abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150093613
Mijn verloofde en ik zijn van plan om in de toekomst (lees binnen een jaar) te gaan trouwen. Nu is de situatie bij ons een beetje verwarrend en anders dan normaal, dus ik vroeg mij af of iemand mij hier meer informatie over kan geven..

De situatie: mijn verloofde is al eerder getrouwd geweest en heeft twee minderjarige kinderen uit dat huwelijk. Hij betaalt op dit moment alimentatie aan zijn ex, heeft een koopwoning op zijn naam staan (gekocht na de scheiding).
Ik ben zelf nog nooit getrouwd geweest, heb ook geen kinderen en geen koopwoning.

Tijdens de aankoop van de woning van mijn verloofde, vertelde de notaris dat we ons heel goed moesten verdiepen en laten adviseren over huwelijkse voorwaarden en de constructie van bepaalde dingen/testamenten etc omdat er risico's waren in onze situatie..

Zoals begrijpelijk willen we op geen enkele manier de ex een recht laten hebben op ons huidige en toekomstige vermogen. Ook vraag ik mij af of het alimentatiebedrag hoger wordt als ik getrouwd ben, omdat ons verzamelinkomen dan zal stijgen? En hoe we dat kunnen voorkomen?
Verder wil ik dat mijn vermogen en alles wat ik ooit van familie zal erven in de toekomst, vervolgens naar mijn eigen kinderen gaat en niet naar de stiefkinderen, aangezien zij hun eigen moeder hebben van wie zij zullen erven.

Ik wil dus in feite mezelf soort van veilig stellen en als er iets gebeurt met mijn partner, ik niet opeens alles kwijt ben aan zijn ex en kinderen. En als er iets met mij gebeurt, mijn deel van het vermogen naar mijn eigen kinderen gaat (die trouwens nog niet bestaan). Normaal gaat het dan namelijk rechtstreeks naar mijn partner en als hij dan vervolgens overlijdt, wordt het vermogen verdeeld over al zijn kinderen, dus ook zijn twee kinderen uit vorige huwelijk hebben er dan recht op..

Iemand die hier meer over weet?
pi_150094690
Daar heb je dus een notaris voor.
Beneath the gold, bitter steel
pi_150095127
Abortus :r :r
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150095151
Je gaat er zeg maar dubbel in. Wat van jou is, moet in alle opzichten van jou blijven. Wat van hem is, moet van jou worden. Charmant! Het beste wat ik ervan kan zeggen: je windt er in elk geval geen doekjes om.

Dan het antwoord op je vraag: ik bevond me 11 jaar geleden nagenoeg in precies dezelfde situatie als jij. De notaris heeft er meer verstand van dan wij, heeft ons netjes door alle beslissingen heengeleid en vervolgens de huwelijkse voorwaarden en testamenten opgemaakt conform onze wensen. Als jullie zorgen dat je het met elkaar eens bent, dan zorgt de notaris ervoor dat het op papier komt.

Dan nog een persoonlijke noot: je zou er wellicht ook wat tijd in kunnen steken om je te verzoenen met de wetenschap dat je verloofde een ex en kinderen heeft en dat die ex en kinderen voor altijd deel zullen blijven uitmaken van jouw leven. Kan je daar niet mee leven, draai je dan gauw om en hol hard weg. Beter voor jou, maar zeker beter voor hen.
pi_150095209
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:20 schreef TserrofEnoch het volgende:
Abortus :r :r
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor je een ban krijgt: kun je nog even uitleggen waar deze reactie vandaan komt? :?
pi_150095289
Je wilt dus dat alles naar jouw kinderen gaat ipv zijn eigen? :D
:')
pi_150095393
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:54 schreef Wondertjex het volgende:
Normaal gaat het dan namelijk rechtstreeks naar mijn partner en als hij dan vervolgens overlijdt, wordt het vermogen verdeeld over al zijn kinderen, dus ook zijn twee kinderen uit vorige huwelijk hebben er dan recht op..
Daarvoor hebben we een testament. Als jij wilt dat je stiefkinderen worden betrokken bij jouw erfenis, dan moet je dat expliciet aangeven (en dus in je testament staan). Anders krijgen ze niets.
pi_150095462
Jullie kinderen hebben halfbroertjes en -zusjes. Dat kun je niet ongedaan maken.
En hij zal ook van die kinderen houden, hoop ik toch.
Make my day!
pi_150095519
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:22 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat gaat een groot feest worden! Arme kinderen :{
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:26:52 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150095523
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:21 schreef Queller het volgende:

[..]

Voor je een ban krijgt: kun je nog even uitleggen waar deze reactie vandaan komt? :?
Uit de popcornreeks 'ongewenst zwanger', waarschijnlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150095541
Aha. Dus nog geen poging gedaan om enig contact te zoeken / een gesprek te starten met de moeder van je stiefkinderen? Inderdaad verstandig om dat over te slaan, en meteen door te gaan met een elleboogwedstrijd om materiële zaken.

En als ik jou was zou ik, gezien je vorige topics, voornamelijk wat regels opstellen voor wanneer / als het tussen jullie flink mis gaat. Bijvoorbeeld wanneer er een breuk ontstaat omdat een van de twee, en ik zeg zomaar wat hoor, een levens veranderende beslissing wil verzwijgen uit angst om een breuk, gebaseerd op egoïsme.

Want als ik íets steeds weer terug zie komen in je topics, is het dat wel: 'Hoe krijg ík wat ík wil?'
"Pools are perfect for holding water"
pi_150095549
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:26 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat gaat een groot feest worden! Arme kinderen :{
Zou ze de kliniek in dr testament opnemen? Daar waar ''al haar kinderen'' liggen?
pi_150095649
TS is wel echt koelbloedig en berekenend op zoek naar het geld van deze man.
pi_150095650
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Uit de popcornreeks 'ongewenst zwanger', waarschijnlijk.
Dank Janneke; ik ben er weer ^O^

De kolere zeg, wat een zooitje :D
pi_150095985
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:29 schreef Queller het volgende:

[..]

Dank Janneke; ik ben er weer ^O^

De kolere zeg, wat een zooitje :D
De reeks die volgde op een topic waarin ze aangaf dat de ex van haar vriend een stalker is die haar zwart loopt te maken. Een vrouw waarmee ze nog geen enkel daadwerkelijk gesprek mee heeft gehad, maar wiens kinderen wel bij TS (of nou ja, haar vriend) over de vloer komen. Destijds gaf zo'n beetje iedereen het advies; doe zelf eens wat moeite. Maar blijkbaar was dat ook aan dovemansoren.
pi_150096054
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:35 schreef probeer het volgende:
Die ene reeks die na het topic kwam waarin ze aangaf dat de ex van haar vriend een stalker is die haar zwart loopt te maken. Een vrouw waarmee ze nog geen enkel daadwerkelijk gesprek mee heeft gehad, maar wiens kinderen wel bij TS (of nou ja, haar vriend) over de vloer komen. Destijds gaf zo'n beetje iedereen het advies; doe zelf eens wat moeite. Maar blijkbaar was dat ook aan dovemansoren.
Dat wordt dus na de verloving en de trouwerij een volgende scheiding in 3....2....1....

Wat een moeilijke mensen heb je toch op aarde.

Laatste keer: arme, arme kinderen ;(
pi_150096101
Dit is een kut troll toch? Toch? Deze PoHi :'(
pi_150096158
Huwelijkse voorwaarden lijken me inderdaad een goed idee, vooral om te zorgen dat zijn kinderen gewoon zijn erfenis krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150096448
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:20 schreef Queller het volgende:
Je gaat er zeg maar dubbel in. Wat van jou is, moet in alle opzichten van jou blijven. Wat van hem is, moet van jou worden. Charmant! Het beste wat ik ervan kan zeggen: je windt er in elk geval geen doekjes om.

Dan het antwoord op je vraag: ik bevond me 11 jaar geleden nagenoeg in precies dezelfde situatie als jij. De notaris heeft er meer verstand van dan wij, heeft ons netjes door alle beslissingen heengeleid en vervolgens de huwelijkse voorwaarden en testamenten opgemaakt conform onze wensen. Als jullie zorgen dat je het met elkaar eens bent, dan zorgt de notaris ervoor dat het op papier komt.

Dan nog een persoonlijke noot: je zou er wellicht ook wat tijd in kunnen steken om je te verzoenen met de wetenschap dat je verloofde een ex en kinderen heeft en dat die ex en kinderen voor altijd deel zullen blijven uitmaken van jouw leven. Kan je daar niet mee leven, draai je dan gauw om en hol hard weg. Beter voor jou, maar zeker beter voor hen.
Als ik het zo teruglees komt het misschien hard over, maar even voor de duidelijkheid, dat is niet zo bedoeld.
Het feit dat er een ex is en dat er kinderen zijn accepteer ik en ik snap dat ik er de rest van mijn leven mee te maken heb. Wat ik probeer aan te geven is, dat ik wel het gedeelte dat bedoeld is voor mijn eigen kinderen, dus mijn eigen familie erfenis naar mijn eigen kinderen gaat. Dit is op zich wel logisch toch? Stiefkinderen erven van hun vader en moeder en mijn kinderen erven van mij en hun vader..

Maar ik begreep dus dat als ik zou overlijden mijn erfenis naar mijn partner gaat en vervolgens verdeeld wordt over zijn alle kinderen, dus ook stiefkinderen. Dan vind ik dat ik mijn eigen kinderen tekort zou doen en dat wil ik niet.
Verder bedoel ik met niet alles kwijt zijn aan ex en stiefkinderen, dat ik bijvoorbeeld niet opeens uit huis moet omdat zij dit kunnen opeisen..
Sowieso willen we zijn ex allebei geen enkele recht meer laten hebben, ook niet via de kinderen, ze ontvangt alimentatie en alle vermogen tijdens hun huwelijk is netjes verdeeld. Dat mag dus wel afgesloten worden.

Dat zijn kinderen een gedeelte van zijn vermogen zullen erven is verder logisch en daar heb ik natuurlijk niets tegen.
pi_150096499
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:22 schreef Poesopstokje het volgende:
Van mijn familie erfenis en mijn eigen opgebouwde vermogen wel ja. Is dat niet logisch dan?

Over zijn deel zal iedere kind zelfde rechten hebben.
pi_150096510
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:45 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Als ik het zo teruglees komt het misschien hard over, maar even voor de duidelijkheid, dat is niet zo bedoeld.
Het feit dat er een ex is en dat er kinderen zijn accepteer ik en ik snap dat ik er de rest van mijn leven mee te maken heb. Wat ik probeer aan te geven is, dat ik wel het gedeelte dat bedoeld is voor mijn eigen kinderen, dus mijn eigen familie erfenis naar mijn eigen kinderen gaat. Dit is op zich wel logisch toch? Stiefkinderen erven van hun vader en moeder en mijn kinderen erven van mij en hun vader..

Maar ik begreep dus dat als ik zou overlijden mijn erfenis naar mijn partner gaat en vervolgens verdeeld wordt over zijn alle kinderen, dus ook stiefkinderen. Dan vind ik dat ik mijn eigen kinderen tekort zou doen en dat wil ik niet.
Verder bedoel ik met niet alles kwijt zijn aan ex en stiefkinderen, dat ik bijvoorbeeld niet opeens uit huis moet omdat zij dit kunnen opeisen..
Sowieso willen we zijn ex allebei geen enkele recht meer laten hebben, ook niet via de kinderen, ze ontvangt alimentatie en alle vermogen tijdens hun huwelijk is netjes verdeeld. Dat mag dus wel afgesloten worden.

Dat zijn kinderen een gedeelte van zijn vermogen zullen erven is verder logisch en daar heb ik natuurlijk niets tegen.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:24 schreef Etsu het volgende:

[..]

Daarvoor hebben we een testament. Als jij wilt dat je stiefkinderen worden betrokken bij jouw erfenis, dan moet je dat expliciet aangeven (en dus in je testament staan). Anders krijgen ze niets.
pi_150096567
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:24 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wat nou als ik overlijd? Dan krijgt de vader toch alles en hebben alle kinderen er recht op, ook al was het eerst mijn deel?
Of kan dat ook al vastgelegd worden in een testament, dat mijn deel rechtstreeks naar mijn kinderen gaat?
pi_150096677
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:48 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Wat nou als ik overlijd? Dan krijgt de vader toch alles en hebben alle kinderen er recht op, ook al was het eerst mijn deel?
Of kan dat ook al vastgelegd worden in een testament, dat mijn deel rechtstreeks naar mijn kinderen gaat?
Dit soort vragen kan je nou prima bij een notaris vragen.
pi_150096721
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:48 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Als jij overlijdt en jullie hebben kinderen, dan gaan de goederen naar je partner. De kinderen krijgen een geldvordering ten laste van je partner, overeenkomend met de waarde van zijn erfdeel. Deze is pas opeisbaar als je partner in staat van faillissement is verklaard, of is overleden.

Als jij juist wil dat je stiefkinderen niets krijgen, hoef je nu niets te regelen.

Als je partner komt te overlijden, en jij blijft achter met je kinderen. Dan krijgen je stiefkinderen een vordering op jou. Je bent dan verplicht aan het kind op diens verzoek goederen over te dragen met een waarde van ten hoogste die geldvordering.
pi_150096823
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:38 schreef Leandra het volgende:
Huwelijkse voorwaarden lijken me inderdaad een goed idee, vooral om te zorgen dat zijn kinderen gewoon zijn erfenis krijgen.
Daar ben ik inderdaad niet op tegen. Ik heb het over mijn vermogen dat naar mijn eigen kinderen moet gaan.
En bijvoorbeeld het huis en inboedel waarin we gaan wonen, niet dat ik straks door ex en stiefkinderen uit het huis weggejaagd kan worden door verkeerde constructie..

Zijn overige vermogen gaan alle kinderen in gelijke delen erven, dat is meer dan logisch. Het huis overigens ook na mijn overlijden.
pi_150096913
Heb je zoveel vermogen dat je er je druk over moet maken?
  Milf donderdag 26 februari 2015 @ 23:57:51 #27
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_150097017
. Verkeerd topic.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_150097058
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:57 schreef nikky het volgende:
Verkeerd topic.
Waarom praten jullie in raadselen in dit topic :'(

[ Bericht 9% gewijzigd door Cobra4 op 27-02-2015 00:03:52 ]
pi_150097059
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

Als jij overlijdt en jullie hebben kinderen, dan gaan de goederen naar je partner. De kinderen krijgen een geldvordering ten laste van je partner, overeenkomend met de waarde van zijn erfdeel. Deze is pas opeisbaar als je partner in staat van faillissement is verklaard, of is overleden.

Als jij juist wil dat je stiefkinderen niets krijgen, hoef je nu niets te regelen.

Als je partner komt te overlijden, en jij blijft achter met je kinderen. Dan krijgen je stiefkinderen een vordering op jou. Je bent dan verplicht aan het kind op diens verzoek goederen over te dragen met een waarde van ten hoogste die geldvordering.
Dus wanneer ik zou overlijden hebben in principe alleen mijn kinderen recht op mijn deel (een geldvordering)?
Maar wanneer partner zou overlijden, hebben alle kinderen recht op een vordering op mij.. Ze zouden dus hun deel van het huis kunnen opeisen (in contanten)?

Bedankt voor de informatie in ieder geval, zijn wel lastige zaken..
pi_150097193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:56 schreef Queller het volgende:
Heb je zoveel vermogen dat je er je druk over moet maken?
Ikzelf nog niet, hopelijk wel in de toekomst, aangezien ik ambities heb. Mijn familie daarentegen heeft wel een aardige vermogen (ook niet ontzettend veel, maar in ieder geval wel wat) en logischerwijs is dat vermogen bedoelt voor mij en mijn eigen kinderen.
pi_150097209
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:58 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Dus wanneer ik zou overlijden hebben in principe alleen mijn kinderen recht op mijn deel (een geldvordering)?
En je partner natuurlijk.

quote:
Maar wanneer partner zou overlijden, hebben alle kinderen recht op een vordering op mij.. Ze zouden dus hun deel van het huis kunnen opeisen (in contanten)?
Jij moet goederen ten waarde van ten hoogste van de geldvordering overdragen aan je stiefkinderen. Als het huis bijvoorbeeld ¤200.000,- waard is, en ieder stiefkind krijgt ¤100.000,- uit de erfenis van hun vader/jouw partner, dan moet je het huis afgeven (los van het feit dat je er vruchtgebruik op hebt etc., maar dat is weer heel ander verhaal. Google helpt je wel verder ;)).
De andere 2 kinderen krijgen dan het geld als jij overlijdt (en de rest wat jij allemaal in bezit hebt). De stiefkinderen staan er los van en krijgen niets.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2015 00:02:10 ]
pi_150097317
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:45 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Maar je doet geen enkele moeite om ook maar enigszins te proberen om met haar te praten?
pi_150097344
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:01 schreef Wondertjex het volgende:
Ikzelf nog niet, hopelijk wel in de toekomst, aangezien ik ambities heb. Mijn familie daarentegen heeft wel een aardige vermogen (ook niet ontzettend veel, maar in ieder geval wel wat) en logischerwijs is dat vermogen bedoelt voor mij en mijn eigen kinderen.
Je maakt je op dit moment erg druk. Waarschijnlijk om niets, want je hebt nog geen kinderen en voorlopig ben je nog niet dood. Misschien is het de leeftijd, maar ik word er een beetje ibbelig van. Het draait naar het zich laat aanzien alleen maar om jou.
pi_150097420
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:04 schreef Queller het volgende:

[..]

Je maakt je op dit moment erg druk. Waarschijnlijk om niets, want je hebt nog geen kinderen en voorlopig ben je nog niet dood. Misschien is het de leeftijd, maar ik word er een beetje ibbelig van. Het draait naar het zich laat aanzien alleen maar om jou.
Precies dit dus. Elk van TS' topics lijkt doorspekt van een soort van egoïsme. Zolang alles maar geregeld is zoals zij wil, en dan lijkt het verder ook niet echt iets uit te maken wat de mogelijke gevolgen voor een ander zijn.
pi_150097613
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:06 schreef probeer het volgende:
Precies dit dus. Elk van TS' topics lijkt doorspekt van een soort van egoïsme. Zolang alles maar geregeld is zoals zij wil, en dan lijkt het verder ook niet echt iets uit te maken wat de mogelijke gevolgen voor een ander zijn.
Ja, en dan plan je alles zo mooi, zet je alles naar je hand en heb je het helemaal voor elkaar. Kijk je op je 45e terug, is iedereen hard voor je op de loop gegaan. Kan je weer helemaal opnieuw beginnen :D :'( :D
pi_150097903
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:01 schreef Etsu het volgende:

[..]

En je partner natuurlijk.

[..]

Jij moet goederen ten waarde van ten hoogste van de geldvordering overdragen aan je stiefkinderen. Als het huis bijvoorbeeld ¤200.000,- waard is, en ieder stiefkind krijgt ¤100.000,- uit de erfenis van hun vader/jouw partner, dan moet je het huis afgeven (los van het feit dat je er vruchtgebruik op hebt etc., maar dat is weer heel ander verhaal. Google helpt je wel verder ;)).
De andere 2 kinderen krijgen dan het geld als jij overlijdt (en de rest wat jij allemaal in bezit hebt). De stiefkinderen staan er los van en krijgen niets.
Bedankt voor je uitleg, dit is op zich wel duidelijk :)
Binnenkort maar beter erin verdiepen, ooit had ik een vak over zulke onderwerpen, maar is niet helemaal blijven hangen merk ik..
pi_150098007
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:04 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat lijkt zo. Ik verwoord dingen een beetje egoïstisch, in werkelijkheid ben ik best lief en meelevend. Mijn verwoording kan alleen hard overkomen, omdat ik de dingen op een directe manier aangeef die in mijn hoofd spelen. Ik ben denk ik niet zo tactisch wat dat betreft :P
pi_150098113
Storneer het erfbare bedrag ^O^
Zie!
pi_150098572
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:25 schreef Wondertjex het volgende:
Dat lijkt zo. Ik verwoord dingen een beetje egoïstisch, in werkelijkheid ben ik best lief en meelevend. Mijn verwoording kan alleen hard overkomen, omdat ik de dingen op een directe manier aangeef die in mijn hoofd spelen. Ik ben denk ik niet zo tactisch wat dat betreft :P
Het is zo klaar als een klontje hoor :D
pi_150098579
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:29 schreef johnson555 het volgende:
Storneer het erfbare bedrag ^O^
2011 belde... :{
  vrijdag 27 februari 2015 @ 00:59:56 #41
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_150098850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:20 schreef Queller het volgende:
En daar heeft ze gelijk in ook.
Hij, en alleen hij kan aanspraak maken op haar goederen.
Zij kan echter, samen met kinderen die van allebei zijn, aanspraak maken op wat van hem is (na overlijden en natuurlijk niet via alleenrecht)
pi_150100541
Dus je maakt je druk over wat er met jouw nog niet bestaande erfenis gebeurt nadat jij als eerste overlijdt, je partner overlijdt en naar welke (nog niet bestaande) kinderen het dan zal gaan :/
En sowieso er nu al vanuit gaan dat het vermogen van je familie voor jou en je kinderen bestemd is. Ik hoop dat ze alles opmaken! 😂

Misschien gaat je partner wel helemaal los na jouw overlijden en valt er niks meer te erven na zijn dood :p

Het is wel goed om bepaalde zaken te regelen, maar je kan ook doorslaan zeg....
  vrijdag 27 februari 2015 @ 07:48:16 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150100660
Waarom zou hij überhaupt van je erven als jullie kinderen hebben?
Helemaal niet nodig toch?
Vruchtgebruik lijkt me voldoende met een verplichting tot uitbetalen zodra er een nieuw huwelijk of samenwonen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150101649
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 07:22 schreef Miss_Virgo het volgende:
Dus je maakt je druk over wat er met jouw nog niet bestaande erfenis gebeurt nadat jij als eerste overlijdt, je partner overlijdt en naar welke (nog niet bestaande) kinderen het dan zal gaan :/
En sowieso er nu al vanuit gaan dat het vermogen van je familie voor jou en je kinderen bestemd is. Ik hoop dat ze alles opmaken! 😂

Misschien gaat je partner wel helemaal los na jouw overlijden en valt er niks meer te erven na zijn dood :p

Het is wel goed om bepaalde zaken te regelen, maar je kan ook doorslaan zeg....
Ik maak me er niet druk om, maar het zijn wel dingen die ik geregeld wil hebben.

Het is toch ontzettend onverantwoord en dom om als een kip zonder kop alles maar te laten zoals het is en afwachten wat er gaat gebeuren.

Ik heb ambities en probeer carrière te maken, zijn ex leeft van de bijstand en heeft verder geen zin om iets ervan te maken lijkt het, aangezien ze al bijna tien jaar niet meer werkt (vlak na haar huwelijk ermee gestopt, omdat ze geen zin meer had in werken). Haar ex, oftewel mijn verloofde betaalt al een ruime bedrag aan alimentatie en ik ga niet nog meer betalen als mijn inkomen ook opeens meetelt bij het verzamelinkomen en wij dus 'meer' kunnen missen.

Verder lijkt het mij logisch dat wat van mij is, naar mijn kinderen moet gaan en je weet nooit wat het leven je brengt, dus altijd maatregelen nemen voor de zekerheid.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 09:07:29 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150101682
Wat voor alimentatie betaalt hij eigenlijk, kinderalimentatie of partneralimentatie?

Overigens zou ik gewoon helemaal niet trouwen als je toekomstige inkomsten ook buiten iedere gemeenschap van goederen wilt houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 27 februari 2015 @ 09:08:23 #46
335938 tuurke77
Annuncio vobis gaudium magnum
pi_150101703
Als jullie twee eigen kinderen hebben, en jij overlijdt, dan is de verdeling als volgt:

partner: 1/3
kind A: 1/3
kind B: 1/3

Dit zou je alleen kunnen veranderen bij testament.

Advies, zoals van zovelen: laat je goed voorlichten door een notaris!
pi_150101724
Ik snap dat je niet wilt dat er nog meer geld gaat naar de ex. En dat je daar maatregelen voor neemt. Net als dat je niet uit je huis gezet kan worden bij overlijden van je partner.
Maar om nu al perse de kinderen van je partner buiten te willen sluiten bij een eventuele erfenis snap ik niet.
pi_150101817
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:08 schreef tuurke77 het volgende:
Als jullie twee eigen kinderen hebben, en jij overlijdt, dan is de verdeling als volgt:

partner: 1/3
kind A: 1/3
kind B: 1/3

Dit zou je alleen kunnen veranderen bij testament.

Advies, zoals van zovelen: laat je goed voorlichten door een notaris!
Huh..
Je partner heeft recht op de helft plus een kindsdeel, toch?
Make my day!
  vrijdag 27 februari 2015 @ 09:14:55 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150101841
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:13 schreef agter het volgende:

[..]

Huh..
Je partner heeft recht op de helft plus een kindsdeel, toch?
Klopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150101872
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:09 schreef Miss_Virgo het volgende:
Ik snap dat je niet wilt dat er nog meer geld gaat naar de ex. En dat je daar maatregelen voor neemt. Net als dat je niet uit je huis gezet kan worden bij overlijden van je partner.
Maar om nu al perse de kinderen van je partner buiten te willen sluiten bij een eventuele erfenis snap ik niet.
Alleen mbt haar vermogen, ze erven wel van hun vader en moeder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')