) geweld, ook niet bij familieleden. Bijvoorbeeld.
Of was de verdenking toen nog niet publiek gemaakt?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:54 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dat was twee weken geleden ook al bekend en toen werd hij niet verdacht.
Ja, dat is het ook, maar om het nou af te doen als een "Volkse" karaktertrek dat men dat niet doet is wel heel simpel.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:53 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, het lijkt me erg gezond en logisch dat je afstand doet van Ome Jan zodra hij aan seksueel misbruik en/of mishandeling doet.
Ze zijn vast niet over één nacht ijs gegaan, anders.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:54 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat was twee weken geleden ook al bekend en toen werd hij niet verdacht.
Je wilt de families niet de kost geven die dat niet doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:53 schreef Nammie het volgende:
Ja, het lijkt me erg gezond en logisch dat je afstand doet van Ome Jan zodra hij aan seksueel misbruik en/of mishandeling doet.
Dat het een onberekenbaar individu is tav dames/meisjesquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat zegt het over deze man dan?
Of jij gaat naar een of ander forum waar je lekker met andere huisvrouwen kunt speculeren. Ook een plan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Beeldvorming. Maar serieus, als je zogezegd op zoek bent naar objectieve informatie, ga dan lekker naar nu.nl, politie.nl, of omroepgelderland.nl. Daar staat gewoon de simpele lezing van de politie. Verder heeft de familie al toegegeven dat het om deze oom gaat, en is er uit andere media duidelijk dat hij niet zo'n fantastisch verleden heeft, dus zoveel speculatie is daar ook niet aan.
http://www.politie.nl/mij(...)-mariska-peters.htmlquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:54 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ok. Dat vroeg ik mij dus af.
Don't touch my huisvrouwenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:55 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Of jij gaat naar een of ander forum waar je lekker met andere huisvrouwen kunt speculeren. Ook een plan.
Dat zijn er wel meer, nog geen reden om iemand te arresteren.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:55 schreef N.icka het volgende:
[..]
Dat het een onberekenbaar individu is tav dames/meisjes
niemand zegt ook dat DAT de rdden arrestatie was. Dat weet tot nu toe alleen de politiequote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:57 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat zijn er wel meer, nog geen reden om iemand te arresteren.
Nou oké, ze komen op mij volks over in ieder geval. Niet vervelend bedoeld en vast leuke gezellige mensen ook. En natuurlijk vreselijk wat haar is overkomen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is het ook, maar om het nou af te doen als een "Volkse" karaktertrek dat men dat niet doet is wel heel simpel.
In andere kringen worden misdrijven vaak net zo makkelijk goedgepraat door de omgeving.
Kan het me haast niet voorstellen, maar het zal wel eens voorkomen (zoals in deze situatie dus ook).quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je wilt de families niet de kost geven die dat niet doen.
Of ze volks overkomen of niet doet er niet toe, ze verwijten met de oom te blijven omgaan omdat ze volks zijn is gewoon dom en naïef.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Nou oké, ze komen op mij volks over in ieder geval. Niet vervelend bedoeld en vast leuke gezellige mensen ook. En natuurlijk vreselijk wat haar is overkomen.
Linkje?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:02 schreef praadje het volgende:
Ik lees op de FB van de broer van Mariska dat hij gaat verhuizen. Hij schijnt ruzie te hebben gekregen met zijn ouders en de familie. Ook zegt hij daar dat er meer is dan dat de familie loslaat. Ben benieuwd welke beerput er nog open gaat.
Dat denk ik ook wel.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:10 schreef Loveless85 het volgende:
Pijnlijk allemaal hoor, die beerput zal inderdaad vroeg of laat nog wel opengaan.
Maareh, hoe weten we dat dit over die oom gaat?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:22 schreef m-niki het volgende:
http://uitspraken.rechtsp(...)keyword=mishandeling
Holy..wat een fucked up persoon, hij heeft in 2003 dus een vrouw een paar dagen opgesloten, bedreigd, mishandeld, verkracht en in haar voorhoofd gesneden en getatoueerd.
Náást dat misbruik van zijn eigen kinderen dus, hiervoor TBS.
...
-edit- over de incest staat niets vermeld in deze rechtszaak. Link komt uit artikel van nijmegen.nieuws.nl
Erg bijzonder dat iemand die zulke gruwelijkheden uitvoert überhaupt terug mág keren in de maatschappij. Je zou toch denken dat als je zulke dingen uitvoert, het wel zeker te stellen is dat iemand niet goed in z'n hoofd is en dat het nooit meer 'goed' gaat komen ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:22 schreef m-niki het volgende:
http://uitspraken.rechtsp(...)keyword=mishandeling
Holy..wat een fucked up persoon, hij heeft in 2003 dus een vrouw een paar dagen opgesloten, bedreigd, mishandeld, verkracht en in haar voorhoofd gesneden en getatoueerd.
Náást dat misbruik van zijn eigen kinderen dus, hiervoor TBS.
...
-edit- over de incest staat niets vermeld in deze rechtszaak. Link komt uit artikel van nijmegen.nieuws.nl
Mensen die in staat zijn tot extreem sadistisch geweld, zijn vaak ook in staat tot moord. En al helemaal als ze er zelf beter van worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:41 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Heb het inderdaad nu ook gezien! Mijn post is aangepast.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:32 schreef Lonaa het volgende:
In dat nieuwsbericht staat dit:
'De verdachte, een 29-jarige Nijmegenaar was, zo zei hij, volledig door het lint gegaan toen hij zijn vriendin op drugsgebruik betrapte.'
Precies, dus dat klopt niet met de oom. Ook is het niet echt geloofwaardig dat die oom door drugsgebruik van de partner door lint zo gaan, wat hier schijnbaar de oorzaak was. De oom was nogal pro-drugs aldus de verhalen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:32 schreef Lonaa het volgende:
In dat nieuwsbericht staat dit:
'De verdachte, een 29-jarige Nijmegenaar was, zo zei hij, volledig door het lint gegaan toen hij zijn vriendin op drugsgebruik betrapte.'
Nee, je hebt gelijk, de link van nijmegen.nieuws gaat nergens over, sorry dat ik hem had gepost!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:34 schreef RemcoW23 het volgende:
De 51-jarige man die dinsdag in de Nijmeegse Pompeklinkiek is aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de dood van Mariska Peters, is in 2004 veroordeeld voor incest met en de mishandeling van zijn dochter. Hij zat in de laatste fase van zijn behandeling na een eerdere veroordeling van 3 jaar cel en tbs met dwangverpleging. Die straf kreeg de man voor mishandeling en incest.
Dus in 2004 een zaak over incest waar hij 3 jaar voor kreeg, en in datzelfde jaar ook een andere zaak met mishandeling?
Geen probleem. Niet jouw fout, maar een fout van een nieuwssite die gewoon ff zoekt op Rechtspraak en een nieuwtje denkt te hebben zonder research. Primeurtje jagen. Das vrij kwalijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:35 schreef m-niki het volgende:
[..]
Nee, je hebt gelijk, de link van nijmegen.nieuws gaat nergens over, sorry dat ik hem had gepost!
Copy paste van zijn info en wat ik van die oom's facebook liet zien. Knap staaltje journalistiek weerquote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:40 schreef CheshireCat. het volgende:
http://misdaadvrouw.blogs(...)iska-peters-nam.html
Blijkbaar quoten ze RIF.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:44 schreef CheshireCat. het volgende:
http://misdaadvrouw.blogs(...)riska-peters-op.html
Dit is nog beter.
Echt hequote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:45 schreef maily het volgende:
En dan hebben ze het over Johan P., de oom van Mariska Peters .....
DAT DIT KAN IN NEDERLANDquote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:44 schreef CheshireCat. het volgende:
http://misdaadvrouw.blogs(...)riska-peters-op.html
Dit is nog beter.
Hoezo van een nieuwssite? Op welke nieuwssite stond dat dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:36 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Geen probleem. Niet jouw fout, maar een fout van een nieuwssite die gewoon ff zoekt op Rechtspraak en een nieuwtje denkt te hebben zonder research. Primeurtje jagen. Das vrij kwalijk.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:45 schreef maily het volgende:
En dan hebben ze het over Johan P., de oom van Mariska Peters .....
Dit heeft die oom dus op fb gepost.. wat een vieze huichelaarquote:LIEVE MARIS ALS JE KAN LAAT PLEASE WAT HOREN,IEDEREEN GAAT HIER AAN ONDERDOOR,ALS JE ERGENS BENT EN JE WILT RUST LAAT HET DAN WETEN.WE MISSEN JE DE FAM,JE VRIENDINNEN IEDEREEN,WE WILLEN EEN TEKEN VAN JE,LAAT WETEN DAT JE ER BENT PLEASE
Nee. Het recidive percentage verschilt per tijd en per delict maar meer dan de helft van de ex tbs-ers vervalt niet in herhaling.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:29 schreef Nammie het volgende:
[..]
Erg bijzonder dat iemand die zulke gruwelijkheden uitvoert überhaupt terug mág keren in de maatschappij. Je zou toch denken dat als je zulke dingen uitvoert, het wel zeker te stellen is dat iemand niet goed in z'n hoofd is en dat het nooit meer 'goed' gaat komen ook.
Het schijnt wel vaak zo te zijn dat de daders ogenschijnlijk goed meehelpen met zoektochten edquote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit heeft die oom dus op fb gepost.. wat een vieze huichelaar
Sja, je kan je maar zolang mogelijk onschuldig voordoen he .... alles voor ..... voor wat eigenlijk?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit heeft die oom dus op fb gepost.. wat een vieze huichelaar
De meeste pyromanen werken bij de brandweer ....quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:49 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Het schijnt wel vaak zo te zijn dat de daders ogenschijnlijk goed meehelpen met zoektochten ed
Oh? Waar staat dat?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:49 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Het schijnt wel vaak zo te zijn dat de daders ogenschijnlijk goed meehelpen met zoektochten ed
Alles om er mee weg te komen. Alleen is dat vrijwel kansloos.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:49 schreef maily het volgende:
[..]
Sja, je kan je maar zolang mogelijk onschuldig voordoen he .... alles voor ..... voor wat eigenlijk?
Maar het is toch nog niet zeker of hij de dader is?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:49 schreef maily het volgende:
[..]
Sja, je kan je maar zolang mogelijk onschuldig voordoen he .... alles voor ..... voor wat eigenlijk?
Ik geloof nuet dat je ooit normaal gedrag kan vertonen als je zulke ziekigheden uit kunt voeren. Maar boeiend, het gaat niet over deze zaak.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:47 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee. Het recidive percentage verschilt per tijd en per delict maar meer dan de helft van de ex tbs-ers vervalt niet in herhaling.
Je conclusie slaat dus nergens op.
Wat jij gelooft is niet relevant. De feiten wel en die spreken je tegen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:52 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik geloof nuet dat je ooit normaal gedrag kan vertonen als je zulke ziekigheden uit kunt voeren.
Als die een anti sociale persoonlijkheids stoornis heeft kan die dat juist super goedquote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:52 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik geloof nuet dat je ooit normaal gedrag kan vertonen als je zulke ziekigheden uit kunt voeren. Maar boeiend, het gaat niet over deze zaak.
Nee, zolang hij er niet voor veroordeeld is is hij verdachte en nog geen dader.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:51 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar het is toch nog niet zeker of hij de dader is?
Geen idee, google het. Ik heb het bij veel meer zaken gezien, daarom gebruik ik ook het woord schijnt.quote:
Ooh oke, nouja, ik blijf het vinden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat jij gelooft is niet relevant. De feiten wel en die spreken je tegen.
Precies, maar nu geloof ik ook niet in zijn schuld hoor. Hij kan de dader zijn, maar ook gewoon niet. Maar dat komt ook omdat er niet bekend is op basis van welke informatie/bewijzen hij is opgepakt.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, zolang hij er niet voor veroordeeld is is hij verdachte en nog geen dader.
Maar ook als hij wel veroordeeld is zullen er wel genoeg figuren zijn die niet in zijn schuld geloven.
Welke zaken dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:56 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Geen idee, google het. Ik heb het bij veel meer zaken gezien, daarom gebruik ik ook het woord schijnt.
Nee, ze hebben hem vast zomaar van z'n bed gelicht....quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:58 schreef Nammie het volgende:
[..]
Precies, maar nu geloof ik ook niet in zijn schuld hoor. Hij kan de dader zijn, maar ook gewoon niet. Maar dat komt ook omdat er niet bekend is op basis van welke informatie/bewijzen hij is opgepakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |