abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 maart 2015 @ 18:55:57 #76
340341 Blester
Membre très utile
pi_150572122
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:35 schreef saviola9 het volgende:
Top! Misschien kan je mij ook even helpen via PM? Ben op zoek naar een leuke niche.. maar kom momenteel niet zo ver. :{

Heb in eerdere berichten gelezen dat jij wel bereid bent om mee te helpen.. Hoor het graag van je!
Ik ben zeker bereid met je mee te denken, maar ik ga geen niches voorkauwen :) Dus als jij iets voor ogen hebt, dan wil ik via PB best met je meedenken.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:07:12 #77
58948 Daboy
ModelBeleggen
pi_150575315
Even een vraag over hosting. Stel je wil een internationale site opzetten en mikt dus ook veel Amerikaanse bezoekers. Is het dan slim om de hosting in Nederland te nemen? Of kun je hem beter in Amerika laten hosten? Bedankt alvast voor de reactie.
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:31:12 #78
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_150576461
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:46 schreef Blester het volgende:

[..]

Die zijn wel aan de prijs zie ik. Gemiddeld ¤2,50 per gesprek x 100 x 20 = ¤5000 P/M. En dan handelen ze de vraag nog niet eens af, alleen 'noteren'.

Voor dat geld kan ik ook 2 extra medewerkers of X aantal parttime medewerkers aannemen om het werk te doen. En die hebben er dan nog wat meer verstand van ook, want die worden ingewerkt voor wat ze moeten doen.
klopt, als je iets zoekt wat ook antwoord geeft: webhelp.nl
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:41:54 #79
340341 Blester
Membre très utile
pi_150577022
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:07 schreef Daboy het volgende:
Even een vraag over hosting. Stel je wil een internationale site opzetten en mikt dus ook veel Amerikaanse bezoekers. Is het dan slim om de hosting in Nederland te nemen? Of kun je hem beter in Amerika laten hosten? Bedankt alvast voor de reactie.
Ik host 10 Internationale websites in Nederland (dus echt overal van de wereld) via een DS en moet zeggen dat ik qua Google prestaties geen verschil merk de websites die op een DS in Amerika worden gehost.

Het zou feitelijk niet uit moeten maken. Net even gekeken maar heb een actuele laadtijd van +- 1 tot 1,2 seconde op mijn Nederlandse DS vanuit New York USA. Op de planning staat om er wat cores & RAM bij te doen, want Azie, Australie en Afrika hebben best een lange laadtijd (gemiddeld 2,5 tot 3 seconde). Snelheidsverlies zit hem voornamelijk bij externe troep wat aangeroepen moet worden, zoals AdSense/Analytics en/of Affiliate.

AdSense is trouwens sowieso de laatste tijd enorm sloom geworden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Blester op 12-03-2015 20:53:25 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150584082
ff vraagje over urls.

stel ik heb een site met 100+ artikel recensie. Elke recensie krijgt vrij uitgebreide pagina die wel gestandariseerd en de gegevens uit een DB.

Wat is voor google ranking dan beter om als urls te gebruiken?

www.recensiesite.nl/productrecensie.php?ID=1
www.recensiesite.nl/productrecensie.php?ID=2
etc

of
www.recensiesite.nl/product-recensie-naam-artikel-1
www.recensiesite.nl/product-recensie-naam-artikel-2
www.recensiesite.nl/product-recensie-naam-artikel-3

ik zou zeggen de 2e manier?
pi_150584530
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:41 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik host 10 Internationale websites in Nederland (dus echt overal van de wereld) via een DS en moet zeggen dat ik qua Google prestaties geen verschil merk de websites die op een DS in Amerika worden gehost.

Het zou feitelijk niet uit moeten maken. Net even gekeken maar heb een actuele laadtijd van +- 1 tot 1,2 seconde op mijn Nederlandse DS vanuit New York USA. Op de planning staat om er wat cores & RAM bij te doen, want Azie, Australie en Afrika hebben best een lange laadtijd (gemiddeld 2,5 tot 3 seconde). Snelheidsverlies zit hem voornamelijk bij externe troep wat aangeroepen moet worden, zoals AdSense/Analytics en/of Affiliate.

AdSense is trouwens sowieso de laatste tijd enorm sloom geworden.
Adsense kost bij mij ook een redelijk deel van de laadtijd maar neem bijvoorbeeld eens Bol.com (inderdaad affiliates zoals je aangaf) die heb ik liever niet als het kan maar dan kun je alles beter van banners asynchroon laden. Enige probleem, de 'experts' :') bij Bol.com stellen dat niet als mogelijkheid voor het implementeren van tags.
pi_150584581
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 23:03 schreef trekker25 het volgende:
ff vraagje over urls.

stel ik heb een site met 100+ artikel recensie. Elke recensie krijgt vrij uitgebreide pagina die wel gestandariseerd en de gegevens uit een DB.

Wat is voor google ranking dan beter om als urls te gebruiken?

www.recensiesite.nl/productrecensie.php?ID=1
www.recensiesite.nl/productrecensie.php?ID=2
etc

of
www.recensiesite.nl/product-recensie-naam-artikel-1
www.recensiesite.nl/product-recensie-naam-artikel-2
www.recensiesite.nl/product-recensie-naam-artikel-3

ik zou zeggen de 2e manier?
In Google komt toch een leesbaar resultaat dus dat maakt denk ik niet veel uit. Ik heb zelf ook url's die vrijwel nooit leesbaar zijn en kijk eens hier bij fok. Het schijnt voor ranking beter te zijn maar als dat zo was zouden ze bv. bij fok toch ook wat moeten aanpassen.
pi_150584845
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 23:17 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

In Google komt toch een leesbaar resultaat dus dat maakt denk ik niet veel uit. Ik heb zelf ook url's die vrijwel nooit leesbaar zijn en kijk eens hier bij fok. Het schijnt voor ranking beter te zijn maar als dat zo was zouden ze bv. bij fok toch ook wat moeten aanpassen.
Zie dat het op apache met .htaccess redelijk eenvoudig is na wat tutorials. Morgens eens fijn mee puzzelen!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:50:48 #84
340341 Blester
Membre très utile
pi_150603427
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 23:15 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Adsense kost bij mij ook een redelijk deel van de laadtijd maar neem bijvoorbeeld eens Bol.com (inderdaad affiliates zoals je aangaf) die heb ik liever niet als het kan maar dan kun je alles beter van banners asynchroon laden. Enige probleem, de 'experts' :') bij Bol.com stellen dat niet als mogelijkheid voor het implementeren van tags.
Ja als ik mijn websites zelf open komen de ads pas +- 1,5 seconde later erin (AdSense). Kunnen ze blijkbaar niet oplossen.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 13 maart 2015 @ 22:41:07 #85
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_150618062
Tvp, omdat ik in de SEO zit maar een stuk verder wil verdiepen in PPC media en wij weliswaar elkaar kunnen helpen :P
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_150621920
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:41 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik host 10 Internationale websites in Nederland (dus echt overal van de wereld) via een DS en moet zeggen dat ik qua Google prestaties geen verschil merk de websites die op een DS in Amerika worden gehost.

Het zou feitelijk niet uit moeten maken. Net even gekeken maar heb een actuele laadtijd van +- 1 tot 1,2 seconde op mijn Nederlandse DS vanuit New York USA. Op de planning staat om er wat cores & RAM bij te doen, want Azie, Australie en Afrika hebben best een lange laadtijd (gemiddeld 2,5 tot 3 seconde). Snelheidsverlies zit hem voornamelijk bij externe troep wat aangeroepen moet worden, zoals AdSense/Analytics en/of Affiliate.

AdSense is trouwens sowieso de laatste tijd enorm sloom geworden.
Dat snap ik niet helemaal. Meer CPU/RAM gaat de laadtijd niet versnellen voor bezoekers uit Azie/Australie.

Voor Google maakt het misschien niet uit, alhoewel laadtijd ook mee telt. Maar als bezoekers 2 sec moeten wachten gaan ze wel naar een ander website.

Het maakt dus weldegelijk uit waar je je hosting hebt.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 12:15:42 #87
340341 Blester
Membre très utile
pi_150628928
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dat snap ik niet helemaal. Meer CPU/RAM gaat de laadtijd niet versnellen voor bezoekers uit Azie/Australie.

Voor Google maakt het misschien niet uit, alhoewel laadtijd ook mee telt. Maar als bezoekers 2 sec moeten wachten gaan ze wel naar een ander website.

Het maakt dus weldegelijk uit waar je je hosting hebt.
1 tot 2 seconde is acceptabel vind ik, 2.5 tot 3 seconde niet. Met extra CPU en RAM kan de gehele initiële laadtijd van de website terugbrengen met +- 0,7 tot 1 seconde laadtijd. Voor Nederland zou dit dan resulteren in +- 0,3 tot 0,6 seconde laadtijd en voor internationaal verkeer zo'n 1,5 tot 2 seconde.

Mja, ik ontvang verkeer uit echt alle hoeken van de wereld, dus dan is het natuurlijk lastig om overal de laadtijd centraal te houden. Nederland is dan nog niet zo'n verkeerde hostinglocatie.

Ik ben net trouwens weer even aan het testen gegaan (met wat nieuwe aanpassingen), zit nu op het volgende:

NL: laadtijd 1,1 seconde
USA: 1,41 seconde

Zit even te kijken hoe de looptijd wordt opgebouwd:
DNS: 0,3 sec
Social media aanroepen: 0,3 sec
AdSense aanroepen: 0,3 sec
Overige (images, CSS etc): 0,1 sec

Maar bijvoorbeeld bij een meting uit Australië duurt het aanroepen van de DNS & website al 1,2 seconde, overige allemaal social media en AdSense wat zo lang duurt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Blester op 14-03-2015 12:26:15 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150649395
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:50 schreef Blester het volgende:

[..]

Ja als ik mijn websites zelf open komen de ads pas +- 1,5 seconde later erin (AdSense). Kunnen ze blijkbaar niet oplossen.
Ik plaats de ads al een tijdje synchroon want zet ik het op asynchroon dan zijn de inkomsten een stuk lager :s toevalligheid is het niet want ik heb het al vaker getest en vergeleken.
pi_150649474
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 00:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dat snap ik niet helemaal. Meer CPU/RAM gaat de laadtijd niet versnellen voor bezoekers uit Azie/Australie.

Voor Google maakt het misschien niet uit, alhoewel laadtijd ook mee telt. Maar als bezoekers 2 sec moeten wachten gaan ze wel naar een ander website.

Het maakt dus weldegelijk uit waar je je hosting hebt.
Mijn gemiddelde laadtijd is niet zo best maar met een bouncerate van minder dan 5% denk ik dat die 2 sec wachten voor veel mensen geen probleem is.
  zondag 15 maart 2015 @ 00:12:27 #90
340341 Blester
Membre très utile
pi_150650549
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 23:33 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Mijn gemiddelde laadtijd is niet zo best maar met een bouncerate van minder dan 5% denk ik dat die 2 sec wachten voor veel mensen geen probleem is.
Bouncerate heeft daar geen bal mee te maken.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150660927
koekje er bij?

https://www.acm.nl/nl/download/publicatie/?id=13987

dit keer met boetes en bewaarplicht :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_150663766
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 00:12 schreef Blester het volgende:

[..]

Bouncerate heeft daar geen bal mee te maken.
Als iemand zegt dat bezoekers na 2 seconden wachten ergens anders naartoe gaan dan heeft bouncerate er alles mee te maken :) tenzij de term bouncerate een andere betekenis heeft gekregen.
  zondag 15 maart 2015 @ 16:58:18 #93
340341 Blester
Membre très utile
pi_150667916
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 15:15 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Als iemand zegt dat bezoekers na 2 seconden wachten ergens anders naartoe gaan dan heeft bouncerate er alles mee te maken :) tenzij de term bouncerate een andere betekenis heeft gekregen.
https://support.google.com/analytics/answer/1009409?hl=nl
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150669472
quote:
Bedankt voor de bevestiging :)
  zondag 15 maart 2015 @ 18:26:10 #95
340341 Blester
Membre très utile
pi_150670980
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:41 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Bedankt voor de bevestiging :)
Je snapt het niet, laat maar :)

Mag toch hopen dat je bekend bent met de begrippen van Analytics, daar ga ik hier niet nader op in.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 15 maart 2015 @ 20:39:49 #96
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_150675632
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:48 schreef Blester het volgende:

[..]

Top, dan hoor ik het wel :)
Om hier nog op terug te komen, beloofd is beloofd :)

Ik heb een stuk software gemaakt wat uit verschillende bronnen informatie haalt, maar ook zelf informatie "maakt". Denk daarbij aan:
• Relevant nieuws met betrekking tot het onderwerp
• Realtime data
• Grafieken

Door delen te "spinnen" heb ik:
• Dagelijkse, wekelijks, maandelijks unieke content (als in 90% uniek)
• Artikelen met minstens 800 woorden

Met spinnen bedoel ik dat ik meerdere vaste stukken tekst heb gemaakt, met daarin variabelen. Bijvoorbeeld:

quote:
Vandaag was een {mooie|schitterende|prachtige} {zonnige/zomerse} dag.
Genoeg combinaties te maken, waarbij ook gekeken wordt naar historisch gemaakte keuzes in de variabelen, zodat ik niet per toeval meerdere dagen exact dezelfde stukken krijg. :)

Zo krijg ik dus content die dagelijks uniek is en bestaat uit verschillende onderdelen:
• Vaste gespinde blokken
• Afbeeldingen / grafieken
• Tabellen
• Excerpts van geindexeeerde nieuwsberichten die relevant zijn aan het onderwerp :)

Enige is dat het nog niet automatisch naar Social Media wordt gestuurd, maargoed er moet altijd wat te wensen overblijven :)
pi_150676102
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:26 schreef Blester het volgende:

[..]

Je snapt het niet, laat maar :)

Mag toch hopen dat je bekend bent met de begrippen van Analytics, daar ga ik hier niet nader op in.
Want? hij heeft toch gewoon gelijk?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  zondag 15 maart 2015 @ 21:49:07 #98
340341 Blester
Membre très utile
pi_150679198
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:39 schreef JortK het volgende:

[..]

Om hier nog op terug te komen, beloofd is beloofd :)

Ik heb een stuk software gemaakt wat uit verschillende bronnen informatie haalt, maar ook zelf informatie "maakt". Denk daarbij aan:
• Relevant nieuws met betrekking tot het onderwerp
• Realtime data
• Grafieken

Door delen te "spinnen" heb ik:
• Dagelijkse, wekelijks, maandelijks unieke content (als in 90% uniek)
• Artikelen met minstens 800 woorden

Met spinnen bedoel ik dat ik meerdere vaste stukken tekst heb gemaakt, met daarin variabelen. Bijvoorbeeld:

[..]

Genoeg combinaties te maken, waarbij ook gekeken wordt naar historisch gemaakte keuzes in de variabelen, zodat ik niet per toeval meerdere dagen exact dezelfde stukken krijg. :)

Zo krijg ik dus content die dagelijks uniek is en bestaat uit verschillende onderdelen:
• Vaste gespinde blokken
• Afbeeldingen / grafieken
• Tabellen
• Excerpts van geindexeeerde nieuwsberichten die relevant zijn aan het onderwerp :)

Enige is dat het nog niet automatisch naar Social Media wordt gestuurd, maargoed er moet altijd wat te wensen overblijven :)
Kun je me even een PB sturen met een demo ofzo? En prijs? Amerikaanse spinners gebruik ik al, Nederlandse nog niet echt goede kunnen vinden.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 16 maart 2015 @ 10:01:32 #99
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_150688819
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:49 schreef Blester het volgende:

[..]

Kun je me even een PB sturen met een demo ofzo? En prijs? Amerikaanse spinners gebruik ik al, Nederlandse nog niet echt goede kunnen vinden.
Oef, demo kan wel, maar dan moet ik even wat dingen stroomlijnen. Nu echt een eigen tool dus UI enzo is wat aan de bagger kant :)

Prijs nog nooit over nagedacht, kom ik bij je op terug!
pi_150691166
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:48 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Want? hij heeft toch gewoon gelijk?
Dat moet denk ik nog doordringen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')