Was je erbij?quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:57 schreef barthol het volgende:
[..]
Ja zelfs aan elkaar vast als 1 landmassa.
Omdat het geen gokwerk is, zo simpel is helaas het antwoord. Er zijn allerlei manieren om de leeftijd van de aarde te bepalen. En hoewel we allerlei zaken niet weten - zoals de oorsprong van het leven, of de exacte leeftijd van de aarde in dagen nauwkeurig - weten we ook heel veel wel.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je gedraagt je als een gelovige die mij moet bekeren. Tenminste hebben gelovigen nog door dat ze het enkel geloven. Een plaatje is geen bewijs wat tektonische platen miljoenen gedaan hebben. Je weet niet eens zeker of de aarde miljoenen jaren bestaat. Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om te accepteren dat het gewoon gokwerk is.
quote:
quote:Op maandag 2 maart 2015 13:56 schreef Semisane het volgende:
Je zegt een hekel te hebben aan, zoals jij ze noemt, evolutionisten. Maar je gebrek aan kennis (en daarmee je arrogantie) is werkelijk stuitend. Als je echt serieus bent (ik vermoed eerder een fijne trol-poging) dan is het triest met je gesteld.
Typerend dat iemand die niet hetzelfde denkt als jullie meteen een troll zou moeten zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:58 schreef Insomnia_ het volgende:
Maar we hebben hier met een troll te maken, laat gaan.
En we hebben net zoveel bewijslast voor WOII als voor 1 continent dat ooit aan elkaar lag?quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik was ook niet bij de Tweede Wereldoorlog, maar ik geloof wel dat die heeft plaatsgevonden.
Het probleem is niet dat je "niet hetzelfde denkt", maar dat je in de ogen van veel mensen totaal absurde dingen zegt zonder enkele onderbouwing. Ik kan ook wel gaan roepen dat de aarde geen bol is maar eigenlijk een driehoek, maar dan moet ik niet gek opkijken als mensen denken dat ik niet serieus ben.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
[..]
Typerend dat iemand die niet hetzelfde denkt als jullie meteen een troll zou moeten zijn.
Nee, niet "net zo veel". Maar wel voor allebei heel erg veel.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En we hebben net zoveel bewijslast voor WOII als voor 1 continent dat ooit aan elkaar lag?
Toon mij dan het absurde aan van wat ik zeg.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat je "niet hetzelfde denkt", maar dat je in de ogen van veel mensen totaal absurde dingen zegt zonder enkele onderbouwing. Ik kan ook wel gaan roepen dat de aarde geen bol is maar eigenlijk een driehoek, maar dan moet ik niet gek opkijken als mensen denken dat ik niet serieus ben.
En dan zeg je dat ik absurde dingen zeg? Wat een grap!quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, niet "net zo veel". Maar wel voor allebei heel erg veel.
Vrijwel iedereen op FOK! denkt anders dan mij.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
[..]
Typerend dat iemand die niet hetzelfde denkt als jullie meteen een troll zou moeten zijn.
quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het verschil is dat jij het niet wil zien/weten. En zeg ik als theïst.
Jij beweert iets over mij dat niet waar is. Natuurlijk kan je dat iemand uitleggen die nog alles gelooft.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:57 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zelfs mijn zusje van 2 maanden kan ik dit uitleggen ja.
Maar geen 4.6 miljard jaar?quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
- Geen idee hoe oud.
- dus je denkt dat die 2 continenten ooit naast elkaar lagen?
Of heeft het gewoon te maken met iets niet kunnen begrijpen wat buiten je zichtveld ligt?quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Jij beweert iets over mij dat niet waar is. Natuurlijk kan je dat iemand uitleggen die nog alles gelooft.
Ik ontwijk geen bewijslast, ik bekritiseer bewijslast. Maar daar lees je helemaal overheen (want je citeert alleen mijn meest korte reactie).quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:08 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen op FOK! denkt anders dan mij.
Het verschil zit hem dat jij al erg lang bezig bent bewijslast te ontwijken of af te doen als "was je erbij"
nee, dat neem ik niet erg serieus.
Nee natuurlijk niet, maar de wetenschappelijke argumenten (o.a. de doorlopende gesteentelagen) ervoor zijn onweerlegbaar.quote:
- Geen idee hoe oud (zei ik al eerder).quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar geen 4.6 miljard jaar?
Plaattektoniek is al een jaar of 80 totaal geaccepteerd, jij doet dat niet?
Als jij wilt ontkennen om het ontkennen vind ik dat prima hoor.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik ontwijk geen bewijslast, ik bekritiseer bewijslast. Maar daar lees je helemaal overheen (want je citeert alleen mijn meest korte reactie).
Het verschil zit hem misschien meer in het feit dat jij iets over mij denkt te kunnen beweren, maar dat je dat dus totaal verkeerd hebt ingeschat.
Heb je het nu over jezelf?quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Of heeft het gewoon te maken met iets niet kunnen begrijpen wat buiten je zichtveld ligt?
Jazeker, ik neem dingen aan die op bewijs gebaseerd zijn. Wat een gekkie ben ik dat ik niet alles ontken dat niet 100% sluitend is.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Heb je het nu over jezelf?
Kan ook een andere oorzaak hebben. Feit is dat je het niet zeker kan weten. Dat is enkel mijn punt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:17 schreef barthol het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar de wetenschappelijke argumenten (o.a. de doorlopende gesteentelagen) ervoor zijn onweerlegbaar.
Je bent echt enorm slecht in het trekken van conclusies. Althans over mij. Bovendien ontwijk jij mij inhoudelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:17 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Als jij wilt ontkennen om het ontkennen vind ik dat prima hoor.
Niets mis mee, zulk volk moet je ook hebben.
Inderdaad.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Merk op dat dit niet uitsluit dat er alsnog een god bestaat. "De afwezigheid van geloof in 1 of meerdere goden" is niet hetzelfde als "geloven dat er geen goden zijn".
Dat laatste is een positieve claim, het eerste niet.
Of algemener: niet geloven dat X bestaat is niet hetzelfde als geloven dat X niet bestaat.
Nee die bestaan niet.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Wetenschappelijke argumenten dat het nooit heeft plaatsgevonden (1 landmassa) bestaan immers ook.
Je ontkent wetenschap die vele tientallen jaren oud is en gestaafd wordt door onnoemelijke bergen bewijsmateriaal. Voor het feit dat jij bestaat is minder bewijs dan voor plaattektoniek.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Toon mij dan het absurde aan van wat ik zeg.
Inderdaad!quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:08 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen op FOK! denkt anders dan mij ik.
Het verschil zit hem dat jij al erg lang bezig bent bewijslast te ontwijken of af te doen als "was je erbij"
nee, dat neem ik niet erg serieus.
Ah kijk, dit is interessant. Kun je een paar van die argumenten noemen?quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wetenschappelijke argumenten dat het nooit heeft plaatsgevonden (1 landmassa) bestaan immers ook.
Dat is wel een grappig argument.quote:
Ik ontken onnoemelijke bergen bewijsmateriaal? Wow. En wat ontken ik dan precies allemaal volgens jou? Want ik ontken geen plaattektoniek, dus ik snap je probleem niet helemaal.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je ontkent wetenschap die vele tientallen jaren oud is en gestaafd wordt door onnoemelijke bergen bewijsmateriaal. Voor het feit dat jij bestaat is minder bewijs dan voor plaattektoniek.
Je zegt dat men "alleen maar kan gokken" over aardlagen, en dat "we het gewoon niet zeker weten". Dat noem ik inderdaad ontkennen van bewijsmateriaal, ja.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik ontken onnoemelijke bergen bewijsmateriaal? Wow. En wat ontken ik dan precies allemaal volgens jou? Want ik ontken geen plaattektoniek, dus ik snap je probleem niet helemaal.
Ik hechtte er geen waarde aan, dus ik heb het niet onthouden. Wetenschappelijke argumenten dat het wel/niet heeft plaatsgevonden is immers gebaseerd op aanname, dus gokwerk. Maar wel interessant dat jij eenzijdig naar wetenschappelijke argumenten kijkt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah kijk, dit is interessant. Kun je een paar van die argumenten noemen?
Nee bij wetenschappelijke argumenten gaat het om argumenten. Niet om aannames.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:42 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Wetenschappelijke argumenten dat het wel/niet heeft plaatsgevonden is immers gebaseerd op aanname.
Dit is dus waarom je niet serieus genomen wordt. Jij beweert dat er argumenten bestaan, maar je weigert die te noemen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:42 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik hechtte er geen waarde aan, dus ik heb het niet onthouden. Wetenschappelijke argumenten dat het wel/niet heeft plaatsgevonden is immers gebaseerd op aanname, dus gokwerk. Maar wel interessant dat jij eenzijdig naar wetenschappelijke argumenten kijkt.
Dat noem ik onjuiste conclusies trekken op een zeer koppige wijze.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je zegt dat men "alleen maar kan gokken" over aardlagen, en dat "we het gewoon niet zeker weten". Dat noem ik inderdaad ontkennen van bewijsmateriaal, ja.
behalve wanneer het over het ontstaan van het leven en de aarde gaat.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:44 schreef barthol het volgende:
[..]
Nee bij wetenschappelijke argumenten gaat het om argumenten. Niet om aannames.
Er zijn uiteraard ook zaken waar we wetenschappelijk nog niet helemaal over uit zijn, waar verschillende hypotheses over zijn. Maar zelfs wetenschappelijke hypotheses moeten met goede argumenten onderbouwd worden. Het kunnen niet zomaar aannames zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2015 03:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
behalve wanneer het over het ontstaan van het leven en de aarde gaat.
Er valt dan verder ook niet inhoudelijk te reageren...daarvoor moet er eerst iets inhoudelijks staan om op te reageren.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat doe jij zielig? Wel typerend dat je inhoudelijk geen ene fok te zeggen hebt
Waarom zou de evolutietheorie helemaal aangepast moeten zijn? Jouw opmerking over een fruitvlieg dat in een ijsbeer veranderd was 40 jaar geleden ook compleet fout. Het is gewoon onzin wat je verkondigd en dat is je meerdere keren verteld...je wilt gewoon niks aannemen en dat is een keuze en een vrij zielige opstelling.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:Dus de evolutietheorie zoals ik dat geleerd heb op school is volgens jou binnen 40 jaar helemaal aangepast?
Nope, maar als je er dan toch geen kennis over hebt, iets wat je herhaaldelijk aantoont, dan getuigd het van karakter als je dat ook gewoon kan erkennen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:Bescheidenheid? Waarom? Is de evolutietheorie heilig voor je?
Hij heeft gelijk dat de evolutietheorie geen geloof is, wat is daar onbescheiden aan? Dat jij wellicht niet snapt wat een wetenschappelijke theorie is, is weer zo iets wat gewoon op te zoeken is.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Geen bescheidenheid bij Fir3fly te ontdekken, Semisane. Maar daar stoor jij je niet aan?
Het gaat er niet om dat je een andere mening hebt, het gaat er om dat je zeer stellig bent aan de ene kant, maar continue aantoont weinig tot geen kennis hebt over het onderwerp (evolutietheorie) waar je zo stellig over bent.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
[..]
Agnosticisme is weer iets anders.quote:Op donderdag 5 maart 2015 02:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar dan ben je dus agnost: "Ik kan niet weten of er een god bestaat".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |