abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150963716
en Go! ligt er alweer uit :') Het zal eens een keer werken

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2015 21:22:39 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 21:28:11 #202
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150964048
lama
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151042860
Klopt het dat er in GO! pas toeslag uren worden uitgekeerd als er in een hele periode meer dan 12 uur is gewerkt ipv per week meer dan 12 uur, zoals eerder het geval was?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 00:38:34 ]
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:41:59 #204
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151046579
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:27 schreef Capstie het volgende:
Klopt het dat er in GO! pas toeslag uren worden uitgekeerd als er in een hele periode meer dan 12 uur is gewerkt ipv per week meer dan 12 uur, zoals eerder het geval was?
Als dat zo is lijkt me dat in strijd met de CAO.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:48:57 #205
378682 JohnBercow
pi_151046688
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:27 schreef Capstie het volgende:
Er gaan wel wat dingen veranderen, ik kan niet precies zeggen wat omdat ik niet bij de kick-off ben geweest. Ik raad je aan om even je TL te benaderen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151052301
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als dat zo is lijkt me dat in strijd met de CAO.
http://nos.nl/op3/artikel(...)toeslag-krijgen.html
Die hele regeling is al een beetje louche, dus dit kan er ook wel bij :')

quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:48 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Er gaan wel wat dingen veranderen, ik kan niet precies zeggen wat omdat ik niet bij de kick-off ben geweest. Ik raad je aan om even je TL te benaderen.
Jaaa, zij was degene die het me vertelde gisteren toen ik enthousiast meldde dat ik meer dan 12 uur werkte :')
Dit helpt niet echt m'n enthousiasme over GO... Eerst de valse beloftes over per minuut uitbetaald kunnen krijgen en nu dit :'(
pi_151065832
Weet iemand iets over het rechtsvermoeden arbeidsduur/wet aanpassing arbeidsduur?

Heb nu een contract van 9 uur, werk chronisch over (de afgelopen 13 weken bijvoorbeeld al 36 uur per week gemiddeld), dus heb het recht om een contractverhoging aan te vragen. Blijf ik dit recht op 36 uur p/w houden als ik op vakantie ga voor een aantal weken, waardoor zeg maar het gemiddelde van 36 p/w omlaag gaat? Als ik 4 weken op vakantie ga is het gemiddelde namelijk meteen gedaald naar 24 uur p/w.

Kortom, moet ik om een contractverhoging naar 36 uur p/w te krijgen dit voor een eventuele vakantie aanvragen of kan dit bij wijze van spreke ook in 2016 nog, omdat je het recht blijft behouden?
  donderdag 26 maart 2015 @ 19:41:48 #208
378682 JohnBercow
pi_151067329
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:09 schreef MMGYMCMB het volgende:
Weet iemand iets over het rechtsvermoeden arbeidsduur/wet aanpassing arbeidsduur?

Heb nu een contract van 9 uur, werk chronisch over (de afgelopen 13 weken bijvoorbeeld al 36 uur per week gemiddeld), dus heb het recht om een contractverhoging aan te vragen. Blijf ik dit recht op 36 uur p/w houden als ik op vakantie ga voor een aantal weken, waardoor zeg maar het gemiddelde van 36 p/w omlaag gaat? Als ik 4 weken op vakantie ga is het gemiddelde namelijk meteen gedaald naar 24 uur p/w.

Kortom, moet ik om een contractverhoging naar 36 uur p/w te krijgen dit voor een eventuele vakantie aanvragen of kan dit bij wijze van spreke ook in 2016 nog, omdat je het recht blijft behouden?
Art. 6 lid 11 en lid 12 van de VGL-CAO.

Gewoon aanvragen en op vakantie gaan ^O^.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151068149
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:41 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Art. 6 lid 11 en lid 12 van de VGL-CAO.

Gewoon aanvragen en op vakantie gaan ^O^.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keerzijde is dat ik dan waarschijnlijk wordt overgeplaatst omdat onze winkel al het maximaal aantal fulltimers heeft, en aangezien deze AH op 2 minuten lopen van huis is hoeft dat van mij niet zo :'). Dus wil ik de 36 móet ik 'm voor de vakantie aanvragen?

SPOILER
Zie hier trouwens nog niets specifieks staan over een geldigheidsduur oid :o?
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:06:53 #210
378682 JohnBercow
pi_151068573
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:57 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Keerzijde is dat ik dan waarschijnlijk wordt overgeplaatst omdat onze winkel al het maximaal aantal fulltimers heeft, en aangezien deze AH op 2 minuten lopen van huis is hoeft dat van mij niet zo :'). Dus wil ik de 36 móet ik 'm voor de vakantie aanvragen?

SPOILER
Zie hier trouwens nog niets specifieks staan over een geldigheidsduur oid :o?
Volgens mij moet je gelijk aanvragen wanneer de situatie speelt. Je kunt niet nu naar je SM van gaan en zeggen "Joh ik werkte vorig jaar januari, februari en maart 40 uur per week, doe mij dan contract eens".
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151068909
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Volgens mij moet je gelijk aanvragen wanneer de situatie speelt. Je kunt niet nu naar je SM van gaan en zeggen "Joh ik werkte vorig jaar januari, februari en maart 40 uur per week, doe mij dan contract eens".
Ja precies, maar aan de andere kant is het ook wel weer knullig als je het recht ook gewoon weer kan verspelen op het moment dat je weer minder (of dus een tijdje niet) werkt _O-. Lastig weer :(.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:20:00 #212
378682 JohnBercow
pi_151069231
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Ja precies, maar aan de andere kant is het ook wel weer knullig als je het recht ook gewoon weer kan verspelen op het moment dat je weer minder (of dus een tijdje niet) werkt _O-. Lastig weer :(.
Zolang er geen sprake is van een tijdelijke contractwijziging is deze gewoon permanent en valt daar volgens mij niets aan te verspelen.

Wanneer straks echter nog maar 20 uur beschikbaar bent kan je leidinggevende wel met je in overleg treden om je contract weer bij te stellen naar beneden.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151069584
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:20 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Zolang er geen sprake is van een tijdelijke contractwijziging is deze gewoon permanent en valt daar volgens mij niets aan te verspelen.

Wanneer straks echter nog maar 20 uur beschikbaar bent kan je leidinggevende wel met je in overleg treden om je contract weer bij te stellen naar beneden.
Nee, ik bedoel als ik dus tot m'n vakantie niks onderneem, dat ik de 36 uur 'verspeel' en hij maximaal 24 kan worden. Althans, dat was in m'n eerste post dus ook de vraag :P.

Bedoel je met de laatste zin dat ik hem voor de vakantie aanvraag, hem krijg, op vakantie ga en wanneer ik terug kom de leidinggevende eventueel overlegt om hem weer te verlagen omdat ik dus 4 weken ben weggeweest :D?
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:31:05 #214
378682 JohnBercow
pi_151069741
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel als ik dus tot m'n vakantie niks onderneem, dat ik de 36 uur 'verspeel' en hij maximaal 24 kan worden. Althans, dat was in m'n eerste post dus ook de vraag :P.

Bedoel je met de laatste zin dat ik hem voor de vakantie aanvraag, hem krijg, op vakantie ga en wanneer ik terug kom de leidinggevende eventueel overlegt om hem weer te verlagen omdat ik dus 4 weken ben weggeweest :D?
Volgens mij kijken ze terug naar de afgelopen 13 weken. Als je er dan dus gemiddeld 36 hebt gewerkt, dan zou ik het nu aanvragen.

Ik ga ervan uit dat je nu KPT'er bent. Straks wordt je LPT/FT. Je krijgt dan ook ADV- en vakantieuren. Dus je mag gewoon vakantie opnemen, en dit is niet van invloed op je contracturen. Mijn zin had betrekking op het feit dat je straks misschien naar school gaat en nog maar minder kan werken. Je leidinggevende kan dan in gesprek met je gaan om je uren weer naar rato te verlagen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151069988
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:31 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Volgens mij kijken ze terug naar de afgelopen 13 weken. Als je er dan dus gemiddeld 36 hebt gewerkt, dan zou ik het nu aanvragen.

Ik ga ervan uit dat je nu KPT'er bent. Straks wordt je LPT/FT. Je krijgt dan ook ADV- en vakantieuren. Dus je mag gewoon vakantie opnemen, en dit is niet van invloed op je contracturen. Mijn zin had betrekking op het feit dat je straks misschien naar school gaat en nog maar minder kan werken. Je leidinggevende kan dan in gesprek met je gaan om je uren weer naar rato te verlagen.
Hmm, oké. Ben nu KPT'er ja, met m'n 9 uur die ik dus bijv. alleen vandaag al heb behaald :'). Vakantie is al aangevraagd en goedgekeurd, ben nu alleen aan researchen of ik dus voor of na de vakantie pas de contractverhoging moet/kan aanvragen (hoeft van mij dus niet ivm zeer waarschijnlijke overplaatsing dan, maar als ik terugkom en ik ga bijv. terug naar contracturen vraag ik het natuurlijk wel aan).

Ben overigens eind november vorig jaar afgestudeerd, dus in dat opzicht ben ik fulltime beschikbaar :P.

Thanks iig, zal nog even FNV bellen dan, voor alle zekerheid. Zou wel zonde zijn namelijk als ik 'm misloop.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:42:08 #216
378682 JohnBercow
pi_151070284
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:35 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Hmm, oké. Ben nu KPT'er ja, met m'n 9 uur die ik dus bijv. alleen vandaag al heb behaald :'). Vakantie is al aangevraagd en goedgekeurd, ben nu alleen aan researchen of ik dus voor of na de vakantie pas de contractverhoging moet/kan aanvragen (hoeft van mij dus niet ivm zeer waarschijnlijke overplaatsing dan, maar als ik terugkom en ik ga bijv. terug naar contracturen vraag ik het natuurlijk wel aan).

Ben overigens eind november vorig jaar afgestudeerd, dus in dat opzicht ben ik fulltime beschikbaar :P.

Thanks iig, zal nog even FNV bellen dan, voor alle zekerheid. Zou wel zonde zijn namelijk als ik 'm misloop.
Buiten de CAO hebben we ook nog art. 7:610b BW dat stelt:

quote:
Indien een arbeidsovereenkomst ten minste drie maanden heeft geduurd, wordt de bedongen arbeid in enige maand vermoed een omvang te hebben gelijk aan de gemiddelde omvang van de arbeid per maand in de drie voorafgaande maanden.
En tijdens je vakantie werk je niet, maar dat zijn bijvoorbeeld wel al 4 van de 13 weken. Dan heb je dus geen voorafgaande periode van 13 weken boven contract meer.

SPOILER
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151071507
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:42 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Buiten de CAO hebben we ook nog art. 7:610b BW dat stelt:

[..]

En tijdens je vakantie werk je niet, maar dat zijn bijvoorbeeld wel al 4 van de 13 weken. Dan heb je dus geen voorafgaande periode van 13 weken boven contract meer.

SPOILER
Wat een keuze weer, nemen en overgeplaatst worden of niet nemen en hopen dat ik nog deze uren kan draaien _O-. Nogmaals bedankt iig!
pi_151106673
Oké, paar collega's die ook zoveel boven hun contract werken zijn er via de recente loonstrook achter gekomen dat hun contracturen zijn verhoogd, zo ook de mijne. Naar 30 p/w :'). Weet niet of dit tijdelijk of blijvend van aard is, maar we hebben niks geaccepteerd en al helemaal nergens een krabbeltje onder gezet :').

Ikzelf zou geen tijdelijke accepteren omdat ik, als de duur hiervan verstreken is, kan fluiten naar de 36 p/w uit posts hierboven, en met een blijvende zou ik ook niet akkoord gaan, omdat ik dus recht heb op 36 ipv 30 :'). Maandag gesprek met de SM :Z.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:19:43 #219
378682 JohnBercow
pi_151107127
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:10 schreef MMGYMCMB het volgende:
Oké, paar collega's die ook zoveel boven hun contract werken zijn er via de recente loonstrook achter gekomen dat hun contracturen zijn verhoogd, zo ook de mijne. Naar 30 p/w :'). Weet niet of dit tijdelijk of blijvend van aard is, maar we hebben niks geaccepteerd en al helemaal nergens een krabbeltje onder gezet :').

Ikzelf zou geen tijdelijke accepteren omdat ik, als de duur hiervan verstreken is, kan fluiten naar de 36 p/w uit posts hierboven, en met een blijvende zou ik ook niet akkoord gaan, omdat ik dus recht heb op 36 ipv 30 :'). Maandag gesprek met de SM :Z.
Bij zowel een tijdelijke als een permanente wijziging moet er een brief aan jou worden gestuurd die jij voor akkoord moet tekenen, en die uiteraard in jouw dossier wordt bewaard.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151107212
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:19 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Bij zowel een tijdelijke als een permanente wijziging moet er een brief aan jou worden gestuurd die jij voor akkoord moet tekenen, en die uiteraard in jouw dossier wordt bewaard.
Ja precies, de counterchick met door de SM verkregen HRM-functie in ons filiaal kwam 2 weken geleden ofzo met zo'n brief aanzetten, of we die wilden ondertekenen, maar niemand heeft dat gedaan :').
pi_151184232
Even een kort vraagje tussendoor. Ik heb op Plaza gelezen dat een OT'er sabbatical leave mag nemen van maximaal 12 maanden. Is dit een recht van een OT'er of meer in goed overleg met je werkgever?
  maandag 30 maart 2015 @ 13:43:27 #222
439080 Regenboog2.0
Hallo? Hoe werkt dit?
pi_151188007
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:36 schreef Werpesen het volgende:
Even een kort vraagje tussendoor. Ik heb op Plaza gelezen dat een OT'er sabbatical leave mag nemen van maximaal 12 maanden. Is dit een recht van een OT'er of meer in goed overleg met je werkgever?
Zover ik weet heb je hier 1 keer recht op tijdens je loopbaan bij ah. Je moet het wel ruim van te voren aangeven. En dat je het in goed overleg doet lijkt me niet meer dan fatsoenlijk.
pi_151195268
Mag het geweigerd worden?
pi_151216311
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:20 schreef Likker69 het volgende:
Mag het geweigerd worden?
Dat is een goeie vraag. Weet iemand hier op het forum meer over?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 10:33:55 #225
439080 Regenboog2.0
Hallo? Hoe werkt dit?
pi_151216620
"Daarnaast moeten de aard en de omvang van je werkzaamheden het verlof mogelijk maken"

Ik zou dat interpreteren als. Nee, in principe heb je er recht op, maar de voorwaarden zijn ruim interpretabel, dus als je leidinggevende je haat is het jammer maar helaas.
pi_151218924
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:33 schreef Regenboog2.0 het volgende:
"Daarnaast moeten de aard en de omvang van je werkzaamheden het verlof mogelijk maken"

Ik zou dat interpreteren als. Nee, in principe heb je er recht op, maar de voorwaarden zijn ruim interpretabel, dus als je leidinggevende je haat is het jammer maar helaas.
Dit is wel erg kort door de bocht.

Zeker gezien je SM er niet alleen over gaat, maar ook HR.

Je moet je aanvraag voor een sabbatical minimaal 2 maanden van te voren doen. Hierdoor geef je je SM de tijd om aanpassingen in zijn W-bestand te doen en kan je verlof eigenlijk niet geweigerd worden. Mocht je SM moeilijk doen, via HR spelen en dan moet het wel goedkomen. Maximale duur is idd 12 maanden en zolang je het verzoek dus ruim van te voren doet (ik zou het nog eerder dan 2 maanden van te voren doen) komt het vast goed.
pi_151222259
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:10 schreef MMGYMCMB het volgende:

quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:19 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Werkt jullie filliaal met Go? Ik heb ergens gelezen dat het onder Go de bedoeling is dat wanneer een KPT'er tijdelijk (bijvoorbeeld in de vakantieperiode of door ziekte van iemand) meer uren maakt, het contract dan ook moet worden verhoogd. Hoe en of dat gecommuniceerd moet worden weet ik niet precies.

Overigens heb ik nog steeds een sprankje hoop dat in de nieuwe CAO (als die ooit komt) de discriminatie tussen KPT'ers en LPT'ers weggenomen wordt. Dat scheelt in ieder geval bij ons filiaal een hoop gezeik.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 19:06:49 #228
378682 JohnBercow
pi_151234267
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

[..]

Werkt jullie filliaal met Go? Ik heb ergens gelezen dat het onder Go de bedoeling is dat wanneer een KPT'er tijdelijk (bijvoorbeeld in de vakantieperiode of door ziekte van iemand) meer uren maakt, het contract dan ook moet worden verhoogd. Hoe en of dat gecommuniceerd moet worden weet ik niet precies.

Overigens heb ik nog steeds een sprankje hoop dat in de nieuwe CAO (als die ooit komt) de discriminatie tussen KPT'ers en LPT'ers weggenomen wordt. Dat scheelt in ieder geval bij ons filiaal een hoop gezeik.
Nog niet, maar je hebt inderdaad gelijk. Boven contract werken is not done, dus moet het contract, al dan niet tijdelijke, verhoog worden.

Sterker nog:
Alle mensen < 18 jaar krijgen een standaard schoolrooster in Go van (ik meen) elke dag 09:00 tot 16:00. Wanneer medewerker X volgende week een dag vrij is en dus kan/wil/mag werken, dan moet hij een verklaring ondertekenen waarin staat dat medewerker X op dag Y vrij is van school. Deze verklaring moet vervolgens in zijn dossier worden opgenomen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151235132
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 19:06 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Nog niet, maar je hebt inderdaad gelijk. Boven contract werken is not done, dus moet het contract, al dan niet tijdelijke, verhoog worden.

Sterker nog:
Alle mensen < 18 jaar krijgen een standaard schoolrooster in Go van (ik meen) elke dag 09:00 tot 16:00. Wanneer medewerker X volgende week een dag vrij is en dus kan/wil/mag werken, dan moet hij een verklaring ondertekenen waarin staat dat medewerker X op dag Y vrij is van school. Deze verklaring moet vervolgens in zijn dossier worden opgenomen.
Jeetje, GO word steeds autistischer :')
Enig idee wanneer dat van het boven het contract werken word ingevoerd? Ben de afgelopen weken namelijk structureel er boven ingepland, dus misschien tijd om een contract verhoging af te dwingen oid

Ik heb vandaag tevens een voorschot salaris gekregen. Zag wel ergens in de winkel er iets over hangen maar dacht dat het voor TL's was dus verder niet naar gekeken.
Iemand die hier meer over weet?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 19:32:57 #230
346939 Janneke141
pi_151235186
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 19:31 schreef Capstie het volgende:
Jeetje, GO word steeds autistischer
Nee, degene die het bedacht heeft.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 20:06:06 #231
378682 JohnBercow
pi_151236625
quote:
Enig idee wanneer dat van het boven het contract werken word ingevoerd? Ben de afgelopen weken namelijk structureel er boven ingepland, dus misschien tijd om een contract verhoging af te dwingen oid

Dat is afhankelijk van hoe lang jouw planner en SM compliancy rapporten willen creëren.

Voor t afdwingen: Zie art. 6 lid 12 van de CAO of art. 7:610B BW. Heb geen om hierover weer in herhaling te moeten gaan vallen :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151236895
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:06 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van hoe lang jouw planner en SM compliancy rapporten willen creëren.

Voor t afdwingen: Zie art. 6 lid 12 van de CAO of art. 7:610B BW. Heb geen om hierover weer in herhaling te moeten gaan vallen :P
Oh nee, dat bedoelde ik niet, al een keer eerder gedaan, en ging buiten een snauw om best goed O-)

Hoe zit het eigenlijk met het uitbetalen van boven contract gewerkte uren? Veranderd dat nog ten opzichte van R&R?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 20:19:17 #233
378682 JohnBercow
pi_151237172
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:12 schreef Capstie het volgende:

[..]

Oh nee, dat bedoelde ik niet, al een keer eerder gedaan, en ging buiten een snauw om best goed O-)

Hoe zit het eigenlijk met het uitbetalen van boven contract gewerkte uren? Veranderd dat nog ten opzichte van R&R?
Geen idee. Die afspraken zijn ook vastgelegd in de CAO en ook in het personeelsbeleid van AH. Niet verbruikte vrije tijd (TVU/TVT) wordt betaald bij de uitbetaling van periode 4 en 10 (zeg ik uit mijn hoofd).
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151248432
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Likker69 op 01-04-2015 00:06:54 ]
pi_151248458
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 11:49 schreef SausDip het volgende:

[..]

Dit is wel erg kort door de bocht.

Zeker gezien je SM er niet alleen over gaat, maar ook HR.

Je moet je aanvraag voor een sabbatical minimaal 2 maanden van te voren doen. Hierdoor geef je je SM de tijd om aanpassingen in zijn W-bestand te doen en kan je verlof eigenlijk niet geweigerd worden. Mocht je SM moeilijk doen, via HR spelen en dan moet het wel goedkomen. Maximale duur is idd 12 maanden en zolang je het verzoek dus ruim van te voren doet (ik zou het nog eerder dan 2 maanden van te voren doen) komt het vast goed.
Ik heb het ergens rond half januari onderdocht en nagevraagd en SM ging het onderzoeken, lijkt me toch ruim optijd?
pi_151254742
quote:

[..]

Jeetje, GO word steeds autistischer :')

Ik heb vandaag tevens een voorschot salaris gekregen. Zag wel ergens in de winkel er iets over hangen maar dacht dat het voor TL's was dus verder niet naar gekeken.
Iemand die hier meer over weet?
Dat ging over dat er problemen zijn met de salarisuitbetaling en je alleen je contract uren uitbetaald krijgt. Denk dat het voorschot wat je later hebt gekregen je overgewerkte uren zijn.

Zou wel mooi zijn als ze tvt uren eindelijk is direct uitbetalen. Ik werk nu in ieder geval niet meer over.
pi_151258353
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:37 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Dat ging over dat er problemen zijn met de salarisuitbetaling en je alleen je contract uren uitbetaald krijgt. Denk dat het voorschot wat je later hebt gekregen je overgewerkte uren zijn.

Zou wel mooi zijn als ze tvt uren eindelijk is direct uitbetalen. Ik werk nu in ieder geval niet meer over.
Doen ze dat niet? Laat in dat geval maar zitten inderdaad :')
Is toch gewoon een simpel vinkje ergens?
pi_151272217
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:31 schreef Capstie het volgende:

[..]

Doen ze dat niet? Laat in dat geval maar zitten inderdaad :')
Is toch gewoon een simpel vinkje ergens?
Als je een contract heb boven de 12 uur dan gaan normaal je overuren naar tvt uren ja.
Kan de sm wel alsnog laten uitbetalen(mits ie het niet vergeet ;)....).

Het wordt overigens wel 2x per jaar uitbetaald, periode 4 en 10, maar als je tussentijds op vakantie gaat dan gebruiken ze eerst tvt uren.
pi_151273469
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:07 schreef Likker69 het volgende:

[..]

Ik heb het ergens rond half januari onderdocht en nagevraagd en SM ging het onderzoeken, lijkt me toch ruim optijd?
Ik weet niet wanneer je gaat? Sowieso warm houden bij je SM. Als je binnen korte tijd geen akkoord krijgt tegen je SM zeggen dat je het via de HRM-er gaat spelen. Dan komt het vast goed. Wat is je functie + leeftijd + contracturen?
pi_151278708
Werkt er iemand toevallig bij de klantenservice? Ik heb een product gekocht, maar ondanks dat de houdbaarheidsdatum 27-04-2015 is, zit er nu al schimmel op. Het is wel open geweest, maar onder de omschreven omstandigheden bewaard. Ik heb geen bon, maar het is duidelijk dat het product van de AH komt. Wel of niet terugbrengen?
  woensdag 1 april 2015 @ 22:35:05 #241
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_151279772
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:10 schreef Renzoku het volgende:
Werkt er iemand toevallig bij de klantenservice? Ik heb een product gekocht, maar ondanks dat de houdbaarheidsdatum 27-04-2015 is, zit er nu al schimmel op. Het is wel open geweest, maar onder de omschreven omstandigheden bewaard. Ik heb geen bon, maar het is duidelijk dat het product van de AH komt. Wel of niet terugbrengen?
Ja hoor, kun je gewoon terugbrengen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_151280120
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:59 schreef SausDip het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer je gaat? Sowieso warm houden bij je SM. Als je binnen korte tijd geen akkoord krijgt tegen je SM zeggen dat je het via de HRM-er gaat spelen. Dan komt het vast goed. Wat is je functie + leeftijd + contracturen?
pmetje
pi_151296613
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:35 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ja hoor, kun je gewoon terugbrengen.
Het is gelukt. Bedankt!
pi_151302545
Weet iemand wat UAT is? Staat een half uurtje als onbetaalde tijd op Go :?.
pi_151312890
Volgens mij is dat iets als niet-toegewezen arbeidstijd. Bij mij was het dat de twee activiteiten waren ingevoerd met 30 minuten er tussen, maar de pauze tijdens een van die activiteiten was gepland.
Even naar je TL/planner dus.
pi_151418013
Als je langer dan een half jaar bij Albert Heijn werkt hoor je afgelopen weekend een stembiljet te hebben gekregen voor de verkiezingen van de AH Ondernemingsraad. Daarmee kan je stemmen t/m zondag 12 april, online of per post.

Voor bijna elke kiesgroep hebben zich meerdere enthousiaste kandidaten verkiesbaar gesteld. Laat weten wie jij van jouw kiesgroep het meest geschikt vind om jouw functie te vertegenwoordigen in overleg met de directie.

Meer info over de kandidaten kan je lezen op de verkiezingswebsite.

Het hoeft niet meer dan 2 minuten te kosten dus neem even de moeite en breng je stem uit.

[ Bericht 8% gewijzigd door kanovinnie op 11-04-2015 11:33:02 ]
  maandag 6 april 2015 @ 22:20:19 #247
378682 JohnBercow
pi_151434224
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:05 schreef vrs99 het volgende:
Als je langer dan een half jaar bij Albert Heijn werkt hoor je afgelopen weekend een stembiljet te hebben gekregen voor de verkiezingen van de AH Ondernemingsraad. Daarmee kan je stemmen t/m zondag 12 april, online of per post.

Voor bijna elke kiesgroep hebben zich meerdere enthousiaste kandidaten verkiesbaar gesteld. Laat weten wie jij van jouw kiesgroep het meest geschikt vind om jouw functie te vertegenwoordigen in overleg met de directie.

Meer info over de kandidaten kan je lezen op de verkiezingswebsite.

Het hoeft niet meer dan 2 minuten te kosten dus neem even de moeite en breng je stem uit.

[
Leuk huisje heb je :P

[ Bericht 5% gewijzigd door kanovinnie op 11-04-2015 11:33:59 ]
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 6 april 2015 @ 22:35:06 #248
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_151434901
Hmm, ik heb de brief met loonsverhoging al gekregen terwijl ik mijn beoordelingsgesprek nog moet krijgen :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_151435890
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2015 22:20 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Leuk huisje heb je :P
Heb ik mijn webcam aan laten staan? :o

Ik heb me trouwens ook kandidaat gesteld. Bekijk mijn filmpje op Youtube om te bekijken wat ik belangrijke onderwerpen vind voor de OR.

pi_151436584
quote:
11s.gif Op maandag 6 april 2015 22:58 schreef vrs99 het volgende:

[..]

Ik heb me trouwens ook kandidaat gesteld. Bekijk mijn filmpje op Youtube om te bekijken wat ik belangrijke onderwerpen vind voor de OR.

Die "a boeng" _O-.
pi_151436755
quote:

[..]

Voortaan wel netjes met de klant mee lopen hé :{w Wat moet je SM hier wel niet van vinden :P
pi_151437092
We hebben tijdelijk geen SM, dus de speeltuin is geopend :p
pi_151440163
Voor Robin gestemd :P.
  zaterdag 11 april 2015 @ 01:55:58 #254
441016 Pixels.
Light one more up!
pi_151569256
Heyhoi,
Ik had even de vraag, hoe word je nou cassière B? Zit daar een bepaalde tijd of leeftijd of reden aanvast?
"Giving up smoking is the easiest thing in the world. I know because I've done it thousands of times." - Internet ergens
pi_151571110
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 01:55 schreef Pixels. het volgende:
Heyhoi,
Ik had even de vraag, hoe word je nou cassière B? Zit daar een bepaalde tijd of leeftijd of reden aanvast?
Vraag aan je teamleider het cas B boekje daar staan alle taken beschreven die je moet kunnen om cas . B te worden. En er moet ruimte zijn in de formatie . Leeftijd doet er niet toe.
pi_151627858
Vraagje;

Zijn de AH luiers wel eens in de aanbieding?
pi_151676325
Hoe gaat GO om met ziekteverzuim? Ik heb me vandaag ziek gemeld, maar zie dat ik gewoon uit de planning ben gehaald.
Klopt dit, of hebben ze iets gedaan wat ik vanaf hier niet kan zien?

KPT btw :D

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2015 13:13:02 ]
pi_151683712
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 21:59 schreef Poesopstokje het volgende:
Vraagje;

Zijn de AH luiers wel eens in de aanbieding?
Ja.
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:08:31 #259
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_151684154
quote:

[..]

_O- a boeng
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_151684166
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:48 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ja.
Weet je ook hoevaak? :@
Dankjewel ^O^
pi_151684678
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Weet je ook hoevaak? :@
Dankjewel ^O^
Nee, volgens mij waren ze een paar weken terug nog in de aanbieding.
  woensdag 15 april 2015 @ 10:34:23 #262
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_151703602
quote:

[..]

Ben je het geworden?
And now for something completely different, I'm on a horse.
  woensdag 15 april 2015 @ 10:43:33 #263
378682 JohnBercow
pi_151703830
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:34 schreef NJ het volgende:

[..]

Ben je het geworden?
Ja. Hij is verkozen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151721651
Kwam deze net tegen via dat OR filmpje. Man man man wat een niveau

woensdag 15 april 2015 @ 20:55:36 #266
378682 JohnBercow
pi_151722075
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:48 schreef SausDip het volgende:

Wee 3,5 minuut van m'n leven verneukt :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151723373
quote:

Dat is toch om te huilen. Ik heb altijd een hekel aan dat soort dingen, als je geen goede filmpjes kan maken: probeer het dan ook niet.

Blijkbaar doen ze daar blijkbaar ook niet aan naambadges. -1.
pi_151729919
Maar ergens toch ook wel weer fantastisch. Ik heb dat filmpje zo goed als volledig gekeken, wachtend op iets dat in de buurt zou komen van iets interessants / grappigs.

Ik ben trouwens inderdaad gekozen voor de OR. Mocht je ideeën hebben over 1 van de 4 punten die ik aanhaal in mijn filmpje (als je zover bent gekomen), laat het me weten.
  donderdag 16 april 2015 @ 12:29:57 #269
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151739131
quote:

Niks stuk maken? Tjee zeg, leer je nog eens wat.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151742324
AlbertHeijnPers twitterde op donderdag 16-04-2015 om 14:22:29 AH gaat nieuwe diensten aanbieden: o.a.reisaanbiedingen Travelbird en vanaf 27 april in 35 AH XL’s scherpe Hyundai aanbieding Leaseplan. reageer retweet
pi_151747212
Volgende week gaan we weer op route..
pi_151748169
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:25 schreef UncleSam het volgende:
Volgende week gaan we weer op route..
Opvallend dat dit al vrij vroeg richting de klanten is gecommuniceerd, vroeger gebeurde het maar drie dagen van te voren oid.
pi_151748496
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:02 schreef exelletor het volgende:

[..]

Opvallend dat dit al vrij vroeg richting de klanten is gecommuniceerd, vroeger gebeurde het maar drie dagen van te voren oid.
Waar heb jij het openbaar geconstateerd dan?
pi_151748879
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:16 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Waar heb jij het openbaar geconstateerd dan?
Staat een referentie naar Route 99 in de bonusfolder van deze week op de laatste pagina ofzo.
pi_151780575
Hey,
Ik ben vandaag aangenomen bij een AH voor kassamedewerker, maar ik heb gezegd dat ik er nog even over na ga denken omdat het voor maximaal 12 uur is - en ik zou eigenlijk net wat meer willen werken, maar vooral ook heel erg graag de mogelijkheid hebben om in vakanties meer te werken om lekker wat extra bij te verdienen.

Enig idee hoe? Ik heb ook begrepen dat je niet bij 2 AH vestigingen tegelijk kunt werken, vond ik ook al jammer.

Ook vroeg ik me af wat de functie van Kwaliteitsmedewerker precies inhoudt. Die hebben ze namelijk wel voor 16-32 uur...

Alvast bedankt :)
  vrijdag 17 april 2015 @ 19:30:22 #276
286575 Roces18
Chef de party
pi_151781511
quote:
Die gast is '19' en ziet er uit alsof die 35 is :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 17 april 2015 @ 19:31:01 #277
378682 JohnBercow
pi_151781534
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:03 schreef JesscSam het volgende:
Enig idee hoe? Ik heb ook begrepen dat je niet bij 2 AH vestigingen tegelijk kunt werken, vond ik ook al jammer.

Klopt. Je kunt wel werken bij een franchise vestiging en bij een WWM (eigen) filiaal. Echter, moet je dan wel hele goede afspraken maken met beide ten aanzien van je werktijden. Hou er rekening mee dat je bij een van de twee je loonheffingskorting niet kan aanzetten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:03 schreef JesscSam het volgende:
Ook vroeg ik me af wat de functie van Kwaliteitsmedewerker precies inhoudt. Die hebben ze namelijk wel voor 16-32 uur...

De vacaturetekst op ah.nl is:

Het hele winkelteam van deze Albert Heijn winkel in Muiden (Pampusweg 13) werkt hard aan kwaliteit. Daar kunnen we jouw hulp goed bij gebruiken. Ben je een kei in hygiëne? Dan kun jij ervoor zorgen dat de winkel schoon en veilig is, voor klanten en voor iedereen die er werkt!

En dan hebben we natuurlijk ook nog de Eindbaas Theo

Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151782430
Leuk kassameisje net O+

*O* AH kassameisjes *O*
pi_151786446
Kwaliteitsmedewerker is schoonmaken.
pi_151794760
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:31 schreef Schuimpjes het volgende:
Klopt. Je kunt wel werken bij een franchise vestiging en bij een WWM (eigen) filiaal. Echter, moet je dan wel hele goede afspraken maken met beide ten aanzien van je werktijden. Hou er rekening mee dat je bij een van de twee je loonheffingskorting niet kan aanzetten.
Thanks. Hoe weet je of een filiaal een franchise is of een eigen winkel?

En bedankt ook voor het filmpje, de vacaturetekst had ik inderdaad al gelezen maar dit verduidelijkte een hoop!
pi_151795013
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:23 schreef JesscSam het volgende:

[..]

En bedankt ook voor het filmpje, de vacaturetekst had ik inderdaad al gelezen maar dit verduidelijkte een hoop!
Dat kan je leidinggevende je heus wel vertellen als jij dit vraagt.
pi_151795282
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:23 schreef JesscSam het volgende:

[..]

Wat is je filiaalnummer, of wat is de straatnaam? Dan weten wij dat op te zoeken
pi_151795890
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:33 schreef mujentas het volgende:

[..]

Staat een referentie naar Route 99 in de bonusfolder van deze week op de laatste pagina ofzo.
Inderdaad veel aanbiedingen voor 99 cent... echter zijn de kortingen ieder jaar minder :') nu nog amper producten die normaal 2 euro of meer kosten, dus heel veel is geen 50% of meer korting. Bonus begint steeds meer op Jumbo te lijken als in '15 of 20%' kortingen...
pi_151796309
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Inderdaad veel aanbiedingen voor 99 cent... echter zijn de kortingen ieder jaar minder :') nu nog amper producten die normaal 2 euro of meer kosten, dus heel veel is geen 50% of meer korting. Bonus begint steeds meer op Jumbo te lijken als in '15 of 20%' kortingen...
Ik ben het met je eens dat de bonusaanbiedingen normaal gesproken wat tegenvallen, maar komende week zijn er toch wel goede aanbiedingen vind ik.

Het lijkt me verder logisch dat je weinig producten van boven de 2 euro vind, omdat je er anders geld op moet toeleggen.
pi_151797008
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 09:25 schreef d4v1d het volgende:

Wat is je filiaalnummer, of wat is de straatnaam? Dan weten wij dat op te zoeken
1009! Maar nou ben ik benieuwd naar alle filialen in Amsterdam Oost ;-)
Ik denk dat ik ook maar gewoon akkoord moet gaan met die 12 uur, en dan zie ik verder in vakanties wel wat ik doe...
  zaterdag 18 april 2015 @ 11:50:53 #286
346939 Janneke141
pi_151797259
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:34 schreef JesscSam het volgende:

[..]

Ik denk dat ik ook maar gewoon akkoord moet gaan met die 12 uur, en dan zie ik verder in vakanties wel wat ik doe...
Dat is een filiaal, geen franchise. Even uit mijn hoofd is alleen de Van Swindenstraat een franchiser in Oost.
  zaterdag 18 april 2015 @ 12:51:01 #287
378682 JohnBercow
pi_151798439
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:34 schreef JesscSam het volgende:

[..]

Franchise in Amsterdam zijn:

Jan Evertsenstraat 24
Waterlandplein 255
Elandsgracht 13
Frederik Hendrikstraat 81
Kleine Wittenburgerstr 18
Eerste van Swindenstraat 91
Haarlemmerplein 34
Pieter Calandlaan 212

Het schijnt dat ze op het Waterlandplein nog een countermedewerker zoeken...
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 18 april 2015 @ 12:52:03 #288
346939 Janneke141
pi_151798463
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:51 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Franchise in Amsterdam zijn:

Jan Evertsenstraat 24
Waterlandplein 255
Elandsgracht 13
Frederik Hendrikstraat 81
Kleine Wittenburgerstr 18
Eerste van Swindenstraat 91
Haarlemmerplein 34
Pieter Calandlaan 212

Het schijnt dat ze op het Waterlandplein nog een countermedewerker zoeken...
Technisch gezien zijn de Stations-To Go's ook franchise natuurlijk.
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:16:06 #289
378682 JohnBercow
pi_151800168
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Technisch gezien zijn de Stations-To Go's ook franchise natuurlijk.
Klopt. Dan komen de volgende winkels er nog bij:

Spoorslag 19
Stationsplein 15
Cornelis Lelylaan 35
Julianaplein 1
Stationsplein 15
Orlyplein 113
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:18:34 #290
346939 Janneke141
pi_151800223
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:16 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Klopt. Dan komen de volgende winkels er nog bij:

Spoorslag 19
Stationsplein 15
Cornelis Lelylaan 35
Julianaplein 1
Stationsplein 15
Orlyplein 113
En Bijlmer. Over Duivendrecht kun je twisten.
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:19:12 #291
378682 JohnBercow
pi_151800234
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En Bijlmer. Over Duivendrecht kun je twisten.
Dit zijn de filialen zoals ze in het bestand van AH Plaza (beetje gedateerd :P) staan.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:20:46 #292
346939 Janneke141
pi_151800266
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:19 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Dit zijn de filialen zoals ze in het bestand van AH Plaza (beetje gedateerd :P) staan.
Bijlmer is er anders al wel een jaar of wat. Misschien omdat Plaza (onterecht) nog steeds de plaatsnaam 'Amsterdam-Zuidoost' hanteert?
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:22:55 #293
378682 JohnBercow
pi_151800301
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bijlmer is er anders al wel een jaar of wat. Misschien omdat Plaza (onterecht) nog steeds de plaatsnaam 'Amsterdam-Zuidoost' hanteert?
5833?
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:29:47 #294
346939 Janneke141
pi_151800430
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:22 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

5833?
Ja.

Complete lijstje:
5807 CS, westtunnel (richting het IJveer)
5822 CS, Oosttunnel (voorkant, bij de trams)
5805 (Orlyplein) Sloterdijk
5820 Lelylaan
5861 (Spoorslag) Zuid
5817 (Julianaplein) Amstel
5833 (Hoekenrode) Bijlmer
5821 Duivendrecht

5863 was ooit station RAI.
  zondag 19 april 2015 @ 01:20:32 #295
395052 Likker69
QbA eikel
pi_151816060
Dat filmpje van die kwaliteitsmedewerker vind ik wel grappig eigenlijk om te zien hoe goed ze ermee omgaan! Als je het vergelijkt hoe laks er bij ons aan de "kwaliteit" word gewerkt, iedereen doet het er een beetje bij. Wel jammer om op 2:06 te zien dat hij de schoonmaakmachine een beetje verkracht door het water te vergeten bij
pi_151817829
Sta je zo voor de deur, komt de TL is ze dr sleutel vergeten
pi_151818014
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2015 07:01 schreef d4v1d het volgende:
Sta je zo voor de deur, komt de TL is ze dr sleutel vergeten
Tis allemaal wat man.
pi_151818146
Daarom check ik altijd of sleutel in jaszak zit voordat ik ga slapen. Weet ik zeker waar ie is.

Ik sta dus nu voor deur te wachten op collega maar ik hoor dat er in de winkel muziek wordt gespeeld. Dat klopt toch niet? Wordt toch met correct afsluiten uitgeschakeld?
  zondag 19 april 2015 @ 08:50:05 #299
378682 JohnBercow
pi_151818153
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 08:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Daarom check ik altijd of sleutel in jaszak zit voordat ik ga slapen. Weet ik zeker waar ie is.

Ik sta dus nu voor deur te wachten op collega maar ik hoor dat er in de winkel muziek wordt gespeeld. Dat klopt toch niet? Wordt toch met correct afsluiten uitgeschakeld?
Hangt van de installatie af volgens mij. Als je een oude hebt is die volgens mij geschakeld. Als je al over bent op de DDJ, gaat ie volgens mij op gezette tijden aan en uit.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zondag 19 april 2015 @ 08:50:32 #300
378682 JohnBercow
pi_151818155
Zal ik nog een goed verhaal vertellen?
Order! Ordeeeeeeeeer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')