ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op woensdag 25 februari 2015 23:22 schreef dcm360 het volgende: Hij zegt pak m beet dat het management vervangen moet worden en je vertaalt dat naar ' Dus hier kop dicht en knielen'? Wow.
Je kan inderdaad rustig negeren dat het elders nog minder goed gaat. Blijft over dat het management niet functioneert en daar verandering in moet komen. Maar hee, vergelijken mag niet blijkbaar.
Op woensdag 25 februari 2015 23:31 schreef dcm360 het volgende: Je kan inderdaad rustig negeren dat het elders nog minder goed gaat. Blijft over dat het management niet functioneert en daar verandering in moet komen. Maar hee, vergelijken mag niet blijkbaar.
Ik snap echt wat hij bedoelt want ik erger me er ook wel eens aan. Het is een simpele drogredenering. Maar Klaasje verbindt er nu een conclusie aan die er voor zou kunnen zorgen dat bij ons de resultaten beter zouden kunnen worden. Daar hoef je geen vergelijking voor te maken met het buitenland want daarvoor kan je vergelijken met de huidige situatie hier.
Maar de frustratie snap ik dan wel weer goed.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Je kan dus niet vergelijken met de huidige situatie hier. Je kan of het management laten zitten, of het management vervangen, terwijl je voor een vergelijking beiden zou moeten uitvoeren. Kijken naar de relatieve prestatieverandering ten opzichte van andere landen is wel praktisch uitvoerbaar, en dan is het eigenlijk ook nog steeds niet relevant naar wat de huidige prestaties hier en elders zijn (al zou je kunnen zeggen - op basis van de huidige cijfers - dat prestatieverbeteringen elders relatief eenvoudiger zijn. Neemt nogmaals niet weg dat de NS achterblijft bij de verwachtingen).
Over Hoogeveen aan het einde van het vorige topic: Toevallig wil Hoogeveen ook een IC station worden, al best lang. Is ze niet gelukt (en lukt hoop ik ook niet). Tis al erg genoeg dat ik met de 'NS Stopbus' naar Hoogeveen moet as. Zaterdag
Het eind van de maand nadert weer. Zo weer even een kwartiertje abonnementsverlengingmartelmolen in. Met dank aan dat geweldige bedrijf waar mijn mening wel over bekend is nu
Mooie foto in de OP trouwens! Wat zien we daar precies en waar?
The llama's out in the pasture near Berkhamsted have gotten used to Virgin high speed Pendolino trains passing by, they prefer to continue eating from the grass. One of them has spotted me, while a Pendolino speeds along the West Coast Main Line, directly behind them.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
The llama's out in the pasture near Berkhamsted have gotten used to Virgin high speed Pendolino trains passing by, they prefer to continue eating from the grass. One of them has spotted me, while a Pendolino speeds along the West Coast Main Line, directly behind them.
Achteraf hadden we dus speciaal voor vandaag nog een paar V250's achter de hand moeten houden.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Maandag maar eens in Noorderkempen (B) instappen op reis richting Doornik (B). Moet wat vroeg bij de "zuidelijkste" Belgen zijn, en is dat de beste manier denk ik.
Op donderdag 26 februari 2015 11:00 schreef greavy het volgende: Maandag maar eens in Noorderkempen (B) instappen op reis richting Doornik (B). Moet wat vroeg bij de "zuidelijkste" Belgen zijn, en is dat de beste manier denk ik.
Halanzy - Aubange dat hoekje? Waren we vorige maand nog
Belgie is ook wel een verwarrend land wat dat betreft. De zuidgrens bij De Panne ligt noordelijker dan de noordgrens bij Visé.
Leuk, laten we met zn allen de druktemeter invullen
En een GtbV.
Fixed. Als ze iets weken slopen dan aub die dingen. (Of slt)
Eigenlijk zou het de Romeinen sieren door te laten zien 'hoe het heurt'. Maar goed, fatsoen en voetbal supporters is en lastige combinatie. Ook al zouden de Romeinen zich in eerste instantie gedragen dan zijn er vast wat Rotterdammers die ze uit gaan dagen.
Maar had het er gister met en vriendin over die in Rome heeft gewoond en die verwachtte sowieso al niet dat ze zich zouden gedragen, helaas.
Op donderdag 26 februari 2015 12:11 schreef FredvZ het volgende: Dit was natuurlijk wel dé showcase voor AnsoldoBreda geweest door met een aantal Fyra's een rechtstreekse slag Rome - Rotterdam Stadion te doen.
Gesleept? Want zelfstandig hebben ze geen toelating meer in bepaalde gebieden waar ze langs moeten of zelfs geen toelating gehad.
Gewoon bij de Zuidas alsnog omroepen dat het station RAI is. Hebben die geiten toch pas in de gaten als ze lang en breed een keer het station uit zijn.
Gister werd er trouwens een vent boos op mij omdat ik door de eerste klas deuren naar binnen ging, en zo sneller bij de tweede klas was dan meneer die nog buiten stond te wachten op uitstappende passagiers
Wat een gozer zeg... Heb er maar niets eens op gereageerd.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op donderdag 26 februari 2015 12:26 schreef Blistering het volgende: Gister werd er trouwens een vent boos op mij omdat ik door de eerste klas deuren naar binnen ging, en zo sneller bij de tweede klas was dan meneer die nog buiten stond te wachten op uitstappende passagiers
Pfft. Je neemt de moeite om te lopen om de trein niet onnodig op te houden en dan worden daar mensen boos om Bord voor zijn kop.
Op donderdag 26 februari 2015 12:26 schreef Blistering het volgende: Gister werd er trouwens een vent boos op mij omdat ik door de eerste klas deuren naar binnen ging, en zo sneller bij de tweede klas was dan meneer die nog buiten stond te wachten op uitstappende passagiers
Yep, ik ook. En dan vooral in de spits. Eerste klas moeten logischerwijs veel minder mensen uit dan tweede klas, dus snel doorsteken naar de tweede klas en je hebt vrijwel altijd wel een zitplaats.
Maar goed, blijkbaar is dat asociaal volgens de vriendelijke meneer gister.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Yep, ik ook. En dan vooral in de spits. Eerste klas moeten logischerwijs veel minder mensen uit dan tweede klas, dus snel doorsteken naar de tweede klas en je hebt vrijwel altijd wel een zitplaats.
Maar goed, blijkbaar is dat asociaal volgens de vriendelijke meneer gister.
In Zwitserland kan je daar een boete voor krijgen.
Tis wel een beetje laf altijd, maar om daar nu een punt van te maken. Ik heb ook wel eens mensen die daar boos om worden terwijl je soms gewoon 'toevallig' voor die deur staat. Ik doe het ook niet als ik niet toevallig bij zo'n deur sta.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Dat zijn van die types die op de snelweg ook bij het eerste blokje moeten invoegen en boos worden als de je hele invoegstrook gebruikt.
Op donderdag 26 februari 2015 12:40 schreef Dos37 het volgende: Ik doe het vooral in een ICM-3. Waar er één stoel alleen staat die wil ik dan hebben, als zware autist wil ik natuurlijk niemand naast me hebben.
Dan kijken ze ook altijd boos
Die stoel pik ik bij voorkeur ook als eerste in. Sommige V-IRMs hebben ook een enkeltje, die zijn ook fijn
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik kan me er niet druk om maken maar het is best wel aso ja. Gewoon een nieuwe rij creëren en daar in gaan staan.
Die stoel pik ik bij voorkeur ook als eerste in. Sommige V-IRMs hebben ook een enkeltje, die zijn ook fijn
En de "rolstoelplekken" in ICR, met drie meter beenruimte. Oh en DDZ heeft ook nog een prima plek ergens, in de voorste of achterste bak, die als het ware van het looppad wordt afgesloten door de openzwaaiende deur vanaf het balkon. Daar komt ook bijna nooit iemand naast je zitten.
Ja alleen bij VIRM's staan die enkele stoeltjes een cm of 10 naar voren waardoor je praktisch geen beenruimte meer over hebt. Als ik daar zit zit ik met mijn kniën klem tegen de stoel ertegenover. Teven schijnt het ook de dodelijkste zitplaats te zijn bij ongelukken gezien je praktisch ín het tafeltje zit.
Ja alleen bij VIRM's staan die enkele stoeltjes een cm of 10 naar voren waardoor je praktisch geen beenruimte meer over hebt. Als ik daar zit zit ik met mijn kniën klem tegen de stoel ertegenover. Teven schijnt het ook de dodelijkste zitplaats te zijn bij ongelukken gezien je praktisch ín het tafeltje zit.
Boeiend, dan ga ik maar dood.
Gelanceerde oma's kunnen ook dodelijk zijn bij ongelukken...
Koploper schommelschip, volgende keer maar weer de Duitse IC
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
De bestelling van 12 PESA LINK-treinen door Regentalbahn is geannuleerd en vervangen door een order van 41 Alstom-Lint41 treinstellen. Dit omdat de toelating van de PESA-LINK stellen niet rond komt door grote problemen die opspelen. http://laenderbahn.com/de(...)tz-ab-fruehjahr-2016
De vraag is wat dit voor gevolg heeft voor de NEG in Brandenburg (9 stellen) en het raamcontract voor DB Regio (440 stellen waarvan reeds 71 zijn besteld).
Op donderdag 26 februari 2015 14:55 schreef b2py het volgende: Gaan er nog lui van hier zaterdag naar Delft? Ik heb even een turbo-bezoek gepland van een uurtje om even rond te huppelen als ik op doorreis ben
mja ik wil ook wel ff kijken. EN tijdens een werkdag komt het gewoon kut uit eigenlijk.
Op donderdag 26 februari 2015 14:55 schreef b2py het volgende: Gaan er nog lui van hier zaterdag naar Delft? Ik heb even een turbo-bezoek gepland van een uurtje om even rond te huppelen als ik op doorreis ben
Nee, ik ga zaterdag naar Duitsland de afdelingsexcursie van de NVBS Twente voorbereiden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Met dank aan de "zoeken met een plaatje" functie van Google.
ik moet half 8 in Amsterdam zijn. De keuze is ICd of via Delft.
De VVD in de Tweede Kamer pleit voor een onderzoek naar een nachttrein tussen Groningen en Zwolle. Dit blijkt uit vragen van VVD-Kamerlid Betty de Boer.
Wat de VVD betreft hoeft de NS deze dienst niet per se uit te voeren. Een andere vervoerder, zoals Arriva, zou dit ook mogen doen. De Boer pleit voor een aanbesteding, waaruit moet blijken wie de trein het goedkoopst kan laten rijden.
Opvallend is dat De Boer in april vorig jaar de nachttrein naar Groningen nog geen 'groot punt' noemde. Ze had er toen begrip voor dat de verbinding er niet kwam: 'Zo dik is de nachtelijke stroom reizigers naar Groningen niet. Als het Noorden dit echt wil, dan moeten we misschien zelf een bijdrage leveren. In het debat zal ik er nog eens naar vragen, maar echt een groot punt is dit hier niet'.
Ik ben wel benieuwd wat Arriva hier mee gaat doen. In de wandelgangen hoorde ik dat ze wel interesse hadden. Maar met het aspect veiligheid (verplichte conducteur allicht) en de zogenaamde 'detectieproblemen op NS sporen' zullen ze met dit materieel gecombineerd moeten rijden. Benieuwd hoe ze dat op gaan pakken mochten ze die trein mogen rijden.
In brabant/Dordrecht schaffen hem ze hem na 8 jaar af.
Tsja, ik snap wel waarom die meuk zo duur is met al die S&V en legio troep.
Toen bij Heerenveen IJsstadion staan er 4 (!) man NS met een Boels aanhangwagen de lieden te begeleiden. Dan snap ik wel dat een weekend ¤5k kost, my god.
In brabant/Dordrecht schaffen hem ze hem na 8 jaar af.
Dat is ook belachelijk. Ik vond het altijd heel handig toen ik nog in Rotterdam woonde. Ging regelmatig stappen in Breda of verder. Kon altijd thuis komen.
Behalve stapvolk, we leven in een 24 uurs economie. Je ziet steeds meer winkels die later en langer open zijn, nachtwinkels schieten in elke stad als paddenstoelen uit de grond en ook het OV mag daar wel op inspelen in mijn ogen. Ook al zitten er wellicht niet veel mensen in gemiddeld, het is een groeiend segment qua tijden waar reizigers vervoerd willen worden. Trekt uiteindelijk wel weer aan.
Tsja, ik snap wel waarom die meuk zo duur is met al die S&V en legio troep.
Toen bij Heerenveen IJsstadion staan er 4 (!) man NS met een Boels aanhangwagen de lieden te begeleiden. Dan snap ik wel dat een weekend ¤5k kost, my god.
Nou, die hoeveelheid S&V valt ook wel mee, laatste tijd staan ze niet eens meer op het station
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Wat mij betreft wordt de tijdsperiode 01:00 - 05:30 uitgesloten van de HRN-exclusiviteit, zodat elke geīnteresseerde overheid een aanbesteding kan doen voor nachtvervoer in zijn gebied.
NS wordt er niet slechter van (want die rijden toch niet rond dat tijdstip) maar de kans dat de reiziger ervan profiteert omdat Arriva het goedkoper kan doen neemt wel toe.
Op donderdag 26 februari 2015 15:57 schreef James1988 het volgende: Wat mij betreft wordt de tijdsperiode 01:00 - 05:30 uitgesloten van de HRN-exclusiviteit, zodat elke geīnteresseerde overheid een aanbesteding kan doen voor nachtvervoer in zijn gebied.
NS wordt er niet slechter van (want die rijden toch niet rond dat tijdstip) maar de kans dat de reiziger ervan profiteert omdat Arriva het goedkoper kan doen neemt wel toe.
En de trein die om 04:45 uit Lelystad naar Weeps e.v. rijdt dan, of uit Amersfoort? Of uit Enschede?
Op donderdag 26 februari 2015 15:57 schreef James1988 het volgende: Wat mij betreft wordt de tijdsperiode 01:00 - 05:30 uitgesloten van de HRN-exclusiviteit, zodat elke geīnteresseerde overheid een aanbesteding kan doen voor nachtvervoer in zijn gebied.
110 nachten per jaar zou na 2015 z'n 700.000 euro p/j gaan kosten, zn 6500 euro per nacht, valt eigenlijk wel mee als je naar een extra stop op Heerenveen kijkt. Dit was tot eind 2015 450.000 euro p/j ( ja 3 ton extra erbij gepoetst door NS )
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Alleen heb je daar in een Nederlandse trein niet zoveel last van. Mijn broer zat in de sprinter die enkele jaren geleden in Amsterdam frontaal tegen een intercity zat. Hij kon toch mooi de oma tegen over hem opvangen die door de klap gelanceerd werd.
Alleen heb je daar in een Nederlandse trein niet zoveel last van. Mijn broer zat in de sprinter die enkele jaren geleden in Amsterdam frontaal tegen een intercity zat. Hij kon toch mooi de oma tegen over hem opvangen die door de klap gelanceerd werd.
Op donderdag 26 februari 2015 16:15 schreef DeaDLocK2K het volgende: Kan prima als we gewoon weer wat cutting edge techniek gaan ontwikkelen. Supersnelinspecties, dat soort dingen.
Op donderdag 26 februari 2015 16:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat en ik denk ook dat we gewoon langere buitendienststellingen zoals Venlo-Vierssen moeten gaan accepteren, ook voor reguliere werkzaamheden.
Of lange nachten in het weekend van tegen de 8-9 uur aan. Dat is ook veel efficienter dan die vier uur die je nu bruto hebt. Je betaalt je personeel dat maar 50% iets doet.
Ook het uitbreiden van dingen die je op de dag mag doen is goed. Niet vergeten dat je die mensen niet alleen in de nacht mag zetten natuurlijk..
Op donderdag 26 februari 2015 16:38 schreef Dr_Flash het volgende: Lekker bijtijds onderweg naar huis, met in de woorden van mijn collega, de Gele Arbeiders-Raket
Een goudgele rakker erbij zou het helemaal compleet maken lijkt me
FRENCH president Mr Franįois Hollande, French secretary of state for transport Mr Alain Vidalies and Italian infrastructure and transport minister Mr Maurizio Lupi signed an agreement to go ahead with a new ¤26bn railway linking Lyon and Turin during an international summit in Paris on February 24.
"We can now say the Lyon – Turin railway is not just in the pipeline, but has been launched," Hollande says. "It will take time to come to fruition but there are, as of today, no brakes on the project and no obstacles lying in the way of its completion."
This agreement follows the approval of the project by the Italian Interministerial Committee for Economic Planning (CIPE) on February 20, paving the way for an application for TEN-T funding from the European Union (EU). The French and Italian governments hope to secure up to 40% of the funding required for the project from EU sources.
The two countries have created a new company to manage the project, Euralpine Tunnel Lyon – Turin (TELT), which is a 50:50 joint venture between Italian State Railways (FS) and the French state. Former president of erstwhile French infrastructure manager French Rail Network (RFF) Mr Hubert du Mesnil has been appointed president of TELT, which held its first meeting in Paris on February 23 in the presence of Italian State Railways (FS) CEO Mr Michele Elia and Mr Franįois Poupard, head of the French General Directorate for Infrastructure, Transport and the Sea (DGITM). TELT assumes the role of the former Lyon Turin Railway (LTF) committee.
The 140km line will have 87km of tunnels including a 57km twin-bore base tunnel between St Jean de Maurienne, France, and Chiomonte in Italy. The cross-border section extends for 18.1km on the Italian side, 12.5km of which will be in the base tunnel. Beyond the Italian portal, there will be a 3km link to the existing line at Bussoleno, including a 2.1km tunnel and a new station at Susa.
France and Italy will seek to co-finance the ¤8.5bn base tunnel through the EU's Connecting Europe Facility (CEF) for 2014-2020, with up to ¤3.4bn coming from the EU, ¤2.2bn from the French government and ¤2.9bn from Italy. The deadline for submitting the application for CEF funding is February 26.
The line is expected to open in 2028, reducing Lyon – Turin journey times from 3h 30min to 1h 47min.
Op donderdag 26 februari 2015 18:27 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hoeveel échte HSL's gaan er nu wereldwijd grenzen over? Twee stuks maar toch? Of mag er tussen Spanje en Frankistan ook keihard gejakkerd worden?
Welke bedoel je dan? Frankrijk - Engeland Frankrijk - Belgie Belgie - Nederland
Op donderdag 26 februari 2015 18:44 schreef ZwarteKater het volgende: Beide toiletten zijn in het achterste virm stel defect. Diegene die naar de plee moet dient voorin te zitten
Ninjaedit: Goedenavond, reizigers onderzoek. Mag ik uw vervoersbewijs registreren? Nee. *verbaasd gezicht van senior en omstanders*
Is ook mijn standaard antwoord, geen zin in haha
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Veel verder kom je niet denk ik, na 20:30 vertrekken er vanaf Barcelona nog wel AVE's richting Madrid en Figueres, maar ik zie maar weinig richting zuid-Spanje rond die tijd.
Veel verder kom je niet denk ik, na 20:30 vertrekken er vanaf Barcelona nog wel AVE's richting Madrid en Figueres, maar ik zie maar weinig richting zuid-Spanje rond die tijd.
Als je nou vertrekt vanaf een wat normalere station dan Roodeschool, weet niet hoe vaak er een hogesnelheidstrein vertrekt richting Barcelona.
Moeten idd nog steeds een keertje kijken hoe ver je kan komen op en neer in 1 weekend. Zeg maar vrijdag 17:00 beginnen en maandag 09:00 weer op je werk zijn (of iig het station bij je werk)
Amsterdam - Napels is ook in één dag te doen en lijkt mij wel bijna het uiterste waar je naar toe kunt in één dag (met de auto is het een ruime 1850km)
Vooral die laatste hop gaat lastig worden nu er steeds minder nachttreinen rijden. Wat wel kan is zondag zo laat mogelijk in Parijs aankomen, daar een hotelletje pakken en dan op maandagochtend de allereerste Thalys richting Nederland pakken.
In Fles z'n geval zou dat betekenen: 06:25 uit Parijs, 09:27 aankomst Delft-Zuid.
Op donderdag 26 februari 2015 21:14 schreef boriq het volgende: Amsterdam - Napels is ook in één dag te doen en lijkt mij wel bijna het uiterste waar je naar toe kunt in één dag (met de auto is het een ruime 1850km)
Amsterdam-Valencia is makkelijk te doen met vertrek om 7:10 in Amsterdam en aankomst 23:25 1875km met de auto.
Op donderdag 26 februari 2015 21:18 schreef Blistering het volgende: Mijn vader pusht mij om nog een keer te gaan Interrailen voordat ik 26 ben.. Blijkbaar is het daarna duurder?
Klopt, jongeren krijgen een flinke korting.
quote:
Ik zou nog wel graag naar Wenen, Praag, Rome, Parijs & Boedapest willen. Maar die steden combineren is wel een beetje onmogelijk volgens mij.
Dat is best wel te doen, als je de tijd hebt tenminste. Niet als je 1 week hebt.
Nederland - Praag - Boedapest - Wenen - Rome - Parijs. Zou eigenlijk wel moeten lukken in 1 week.
Op donderdag 26 februari 2015 21:14 schreef boriq het volgende: Amsterdam - Napels is ook in één dag te doen en lijkt mij wel bijna het uiterste waar je naar toe kunt in één dag (met de auto is het een ruime 1850km)
Deventer - Reggio di Calabria is volgens de regels van Fles net te doen. Je bent op maandagochtend om 8.46 uur terug op Deventer
Kun je Sicilië nog zien liggen ook
Wil hij naar Delft Zuid dan is de aankomst 9.27 uur
Wel een leuk idee voor een zomeractie of zo met 4 teams van 4 man, eentje probeert Gibraltar te halen, eentje Sicilië, eentje de pools - Oekraiense grans en eentje de noordrand van Schotland.
Morgen kun je om 14:17 in Deventer de Roosendaler pakken, 28 1/2 uur later en 6 overstappen verder stap je dan uit in Umea in Zweden om 18:45. Exact 5 uur later moet je echter alweer in de trein terug naar Deventer zitten waar je dan maandagochtend om exact 07:00 aankomt.
Op donderdag 26 februari 2015 21:37 schreef boriq het volgende: Morgen kun je om 14:17 in Deventer de Roosendaler pakken, 28 1/2 uur later en 6 overstappen verder stap je dan uit in Umea in Zweden om 18:45. Exact 5 uur later moet je echter alweer in de trein terug naar Deventer zitten waar je dan maandagochtend om exact 07:00 aankomt.
Zonde. Scandinavië is te tof om maar zo kort te blijven.
Ik heb nog een appeltje te schillen met die staakfuckers die ervoor zorgden dat ik Vassijaure - Narvik met treinvervangend busvervoer heb moeten doen. Een grotere trap in je zak is niet denkbaar.
Ik zit mij nog steeds af te vragen waar de enkele (2e klas) stoel in de koploper staat. Ik ken wel de bankjes zonder armleuning die op de één of andere manier bij de glazen scheidingswandjes terechtgekomen zijn. Maar een enkele stoel? Morgen maar eens op zoek denk ik.
Op donderdag 26 februari 2015 21:18 schreef Blistering het volgende: Mijn vader pusht mij om nog een keer te gaan Interrailen voordat ik 26 ben.. Blijkbaar is het daarna duurder?
Ik zou nog wel graag naar Wenen, Praag, Rome, Parijs & Boedapest willen. Maar die steden combineren is wel een beetje onmogelijk volgens mij.
Oh dat is echt prima te doen, in beide richtingen wel. Alleen Rome - Parijs - Amsterdam is relatief duur door TGV/Thalys reserveringen.
Op donderdag 26 februari 2015 22:00 schreef Anno1982 het volgende: Ik zit mij nog steeds af te vragen waar de enkele (2e klas) stoel in de koploper staat. Ik ken wel de bankjes zonder armleuning die op de één of andere manier bij de glazen scheidingswandjes terechtgekomen zijn.
sux die dingen idd. echt hoerig. I NEED THAT THING.
Daarom vind ik het ook zo verkankerd dat mijn route nu vervirmd is. Alleen maar daarom.
Op donderdag 26 februari 2015 22:00 schreef Anno1982 het volgende: Ik zit mij nog steeds af te vragen waar de enkele (2e klas) stoel in de koploper staat. Ik ken wel de bankjes zonder armleuning die op de één of andere manier bij de glazen scheidingswandjes terechtgekomen zijn. Maar een enkele stoel? Morgen maar eens op zoek denk ik.
Als je een drietje hebt, in het middelste rijtuig tegen de 1e klas aan. In een viertje vraag ik me zelf ook af waar die zit.
Op donderdag 26 februari 2015 22:05 schreef James1988 het volgende: In het viertje zit die volgens mij tegenover het gedeelte wat bedoeld is voor mensen in een rolstoel.
Dienstmededeling voor Dennis: Als jou trein Pünktlich aankomt in Rotterdam Alexander op 18 april wacht de bus daar op jou. Ik zal ook degene zijn die iedereen welkom heet in de bus enzo. Patrick zal naar Ouddorp gaan voor de andere voorbereidingen.
Op donderdag 26 februari 2015 22:20 schreef Dr_Flash het volgende: Heb al vaakzat zeer begripvol geproost met een andere zwerver die met zijn halve liter op het balkon ging zitten
Kende het bestaan van door Fok documentaire niet, maar jahoor fles was zichtbaar met 2 flessen hij
En idd comfort van die Duitse IC rijtuigen is top. Die van PKP EIC ook. Amsterdam-Warschau is denk ik de meest relaxte lange verbinding denk ik? 1 overstap en pas vertrek om 7 uur 's ochtends. 12 uur later ben je in Warschau.
Op donderdag 26 februari 2015 22:06 schreef b2py het volgende: In de pimpel heb je bahn.comfort. In Duitsland normaal extra betalen, in Nederland gewoon toegankelijk. Is echt dikke prima
Als daar niemand zit, ook in Duitsland, ga ik gewoon zitten.
Op donderdag 26 februari 2015 22:32 schreef derLudolf het volgende: Kende het bestaan van door Fok documentaire niet, maar jahoor fles was zichtbaar met 2 flessen hij
Er blijven mensen langs komen die dat voor het eerst zien
aha, vraag mee af hoe dat met de Wawel zat dan. 2 loc wissels, heel stuk relatief langzaam met een dieselloc maar wel een EC.
Er vertrekken behalve IC Brussel geen soort gelijke treinen vanaf NL of wel? Wat dat betreft zou een snelle verbinding naar bijvoorbeeld Hamburg wel interessant zijn, daar beginnen/eindigen best veel van dat soort treinen.
Als ze van Groningen naar Leer een waslijn hangen kun je best en interessante verbinding bieden denk ik. Maar goed, zal wel bij dit leuke idee blijven.
Op donderdag 26 februari 2015 22:30 schreef greavy het volgende: Dienstmededeling voor Dennis: Als jou trein Pünktlich aankomt in Rotterdam Alexander op 18 april wacht de bus daar op jou. Ik zal ook degene zijn die iedereen welkom heet in de bus enzo. Patrick zal naar Ouddorp gaan voor de andere voorbereidingen.
Kijk, dat scheelt weer een mogelijk te missen overstap op een mogelijk niet rijdende trein
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 26 februari 2015 18:27 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hoeveel échte HSL's gaan er nu wereldwijd grenzen over? Twee stuks maar toch? Of mag er tussen Spanje en Frankistan ook keihard gejakkerd worden?
HSL Logistik is vandaag nog van Bentheim naar Oldenzaal, van Oldenzaal naar Bentheim en weer van Bentheim naar Oldenzaal gereden. Lijkt me toch aardig grensoverschrijdend voor een echte HSL
Betekent wel dat je vlot naar de bus moet, want willen niet veel later weg.
Komt helemaal goed hoor. Moet alleen nog weten welke uitgang (bij de metro of aan de kant van Alexandrium?). En mocht ik een minuut of 5 vertraging hebben dan bel ik wel en ga ik alsnog via Schiedam.
Vier sporen, geheel overdekt, maar verder niets dan een fietsenhok en een snoepautomaat. Vooruit, en een inpandig café waar wat locals zitten te zuipen .
Vier sporen, geheel overdekt, maar verder niets dan een fietsenhok en een snoepautomaat. Vooruit, en een inpandig café waar wat locals zitten te zuipen .
Ik : Is het niet eens tijd voor een geld terug bij vertragingsregeling? Antwoord : De vervoerder is niet wettelijk aansprakelijk voor schade door vertraging.
Leuk, het achterste ICM4tje was stuk van eerste trein na 9u vanuit Enschede richting Schiphol. Dus nu met slechts zes bakjes ICM. inclusief Huishoudbeurs stond men al in het voorste treinstel. Achterin zal het vast drukker zijn..
Ik : Is het niet eens tijd voor een geld terug bij vertragingsregeling? Antwoord : De vervoerder is niet wettelijk aansprakelijk voor schade door vertraging.
Laat me raden, je stond vast bij leidschenveen vandaag?
HSL Logistik is vandaag nog van Bentheim naar Oldenzaal, van Oldenzaal naar Bentheim en weer van Bentheim naar Oldenzaal gereden. Lijkt me toch aardig grensoverschrijdend voor een echte HSL
Op vrijdag 27 februari 2015 09:40 schreef _JdM_ het volgende: Leuk, het achterste ICM4tje was stuk van eerste trein na 9u vanuit Enschede richting Schiphol. Dus nu met slechts zes bakjes ICM. inclusief Huishoudbeurs stond men al in het voorste treinstel. Achterin zal het vast drukker zijn..
Blij dat ik vandaag m'n college skip om House of Cards te kunnen kijken Heb ik al die ellende ook niet.
Sterkte wel
Normaal vertrekt de IC van spoor 3, Syntus van 2b en Arriva (Apeldoorn) van 2a. Nu dus de IC naar 2 (wisselstoring zal het wel zijn), Syntus op 3a (kant van de IJsselbrug, waar geen Syntus-palen staan) en Arriva (Apeldoorn) op 3b (daar staan wel Arriva-palen trouwens).
Ik gok op het probleem dat wissel 123B rechtsleidend niet in controle is, waardoor er vanaf spoor 3 niet rechterspoor over de brug vertrokken kan worden.
Haha het bewijs dat Duitsers wel humor kunnen hebben.
Ik was net zo'n 25 minuten te vroeg op Zwolle, dus kon even mooi rondkijken. Aan een trein met loc kan geen treinstel tippen qua uitstraling vind ik, dus was wel blij met dit plaatje:
Locs 1734 + 1763
Totaal plaatje, van de voorste stam, met loc 1734 ontbrak overigens het stamnummer
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 27-02-2015 14:20:28 ]
Gisteren reed ik de 37481 (v. 0.24 uit Leeuwarden richting Groningen). De laatste trein en het was studentenavond in Leeuwarden.
Een groep van 60 studenten die terug gingen naar Groningen, één grote ravage. Had er tot Buitenpost 2 stewards op maar het was een bende. Schreeuwerij, lege flessen wijn, wodka, lege blikken bier, in de motorwagen was door meerdere mensen gerookt. Puinhoop
Asociaal.
Ik was nog wel extra goed bezig, bij Buitenpost gingen we de wissels roestrijden, dus had wel netjes omgeroepen dat men zich even moest vast houden zodat niemand omlazerde. Vond ik wel zo netjes.
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2015 17:05:39 ]
Op vrijdag 27 februari 2015 17:05 schreef Monopoly het volgende: Gisteren reed ik de 37481 (v. 0.24 uit Leeuwarden richting Groningen). De laatste trein en het was studentenavond in Leeuwarden.
Een groep van 60 studenten die terug gingen naar Groningen, één grote ravage. Had er tot Buitenpost 2 stewards op maar het was een bende. Schreeuwerij, lege flessen wijn, wodka, lege blikken bier, in de motorwagen was door meerdere mensen gerookt. Puinhoop
Asociaal.
Ik was nog wel extra goed bezig, bij Buitenpost gingen we de wissels roestrijden, dus had wel netjes omgeroepen dat men zich even moest vast houden zodat niemand omlazerde. Vond ik wel zo netjes.
Ik had dan gewoon op maximaal toegestane snelheid door de wissels heen geknald
Ik had dan gewoon op maximaal toegestane snelheid door de wissels heen geknald
Dat was ook wel mijn bedoeling. De wissels liggen vlak achter het station. Met 60 door de eerste wissels heen, en wel met 80 door de tweede. De turboknop doet soms wonderen.
Bij ons is het normaliter 1 op 1. Maar veel motoren zijn begrenst en sommige slurpen diesel alsof je een pak fristi leeg drinkt na een avond wild zuipen tegen de kater.
Op vrijdag 27 februari 2015 17:26 schreef Dr_Flash het volgende: Hele boel lekker ontsporen alles iedereen dood overal bloed en jij zo "whehe eigen schuld weheheh"
Deze meester rijdt altijd veilig en conform handboek.
en doordat Leeuwarden nu een 'universiteit' ( ) krijgt willen alle andere steden met een x aantal inwoners ook opeens een universiteit. Wees eens blij met je lokale ROC's/HBO's
Op vrijdag 27 februari 2015 21:19 schreef Ireyon het volgende: Ik wil er natuurlijk wel op volle snelheid doorheen.. Zijn er naast de Benelux nog andere treinen die Delft overslaan eigenlijk?
Die heeft dat altijd al gedaan toch? De IC Vlissingen reed er altijd heerlijk vlot voorbij totdat de NS die trein naar de tering heeft geholpen met die 20 extra tussenstops om reizigers Fyra in te jagen.
Die heeft dat altijd al gedaan toch? De IC Vlissingen reed er altijd heerlijk vlot voorbij totdat de NS die trein naar de tering heeft geholpen met die 20 extra tussenstops om reizigers Fyra in te jagen.
Geen idee eigenlijk. Ben niet zo heel bekend met waar de IC's wel of niet gestopt hebben in die hoek van het land.
Op vrijdag 27 februari 2015 21:39 schreef Viezze het volgende: Er werd hier laatst gesproken over een storing tijdens de huishoudbeurs, de wens is zojuist uitgekomen
Total chaos natuurlijk, al die vrouwtjes met hun Blokker kaartje die met pijn en moeite op Amsterdam RAI zijn gekomen, en dan aanraden om met de metro te reizen