Wel als het vertrouwen er niet meer is dat zij een publiek goed op een goede manier dienen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus de publieke omroep wordt ook door heel Nederland op democratisch niveau bestuurt, toch? Oh nee. Want dat is een belachelijke manier om je land te runnen. Elke overheidsonderneming democratisch maken... omdat het zo nodig moet... mijn god wat een domheid.
Duitse taal en cultuur een hobbyproject? We hebben toch goede leraren nodig later?quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:17 schreef ssebass het volgende:
Ik zou toch als student juist voor het afschaffen van die kleine studies zijn. Er is een wildgroei ontstaan aan gesubsidieerde hobbyprojecten. Geloof mij, ik heb meerdere studies gedaan en een deel hoort echt niet op de uni thuis (zowel mensen als opleidingen). Niemand weet ook meer wat die studies inhouden en meestal leiden ze op tot werkeloosheid. Als je een niche wilt vinden ga dan als PhD of postdoc aan een onderzoek werken en haal je eigen grants binnen. Als je die niet krijgt is er blijkbaar ook geen behoefte aan.
Die maatregel is erg naïef.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik sta open voor alternatieve oplossingen; wat dit betreft ben ik heel pragmatisch. Misschien is er niet één oplossing en zal er een grotere verscheidenheid moeten komen in universiteiten (die nu uiteindelijk qua model allemaal erg op elkaar lijken). Wel lijkt het grondidee dat iedereen maar moet kunnen studeren me onhaalbaar en onwenselijk.
[..]
Een groot deel van het probleem aan flexibilisering zit ook weer in maatregelen van overheidswege: na twee verlengingen vlieg je eruit. Die maatregel is ooit getroffen om werknemers te beschermen, maar met name aan de universiteit lijden we er sterk onder.
Nou ja als je een net pak aan hebt luisteren ze naar je.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus de publieke omroep wordt ook door heel Nederland op democratisch niveau bestuurt, toch? Oh nee. Want dat is een belachelijke manier om je land te runnen. Elke overheidsonderneming democratisch maken... omdat het zo nodig moet... mijn god wat een domheid.
De universiteit is geen koning. De universiteit is een instelling waar je een product afneemt. Daar hoef je niet bij in het bestuur te zitten. Of gaan patiënten ook van een ziekenhuis eisen dat ze daar inspraak krijgen over hun behandeling? Of dat bezorgde burgers het politiebureau gaan bezetten?quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:11 schreef Mishu het volgende:
[..]
Een gekozen bestuur, 1 bestuurszetel voor studenten en 1 voor docenten.
Natuurlijk mag je democratie eisen.
We zouden niet in een democratie leven als de bevolking niet van de koning mocht eisen om zijn rol te verminderen. Denk je dat dat gebeurd was als mensen zich aan de regels zou hebben gehouden?
Laat me niet lachen, zonder bezettingen nemen ze je blijkbaar niet serieus.
Nu praten ze opeens wel met de studenten. Tja
Klinkt intuïtief plausibel, maar onderzoekers zijn over het algemeen geen verkopers. Ik heb geen commerciële instelling en ook geen enkele wens om me met verkoop bezig te houden. Laat liever dat soort zaken over aan mensen die er goed in zijn.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:17 schreef ssebass het volgende:
Als je een niche wilt vinden ga dan als PhD of postdoc aan een onderzoek werken en haal je eigen grants binnen. Als je die niet krijgt is er blijkbaar ook geen behoefte aan.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar wordt Rob vrolijk van
Incorrect. De universiteit is geen privaat bedrijf maar al jaren een publieke instelling wat gefinancieerd wordt vanuit PUBLIEK geld. Het geld van iedereen dus.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De universiteit is geen koning. De universiteit is een instelling waar je een product afneemt. Daar hoef je niet bij in het bestuur te zitten. Of gaan patiënten ook van een ziekenhuis eisen dat ze daar inspraak krijgen over hun behandeling? Of dat bezorgde burgers het politiebureau gaan bezetten?
Iets met schoenmakers en een leest. Zie voor verdere motivatie mijn vorige post. Ik heb het idee dat een groot gedeelte van deze studenten zich graag laat voorstaan op het feit dat ze op een uni studeren. Terwijl de studie gewoon een middel tot een doel moet zijn, geen doel op zich, Laat ze zich daar dan ook naar gedragen.
Dat doe je met handtekeningen en studentenstakingen. Niet met bezettingen en eisen voor democratie.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:17 schreef Mishu het volgende:
[..]
Wel als het vertrouwen er niet meer is dat zij een publiek goed op een goede manier dienen.
Ik weet er niet veel van maar dat valt me de laatste jaren ook erg op veel banen worden samengevoegd je moet vaak multitasken.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klinkt intuïtief plausibel, maar onderzoekers zijn over het algemeen geen verkopers. Ik heb geen commerciële instelling en ook geen enkele wens om me met verkoop bezig te houden. Laat liever dat soort zaken over aan mensen die er goed in zijn.
Hier staat een interessante analyse van alternatieve modellen: Taking It to the Streets: Preparing for an Academy in Exile
In de praktijk gebeurt dat dus wel.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:22 schreef Mishu het volgende:
[..]
Incorrect. De universiteit is geen privaat bedrijf maar al jaren een publieke instelling wat gefinancieerd wordt vanuit PUBLIEK geld. Het geld van iedereen dus.
Je gaat toch geen directeurtje of ondernemertje spelen met het geld van andere mensen?
Lijkt me het beste en het meest praktische als de mensen die directe stakeholders zijn de inspraak krijgen. Dat wil zeggen, de mensen die op dat moment het publiek gebouw gebruiken.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:23 schreef ssebass het volgende:
Als zij inspraak willen dan wil ik ook inspraak, aangezien wij degenen zijn die het belastinggeld betalen waarmee de opleidingen worden gefinancieerd. Beter alumni hier over laten beslissen dan een stel jonkies die net komt kijken en denken te weten hoe het allemaal zit. Dat er veel mis is op de universiteiten klopt, maar dan meer de dalende kwaliteit vanwege perverse prikkels als geld voor afgestudeerden en grote toestroom omdat iedereen hoog opgeleid moet zijn (en geld oplevert). Dus ja afschaffen al die zooi die qua niveau niet boven een LOI cursus uitkomt. Studenten tegenwoordig kunnen ook niet meer academisch denken, "komt dit op het tentamen?", "Ja dit stond niet in het boek.....". Om te janken.
Zo werkt het ook gewoon. Ik moet ook mijn eigen grants binnen halen om onderzoek te kunnen financieren en dat is inderdaad ploeteren. Dan moet je dus zorgen dat het kwalitatief goed is en men het nut er van inziet. Als het aan een van de twee dingen schort behoort het geen financiering te krijgen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klinkt intuïtief plausibel, maar onderzoekers zijn over het algemeen geen verkopers. Ik heb geen commerciële instelling en ook geen enkele wens om me met verkoop bezig te houden. Laat liever dat soort zaken over aan mensen die er goed in zijn.
Hier staat een interessante analyse van alternatieve modellen: Taking It to the Streets: Preparing for an Academy in Exile
Toen vanochtend een verslaggever een vraag stelde aan een zogenaamde "woordvoerder" van de studenten wat ze bedoelen met verarming van de universiteit omdat ze dat vonden vroeg die studente wat bedoel je met verarming?quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat doe je met handtekeningen en studentenstakingen. Niet met bezettingen en eisen voor democratie.
Zoals al eerder is genoemd lijkt het mij gezond om studenten toegang te geven en hun zegje te kunnen doen maar daadwerkelijke inspraak lijkt me niet wenselijk.
Ze worden nu pas serieus genomen. Blijkbaar werkt handtekeningen verzamelen niet om een serieuze gesprekspartner te worden. Is namelijk allemaal al jaren gedaan.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat doe je met handtekeningen en studentenstakingen. Niet met bezettingen en eisen voor democratie.
Zoals al eerder is genoemd lijkt het mij gezond om studenten toegang te geven en hun zegje te kunnen doen maar daadwerkelijke inspraak lijkt me niet wenselijk.
Of het zin heeft, hangt van de kwaliteit van je opleiding af. Als je een duidelijker onderscheid hebt tussen goede en minder goede opleidingen, dan zal de arbeidsmarkt zulke factoren vanzelf in overweging gaan nemen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:19 schreef hmmmmmmm het volgende:
Verder mag iedereen van mij studeren of het zin heeft nou ja niet echt.
Ik heb alleen maar grotendeels slimme welbespraakte mensen gezien bij AT5 gisteren. Beter dan de rest van Nederland.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Toen vanochtend een verslaggever een vraag stelde aan een zogenaamde "woordvoerder" van de studenten wat ze bedoelen met verarming van de universiteit omdat ze dat vonden vroeg die studente wat bedoel je met verarming?
Verder kwamen ze gewoon in beeld maar wilden die 2 wel een cijfer in plaats de naam in beeld omdat ze anders herkenbaar zouden zijn.![]()
![]()
Top niveau weer daar maar had ook niet anders verwacht.
Waar ik het over had was vanochtend (rond half 8) tijdens Vandaag de dag op Ned1. meen ik.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar grotendeels slimme welbespraakte mensen gezien bij AT5 gisteren. Beter dan de rest van Nederland.
Nee, ik ben het met sebass eens. Alumni wel, studenten niet.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:25 schreef Mishu het volgende:
[..]
Lijkt me het beste en het meest praktische als de mensen die directe stakeholders zijn de inspraak krijgen. Dat wil zeggen, de mensen die op dat moment het publiek gebouw gebruiken.
Zijn ze trouwens al naar de rechter ofzo gegaan?quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:26 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ze worden nu pas serieus genomen. Blijkbaar werkt handtekeningen verzamelen niet om een serieuze gesprekspartner te worden. Is namelijk allemaal al jaren gedaan.
Volgens mij zijn ze er een beetje klaar mee. Het CvB heeft alleen maar ontzag voor illegale acties.
Wat ik al zei, deze hele kneuzenoptocht laat alleen maar zien wat voor clowns er tegenwoordig op de uni worden toegelaten. Paar interviews gezien, maar kreeg nou niet het idee dat ze wisten waar ze naar toe wilden. Dit is meer een anticampagne voor studenten...quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Toen vanochtend een verslaggever een vraag stelde aan een zogenaamde "woordvoerder" van de studenten wat ze bedoelen met verarming van de universiteit omdat ze dat vonden vroeg die studente wat bedoel je met verarming?
Verder kwamen ze gewoon in beeld maar wilden die 2 wel een cijfer in plaats de naam in beeld omdat ze anders herkenbaar zouden zijn.![]()
![]()
Top niveau weer daar maar had ook niet anders verwacht.
Ja, zo werkt het gewoon, maar dat betekent niet dat het daarom zo moet werken. Ik werk ook hard om zelf subsidies binnen te halen en het is een idiote en belachelijke rat race. Liever steek ik energie in goed onderwijs geven en goed onderzoek bedenken en uitvoeren. Je zou denken dat de subsidies dan vanzelf komen, maar dat is helaas niet zo.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:26 schreef ssebass het volgende:
[..]
Zo werkt het ook gewoon. Ik moet ook mijn eigen grants binnen halen om onderzoek te kunnen financieren en dat is inderdaad ploeteren. Dan moet je dus zorgen dat het kwalitatief goed is en men het nut er van inziet. Als het aan een van de twee dingen schort behoort het geen financiering te krijgen.
Ik heb niets gezien maar begreep dat hun Engels (waarom ook?) van een belabberd niveau was, nog slechter dan dat van een 59-jarige politicus.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar grotendeels slimme welbespraakte mensen gezien bij AT5 gisteren. Beter dan de rest van Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |