abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150338760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:44 schreef Sprokkelmoff het volgende:

[..]

[..]

In plaats van te liegen dat er vertraging in het proces is, kunnen de bedrijven ook melden dat ze iemand hebben gekozen met wie ze een arbeidsvoorwaardengesprek gaan houden. Open kaart met mij als sollicitant spelen. Daarnaast is het gewoon kut dat mensen met meer relevante ervaring de voorkeur krijgen bij startersfuncties.
Dat is zeker zo. Ik kan je aanraden goed te luisteren naar reden van afwijzing. Kijk of je er een patroon in kunt ontdekken. Als je daar iets mee doet kun je uiteindelijk zeggen in een sollicitatie dat je vaak afwijzingen kreeg, daar wat mee gedaan hebt en het nu opnieuw probeert. Dat siert enorm.

Ik had laatst iemand die was op jonge leeftijd al manager geworden. En natuurlijk kreeg ik de vraag waarom ik niet op niveau zou werken. Natuurlijk had ik ze opgezocht op linkedin en zag ik deze vraag dus al van mijlenver aankomen. Dus zei ik gewoon dat ik niet aan de bak kom omdat er altijd om specifieke ervaring gevraagd wordt en vroeg of zij er niet ook tegenaan liep. En jawel hoor, ze zei dat ze er zelf ook tegenaan liep maar vanuit haar rol wel deze vraag moest stellen. Het kweekte heel veel begrip. Een beetje alsof je ineens met mensen praat in plaats van met functies.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:18:37 #27
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150344302
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:41 schreef WEST het volgende:
Morgen Sollcitatiegesprek *O* *O*
Voor een functie administratief medewerker. Het is in eerste instantie voor 4 maanden. Maar wie weet bij goed functioneren
afgebeld, die persoon waarmee ik een gesprek zou hebben is ziek. Dus dat wordt een andere keer.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150344505
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:18 schreef WEST het volgende:

[..]

afgebeld, die persoon waarmee ik een gesprek zou hebben is ziek. Dus dat wordt een andere keer.
Shit, dat is ook balen. Enig idee op welk termijn?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:27:53 #29
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150344522
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:27 schreef _Loki het volgende:

[..]

Shit, dat is ook balen. Enig idee op welk termijn?
Volgende week misschien. Afwachten wanneer hij beter is.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:02:25 #30
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150345370
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:27 schreef WEST het volgende:

[..]

Volgende week misschien. Afwachten wanneer hij beter is.
Stuur 'm vandaag nog een beterschapskaart en een heule grote fruitmand. Morgen ga je bij 'm langs met kippensoep en crackers.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150350431
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:18 schreef WEST het volgende:

[..]

Ai, dat is balen... Hopelijk snel een nieuwe datum!
pi_150350566
Mijn ingang begint een beetje dood te lopen nav mijn kennismakingsgesprek. Recruiters zijn toch wel wat eigenwijs en een doorverwijzing van iemand uit de business is tegenwoordig ook niet goed genoeg.
Wel erg jammer... Maar mogelijk nog even terug via mijn contact uit de business ofzo.

Heb sowieso gisteren bericht gehad dat ik ergens anders op gesprek mag. Er wordt alleen even op wat data gewacht waarop de gesprekspartners van het bedrijf beschikbaar zijn.

Verder vind ik het maar lastig... Heb mij inmddels via werk.nl wel ingeschreven en dan krijg je daar mailtjes van dat er een 100% match is... Maar dat klopt ook niet echt. Met de beperkte functieomschrijvingen waar je uit kunt kiezen. Maar ja, ik ben pas sinds kort (actief) bezig. Dus mag nog wel wat geduld hebben.
pi_150351771
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:02 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Stuur 'm vandaag nog een beterschapskaart en een heule grote fruitmand. Morgen ga je bij 'm langs met kippensoep en crackers.
Geen slecht idee.
pi_150351820
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:24 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Geen slecht idee.
Als je een kontenlikker bent :')
  vrijdag 6 maart 2015 @ 14:41:21 #35
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150352516
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:02 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

:')
pi_150357042
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:25 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als je een kontenlikker bent :')
Je kunt beter werkloos zijn toch?
pi_150357067
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:34 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Je kunt beter werkloos zijn toch?
Juist.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:12:09 #38
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150358504
Ik hoor het al, jullie snappen niets van de moderne sollicitatie-wereld. Brieven en cv's tellen niet meer. Alles draait om netwerken en hoe diep je arm in de endeldarm van de HR-manager past. Die goede man heeft nu al, aan de hand van alle beterschaps-wensen/fruitmanden/appjes, de juiste kandidaat voor vacature gevonden. Helaas, dit wordt 'm niet meer. Hopelijk is dit een wijze les voor de volgende keer.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150370451
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:12 schreef MagnumPI het volgende:
Brieven en cv's tellen niet meer. Alles draait om netwerken
Wat een onzin, ik had bij 3 grote multinationals op traineeships gesolliciteerd en was op basis van mijn brief en cv bij 3 van de 3 door.
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_150370663
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:12 schreef MagnumPI het volgende:
Ik hoor het al, jullie snappen niets van de moderne sollicitatie-wereld. Brieven en cv's tellen niet meer. Alles draait om netwerken en hoe diep je arm in de endeldarm van de HR-manager past. Die goede man heeft nu al, aan de hand van alle beterschaps-wensen/fruitmanden/appjes, de juiste kandidaat voor vacature gevonden. Helaas, dit wordt 'm niet meer. Hopelijk is dit een wijze les voor de volgende keer.
Ja, ga maar lekker fruitmand brengen. Doei :W
pi_150423483
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 22:18 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik had bij 3 grote multinationals op traineeships gesolliciteerd en was op basis van mijn brief en cv bij 3 van de 3 door.
en je verdient nu 5K op je 25ste _O- :')
pi_150453728
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:17 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar niet het achterste van je tong laten zien is óók deel van het spel.

Hou moed ^O^
Dank, ik probeer moed te houden. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 23:58 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dat is zeker zo. Ik kan je aanraden goed te luisteren naar reden van afwijzing. Kijk of je er een patroon in kunt ontdekken. Als je daar iets mee doet kun je uiteindelijk zeggen in een sollicitatie dat je vaak afwijzingen kreeg, daar wat mee gedaan hebt en het nu opnieuw probeert. Dat siert enorm.

Ik had laatst iemand die was op jonge leeftijd al manager geworden. En natuurlijk kreeg ik de vraag waarom ik niet op niveau zou werken. Natuurlijk had ik ze opgezocht op linkedin en zag ik deze vraag dus al van mijlenver aankomen. Dus zei ik gewoon dat ik niet aan de bak kom omdat er altijd om specifieke ervaring gevraagd wordt en vroeg of zij er niet ook tegenaan liep. En jawel hoor, ze zei dat ze er zelf ook tegenaan liep maar vanuit haar rol wel deze vraag moest stellen. Het kweekte heel veel begrip. Een beetje alsof je ineens met mensen praat in plaats van met functies.
Goed dat je al een antwoord klaar had. Bij mij is er meestal ook begrip voor het feit dat ik door gebrek aan relevante werkervaring niet aan de bak kom (hoe kan ik die ervaring ooit krijgen als ik geen kans krijg?), maar aan het eind van het verhaal kiezen ze toch altijd weer voor iemand met meer specifieke ervaring.

Recentelijk drie tweede ronde-gesprekken gehad en bij twee ben ik al afgewezen. Van de derde heb ik trouwens niks meer gehoord. Ik had vrijdag 27 februari al gebeld (ze waren toen al over de deadline die ze zelf hadden aangegeven heen) en toen werd me verteld dat ik afgelopen week iets zou horen. Dit is toch schandalig? Ze laten je twee keer opdraven en vervolgens hebben ze niet eens het fatsoen om je even te informeren of je het bent geworden of niet. Ik heb geen zin om hen wéér te bellen. Dat kost enkel beltegoed. Wat kan ik nu het beste doen?
  Moderator / Redactie FP maandag 9 maart 2015 @ 11:17:24 #43
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_150453765
Vandaag meeloopdag in Den Haag. Best een eind uit de richting voor iemand die uit Tilburg komt maar het is een interessante functie en op juniorniveau. Ook een sollicitatie weggedaan waar ik mede dankzij een Fokker aan ben gekomen, dus wie weet wat het gaat opleveren :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_150455961
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:16 schreef Sprokkelmoff het volgende:

[..]

Dank, ik probeer moed te houden. ;)

[..]

Goed dat je al een antwoord klaar had. Bij mij is er meestal ook begrip voor het feit dat ik door gebrek aan relevante werkervaring niet aan de bak kom (hoe kan ik die ervaring ooit krijgen als ik geen kans krijg?), maar aan het eind van het verhaal kiezen ze toch altijd weer voor iemand met meer specifieke ervaring.

Recentelijk drie tweede ronde-gesprekken gehad en bij twee ben ik al afgewezen. Van de derde heb ik trouwens niks meer gehoord. Ik had vrijdag 27 februari al gebeld (ze waren toen al over de deadline die ze zelf hadden aangegeven heen) en toen werd me verteld dat ik afgelopen week iets zou horen. Dit is toch schandalig? Ze laten je twee keer opdraven en vervolgens hebben ze niet eens het fatsoen om je even te informeren of je het bent geworden of niet. Ik heb geen zin om hen wéér te bellen. Dat kost enkel beltegoed. Wat kan ik nu het beste doen?
Nouja, wat uiteindelijk het verschil heeft gemaakt is niet zozeer dat het moeilijk aan de bak komen is, maar meer dat ik vertelde wat ik allemaal al had geprobeerd, terwijl ik gewoon een prima medewerker ben (met voorbeelden). Serieus, ik heb zoveel gedaan, onder niveau gewerkt, andere specifieke ervaring opgedaan die ook nuttig is, loopbaanadviseurs gesproken (zelfs ooit een keer een traject doorlopen dat zich richtte op het voeren van een sollicitatiegesprek), carrierebeurzen bezocht, netwerk opgebouwd, met succes gewerkt aan mezelf en het e.e.a. opgeschreven over een baan die ik echt heel graag wilde en ik ben zelfs nog een korte deeltijdstudie begonnen.

En dit is nog maar het topje van de ijsberg. Het is 1 ding als je zegt dat je de baan wil maar niet aan de bak komt, maar het is van een heel andere orde als je laat zien wat je allemaal al hebt geprobeerd. Dit is uiteindelijk hoe ze mij kozen over al die andere kandidaten die de vereiste ervaring wel hadden wat ik dus nog miste (ze hadden er zoveel dat ze de vacature dicht hadden gezet).

Dat wachten is inderdaad slopend. Zeker als je de baan echt leuk vind. Maarja als je niet wil bellen kan je niet heel veel anders dan afwachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Daboman op 09-03-2015 12:35:23 ]
pi_150468871
Waaah ik zit ook op uitslag te wachten, sinds afgelopen woensdag. Kon een week duren ivm de vele reacties :X Maar toch de hele tijd mijn telefoon en email in de gaten houden, hopen dat ze eerder bellen/mailen.
En hoe langer het duurt, hoe meer ik denk, dit wordt hem niet . :@
pi_150475770
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:21 schreef sjampoeh het volgende:
Waaah ik zit ook op uitslag te wachten, sinds afgelopen woensdag. Kon een week duren ivm de vele reacties :X Maar toch de hele tijd mijn telefoon en email in de gaten houden, hopen dat ze eerder bellen/mailen.
uitslag van wat? Lees nog te kort mee om te weten wie wat op de planning heeft ed.
Wel spannend steeds dat afwachten he. Reactie op sollicitatie of op terugkoppeling van gesprek. Het went nooit.

Ik heb morgen een telefonische intake en op donderdag een gesprek staan. Ik kijk er gelukkig niet tegenop. Ben meer ook benieuwd of de functie ook wel echt iets voor mij kan gaan zijn en of er een klik met het bedrijf/de mensen/de cultuur gaat zijn.

Ik vind het wel erg lastig om goede en geschikte vacatures te vinden...
pi_150476985
Hebben jullie nog tips voor hoe je het aannemelijk maakt/als asset dat je ´onder je niveau´ solliciteert? Ik heb wel studie gedaan, maar kan en wil daar niks mee, solliciteer nu nogal eens op lager geschoold werk maar dan hebben ze liever een laaggeschoold iemand omdat dat mooier in het standaard plaatje past of iets. Terwijl ik dat werk echt leuk vind en er geschikt voor ben. Als ik mijn studie en gerelateerde shizzle niet op CV zet heb ik weer een ´gat´.

Als ik eenmaal op gesprek kom, lukt het wel maar ik vraag me af wat helpt in een soll. brief om werkgever of uitzendbureau te overtuigen dat ik wél geschikt ben, niet na een maandje uitgekeken ben etc..
zelfde als diginoob
pi_150483504
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:32 schreef Lingue het volgende:

[..]

uitslag van wat? Lees nog te kort mee om te weten wie wat op de planning heeft ed.
Wel spannend steeds dat afwachten he. Reactie op sollicitatie of op terugkoppeling van gesprek. Het went nooit.

Ik heb morgen een telefonische intake en op donderdag een gesprek staan. Ik kijk er gelukkig niet tegenop. Ben meer ook benieuwd of de functie ook wel echt iets voor mij kan gaan zijn en of er een klik met het bedrijf/de mensen/de cultuur gaat zijn.

Uitslag van een eerste gesprek :)

Succes morgen ^O^
pi_150483682
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:51 schreef diginoob2 het volgende:
Hebben jullie nog tips voor hoe je het aannemelijk maakt/als asset dat je ´onder je niveau´ solliciteert? Ik heb wel studie gedaan, maar kan en wil daar niks mee, solliciteer nu nogal eens op lager geschoold werk maar dan hebben ze liever een laaggeschoold iemand omdat dat mooier in het standaard plaatje past of iets. Terwijl ik dat werk echt leuk vind en er geschikt voor ben. Als ik mijn studie en gerelateerde shizzle niet op CV zet heb ik weer een ´gat´.

Als ik eenmaal op gesprek kom, lukt het wel maar ik vraag me af wat helpt in een soll. brief om werkgever of uitzendbureau te overtuigen dat ik wél geschikt ben, niet na een maandje uitgekeken ben etc..
Dat is meestal hun standaard antwoord.. je gaat je snel vervelen, geen uitdaging .. Ergens hebben ze wel gelijk natuurlijk .
Aannemelijk zou zijn als je zou vertellen dat het crisis is .. :') maar ja...
  dinsdag 10 maart 2015 @ 00:00:33 #50
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_150484117
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:32 schreef Lingue het volgende:

[..]

Succes met de gesprekken! Ik mag deze week ook weer :Y

In welke richting zoek je? Misschien hebben mensen hier nog tips voor goede vacature-resources?

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:21 schreef sjampoeh het volgende:
Wachten is inderdaad fijn ja :+ Afleiding zoeken en gewoon doorzoeken is het devies ofzo oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')