abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150234432
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:52 schreef topdeck het volgende:
wat bedoelen jullie met mol?
Er is nota bene een heel tv-programma aan gewijd in Nederland. :D

Dat toen het niet doorging werkelijk gillende JustinBieber-tienermeisjestaferelen in het NOS-journaal-topic opleverde.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator maandag 2 maart 2015 @ 22:54:36 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_150234457
jamaar dat programma is superkut
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 2 maart 2015 @ 22:57:34 #53
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_150234572
Arnoud van Doorn een mol? Hahahaha.
pi_150234965
Maar als van Doorn straks ineens een nieuwe ingeving krijgt en klaar is met moslim zijn is hij een afvallige en dus vogelvrij verklaard.
  maandag 2 maart 2015 @ 23:09:06 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150235012
quote:
12s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nah kom op Hexagon:

- je wordt niet zomaar op je (hoe oud issie?) 45e ineens moslim
- zeker niet als je je juist ertegen wapende in de tijd ervoor
- een 180 graden draai is zeeeeer uitzonderlijk in iemands denken
- hoeveel communisten ken jij die ineens anticommunist worden? Of een andere ideologie (geen religie met godsgeloof)?

Ik denk dat het een mol is, uiteindelijk is het een politicus en dat zijn sowieso leugenaars (anders kan je dat werk helemaal niet doen).
Ik denk dat je teveel uitgaat van een stabiel persoon met een duidelijke overtuiging. Die Van Doorn is gewoon een dwaallicht die geen idee heeft wat hij met zijn leven aanmoet en waar hij nou eigenlijk mee bezig is. Dat soort types zwabbert wel vaker van hot naar her zoekende naar een passende identiteit voor zichzelf. Bij de PVV lukte het kennelijk niet dus ging hij het maar bij de concurrent proberen.
pi_150235099
Ik vind het wel grappig hoe hij heel de boel in de maling neemt. Totdat den moslims erachter komen dat ze door deze crimineel, ook in het ootje genomen zijn. Een criminele vos verliestuiteindelijk z,n haren maar niet z,n streken.
Een ding heeft Arnoudje over het hoofd gezien. Uit het Christendom of uit de PVV stappen gaat zonder kleerscheuren. Uit de islam stappen is hetzelfde als je eigen doodvonnis tekenen.

Wie zal hij na het Christendom, de PVV en de islam obsessief gaan volgen? Hij wil graag ergens bijhoren, hij heeft leiding nodig. De Hara Krisha, de jehovahgetuigen? Bij hem sta je nergens meer verbaasd over.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_150235121
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat je teveel uitgaat van een stabiel persoon met een duidelijke overtuiging. Die Van Doorn is gewoon een dwaallicht die geen idee heeft wat hij met zijn leven aanmoet en waar hij nou eigenlijk mee bezig is. Dat soort types zwabbert wel vaker van hot naar her zoekende naar een passende identiteit voor zichzelf. Bij de PVV lukte het kennelijk niet dus ging hij het maar bij de concurrent proberen.
Dus jij stelt als een soort ontevredenheid met PVV (of het gevoel niet geaccepteerd te worden), sluit hij zich aan juist bij die groep die hij ervoor verachtte?

Een opportunist, op zoek naar een podium?

Het lijkt me geen stabiel persoon, maar je moet echt goed labiel zijn om zó ver te gaan als deze man. En als je zo labiel bent, moeten er foutjes insluipen. Een verkeerde tweet of interview en je bent de lul.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 2 maart 2015 @ 23:14:02 #58
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150235213
Trol
Say what?
pi_150235244
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wel een gevaarlijke dwaallicht die goed in de smiezen moet worden gehouden. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_150235265
Die gast word gewoon heel goed betaald door die Arabieren
pi_150235535
Nu bij Pauw een figuur wat de omgekeerde route lijkt te bewandelen. Van radicale moslim aardig richting de PVV :P
  maandag 2 maart 2015 @ 23:23:57 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150235556
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus jij stelt als een soort ontevredenheid met PVV (of het gevoel niet geaccepteerd te worden), sluit hij zich aan juist bij die groep die hij ervoor verachtte?

Een opportunist, op zoek naar een podium?

Het lijkt me geen stabiel persoon, maar je moet echt goed labiel zijn om zó ver te gaan als deze man. En als je zo labiel bent, moeten er foutjes insluipen. Een verkeerde tweet of interview en je bent de lul.
Niet eens ontevredenheid met de PVV an sich. Maar volgens mij is Arnoud duidelijk op zoek naar een allesomvattende identiteit voor zichzelf en was de PVV toch niet zo bevredigend. Wellicht werd hij een soort van jaloers op radicale moslims die nog meer houvast hebben aan hun in beton gegoten dogma's.

Ik denk niet dat hij echt fouten zal maken omdat hij volgens mij geen toneel speelt. Zijn uitingen zijn gewoon hetgene dat er toevallig in zijn mistige, warrige brein rondzingt. En wellicht is hij over een paar jaar weer op de islam uitgekeken en wordt hij dierenactivist of boeddhist.

Hij lijkt een beetje op die Abdelkarim Honing. Ook zo'n dwaallicht.
  maandag 2 maart 2015 @ 23:26:51 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150235672
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:23 schreef 99.999 het volgende:
Nu bij Pauw een figuur wat de omgekeerde route lijkt te bewandelen. Van radicale moslim aardig richting de PVV :P
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat die Abdelkarim Honing ooit al een PVV aanhanger was.
  maandag 2 maart 2015 @ 23:29:20 #64
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_150235781
quote:

[..]

Nah kom op Hexagon:

- hoeveel communisten ken jij die ineens anticommunist worden? Of een andere ideologie (geen religie met godsgeloof)?

Ik denk dat het een mol is, uiteindelijk is het een politicus en dat zijn sowieso leugenaars (anders kan je dat werk helemaal niet doen).
Eerder een kwestie van, de pvv heeft geen enkel idee waar ze het over hebben.
Arnoud ging zich toen verdiepen en kwam erachter dat zijn partij pure onzin is en de islam de ware religie, zo doende bekeerde hij zich.

Kan best.
pi_150235831
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:23 schreef 99.999 het volgende:
:T
pi_150235833
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik meen wel eens gelezen te hebben dat die Abdelkarim Honing ooit al een PVV aanhanger was.
Hij is vrij mal in elk geval.
pi_150235839
quote:

[..]

Nah kom op Hexagon:

Het komt voor dat mensen een totale draai maken in hun denken.

-Fortuyn had in zijn jongere jaren sympathie voor het marxisme.
-Paulus (de apostel) was eerst een vervolger van christenen, later bekeerde hij zich en werd hij een verspreider van het christelijke geloof.
-De Romeinse keizer Constantijn kreeg een visioen, bekeerde zich tot het christendom en stopte de christenvervolging.

En hoewel Arnoud waarschijnlijk echt gelooft in de islam, is het ook strategisch gezien een verstandige zet. Van al die opgestapte PVV-kamerleden horen we niets meer. Arnoud heeft weer een nieuwe groeimarkt gevonden.

Er vallen wel wat dingen te zeggen over de persoonlijkheid van Van Doorn. Hij is niet al te intelligent, heeft sowieso een fascinatie voor de islam, is een zwart/wit-denker en heeft waarschijnlijk een grote behoefte aan structuur en duidelijkheid.

Hij trekt nu de wereld rond om te vertellen hoe slecht moslims het hier hebben. Dit is niet alleen hypocriet omdat christenen, joden en minderheden het in het Midden-Oosten veel slechter hebben, maar ook omdat hij zelf in het westen meehobbelt als moslimpoliticus.
pi_150235944
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het komt voor dat mensen een totale draai maken in hun denken.

-Fortuyn had in zijn jongere jaren sympathie voor het marxisme.
-Paulus (de apostel) was eerst een vervolger van christenen, later bekeerde hij zich en werd hij een verspreider van het christelijke geloof.
-De Romeinse keizer Constantijn kreeg een visioen, bekeerde zich tot het christendom en stopte de christenvervolging.

En hoewel Arnoud waarschijnlijk echt gelooft in de islam, is het ook strategisch gezien een verstandige zet. Van al die opgestapte PVV-kamerleden horen we niets meer. Arnoud heeft weer een nieuwe groeimarkt gevonden.

Er vallen wel wat dingen te zeggen over de persoonlijkheid van Van Doorn. Hij is niet al te intelligent, heeft sowieso een fascinatie voor de islam, is een zwart/wit-denker en heeft waarschijnlijk een grote behoefte aan structuur en duidelijkheid.

Hij trekt nu de wereld rond om te vertellen hoe slecht moslims het hier hebben. Dit is niet alleen hypocriet omdat christenen, joden en minderheden het in het Midden-Oosten veel slechter hebben, maar ook omdat hij zelf in het westen meehobbelt als moslimpoliticus.
Fortuyn is de enige over wie we zekerheid hebben, de rest is zolang geleden dat geschiedschrijving makkelijk niet de volledige waarheid vertelt.

Fortuyn was erna PvdA'er en duidelijk teleurgesteld en daarna keerde hij zich met name tegen de PvdA.

Dat is toch iets compleet anders dan een religie omarmen?

De andere punten zijn sterke argumenten (zwart-wit denken, geen sterke persoonlijkheid, etc.) maar wat we hier zien hebben we nog weinig meegemaakt in Nederland. Ook niet met Fortuyn.

pi_150236246
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:56 schreef Montagui het volgende:
Het lijkt me toch vanzelfspreken dat iemand die verklaart in oorlog te zijn met Nederland het Nederlanderschap afgenomen kan worden? Of op zijn minst persona non grata kan worden verklaard?
Lijkt me niet vanzelfsprekend. Ik ga ervan uit dat Van Doorn alleen de Nederlandse nationaliteit bezit. Ik ben erop tegen om mensen stateloos te maken. Mocht hij staatsgevaarlijk worden, dan stoppen ze hem maar weg in een gevangenis.

Compleet gestoord is -ie sowieso. Ik lees z'n tweets veelvuldig, ik heb interviews met 'm gezien. Je kunt onmogelijk tot een andere conclusie komen; er zit een steekje los aan hem.
  maandag 2 maart 2015 @ 23:42:17 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_150236292
Ik vind Fortuyn er niet echt mee te vergelijken. In zijn gedachtenontwikkeling is een duidelijke lijn te ontdekken en die was ook niet gebaseerd op het vinden van een duidelijke identiteit voor zichzelf.

Types als Van Doorn zijn meestal niet erg bekend omdat hun gesteldheid ze niet in staat stelt om aan de top te komen.
pi_150236294
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Fortuyn is de enige over wie we zekerheid hebben, de rest is zolang geleden dat geschiedschrijving makkelijk niet de volledige waarheid vertelt.

Fortuyn was erna PvdA'er en duidelijk teleurgesteld en daarna keerde hij zich met name tegen de PvdA.

Dat is toch iets compleet anders dan een religie omarmen?

De andere punten zijn sterke argumenten (zwart-wit denken, geen sterke persoonlijkheid, etc.) maar wat we hier zien hebben we nog weinig meegemaakt in Nederland. Ook niet met Fortuyn.
Het is wel zo goed als zeker dat Paulus eerst een vervolger van christenen was en later een belangrijke pion bij het verspreiden van het geloof. Dat haalt hij zelf aan in zijn brieven en is los daarvan ook opgetekend. Paulus heeft ook interessante verhalen over de eerste christenen, persoonlijk verkregen bij het martelen?

Dat visioen van Constantijn is moeilijk te bewijzen wel eindigde hij zijn leven bijna zo goed als zeker als christen.

Toch lijkt het me evident dat mensen zich plotseling bekeren. Daar zijn talloze verhalen van. En hoe kan je anders de snelle verspreiding van godsdiensten verklaren?
pi_150236345
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind Fortuyn er niet echt mee te vergelijken. In zijn gedachtenontwikkeling is een duidelijke lijn te ontdekken en die was ook niet gebaseerd op het vinden van een duidelijke identiteit voor zichzelf.

Types als Van Doorn zijn meestal niet erg bekend omdat hun gesteldheid ze niet in staat stelt om aan de top te komen.
Bij Fortuyn zijn er inderdaad allemaal tussenstappen te zien. Marxisme, PvdA, CDA, VVD, waarschijnlijk werd hij ook lid uit opportunisme, hij wilde de politiek in.

Van Doorn mist m.i. ook de intelligentie om echt iets te betekenen.
pi_150236439
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:42 schreef luxerobots het volgende:
Toch lijkt het me evident dat mensen zich plotseling bekeren. Daar zijn talloze verhalen van. En hoe kan je anders de snelle verspreiding van godsdiensten verklaren?
Het komt voor. Maar zeker anno 2014 (welk jaar was het?) is dat niet erg waarschijnlijk, minder nog als je je eerst fel tegen diezelfde religie hebt verzet.

De snelle verspreiding van godsdiensten vond plaats in een tijd van grote ongeletterdheid en armoede. Dan is het wat makkelijker om (via woord of zwaard) mensen anders te laten denken... ;)

pi_150236503
quote:
19s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het komt voor. Maar zeker anno 2014 (welk jaar was het?) is dat niet erg waarschijnlijk, minder nog als je je eerst fel tegen diezelfde religie hebt verzet.

De snelle verspreiding van godsdiensten vond plaats in een tijd van grote ongeletterdheid en armoede. Dan is het wat makkelijker om (via woord of zwaard) mensen anders te laten denken... ;)
Daarom zien we het nu wat minder. Maar waarom zou het incidenteel niet kunnen gebeuren?
pi_150236641
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daarom zien we het nu wat minder. Maar waarom zou het incidenteel niet kunnen gebeuren?
Van ongelovige/christen met interesse voor (andere) religies naar moslim kan ik me nog voorstellen.
Van islambasher naar islamlover is toch net ff wat anders. Die ommezwaai hebben we echt maar weinig gezien, zeker bij mensen die zich zo publiekelijk uiten.

Niet gek dus dat mensen denken dat er meer achter steekt. ;)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')