tssss zwak hoorquote:Op woensdag 25 februari 2015 15:56 schreef jodelahity het volgende:
Ik geef op. Vanavond toch tot laat naar vrienden en weet nu wel weer van mezelf wel dat ik sowieso over 2 week ofzo toch wel weer begin omdat ik het dan wel goed genoeg vind
quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:56 schreef jodelahity het volgende:
Ik geef op. Vanavond toch tot laat naar vrienden en weet nu wel weer van mezelf wel dat ik sowieso over 2 week ofzo toch wel weer begin omdat ik het dan wel goed genoeg vind
Iemand die 1 avond per week 6 glazen drinkt kan ook al een alcoholist zijn. Ligt eraan waarom je drinkt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 19:00 schreef Breekfast het volgende:
In dat krantenartikel verstaan ze onder een 'zware drinker' al iemand die 1 maal per week meer dan 6 glazen op een avond drinkt.. Maar dat is toch best normaal als je bijvoorbeeld op zaterdag uit gaat? Dan zit ik nog wel een keer op 6 glazen.
Ligt aan de Fokkerquote:Op woensdag 25 februari 2015 12:36 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Nee bedankt! Wel leuk als een FOK!er op tv komt
Dat zeggen ze er niet bijquote:Op woensdag 25 februari 2015 19:10 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Iemand die 1 avond per week 6 glazen drinkt kan ook al een alcoholist zijn. Ligt eraan waarom je drinkt.
Even de handleiding erbij zoekenquote:Op woensdag 25 februari 2015 18:44 schreef sneakydesert het volgende:
Vanavond wel chips maar geen bier bij het voetbal op tv.
Moet Ziggo wel ff meewerken, want we zijn al de hele dag bezig met het instellen van nieuwe zenders, maar dat werkt voor geen meter.
Daarom zeg ik ook, die norm moet je naar beide kanten heel ruim zien. Het is niet automatisch zo dat je een alcoholist bent wanneer je, bijvoorbeeld, 5 avonden per week 5 halve liters weg tikt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:09 schreef D. het volgende:
[..]
Dat zeggen ze er niet bij
Volgens 'de norm' zou ik een alcoholist zijn, en net als een echte alcoholist ontken ik dat
Volgens die redenering is iedereen die iedere dag drinkt maar daar zelf geen probleem mee heeft of van ondervindt geen alcoholist. Dat lijkt me wat te makkelijkquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:50 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, die norm moet je naar beide kanten heel ruim zien. Het is niet automatisch zo dat je een alcoholist bent wanneer je, bijvoorbeeld, 5 avonden per week 5 halve liters weg tikt.
Net zo goed als dat je wél een alcoholist kan zijn met 5, 6 glazen op 1 avond, 1 keer per week.
Waar het om gaat is de behoefte en het waarom. Je bent een alcoholist wanneer je drinkt en je dat eigenlijk niet wilt of weet dat je het beter even niet kan doen, wanneer je afhankelijk wordt. Mensen denken vaak dat alcoholisten ze niet meer op een rijtje hebben, het tegendeel is waar. Ik denk juist dat een groot deel van de alcoholisten dat in het geniep zijn en verder alles op orde lijken te hebben.
Geluktquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:11 schreef D. het volgende:
[..]
Even de handleiding erbij zoeken
Wij kregen van Ziggo een brief waarin stond hoe dat moest. Het kostte me 1 minuut de tijd
Dan begrijp je me verkeerd, integendeel zelfs. Het gaat om de oorzaak van het drankgebruik. Dat moet je onder de loep houden, en daarna de hoeveelheid.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:54 schreef D. het volgende:
[..]
Volgens die redenering is iedereen die iedere dag drinkt maar daar zelf geen probleem mee heeft of van ondervindt geen alcoholist. Dat lijkt me wat te makkelijk
Lijkt me ook te makkelijkquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:57 schreef Miracle_Drug het volgende:
Het gaat om de oorzaak van het drankgebruik.
Moet ik ook regelmatig aan denkenquote:
quote:Op woensdag 25 februari 2015 19:37 schreef sneakydesert het volgende:
Hoe moet je uitgaan als je hebt besloten even niet te drinken?
http://www.vice.com/nl/re(...)?utm_source=vicefbnl
quote:Tijdens het niet drinken begin je te vermoeden dat iedereen in uitgaansgelegenheden alcohol drinkt omdat er geen fatsoenlijke alternatieven worden geboden. Cola, tonic, appelsap, Spa rood en dat soort dingen blijven hoogstens één glaasje leuk. Probeer daarom alles een keer gedronken te hebben. Als je bij de Fristi aankomt weet je dat het tijd is om naar huis te gaan. Het houdt de dingen overzichtelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |