abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153051184
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Er is een veel simpelere verklaring. De sonde en telescoop in kwestie was niet ontworpen om Apollo sites scherp in beeld te brengen, maar om de topografie van de maan in kaart te brengen. Iets van het formaat van een Keyhole sat naar de maan brengen om een paar plaatjes te schieten is een beetje duur ;) En sowieso, dat gaat mensen als mata toch niet overtuigen.
Ook een hele goede optie inderdaad. :P
pi_153051241
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, zo mooi is het dus echt wel. Voorbeeldje: voor het terugvinden van de gestolen Nazi-kunst die vorige week werd onthuld zijn Amerikaanse satellietbeelden gebruikt die zo scherp waren dat de individuele kunstwerken er op te herkennen waren. Ter vergelijking hier de hoogste zoomgraad van Google Maps op de Coolsingel.

[ afbeelding ]
Ik zie de haarscherpe satellietbeelden even niet in de link?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153051254
quote:
15s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het maanoppervlak is natuurlijk onderzocht met telescopen, maar dat wil niet zeggen dat je de resolutie van een paar meter kunt halen.

Zowel, zou het een koud kunstje moeten zijn om die "op de Maan achtergelaten zaken" haarscherp in beeld te brengen.

Ja, die plaatjes bedoel ik. Jij vindt dat overtuigend voor 2009-technologie? Als ze mijn huis zo zouden afbeelden, zou ik ze vierkant uitlachen.
Tis 'n enorme PR/reclame opportunity. Waarom zijn er geen duidelijker,scherper fotos?
Ze claimen om biljoenen dollar waarde cameras daar in de 'ruimte' te hebben.
Maar is toch 'n beetje off-topic.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_153051269
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik zie de haarscherpe satellietbeelden even niet in de link?
Die zijn niet beschikbaar voor het publiek, helaas. Had ze zelf ook graag willen zien. Heb een interview gezien met de kunstjager die ook in dat artikel gelinkt wordt, die wilde niet eens zeggen hoe ze aan die foto's waren gekomen. ;(
pi_153051299
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:09 schreef Tingo het volgende:

[..]

Tis 'n enorme PR/reclame opportunity. Waarom zijn er geen duidelijker,scherper fotos?
Ja, maar de behandeling in de les is niet offtopic.

Als er geen schaamte zou zijn over de hoax die ze opgezet hebben, wat is er dan mooier om leerlingen te laten rekenen aan van alles en nog wat. Een prachtige testcase, zeker op het gebied van warmte en mechanica.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153051326
quote:

[..]

Een telescoop als Hubble is totaal ongeschikt om de maan te bekijken. Dat is alsof je met een telelens op grote afstand fotografeert en iemand gooit een tennisbal voor de zoeker langs. De maan is niet zo bijster interessant in dit opzicht, omdat de foto's die we nu hebben precies dezelfde waarde hebben qua onderzoek als super-mega-HDplaatjes. Dus waarom zouden we daar geld aan verspillen?
pi_153051333
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Die zijn niet beschikbaar voor het publiek, helaas. Had ze zelf ook graag willen zien. Heb een interview gezien met de kunstjager die ook in dat artikel gelinkt wordt, die wilde niet eens zeggen hoe ze aan die foto's waren gekomen. ;(
En de paarden stonden in een magazijn. Hoe deze satellieten dit dan zo haarscherp konden zien lijkt me een broodje aap.
pi_153051372
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En de paarden stonden in een magazijn. Hoe deze satellieten dit dan zo haarscherp konden zien lijkt me een broodje aap.
Die paarden stonden inderdaad achter slot en grendel. Volg je het nieuws niet? Het ging om honderden beelden waarvan een deel in een tuin stond.

En als dit ook al een hoax is vraag ik me sterk af hoe ze die krengen hebben gevonden. Misschien bestaan de kunstwerken wel helemaal niet? Of zijn ze nooit door nazi's geroofd? Misschien bestonden de nazi's wel niet!
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:15:30 #284
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_153051436
quote:

[..]

Dat heb ik je al uitgebreid en meerdere malen uit proberen te leggen, helaas zonder enig resultaat...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_153051455
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat heb ik je al uitgebreid en meerdere malen uit proberen te leggen, helaas zonder enig resultaat...
Heb je daar een link naar? Of wil je het in DM even kort samenvatten? Ben geïnteresseerd.
pi_153051473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:13 schreef Tchock het volgende:
Volg je het nieuws niet?
Zeer selectief. Hier niet over gelezen of gehoord en ik geloof er met alle respect geen bal van. Als ze ergens in een tuin stonden dan waren ze door deze of gene ook wel met het blote oog gezien.
Daar zijn geen (technisch uitgedaagde) satellieten voor nodig.
Zo komt het toch weer tot het oorspronkelijke onderwerp. ;) ;)
pi_153051519
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer selectief. Hier niet over gelezen of gehoord en ik geloof er met alle respect geen bal van. Als ze ergens in een tuin stonden dan waren ze door deze of gene ook wel met het blote oog gezien.
Daar zijn geen (technisch uitgedaagde) satellieten voor nodig.
Zo komt het toch weer tot het oorspronkelijke onderwerp. ;) ;)
Hier de Nieuwsuur-uitzending daarover met alle ins en outs.
http://www.npo.nl/nieuwsuur/21-05-2015/VPWON_1235782
pi_153051550
quote:

[..]

Die paarden stonden inderdaad achter slot en grendel. Volg je het nieuws niet? Het ging om honderden beelden waarvan een deel in een tuin stond.

En als dit ook al een hoax is vraag ik me sterk af hoe ze die krengen hebben gevonden. Misschien bestaan de kunstwerken wel helemaal niet? Of zijn ze nooit door nazi's geroofd? Misschien bestonden de nazi's wel niet!
Je zult moeten toegeven dat het bewijsmateriaal flinterdun is. En we mogen het (als het al bestaat) niet eens zien. De rest wat je doet is flauw.
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:19:41 #289
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_153051583
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heb je daar een link naar? Of wil je het in DM even kort samenvatten? Ben geïnteresseerd.
Het is eigenlijk best simpel, hoe lager je baan rond een hemellichaam, hoe sneller je beweegt ten opzichte van dit hemellichaam. Voor de satelliet die die foto's heeft gemaakt om er dichterop te komen en duidelijkere foto's te maken moet hij lager, en dus sneller vliegen. Maar, als je snel beweegt raakt de foto bewogen, en moet de sluitertijd sneller. Deze stond al (vrijwel) op de max voor die foto's, en dus kan die satelliet niet beter.
Onikaan ni ov dovah
pi_153051601
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je zult moeten toegeven dat het bewijsmateriaal flinterdun is. En we mogen het (als het al bestaat) niet eens zien. De rest wat je doet is flauw.
Dit is natuurlijk bij lange na niet al het bewijsmateriaal. Ik wilde alleen een voorbeeld noemen van een situatie waar wij, het grote publiek, niet per se de beste kwaliteit beelden te zien krijgen die er zijn.
pi_153051612
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een telescoop als Hubble is totaal ongeschikt om de maan te bekijken. Dat is alsof je met een telelens op grote afstand fotografeert en iemand gooit een tennisbal voor de zoeker langs. De maan is niet zo bijster interessant in dit opzicht, omdat de foto's die we nu hebben precies dezelfde waarde hebben qua onderzoek als super-mega-HDplaatjes. Dus waarom zouden we daar geld aan verspillen?
Er nee.Als je kan echte mooie,scherpe fotos van de 'Apollo missie debris' krijgen/nemen dan kan je makkelijk wat doen ermee,zou ik verwachten.
'The wreck of the ol' '71 Apollo Moon Buggie' zou 'n goeie titel zijn....of 'n soort Johnny Cash achtige liedje misschien.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_153051657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

'Helaas' voor jou denk ik..
pi_153051661
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:20 schreef Tingo het volgende:

[..]

Er nee.Als je kan echte mooie,scherpe fotos van de 'Apollo missie debris' krijgen/nemen dan kan je makkelijk wat doen ermee,zou ik verwachten.
'The wreck of the ol' '71 Apollo Moon Buggie' zou 'n goeie titel zijn....of 'n soort Johnny Cash achtige liedje misschien.
Euh, oké.
pi_153051683
quote:
En als dit ook al een hoax is vraag ik me sterk af hoe ze die krengen hebben gevonden.
En hier doe je het zelf. Dat noemen ze dacht ik bewijs vanuit het ongerijmde.
Omdat je niet weet hoe het in zijn werk is gegaan neem je aan dat het wel eens met (technisch uitgedaagde) satellieten gegaan zou kunnen zijn, ook al wordt dit op geen enkele wijze aangetoond.

"AMERIKAANSE SUPERSATELLIETEN HELPEN VERBORGEN NAZI-SCHATTEN OPSPOREN"
Dat werk. Je hoeft niet zo heel kritisch te zijn om hier een rat te smellen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:24:24 #295
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_153051733
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

Helaas voor jouw persoonlijke ontwikkeling.
Onikaan ni ov dovah
pi_153051734
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom je de maanlanding niet zou geloven :') Het is zulk mierenneuken. Ik heb nog nooit een fatsoenlijk argument gezien dat het een hoax is. Dingen als belichting, afspeelsnelheid en gefakete lage zwaartekracht zijn al weet ik veel hoe vaak ontkracht. Bovendien kun je satellieten gewoon met het blote oog vanaf de aarde zien :') En alsof mensen die niet geloven dat het ISS bestaat, bijvoorbeeld... Dan doe je het er gewoon om.

Sommige mensen zouden het nog niet geloven als ze zelf op de maan staan en de zakken met schijt van de astronauten in hun gezicht gegooid krijgen. Want die liggen er ook nog steeds.
pi_153051773
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En hier doe je het zelf. Dat noemen ze dacht ik bewijs vanuit het ongerijmde.
Omdat je niet weet hoe het in zijn werk is gegaan neem je aan dat het wel eens met (technisch uitgedaagde) satellieten gegaan zou kunnen zijn, ook al wordt dit op geen enkele wijze aangetoond.
Jawel, dat heeft namelijk een van de onderzoekers op nationale televisie gezegd. En ik geloof de man, en ik weet dat hij daadwerkelijk de beelden heeft gevonden. Als hij ze zónder camerabeelden heeft gevonden zou het totaal onlogisch zijn om te melden dat je toegang hebt tot relatief geheime informatie.
pi_153051832
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jawel, dat heeft namelijk een van de onderzoekers op nationale televisie gezegd. En ik geloof de man, en ik weet dat hij daadwerkelijk de beelden heeft gevonden. Als hij ze zónder camerabeelden heeft gevonden zou het totaal onlogisch zijn om te melden dat je toegang hebt tot relatief geheime informatie.
Waarom mogen wij deze satellietbeelden niet zien?
pi_153051867
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Waarom mogen wij deze beelden niet zien?
Weet ik veel? :? Man, ik dacht een onschuldig voorbeeldje te noemen om mijn punt bij te zetten en nu word ik onderworpen aan een kruisverhoor over nazikunst waarvan ik niets méér weet dan wat in die uitzending van Nieuwsuur gemeld wordt - en die heb ik je al gelinkt.
pi_153051905
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Weet ik veel? :? Man, ik dacht een onschuldig voorbeeldje te noemen om mijn punt bij te zetten en nu word ik onderworpen aan een kruisverhoor over nazikunst waarvan ik niets méér weet dan wat in die uitzending van Nieuwsuur gemeld wordt - en die heb ik je al gelinkt.
Maar hoe weet je dat Nieuwsuur 100% de waarheid vertelt dan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')