'quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:31 schreef 11en30 het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-en-de-neptaxi.dhtml
Sorry, ik had gewoon gecopiëerd van El Siglo en geplakt en had het niet doorquote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:47 schreef Lavenderr het volgende:
Voor de zoveelste keer: geen achternamen.
Het verhaal dat ze direkt zijn afgevoerd naar het vliegveld voor OR klopt zeker niet. Dat blijkt uit de foto's van hun camera.quote:
Dat verhaal in het AD klopt niet maar een ander scenario in die richting kan mogelijk zijn als wij nu meer juiste gegevens daarvoor aangereikt krijgen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het verhaal dat ze direkt zijn afgevoerd naar het vliegveld voor OR klopt zeker niet. Dat blijkt uit de foto's van hun camera.
Verhoord of gehoord ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:01 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zijn die twee Panamese klanten al verhoord ?
aan de tand voelen, want of die foto's liegen of al die getuigenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:18 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Verhoord of gehoord ik begrijp wat je bedoelt.
Had zeker gemoeten maar niet gebeurd.
Spijkerbroekjesroof ook niet. Want kledingdiefstal bestaat, en criminelen deinzen nergens voor terug.quote:
Meer gegevens maken een scenario (welk soort dan ook) nooit mogelijk. Wel vaak onmogelijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:04 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dat verhaal in het AD klopt niet maar een ander scenario in die richting kan mogelijk zijn als wij nu meer juiste gegevens daarvoor aangereikt krijgen.
Momenteel zijn de bezuinigingen in NL zo hoog bij ook het NFI en FP, dat veel zaken helaas niet onderzocht worden. Er zijn per jaar in NL gemiddeld 5000 personen die komen te overlijden en waarvan de doodsoorzaak niet bekend is. Bij de FP komen slechts een paar honderd op de onderzoekstafel. Flink % hiervan is niet aan een natuurlijke doodsoorzaak overleden. Ze pleiten nu om in ieder geval de sporen op de plaats delict/plek van overlijden vrij te stellen zodat men "later" deze kan onderzoeken in geval van een mogelijk delict.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:27 schreef jackie12 het volgende:
Vanaf het allereerste begin is deze zaak nooit behandeld als mogelijk misdrijf.
Vandaag nog die oude radioreportage terug geluisterd hoe Westra, de oud-rechercheur, zijn afschuw duidelijk maakte hoe de Panamesen om zijn gegaan met de zaak van Kris en Lisanne.
Mooi hoe hij de vergelijking maakte tussen een zelfmoord in Nederland en in Panama.
In Nederland wordt deze in beginsel altijd behandeld als moord in Panama niet.
Of Leonardo verdronken of vermoord is moet nog duidelijk worden.
Alhoewel, bij Osman is dat ook nooit opgehelderd.
Ik nog niet, was het net van plan toen Grijzemassa kwam met dat bericht over de taxichauffeur. Ga dat zeker nog doen vanavond.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:27 schreef jackie12 het volgende:
Vanaf het allereerste begin is deze zaak nooit behandeld als mogelijk misdrijf.
Vandaag nog die oude radioreportage terug geluisterd hoe Westra, de oud-rechercheur, zijn afschuw duidelijk maakte hoe de Panamesen om zijn gegaan met de zaak van Kris en Lisanne.
Mooi, te mooi om waar te zijn. En dus ook niet waar. Van alle zelfmoorden die ik van dichtbij meegemaakt heb, is er niet één zo behandeld. Integendeel zelfs, in één van die (helaas bijna twee handen vol) gevallen, zat ik erbij toen een agent uitlegde waarom dat niet gedaan was. In geen van die gevallen vond ik trouwens dat het wel als moord behandeld had moeten worden.quote:Mooi hoe hij de vergelijking maakte tussen een zelfmoord in Nederland en in Panama.
In Nederland wordt deze in beginsel altijd behandeld als moord in Panama niet.
Het gaat ook niet opgehelderd worden, althans niet tot ieders tevredenheid. Boer Jasper wordt ook nog steeds door een paar verwarde geesten voor onschuldig gehouden, en gezien als erin geluisd.quote:Of Leonardo verdronken of vermoord is moet nog duidelijk worden.
Alhoewel, bij Osman is dat ook nooit opgehelderd.
Als het een fake afspraak was, geeft dat uiteraard te denken. Maar als het echt was, zegt dat veel minder. Iemand kan ook achter de taxi aan gereden zijn, of geweten hebben dat de bewuste gids vaak Leo belde als hij er een taxi moest komen. Manieren genoeg, als je een taxichauffeur ergens wilt hebben. Tot zelf als hitman de toerist uithangen toe.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:38 schreef Grijzemassa het volgende:
Hopelijk zijn die 3 buitenlandse toeristen en de gids wel bekend om zeker te weten dat het geen fake afspraak was om hem naar die plek te lokken.
Ik kan uit de verschillende berichtgevingen niet opmaken of Leo die mensen net afgezet had of kwam ophalen.
E.e.a. zou uit contact met een centrale of mobiel telefoonverkeer duidelijk kunnen worden.
Hebben de toeristen en gids gezegd dat hij met hun op pad was of vertelde Leo dat aan iemand toen hij een hapje aan het eten was?
Veel vragen, hopen maar dat het goed uitgezocht wordt.
ook zo'n dubbelzinnige: inmersión: (onder)dompeling en ook :quote:
Ja je kan van alles bedenken. Maar er zijn zaken die echt uitgezocht kunnen worden, waren er echt 3 toeristen en een gids of vertelde Leo aan iemand dat hij die mensen op kwam halen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:50 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Als het een fake afspraak was, geeft dat uiteraard te denken. Maar als het echt was, zegt dat veel minder. Iemand kan ook achter de taxi aan gereden zijn, of geweten hebben dat de bewuste gids vaak Leo belde als hij er een taxi moest komen. Manieren genoeg, als je een taxichauffeur ergens wilt hebben. Tot zelf als hitman de toerist uithangen toe.
Daarom begon ik ook met te beamen dat het te denken zou geven, als die klanten er helemaal niet waren.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:58 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja je kan van alles bedenken. Maar er zijn zaken die echt uitgezocht kunnen worden, waren er echt 3 toeristen en een gids of vertelde Leo aan iemand dat hij die mensen op kwam halen.
Nee.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:02 schreef Lutalo het volgende:
Boer Jasper wordt ook nog steeds door een paar verwarde geesten voor onschuldig gehouden, en gezien als erin geluisd.
Wil jij 's proberen het verwarde verhaal van Henk M. ( vh OM) over Ali H. aan mij uit te legen?
quote:
We gaan het hier niet over deze zaak hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:02 schreef Lutalo het volgende:
Boer Jasper wordt ook nog steeds door een paar verwarde geesten voor onschuldig gehouden, en gezien als erin geluisd.
Wil jij 's proberen het verwarde verhaal van Henk M. ( vh OM) over Ali H. aan mij uit te legen?
Ik reageerde op JC .quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We gaan het hier niet over deze zaak hebben.
Dit is het Panama-topic en daar houden we het bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |