abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2015 @ 12:06:19 #126
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150209637
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:03 schreef Chewie het volgende:
Legaliseren zou betekenen dat AH het bijvoorbeeld ook zou mogen inkopen en verkopen.

Dat hoeft helemaal niet, want de AH mag ook geen whiskey verkopen. Dat mag alleen met een slijterijvergunning.
Voor verkoop van (soft)drugs kun je ook een vergunningenstelsel optuigen waarbij je de vergunningen niet aan slijters maar aan coffeeshops geeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150209653
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waar halen mensen toch de illusie vandaan dat wietkwekers lieve hippies zijn die in de sixties zijn blijven hangen?
Waar haal jij de illusie vandaan dat mensen zo denken? De huidige telers zijn juist het beste argument om voor legalisatie te zijn
pi_150209656
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waar halen mensen toch de illusie vandaan dat wietkwekers lieve hippies zijn die in de sixties zijn blijven hangen?
voor een deel is dat ook zo natuurlijk, maar het grote geld trekt een hoop mensen zonder scrupules aan
pi_150209674
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet, want de AH mag ook geen whiskey verkopen. Dat mag alleen met een slijterijvergunning.
Voor verkoop van (soft)drugs kun je ook een vergunningenstelsel optuigen waarbij je de vergunningen niet aan slijters maar aan coffeeshops geeft.
Net alsof de AH morgen drugs zou gaan verkopen als je het helemaal legaliseerde.
pi_150209691
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is ook in een paar jaar repressie veranderd van een vriendelijk hippiecultuurtje naar pistolen op tafel. Waarom zou dat andersom niet kunnen?

Omdat er grote financiële belangen zijn om die overgang niet te maken? Lijkt me vrij logisch.
quote:
Dat het illegaal is maakt nou juist dat er veel geld te verdienen is met geweldsbereidheid ipv met groene vingers. Als het legaal is, heb je daar niets meer aan.
Het geld zit er nog steeds, gezien de grote exportmarkt en het feit dat het daar nog altijd illegaal is. De omvang van die export is lastig te schatten, maar dat hij relatief groot is staat voor mij wel vast als je het bovenstaand rapport leest.
  maandag 2 maart 2015 @ 12:08:13 #131
346939 Janneke141
pi_150209697
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Net alsof de AH morgen drugs zou gaan verkopen als je het helemaal legaliseerde.
Niet waarschijnlijk, alhoewel ik denk dat het met sterke drank wél het geval zou zijn.
  maandag 2 maart 2015 @ 12:08:57 #132
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150209720
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niet waarschijnlijk, alhoewel ik denk dat het met sterke drank wél het geval zou zijn.
Met wiet ook. Als het volledig gelegaliseerd wordt en de grote tabaksbedrijven duiken erop, vind je de wietsigaretten gewoon in het rek naast de Marlboro en Camel.
pi_150209736
quote:

[..]

klopt hoeft ook niet maar het is wel een mogelijkheid, softdrugs is te vergelijken met licht alcoholisch en tabak en die kun je beide gewoon in de supermarkt kopen.
  maandag 2 maart 2015 @ 12:09:39 #134
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150209742
quote:

[..]

Exact. De meest wilde argumenten komen hier voorbij.

Let's face it:

Bij legalisatie binnen Nederland krijgen we dit scenario:

-Telers mogen alleen aan shops leveren en staan onder streng toezicht, kunnen dus niet zwart tonnen bijkweken voor illegale doorverkoop.
-Er blijft dus een gat over, want er is al een bestaande exportmarkt.
-Een deel van de handhaving kan worden geschrapt, een deel van de politie moet telers voor de export blijven bestreden zolang de ons omringende landen teelt en/of verkoop niet legaliseren. We besparen dus deels door verminderde inzet van het politieapparaat en maken winst door accijnzen.

Maar zolang de andere landen niet legaliseren, zijn de problemen niet geheel opgelost. Wat logisch is, gezien het een transnationaal probleem is en wij dat binnen Nederland alleen niet kunnen oplossen.
pi_150209743
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De horror. Nu moet ik 20 meter verder lopen naar de slijterij dus koop ik geen sterke drank.
  maandag 2 maart 2015 @ 12:10:20 #136
346939 Janneke141
pi_150209758
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Met wiet ook. Zodra het gelegaliseerd wordt en de grote tabaksbedrijven erop duiken, vind je de wietsigaretten gewoon in het rek naast de Marlboro en Camel.
Misschien, op termijn. Vergeet niet dat drugs een veel negatiever imago hebben dan alcohol of tabak. Daar zal een bedrijf als AH niet meteen zijn vingers aan willen branden. Als je ze gaat verkopen kost dat gegarandeerd klanten, en de vraag is wat de klandizie die je ervoor terugkrijgt oplevert.
pi_150209769
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Let's face it:

-Telers mogen alleen aan shops leveren en staan onder streng toezicht, kunnen dus niet zwart tonnen bijkweken voor illegale doorverkoop.
-Een deel van de handhaving kan worden geschrapt, een deel van de politie moet telers voor de export blijven bestreden zolang de ons omringende landen teelt en/of verkoop niet legaliseren. We besparen dus deels door verminderde inzet van het politieapparaat en maken winst door accijnzen.

Maar zolang de andere landen niet legaliseren, zijn de problemen niet geheel opgelost. Wat logisch is, gezien het een transnationaal probleem is en wij dat binnen Nederland alleen niet kunnen oplossen.
Waarom zou de illegale teelt hier blijven als het nu al makkelijker is om vanuit Belgie te opereren?

En nogmaals het blijft een kortzichtig en absurd argument om te stellen dat dit niet alle problemen oplost, het maakt namelijk niet uit of je alle problemen oplost legaliseren blijft een logische stap.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2015 12:12:18 ]
  maandag 2 maart 2015 @ 12:11:00 #138
396550 Richestorags
pi_150209774
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien, op termijn. Vergeet niet dat drugs een veel negatiever imago hebben dan alcohol of tabak. Daar zal een bedrijf als AH niet meteen zijn vingers aan willen branden. Als je ze gaat verkopen kost dat gegarandeerd klanten, en de vraag is wat de klandizie die je ervoor terugkrijgt oplevert.
Dat gaat ook niet gebeuren. Er zal nooit een vrije wietmarkt komen. Als er al legalisatie komt, is het alleen legale aanvoer naar coffeeshops.
pi_150209782
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

dat doen ze met legale al dus waarom niet?
  maandag 2 maart 2015 @ 12:11:24 #140
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150209789
quote:

[..]

Dat valt volgens mij reuze mee. Ik kom niet bepaald uit een vooruitstrevend deel van Nederland, en bijna niemand had daar problemen met wiet.
  maandag 2 maart 2015 @ 12:11:38 #141
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_150209800
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:07 schreef Tempora het volgende:

[..]

Omdat er grote financiële belangen zijn om die overgang niet te maken? Lijkt me vrij logisch.
Financiele belangen in de onderwereld die op dit moment ondersteund worden door repressieve wetgeving. Haal die wetgeving weg of vervang het met business friendly wetgeving en ze moeten ineens concurreren met de markt. Heb je even een tijdje gewelddadige frictie terwijl de onderwereld moet downsizen? Ja. Maar uiteindelijk is dat waar je uit komt. Downsizing van criminaliteit en upsizing van industrie, kwaliteit en belastinginkomsten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_150209810
quote:

[..]

Let's face it:

Dus legalisatie is goed, maar niet zolang andere landen ons niet voor zijn en dat doen ze niet want ook hun hebben hetzelfde argument. Wat ben ik blij dat laffe gekken zoals deze man hier nog niet in dezelfde mate voorkwamen toen abortus, homehuwelijk en euthanasie legaal werden.
  maandag 2 maart 2015 @ 12:12:10 #143
346939 Janneke141
pi_150209817
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat gaat ook niet gebeuren. Er zal nooit een vrije wietmarkt komen. Als er al legalisatie komt, is het alleen legale aanvoer naar coffeeshops.
Nooit lijkt me een groot woord. Maar een vrije/gereguleerde aanvoer naar vergunningsplichtige verkooppunten is voor nu een goed plan.
  maandag 2 maart 2015 @ 12:12:34 #144
396550 Richestorags
pi_150209828
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom zou de illegale teelt hier blijven als het nu al makkelijker is om vanuit Belgie te opereren?
Daar gaat het toch niet om? Die wiet die in België wordt gekweekt wordt door Nederlandse bendes gekweekt, dat is dus al een probleem dat je met legalisatie in Nederland ALLEEN niet oplost. Precies mijn punt. Wil je die gasten buitenspel zetten, moet je het EU wijd doen. Tevens is het onzin dat alle teelt zich naar België heeft verplaatst. Genoeg gasten die nog in Nederland telen.
pi_150209834
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:11 schreef Casiotone het volgende:

[..]

dat doen ze met legale al dus waarom niet?
Omdat wijn sociaal geaccepteerd is en een afdeling met wiet en xtc niet en de opbrengsten niet in de buurt komen van de imagoschade.
  maandag 2 maart 2015 @ 12:14:09 #146
396550 Richestorags
pi_150209877
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus legalisatie is goed, maar niet zolang andere landen ons niet voor zijn en dat doen ze niet want ook hun hebben hetzelfde argument. Wat ben ik blij dat laffe gekken zoals deze man hier nog niet in dezelfde mate voorkwamen toen abortus, homehuwelijk en euthanasie legaal werden.
Dat zeg ik ook het hele topic al, dat legalisatie goed is, maar daar leest iedereen overheen. Ik geef alleen aan dat legalisatie binnen Nederland alleen slechts een stap is binnen een groter geheel. Transnationaal > nationaal. Dat is geen reden om het niet te doen, maar willen we het effectief doen moeten andere landen het overnemen.
pi_150209900
quote:

[..]

Let's face it:

Maar zijn zaken die in bepaalde landen verboden zijn niet in eerste plaats het probleem van die landen, niet van degene waar ze niet verboden zijn?
pi_150209917
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:07 schreef Tempora het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dat hebben ze zelf niet in de hand, itt de bende van Opstelten. De grootste tegenstanders van legalisering zijn de gewelddadige criminelen, dat sowieso. Maar die gaan daar niet over.

quote:
Het geld zit er nog steeds, gezien de grote exportmarkt en het feit dat het daar nog altijd illegaal is. De omvang van die export is lastig te schatten, maar dat hij relatief groot is staat voor mij wel vast als je het bovenstaand rapport leest.
Het lijkt mij wat overdreven, maar dat creeer je ook met het verbod. Dat creeeren is geen eenmalige gebeurtenis, maar een continu proces.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_150209929
quote:

[..]

AH-wiet _O_ kun je meteen terecht voor je munchies
pi_150209963
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om? Die wiet die in België wordt gekweekt wordt door Nederlandse bendes gekweekt, dat is dus al een probleem dat je met legalisatie in Nederland ALLEEN niet oplost. Precies mijn punt. Wil je die gasten buitenspel zetten, moet je het EU wijd doen. Tevens is het onzin dat alle teelt zich naar België heeft verplaatst. Genoeg gasten die nog in Nederland telen.
Als de teelt hier legaal is verandert dat dus niks voor de omringende landen. Hun probleem word niet groter of kleiner en ons probleem word wel duidelijk kleiner. Kortom het blijft een absurd argument om te gebruiken. Ik zeg ook nergens dat de teelt zich helemaal verplaatst heeft naar Belgie, het toont alleen maar aan dat het buitenland geen argument is om de teelt hier te legaliseren.

Uiteraard is het wereldwijd legaliseren een nog betere optie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')