Domein moet je niet opvoeren als activa?quote:Op maandag 9 maart 2015 20:28 schreef Blester het volgende:
[..]
Die websites brengen geheid meer op dan mijn domeinnamen op dit moment
Maarja, ik koop vooral voor de aftrekposten tegenwoordig. Domeinen zijn op zich redelijk waardevast (zeker deze high-end namen), dat is dan wel weer een voordeel.
Inkomsten per CPC lopen bij Adsense al lange tijd langzaam terug, dit is een algemene trend. Niet alleen bij mijn project maar Google rapporteert het ook al lange tijd in kwartaalcijfers. Affiliates kunnen soms de moeite zijn maar vind maar eens een goede die ook netjes op tijd betaald.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:52 schreef hmmmmmmm het volgende:
Is adsense beter dan affiliate wat zijn jullie ervaringen?
Wat bedoel je precies met aftrekposten? Ik ben zelf ook niet 100% zeker hiervan, maar om zomaar alles in de kosten te boeken lijkt me wat kort door de bocht. Als jij een website voor je bedrijf laat maken voor bijv. ¤2000 kan ik me voorstellen dat dit gewoon een investering is (activa) en dat je dus moet afschrijven over 5 jaar. Maar dan praten we echt over de website van je bedrijf. Als je handelt in domeinnamen dan klinkt het niet gek dat dit inkoop is en je dus een voorraad hanteert. Net als ieder ander product dat je inkoopt en verkoopt. Natuurlijk zal dit bij 1 website per jaar niet echt zinnig zijn, maar op grotere schaal klinkt dit realistisch. Op het moment dat je met inkoop / verkoop werkt moet je een voorraadadministratie hanteren. Met andere woorden, je boekt pas de inkoop in als kosten op moment van verkoop.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:28 schreef Blester het volgende:
[..]
Die websites brengen geheid meer op dan mijn domeinnamen op dit moment
Maarja, ik koop vooral voor de aftrekposten tegenwoordig. Domeinen zijn op zich redelijk waardevast (zeker deze high-end namen), dat is dan wel weer een voordeel.
Volgens mij worden die waarschuwingen geautomatiseerd?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:09 schreef Kemestry het volgende:
Waarom zijn ze bij Google altijd zo vaag als je een waarschuwing krijgt?
Vandaag kreeg ik bij een van mn grotere webstes de melding "Pure spam" bij handmatige acties in de Hulpprogramma's voor webmasters.
Met als enige uitleg:
"De site lijkt agressieve spamtechnieken te gebruiken, zoals automatisch gegenereerde onzin, cloaking, inhoud van andere websites en/of andere herhaalde of ernstige overtredingen van de richtlijnen voor webmasters van Google".
Lekker vaag weer, geen idee waar ik het moet zoeken. Onder "richtlijnen voor webmasters" staat namelijk zoveel dat het werkelijk álles kan zijn .
En nee spammen doe ik niet voor zover ik weet
Welke site dan? Misschien dat hier iemand dan iets weet.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:09 schreef Kemestry het volgende:
Waarom zijn ze bij Google altijd zo vaag als je een waarschuwing krijgt?
Vandaag kreeg ik bij een van mn grotere webstes de melding "Pure spam" bij handmatige acties in de Hulpprogramma's voor webmasters.
Met als enige uitleg:
"De site lijkt agressieve spamtechnieken te gebruiken, zoals automatisch gegenereerde onzin, cloaking, inhoud van andere websites en/of andere herhaalde of ernstige overtredingen van de richtlijnen voor webmasters van Google".
Lekker vaag weer, geen idee waar ik het moet zoeken. Onder "richtlijnen voor webmasters" staat namelijk zoveel dat het werkelijk álles kan zijn .
En nee spammen doe ik niet voor zover ik weet
Voor zover ik weet (lang leven de accountant ) gaat dit gewoon de voorraad van het bedrijf in. Voor kleine bedragen (<¤1000) voer ik ze gewoon als 1 keer op als kosten. Afschrijven is niet aan de orde voor domeinen, tenzij je je domeinnamen als 'voetbal2014.nl' hebt die aantoonbaar binnen X aantal jaar geen zak meer waard is.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met aftrekposten? Ik ben zelf ook niet 100% zeker hiervan, maar om zomaar alles in de kosten te boeken lijkt me wat kort door de bocht. Als jij een website voor je bedrijf laat maken voor bijv. ¤2000 kan ik me voorstellen dat dit gewoon een investering is (activa) en dat je dus moet afschrijven over 5 jaar. Maar dan praten we echt over de website van je bedrijf. Als je handelt in domeinnamen dan klinkt het niet gek dat dit inkoop is en je dus een voorraad hanteert. Net als ieder ander product dat je inkoopt en verkoopt. Natuurlijk zal dit bij 1 website per jaar niet echt zinnig zijn, maar op grotere schaal klinkt dit realistisch. Op het moment dat je met inkoop / verkoop werkt moet je een voorraadadministratie hanteren. Met andere woorden, je boekt pas de inkoop in als kosten op moment van verkoop.
Ja voorraad, dus niet in je kosten, dus is het toch geen aftrekpost...quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:03 schreef Blester het volgende:
[..]
Voor zover ik weet (lang leven de accountant ) gaat dit gewoon de voorraad van het bedrijf in. Voor kleine bedragen (<¤1000) voer ik ze gewoon als 1 keer op als kosten. Afschrijven is niet aan de orde voor domeinen, tenzij je je domeinnamen als 'voetbal2014.nl' hebt die aantoonbaar binnen X aantal jaar geen zak meer waard is.
Stel de domeinen leveren wel meteen omzet als is het maar 500 per jaar dan kun je de kosten wel rechtstreeks dit jaar aftrekken.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja voorraad, dus niet in je kosten, dus is het toch geen aftrekpost...
nou ik bedoel meer, in principe wil hij ze paar jaar in voorraad houden voor de verkoop.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat snap ik ook wel, maar Blester geeft aan ik koop voor de aftrekposten. Als je het meteen weer doorverkoopt dan neem ik aan dat je winst maakt en dus nog meer belasting moet betalen
kijk eens naar clubs als antwoordservice Nederlandquote:Op woensdag 11 maart 2015 21:09 schreef Blester het volgende:
Iemand hier trouwens ervaring met callcenters inbound inhuren? Mogelijk nieuw project zal ongeveer 100 inbound calls per dag krijgen met allemaal vragen (die iemand van 12 nog zou kunnen beantwoorden ), iemand enig idee van de kosten?
Die zijn wel aan de prijs zie ik. Gemiddeld ¤2,50 per gesprek x 100 x 20 = ¤5000 P/M. En dan handelen ze de vraag nog niet eens af, alleen 'noteren'.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:08 schreef JortK het volgende:
[..]
kijk eens naar clubs als antwoordservice Nederland
Heel veel goedkoper zal je ze niet kunnen vinden denk ik. Reken maar uit wat het je zou kosten indien je personeel in dienst zou nemen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:46 schreef Blester het volgende:
[..]
Die zijn wel aan de prijs zie ik. Gemiddeld ¤2,50 per gesprek x 100 x 20 = ¤5000 P/M. En dan handelen ze de vraag nog niet eens af, alleen 'noteren'.
Voor dat geld kan ik ook 2 extra medewerkers of X aantal parttime medewerkers aannemen om het werk te doen. En die hebben er dan nog wat meer verstand van ook, want die worden ingewerkt voor wat ze moeten doen.
Minderquote:Op donderdag 12 maart 2015 12:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Reken maar uit wat het je zou kosten indien je personeel in dienst zou nemen.
Klopt, dat neem je dan op de koop toe. Maar ook studenten kunnen de vragen beantwoorden, dus die kosten kunnen wel minimaal worden gehouden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:34 schreef YoshiBignose het volgende:
JA en de extra kosten die bij personeel komen kijken, loonheffingen, salarisadministratie, reiskosten, lunch, evt. pensioen. Personeel kan ziek worden, kunnen schadeclaims krijgen, zijn lastig te ontslaan (na een tijdje), vakantiedagen, ziektedagen etc.
Hmmm, ook geen gek idee inderdaad. Bedankt!quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:36 schreef saviola9 het volgende:
Waarom geen chatfunctie op de website Blester? Is dat niet handiger als het zulke simpele vragen zijn? Dat kan veel tijd schelen denk ik..
Todoist wanneer je alleen werktquote:Op donderdag 12 maart 2015 16:37 schreef xaban06 het volgende:
Hoe maken jullie je websites? Je begint gewoon en je eindigt een paar dagen/weken later? Of heb je echt een todo lijst en die werk je af?
Ik ben nu al maanden bezig met een website, wil hem eigenlijk online gooien maar moet nog best wel wat gaan scripten. Ik denk dat ik efficienter te werk zal gaan als ik een todo lijstje maak en dan progress kan zien. Welk software is hier geschikt voor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |