Dat is zeker zo. Ik kan je aanraden goed te luisteren naar reden van afwijzing. Kijk of je er een patroon in kunt ontdekken. Als je daar iets mee doet kun je uiteindelijk zeggen in een sollicitatie dat je vaak afwijzingen kreeg, daar wat mee gedaan hebt en het nu opnieuw probeert. Dat siert enorm.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:44 schreef Sprokkelmoff het volgende:
[..]
[..]
In plaats van te liegen dat er vertraging in het proces is, kunnen de bedrijven ook melden dat ze iemand hebben gekozen met wie ze een arbeidsvoorwaardengesprek gaan houden. Open kaart met mij als sollicitant spelen. Daarnaast is het gewoon kut dat mensen met meer relevante ervaring de voorkeur krijgen bij startersfuncties.
afgebeld, die persoon waarmee ik een gesprek zou hebben is ziek. Dus dat wordt een andere keer.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:41 schreef WEST het volgende:
Morgen Sollcitatiegesprek![]()
![]()
Voor een functie administratief medewerker. Het is in eerste instantie voor 4 maanden. Maar wie weet bij goed functioneren
Shit, dat is ook balen. Enig idee op welk termijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:18 schreef WEST het volgende:
[..]
afgebeld, die persoon waarmee ik een gesprek zou hebben is ziek. Dus dat wordt een andere keer.
Volgende week misschien. Afwachten wanneer hij beter is.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:27 schreef _Loki het volgende:
[..]
Shit, dat is ook balen. Enig idee op welk termijn?
Stuur 'm vandaag nog een beterschapskaart en een heule grote fruitmand. Morgen ga je bij 'm langs met kippensoep en crackers.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:27 schreef WEST het volgende:
[..]
Volgende week misschien. Afwachten wanneer hij beter is.
Ai, dat is balen... Hopelijk snel een nieuwe datum!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:18 schreef WEST het volgende:
[..]
afgebeld, die persoon waarmee ik een gesprek zou hebben is ziek. Dus dat wordt een andere keer.
Geen slecht idee.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:02 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Stuur 'm vandaag nog een beterschapskaart en een heule grote fruitmand. Morgen ga je bij 'm langs met kippensoep en crackers.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:02 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Stuur 'm vandaag nog een beterschapskaart en een heule grote fruitmand. Morgen ga je bij 'm langs met kippensoep en crackers.
Wat een onzin, ik had bij 3 grote multinationals op traineeships gesolliciteerd en was op basis van mijn brief en cv bij 3 van de 3 door.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:12 schreef MagnumPI het volgende:
Brieven en cv's tellen niet meer. Alles draait om netwerken
Ja, ga maar lekker fruitmand brengen. Doeiquote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:12 schreef MagnumPI het volgende:
Ik hoor het al, jullie snappen niets van de moderne sollicitatie-wereld. Brieven en cv's tellen niet meer. Alles draait om netwerken en hoe diep je arm in de endeldarm van de HR-manager past. Die goede man heeft nu al, aan de hand van alle beterschaps-wensen/fruitmanden/appjes, de juiste kandidaat voor vacature gevonden. Helaas, dit wordt 'm niet meer. Hopelijk is dit een wijze les voor de volgende keer.
en je verdient nu 5K op je 25stequote:Op vrijdag 6 maart 2015 22:18 schreef The_Yakuza het volgende:
[..]
Wat een onzin, ik had bij 3 grote multinationals op traineeships gesolliciteerd en was op basis van mijn brief en cv bij 3 van de 3 door.
Dank, ik probeer moed te houden.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:17 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar niet het achterste van je tong laten zien is óók deel van het spel.
Hou moed
Goed dat je al een antwoord klaar had. Bij mij is er meestal ook begrip voor het feit dat ik door gebrek aan relevante werkervaring niet aan de bak kom (hoe kan ik die ervaring ooit krijgen als ik geen kans krijg?), maar aan het eind van het verhaal kiezen ze toch altijd weer voor iemand met meer specifieke ervaring.quote:Op donderdag 5 maart 2015 23:58 schreef Daboman het volgende:
[..]
Dat is zeker zo. Ik kan je aanraden goed te luisteren naar reden van afwijzing. Kijk of je er een patroon in kunt ontdekken. Als je daar iets mee doet kun je uiteindelijk zeggen in een sollicitatie dat je vaak afwijzingen kreeg, daar wat mee gedaan hebt en het nu opnieuw probeert. Dat siert enorm.
Ik had laatst iemand die was op jonge leeftijd al manager geworden. En natuurlijk kreeg ik de vraag waarom ik niet op niveau zou werken. Natuurlijk had ik ze opgezocht op linkedin en zag ik deze vraag dus al van mijlenver aankomen. Dus zei ik gewoon dat ik niet aan de bak kom omdat er altijd om specifieke ervaring gevraagd wordt en vroeg of zij er niet ook tegenaan liep. En jawel hoor, ze zei dat ze er zelf ook tegenaan liep maar vanuit haar rol wel deze vraag moest stellen. Het kweekte heel veel begrip. Een beetje alsof je ineens met mensen praat in plaats van met functies.
Nouja, wat uiteindelijk het verschil heeft gemaakt is niet zozeer dat het moeilijk aan de bak komen is, maar meer dat ik vertelde wat ik allemaal al had geprobeerd, terwijl ik gewoon een prima medewerker ben (met voorbeelden). Serieus, ik heb zoveel gedaan, onder niveau gewerkt, andere specifieke ervaring opgedaan die ook nuttig is, loopbaanadviseurs gesproken (zelfs ooit een keer een traject doorlopen dat zich richtte op het voeren van een sollicitatiegesprek), carrierebeurzen bezocht, netwerk opgebouwd, met succes gewerkt aan mezelf en het e.e.a. opgeschreven over een baan die ik echt heel graag wilde en ik ben zelfs nog een korte deeltijdstudie begonnen.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:16 schreef Sprokkelmoff het volgende:
[..]
Dank, ik probeer moed te houden.
[..]
Goed dat je al een antwoord klaar had. Bij mij is er meestal ook begrip voor het feit dat ik door gebrek aan relevante werkervaring niet aan de bak kom (hoe kan ik die ervaring ooit krijgen als ik geen kans krijg?), maar aan het eind van het verhaal kiezen ze toch altijd weer voor iemand met meer specifieke ervaring.
Recentelijk drie tweede ronde-gesprekken gehad en bij twee ben ik al afgewezen. Van de derde heb ik trouwens niks meer gehoord. Ik had vrijdag 27 februari al gebeld (ze waren toen al over de deadline die ze zelf hadden aangegeven heen) en toen werd me verteld dat ik afgelopen week iets zou horen. Dit is toch schandalig? Ze laten je twee keer opdraven en vervolgens hebben ze niet eens het fatsoen om je even te informeren of je het bent geworden of niet. Ik heb geen zin om hen wéér te bellen. Dat kost enkel beltegoed. Wat kan ik nu het beste doen?
uitslag van wat? Lees nog te kort mee om te weten wie wat op de planning heeft ed.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:21 schreef sjampoeh het volgende:
Waaah ik zit ook op uitslag te wachten, sinds afgelopen woensdag. Kon een week duren ivm de vele reactiesMaar toch de hele tijd mijn telefoon en email in de gaten houden, hopen dat ze eerder bellen/mailen.
En hoe langer het duurt, hoe meer ik denk, dit wordt hem niet .
Uitslag van een eerste gesprekquote:Op maandag 9 maart 2015 21:32 schreef Lingue het volgende:
[..]
uitslag van wat? Lees nog te kort mee om te weten wie wat op de planning heeft ed.
Wel spannend steeds dat afwachten he. Reactie op sollicitatie of op terugkoppeling van gesprek. Het went nooit.
Ik heb morgen een telefonische intake en op donderdag een gesprek staan. Ik kijk er gelukkig niet tegenop. Ben meer ook benieuwd of de functie ook wel echt iets voor mij kan gaan zijn en of er een klik met het bedrijf/de mensen/de cultuur gaat zijn.
Ik vind het wel erg lastig om goede en geschikte vacatures te vinden...
Dat is meestal hun standaard antwoord.. je gaat je snel vervelen, geen uitdaging .. Ergens hebben ze wel gelijk natuurlijk .quote:Op maandag 9 maart 2015 21:51 schreef diginoob2 het volgende:
Hebben jullie nog tips voor hoe je het aannemelijk maakt/als asset dat je ´onder je niveau´ solliciteert? Ik heb wel studie gedaan, maar kan en wil daar niks mee, solliciteer nu nogal eens op lager geschoold werk maar dan hebben ze liever een laaggeschoold iemand omdat dat mooier in het standaard plaatje past of iets. Terwijl ik dat werk echt leuk vind en er geschikt voor ben. Als ik mijn studie en gerelateerde shizzle niet op CV zet heb ik weer een ´gat´.
Als ik eenmaal op gesprek kom, lukt het wel maar ik vraag me af wat helpt in een soll. brief om werkgever of uitzendbureau te overtuigen dat ik wél geschikt ben, niet na een maandje uitgekeken ben etc..
Succes met de gesprekken! Ik mag deze week ook weerquote:Op maandag 9 maart 2015 21:32 schreef Lingue het volgende:
[..]
uitslag van wat? Lees nog te kort mee om te weten wie wat op de planning heeft ed.
Wel spannend steeds dat afwachten he. Reactie op sollicitatie of op terugkoppeling van gesprek. Het went nooit.
Ik heb morgen een telefonische intake en op donderdag een gesprek staan. Ik kijk er gelukkig niet tegenop. Ben meer ook benieuwd of de functie ook wel echt iets voor mij kan gaan zijn en of er een klik met het bedrijf/de mensen/de cultuur gaat zijn.
Ik vind het wel erg lastig om goede en geschikte vacatures te vinden...
Wachten is inderdaad fijn jaquote:Op maandag 9 maart 2015 19:21 schreef sjampoeh het volgende:
Waaah ik zit ook op uitslag te wachten, sinds afgelopen woensdag. Kon een week duren ivm de vele reactiesMaar toch de hele tijd mijn telefoon en email in de gaten houden, hopen dat ze eerder bellen/mailen.
En hoe langer het duurt, hoe meer ik denk, dit wordt hem niet .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |