abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150304490
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 01:57 schreef barthol het volgende:

[..]

Ja zelfs aan elkaar vast als 1 landmassa.
Was je erbij?
pi_150304499
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Je gedraagt je als een gelovige die mij moet bekeren. Tenminste hebben gelovigen nog door dat ze het enkel geloven. Een plaatje is geen bewijs wat tektonische platen miljoenen gedaan hebben. Je weet niet eens zeker of de aarde miljoenen jaren bestaat. Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om te accepteren dat het gewoon gokwerk is.
Omdat het geen gokwerk is, zo simpel is helaas het antwoord. Er zijn allerlei manieren om de leeftijd van de aarde te bepalen. En hoewel we allerlei zaken niet weten - zoals de oorsprong van het leven, of de exacte leeftijd van de aarde in dagen nauwkeurig - weten we ook heel veel wel.

De belangrijkste manier om de aarde te dateren is via radioactief verval. Er zijn stoffen die straling uitzenden gedurende een bepaalde tijd. Dat neemt via een vast patroon af. Als je dus een steen vindt met een bepaalde verhouding aan radioactieve elementen kun je daar de leeftijd van vaststellen. De aarde is met 1% afwijking 4,54 miljard jaar oud.
pi_150304504
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Was je erbij?
Ik was ook niet bij de Tweede Wereldoorlog, maar ik geloof wel dat die heeft plaatsgevonden.
pi_150304508
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 01:27 schreef vaarsuvius het volgende:
Ben je nu aan het trollen ?
quote:
13s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:56 schreef Semisane het volgende:
Je zegt een hekel te hebben aan, zoals jij ze noemt, evolutionisten. Maar je gebrek aan kennis (en daarmee je arrogantie) is werkelijk stuitend. Als je echt serieus bent (ik vermoed eerder een fijne trol-poging) dan is het triest met je gesteld.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 01:58 schreef Insomnia_ het volgende:
Maar we hebben hier met een troll te maken, laat gaan.
Typerend dat iemand die niet hetzelfde denkt als jullie meteen een troll zou moeten zijn. :r
pi_150304512
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik was ook niet bij de Tweede Wereldoorlog, maar ik geloof wel dat die heeft plaatsgevonden.
En we hebben net zoveel bewijslast voor WOII als voor 1 continent dat ooit aan elkaar lag?
pi_150304513
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

[..]

Typerend dat iemand die niet hetzelfde denkt als jullie meteen een troll zou moeten zijn. :r
Het probleem is niet dat je "niet hetzelfde denkt", maar dat je in de ogen van veel mensen totaal absurde dingen zegt zonder enkele onderbouwing. Ik kan ook wel gaan roepen dat de aarde geen bol is maar eigenlijk een driehoek, maar dan moet ik niet gek opkijken als mensen denken dat ik niet serieus ben.
pi_150304515
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En we hebben net zoveel bewijslast voor WOII als voor 1 continent dat ooit aan elkaar lag?
Nee, niet "net zo veel". Maar wel voor allebei heel erg veel.
pi_150304517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat je "niet hetzelfde denkt", maar dat je in de ogen van veel mensen totaal absurde dingen zegt zonder enkele onderbouwing. Ik kan ook wel gaan roepen dat de aarde geen bol is maar eigenlijk een driehoek, maar dan moet ik niet gek opkijken als mensen denken dat ik niet serieus ben.
Toon mij dan het absurde aan van wat ik zeg.
pi_150304520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, niet "net zo veel". Maar wel voor allebei heel erg veel.
En dan zeg je dat ik absurde dingen zeg? Wat een grap!
pi_150304522
quote:

[..]

[..]

[..]

Vrijwel iedereen op FOK! denkt anders dan mij.
Het verschil zit hem dat jij al erg lang bezig bent bewijslast te ontwijken of af te doen als "was je erbij"

nee, dat neem ik niet erg serieus.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_150304530
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 01:50 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Het verschil is dat jij het niet wil zien/weten. En zeg ik als theïst.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 01:57 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Zelfs mijn zusje van 2 maanden kan ik dit uitleggen ja.
Jij beweert iets over mij dat niet waar is. Natuurlijk kan je dat iemand uitleggen die nog alles gelooft.
pi_150304531
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 01:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

- Geen idee hoe oud.

- dus je denkt dat die 2 continenten ooit naast elkaar lagen?
Maar geen 4.6 miljard jaar?

Plaattektoniek is al een jaar of 80 totaal geaccepteerd, jij doet dat niet? :X
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150304534
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Jij beweert iets over mij dat niet waar is. Natuurlijk kan je dat iemand uitleggen die nog alles gelooft.
Of heeft het gewoon te maken met iets niet kunnen begrijpen wat buiten je zichtveld ligt?
pi_150304549
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:08 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Vrijwel iedereen op FOK! denkt anders dan mij.
Het verschil zit hem dat jij al erg lang bezig bent bewijslast te ontwijken of af te doen als "was je erbij"

nee, dat neem ik niet erg serieus.
Ik ontwijk geen bewijslast, ik bekritiseer bewijslast. Maar daar lees je helemaal overheen (want je citeert alleen mijn meest korte reactie).
Het verschil zit hem misschien meer in het feit dat jij iets over mij denkt te kunnen beweren, maar dat je dat dus totaal verkeerd hebt ingeschat.
pi_150304560
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Was je erbij?
Nee natuurlijk niet, maar de wetenschappelijke argumenten (o.a. de doorlopende gesteentelagen) ervoor zijn onweerlegbaar.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_150304561
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar geen 4.6 miljard jaar?

Plaattektoniek is al een jaar of 80 totaal geaccepteerd, jij doet dat niet? :X
- Geen idee hoe oud (zei ik al eerder).
- Alleen omdat iets 80 jaar wordt geaccepteerd is geen concreet bewijs dat het ook daadwerkelijk heeft plaats gevonden. jeeje hoe vaak moet ik zoiets nog herhalen?
pi_150304563
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik ontwijk geen bewijslast, ik bekritiseer bewijslast. Maar daar lees je helemaal overheen (want je citeert alleen mijn meest korte reactie).
Het verschil zit hem misschien meer in het feit dat jij iets over mij denkt te kunnen beweren, maar dat je dat dus totaal verkeerd hebt ingeschat.
Als jij wilt ontkennen om het ontkennen vind ik dat prima hoor.
Niets mis mee, zulk volk moet je ook hebben.
pi_150304565
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:11 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Of heeft het gewoon te maken met iets niet kunnen begrijpen wat buiten je zichtveld ligt?
Heb je het nu over jezelf?
pi_150304578
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Heb je het nu over jezelf?
Jazeker, ik neem dingen aan die op bewijs gebaseerd zijn. Wat een gekkie ben ik dat ik niet alles ontken dat niet 100% sluitend is. :D :D
pi_150304585
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 02:17 schreef barthol het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar de wetenschappelijke argumenten (o.a. de doorlopende gesteentelagen) ervoor zijn onweerlegbaar.
Kan ook een andere oorzaak hebben. Feit is dat je het niet zeker kan weten. Dat is enkel mijn punt.
Je ziet doorlopende gesteentelagen, maar dat is dan een constatering. Over het ontstaan van doorlopende gesteentelagen kan men alleen gokken. Wetenschappelijke argumenten dat het nooit heeft plaatsgevonden (1 landmassa) bestaan immers ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')