Top vertaling.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:08 schreef Rave_NL het volgende:
Met blik en al in de magnetron voor 15 à 20 minuten.
Jij lijkt me ook best ranzig.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:20 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Top vertaling.
Coq au vin uit blik lijkt me best ranzig trouwens.
Dat ben ik ook, maar dat is behoorlijk off-topic.quote:
En niet heel vriendelijk als je zo je best doet om iemand te helpenquote:Op maandag 23 februari 2015 14:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat ben ik ook, maar dat is behoorlijk off-topic.
Precies, niet te geloven toch?quote:Op maandag 23 februari 2015 14:26 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
En niet heel vriendelijk als je zo je best doet om iemand te helpen
Zo'n blik van de Dekamarkt?quote:Op maandag 23 februari 2015 14:06 schreef Sicstus het volgende:
Ik heb een blik met voer gekocht, maar de bereidingsinstructies zijn in het frans en dat kan ik niet lezen...kan iemand vertalen??
'disposer votre coq au vin dans une terrine en grés. Le réchauffer au four au bain-marie durant 15 à 20 mn.'
Nee van de Dirk...'Jean Laurnaudie - Specialites Gastronomiques', 1,240 kg.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Zo'n blik van de Dekamarkt?
Gewoon in een pan met water au-bain-marie opwarmen.
Ah, vandaar in CUL.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:35 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nee van de Dirk...'Jean Laurnaudie - Specialites Gastronomiques', 1,240 kg.
En daar dan ook nog een tientje voor betalenquote:
Ja, die heeft de Deka ook.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:35 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nee van de Dirk...'Jean Laurnaudie - Specialites Gastronomiques', 1,240 kg.
Ik heb er ook 1 met eend trouwens...
niet goedkoop die blikken, tientje per stuk.
Nooit in Frankrijk geweest? Is daar heel normaal om zo te kopen.quote:
quote:
Het is een Hollander, die zijn heel simpel. Ze hebben van hun ouders geleerd: blik = goedkoop = vies.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Nooit in Frankrijk geweest? Is daar heel normaal om zo te kopen.
Meestal klopt dat ook gewoon. Of smul jij regelmatig van een lekkere Struikmaaltijd?quote:Op maandag 23 februari 2015 17:56 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Het is een Hollander, die zijn heel simpel. Ze hebben van hun ouders geleerd: blik = goedkoop = vies.
En dus reageren ze automatisch zo
die zijn erg lekker inderdaad, schoonouders nemen altijd een paar blikken mee van vakantie. Volgens mij hebben we er nog één in de kast, binnenkort eens maken. En dan aardappeltjes bakken in t vet.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, die heeft de Deka ook.
De coq au vin vond ik niet zo lekker, maar de confit de canard (eendenpoten in ganzenvet) zijn heerlijk. Ook daarvoor geldt: eerste even het blik au-bain-marie in een pan zetten en het vet laten smelten.
Daarna de stukken eend eruit nemen en die nog even in de oven en onder de gril leggen. Heerlijk knapperig krokant velletje laten krijgen en botermals vlees dat zo van het bot afvalt.
Dit soort voer kan best in blik. Beter dan saus uit een zakje...quote:Op maandag 23 februari 2015 17:56 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Het is een Hollander, die zijn heel simpel. Ze hebben van hun ouders geleerd: blik = goedkoop = vies.
Volgende keer vraag je maar in ONZ om instructies. Je wordt geholpen, is het nog niet goed. Toedoelsquote:Op maandag 23 februari 2015 17:56 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Meeste vers gekookte maaltijden van mensen thuis zijn ook geen feestje, dat maakt vers koken nog niet verkeerd. Niets mis met inblikken, is gewoon een vorm van wecken.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Meestal klopt dat ook gewoon. Of smul jij regelmatig van een lekkere Struikmaaltijd?
Struik of soep uit blik blijft smerig.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meeste vers gekookte maaltijden van mensen thuis zijn ook geen feestje, dat maakt vers koken nog niet verkeerd. Niets mis met inblikken, is gewoon een vorm van wecken.
Maar dat heeft niks te maken met het feit dat het in blik zit. Als het in een zak zou zitten zou het ook smerig zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Struik of soep uit blik blijft smerig.
Ik maak zelf wel uit waar ik om instructies vraag.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Volgende keer vraag je maar in ONZ om instructies. Je wordt geholpen, is het nog niet goed. Toedoels
Of in een potquote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:10 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Maar dat heeft niks te maken met het feit dat het in blik zit. Als het in een zak zou zitten zou het ook smerig zijn.
Dat spul van DeKleinsteSoepFabriek, is dat wat?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of in een pot
Hoewel er prima soepen in blik of pot zijn.
Ze hebben het alleen rond kerst...quote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:14 schreef Fretwork het volgende:
Waar vind je dat bij de Dirk (Waar in de winkel moet je zoeken)?
Kom nooit in die winkel, maar eendenpoten zijn achterlijk lekker.
Voor k&k soep zekerquote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:19 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dat spul van DeKleinsteSoepFabriek, is dat wat?
Bier niet te vergeten. Je hebt in Spanje zelfs hele exclusieve blikken vis. Zoals worst en kaas ook bewaarmethoden met een toegevoegde waarde zijn geworden, zie je iets dergelijks gebeuren met blik.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Lekkere dingen in blik?
Perzikken, manderijnen, ananas, tomaat, corned beef, pate au foie gras, confit de canard, ansjovis, octopus is eigen inkt, sardientjes, king krab, normale krab, abrikozen, jam
Jep, halve liter blikken Tuborg bij de Aldi, daar heb ik als student van genotenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bier niet te vergeten. Je hebt in Spanje zelfs hele exclusieve blikken vis. Zoals worst en kaas ook bewaarmethoden met een toegevoegde waarde zijn geworden, zie je iets dergelijks gebeuren met blik.
Nee jij dan, culinair genie, je weet niet eens hoe je blikvoer klaar moet makenquote:Op maandag 23 februari 2015 17:56 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Vergeet de fantastische blikken schelpdieren niet.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bier niet te vergeten. Je hebt in Spanje zelfs hele exclusieve blikken vis. Zoals worst en kaas ook bewaarmethoden met een toegevoegde waarde zijn geworden, zie je iets dergelijks gebeuren met blik.
Ik heb dat serieus nog nooit gegeten, niet dat ik me aangesproken voel verder.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:01 schreef emmyemmy het volgende:
De mensen die hier zitten te zeiken over blik smikkelen waarschijnlijk wekelijks een pakje knorr wereldgerechten naar binnen.
Ik wel, toen ik net begon met koken of toen mn vader nog voor me kookte. Is niet lekker.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb dat serieus nog nooit gegeten, niet dat ik me aangesproken voel verder.
Je kunt het ook niet eten, het is simpelweg een zakje rijst/pasta/whatever, een zakje zout vermomd als kruiden, en een receptje hoe je het gerecht moet maken. Ik durf te wedden dat users als DroogDok dat regelmatig eten en het 'koken' durven te noemenquote:Op woensdag 25 februari 2015 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb dat serieus nog nooit gegeten, niet dat ik me aangesproken voel verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |