Je kan het beste je bevolking maar de hele dag lang als gehorigen in het veld gaan lopen zwepen en dat pas loslaten als ze in andere landen liberaler worden. Dat vrijheid geven krijg je alleen maar gezeik mee.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus legalisatie is goed, maar niet zolang andere landen ons niet voor zijn en dat doen ze niet want ook hun hebben hetzelfde argument. Wat ben ik blij dat laffe gekken zoals deze man hier nog niet in dezelfde mate voorkwamen toen abortus, homehuwelijk en euthanasie legaal werden.
Nee. Het is ook ons probleem. Wat dacht je van het drugstoerisme in de zuidelijke provincies? Hetzelfde met export. Amerika kent precies hetzelfde probleem.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:14 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Maar zijn zaken die in bepaalde landen verboden zijn niet in eerste plaats het probleem van die landen, niet van degene waar ze niet verboden zijn?
Wie gebruikt dat argument dan? Jij blijft daar maar over doorgaan maar vooralsnog heb ik nooit gezegd dat het buitenland een argument is tegen legalisatie in Nederlandquote:Op maandag 2 maart 2015 12:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als de teelt hier legaal is verandert dat dus niks voor de omringende landen. Hun probleem word niet groter of kleiner en ons probleem word wel duidelijk kleiner. Kortom het blijft een absurd argument om te gebruiken. Ik zeg ook nergens dat de teelt zich helemaal verplaatst heeft naar Belgie, het toont alleen maar aan dat het buitenland geen argument is om de teelt hier te legaliseren.
Uiteraard is het wereldwijd legaliseren een nog betere optie.
Je blijft het in elke reactie van je gebruiken, uiteraard lost het niet alle problemen opquote:Op maandag 2 maart 2015 12:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie gebruikt dat argument dan? Jij blijft daar maar over doorgaan maar vooralsnog heb ik nooit gezegd dat het buitenland een argument is tegen legalisatie in Nederland
Dat argument wordt wel degelijk door meerdere mensen in dit topic gebruikt. Ik weet niet zeker of het door jou specifiek wordt gebruikt maar het blijft een valide claim om onderuit te schoppen.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie gebruikt dat argument dan? Jij blijft daar maar over doorgaan maar vooralsnog heb ik nooit gezegd dat het buitenland een argument is tegen legalisatie in Nederland
Niet als argument tegen legalisatie. Als argument tegen dat het alle problemen zou oplossen want de problematiek is groter dan Nederland alleen. Stop er dan mee om het in de discussie tegen mij te gebruiken want ik gebruik het niet als argument tegen legalisatie.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je blijft het in elke reactie van je gebruiken, uiteraard lost het niet alle problemen op
Dan als argument waarom het lastig zou zijn, wat natuurlijk geen argument is.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet als argument tegen legalisatie.
Jij kan echt niet lezen denk ik hequote:Op maandag 2 maart 2015 12:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan als argument waarom het lastig zou zijn, wat natuurlijk geen argument is.
Drugstoeristen worden momenteel gezien als probleem maar het lijkt me dat je met juist beleid ze juist als winst kunt zien.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Het is ook ons probleem. Wat dacht je van het drugstoerisme in de zuidelijke provincies? Hetzelfde met export. Amerika kent precies hetzelfde probleem.
Juist beleid wordt niet gevoerd. Problemen ontstaan door verkeerd beleid. Zie criminalistie van alle drugsmarkten door verboden op drugs.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:21 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Drugstoeristen worden momenteel gezien als probleem maar het lijkt me dat je met juist beleid ze juist als winst kunt zien.
Wat is het probleem van drugstoerisme?quote:Op maandag 2 maart 2015 12:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Het is ook ons probleem. Wat dacht je van het drugstoerisme in de zuidelijke provincies?
Nee. Amerika kent niet hetzelfde probleem. Die substanties zijn namelijk helemaal niet legaal in de grensstaten (en op 1 na eigenlijk helemaal nergens). Dus je hebt 1 land waar het illegaal is maar waar de politie corrupt is waar het makkelijk geproduceerd kan worden en 1 land waar er geld is voor inkoop en het moeilijk te produceren is en dus een ideale afzet markt is.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Het is ook ons probleem. Wat dacht je van het drugstoerisme in de zuidelijke provincies? Hetzelfde met export. Amerika kent precies hetzelfde probleem.
Bijvoorbeeld: marihuana, heroïne en cocaïne zijn in Mexico verboden. Dus je zou zeggen Mexico's probleem. Toch komt het met tonnen tegelijk vanuit Mexico Amerika binnen. Dat is het punt met transnationale problematiek: het houdt niet op bij de grens.
Overlast.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is het probleem van drugstoerisme?
Dat die mensen hun zuurverdiende euro's in onze economie pompen en dat ... wacht.. dat die mensen naast onze coffeeshops ook onze supermarkten plunderen voor chocochip koek.. wacht.. dat die.. mensen... hmmmh ik kom er zo wel op.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is het probleem van drugstoerisme?
Sowieso extra verkeersaanbod rond de coffeeshops, mogelijk ook gebruik op straat.quote:
Anne Frank-toerisme brengt ook overlast maar de inkomsten verzachten die zodanig dat we ze liever zien komen dan gaan.quote:
Als wij wiet (maar ook XTC en amfetamine) produceren die naar het buitenland gaat waar het ook verboden is stopt de problematiek niet bij: in Nederland is productie verboden. Oftewel: een transnationaal probleem, net als Amerika-Mexico. Niet alles hoeft hetzelfde te zijn.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Amerika kent niet hetzelfde probleem. Die substanties zijn namelijk helemaal niet legaal in de grensstaten (en op 1 na eigenlijk helemaal nergens). Dus je hebt 1 land waar het illegaal is maar waar de politie corrupt is waar het makkelijk geproduceerd kan worden en 1 land waar er geld is voor inkoop en het moeilijk te produceren is en dus een ideale afzet markt is.
Het is dat te vergelijken met een situatie waarin Nederland een wiet-vriendelijk land is omringt door andere rijke landen ook zonder corruptie politie waar die drugs niet geproduceerd wordt? Ik zie op geen enkel niveau een vergelijkbare dynamiek.
Hier dus bijvoorbeeld maar ik kan ook al je reacties in dit topic quoten.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij kan echt niet lezen denk ik he? Waar heb ik gezegd dat dit legalisatie lastig maakt? Het maakt legalisatie helemaal niet lastig. Legalisatie is een goed ding en lost een aanzienlijk deel van de problemen op voor Nederland, maar gezien de problematiek transnationaal is niet alle. Nationaal beleid kan geen transnationale problematiek oplossen.
Waarom denk je bijvoorbeeld dat er een Rijncommissie bestaat?
Waarom blijf je een argument herhalen als het geen argument tegen legaliseren zou zijn? Snap dat het beter mondiaal of Europees geregeld kan worden maar het argument steeds maar weer gebruiken om aan te tonen dat legaliseren niet alle problemen oplost slaat dan natuurlijk nergens op.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alcohol mag naar het buitenland worden geëxporteerd, legaal. Wiet niet. Met legalisatie los je dus nada op wat betreft export van wiet.
Bedoel je dat die patjakkers op straat staan te roken?quote:Op maandag 2 maart 2015 12:27 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Sowieso extra verkeersaanbod rond de coffeeshops, mogelijk ook gebruik op straat.
Dan kan je dus echt niet lezen want nergens zeg ik dat dat een reden om dan maar niet aan legalisatie te denken. Ik zeg dat legalisatie binnen Nederland alleen niet de effectiviteit heeft die je met algehele legalisatie binnen Europa behaalt aangezien de problematiek grensoverschrijdend is. WAT NOGMAALS GEEN REDEN IS OM NIET TE LEGALISEREN IN NEDERLAND!!!!quote:Op maandag 2 maart 2015 12:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hier dus bijvoorbeeld maar ik kan ook al je reacties in dit topic quoten.
[..]
Waarom blijf je een argument herhalen als het geen argument tegen legaliseren zou zijn? Snap dat het beter mondiaal of Europees geregeld kan worden maar het argument steeds maar weer gebruiken om aan te tonen dat legaliseren niet alle problemen oplost slaat dan natuurlijk nergens op.
Daarbij gebruik ik het voorbeeld van Belgie waar nu al een groot gedeelte van de teelt bestemd voor de Nederlandse markt gedaan word, want dat toont juist aan dat het niet nodig is om je zorgen te maken over illegale teelt in Nederland bij legaliseren. Het export argument is dus niet nodig en toch blijf jij deze keer op keer gebruiken.
Bijvoorbeeld. Als je naast een coffeshop woont ervaar je mogelijk overlast, net als wanneer je naast een café of supermarkt woont.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Bedoel je dat die patjakkers op straat staan te roken?.
Dus de keuze is:quote:Op maandag 2 maart 2015 12:27 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Sowieso extra verkeersaanbod rond de coffeeshops, mogelijk ook gebruik op straat.
Cafe's en supermarkten ook maar in de ban gooien dan.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:30 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Als je naast een coffeshop woont ervaar je mogelijk overlast, net als wanneer je naast een café of supermarkt woont.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |