SPOILER: SpecificatiesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Preview Tweakers.net
Hands on Anandtech
The Verge
Foto's gemaakt met de M9
Vergelijking M8 (donkergrijs) en M9 (Zilver/goud):
Leverbaar in NL vanaf 1 april 2015.
Verkrijgbaar in Silver/Gold, Gold, Gun metal grey, pink. (In NL alleen silver/gold en Gun metal grey)
Officiële website: http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one-m9/
Stuur me een PB voor aan- en/of opmerkingen m.b.t. deze OP
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2015 20:41:29 ]
Ik hoor meer mensen daarover, maar begrijp niet zo waarom. Zwemmen jullie met je telefoon of zo?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:11 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ze zouden de M9 toch waterdicht maken? Dát zou een goede toevoeging zijn
Nee hoor, maar waterdicht betekent ook stofdicht en dus minder last van stofjes in poorten enzo. Ook als het regent vind ik het een fijner idee dat 'ie wat kan hebben hehequote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik hoor meer mensen daarover, maar begrijp niet zo waarom. Zwemmen jullie met je telefoon of zo?
Ah, oké helder.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nee hoor, maar waterdicht betekent ook stofdicht en dus minder last van stofjes in poorten enzo. Ook als het regent vind ik het een fijner idee dat 'ie wat kan hebben hehe
Mja, die rand...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb besloten mijn m8 nog een jaar te houden en volgend jaar naar de m10 te kijken.
De grootste dooddoeners bij de m9 voor mij zijn echt de bezels en de gouden rand.
Overigens kan de M8 best tegen waterquote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nee hoor, maar waterdicht betekent ook stofdicht en dus minder last van stofjes in poorten enzo. Ook als het regent vind ik het een fijner idee dat 'ie wat kan hebben hehe
Dit.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:15 schreef ReMcOrE het volgende:
even meelezen hier , misschien wordt dit de opvolger van mijn huidige M7
duuurquote:Op maandag 9 maart 2015 16:04 schreef ReMcOrE het volgende:
inmiddels is de pre-order bij Hi geopend, dus even gekeken: Medium 1+1GB gratis + 100 minuten + onbeperkt sms (2 jaar) = ¤ 45 per maand. kost het toestel nog ¤ 199, valt me mee(inclusief gratis dot view cover)
Hm, ik wil foto's zien van de gunmetal grey versie.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:41 schreef blup het volgende:
Heb nu de M7 gehad, direct bij de launch de M8 gehaald, precies dezelfde datum, 1 april.
Nu wil ik deze ook halen, maar dit ding verschilt bijna niets met de M8.
[..]
duuur![]()
Vodafone RED 2j 2gb, onbeperkt bellen/sms 49p/m toestel 142,- of lagere toestelbudel 44 per maand, 223 toestel. Sowieso zal ik altijd 1 jaar doen, maar goed. Dit topic gaat over 't toestel
Ik lees her en der zoveel commentaar op die gouden rand, dat ik er vanuit ga dat HTC in Europa wel met een gun metal rand o.i.d. zal komen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:15 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hm, ik wil foto's zien van de gunmetal grey versie.
Die gouden rand is echt lelijk, maar niet elk model schijnt dit te hebben.
Overigens is de 20 megapixel redelijk gewoontjes qua prestaties, niet outstanding zoals de camera van de iPhone 6 schijnbaar wel is.
Eens, echt onhandig.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Die on-screen knoppen trend van Google is echt kut. HTC had die capacitive knoppen moeten moeten houden.
Ja, maar dit is je persoonlijke ervaring. En bedenk je dat het meestal niet fout gaat. Maar ik lever mobiele oplossingen voor mijn onderneminkje en heb gewoon vaker problemen met HTC's dan met andere toestellen. Verder kun je het topic van de M8 en welicht de M7 doorlezen voor ervaringen met hoe vaak slecht gerepareerde toestellen teruggekomen zijn. In minimaal twee gevallen dat ik het me kan herinneren heb ik er vooraf over gehad en kwam een toestel slecht terug bij mede-Fokkers.quote:Op maandag 20 april 2015 22:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Laat me niet lachen traditioneel zwak. Ik gebruik alleen maar HTC's al sinds de TyTn en die windows mobile ongein ervoor. Meeste zelfs 2e hands en daarna gebruiken m'n ouders het soms 3e hands. Nog NOOIT heeft een HTC het begeven, zowel intern als extern niet, op de standaard gebruikerssporen na. Als je aan kan tonen dat HTC's vaker stuk gaan dan ben ik geïnteresseerd naar de cijfers maar ik geloof het niet. Of de interne bouw is net zo zwak als bij alle andere toestellen, maar dan is het gewoon normaal. Natuurlijk ken ik ook mensen waarbij de HTC het begeven heeft, maar goed dat hoor je bij Samsung en Apple ook, het blijft elektronica.
Omdat ik weet dat je een m7 hebt: DIG / HTC ONE M7 #17quote:Op zondag 26 april 2015 15:18 schreef Fascination het volgende:
Weet iemand of je de inhoud van een whatsappnotificatie kunt verbergen bij een HTC telefoon? Ik had hiervoor een Samsung en daarbij was dit wel mogelijk via notificatie-instelllingen meen ik. Ook bij de iPhone is zoiets makkelijk te regelen las ik. Misschien zie ik wat over het hoofd bij de HTC.
Geluid is prima, maar de M9 heeft een Snapdragon 810 die nogal eens opwarmt met een zeer warm toestel tot gevolg evenals een throttelende SoC. Dus je kan beter naar wat anders uitkijken. Huawei heeft een paar aardige opties, maar als je een top-SoC wil zou je verder moeten kijken aangezien Huawei in de regel de eigen Kirin gebruikt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:56 schreef .Neovo. het volgende:
Ik loop nu nog steeds met een M7 rond, en zit te kijken naar een m9. Hoewel de m7 mij nog prima bevalt, wil ik toch weer eens iets nieuwers. Het geluid van de m7 was toen al behoorlijk goed, is dat nog steeds zo bij de m9?
Ik heb al jaren HTC en wil wel bij HTC blijven, al maakt Huawei tegewoordig ook leuke dingen. Dus zit nog wat te twijfelen.
de m7 wordt soms ook best warmquote:Op dinsdag 2 februari 2016 19:42 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Geluid is prima, maar de M9 heeft een Snapdragon 810 die nogal eens opwarmt met een zeer warm toestel tot gevolg evenals een throttelende SoC. Dus je kan beter naar wat anders uitkijken. Huawei heeft een paar aardige opties, maar als je een top-SoC wil zou je verder moeten kijken aangezien Huawei in de regel de eigen Kirin gebruikt.
Overigens komen de toestellen met de 820 zeer binnenkort uit, dus wellicht dat je even kunt wachten?
Of je upgrade bescheiden naar de M8.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:56 schreef .Neovo. het volgende:
Ik loop nu nog steeds met een M7 rond, en zit te kijken naar een m9. Hoewel de m7 mij nog prima bevalt, wil ik toch weer eens iets nieuwers. Het geluid van de m7 was toen al behoorlijk goed, is dat nog steeds zo bij de m9?
Ik heb al jaren HTC en wil wel bij HTC blijven, al maakt Huawei tegewoordig ook leuke dingen. Dus zit nog wat te twijfelen.
De M8 ook. Ik heb een paar maanden geleden eens genavigeerd en tegelijkertijd radiogeluisterd via Tunein. Kon mijn toestel niet meer vasthouden.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:44 schreef shiftsix het volgende:
[..]
de m7 wordt soms ook best warm
htc heeft die issue blijkbaar nooit gefixt
Updates houden alleen wel op. De 6.0 update zal waarschijnlijk de laatste grote update zijn. Denk dat een toestel als de LG G4, Sony Z5 Compact of Galaxy S6 die beiden niet veel duurder zijn, een veel betere keus is. Snellere SoC, nieuwer dus langer updates, en betrouwbaarder.quote:Op woensdag 3 februari 2016 03:34 schreef svann het volgende:
[..]
Of je upgrade bescheiden naar de M8.
Batterij is prima, wordt niet heet. Budgettair ook leuk.
Heb ik al ruim een jaar, prima toestel.
Waarom vind je updates belangrijk? Ik heb root met custom kernel dus ik kan sowieso al best lang niet updaten. Mis denk ik ook niks.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:20 schreef Djoetma het volgende:
[..]
De M8 ook. Ik heb een paar maanden geleden eens genavigeerd en tegelijkertijd radiogeluisterd via Tunein. Kon mijn toestel niet meer vasthouden.
Maar met de M9 heeft het dus echt te maken met de 810 waardoor hij dus oncomfortabel warm wordt terwijl je alleen maar aan het gamen bent bijv.
[..]
Updates houden alleen wel op. De 6.0 update zal waarschijnlijk de laatste grote update zijn. Denk dat een toestel als de LG G4, Sony Z5 Compact of Galaxy S6 die beiden niet veel duurder zijn, een veel betere keus is. Snellere SoC, nieuwer dus langer updates, en betrouwbaarder.
Wil je op het niveau van de 801 zitten wat de M8 ook heeft, dan de S5 Neo (eveneens nieuwer dus langer updates, waterdicht, verwisselbare accu, ALOMED-scherm. Nadeel is misschien de plastic bouw al maakt de metalen frame dat de algemene bouwkwaliteit in termen van robuustheid beter is) of One Plus X, al zit je dan wel aan de nadelen van de import. Is echter wel een mooi toestel, nieuwer dus langer updates en een stuk goedkoper.
Ik heb de m7 en m8 gehad. De ois van de m7 merk je wel, maar de fotokwaliteit van de m8 is een stuk beter. Het issue met de paarse waas is een m7 kwaaltje en dat heeft de m8 niet meer.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:45 schreef .Neovo. het volgende:
Indien ik voor de m8 zou kiezen: Is de camera een beetje ok? Had begrepen dat met film opnemen de m7 beter was dan de m8 (zonder schokken filmen).
Nee, die is ronduit kut. Naar de standaarden van 2 jaar geleden en helemaal naar de standaarden van nu. Het is prima voor een fotootje, maar vergelijk het met de gemiddelde telefoon van een ander merk dat een traditionele camera gebruik uit de mid en high end, en je zult zien dat je daar veel betere resultaten krijgt.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:45 schreef .Neovo. het volgende:
Indien ik voor de m8 zou kiezen: Is de camera een beetje ok? Had begrepen dat met film opnemen de m7 beter was dan de m8 (zonder schokken filmen).
Is dat met die paarse waas nooit opgelost dan? Overigens heeft de M8 ook een probleem het de krasvrije laag voor het glas van de lens.quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:55 schreef Neo-Mullen het volgende:
. Het issue met de paarse waas is een m7 kwaaltje en dat heeft de m8 niet meer.
ja, die nam even wat tijd in beslag. en deel 2 was volgens mij even 1,26GBquote:Op donderdag 4 februari 2016 22:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Vandaag de Android 6.0 update... duurde ff met installeren zeg pfff. In twee delen zelfs. Maar dan heb je ook wat..... denk ik
ik heb een Desire HD en een One M7 gehad en heb nu een One M9, ben al sinds het begin zeer tevreden! ook nooit (grote) problemen gehad, over 1,5 jaar gewoon weer kijken naar een nieuwe HTCquote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Iedereen lacht me uit met HTC... hebben jullie dat ook? Het lijkt wel alsof iedereen iPhones of Samsungs heeft en HTC vinden ze triest. Heb m'n hele leven alleen maar HTC's gebruikt en er is er nog nooit eentje stuk gegaan.
quote:De Taiwanese smartphonefabrikant lijkt zelf ook geen toekomst meer te zien in zijn smartphones. In januari vertelde directeur Cher Wang dat de virtualreality-headset Vive belangrijker is voor het bedrijf. HTC brengt de Vive in april op de markt.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:44 schreef Ireyon het volgende:
Nog meer mensen die enthousiast worden van de nieuwe HTC 10?
Ben heel benieuwd wat er dinsdag allemaal van waar blijkt te zijn
die 3 knoppen onderaan het scherm bedoel je? heb net getest, maar het is minimaal 3 aanvinken en maximaal 4, qua mogelijke functies... (ik heb bijvoorbeeld: terug, home, recente apps)quote:Op woensdag 13 april 2016 21:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Iemand die de HTC One M9 heeft die mij kan vertellen of de on-screen knoppen ook permanent verborgen kunnen blijven. Wil liever pie controls gebruiken.
Je zou het kunnen verbergen als het goed is in de settings.quote:Op woensdag 13 april 2016 21:26 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
die 3 knoppen onderaan het scherm bedoel je? heb net getest, maar het is minimaal 3 aanvinken en maximaal 4, qua mogelijke functies... (ik heb bijvoorbeeld: terug, home, recente apps)
Een van de mogelijke vinkjes is 'navigatiebalk verwijderen'.quote:Op woensdag 13 april 2016 21:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Je zou het kunnen verbergen als het goed is in de settings.
hmmm, waar kan je dat uitvinken dan?quote:Op donderdag 14 april 2016 01:10 schreef svann het volgende:
[..]
Een van de mogelijke vinkjes is 'navigatiebalk verwijderen'.
Dan is hij iig vaker weg. En met omhoog swipen weer terug.
Net ingesteld, eens kijken hoe dat bevalt.
Instellingen, aanpassen, (navigatiebalk) navigatieknoppen wijzigen, navigatiebalk verbergen aanvinken.quote:
Verbeterd.quote:Op donderdag 14 april 2016 01:10 schreef svann het volgende:
Een van de mogelijke vinkjes is 'navigatiebalk verwijderen verbergen'.
Ook gedaan sinds gisteren, maar ik merk dat ik het gedrag van die navigatiebalk zo goed ken, dat ik het weinig toe vind voegenquote:Op donderdag 14 april 2016 11:12 schreef svann het volgende:
[..]
Instellingen, aanpassen, (navigatiebalk) navigatieknoppen wijzigen, navigatiebalk verbergen aanvinken.
Ik vind het wel prettig dat je 'm desgewenst kunt laten verdwijnen.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ook gedaan sinds gisteren, maar ik merk dat ik het gedrag van die navigatiebalk zo goed ken, dat ik het weinig toe vind voegen
Dat laatste ben ik sowieso met je eens, daarom de 10quote:Op donderdag 14 april 2016 11:38 schreef svann het volgende:
[..]
Ik vind het wel prettig dat je 'm desgewenst kunt laten verdwijnen.
Ben niet zo'n fan van onscreen-knoppen.
Heb hem al verlengd bij Vodafone, de release staat op 2 meiquote:Op vrijdag 29 april 2016 18:24 schreef MrBradge het volgende:
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Galaxy S7 of de HTC 10 maar zéker omdat ik de camera's belangrijk vind (En ook stiekem wel een beetje Samsung moe ben) Ga ik voor de HTC 10. Ik mag in Juni verlengen, zou 'ie dan al in de winkels liggen?
Dat is al lekker snel!quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:43 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Heb hem al verlengd bij Vodafone, de release staat op 2 mei
KPN heeft 'm ook vanaf 2 mei. Ben erg benieuwdquote:Op vrijdag 29 april 2016 19:44 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Dat is al lekker snel!
Dan weet ik dat, zal hem gaan halen bij m`n verlenging bij de KPN
Van wat ik heb begrepen is dat de camera zich kan meten met de huidige concurrenten. Geen enkele camera heeft namelijk perfecte foto's. Die van de S7 zijn (wederom) veel te veel oververzadigd qua kleur, die van de Nexus P6 heeft geen OIS en die van de LG G5 presteert minder in het donker. De HTC 10 heeft moeite met dynamisch bereik, maar doet het verder wel hartstikke primaquote:Op zaterdag 30 april 2016 15:52 schreef MrBradge het volgende:
Van wat ik heb begrepen is die telefoon op alle fronten waanzinnig, behalve de camera.
Ik vind vooral de Frontcamera en het geluid van de microfoons wel belangrijk, en wat ik begrepen heb doet de HTC Dit wel het beste.quote:Op zaterdag 30 april 2016 16:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Van wat ik heb begrepen is dat de camera zich kan meten met de huidige concurrenten. Geen enkele camera heeft namelijk perfecte foto's. Die van de S7 zijn (wederom) veel te veel oververzadigd qua kleur, die van de Nexus P6 heeft geen OIS en die van de LG G5 presteert minder in het donker. De HTC 10 heeft moeite met dynamisch bereik, maar doet het verder wel hartstikke prima
Ja, door de telefoon 180 graden te draaienquote:Op zaterdag 30 april 2016 16:12 schreef blessed19 het volgende:
Ik ben linkshandig. Waar kan ik instellen dat de navigatiebalk in landscapemodus aan de linkerkant komen te staan ipv de standaard rechterkant?
Kwam zojuist dit filmpje tegen. Bekijk 'm eens op de hoogst mogelijke kwaliteit. Eigenlijk is de enige conclusie dat dat HTC 10 een geweldige camera heeft met slechts minimale downsidesquote:Op zaterdag 30 april 2016 16:39 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik vind vooral de Frontcamera en het geluid van de microfoons wel belangrijk, en wat ik begrepen heb doet de HTC Dit wel het beste.
Nou ben ik ook wel een beetje bang voor het onbekende hoor
Ik heb eigenlijk onafgebroken Samsung gehad van 2011 tot nu met 10 maanden een iPhone tussendoor toen ik mocht verlengen... Maar die heb ik gauw weer verkocht en had toen een S3)
Nee, dat gaat hij wederom naar de rechterkant. Dat is de ellende...quote:Op zaterdag 30 april 2016 16:39 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ja, door de telefoon 180 graden te draaien
DIG / HTC 10 !quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Kwam zojuist dit filmpje tegen. Bekijk 'm eens op de hoogst mogelijke kwaliteit. Eigenlijk is de enige conclusie dat dat HTC 10 een geweldige camera heeft met slechts minimale downsides
P.S. wie maakt een HTC 10-topic?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |