Top vertaling.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:08 schreef Rave_NL het volgende:
Met blik en al in de magnetron voor 15 à 20 minuten.
Jij lijkt me ook best ranzig.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:20 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Top vertaling.
Coq au vin uit blik lijkt me best ranzig trouwens.
Dat ben ik ook, maar dat is behoorlijk off-topic.quote:
En niet heel vriendelijk als je zo je best doet om iemand te helpenquote:Op maandag 23 februari 2015 14:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat ben ik ook, maar dat is behoorlijk off-topic.
Precies, niet te geloven toch?quote:Op maandag 23 februari 2015 14:26 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
En niet heel vriendelijk als je zo je best doet om iemand te helpen
Zo'n blik van de Dekamarkt?quote:Op maandag 23 februari 2015 14:06 schreef Sicstus het volgende:
Ik heb een blik met voer gekocht, maar de bereidingsinstructies zijn in het frans en dat kan ik niet lezen...kan iemand vertalen??
'disposer votre coq au vin dans une terrine en grés. Le réchauffer au four au bain-marie durant 15 à 20 mn.'
Nee van de Dirk...'Jean Laurnaudie - Specialites Gastronomiques', 1,240 kg.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Zo'n blik van de Dekamarkt?
Gewoon in een pan met water au-bain-marie opwarmen.
Ah, vandaar in CUL.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:35 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nee van de Dirk...'Jean Laurnaudie - Specialites Gastronomiques', 1,240 kg.
En daar dan ook nog een tientje voor betalenquote:
Ja, die heeft de Deka ook.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:35 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nee van de Dirk...'Jean Laurnaudie - Specialites Gastronomiques', 1,240 kg.
Ik heb er ook 1 met eend trouwens...
niet goedkoop die blikken, tientje per stuk.
Nooit in Frankrijk geweest? Is daar heel normaal om zo te kopen.quote:
quote:
Het is een Hollander, die zijn heel simpel. Ze hebben van hun ouders geleerd: blik = goedkoop = vies.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Nooit in Frankrijk geweest? Is daar heel normaal om zo te kopen.
Meestal klopt dat ook gewoon. Of smul jij regelmatig van een lekkere Struikmaaltijd?quote:Op maandag 23 februari 2015 17:56 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Het is een Hollander, die zijn heel simpel. Ze hebben van hun ouders geleerd: blik = goedkoop = vies.
En dus reageren ze automatisch zo
die zijn erg lekker inderdaad, schoonouders nemen altijd een paar blikken mee van vakantie. Volgens mij hebben we er nog één in de kast, binnenkort eens maken. En dan aardappeltjes bakken in t vet.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, die heeft de Deka ook.
De coq au vin vond ik niet zo lekker, maar de confit de canard (eendenpoten in ganzenvet) zijn heerlijk. Ook daarvoor geldt: eerste even het blik au-bain-marie in een pan zetten en het vet laten smelten.
Daarna de stukken eend eruit nemen en die nog even in de oven en onder de gril leggen. Heerlijk knapperig krokant velletje laten krijgen en botermals vlees dat zo van het bot afvalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |