Dezelfde meting gedaan door twee verschillende personen kan al hele verschillende waardes geven. Fijn dat nu alles gewoon normaal lijkt te zijn !quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vreemd toch, zo'n verschil tussen ziekenhuizen.
Ik dacht, ik gun haar even rustquote:Op donderdag 26 februari 2015 20:02 schreef ingee het volgende:
Hmm ik ben iemand kwijt denk ik. Danaa? Joehoe?
Dat de verloskundige tevreden is hoe het met jou en met je kindje gaat.quote:Op donderdag 26 februari 2015 21:01 schreef kooks11 het volgende:
wat wordt er bedoeld met ' een sticker van de verloskundige' ?
Ah duidelijk, dankje.quote:Op donderdag 26 februari 2015 21:05 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat de verloskundige tevreden is hoe het met jou en met je kindje gaat.
ik vind ook dat jullie het netjes doen qua aankomen. Ik ben in de eerste 20 weken 14(!!) kilo aangekomen (van 60 naar 74). Schrok me rot en zag t al 'mis' gaan, had in mijn hoofd, nou dat wordt dus 25 kg bij 40 weken... Maar sinds 20 weken staat t stil. Nu met bijna 36 weken nog steeds +14.quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:08 schreef pinquit het volgende:
Wat komen jullie allemaal weinig aan![]()
Vorige zwangerschap begon ik op 53, en zag ik op t einde de 70..
Deze keer weeg ik al 68 bij beginmaar ik denk dat ik niet maar 8kg ga aankomen ofzo
Wat naar risje.quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:51 schreef Risje010 het volgende:
Nou waar ik al bang voor was is gebeurd, er was in mijn baarmoeder niks te zien.... Ze twijfelt nu nog of er nog een hele kleine kans is dat ik misschien toch minder lang zwanger ben dan ik denk (laatste menstruatie begon 30-12, eisprong op de 20ste) maar ik moet over twee weken terug komen om te kijken of er dan misschien wel iets te zien is, of dat ik een eitje heb gehad wat gevlogen is. wel bevrucht maar niet is blijven zitten. zag wel m'n baarmoeder met t vocht, en op m'n eierstok zit ook dat 'dingetje' wat er voor zorgt dat ik niet ongesteld word.
Geen idee wat nu verder.
Mijn ideale gewicht 68.6 kiloquote:Gewichtstoename tijdens je zwangerschap
Week van de zwangerschap 30 (meer over je zwangerschap in week 30)
Ideale gewicht 68.6 kilo
Verwacht gewicht deze week 92 kilo
Verwacht uiteindelijk gewicht 95 kilo
Gewichtstoename tot nu toe 5 kilo
Totale gewichtstoename 12 kilo
quote:Het is erg lastig om een algemene richtlijn voor gewichtstoename tijdens de zwangerschap te geven, iedereen is immers anders. De meeste vrouwen komen tijdens de zwangerschap ongeveer tussen de tien en vijftien kilo aan. Wanneer je voor je zwangerschap al wat zwaarder bent, kom je vaak gemiddeld wat minder aan dan vrouwen die wat lichter zijn. Je gewichtstoename wordt tijdens je zwangerschap goed in de gaten gehouden door de verloskundige. Dit is belangrijk, omdat een zeer snelle of juist trage gewichtstoename op problemen kan wijzen.
De gewichtstoename tijdens de zwangerschap vindt over het algemeen geleidelijk aan plaats, met hier en daar wat 'groeispurten'. Er kunnen grofweg vijf stadia van gewichtstoename onderscheiden worden:
0 tot 12 weken: 10 procent
13-20 weken: 25 procent
21-28 weken: 45 procent
29-36 weken: 20 procent
37-40 weken: 0 procent
In het eerste trimester van de zwangerschap kom je dus nauwelijks aan, meestal slechts circa 1 à 2 kilo. Tijdens het tweede trimester zul je ongeveer 6 kilo zwaarder worden en tijdens het derde trimester nog ongeveer 3 à 4 kilo. In de laatste weken van de zwangerschap komen de meeste vrouwen nog nauwelijks iets aan.
De gyn zei dat een gewichtstiename van 12 kilo normaal is en ik mag daar dus de helft van. Dus eigenlijk moet ik afvallen/stabiel blijven tijdens de zwangerschap.quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:11 schreef Vlindur het volgende:
Wat een onzin zeg, maar 6 kilo aankomen. Is 'normaal' als niet iets van tussen de 10 en de 20 kilo?
http://www.ikbenzwanger.c(...)so=1#gewichtstoename
[..]
Mijn ideale gewicht 68.6 kiloDan ben ik een gratenpakhuis
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |