abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150209158
Dit is het crowdfundingtopic. Dit zal vooral gaan over het investeren in crowdfunding projecten. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger.

Het grootste crowdfunding platform in Nederland is geldvoorelkaar.nl*. Op de site staat: Aangeboden rendementen liggen tussen de 4% en 15%.

Diverse platformen krijgen een officiële vergunning of ontheffing van de AFM.
crowdaboutnow.nl
kapitaalopmaat.nl
fundyd.nl
enz.

Bij de meeste crowdfund platforms moet natuurlijk rekening gehouden worden met het risico dat het crowdfund platform zelf failliet kan gaan. Dit is echter minder van belang bij diverse platforms die via een derden rekeing werken en waar de contracten direct afgesloten worden tussen lener en verstrekker.

Een groter crowdfunding platform is het Amerikaanse lendingclub.com. Hierbij zal het faillissement risico waarschijnlijk wat lager zijn. Een ander voordeel is dat je hier automatisch diversificatie kunt toepassen, met een minimum van $25 per stuk. Dit vermindert je risico aanzienlijk. Echter, voor niet-Amerikanen is het minimale investeringsbedrag $100.000. (Info dankzij user Blik)

Indien je van plan bent in crowdfunding projecten te investeren adviseren we om altijd in meerdere projecten te investeren en geen groot deel van je vermogen te investeren zodat je risico's beperkt blijven.

Overzicht van crowdfunding platforms staat op wikipedia.

Inkomsten uit crowdfunding vallen in vrijwel alle gevallen in box 3. Zie hiervoor ook: WGR / Crowdfunden en de belastingdienst Zeker weten? Bel dan zelf de belastingdienst.

* PM of DM je mailadres naar µ als je een mailtje wil als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_150210565
Ik sla hem ook over, dat hele bio gedoe is naar mijn mening een hype voor een bepaald soort mensen waarbij deze boerderij financieel niet veel tegenslagen meer kan gebruiken.
GGGG
pi_150210877
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:33 schreef einszweiachtung het volgende:
Ik sla hem ook over, dat hele bio gedoe is naar mijn mening een hype voor een bepaald soort mensen waarbij deze boerderij financieel niet veel tegenslagen meer kan gebruiken.
:')

Ze verkopen de melk gewoon aan Campina, gekkie. Die gaat in hetzelfde pak als de melk van de megastal.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2015 12:44:50 ]
pi_150211004
Mooie TT :D

Overigens ga ik 'm ook laten lopen. Toch wel wat vraagtekens en ik heb me eigenlijk voorgenomen even vooral voor 'pareltjes' te gaan en verder wat behoudend in te zetten.
Schip ahoy!
pi_150211084
Ik heb een kleine investering gedaan in het kader van de diversificatie.
pi_150212403
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:51 schreef Monolith het volgende:
Ik heb een kleine investering gedaan in het kader van de diversificatie.
Mocht ik, voordat die vol komt, weer een 100euro aan terugbetalingen passeren pak ik hem mee.

Maar hij zal vandaag wel volkomen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_150212548
Vandaag vol ? Vast wel, denk met minuut of 10 al wel
pi_150214177
Ook laten lopen ivm onzekerheid in sector. Prijzen staan onder druk, exportproblemen, groei in aanbod etc etc
pi_150214560
En vol inderdaad.
pi_150216083
quote:
40k geeft een maandlast van 806 euro in de maand. Met 70 euro per nacht (2 personen) betekent dat ze 12 nachten in de maand slapers moeten hebben.

Op zich ruimte genoeg, met 7 wagens. Maar of die vraag er ook is :? tevens is de website verouderd (festival is van 2014)
pi_150216261
quote:
Tja, wat moet ik hier nu weer van denken…. Wat was de omzet de afgelopen 2 jaar met de 2 pipowagens? En dan de investering in de ontwikkeling van het concept voor de Poort van Waterland. 120k in geïnvesteerd maar gaat er ooit iets uitkomen……
pi_150216295

[ Bericht 100% gewijzigd door Horsemen op 02-03-2015 15:44:50 ]
pi_150216493
Ik snap helemaal nx van dit project. Een omzet van 85k uit de zeven pipokarren neem ik aan ? Stel dat die 150 nachten per jaar worden verhuurd dan moet je dik 80 euro per nacht betalen. Daarbij zal de boer waar je staat er toch ook nog aan willen verdienen. Dik 100 euro voor een nachtje slapen in een pipokar ? En dan die Poort van Waterland. 120 k geïnvesteerd er er wordt nog niet eens gebouwd ?? En verder geen info over de financiele situatie van de eigenaren. Ik vind het veel te vaag. Jammer !
pi_150216534
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:49 schreef Justme7005 het volgende:
Ik snap helemaal nx van dit project. Een omzet van 85k uit de zeven pipokarren neem ik aan ? Stel dat die 150 nachten per jaar worden verhuurd dan moet je dik 80 euro per nacht betalen. Daarbij zal de boer waar je staat er toch ook nog aan willen verdienen. Dik 100 euro voor een nachtje slapen in een pipokar ? En dan die Poort van Waterland. 120 k geïnvesteerd er er wordt nog niet eens gebouwd ?? En verder geen info over de financiele situatie van de eigenaren. Ik vind het veel te vaag. Jammer !
De huurprijs is ¤ 70 all in per nacht voor twee personen. Inbegrepen zijn het ontbijt, koffie en thee, parkeren en het gebruik van fietsen.

http://www.poortvanwaterland.com/biest-stro/
pi_150216812
Oh echt ? Dan moeten die pipowagens bijna jaarrond verhuurd zijn ! Lijkt me wel grappig om een keer in te slapen maar om er nou in te investeren....
pi_150217469
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:56 schreef Justme7005 het volgende:
Oh echt ? Dan moeten die pipowagens bijna jaarrond verhuurd zijn ! Lijkt me wel grappig om een keer in te slapen maar om er nou in te investeren....
valt wel mee, cashflow technisch dus 12 nachten per maand ( met een beschikbaarheid van 210 nachten). Uiteindelijk zal het iets meer moeten zijn om de boer en de fietsen/thee te betalen.
pi_150217899
Ik haak af.
pi_150218078
quote:
99s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:08 schreef CaLeX het volgende:

[..]

valt wel mee, cashflow technisch dus 12 nachten per maand ( met een beschikbaarheid van 210 nachten). Uiteindelijk zal het iets meer moeten zijn om de boer en de fietsen/thee te betalen.
Dan moet je cashflow technisch dus al minimaal voor 70% vol zitten op jaarbasis. Exclusief boer, ontbijt en fietsen.

P.S. de gemiddelde bezettingsgraad van een hotel ligt rond de 67,5%. Je moet het dus wel bovengemiddeld goed doen.
pi_150218232
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:20 schreef Targaryen het volgende:

[..]

Dan moet je cashflow technisch dus al minimaal voor 70% vol zitten op jaarbasis. Exclusief boer, ontbijt en fietsen.
Hoe kom je daaraan? :?

12/210=5,7%
pi_150218328
quote:
99s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:23 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hoe kom je daaraan? :?

12/210=5,7%
Er staat 12 per maand he, daarbij als ze op 12 boekingen per jaar kunnen volstaan, dan moet je zeker investeren. Dan kan het niet misgaan.
pi_150218439
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:25 schreef Targaryen het volgende:

[..]

Er staat 12 per maand he, daarbij als ze op 12 boekingen per jaar kunnen volstaan, dan moet je zeker investeren. Dan kan het niet misgaan.
Die 210 (7 wagens * 30 dagen) is per maand ook. Ik heb met mijn berekening nergens het woord jaar geroepen.
pi_150219010
quote:
99s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:27 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Die 210 (7 wagens * 30 dagen) is per maand ook. Ik heb met mijn berekening nergens het woord jaar geroepen.
Nee oke, dus ze lossen 8640 euro gemiddeld per jaar af ongeveer als ik het zo zie. (correct me if I'm wrong)

Dan moet je 1728 euro per pipowagen per jaar terugverdienen om alleen je aflossing te betalen.

Dat is dus ongeveer 25 keer dat je pipowagen er op uit moet per jaar. Dunkt dat je in Nederland zo'n beetje vanaf mei in je pipowagen erop uit trekt tot en met september als het weer meezit. Dat is dus 5 maanden. Is grof gezegd ongeveer 20 weken, laten we er voor het gemak maar vanuit gaan dat je ze ook doordeweeks regelmatig verhuurd.

Dan moet je 1 zo'n pipowagen dus 1,25 keer per week verhuren. 5 van die pipowagens moet je dus meer dan 6 boekingen per week hebben, om je lening af te lossen. Ik weet niet hoe die markt in elkaar steekt. Maar dat lijkt mij best veel. Rekening houden met dat de beste mensen al 63 zijn vind ik een lening van 60 maanden sowieso al vrij risicovol.
pi_150219417
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:41 schreef Targaryen het volgende:
Rekening houden met dat de beste mensen al 63 zijn vind ik een lening van 60 maanden sowieso al vrij risicovol.
helemaal mee eens ^O^
pi_150220940
Onvoorstelbaar dat die vuurwerkhandel ook inmiddels op 56% zit met nog 40 dagen te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')