quote:Op maandag 2 maart 2015 12:33 schreef einszweiachtung het volgende:
Ik sla hem ook over, dat hele bio gedoe is naar mijn mening een hype voor een bepaald soort mensen waarbij deze boerderij financieel niet veel tegenslagen meer kan gebruiken.
Mocht ik, voordat die vol komt, weer een 100euro aan terugbetalingen passeren pak ik hem mee.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:51 schreef Monolith het volgende:
Ik heb een kleine investering gedaan in het kader van de diversificatie.
40k geeft een maandlast van 806 euro in de maand. Met 70 euro per nacht (2 personen) betekent dat ze 12 nachten in de maand slapers moeten hebben.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:33 schreef Cruseder4 het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9760
Poort van Waterland
Tja, wat moet ik hier nu weer van denken…. Wat was de omzet de afgelopen 2 jaar met de 2 pipowagens? En dan de investering in de ontwikkeling van het concept voor de Poort van Waterland. 120k in geïnvesteerd maar gaat er ooit iets uitkomen……quote:Op maandag 2 maart 2015 15:33 schreef Cruseder4 het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9760
Poort van Waterland
De huurprijs is ¤ 70 all in per nacht voor twee personen. Inbegrepen zijn het ontbijt, koffie en thee, parkeren en het gebruik van fietsen.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:49 schreef Justme7005 het volgende:
Ik snap helemaal nx van dit project. Een omzet van 85k uit de zeven pipokarren neem ik aan ? Stel dat die 150 nachten per jaar worden verhuurd dan moet je dik 80 euro per nacht betalen. Daarbij zal de boer waar je staat er toch ook nog aan willen verdienen. Dik 100 euro voor een nachtje slapen in een pipokar ? En dan die Poort van Waterland. 120 k geïnvesteerd er er wordt nog niet eens gebouwd ?? En verder geen info over de financiele situatie van de eigenaren. Ik vind het veel te vaag. Jammer !
valt wel mee, cashflow technisch dus 12 nachten per maand ( met een beschikbaarheid van 210 nachten). Uiteindelijk zal het iets meer moeten zijn om de boer en de fietsen/thee te betalen.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:56 schreef Justme7005 het volgende:
Oh echt ? Dan moeten die pipowagens bijna jaarrond verhuurd zijn ! Lijkt me wel grappig om een keer in te slapen maar om er nou in te investeren....
Dan moet je cashflow technisch dus al minimaal voor 70% vol zitten op jaarbasis. Exclusief boer, ontbijt en fietsen.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:08 schreef CaLeX het volgende:
[..]
valt wel mee, cashflow technisch dus 12 nachten per maand ( met een beschikbaarheid van 210 nachten). Uiteindelijk zal het iets meer moeten zijn om de boer en de fietsen/thee te betalen.
Hoe kom je daaraan?quote:Op maandag 2 maart 2015 16:20 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Dan moet je cashflow technisch dus al minimaal voor 70% vol zitten op jaarbasis. Exclusief boer, ontbijt en fietsen.
Er staat 12 per maand he, daarbij als ze op 12 boekingen per jaar kunnen volstaan, dan moet je zeker investeren. Dan kan het niet misgaan.quote:
Die 210 (7 wagens * 30 dagen) is per maand ook. Ik heb met mijn berekening nergens het woord jaar geroepen.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:25 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Er staat 12 per maand he, daarbij als ze op 12 boekingen per jaar kunnen volstaan, dan moet je zeker investeren. Dan kan het niet misgaan.
Nee oke, dus ze lossen 8640 euro gemiddeld per jaar af ongeveer als ik het zo zie. (correct me if I'm wrong)quote:Op maandag 2 maart 2015 16:27 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Die 210 (7 wagens * 30 dagen) is per maand ook. Ik heb met mijn berekening nergens het woord jaar geroepen.
helemaal mee eensquote:Op maandag 2 maart 2015 16:41 schreef Targaryen het volgende:
Rekening houden met dat de beste mensen al 63 zijn vind ik een lening van 60 maanden sowieso al vrij risicovol.
verhoogd toch weer je rendementquote:Op maandag 2 maart 2015 17:26 schreef BliepTuut het volgende:
Toch kan ik het niet laten - ik wil wel eens logeren op zo'n boerderij, vooral als je er dan fietsen bij krijgt voor een dag. Lijkt me lachen; en dan ook nog eens 8% rente voor een BBB? Daar doe ik wat graag aan mee.
Die gaan het niet halen, ondanks dat er de laatste tijd nog wel heel klein in geïnvesteerd wordt. Maar als ik het zo zie zijn dat allemaal nieuwkomers. Personen die mogelijk net starten en dus nog geen kritisch oog ontwikkeld hebben.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:25 schreef Horsemen het volgende:
Onvoorstelbaar dat die vuurwerkhandel ook inmiddels op 56% zit met nog 40 dagen te gaan.
nog 100k, ze maken een kleine kans als ze naar 8,5/9% gaan. Anders wordt het een gevalletje internetkerk.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Die gaan het niet halen, ondanks dat er de laatste tijd nog wel heel klein in geïnvesteerd wordt. Maar als ik het zo zie zijn dat allemaal nieuwkomers. Personen die mogelijk net starten en dus nog geen kritisch oog ontwikkeld hebben.
Ja, maar niet voor dat inleg bedrag. Dan investeer ik liever in wat anders of spreid ik lieverquote:
Als de incentive mij aanspreekt weeg ik die zeker mee. Neem als voorbeeld die auto wasserij. Als die bij mij in de buurt zou hebben gezeten dan had ik zeker een hoger bedrag geïnvesteerd. Ook de kurketrekker en plastic borden en glazen heb ik wat extra gedaan. Als een project mij niet aanspreekt dan doe ik het natuurlijk niet, hoe goed het incentive ook is.quote:
2016 zijn we van de maximale projecten en 40k grens af.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:51 schreef BliepTuut het volgende:
Ja maar in welk anders dan... Ik heb overdag niet de kans om snel te reageren op GvE-dingen, dus als ik de kans heb, steek ik er graag ook wat meer in. Voor mij zal die 40k grens eerder een probleem zijn dan die 100-projecten grens (ik zit procentueel veel dichter bij die ene dan bij die andere.)
Iedereen duikt er vol op ja, was een jaartje of anderhalf terug toch wel beter, in dat licht is het niet verkeerd als er wat projecten mis gaan lopen.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:49 schreef bleyenburg het volgende:
Vuurwerk tent is een absolute no-go.
Het komt mij voor dat er teveel geld op zoek is binnen GvE naar rendement.
Ik blijf iig kritisch.
Wat mij betreft iets teveel projecten die vragen om (financiële) ongelukken.
Denk dat het wel meevalt. Ik zie niet echt een bubbel. Het is vooral een beetje een scheefgroei tussen vraag en aanbod op het moment.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:57 schreef bleyenburg het volgende:
na aandelenbubbel, internetbubbel straks de crowdfundbubbel
(copy deze post maar en bewaar 'm voor over een jaar of 2 a 3...)
Ja, al zie ik niet precies in wat er dan gaat gebeuren?quote:Op maandag 2 maart 2015 19:57 schreef bleyenburg het volgende:
na aandelenbubbel, internetbubbel straks de crowdfundbubbel
(copy deze post maar en bewaar 'm voor over een jaar of 2 a 3...)
Wat ze ook wel voorspellen en daar zie ik zelf wel wat in is dat de banken ook aan een soort CF gaan doen in de vorm van dat ze zelf 50% inleggen en de rest ophalen doormiddel van CF bijvoorbeeld dat lijkt me ook wel iets.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:06 schreef bleyenburg het volgende:
Crowdfund succes valt of staat met vertrouwen....
Lenende partijen en platform moeten ok zijn.
Als er een vertrouwensbreuk ontstaat, gaan ook de "goede" projecten daar hinder van ondervinden.
Andere factor is hoe de banken er mee om gaan straks.
Als crowdfunden groter wordt, zal dat m.i. een tegenreactie uitlokken van de gevestigde orde op het gebied van geldverstrekking
Zo lang de kosten bij de bank bij stijgende rente ook stijgen, dan zie ik geen reden waarom CF percentages niet zo'n 6% boven bankrente kunnen blijven zitten.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:05 schreef AQuila360 het volgende:
Ik denk trouwens wel dat er een hoop crowdfundplatforms gaan omvallen, maar ik doe alleen GVE en die zie ik niet omvallen.
Of dat een platfrom de strenge criteria laat varen om maar meer projecten te kunnen aanbieden en als er daarvan een hoop klappen dat CF anzich is een slecht daglicht komt te staan maar ook dat zie ik niet perse als een slecht iets.
Of een stijgende rente dat kan ook wel eens lastig worden, ik weet nog dat ik net voor de crisis 5,5% op een vrije opneembare rekening had, dan ga ik niet voor 3% meer een stuk meer risico lopen of misschien stijden die rentes dan ook wel weer maar als je dan boven de 10% komt lijkt het meteen weer zo dubieus.
Dit is idd wel een puntje ja, alhoewel ik niet tegen dat soort projecten ben (wat met kleine bedragen toch best lucratief kan zijn) maar ik zie dat liever op een aparte site en die mag best deel van GVE uitmaken maar liever wel gescheiden.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:07 schreef bleyenburg het volgende:
Ik zie GvE niet omvallen, alleen vraag ik me af in hoeverre de nieuwe (buitenlandse) eigenaren de cultuur behouden.
Jawel maar het zou mij persoonlijk wel afschrikken omdat het dan ''te mooi om waar te zijn lijkt'' ook al is dat net perse, en ook lastige voor de lener lijkt me? Misschien dat veel meer projecten mislopen.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:08 schreef Coelho het volgende:
[..]
Zo lang de kosten bij de bank bij stijgende rente ook stijgen, dan zie ik geen reden waarom CF percentages niet zo'n 6% boven bankrente kunnen blijven zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |